AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Itse asetettu luottokielto?

Itse asetettu luottokielto?

3 Vastausta 1 322 Lukukertaa
Onko joku asettanut itselleen luottokiellon? Minulla on tilanne solmussa ja ajattelin tuhlata omatieto.fi tarjoamaan luottokieltoon. Sitten olisi pakko selvitä niillä rahoilla jotka tulee eikä elää velaksi. Olen siis heikko ja sortunut kaiken maailman vippeihin. Olen myös ostosaddikti ja jos asetan kiellon en saa luottoa. Joka olisi ihana asia! Nyt vaan mietin miten pankki tms suhtautuu ko. kieltoon? Eli meillä on asuntolaina yhteisenä mieheni kanssa tms. Ärähtääkö pankki ja perii heti maksua koko lainasta tms.?

Tästä tulikin mieleen..

Jos on itse asetettu luottokielto niin näkyykö se siellä jotenkin eri tavalla kuin esim velan maksamatta jättämisestä tullut merkintä. Jos on "oma" merkintä niin voiko olla mahdollista hommata puhelinliittymä tai esim nettiliittymä ilman ennakkomaksuja? Tai saako liikennevakuutusta ilman ennakkomaksuja ?? jne. jne. Onko jopa vuokra-asunnon saanti vaikeaa ??

Kai tuon nyt pitäisi olla jotenkin määritelty josta näkee ettei kysessä ole ns. "luihu" velallinen...
Työni puolesta katson päivittäin ihmisten luottotietoja. Kun on henkilö on asettanut itselleen oman luottokiellon, se näkyy yhtenä lauseena luottotiedoissa ja muistaakseni siellä lukee tyylin "henkilö asettanut oman luottokiellon". Ihan sanatarkalleen en muista miten se lukee, koska niitä ei kovin montaa ole tullut vastaan. Tästä luottokiellosta tuskin lähtee mitään tietoa pankkeihin jne. Se ei tule vaikeuttamaan puhelinliittymän saantia tai vuokra-asunnon saantia. Jos haette pankista lainaa, sinulla tulee olla mukana asiakastiedon kirje jossa on maininta että sinulla on itse asetettu luottokielto. Tämä luottokielto auttaa juuri siinä, että jää ne turhat vipit otettua pois. Pankkilainaa ja luottokortteja voit siis hakea. Oma luottokielto auttaa juuri esim niitä ihmisiä, joiden mielestä pikavippi on hyvä keino saada väliaikaisesti lisää rahaa käyttöön.
Itse suosittelen oman luottokiellon asettamista.
Itse asetettu luottokileto näkyy eri tavalla kuin häiriömerkintä luottotiedoissa, nehän ovat ihan eri asiat. ihminen voi myös laittaa itselleen luottokiellon vaikka mistä syystä tahansa.

Mutta jos on todellinen ongelma rahan käytön kanssa, niin itse asetettu luottokielto on yhtä tyhjän kanssa, koska sen sa itse purettua lainakohtaisesti. Jos ei ole itsekuria, talouden hallintataitoa ja rahna käytön taitoa, niin ei se auta. tavat pitää muuttaa myös.

Omakielto ei ole luottohäiriö, joten se ei estä puhelin- tai nettiliittynmien hankkimista eika vakuutuksen hankintaa normaalilal tavalla. Saat omatiedosta todistuksen, jota näyttämällä kaikki hoituu.

Olet heikko ja ostosaddikti. Haluat luottokiellon, mutta heti pohditkin kännykkä- ja nettiliittymiä ja autoa. Huh-huh.

Olevaan asuntolainaan ei ole vaikutusta.

Jotkut ottaa luottokiellon, koska heidän heidän henkilötiedot on konnien käytössä ja niitä on käytetty väärin. otettu esim. kännykkä-kytkyliittymiä, myyty känny ja jätetty lasku muiden maksettavaksi.
 /   /  / Itse asetettu luottokielto?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta