Peltoa olisi noin 10hehtaaria pohjois-pohjanmaalla,niin miten saisin eu-tukia niihin jos tekisin riistapelloiksi ne,300ecua ilmeisesti olisi mahdollisuus saada hehtaarilta,olisi kuitenkin 3*määrä mitä vuokraamalla saisin.Hankalaa kun ei ole mitään kokemusta tukien hakemisesta niin jos täältä jotain apua saisin.
riistapellon eu-tuki
3
6946
Vastaukset
- ...
Netissä on esimerkiksi google niminen, erittäin suosittu hakukone, kun laitat hakusanaksi "hakuopas" niin sieltä löytyy. Ei se sen vaikeampaa ole.
- Juumassi.
Täytyy sanoa että tuskin saat mitään. Et ilmeisesti ole sitä peltoa aiemmin ilmoittanut pelloksi koska et tietä asioista mitään. Pellolla ei siis ole tukioikeutta jos pelto ei ole ollut vieljelykäytössä aiemmin.
Jos peltosi on ollut vuokrattuna, uuden lain mukaan vuokraaja saa pitää tukioikeudet.
"Tukioikeus vahvistetaan siis vuokramiehelle ja se myös jää hänelle vuokrakauden päätyttyä, ellei muuta sovita. Tämä on koettu tietyllä tavalla epäoikeudenmukaiseksi ja siksi on selvitetty mahdollisuuksia siirtää tukioikeus vuokrakauden jälkeen pellon omistajalle".
http://www.farmit.net/talous/lakiasiat/maanvuokra/pellon-vuokraus-ja-cap-tukiuudistus
Muista kuitenkin että kun vuokraat pellon myös tuet kuuluvat vuokraajalle koska tuet ovat tuotantotukia, ei maanomistustukia. Mutta kun vuokraat pellon sinulla ei ole silloin pellon viljelyvaatimusta, et nimittäin saa
koko tuolle 10 hehtaarille riistapellon tukea, eikä peltoalasta voi muutenkaan kesannoida koko alaa vaan yli puolet pitää olla rehu tai leipäviljalla.
- XCVBN
http://www.riistasiemen.fi/riistapelto/eu-tuki
"Riistapellon perustamisen kannalta EU-tuen merkitys on merkittävä, koska oikein tehtynä EU-tuki on riistapellon osalta jopa 300 €/ha . Tämä edellyttää, että kyseinen peltolohko on ympäristötukikelonen ja että se kylvetään riistakasveiksi hyväksyttyjen kasvien siemenseoksella."
Tarkat ohjeet EU-tuesta saa MAVIN nettisivuilta ja maanviljelijöille keväällä jaettavasta tukioppaasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324451Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘821176PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53842