Moi! Onko kellään tullut tällaisia oireita kun on käyttänyt estrogeenia esinm . estradot laastaria
tai pillereistä Zumenon tai progynovaa ,että on vähäistä pyörrytystä ja sekava poissaoleva olo johon kuuluu myös hiljainen päänsärky?
ESTROGEENISTA
5
705
Vastaukset
- avun saanut...
Käytän progynovaa. Sopii hyvin minulle. Kaikki vaihdevuosioireet poissa, ei sivuvaikutuksia. Olen käyttänyt kohta vuoden.
- minnaan.
Hei avun saanut...! Mikä vahvuisia sulla on progynovat???
- avun saanut...
minnaan. kirjoitti:
Hei avun saanut...! Mikä vahvuisia sulla on progynovat???
Otan siis yhden progynovatabletin iltaisin. Vahvuus on 1 mg. Kokeilin ensin geeliä mutta se ei sopinut minulle. Estrogeeni ei imeytynyt kunnolla ihoni lävitse. Geeliä laitoin paljon enemmän kuin tuo 1 mg.
Minultakin on poistettu kohtu, en siis tarvitse muuta kuin estrogeenia. Ymmärtääkseni tuo 1 mg on aika vähän ja olen tyytyväinen kun se jo riittä minulle.
- migreeni...
Minä aloitin Estradot-laastarihoidon n. 3 v. sitten. Siitä tuli aivan kamala migreeni/päänsärky, jollaista ei ikinä ollut. Laastari vaihdettiin pienempään vahvuuteen ja siitä ei tullut päänsärkyä. Kohtua ei ole, joten riittää pelkkä estrogeeni. Pyörrytystä ja sekavaa oloa en osaa sanoa...paremminkin ennen laastaria oli melko sekopääolo. Estradot lievittää pahimpia oireita, mutta olisinkin kiinnostunut onko esim. mainitsemallanne progynovalla erilainen vaikutus? Lienee tabletteina, että menee maksan kautta. En ole gynellä nyt käynyt, että olisin kysynyt. Muistaakseni (!) hän sanoi, että muuta vaihtoehtoa ei sitten ole kuin Livial (saatan muistaa omiani). Eli onko estrogeeni "samaa" kaikissa muissa valmisteissa.
Ja sitä kysyisin myös, voiko näin kolmen vuoden käytön jälkeen oireet pahentua, että tunnen tarvitsevani vahvempaa laastaria tms. Ihme oireita pukkaa..finnejä naamaan, pinna kireellä, itku herkässä ym. Vai meneeköhän ne tämän hetkisen vähän hankalan elämäntilanteen piikkiin :) - Sekavainen pää
Nosto!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204