SATO

Satolainen

Onko täältä "häipynyt" Saton asunnoista käyty keskustelu, vai enkö löydä :(
Olisin kysäissyt Gadolininkatu 4:stä.
-onko rauhallinen/rauhaton
-mitenkä suhtaudutaan koiriin (normaalisti käyttäytyviin)
Vähän on ympär´pyöreet kysymykset, mutta jos jonkinmoista "yleiskatsausta" voisi saada.

116

12184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellinen

      Muutenkin haluaisin mielipiteitä/kokemuksia Satosta.
      Hyvät ja huonot kokemukset kelpaavat ;D

      • hummhmmm

        Käytän samaa ketjua, anteeksi siitä. SATO:n tähtiäluokituksista utelen sen verran, että millaisia murjuja ovat nuo kahden tähden asunnot? Että löytyykö kaikki tarpeellinen (esim. toimivat wc-tilat ja suhku, jossa mahtuu kääntymäänkin, ikkunoista ei vedä nyt ihan kamalasti, löytyy myös liesi yms), mutta esim. pinnat vanhoja ja lattiat kulunutta muovimattoa? Turkua lähinnä mietin, mutta jos vain on jotain kokemusta jostainpäin Suomea tuollaisista **-kämpistä, niin kertokaa toki! :)


      • ei Satoa kiitos
        hummhmmm kirjoitti:

        Käytän samaa ketjua, anteeksi siitä. SATO:n tähtiäluokituksista utelen sen verran, että millaisia murjuja ovat nuo kahden tähden asunnot? Että löytyykö kaikki tarpeellinen (esim. toimivat wc-tilat ja suhku, jossa mahtuu kääntymäänkin, ikkunoista ei vedä nyt ihan kamalasti, löytyy myös liesi yms), mutta esim. pinnat vanhoja ja lattiat kulunutta muovimattoa? Turkua lähinnä mietin, mutta jos vain on jotain kokemusta jostainpäin Suomea tuollaisista **-kämpistä, niin kertokaa toki! :)

        soittanut olen Satolle noin pari kertaa joka kerta todella ylimielinen palvelu ja töykeä vastaus,ei ole asuntoja.
        KUmma että löysin niitä netistä kun etsin.

        Tämä oli Tampereella.

        Risuja sinne


      • väärä puu
        hummhmmm kirjoitti:

        Käytän samaa ketjua, anteeksi siitä. SATO:n tähtiäluokituksista utelen sen verran, että millaisia murjuja ovat nuo kahden tähden asunnot? Että löytyykö kaikki tarpeellinen (esim. toimivat wc-tilat ja suhku, jossa mahtuu kääntymäänkin, ikkunoista ei vedä nyt ihan kamalasti, löytyy myös liesi yms), mutta esim. pinnat vanhoja ja lattiat kulunutta muovimattoa? Turkua lähinnä mietin, mutta jos vain on jotain kokemusta jostainpäin Suomea tuollaisista **-kämpistä, niin kertokaa toki! :)

        Murjuja on vaikka olisi kuinka monta tähteä !


      • 1tutkija1

        Toisaalta Sadolla jossain huonosti käppien kunnistus, ja vuorat kalliita, toisaalta kallit vuokra ja käpät huonosti kunnos pidettyjä, vaa kaalliit vuokrat, että tämä on väärin.


      • Kaapo
        1tutkija1 kirjoitti:

        Toisaalta Sadolla jossain huonosti käppien kunnistus, ja vuorat kalliita, toisaalta kallit vuokra ja käpät huonosti kunnos pidettyjä, vaa kaalliit vuokrat, että tämä on väärin.

        Mitähän vittua taas tuli luettua.. yrittäisit edes kirjottaa kieliopillisesti oikeaan suuntaan


      • Sirpaale

        Aluksi kun muutin Saton asuntoon oli ihan ok !vaan ei sinnepäinkään enään piti olla halvimpia vaihtoehtoja olikin joskus vuonna 1-2 nyt on 1000.00e vuokra 60 neliön LÄÄVÄSSÄ !!!24 v mitään ei tehty paitsi keittössä pikku lamput nekin vanhaa mallia ,lattiat hirveät,järkyttävät kaiken lisäksi olen ainoa kotimainen tässä rapusaa joku vanha kun muuttaa nykyisin varmasti sen täyttää somali ja koko suku lantaa siellä sanon vaan "alan asunnottomaksi ei varaa S.A.T.O.O.N"


      • Anonyymi
        Sirpaale kirjoitti:

        Aluksi kun muutin Saton asuntoon oli ihan ok !vaan ei sinnepäinkään enään piti olla halvimpia vaihtoehtoja olikin joskus vuonna 1-2 nyt on 1000.00e vuokra 60 neliön LÄÄVÄSSÄ !!!24 v mitään ei tehty paitsi keittössä pikku lamput nekin vanhaa mallia ,lattiat hirveät,järkyttävät kaiken lisäksi olen ainoa kotimainen tässä rapusaa joku vanha kun muuttaa nykyisin varmasti sen täyttää somali ja koko suku lantaa siellä sanon vaan "alan asunnottomaksi ei varaa S.A.T.O.O.N"

        Ymmärrän.


      • Anonyymi
        Sirpaale kirjoitti:

        Aluksi kun muutin Saton asuntoon oli ihan ok !vaan ei sinnepäinkään enään piti olla halvimpia vaihtoehtoja olikin joskus vuonna 1-2 nyt on 1000.00e vuokra 60 neliön LÄÄVÄSSÄ !!!24 v mitään ei tehty paitsi keittössä pikku lamput nekin vanhaa mallia ,lattiat hirveät,järkyttävät kaiken lisäksi olen ainoa kotimainen tässä rapusaa joku vanha kun muuttaa nykyisin varmasti sen täyttää somali ja koko suku lantaa siellä sanon vaan "alan asunnottomaksi ei varaa S.A.T.O.O.N"

        Saton tilanne muuttui 2020 kun entiset työntekijät lähtivät huonon työkuvion takia. Tilalle otettiin epäkohteliaita työntekijöitä. Minulle kerrottiin että kaikilta yritetään periä maksuja lähtiessä siivouksesta ym. Kuluttaja- asiamiehelle valitettu toiminnasta. Ei voi suositella. Käytävät sotkuisia, roskikset kuin slummissa. Lapset sotkee lisäksi. Ikävä että meni pieleen koko yritys.


    • muuttava

      onko esim. Saton vuokra-asuntoja Joensuussa? Kuka tietää ja missä päin vuokra-asuntoja?

    • HAI sie

      Saton mainoksen ärsyttävän typerä miesääni ottaa niin paljon päästä, että asunnotkin unohtuu.

    • Ei enään Satolle

      Asun Helsingissä Satolla ja meidän talossa ei ole äänieristystä lainkaan,
      ainakin kaikki äänet tunkee sisään.
      Tupakan savu haisee vaikken itse polta.
      Muutenkin rauhaton alue ,liian tieheään tungettu asuntoja ja siihen nähden kalliit vuokrat.
      Täällä asuu ainakin paljon mamuja ja juoppoja,ei siis mikään ihanne asunpaikka.
      Vuokrat on kovat näihin asuntoihin ja ympäristöön nähden.
      Saton sivuilla voi käydä tutkimassa missä päin asuntoja on,sieltä löytyy
      paikkakunnittain oleva luettelo.

      • ohmali

        Missäs päin asut ?
        Täällä Kumpulassa ei näitä ongelmia ole. Vuokra on kyllä huima !
        Harmi vaan, että näin hyvällä paikalla olevat asunnot / talot hoidetaan huonosti. (Isännöinti /huoltofirma)
        Saton asiakaspalvelussa on kyllä "mukavia" työntekijöitä.


    • Yksin yössä valvon..

      Joo,huoltofirma on tosi surkee,pihat on hoitamatta ja lamppuja ei saada vaihdettua.
      Huima on vuokra täälläkin ja taas nousee.Asunnolle ei varmaan ole tehty mitään sitten rakentamisen.
      Kaikki äänet kuuluu,nytkin on hirvee musiikki jollain,mutta minkäs teet.Turha valittaa,pitää olla kuulemma useamman naapurin allekirjoitus valituksessa.
      En vaan viitsi lähteä milleen nimienkeruu reissulle.

    • Tilkka

      Huoltofirmat otetaan niin halvalla ettei ne tee kun pakollisen. Sitä remonttia voi pyytää. Nk muuttoremontti. Jos isännöitsijä on suopea se onnistuu ja mitä suuremman ja kalliimman asunnon on ottanut sen siistimpi kait. Ainakin meillä.
      Asunto iso savuton ja ihan kiva, mutta talossa lieveilmiöitä todella paljon ja niistä valittaminen on hankalaa, just tämä nimien keräyslista oli ehdotus.
      Talossa muutetaan paljon, kertoo siitä ettei viihdytä tai rahat ei riitä. Tässä kokee tulleensa sen suhteen kohdelluksi epäreilusti. Maksaa luksushintaa ja kodissa ei saa edes öitään nukuttua noiden lieveilmiöiden vuoksi. Satolla ei ainakaan meidän talossa saa tupakoida mutta parvekkeilla ja pitkinrakennuksen nurkkia kyllä. Savu tosiaan tulee asuntoon. Asenne tuntuu olevan Satolla. Rahanne kiitos kelpaa jos vain osaat olla hiljaa, valittamatta ja sopeutua. Koirathan on hyväksyttyjä ja jos koira haukkuu koko ajan se todella häiritsee sen vuoksi että eristys on hieman heikkoa. Rakenteita pitkin kulkee monenlaiset äänet kaikumalla. Puheesta ei saa selvää.
      Sato talossa on ihan ok jos portaassasi asuu kaltaistasi väkeä, muutoin ei.
      Tänä yönä olen valvonut 22.00- edelleen ja kello on aamu 7. Tunnettu nuori urheilija jäi yksin kotiin ja pisti bileet. Poliisi poikkesi pari kertaa rauhoittamaan, mutta silti koko yö valvottu.

    • asukki

      Gadolininkadulla on ihana asua !! Mutta HIRVEET vuokrat! koiria alueella liiiikaaaaa!

      • myös asukki

        Jeps. Vuokra on karmee ja kokrotuksia tulossa vaikka Sato sampoaa miljoonien voittoja :(
        Koiria ihan sopivasti :) ;)


    • SIISTI ITSE

      Satolla Virolaiset siivoaa ja tekee remontteja. Halvalla, kuinkas muuten. Yksinkertaista asiaa koittaa sanoa, että tarvitais jotain tai jos remonttimiehet laittais edes lapun aulaan remontista ja vesien katkaisusta olis jees vaan EI YMMÄRRÄ YHTÄÄN on heidän vastaus.
      Kenen kuuluu mielestänne siivota tupakantumpit pihalta? Täällä sen tekee asukkaat itse. Ei jaksa katsella kun ne on jaloissa koko ajan kun kukaan ei siivoile niitä. Siis kukaan joka saa siitä palkan. Miten tuo Saton tupakkapaikka-asia on toteutunut muualla?
      Aika lailla juoppoja on ja jos näiden kiinteistöjen tasoa pidetään näin huonona, se on omiaan ruokkimaan sottailua.

    • Tuleva ex-satolainen

      Pari vuotta SATO:lla Helsingissä asuneen tulin siihen tulokseen ettei tätä jatkuvaa vuokrien korotusta ja taloyhtiöiden epäsiisteyttä ja häiriökäyttäytymistä kyllä enempää jaksa katsella ja ensi kuu onkin sitten viimeinen minkä tässä firmassa vuokralla vietän.

      Pihat ja yleiset tilat ovat melko huonossa kunnossa. Kyllä täällä huoltoyhtiö aina silloin tällöin käy siivoilemassa ja korjauksia tekemässä, mutta asuntoyhtiössä on muutama "hullu" asukas jotka sitten sotkee ja häriköi todella paljon, eikä noista eroon pääse vaikka paljon on valitettukin. Talo missä itse asun on kyllä ihan kohtuu hyvin äänieristetty, mutta muutama äänekkäämpi naapuri kyllä kuuluu ihan hyvin sisälle asti, vaikka eivät viereisissä asunnoissa asukaan.

      Asuntoon sai muuttovaiheessa jonkin verran remontteja tehtyä (seinien maalausta, laminaattilattiaa, uusia kaappeja yms.), osa noista korjauksista piti tehdä ihan itse, osan järjesti SATO, mutta kaikki piti kuitenkin itse erikseen vaatia ja kymmeniä puheluita soittaa että asunnosta sai edes asuttavan. Remontit kestivät yhteensä yli kuukauden, sillä jokainen vaihe/työ tehtiin erikseen, eri alihankijoiden kautta. Yksikään remonttimies ei tiennyt mitä edellinen oli tehnyt ja pari listaa taitaa vieläkin puuttua. Joten ymmärrän kyllä ihan hyvin ettei tuollaiseen remonttirumbaan kovin moni viitsi ryhtyä.

    • hakunilaanko?

      tietääkö kukaan saton hakunilan kohteista? luulisi ettei satolle oteta häiriköitä yms asumaan,kun luotot yms tarkistetaan ja vuokrat korkeat. itse olen jo joutunut toisen vuokratahon takia asumaan mielisairaiden keskellä ja kuuntelemaan joka vuorakautista meteliä,,niin onko satolla samanlaisia asukkeja????

      • jepajee...

        Juu asun ekaa vuotta (toivottavasti viimeistä) satolla ja etsin jo uutta kotia. Vuokra nousi toistamiseen noin 50e. Ikivanhat ovet ja ikkunankarmit - kellastuneet. Niitä ei kuulema saanut maalata eikä niitä suostuta vaihtamaan uusiin, vaikka ne ovat siltä ajalta kun tämä pienkerrostalo rakennettiin.

        Lattioista valitin--> ei mitään tehty. Jos haluaa seinät siedettävän näköiseksi on itse haettava maalit ja maalattav myös luonnollisesti itse. Sato kyllä kustansi maalit.

        Pahinta kumminkin on mielestäni nämä ihmiset mitä täällä asuu. Tämä paikka missä asun, on olevinaa rauhallinen ja siisti paikka. Taloyhtiön kakarat vaan on todella huonokäytöksisiä ja osa vanhemmista kesäisin rilluttelee pihalla yötämyöten. Verukkeena usein esim. pihakirppis. Vieressä neste jonka pihassa teinit viikonloppuisin popittaa musiikkia täysillä.

        Että aivan loistava paikka ja ihania ihmisiä - niinkuin välittäjä aikoinaan sanoi!


      • 768900

        on ,just samanlaisia .Ne ottaa kaikki jotka vaan on tulossa !


      • Uneton Satolla

        Pahempia !


      • Anonyymi
        jepajee... kirjoitti:

        Juu asun ekaa vuotta (toivottavasti viimeistä) satolla ja etsin jo uutta kotia. Vuokra nousi toistamiseen noin 50e. Ikivanhat ovet ja ikkunankarmit - kellastuneet. Niitä ei kuulema saanut maalata eikä niitä suostuta vaihtamaan uusiin, vaikka ne ovat siltä ajalta kun tämä pienkerrostalo rakennettiin.

        Lattioista valitin--> ei mitään tehty. Jos haluaa seinät siedettävän näköiseksi on itse haettava maalit ja maalattav myös luonnollisesti itse. Sato kyllä kustansi maalit.

        Pahinta kumminkin on mielestäni nämä ihmiset mitä täällä asuu. Tämä paikka missä asun, on olevinaa rauhallinen ja siisti paikka. Taloyhtiön kakarat vaan on todella huonokäytöksisiä ja osa vanhemmista kesäisin rilluttelee pihalla yötämyöten. Verukkeena usein esim. pihakirppis. Vieressä neste jonka pihassa teinit viikonloppuisin popittaa musiikkia täysillä.

        Että aivan loistava paikka ja ihania ihmisiä - niinkuin välittäjä aikoinaan sanoi!

        sato ei ole hyvä aina hinta nouse en tykän


    • Ei enää Satolle

      Oulunkylässä Satolla noussut vuokra kahdessa vuodessa yli 100 euroa. Etsimme kiivaasti uutta kotia. Ei ikinä enää Satolle.

    • sivistynyt

      Olen saanut oman harjan mm tupakantumppien harjaamista varten ja siinä sivussa siivoan pihaa rappumme edestä, joskus myös roskahuoneen ja pyykkituvalta pesin ikkunat. Silti ne nosti vuokraa, vaan kun tosiaan ei jaksa asua sikolätissä. Remontti Hyvöset tekee remontteja ja käyttää virolaisia. Onhan Sato taloissa siivoojatkin virolaisia, eivätkä ymmärrä yhtään mitään.
      Huoltomiehiä ja isännöitsijöitä vaihdetaan niin tiuhaan ettei synny vastuuta eikä erityistä kiinnostusta edes kohteisiin.
      Vuoden aikana rapussamme on ollut 10 muuttoa. Minäkin olen huomannut ettei Sato taloihin lasten kanssa muuttavia kiinnosta paskan vertaa miten lapset käyttäytyy, toiset ei osaa edes tervehtiä.
      No miten voi olettaa kun vanhemmatkin heittää roskapussit roskahuoneen lattialle.

      • apina

        katso itseäsi peilistä ja mieti sitten kannattaako siivota myös omat jäljet pesuloista yms ... kas kun muuttoja on kun on niin sanottu KYTTÄÄVÄ naapuri . muuta omaan HUOM omaan eli osta oma asunto niin maksat itse kaikki remontit yms. ei tartte valittaa ..


    • monta muuttoa

      Olen asunut satolla kahdessa asunnossa ja ihan tyytyväinen olen ollut.
      Toista asuntoa kulutan nyt vvo:lla ,
      eka asunnossa oli hyvä isännöitsijä ,vaikka asunto ei ollut kaksinen.
      Hän sai kuriin häirikkö asukit.
      No, tässä toisessa asunnossa on kaikki niinkuin pitää , mut isännöitsijä on lepsumpi.

    • Tarpeeksi saanut

      Satolla on kyllä tosi hirveät vuokrat siihen nähden miten huonossa kunnossa nämä
      huoneistot on.
      Äänet kuuluu kans tosi hyvin seinän läpi.
      Mitään ei ole rempattu moniin vuosiin ja jos ulkona jokin hajoaa,niin se saa varmasti vaikka lahota ja kaatua ihan rauhassa.

      Äänieristystä ei juurikaan ole ja kylmäkin tuppaa olemaan,silti vuokra nousi yli neljäkymppiä nytkin.
      Tuntuu ,että sit vielä otetaan kaikenlaista rupusakkia asumaan jotka häiriköi minkä ehtii öisin.
      Käy siinä sitten töissä.

    • uusi asunto

      Itse olen etsimässä uutta asunto SATO:n vuokrankorotusten takia. Asunto Helsingissä, tosi kivalla alueella ja on (niin) hyvin äänieristetty kuin vain kerrostalo voi olla. Harmittaa mutta tuolla hinnalla mitä nyt maksetaan, maksaisi jo helposti omaa asuntoa =/

    • Hienot koneet kyllä

      Huoltoyhtiö Tapiolan lämpö on siitä outo huoltoyhtiö, että ne ei todellakaan osaa aurata lumia portaiden edestä. Sit ajellaan sellaisia pieniä erilaisia lumikasoja joka kulmalle ettei kulkeminen ole esteetöntä. Epäilen että heidän huoltomiehet osaa käyttää edes lapioita. Puhumattakaan aivojansa.

    • Satolainen__

      Satolla asutaan Turussa ja täytyy sanoa että joulukuussa tapahtuneen vuokrankorotuksen jäljiltä ollaan etsimässä uutta asuntoa. Ei näillä hinnoilla, ei tällä sijainnilla. Asunto on ihan ok, ei siinä mitään, mutta kun hivellään ~800 €:n rajaa kuukausivuokrassa niin alkaa mieli halajaa halvempaan asumaan.
      Takaisin yksityiselle, Sato:n talossa tämä asujaimistokin on vähän mitä on...

    • kohta lähden !

      Jos haluaa asumaan 98%:n todennäköisyydellä rauhattomaan paikkaan, jossa on epäsiisti rappukäytävä ja pihamaa, kallis ja erittäin rivakasti nouseva kk-vuokra ja ympärillä todennäköisesti enemmistönä oleva ulkomaalaisväestö, jolla ei ole tajua eikä mielenkiintoa antaa työssäkäyville koti- tai yörauhaa niin SATO on sinun paikkasi.

      • kokemusta on

        Täysin samaa mieltä! ninim, Kokemusta on!


    • barn

      Mitäs te itkette isot ihmiset muuttakaa kajaaniin niin ei maksa kämpät mitään ja tottakai firmat käyttää virolaisi kun ne on parempia nykyään kuin suomalaiset laiskiaiset.

    • rupusakkia

      virolaiset eivät noudata työturvamääräyksiä eikä heistä makseta veroja suomeen.
      Suomalaisia on paljon kortistossa koska heidän palkkatarve on enemmän kun virolaisten. Jos on halpa virolainen arvatakin saattaa, ettei yhteiskuntavelvotteita hoideta.
      virolaisen työmiesten jälkiä korjataan sitten kalliilla koko ajan.

      • apinalle

        Olet kait huomannut että täällä vain puututaan Sato asumisen puutteisiin ja jos ei tyyli käy sun täytyy perustaa oma sivusto.
        Me tyytymättömät vain toivomme jonkun Satolaisen huomaavan käydyn keskustelun.


    • josv
    • exsatolainen

      Me asuttiin Saton 4 tähden luukussa (65m2). Asunto oli uusi, parketilattia, pesutilat kaakeloitu, apk, sauna, mutta siihen ne ylellisyydet loppuivatkin. Säilytystilaa ihan liian vähän, saunan panelit oksaista halppispuuta. Asunto kaupungin laitamilla, mutta silti kalliimmat vuokrat kuin keskusta-alueella. Kaiken huipuksi SATO vielä iski puukon selkään, kun irtisanoimme asuntomme, pudotti vuokran hintaa huomattavasti alemmaksi, kuin mitä me maksoimme. Tulomme kun oli sen verran hyvät, niin veivät meiltä rahat.

      Mutta pikku vinkkinä saton asuntoon muuttaville: Kun noissa hakupapereissa kysellään niitä tulorajoja, niin vetäkää niitä vähän alakanttiin ja toisekseen olen kuullut vihiä, että vuokraa pystyy satolla tinkiä. Itse emme tienneet tätä. Kannattaa olla tiukkana.

    • Kohta ex-satolainen

      Asumme Saton talossa Vantaan Hakunilassa. Ennen tämän talon omisti kai joku Vakuutus yhtiö ja talo oli yksi alueen parhaista ja halutuimmista taloista sitten sato tulee ja ostaa talon ja asuttaa sen maahanmuuttajia täyteen niin kuinka ollakkaan kaikki alkaa repsahtaa!!! Rappukäytävä on epäsiisti ja hissi hmm... välillä sinne ei tee edes mieli mennä kun kun seinät ja peilit jotain räkää ja epämääräistä monjää täynnä! Enkä tiedä on nyt oikein hinta-laatusuhde kohdillaan!!! Asuntomme on kyllä ihan tilava ja valoisa, mut ei 998 euroo/kk ole kyllä enää kohtuuhinta!!!! Ja kyllä Sato muistaa joka vuosi 40-50e vuokrankorotuksella!!! Asunnolle ei ole muuta remppaa Saton puolesta tehty kun laitettu laminaattilattiat keittiöö, eteiseen ja olkkariin. Makuuhuoneet on muovimattoo ja sekin ihan kulahtanutta ja kupruilee irti kun sinne alle on jätetty aikanaan toinen muovimatto!!! Seinät sai maalata itse, mutta maalit sentään Sato kustansi. Onneksi täältä pääsee muuttamaan pois enkä enää Saton vuokralaiseksi halua! On Sato niin rahan ahne ja kiskurihintainen vuokranantaja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mutta kai se hinnankorotuksen raja jossain vaiheessa tulee vastaan!!

    • Haen uutta asuntoa

      ÄLÄ MUUTA SATOLLE JOS VOIT VÄLTTÄÄ ! Olen asunut useammassa Saton asunnossa,sama juttu kaikissa,huonot äänieristykset ja ulkolaisia paljon.
      Samoin Virolaisia ja juoppoja.
      Vuokrat sikamaisia ja aina hurjat korotukset.Sinä ole pahis jos valitat,uudessa toimistossa ylimielistä sakkia työssä.

    • Hermoraunio Satossa

      Muutimme Saton kerrostalo vuokra-asuntoon Hervannassa pari kuukautta sitten. Kämppä oli tyhjillään kuukauden ennen kuin muutimme siihen. Kun kävimme katsomassa asuntoa se oli sisältäpäin siisti ja kunnossa, ja asunnossa asunut pariskuntakin vaikutti kunnolliselta. Pariskunta sanoi ettei naapureissa ollut moittimista. Rappukäytävä ja julkisivu oli huonossa kunnossa ja kun kävimme katsomassa asuntoa niin rappukäytävään kuului lujaa musiikin soittoa. Musiikin soitto ei kuitenkaan kantautunut kyseiseen huoneistoon ja asunto oli sisältä paremmassa kunnossa kuin edellinen vuokra-asuntomme VTS:ssä niin päätimme tehdä vuokrasopimuksen.

      Saton asiakaspalvelussa vuokrasopimusta tehdessämme palvelu oli hyvää ja parempaa kuin VTS:ssä oli (VTS:n asiakaspalvelu on tylyä).

      Muuttaessamme asuntoon oli se siisti, mutta eteisessä oli koko edellisen kuukauden mainokset ja ilmaisjakelulehdet. Siirsimme nämä rappukäytävään siistiin pinoon siksi aikaa, että saamme tavaramme siirrettyä asuntoon. Naapurin mummo uloslähtiessään potkaisikin lehtikasan pitkin rappukäytävää.

      Viikon asumisen jälkeen alkoi tupakansavu kantautua asuntoomme ja toiset työssä käymättömät juoppo naapurimme aloittivat musiikin soittamisen todella lujaa lähes joka päivä aamupäivästä iltaan asti. Ensimmäisen kuukauden aikana olimme soittaneet poliisille jo pari kertaa kun tämä jumputus jatkui aina pikkutunneille saakka.

      Soitin Satoon tupakansavusta ja häiriöstä. Tupakansavusta sanoivat etteivät voi sille mitään koska vain uusissa vuokrasopimuksissa kielletään tupakointi sisällä. Herää kysymys: miksei Sato päivätä vanhoja vuokrasopimuksia? Häiriöistä käskivät soittaa isännöitsijälle.

      Soitin isännöitsijälle, mutta mutta... isännöitsijä ei millään vastannut puhelimeen saati soittanut takaisin. Jätin asian sikseen, mutta pari viikkoa myöhemmin kun olimme jälleen joutuneet yöllä soittamaan poliisit niin pommitin isännöitsijää sen verran, että hän vastasi. Tämä rupesi jauhamaan kaikkea epäolennaista puhelimessa, mutta jauhannan seassa sanoi, että metelistä pitää tehdä häiriöilmoitus ja että minun pitäisi mennä RAPPUKÄYTÄVÄÄN HAISTELEMAAN mistä asunnosta tupakansavu tulee, jotta hän voisi tarkistaa onko sen asukkailla uusi vai vanha vuokrasopimus. Tein häiriöilmoituksen. Isännöitsijä lupasi käsitellä sen viikon sisään.

      Viikon päästä metelin jatkuessa koitin tavoittaa isännöitsijää ja jälleen jouduin pommittamaan jatkuvasti, että tämä vastaisi. Isännöitsijä kertoi puhelimessa ettei ollut ehtinyt tehdä häiriöilmoitusta vielä koska "on kiire kokousiin" ja "täytyy tehdä budjettia" ja että hän tekisi sen kahden viikon päästä. Hän myös mainitsi, että "nämä on hankalia tapauksia koska jos he häädön saa niin he SIIRTYVÄT VAIN TOISIIN KOHTEISIIN" (ilmeisesti Saton sisällä, koska mitäpä se isännöitsijää kiinnostaisi jos he muuttaisivat esim. VTS:lle sillä ei hän ole siellä isännöitsijänä) ja oli muutenkin sellaisella asenteella että turhaa tehdä mitään koska he häiriköivät kuitenkin, tosin vain jossain muussa asunnossa. Sanoin että hätäkeskuksessa ollaan kyllästytty siihen, että poliisien täytyy jatkuvasti käydä näillä naapureillamme ja sieltä sanottiin, että on isännöitsijän tehtävä puuttua häiriöihin. Isännöitsijä ilmeisesti säikähti tästä ja sanoi hoitavansa asian saman tien.

      Pari päivää myöhemmin soitin Saton asiakaspalveluun vihaisen puhelun ja kun uhkasin muuttaa pois niin asiakaspalvelija sanoi "ei täältä näy että isännöitsijä olisi tehnyt mitään ilmoitusta häiriöstä" ja lupasi selvittää asian isännöitsijän kanssa ja soittaa häiriköille samantien ja antaa heille varoituksen.

      En tiedä kumpi on pahempi, VTS vai Sato, mutta kyllä nämä halvemmat vuokra-asunnot ihan perseestä on. Tai ei välttämättä asunto sinänsä, mutta kun naapureiden ylivoimainen enemmistö on kaiken maailman juoppoja, kriminaaleja, hulluja sun muita sosiaaliloisia ja ne kunnollisetkin ovat yleensä tilapäisesti vaikean elämäntilanteen takia asumassa näissä taloissa niin ei tämä mitään kivaa ole. Hyvä tuuri käy jos asuminen tällaisissa taloissa on siedettävää kuntotason ja naapureiden puolesta.

      En suosittele Satoa enkä VTS:tä, koittakaa mieluummin löytää yksityiseltä vuokra-asunto vaikka maksaisikin enemmän. Niin minäkin olen tekemässä.

    • Sisäinen isännöinti

      Saton touhu on pelkästään veronmaksajien rahoilla tapahtuvaa kusetusta jonka korruptoituneet politikot ovat siunanneet AINA..

      Sato saa korkotukilainoja joilla rakentavat asuntoja. Vaikka heidän ei tulisi ottaa voittoa vuokratalosta sinä aikana jolloin korkotukilaina on päällä, he tekevät sen kierosti "myymällä palveluja" vuokratololle "sopivaan" hintaan.

      Vuokratalon tilinpäätös näyttää jopa hieman miinusta, mutta itse Sato saa hyvää tuottoa vuokratalolle "myymästään" palvelusta. AInakin 80- ja 90-luvuilla "hyvä hitti" oli isännöinti joka oli yli tuplasti kalliimpaa kuin markkinoilla kilpailutettu vastaava. Lisäksi ns. vuokrantasauksilla pelailu oli tuottoisaa, otettiin enempi kuin annettiin.

      Ja kaikki tämä politkkojen siunakusella.

    • jj1112

      Olen asunut saton asunnossa nyt kolme päivää. Saimme pihamaalla kuulla talon työntekijältä, että talossa on mahdollisesti hometta. Naapuri toivotti meidät tervetulleeksi,että "tervetuloa ghettoon, täällä on ihan pimeä meininki".

      Nyt yritämme saada hometutkimuksia teetetyksi, jotta saamme purettua vuokrasopimuksen.

      Sato, never again.

      • naatti.

        Samoin kävi minulle Vantaalla :( Tehtiin tutkimukset ja laaja kosteusvaurio/ asumiskieltoon :( pois muutto välittömästi... asumista 3kk. kukaan ei korvaa..joten varovaisuutta.


    • ohmanl1

      Missä ????? :(

      • ohmanl1

        Kerro ihmeessä missä-


      • naatti2
        ohmanl1 kirjoitti:

        Kerro ihmeessä missä-

        Myyrmäessä.


    • Laillinen huijaus

      Sato toteuttaa kapitalismin perusaatteita. Mahdollisimman halvalla tehtyä kuonaa vuokrataan mahdollisimman kallilla. VVO on hyvänä kakkosena, ei paljon jäljessä. Omakustannevuokraa kierretään 'tasausjärjestelmällä'. Poliitikot eivät osaa tehdä mitään, taas ollaan panostamassa asumistuen korotukseen joka valuu vuokriin. VVO:n liikevoittoprosentti on lähes 40%. Applekin näkee sellaisesta prosenttiluvusta vain unta.

      Sitten on nämä kaupungin vuokrataloyhtiöt joiden tehtävänä on tarjota kohtuuhintainen asunto eikä vetää suurin mahdollinen voitto.

    • naatti2

      Kosteusvaurio vantaalla/ Myyrmäessä. piti olla hyvässä kunnossa ja kämppä oli täysin mätä!!! Välittäjä vaan unohti mainita asiasta ja perhe sairastui pahasti.( lapset) kukaan ei korvannut kuluja sairustumisesta vaikka oli vakuutuskin kunnossa. Isännöitsijä kiisti kaiken vaikka heillä oli oma kosteudenmittaaja joka laittoi asunnon asumiskieltoon. kai siellä rempataan kk ka uudet asukkaat tilalle, sain taisteltua uuden asunnon ( mutta pienemmän) toisesta kaupungista . sain kuitenkin perääni laskun 3.p. asumisesta kuun alkuun 190 n 360 siivouskulut ;0 kaikenkaikkiaan kerkesin asua asunnossa 2kk ja maksettavaa tuli 4000 takkiin. sellainen vuokranantaja vantaalla. kusettajia koko porukka.

      • naatti2

        siis asuin tuolla 2kk ja 20 päivää kaikenkaikkiaan.


    • Karsea kokemus

      Asuin vuoden 1999-2000 Tornion Aarnintiellä Saton juuri peruskorjatussa talossa.
      Alku ei ollut mairitteleva, kun eteisen yläkaapista löytyi rakennusmiesten 'vitsi' eli tekovagina muovipussissa.

      Äänieristys oli järkyttävä vaikka kaikki oli muuten uusittu. Kylpyhuoneesta kuului iloisesti alakerran YH-äidin piereskelyt pytyllä ja pentujen kiljunta. Ilmojen kylmettyä syksyllä ihmettelimme kuin kaikki ikkunat menivät huuruun. Oli jäänyt huippuimuri laittamatta päälle. Talo oli ollut asumiskäytössä jo useamman kuukauden.

      Talvi oli todella kylmä ja naapuritalon vastaavasta remontoidusta kohteesta löytyi parvekkeen oven alta lämmöneristeiden sijaan likaisia riepuja.

      Että tälläistä laatua Satolla. Nyt huomasin että nämä 40v vanhat talot pistettiin heti myyntiin kovaan hintaan kun ARA-rajoitukset vuokrakäytöstä umpeutuivat.

    • reino18

      Meille maunulaan saapui uusi isännöitsijä joka tuntuu olevan jumalasta seuraava. Tapoihin ei kuulu asukkaiden minkään arvoinen kunnioittaminen. Tämä herra lukee vuoralaisen lakikirjaa kun piru raamattua. On perin kummaa että asukkaan yksityisyyttä voidaan loukata esim käydä kuvaamassa terasseja asukkaiden poissa ollessa. Koska heillähän on käytössä myöskin yleis avaimet niin onko sanottu ettei myös sisällä käydä vilkaisemassa. (metro lehti 20.6) Isäntä on kuulemma saton entinen isännöitsijä

    • Sapettunut asukas

      Jippiiiiii Sato laho kato,tein tuossa juuri lumitöitä,en kuitenkaan pihalla vaan olohuoneessa,perk..... lunta oli yön aikana tuiskutellut olohuoneen ikkunoiden karmien pikkuruisista ilmarakosista olohuoneen lattialle ja ikkuiden väliin. Nyt palaa kyllä lopullisesti piuhat.

      Terve tuloa Saton asukkaaksi tänne lapsiystävälliseen ja kauniiseen viher-alueelle
      suomeksi Rämeelle ja 3* laatukotiin,luonto on lähellä ja hyvät ulkoilumaastot.
      Millähän pirulla ne muokkaa noita talojen kuviakin kun ovat niiiiin komioita tuossa kuvassa vaikka todellisuus on aivan muuta,pienkerrostalot mitä nämä ovat on hökkeleitä ja läpimätiä paskoja jatkuvasti on vesivahinkoja jossain kämpässä ja sitä homettakin kyllä riittää.

    • riitti_kiitti

      Helsingin Pukinmäessä (H:ki 72) vapautuu helmikuun lopussa kaksio.

      Kuulovammaiset, tässä teille kiva kaksio :)))

    • 123123

      elikkäs satolla asun, pelkkiä maahanmuuttajia jotka sitten riehuvat ja sotkevat, järkyttävän korkeat vuokrat, isännöitsijä ei kykene puuttumaan mihinkään. satolla erittäin töykeä palvelu. en suosittele kenellekään. terveisin vetelintie 5

      • sato=slummi

        Ei taida Sato majat kelvata kenellekkään.

        Irtisanoin vuokrasopimuksen kolme viikkoa sitten, muutan 22.2. eikä kukaan
        mahdollinen asukas ole käynnyt kämppää katsomassa.

        Tai Saton viskaalit pelkäävät että minä kerron ikäviä tosiasioita ja se mahdollinen asukas menee muualle;)


    • vihainen...

      Kun käytiin asuntoa katsomassa oli tiskikoneelle paikka, kun muutettiin niin siinä oli kaappi. ja meiltä kysyttiin tuleeko tiskikone ja sanottiin kylä. no nyt ollaan kuukaus soiteltu ja mitää ei ole tapahtunu aina vaan sanotaan että asia hoidetaan ja jätetään soittopyyntö. ja vielä sanovat että itse joudutaan makssamaan vaikka on heidän oma virhe. eli pelkkä kaapinpurku kyseessä..

      • kz88

        Jos asia on RTK:n hoidossa, ehkä jouluksi on valmis. Ehkä......


    • Hesarules

      Jep jep eihän näitä asuntoja pysty edes helposti, normisti, nykyaikaisesti irtisanomaan. Ei ihme, sillä uusia tulijoita tuskin on näillä vuokrilla tai siis joo on joitakin lyhytaikaisia ulkolaisia jne...... ja sen jälkeen remppaa pukkaa.

      • kokemusta on...

        Sato asunnon vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi.
        Ei ole mitään "...irtisanominen 6kk päästä..." juttuja.

        Vuokrat ovat mitä ovat, pääkaupunkiseudulla kuitenkin alle keskiarvon.

        Ei Saton slummissa kukaan työssä käyvä voi asua, yöllä pitäisi voida nukkua;)


    • Sato = Sossu

      Kuukausi sitten loppunut vuokrasopimus ja Sato vaatii yhtä ja toista ;))

      Ko.asunnosta puuteet ilmoitettu yli kuukausi sitten ja nyt Sato herää:))

      • juujuuujuuujuuuu

        Jostainhan sen sadonkin on rahoittaja "remonteilleen" löydettävä.


    • Seiniin koukkuja?

      Pasilassa asutaan SATOlla, vuokra on 62 neliön kaksiosta suolanen, mutta kolmelle hengelle aika helppo. Täällä on aika hyvä ääni eristys (tai sitten vaan hiljaiset naapurit). Nyt kuitenkin kysyisin SATOlla asuvilta, että onko kukaan porannut kiviseiniin taulukoukkuja tms., en tiedä yhtään mitä uskaltaa seinään kiinnittää vai uskaltaako mitään? Ainahan voi kittailla reikiä kiinni, mutta kuinkahan tiukka sato tällaisesta on. Aika ankeat on muuten valkoiset seinät. Kiitos vinkeistä etukäteen.

      • taidetta koteihin

        Saa laittaa ja reiät tulisi kitata umpeen pois lähtiessä, mutta harvat vaivautuvat.

        Ei Sato perään huuda jollei ole ihan nyrkinmentäviä reikiä.


    • Christoffer Gröhn

      Hei! Olen toimittaja ja aion tehdä juttua SATO:n toiminnasta pk-seudulla. Jos teillä on kokemuksia SATO:n asunnoista voitte lähettää minulle sähköpostiviestin ja kertoa lisää. Jos käytän jotain kertomuksia juttussa olen tottakai yhteydessä kanssasi ensin.

      Olen töissä ruotsinkielisellä Yle:llä.

      T. Christoffer Gröhn
      Yle Huvudstadsregionen
      [email protected]

      • jtn

        Hieman täytyy puolustella Satoa olen asunut Saton asunnoissa useampaan otteeseen 25v aikana 6kk -2v jaksoja kuudessa eri asunnossa. Asiakaspalvelu on aina ollut hyvää ,lisäksi asuntoa on aina saanut vaihdettua elämäntilanteen mukaan.
        Asuntojen taso on vaihdellut on ollut parempia ja huonompia mutta itsehhän sen päättää ottaako asunnon vastaan;)

        Sato on positiivisellä tavalla kasvoton verraten yksityiseen vuokranantajaan joka voi kysellä/tentata mitä vain, kun hoitaa asiansa maksaa vuokransa eikä häiriköi saa myös itse olla rauhassa ja asua niin kauan kuin tarve on.

        Mitä tulee äänieristyksiin niin Saton talot eivät ole yhtään sen huonompia tai parempia kuin muutkaan AIKAKAUTENSA tyypilliset kiinteistöt ei se tee talosta huonompaa kuka sen omistaa kyse on aikauden rakennustavasta ja määräyksistä.

        Vuokrataso on nykyään erittäin kallis siinä sato tekee härskiä bisnestä asunnoista pyydetään kovinta mahdollista vuokraa jotain yhtälössä on vikana jos asukas saa 850e vuokraan 400e asumistukea= suora tulosiirto valtioilta yksityisen yrityksen taskuun!


      • salaiset kansiot

        Voisit kysellä tälläisen asian tiimoilta suoraan saton isännöitsiältä, että miksi hän ei ikinä vasttaa soitto pyyntöihin tai sähköpostiin.
        Vai onko se niin salaista,salaista ettei sukkaalle voida ilmoittaa mistään asiasta,mistä asukas kyselee. Esim talon ulkoremonteista,eikä siitäkään että isännöitsiä on vaihtunut, mitä meidän salaseura asuntoyhtiössä (vuokra) tapahtuu yhtenään ja uusi isännöitsiä ei sitten tiedä mitä entinen isännöitsiä on luvannut tai tietoinen suurimmastakin vioista. Samalla vois kysellä että minne ne vuokrankorotus summat lipee kun ainoa vastaus on huolto ja kunnossapitotyöt.
        Mitä ei ole tehty.


      • salaiset kansiot

        Otanpa suuren riskin jos antaisin haastattelun,sillä minua odottaisi silloin häätö ja hullun leima otsaan,vai voiko sinuun otta yhteyden sellaisella sähköpostilla mistä ei heti käy ilmi minun henkilöllisyys,sillä ainahan voi käydä täällä päässä ihan paikanpäällä katsomassa millaisessa kunnossa nämä talot ovat ja minun asuin taloni ympäristö sekä rakennus itsessään.


      • cbel
        salaiset kansiot kirjoitti:

        Voisit kysellä tälläisen asian tiimoilta suoraan saton isännöitsiältä, että miksi hän ei ikinä vasttaa soitto pyyntöihin tai sähköpostiin.
        Vai onko se niin salaista,salaista ettei sukkaalle voida ilmoittaa mistään asiasta,mistä asukas kyselee. Esim talon ulkoremonteista,eikä siitäkään että isännöitsiä on vaihtunut, mitä meidän salaseura asuntoyhtiössä (vuokra) tapahtuu yhtenään ja uusi isännöitsiä ei sitten tiedä mitä entinen isännöitsiä on luvannut tai tietoinen suurimmastakin vioista. Samalla vois kysellä että minne ne vuokrankorotus summat lipee kun ainoa vastaus on huolto ja kunnossapitotyöt.
        Mitä ei ole tehty.

        Ei ole mitään Saton isännöitsijää, Sato on ulkoistanut isännöintipalvelut jo vuosia sitten.


      • salaiset kansiot
        cbel kirjoitti:

        Ei ole mitään Saton isännöitsijää, Sato on ulkoistanut isännöintipalvelut jo vuosia sitten.

        Olisipa ihan mukava vuokranmaksajana tietää, että kuka ja ketä tai mikälie on se ulkoistettu kohde minne voi ottaa yhteyttä????????
        Asiakaspalvelukaan kun ei oikein olle enää kärryillä.


      • äksvile
        salaiset kansiot kirjoitti:

        Olisipa ihan mukava vuokranmaksajana tietää, että kuka ja ketä tai mikälie on se ulkoistettu kohde minne voi ottaa yhteyttä????????
        Asiakaspalvelukaan kun ei oikein olle enää kärryillä.

        Ainakin pääkaupunkiseudulla Saton isännöinnit hoitaa Corbel Oy.
        Voi olla muitakin....
        Nämä asiat on (pitäisi olla) ilmoitettuna porraskäytävän ilmoitustaululla.


      • tillintallintöks
        äksvile kirjoitti:

        Ainakin pääkaupunkiseudulla Saton isännöinnit hoitaa Corbel Oy.
        Voi olla muitakin....
        Nämä asiat on (pitäisi olla) ilmoitettuna porraskäytävän ilmoitustaululla.

        Ei hoida enää. Vaan se on nykyisin Realia.


      • joo tai ei
        tillintallintöks kirjoitti:

        Ei hoida enää. Vaan se on nykyisin Realia.

        Jossain ehkä Realia, jossain joku muu firma. Pohjois-Helsingissä (Pukinmäki) Sato talojen isännöinnit hoitaa Corbel Oy. Asukkaille ei ainakaan vielä ole kerrottu muutoksista.


      • tillintallintöks
        joo tai ei kirjoitti:

        Jossain ehkä Realia, jossain joku muu firma. Pohjois-Helsingissä (Pukinmäki) Sato talojen isännöinnit hoitaa Corbel Oy. Asukkaille ei ainakaan vielä ole kerrottu muutoksista.

        Ok
        oletin että se hoitaa kaikkia Sato asuntoja, ehkä meillä sitten on otettu tuo Realia käyttöön kilpailuttamis mielessä kun Corbel Oy ei toiminut, elikä ei hoitanut asioita niin kuin olisi pitänyt.


    • sadg876

      Sato ja VVO ovat näitä suomalaisten palkansaajien eläkerahastojen omistamia vuokrafirmoja. Katsokaa nimiä yritystelestä. Eli juuri niitä tahoja jotka joissa toimitusjohtajat ovat sekä tässä Sato firmassa, että sen omistajatahossa eläkefirmassa, sekä tekemässä kaupungin/kunnan/valtion asuntopolitiikkaa, sekä yksityisesti muissa taloyhtiöiden vuokralais, infran, isännöinti, kirjanpito jne koko hoidon 'palveluissa' sekä paikallistasolla, lain tasolla että vaikka pörssissä. Eli kyse on rahastus automaatista jossa sama taho tekee valtakunnalliset lait, kaavoitukset, rakennuttaa, rahoitukset, ylläpidot, rahastoinnit, verotuksen, kirjanpidot ynnä kaiken mitä voi. Eli periaatteessa huolehtimassa siitä että asuminen ylipäätään on sitä mitä se on. Eli asujan käteen ei jää muuta kuin velka tai jos on myynnistä kyse niin roskaa ylihintaan. Yleisesti voidaan sanoa että tohon kun kätensä iskee niin se jää kiinni eikä sitä irti enää saa. Neuvo on muuttaa muualle. Sato on niitä firmoja jotka mm. valvovat valtakunnallista hinta'vakautta' eli sitä että vuokrat on hämeenlinnassa helsingin keskustan tasolla, tai sitten kämpät ovat tyhjänä. Tätä porukkaa voisi jopa pitää jonkinlaisena osasyynä tähän kaupunkeihin muuttoliikkeeseen, ovat siellä valtiossa tekemässä nollakorko asuntolaina politiikkaa jne. Itse kun ovat kiinteistöalalla ja valvovat tuhansia vuokralääviä ja asuvat itse hevostilalla Klaukkalassa.

    • lkjasdf8765765

      tuli tästä mieleen että ... no ne nimet jotka pyörittävät satoa eivät niitä omia tonttejansa kehä 3:n ulkopuolelta ole myymässä vaan ajavat koko ajan tiukempaa pakkaantumis politiikkaa kehä 3:n sisälle. Pk-seudulla ei ole tontteja... ei siksi että niitä ei olisi 60 luvulta asti tuhansia kaavoitettu vaan koska niitä ei saa myydä, siitä pitää 'kilpailunedistämiskeskus' huolen. Ja samoja nimiä löytyy asuntofirmojen sekä kaavoituslautakunnan rosterista. sitten kun yleisestä hintatasosta eli siitä että on taas pulaa asunnoista, eli eläkefirmojen tuotto asuntokannan lisärakentamisesta on kutakuinkin taattu... niin voivat tähän porukkaan kuuluvat maanomistajat myydä omaan 'markkinahintaan' osan lääneistään, jotka on kuulunut suvussa jostain 1600 luvun aatelituksesta asti. Silloin kuuluu ylen areenasta että hallitus on huolissaan pk-seudun edullisten vuokrakämppien vähyydestä. Ja mitä pakkaantuneempi miljoonaväestö hevostilan lähistöllä, sen korkeampi teoreettinen hinta pienelle lääneistä irrotetulle kerrostalo asunalueelle, maata jää kuitenkin runsaasti tulevasuutta varten.

      Suomen ns 'talous' joka nykyään tarkoittaa asuntotuotantoa, koska muu tuotanto on länsimaissa kielletty tai automatisoitu. Tämä porukka on osa sitä joka toimittaa 'talouden' sekä kansalaisille 'työelämän' avaimet käteen periaatteella, koska he kuntien eläkefirmojen eli maan ylimmän rahan haltijoina, eli verottaja tahon eli kunnan osalta manageroivat koko ihmeen 'taloutta'. Sama porukka antaa lakiehdotuksia, hallinnoi eläkerahastojen kautta pankkeja, lainojen ehtoja, korkoprosentteja, maksuaikoja jne niinkuin minkä tahansa osake firman kuten pankin omistajan kuuluukin, myyvät maat koska se on kunta tai he joka ne omistaa, kaavoittavat, rakennuttavat, lainoittavat, huoltavat, laskuttavat. Ainoa mikä asukastyöntekijälle joka on kunnan verotettava, jonka tuloista menee saman rakennuksen rakentamisesta liiton tai muiden pakollisten maksujen kautta eläkemaksut suoraan asumissesta verotettavan asunnon myyneeseen eläkefirmaan, on ottaa se elämän mittainen velka ja käyttää elämänsä sitä lyhennellessä. Tai asua markkinahinnoila jollain tavalla kunnan omistamassa asunnossa, joko suoraan kunnalla tai kunnan omistaman eläkefirman kautta tai ostaa se samalta taholta. Siitä kilpailusta. Koko maailmassa suurimmat rahat on kuntien eläkefirmoilla, koska sinne on työntekemisestä verorahat mennyt tässä niin kauan kuin on modernisti veroja maksettu eli satoja vuosia. Miten muuten saa parin tonnin yhteen hitsatusta betonielementistä parisataa tonnia aikaiseksi. Sama taho on sekä palkanmaksaja, työnantajan omistaja, rahan takaisin verottaja ja eläkkeen maksaja. Ja siinä Sato.

      • Didie7

        Onko kellään kokemusta muista Vantaan Sato-asunnoista? Kenties Tikkurilan kämpistä? Ovatko samaa roskaa, kuten tuntuvat muutkin kämpät olevan tuolla ylempänä..?


      • rehellisesti yritän
        Didie7 kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta muista Vantaan Sato-asunnoista? Kenties Tikkurilan kämpistä? Ovatko samaa roskaa, kuten tuntuvat muutkin kämpät olevan tuolla ylempänä..?

        Asun saton asunnossa Espoon kilossa. Olen asunut reilun vuoden. Asunto on yksiö, jossa tupakeittiö ja makkari. Just tuli vuokrankorotus huimat 75 euroa. En ihmettele että tässä talossa on tyhjiä kämppiä. Taitaa olla rahanpesufirma koko sato.


      • Sato nostaa 10%
        rehellisesti yritän kirjoitti:

        Asun saton asunnossa Espoon kilossa. Olen asunut reilun vuoden. Asunto on yksiö, jossa tupakeittiö ja makkari. Just tuli vuokrankorotus huimat 75 euroa. En ihmettele että tässä talossa on tyhjiä kämppiä. Taitaa olla rahanpesufirma koko sato.

        Joo niin täälläkin. 10 prosentin korotus yksiön vuokraan.


    • asdfadsfasf23452345

      Vuokran hinnoilla ei ole mitään tekemistä minkään muun kanssa kuin se että kuinka paljon vuokralainen suostuu maksamaan. Siinä on vain se että on kuin kaikilla myyjillä (vuokraajilla) olisi monopoli (ja niin yhteensä on). SATO ja VVO (niinkuin kaikki) ovat voittoa tuottavia firmoja nykyään ja muistaakseni SATO meni viime vuonna ostelemaan (yritysvelalla tietenkin) noin 20.000 asumisoikeus muita kämppiä ympäri Suomea, joten sen velan maksuun nämä korotukset näemmä menevät. Asuminen on....
      Katso asiaa vuokraajan kannalta, hänen oma asumisensa on maksetussa omakotitalossa, vuokrayksiö on 'sijoitus' josta nimenomaan pitää pyytää maksimit jotta saa siihen otetun lainan mahdollisimman nopeasit maksettua tai muuten vain voiton maksimoitua. Ei siinä muuta logiikkaa ole ja sama kuvio ihan kaikilla vuokraajafirmoilla, keinottelijoita kaikki ja niin pitää olla koska kaikilla niillä on velkaa.

    • Smööki

      Kokemuksia Saton neljän tähden asunnossa asuneelta:

      -lattiaa oli kaksiossa viittä eri lajia, itse laitettiin laminaatit jotta saatin hyvät (asentaminen oli tosi hankalaa koska mikään seinä ei ollut suora ja kummassakin huoneessa leveys vaihteli ikkunaseinästä takaseinään noin metrillä)
      -keittiön kaapin ovet kulahtaneet ja nikotiinin värjäämät, itse maalattiin valkoisiksi ja vaihdettiin vetimet.
      -ovet ja ovien lukot ja saranat maalattu ilmeisesti katomaalilla
      -kylppäri huonokuntoinen ja siellä kasvoi varmaan hometta
      -ulko ovi sisäpuolelta ihan naarmuinen. En ymmärrä miten ovi voi kulua niin edes kymmenien vuosien aikana
      -seinät kuoppaiset
      -lattialämpötila talvella 14 astetta ja huonelämpötila toisessa huoneessa pakkasllla 16 astetta, toisessa sentään 19. Ongelmaa ei saat korjattua lähes kolmen vuoden aikana kun asunnossa asuimme.

      Mielestäni meidän asuttamamme asunto oli kahden tähden eikä neljän mutta Saton luokituksen mukaan taitaa tulla 1-2 tähteä lisää hyvistä liikenneyhteyksistä
      eli asunto olisi kai ollut vain kolmosen arvoinen jos sinne ei olisi päässyt julkisilla.

      Kohokohta Satolla asumisessa oli kun varasimme saunavuoron ja vuorollemme pyrki juopporemmi jotka väittivät vuoroa omakseen. Tyypit menivät sitten toiseen saunaan ja emme yrittäneet saunoa enää :) Yksi spurguista meinasi vielä käydä päälle. Onneksi en mennyt vuorolle yksin vaan mieheni kanssa (olen 158cm nainen). Isännöitsijä pyysi selvittämään tyyppien henkilötiedot, muuten ei voisi tehdä mitään. Varmaan menen kysymään vihaiselta sekakäyttäjältä jotain yhteystietoja...

    • poismuuttaja3

      SATOn järjestyssäännöt ovat yksi asia ja ihan toinen asia on sitten tartteeko niitä kenenkään noudattaa.

      Jos joku täällä ilmoitti, että tupakoinnille ei voi mitään, kun on vanha vuokrasopimus, jossa ei tupakointia ole kielletty, niin eipä tuo vaikuta vaikka olisi kiellettykin. Ilmoitin naapurini tupakoinnista isännöitsijälle, kun olin käynyt asunnon asukkaille huomauttamassa mölyämisestä yöllä. Savua oli kämppä täysi. Isännöitsijä totesi, että POISMUUTTOVAIHEESSA heille laitetaan lasku perään, jos havaitaan asunnossa tupakoidun.

      Yöelämälle ei tehdä mitään. Pitäisi kirjata ylös kaikki yöllä kuuluvat äänet ja kerätä naapureilta nimiä. Just. Tässä rapussa eivät edes avaa ovea, vaikka ovat kotona. Ainoa joka avasi, ei halunnut kirjoittaa nimeään häiriöilmoitukseen. Toisaalta ymmärrän, että voi pelätä, että häiriköinti kohdentuu sen jälkeen ilmoituksen tehneisiin, mutta toisaalta mitään tekemättä mölyäminen jatkuu.

      Asunto oli talvella niin kylmä, että kädet oli kohmeessa. Suihku on sottainen, eikä sitä saa puhtaaksi. Äänieristys on surkea. Tupakansavu tulee naapurista asuntooni.

      En suosittele kenellekään. Olen asunut vuoden ja neljä kuukautta, joista kolme ensimmäistä meni hyvin (jos ei oteta huomioon, että asunnossa oli vain 14 astetta lämmintä), jonka jälkeen yläpuolelle muutti viidakon lakeja noudattavia ihmisiä. Hyvästi rauha.

      Liian kallis, liian surkeassa kunnossa, pyörävarasto liian ahdas ja häiriöilmoitusten tekeminen täysin turhauttavaa.

      Älä muuta SATOn taloon, jos haluat asioiden toimivan!

      • vaikka telttaan

        Kuusi vuotta Sato majassa riitti. Firmaa ja isännöintiä ei kiinnosta mikään niin kauan kun vuokra rahat tulee.


      • Sato parasta nyt

        Keskustelun hiipunen johtuu siitä, että Sato = hyvä sato sinulle, kuin vvo:kin on parantaneet asumismukavuutta. Tehostetut isännöinnin kuin huoltoyhtiö stragegian avulla. Asunnot ovat markkinoilla todella kysyttyjä ja haluttuja. Joka x suomalaisista asuu vvo:n ja saton viihtyisissä asunnoissa. Asuntojen laatu on tasainen riippumatta asuuko helsingin seudulla vai asuuko pohjoisemmassa suomessa. K-kaupat mainostaa kauppias hoitaa homman, täällä taas vireä vetreä isännöitsijä hoitaa homman ja huoltomiestäkin pakkaa laulattamaan ja vihellyttämään kun on saa palvella asukkaita näiden kahden suuren merkintekijän ennen muita asukkaita.


      • tere tulemast....
        Sato parasta nyt kirjoitti:

        Keskustelun hiipunen johtuu siitä, että Sato = hyvä sato sinulle, kuin vvo:kin on parantaneet asumismukavuutta. Tehostetut isännöinnin kuin huoltoyhtiö stragegian avulla. Asunnot ovat markkinoilla todella kysyttyjä ja haluttuja. Joka x suomalaisista asuu vvo:n ja saton viihtyisissä asunnoissa. Asuntojen laatu on tasainen riippumatta asuuko helsingin seudulla vai asuuko pohjoisemmassa suomessa. K-kaupat mainostaa kauppias hoitaa homman, täällä taas vireä vetreä isännöitsijä hoitaa homman ja huoltomiestäkin pakkaa laulattamaan ja vihellyttämään kun on saa palvella asukkaita näiden kahden suuren merkintekijän ennen muita asukkaita.

        Tattisato on parasta nyt;)

        SATO on muka hieman fiininpää asumista kuin kaupungi/kunnan sosiaaliluukut.


      • Äin oon..21
        tere tulemast.... kirjoitti:

        Tattisato on parasta nyt;)

        SATO on muka hieman fiininpää asumista kuin kaupungi/kunnan sosiaaliluukut.

        Ehdottomasti... viimeksi mainituissa joutuu odottamaan korjauksia vaikka kuinka ja kauan. Satolla ilmoitus vain isännöitsijälle ja hän hoitaa homman.


    • Ei Satolle

      Saatiin asuntotarjous Satolta eräästä Helsingin kohteesta. Oikotiellä kohdetta mainostetaan kunto: hyvä, mutta totuus oli kyllä kaukana siitä. Ihan karsea läävä, paikat rempallaan ja kunto korkeintaan välttävä. Ja tuosta kehtaavat vielä pyytää reilusti yli 900€ kuussa vuokraa. Vaikka meillä todellinen asunnontarve onkin, niin jätettiin kyllä ottamatta. Kaikenlaista kehtaavat ihmisille kaupitellakin, jotain kunnostusta varmaan kannattaisi asunnoille tehdä aika ajoin. Talossa näkyi sukunimien perusteella asuvan enimmäkseen ulkomaalaistaustaisia, jotka ehkä pakon edessä suostuvat vielä tuollaisissa oloissa asumaan. Ja asunnonhaku jatkuu..

      • ewfrstuy

        Onnittelut oikeasta päätöksestä!


      • Lehtjokine

        Vastaavanlaisia kokemuksia tosin kaupungin kämpistä jotka eivät selvästi ole asuttavassa kunnossa. Ja vielä kehdattu väittää, että asunto olisi tarkastettu edellisen asukkaan jäljiltä ja lain edellyttämät korjaukset tehty. ei tod.


    • vuokrahelvetti

      satolla asunut pitkin hampain nyt turhan kauan. Muuttanut kerran.
      Ison asunnon kun otat, älä unelmoi että voit vaihtaa sen takaisin pienempään, kun elämäntilanne muuttuu.
      Tällä hetkellä Martinlaakson kohde , jossa paljon tyhjiä asuntoja, on mamuparatiisi, joten jos haluat nukkua, tykkäät siisteistä pihoista ja muutenkin kunnon asumisesta, älä muuta Laajavuorenkujalle...
      mamujen mukulat on kaikista pahimpia ikinä:
      mukulat tekee läksynsä, pitää sadetta, heittää roskansa, tekee kiusaa ja näyttää keskisormeaan sulle, jos huomautat, että roskis on siinä takanasi.
      leikkii, rikkoo kaiken mitä irti lähtee, hissi on ollut rikki 3:sti tänä kesänä, lasku 2000 e / kerta, eli vuokrat nousee taas.rappu on niin siivoton, että siivooja sanoutui irti, uutta ei olla saatu.
      Seinät on piirrelty, hiekkaa kannetaan ämpärillä rappuun, alaovi teljetään yöksi auki että se kumminkaimanserkun täti, sieltä jostain, pääsee bunkkaamaan keskellä yötä.
      rikotaan, meukataan, autot parkkeeraa pitkin pihaa ( virolaiset ja venäläiset) roskat jätetään roskiksen ulkopuolelle haisemaan.
      pihalla on rikottu mm. hiekkalaatikko, liukumäki, lipputangon narut, pilkottu pensaat, ja yleistä pesutupaa ei voi käyttää, koska ei ole opetettu, että pyykki on kuivattava naruilla , ei pesukoneessa....
      Niistä nimien keräämisestä: on kerätty, ei auta mitään.
      Täällä asuu perheitä, jotka ovat saaneet häädön muista kohteista ja sossu on vuokrannut asunnot satolta joten ei niitä ulos saa...
      eli tervetuloa vuokrahelvettiin..
      ÄLÄ muuta satolle jos vain muualta asunnon saat !

      • Katkera olet

        Aijai minkälainen katkeruus elämää ja muita ihmisiä kohtaan sekä sato-vuokranantajaa kohtaan (tällä olettettavasti naisella) joka mahdollistaa monelle hienot asumisen puitteet. Olet selvästi jotenkin itse provosoinut tilanteen tuohon pisteeseen ja yrittänyt haastaa kaikkien kanssa riitaa. Ei kannata uskoa kyseisiä valheita Satosta joka ei ole sen huonompi vuokranantaja kuin muutkaan. Ettet vain ole niitä joiden mielestä vika aina muissa mutta siihen asuntoon josta muutat joudutaan jäljiltäsi tekemään iso remontti jotta saadaan se asuttavaan kuntoon.


      • huono muisto
        Katkera olet kirjoitti:

        Aijai minkälainen katkeruus elämää ja muita ihmisiä kohtaan sekä sato-vuokranantajaa kohtaan (tällä olettettavasti naisella) joka mahdollistaa monelle hienot asumisen puitteet. Olet selvästi jotenkin itse provosoinut tilanteen tuohon pisteeseen ja yrittänyt haastaa kaikkien kanssa riitaa. Ei kannata uskoa kyseisiä valheita Satosta joka ei ole sen huonompi vuokranantaja kuin muutkaan. Ettet vain ole niitä joiden mielestä vika aina muissa mutta siihen asuntoon josta muutat joudutaan jäljiltäsi tekemään iso remontti jotta saadaan se asuttavaan kuntoon.

        Kauanko olet asunut SATO Oy:n asunnossa ??

        Minä asuin viisi vuotta, Pukinmäki,Helsinki, ja kaikki mitä nimimerkki "vuokrahelvetti" kirjoitti (mamuja lukuunottamatta) pitää paikkansa. Mamuja oli maailman joka nurkalta, mutta heistä ei ollut mitään harmia.

        Sen yleisen roskaamisen,paskaamisen ja paikkojen tuhoamisen lisäksi suomalaisten sossupummien yökausia jatkuva meteli oli yksi iso syy miksi häivyin.

        Suurin sy oli "luukku" samassa portaassa. Myi kamaa ihan avoimesti, ei siinä sinänsä mitään, mutta kun ne asiakkaat jäi porraskäytävään ja piha-alueille notkumaan. Porraskäytävässä pyöri reality-tv välillä yötä päivää, asiakkaat yritti saada luottoa ja kun eivät saaneet, kirveet, ym. heiluivat.

        Asukkaat vetosivat sekä poliisiin ja Satoon. Jeparit ilmeisesti piti touhua niin pienenä etteivät siihen puuttuneet. Sato ei välittänyt niin kauan kun vuokra (sossu) tuli kerran kuukaudessa.

        Kun etsin uutta kämppää, se että mainitsin asuvani Saton kämpässä, ilmeisesti auttoi;)


      • parkuukauttajapois
        Katkera olet kirjoitti:

        Aijai minkälainen katkeruus elämää ja muita ihmisiä kohtaan sekä sato-vuokranantajaa kohtaan (tällä olettettavasti naisella) joka mahdollistaa monelle hienot asumisen puitteet. Olet selvästi jotenkin itse provosoinut tilanteen tuohon pisteeseen ja yrittänyt haastaa kaikkien kanssa riitaa. Ei kannata uskoa kyseisiä valheita Satosta joka ei ole sen huonompi vuokranantaja kuin muutkaan. Ettet vain ole niitä joiden mielestä vika aina muissa mutta siihen asuntoon josta muutat joudutaan jäljiltäsi tekemään iso remontti jotta saadaan se asuttavaan kuntoon.

        Ei mitään katkeruutta muita ihmisiä kohtaan. Täällä 100km päässä pääkaupunkiseudusta tilanne sellainen että 30v Satolla asuneena mitta tullut täyteen. Nykyisin roskakatos hirvee läävä (ilmeisesti se kulttuuri erilainen itärajan takaa tulleilla), lottovoitto on todennäköisempi, kuin että olisi lajittelu edes jossain roskaastiassa osunut kohdalleen. Kämppiä ei enää remontoida, vuokrat nousseet taivaisiin ja huoltomiestä ei saa paikalle vaik vesihanat vuotaa jne.


    • ei enää

      Olen asunut eri Saton asunnoissa kohta10 vuotta Helsingissä ja Vantaalla. Olen viihtynyt tähän saakka ihan hyvin. Vuokrat ovat toki korkeat ja Sato muistaa vuokrakorotuksilla joka ikinen vuosi. 3 vuoden aikana yksiöni vuokra on noussut 130 euroa. Aiemmin tässä talossa asui enimmäkseen kantaväestöön kuuluvia, mutta vuosi sitten taloon muutti ensimmäinen muslimiperhe ja sen jälkeen heitä on tullut lisää. KEsän jälkeen taloon on muuttanut kolme somaliperhettä ja haju rappukäytävässä on sen mukainen. Lisäksi niitten kakarat pitävät aikamoista meteliä. Kaupungin asunnot kun ovat täynnä niin pakko näitten yhteiskunnan parasiittien on muutettava satolle kun eivät muualta saa asuntoja. Nyt on pakko etsiä asuntoa muualta. Älkää muuttako Saton kämppään mikäli vaan voitte välttää!

      • muhametsunnaapuris

        Somalit ja muut muhamettilaiset niiden kurittomat vapaasti kasvatetut kakarat on kyllä ongelma monessa muussakin yhtiössä kuin Sato:lla. Valitettavasti niitä ei haluttuja kansallisuuksia asuu myös täällä ylistettyjen kaupunkien asunnoissa. Kannattaa valita vuokranantajaksi Newsec, vakuutusyhtiö ELO myös VVO on harkitsemisenarvoinen kuin myös Auroranlinna. Yhdessä yhtiössä oli sellainen kaljupää pappa jonkinlainen "talonmies" ilmeisesti ja niin kehui yhtiötä.


      • näin meillä
        muhametsunnaapuris kirjoitti:

        Somalit ja muut muhamettilaiset niiden kurittomat vapaasti kasvatetut kakarat on kyllä ongelma monessa muussakin yhtiössä kuin Sato:lla. Valitettavasti niitä ei haluttuja kansallisuuksia asuu myös täällä ylistettyjen kaupunkien asunnoissa. Kannattaa valita vuokranantajaksi Newsec, vakuutusyhtiö ELO myös VVO on harkitsemisenarvoinen kuin myös Auroranlinna. Yhdessä yhtiössä oli sellainen kaljupää pappa jonkinlainen "talonmies" ilmeisesti ja niin kehui yhtiötä.

        Tässä talossa jossa nyt asun VVO,kun suomalainen muuttaa pois aina tulee ulkomaalainen tilalle.Tässä talossa ei ole mitään häiriötä ollut ulkomaalaisista.Hyvä näin...jos joku häiritsee aika nopeasti ollaan saatu hiljaiseksi.Talossa on hyvä kontrolli...


    • Satomiäsh
    • Kirsti Neuvonen

      Sato vuokraa homekämppiä ja harjoittaa syrjintää Saton vuokrat on ylimalkaisia normaaleihin vuokrakämppiin verrattuna ja mukavin yllätys se että Saton huoneistohotellia pyörittää itämafia

      VAROKAA SATOA!!!

    • Äkkiä_pois_satolta

      Satolta on kyllä niin kauhea kokemus itsellä, että en haluaisi kenenkään joutuvan asumaan saton asunnossa. Kodinkoneet halvimpia mahdollisia, "remontissa" ongelmia vain lakaistu maton alle (esim. home) Vuokra nousee joka vuosi monta kymppiä, sitten myivät taloyhtiön toiselle yritykselle, arvatenkin ettevät joudu kustantamaan kunnon remonttia. Naapurit ovat omassa tapauksessa ihan mukavia, mutta olen kuullut niistäkin kauhukokemuksia esim. narkkareista&juopoista. Joka tapauksessa suosittelen välttämään sato asuntoja viimeiseen asti!

      • Unohdus_edelliseen

        Vuokra oli muuten jotain 720 kun muutimme, ja nyt yli 800!! Tuo nousu tapahtui siis 2 vuodessa... äänieristys on myös yhtä hyvä kun ei mitään..


    • V.Rantala

      https://taloudensanomat.wordpress.com

      "Vuokrasopimus Saton kanssa on Saton laatima sopimusansa varokaa Saton kanssa sopimuksia petettyjä ja pettyneitä on jo pilvin pimein. Ansan ymmärrätte kun Saton asunnossa pitää jotain korjata. Summa eli lasku mikä teille lyödään kouraan onkin sitten "satomaisen" ei satumaisen kallis.

      Kiskontaa hometta epäasiallista asiakaspalvelua asiat ei vaan toimi Saton kanssa.

      Saton liike-idea on varsin yksiselitteinen ensin vuokraavat pääomistajalta sitten pistävät hintaan ilmaa ja tarjoavat haluamalleen uhrille jonka imevät sopimusansa menettelyillään kuiviin ja tekevät tämän elämästä epämiellyttävän. Rakentavat rakennuttavat halpaa virolaista työvoimaa käyttäen jotka tekevät juosten k...a työtä. Aikanaan tiivisteet repeilevät, ikkunat fuskaa ja paikat peilaa.

      Jotain jo kertoo Saton Pietarin kytkökset, lähempi tarkastelu paljastaa sen että Satoa rahoittaa itä-mafia ja esimerkiksi Saton ylimalkaisesti ylihinnoitellut hotellikodit helsingissä on puhtaasti alamaailman pyörityksessä. Kuka hullu maksaa kahtatonnia miniyksiössä asumisesta?

      Kuka haluaa olla vuokralla sellaisessa kolhoosissa jonka vuokranantaja on liitetty kovaan järjestelmälliseen rikollisuuteen?

      Sato on kylmäverinen liikeyritys joka käyttää hyväksi ihmisten hätää asunnottomuutta ja ahdinkoa.

      Asuntoa tarvittaessa vuokratkaa se suoraan omistajalta esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on erittäin hyvin saatavilla asunto suoraan vuokralle suoraan sen omistajalta ja terveellisellä pohjalla.

      Mitä muuten luulette avainten vaihtamisen maksavan satolla? normaali rehellinen lukkoseppä veloittaa 48 euroa mutta Satolaiselle hinta on 320 euroa.

      Välttäkää Saton kaltaista välistä vetäjää säästätte yöunet."

      Paljon puhutaan miten Sato kohtelee asukkaitaan. Eräs syöpää sairastavan lapsen perhe joutui lapsen sairastelun ja hoitokustannuksien johdosta kahden kuukauden maksurästien takia vaikeuksiin koska Sato ei hyväksynyt sosiaalihuollon sitoumusta. Sato haastoi kylmäverisesti perheen oikeuteen ja Saton ahneet lakimiehet rohmusi jopa lapsen leikkikalutkin. Perheen heittivät kylmän viileästi pihalle. Ei inhimillisyyttä. Ei ihmisarvoa. Välttäkää tälläistä Saton kaltaista huijarien firmaa.

      https://taloudensanomat.wordpress.com

    • fdslökgsfgsds

      Vieläkö Mikonkadun asiakaspalvelussa on ilmaa pilaamassa se blondattu homomies hinuri hinttari asiakaspalvelussa

    • salm69

      sato hyvin

    • varokaasatoavakavasti

      Hei!

      Tässä pitkä tarina Satosta, luteista ja vuokralaisista.

      Vuokrasimme tyttöystäväni kanssa asuntoa Etelä-Haagasta, Vanhalta Viertotieltä (6 B 16). Kesäkuun puolivälissä postilaatikkoon kolahti lappu, jossa kerrottiin lutikkakoiran kiertävän asunnot läpi 'tuhoeläinhavainnon' vuoksi. Koira kävi, eikä asunnostamme löytynyt tuhoeläimiä.

      Kolme viikkoa myöhemmin, heinäkuun kahdeksannen aamuna, löysimme jaloistamme luteenpuremia. Käänsimme sängyn ympäri ja puurakenteet tutkittuamme löysimme syyllisen: luteen. Soitimme Satolle, jossa tilannetta pahoiteltiin ja viesti luvattiin välittää tuholaistorjuntaan josta meille soitettaisiin.

      Pakkasimme välttämättömimmät vaatteet, jotka tiesimme olevan puhtaita luteista tai luteenmunista, ja aloimme metsästää yösijaa.

      Seuraavan viikon tiistaina, 12.7, soitimme Satolle kysyäksemme joko tuholaistorjunta on asunnossa käynyt. Asiakaspalvelussa ei osattu vastata kysymykseen, vaan kehotettiin soittamaan suoraan tuholaistorjuntayritys Anticimexille. Anticimexillä sanottiin, että "mahdollisesti tällä viikolla, mutta varmaksi ei osaa sanoa."

      Tämän jälkeen irtisanoimme vuokrasopimuksen.

      Seuraavalla viikolla puhelin ei soinut, elimme evakossa ja pakkasimme kuumeisesti tavaroita. Perjantaina 22.7. soitin Satolle kysyäkseni tuholaistorjunnasta ja ilmaistakseni mielipiteeni asian venymisestä. Kerroin, että aiomme pyytää vuokrahyvitystä, sillä kahden opiskelijan budjettiin ei sovi maksaa viikosta vuokraa 1036€.

      Asiakaspalvelu kehotti soittamaan vuokrahyvityksestä isännöitsijäfirmalle Realia Managementiin. Isännöitsijä sanoi, ettei hänellä ole valtuuksia päättää vuokrahyvityksistä, vaan Satolla päätetään. Seurasi tovi kinastelua luteista ja tavoista päästä niistä eroon. Empiirinen tutkimukseni myrkytyksen tehottomuudesta ei tehnyt vaikutusta. Seuraavaksi soitin Satolle, jossa aluepäällikkö kertoi isännöitsijän tekevän päätökset vuokrahyvityksistä. Asiaan luvattiin palata. Tässä vaiheessa, asuttamassamme jätesäkeillä vuoratussa tilapäisyksiössä, koin uupumusta.

      Maanantaina 25.7 Anticimex kävi asunnolla, löysi "jälkiä tuholaisista" ja myrkytti makuuhuoneemme. Myrkytys ei varsinaisesti ollut myrkytys, vaan funktiona on pitää luteet seinärakenteissa. Lohdullista.

      Tässä välissä muutimme vanhempieni luo Porvooseen. Edestakainen matka opiskelukaupunkiimme Helsinkiin on päivässä n. 110km.

      Vuokrahyvityksistä meihin ei otettu yhteyttä, soitin asiasta Satolle torstaina 4.8. Aluepäällikkö kertoi, että asiasta on keskusteltu isännöitsijän kanssa ja häneltä saamme lisätietoja. Isännöitsijä kehoitti laittamaan sähköpostilla päivät, joilta haemme hyvitystä.
      Miksi isännöitsijä pyysi lähettämään sähköpostia vasta nyt? Olimme ottaneet ensimmäisen kerran yhteyttä jo vajaa kuukausi sitten.

      Maanantaina 8.8. saimme viimein isännöitsijältä sähköpostia:
      "Pidämme kohtuullisena vuokrahyvityksenä aiheutuneesta haitasta 8. - 31.7.2016 väliseltä ajalta 250€."

      Soitin Satolle kysyäkseni päätöksen perusteista. Aluepäällikkö kertoi, että isännöitsijä päättää. Soitin isännöitsijälle, joka sanoi, että tämä on Saton kanssa päätetty näin. Tätä luuppia en ollut onnistunut rikkomaan jo kuukauden kestäneen ludehässäkän aikana, joten päätimme siirtää asian internettin.

      SATOLLE:

      1) Asutusta viikosta (1.7. - 8.7.) maksoimme 1036€. Teidän mielestänne kohtuullinen vuokrahyvitys kolmelta viikolta on 250€.

      2) Kohtuullista ei ole, että aikaa päivittäiseen koulu- ja työmatkaamme tuli 2h lisää.

      3) Kohtuullista ei ole, että ludehässäkkä vaikuttaa tukiimme: opinto- ja asumistukea ei saa samoin perustein asuessaa vanhempien luona.

      4) Kohtuullista ei ole, että joudumme pesemään ja saunottamaan koko irtaimistomme. 300€ sänky lähti kaatopaikalle.

      5) Kohtuullista ei ole pitää asumisen kulujen kipurajoilla kamppailevia ihmisiä epätietoisuudessa.

      Viimeisenä, ja tämä on tärkeä.

      6) KOHTUULLISTA EI OLE LAITTAA KYSEISTÄ ASUNTOA VUOKRALLE 1.8. ALKAEN STATUKSELLA 'HETI VAPAA' - KOROTETULLA VUOKRALLA!

      jakakaa facebookissa amir amokrane on alkuperäinen kirjoittaja.

      • dsfsdfsfsdfs

        Jos Sato laiminlyö kuluttajan terveyteen kohdistuvia uhkia niin asia kuuluu poliisille, tässä ohjeet poliisiin www.poliisi.fi


    • Ismmmo
      • Anonyymi

        jääkylmä' vesi ollut lämpöputkissa edellisvuoden keväästä asti eli nyt on mennyt jo yksi talvi jääkylmillä lämmitysputkilla. Vika ei ole patterissa vaan seinien jääkylmissä putkissa mihin ei pannuhuoneessa lämmitetä vettä. On oltava kaupasta ostettujen sähköllä lämpivien pattereitten varassa. Ne kyllä lämittävät ilmaa jonkun verran mutta jääkylmille betoniseinille ne eivät mahda mitään. Asumiskulut nousevat huikeasti kun pitää maksaa kallista sähkölaskua vuokran lisäksi. Perheen terveys on vaarantunut ja loppu häämöttää koska terveys ei kestä toista jäätalvea. Saton osakkenomistajien rahankeruussakin pitäisi olla joku oikeus ja kohtuus.


    • kuluttajavirastonasiakas
    • suomiunohdettu

      Sato on yksi pahimmista tämän maan alasajajista. Aivan ällöttävän kamala firma. Kusettaa senkun kerkiää. Jos tätä maata mitattaisi vuokralaisten alasajolla ja hyväksikäytöllä niin sato on ykkösenä. Jollakin tavalla joku taho on antanut jonkun ahnefirman käsiin suuren osan suomen vuokrataloista. Valtio todennköisesti maksaa satoherroille siitä että he hyysäävät pohjasakkaa. Sillä tässä maassa kaikki jotka eivät halua sitoa itseään asuntovelkoihin ja sitä myöten pakotettu asumaan suomessa ovat pojasakkaa. Tämäkö vapaa maa? kyllä jos nöyrästi ottaa vastaan minkälaista kohtelua tahansa. Ihmiset ovat rataspyöriä joiden kautta herrat voivat paksusti. Ihmisille pitää antaa oikea ihmisarvo! Suomessa ei edes tiedetä mitä se on. Ei tätä maata rakentaneet ihmiset tai heidän jälkeläisensä ole edes yhden puupennin vertaisia. Kun joutuu satolaiseksi on arvottomampi kuin mikään tai kukaan muu koko tässä matoisessa maailmassa. Mainoslehtiset luukusta ovat hulluuden huippu. Sato sitä ja sato tätä mutta varsinkin tätä!

    • sennähnyt

      samoja italialaisia kuin italiassa on osakkaina/omistajina tässäkin firmassa ja ties ketä muitakin

    • Anonyymi

      satolla on paljon forenom väliaikais asuntoja, joten naapurina voi olla kuka tahansa esim. turisti, tai joku meluava juoppo kaupungin maksamana jne. Uusien talojen raput täynnä kameroita, joilla asukkaita valvotaan, mutta esim. tupakointiin ei puututa.

    • Anonyymi

      Nyt kannatta olla Saton kanssa tarkka. Ei saa vakuuksia takaisin kun ovat löytäneet muka jotain lisä siivottavaa,
      Nyt kaksi läheistä ystävää kokenut tämän. Toisella sottanen asunto kun muutti. Kun lähti ja siiovosi, niin eipä riittänyt heille vaan 250e vakuus meni. Kesti neljä kuukautta kun ilmoittivat siitä.
      Toisen kohdalla kohdalla myös neljän kuukauden päästä halusivat 500e lisää rahaa ylimmääiräisen siivouksen vuoksi. Asukkaalta oli jäänyt peili ja kukkalaatikko.
      Myös kuvattu liesituulettimen ylä osa jossa pientä tahraa. parvekkeen ovessa muutama tahra. Ikkinan välissä hieman pölyä. Kyllä on raukkamaista meininkiä!

    • Anonyymi

      Moi - löytyisikö ketään, jolla olisi omakohtaista kokemusta Helsingin Jätkäsaaressa olevasta Saton Malagankatu 7 taloyhtiöstä? Kiitos jo etukäteen!

    • Anonyymi

      Vihdoin päästiin SATOn kämpästä eroon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe