Digiboksi ei ota kaukosäätimen signaalia vastaan.

Boksi uusiksi?

Minulla on DiVision merkkinen boksi joka toimi ihan kelvollisesti kunnes eräänä päivänä kaukosäädin ei vain enää toiminut. Tai toimii se mutta kone ei tunnu ottavan signaalia vastaan. Onko hajua missä vika voisi piillä? Varmuuden vuoksi, kyllä, patterit on vaihdettu.

5

1229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sä tiedät

että se säädin toimii? Katsoitko samalla kun vaihdoit paristot että ne säätimen kontaktit paristoihin on kunnossa, siis ei mitään hapettumia tms.?

Sä voisit kokeilla sellaista että teet pistotulpparesetin, eli buuttaat koko paskan. Katkaiset virran, vedät johdon pois pistorasiasta ja annat olla vaikka 5-10 sekuntia, sitten laitat johdon takaisin ja laite päälle.

• Boksi uusiksi

irti muutaman kerran ja sain neuvon että kaukosäätimen voi tarkastaa kännykän kameran kanssa. Eli suunnataan säädin kameraa kohden ja silloin jos näkyy vilkkumista niin toimii. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Paristojen kontaktit on ok. Mutta yritetään vielä kerran johtojen irtiottamista. Muut neuvot ovat myös tervetulleita jos tulee jotain mieleen.

• se kamera
        Boksi uusiksi kirjoitti:

irti muutaman kerran ja sain neuvon että kaukosäätimen voi tarkastaa kännykän kameran kanssa. Eli suunnataan säädin kameraa kohden ja silloin jos näkyy vilkkumista niin toimii. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Paristojen kontaktit on ok. Mutta yritetään vielä kerran johtojen irtiottamista. Muut neuvot ovat myös tervetulleita jos tulee jotain mieleen.

eikä sen tarvitse olla kännykän kamera, mikä tahansa digikamera käy. Olen itse testannut digikameran kanssa ja muutoin silmille näkymätön infrapuna mikä kaukosäätimestä lähtee, näkyy kameran näytöllä kun säätimen suuntaa kameran linssiin ja painaa nappia. Sillä voi tosiaan testata toimiiko säätimen infrapunaledit, sitä tietenkään ei voi testata onko ne signaalit ja koodit oikein siinä säätimessä, sen voi testata vain sille tehdyn laitteen kanssa.

• piip piip

eihän kaukosäätimessä ole eri tiloja kuten TV,DVB jne ja se olisi nyt jossain muussa tilassa kuin digiboksia ohjaavana?

• Boksi uusiksi

Kävin juuri tarkastamassa ja otin useamman kerran töpselinkin pois seinästä. Ei toimi! Laite toimii itsessään kun käyttää etupaneelin nappeja. Laitin tehdasasetukset uudestaan mutta ei sekään mitään auttanut, kunhan koitin jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe