Webasto

vol 38

Olen pannut merkille ettei tuo webasto käynnistykkään heti, kuten tänäänkin kun pakkasta -24ast, oli 2tuntia roikassa tuntui että startatessa pyörähti laiskasti, mutta lähti heti käyntiin ja kävi pihalla noin 10min eikä webasto vielä höyrynnyt (tehnyt näin monesti kovemmalla pakkasella) lähdin siitä sitten ajamaan kohti viinakauppaa jonne 6km, ja kun olin takas kotipihalla niin oli webasto käynnisssä, olisko niin että akussa ei vielä ollut tarpeeksi virtaa kun auto oli seissy pakkasessa 3vrk, ja tuolla ajomatkalla sitten latautui senverran että suostui käynnistymään?

15

4174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+15=?

      Jos on tehtaan Webasto niin se temppuilee usein kovilla pakkasilla - ei saa polttoainetta tai liekki muutoin sammuu. Saattaa alkaa toimia kun konehuone lämpiää ja paikat siten 'notkistuu'.

      • Vioestin aloittaja

        Juu se on tehtaan asennus, ja tuo mainitsemasi vaiva on myös käynyt mielessä että se niinkuin jäykistyy vaan liikaa kovilla pakkasilla ja sitten lämmin moottori notkistaa sen, "niin sen täytyy olla", sanoi Rölli-peikkokin.


      • ...on...

        ... tehtaan Webastolla ja muilla?
        Kai on tiedossa se tosiasia, että kovin vajaasta tankista ei Webastolle/Eberille tule polttoainetta.
        Ainakin asiallisesti asennetuissa näin pitäisi asian olla.
        Minulla on Eberi toiminut hyvin yli 30 asteen pakkasilla - toki sähköpuolikin on kunnossa kiinteän akkulaturin ansiosta.


      • toimimaan
        ...on... kirjoitti:

        ... tehtaan Webastolla ja muilla?
        Kai on tiedossa se tosiasia, että kovin vajaasta tankista ei Webastolle/Eberille tule polttoainetta.
        Ainakin asiallisesti asennetuissa näin pitäisi asian olla.
        Minulla on Eberi toiminut hyvin yli 30 asteen pakkasilla - toki sähköpuolikin on kunnossa kiinteän akkulaturin ansiosta.

        jos akussa ei ole tarpeeksi niitä volteja.


      • 18+20=?
        ...on... kirjoitti:

        ... tehtaan Webastolla ja muilla?
        Kai on tiedossa se tosiasia, että kovin vajaasta tankista ei Webastolle/Eberille tule polttoainetta.
        Ainakin asiallisesti asennetuissa näin pitäisi asian olla.
        Minulla on Eberi toiminut hyvin yli 30 asteen pakkasilla - toki sähköpuolikin on kunnossa kiinteän akkulaturin ansiosta.

        Tehtaan TT-V Webaston yhteydessä on usein varsin ohut polttoaineletku/-putki - se ei toimi kunnolla kovilla pakkasilla paitsi sitten kun se lämpenee ts. siinä oleva polttoaine lämpenee.
        Jälkiasennetuissa on selvästi paksumpi polttoaineletku/-putki. TT-V Webasto on Passattin tehtaan asentama malli.

        Vajaan tankin kanssa tehtaanlaite tosiaan kieltäytyy käynnistymästä.


      • ike-m
        18+20=? kirjoitti:

        Tehtaan TT-V Webaston yhteydessä on usein varsin ohut polttoaineletku/-putki - se ei toimi kunnolla kovilla pakkasilla paitsi sitten kun se lämpenee ts. siinä oleva polttoaine lämpenee.
        Jälkiasennetuissa on selvästi paksumpi polttoaineletku/-putki. TT-V Webasto on Passattin tehtaan asentama malli.

        Vajaan tankin kanssa tehtaanlaite tosiaan kieltäytyy käynnistymästä.

        vm 2008 Passatti, jossa tehtaan asentama termo top v mallin webasto. Heti uutena asennutin autosähköliikkeessä ajastin kellon. Aina pakkasilla auto esilämmitetty webastolla. Aina toiminut moitteetta.


      • 9+6=?
        ike-m kirjoitti:

        vm 2008 Passatti, jossa tehtaan asentama termo top v mallin webasto. Heti uutena asennutin autosähköliikkeessä ajastin kellon. Aina pakkasilla auto esilämmitetty webastolla. Aina toiminut moitteetta.

        Hyvä säkä sinulla :)
        Itsellä ollut TT-V Webasto viidessä autossa ja kaikissa tuo on reistaillut niin paljon että vuoden välein on jotain huoltoa tarvittu. Yleisin korjaus on lämpötila-anturin vaihto, mutta usein noita puhdistuksiakin joutui teettämään. Nyt olenkin ostanut vain jälkiasennettuja Webastoja autoihini - Climatronicia ne eivät osaa ohjata niin hyvin kuin tehtaan Webasto, mutta 3v käytölläkään ei ole ongelman ongelmaa ollut jälkiasennetuissa ja mikä tärkeintä jälkiasennettu menee päälle vain kun itse haluan. Tehtaan Webasto käryyttelee automaattisesti auton 'automatiikan' ohjaamana.


      • gfff
        9+6=? kirjoitti:

        Hyvä säkä sinulla :)
        Itsellä ollut TT-V Webasto viidessä autossa ja kaikissa tuo on reistaillut niin paljon että vuoden välein on jotain huoltoa tarvittu. Yleisin korjaus on lämpötila-anturin vaihto, mutta usein noita puhdistuksiakin joutui teettämään. Nyt olenkin ostanut vain jälkiasennettuja Webastoja autoihini - Climatronicia ne eivät osaa ohjata niin hyvin kuin tehtaan Webasto, mutta 3v käytölläkään ei ole ongelman ongelmaa ollut jälkiasennetuissa ja mikä tärkeintä jälkiasennettu menee päälle vain kun itse haluan. Tehtaan Webasto käryyttelee automaattisesti auton 'automatiikan' ohjaamana.

        Mulla tuossa vm, 06 tdi Confortline tehdasasennetussa automatiikassa on econ nappi josta sen saa päälle tai pois.


      • ike-m
        9+6=? kirjoitti:

        Hyvä säkä sinulla :)
        Itsellä ollut TT-V Webasto viidessä autossa ja kaikissa tuo on reistaillut niin paljon että vuoden välein on jotain huoltoa tarvittu. Yleisin korjaus on lämpötila-anturin vaihto, mutta usein noita puhdistuksiakin joutui teettämään. Nyt olenkin ostanut vain jälkiasennettuja Webastoja autoihini - Climatronicia ne eivät osaa ohjata niin hyvin kuin tehtaan Webasto, mutta 3v käytölläkään ei ole ongelman ongelmaa ollut jälkiasennetuissa ja mikä tärkeintä jälkiasennettu menee päälle vain kun itse haluan. Tehtaan Webasto käryyttelee automaattisesti auton 'automatiikan' ohjaamana.

        Autolla ei koskaan olekaan ns. pätkäajoa ollut, jolloin webasto kävisi vain vähän aikaa. Minimissään esilämmitykseen käytetty 10-15 minuuttia, myös nollakelissä. Yli 20 asteen pakkasella 25-35 minuuttia on ollut riittävä. Vaikka ei olekaan pätkäajoa (aina vähintään 30 km matkaa) niin Ctekin MSX3600 laturilla 1-2 viikon välein akku täyteen.
        Nyti tänä talvena kun ostin ja laitoin viimasuojan, niin yli 20 asteen pakkasella ei lähde webasto kesken ajon päälle.

        Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä.


      • 8+9=?
        gfff kirjoitti:

        Mulla tuossa vm, 06 tdi Confortline tehdasasennetussa automatiikassa on econ nappi josta sen saa päälle tai pois.

        ECON puuttuu uudemmista vuosimalleista. ECONin kanssa pärjäsi vähän paremmin tuon tehtaan Webaston kanssa.

        Nykyisin siis ECONia ei ole ja joka kerta kun pysähdyt liikennevaloihin alkaa Webasto savuttaa - sen huomaa kauheasta savupilvestä. Kun lähdet liikkeelle niin 'automatiikka' toteaakin että eipäs enää tarvitse Webastoa kun kierrokset toi lisää lämpöä -> jää kesken poltto kokoajan.
        Ajan siis yleensä vähintään 20min autolla ja Webasto on ollut ennen liikkelle lähtöä 20-30min päällä. Silti nuo karstoittuu kun ei saa tuota automattikäyttöä pois päältä.

        Nokalla on siis maskinpeittokin, mutta silti ongelma on olemassa.


      • nnnniiinnnn
        ike-m kirjoitti:

        Autolla ei koskaan olekaan ns. pätkäajoa ollut, jolloin webasto kävisi vain vähän aikaa. Minimissään esilämmitykseen käytetty 10-15 minuuttia, myös nollakelissä. Yli 20 asteen pakkasella 25-35 minuuttia on ollut riittävä. Vaikka ei olekaan pätkäajoa (aina vähintään 30 km matkaa) niin Ctekin MSX3600 laturilla 1-2 viikon välein akku täyteen.
        Nyti tänä talvena kun ostin ja laitoin viimasuojan, niin yli 20 asteen pakkasella ei lähde webasto kesken ajon päälle.

        Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä.

        Minun passat tdi-08:sta laitettiin webasto napin taakse merkkiliikkeessä.Ei enää turhia päälle menoja lyhyellä ajolla.Ei mullekkaan meinanneet laittaa webastoa ensin napin taakse,mutta 3 korjausta vuoden sisällä(kaikki takuuseen)muutti mielen korjaamolla.


      • ???
        ike-m kirjoitti:

        Autolla ei koskaan olekaan ns. pätkäajoa ollut, jolloin webasto kävisi vain vähän aikaa. Minimissään esilämmitykseen käytetty 10-15 minuuttia, myös nollakelissä. Yli 20 asteen pakkasella 25-35 minuuttia on ollut riittävä. Vaikka ei olekaan pätkäajoa (aina vähintään 30 km matkaa) niin Ctekin MSX3600 laturilla 1-2 viikon välein akku täyteen.
        Nyti tänä talvena kun ostin ja laitoin viimasuojan, niin yli 20 asteen pakkasella ei lähde webasto kesken ajon päälle.

        Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä.

        "Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä."

        Luulisi että asiakas on aina oikeassa?!


    • öööö?

      Jälkiasennutin lisäsarjan Passat 2.0 tdi -07, jossa automaatti ilmastointi. Nyt saanut erilaista ohjeistusta sen käytöstä. Toisaalta sanotaan, että auton ilmastointi on säädettävä valmiiksi webasto käyttöön (maanuaalille) A/ eli puhallus esim. ikkunalle, puhaltimen nopeus 1-3, lämmönsäätö täysille (HI). Toisaalta on ohjeita, että voi jättää, B/automaatille ja webaston käynnistys asettaa säädöt oikein. Miten on? Ohjeistettu on myös, että webasto pitäisi A/ sammuttaa ennen auton käynnistystä ja toisaalta B/ ei tarvitse. Miten on? Onko jollakin käytännön kokemusta. Olen käyttänyt vaihtoehtoja A ja on toiminut hyvin, mutta jotenkin "turhaa" värkkäämistä namiskojen kanssa. Käytössä telestart T100 HTM kaukosäädin. Pörhöltä ohjeistettiin vaihtoehtoihin A.

      • Moko

        Oli pakko kommentoida, mun mun VW Caddy vm. 2010 makaa Tampereen Laakkosen pihassa, ilmeisesti Webasto vika, joka lamaannutti koko auton.
        Webasto ei lähtenyt -20 asteessa päälle, mutta automaatt iilmastointi puhalsi akun melkein tyhjäksi, oli raikas sisäilma. Toi Webasto ei ole lämmittänyt sisätilaa koko aikana ja saan aina uusia ohjeita miten nappulat pitää asetella ennen sammutusta. Viimeisin ohje on puhallut ikkunalle (defrost nappi) ja lämpötila HI asentoon. Saa nyt nähdä miten sitten toimii käytännössä. Koko auto oli sekaisin kun käkikello ja se vietiin lavetilla Laakkoselle. Ei oo Puolan poika osannu rakentaa autoa Suomen olosuhteisiin.


    • eiks je

      Siis onko sulla sähkölämppäri webaston lisäksi? Ei Webasto lämmitintä mihinkään roikkaan laiteta, jos se toimii, niin -30 asteessa webasto tunniksi päälle ja vähintään tunti ajoa. Lähdössä sisätilat lämpimiä kuin floridan palmun alta lähtisi, jos näin ei ole, on vikaa. Mulla oli Webasto -08 TDI passatissa, silloinkun se toimi, oli kyllä lämmintä, mutta erittäin vikaherkkä tuo oli. Onkohan Eberi toimintavarmempi? Kuinka se toimii 1.8 TSI koneessa, vaikka se kyllä lämpenee hyvin ilman näitä tekohengityksiäkin. Pari viikkoa sitten -33 ja laakista käyntiin ja n. vartin ajon jälkeen piti alkaa pienentää lämpötilaa, ettei olisi tullut hiki. Mutta tuo lähtöhän se on juuri se, että olisi kiva kun olisi lämmin auto mihin istua ja sellaista ei ole olemassakaan ilman lisälämppäriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe