Järkevin lentoreitti Vietnamiin?

17+15

Mikä on konkareiden suosittelema järkevin ja toimivin lentoreitti Suomesta Vietnamiin? Kaikkien lippujen ei tarvitse olla samalla varauksella, vaan stop-overit varsinkin Aasiassa sopisivat ohjelmaan hyvin.
Mistä muualta Aasiasta pääsee helposti lentämään Vietnamiin kuin Bangkokista?

62

4951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • District 1

      HEL --> BKK --> SGN

      Esim. Kuala Lumpur, Singapore, Hong Kong

    • ljjoite 938740

      Minä lenkin HKI- Hong Kong Finnairilla. Homma toimii hienosti ja on hyvä yölento. Hong Kongista jatkot Saigoniin Vietnam Airlines:lla, jonka liput ostin jo Suomessa yhtiön omista sivuilta ja maksoin Visa-kortilla. Paluureitti meni samoin HK:n kautta.

      Hong Kongissa kannattaa pysähtyä muutamaksi päiväksi, on ihan älyttömän hieno paikka!

    • yö10

      Me menimme Vietnamiin Shanghain kautta eli Finnairilla helsinki Shanghai ja paluu Hongkongista. Shanghai Vietnam väli Vietnam airlainsilla, liput netistä omilta sivuiltaan. Shanghai kylmä tammikuussa mutta Hongkongissa vähän lämpimämpää! Hongkongissa paljon nähtävää ja mukava kaupunki!

      • Gille

        LOT:lla Varsovan kautta Hki - Hanoi menopaluu noin 500 euroa joulun ja uuden vuoden seutuvilla. Muita vaihtoehtoja ei kannata edes ajatella. Sen verran halpaa lystiä. Jetstarilla tai Vietnamilla Saigoniin tai Nha Trangiin Hanoista mp noin 70 euroa. Phu Quocille Saigonista mp 70 euroa.


      • U. Telias
        Gille kirjoitti:

        LOT:lla Varsovan kautta Hki - Hanoi menopaluu noin 500 euroa joulun ja uuden vuoden seutuvilla. Muita vaihtoehtoja ei kannata edes ajatella. Sen verran halpaa lystiä. Jetstarilla tai Vietnamilla Saigoniin tai Nha Trangiin Hanoista mp noin 70 euroa. Phu Quocille Saigonista mp 70 euroa.

        Millainen palvelu ja koneiden taso oli LOTin lennolla?


      • Gille
        U. Telias kirjoitti:

        Millainen palvelu ja koneiden taso oli LOTin lennolla?

        Itse lennän vasta joulukuussa 2011, joten en tiedä. Tuskin kuitenkaan poikkeaa paljon muista, paitsi että ilmeisesti henkilökohtainen viihdejärjestelmä puuttuu. Koneena Boeing 767. Itse maksan siirtymisestä paikasta A paikkaan B, en palvelusta. Jos hyvää palvelua haluaa, kannattaa kaukoitään lentää Thailla tai Malesianilla. Hintaa tosin tulee rutkaasti lisää...


      • Gille kirjoitti:

        Itse lennän vasta joulukuussa 2011, joten en tiedä. Tuskin kuitenkaan poikkeaa paljon muista, paitsi että ilmeisesti henkilökohtainen viihdejärjestelmä puuttuu. Koneena Boeing 767. Itse maksan siirtymisestä paikasta A paikkaan B, en palvelusta. Jos hyvää palvelua haluaa, kannattaa kaukoitään lentää Thailla tai Malesianilla. Hintaa tosin tulee rutkaasti lisää...

        Lennettiin Finskillä marraskuussa Bangkokin kautta. Se viihdesysteemi nyt on ihan turha. Mulle siitä ei ainakaan ollut mitään iloa. Äänenlaatu kaikissa leffoissa ja sarjoissa oli aivan pa***, selvää puheesta ei saanut. Ja koska tekstejä ei ollut niin katsomatta jäi.
        Jos ei sitä aikaa pärjää ilman leffoja tai tv-sarjoja niin sitten voi vaikka jäädä kotiin :)


      • U. Telias
        Gille kirjoitti:

        Itse lennän vasta joulukuussa 2011, joten en tiedä. Tuskin kuitenkaan poikkeaa paljon muista, paitsi että ilmeisesti henkilökohtainen viihdejärjestelmä puuttuu. Koneena Boeing 767. Itse maksan siirtymisestä paikasta A paikkaan B, en palvelusta. Jos hyvää palvelua haluaa, kannattaa kaukoitään lentää Thailla tai Malesianilla. Hintaa tosin tulee rutkaasti lisää...

        Lähinnä kiinnostaa ruoka- ja juomatarjoilun tilanne eli pitääkö varata omat eväät. Mitään viihdejärjestelmiä en lennon aikana tarvitse.


      • niin mekin
        Gille kirjoitti:

        Itse lennän vasta joulukuussa 2011, joten en tiedä. Tuskin kuitenkaan poikkeaa paljon muista, paitsi että ilmeisesti henkilökohtainen viihdejärjestelmä puuttuu. Koneena Boeing 767. Itse maksan siirtymisestä paikasta A paikkaan B, en palvelusta. Jos hyvää palvelua haluaa, kannattaa kaukoitään lentää Thailla tai Malesianilla. Hintaa tosin tulee rutkaasti lisää...

        Hei me myös ollaan lähdössä joulukuussa Lot:lla Vietnamiin varsovan kautta. Ainut huono puoli tuossa lennossa on, että menomatkalla koneen vaihto aikaa on vain 1,5 h ja takasin tullessa sitä on vähän liikaakin muistaakseen 6h... Mutta lennot on ainakin halvat!!!!


      • 9+17
        Gille kirjoitti:

        LOT:lla Varsovan kautta Hki - Hanoi menopaluu noin 500 euroa joulun ja uuden vuoden seutuvilla. Muita vaihtoehtoja ei kannata edes ajatella. Sen verran halpaa lystiä. Jetstarilla tai Vietnamilla Saigoniin tai Nha Trangiin Hanoista mp noin 70 euroa. Phu Quocille Saigonista mp 70 euroa.

        Mistä varasit liput?


      • minä vainnnn
        9+17 kirjoitti:

        Mistä varasit liput?

        travelstartin kautta.


      • Gille
        minä vainnnn kirjoitti:

        travelstartin kautta.

        Pitkällä lennolla on illallinen ja aamiainen. Ilmaiset juomat. Omia eväitä ei lentokoneessa tarvita. Paluulennolla on vaihtoaika Varsovassa 10 h. Pitänee piipahtaa vanhassa kaupungissa.


      • Matkailu
        Gille kirjoitti:

        LOT:lla Varsovan kautta Hki - Hanoi menopaluu noin 500 euroa joulun ja uuden vuoden seutuvilla. Muita vaihtoehtoja ei kannata edes ajatella. Sen verran halpaa lystiä. Jetstarilla tai Vietnamilla Saigoniin tai Nha Trangiin Hanoista mp noin 70 euroa. Phu Quocille Saigonista mp 70 euroa.

        Niin. Onhan tuokin yks vaihtoehto.Muita vaihtoehtojakin on jos vaikka ton talvisen Hanoin jättää pois kulutettu aika.Noissa koneenvaihdoissa kun sitä rahaa saa palamaan. Taidan myydä sulle käytetynauton....Gille :)


      • Sata 10
        Gille kirjoitti:

        LOT:lla Varsovan kautta Hki - Hanoi menopaluu noin 500 euroa joulun ja uuden vuoden seutuvilla. Muita vaihtoehtoja ei kannata edes ajatella. Sen verran halpaa lystiä. Jetstarilla tai Vietnamilla Saigoniin tai Nha Trangiin Hanoista mp noin 70 euroa. Phu Quocille Saigonista mp 70 euroa.

        Hei Gille!

        Mistä noin edullisesti sait ostaa?Olen hakenut samoja lentoja .mutten
        löydä noin edulliseen hintaan.Väli HKI-Hanoi n.750€ sieltä Saigoniin
        n.160€ mp.


      • -vietcongi-

      • WRS-HNI
        Gille kirjoitti:

        Pitkällä lennolla on illallinen ja aamiainen. Ilmaiset juomat. Omia eväitä ei lentokoneessa tarvita. Paluulennolla on vaihtoaika Varsovassa 10 h. Pitänee piipahtaa vanhassa kaupungissa.

        Pääseek Varsovassa lentokentältä pois? Voiko todella käydä vanhassa kaupungissa tuon 10 tunnin aikana?


      • HEL-WAW-HAN-WAW-HEL
        WRS-HNI kirjoitti:

        Pääseek Varsovassa lentokentältä pois? Voiko todella käydä vanhassa kaupungissa tuon 10 tunnin aikana?

        Kyllä pääsee pois kentältä. Saapuessa menet vain passintarkastuksessa EU- kaistalle ja sitten vain tullin läpi ulos. Kaupungilta tullessa normaali turvatarkastuksen läpimeno ja suoraan portille. WAW-HEL liput olet saanut jo Hanoista lähtiessä joten niidenkin suhteen ei ongelmia.
        Itse menimme kentältä bussilla keskustaan ja takaisin joten sekin osio toimi moitteetta!
        Kaupat avautui (maaliskuussa) viimeistään klo 10 keskustassa.


      • Jayavarma
        Matkailu kirjoitti:

        Niin. Onhan tuokin yks vaihtoehto.Muita vaihtoehtojakin on jos vaikka ton talvisen Hanoin jättää pois kulutettu aika.Noissa koneenvaihdoissa kun sitä rahaa saa palamaan. Taidan myydä sulle käytetynauton....Gille :)

        LOT:n liput Hanoihin ovat niin halvat, että sillä hinnalla kestää paluumatkan pitkän vaihtoajan (mennessä ei ole kuin 1,5 tuntia). Tuleepahan käytä Varsovassakin :)

        Meitä matkailijoita on monenlaisia ja minua esim. kiinnostaa Hanoi. Joulukuussa Hanoissa näyttäisi eri säätietokantojen mukaan olevan 15 - 22 celsiusta eli sellainen Suomen kesäkeli; riittää mulle.

        Kolmessa viikossa ehtii Vietnamia katselemaan useissa eri kohteissa. Ehkä otan lennon Nha Trangiin, näytti olevan suuntaan noin 70 egee.


      • Jayavarma kirjoitti:

        LOT:n liput Hanoihin ovat niin halvat, että sillä hinnalla kestää paluumatkan pitkän vaihtoajan (mennessä ei ole kuin 1,5 tuntia). Tuleepahan käytä Varsovassakin :)

        Meitä matkailijoita on monenlaisia ja minua esim. kiinnostaa Hanoi. Joulukuussa Hanoissa näyttäisi eri säätietokantojen mukaan olevan 15 - 22 celsiusta eli sellainen Suomen kesäkeli; riittää mulle.

        Kolmessa viikossa ehtii Vietnamia katselemaan useissa eri kohteissa. Ehkä otan lennon Nha Trangiin, näytti olevan suuntaan noin 70 egee.

        mikäettei kiinnostas

        ihan mielenkiintonen kaupunki se Hanoi. ja lähistölä palijon kivoja paikkoja. ainaskin Halong Bay kannattee käyvä risteilemäsä vaikka kylymää onki. on se vaan niin kaunis.

        "Joulukuussa Hanoissa näyttäisi eri säätietokantojen mukaan olevan 15 - 22 celsiusta eli sellainen Suomen kesäkeli"
        saattaapii olla mutta saattaapii olla olemattaki. nuot on keskiarvoja mutta vuojet ei oo velijeksiä. molima tammikuusa 2008 pari viikkua ja sillon oli tosi kylymä. yölä alle kymmenen eikä päiväläkhään yli viientoista noussu. tuulista ja kostijjaa. ei semmosta tääläkhään oikeen kesäksi sanottas. vieläkö huomioittee että semmosisa halavoisa hotelleisa ei ole mithään lämmitystä, tiivisteistä tahi eristeistä puhettakhaan. mutta toisenavunna saattaapii lämpö nousta päivälä lähemmäs kolomheen kymmenheen, niinettä varuksi lämmintäki mukhaan.

        perapappa


    • Goodmornin Vietman

      Tulin juuri Saigonista (HCMC) menopaluu reitti oli HEL-IST-SIN Turkish Airlines ja jatko Vietnam Airlinesillä SIN-SGN. Turkish erinomainen: penkkiväli 32" ja täysin ilmainen palvelu (juomat drinkkeineen , pähkinöineen, sukka huuliravapaketteineen). Edestakaisin 644 € otimme kalliimman Vietnam airlinesin palvelusyystä 200 € edestakaisin. JetStar tai TigerAir tietysti halvempia noin 35 € suunta, mutta penkkiväli 28-29"" ja kaikki palvelut maksullisia. Maan sisällä lyhyet matkat lensimme JetStarilla (SGN-HUI ja DAD-SGN) noin 35 € väli.

    • 129T

      Onko 1h20min riittävä aika koneen vaihtoon Hongkongin
      kentällä ,matkalla Saigoniin?tiedosta kiitollinen.

    • Kuinka järjettömän pitkä matkustusaika tulee tuosta reitistä?

    • kjskasksjsk

      Ja missä säästö, jos ottaa 644 200 euroa, kun ihan suoraan voi netistä ottaa lennot vähän päälle 900 euroa ilman mitään riskiä tai odotteluja?

      Paras olisi nyt HEL-SIN Finskillä ja sieltä Tigerilla tai Jetstarilla tai Lionilla eteenpäin. Mutta aika arvokkaat hinnat, kun olemaan lyhyin vaihtoehto.

    • Jep Jep

      Nopein tapa on Hki - Pariisi tai Frankfurt.. ja sieltä Vietnan Airlines to HoChi Minh.
      Hiukka kallis, mutta menee sitä fyffeä kentillä odotellessa ja laukkuja saat odotella pari päivää jos välilaskuja on enemmän... ja se aika nyhjätä koneessa... mieti sitä :)))

    • Ehkä Vietnamiin

      Olen suunnittelemassa jouluksi 2011 pakoa Vietnamiin kaverini kanssa, tarkoituksena olisi viettää vuodenvaihde myös Vietnamissa.

      Mitä kaupunkeja Vietnamissa aikaisemmin käyneet suosittelevat? Olemme kiinnostuneet rannoista, snorklauksesta, nähtävyyksistä..aivan kaikesta :) Olemme opiskelijoita, joten matkabudjetti ei ole kovinkaan suuri.

      Millä hinnalla saa suhtkoht siistejä majoituspaikkoja?

      Onko junalla matkustaminen kenellekään tuttua, onko edullista? Hidasta?

      • Suosittelen jälleen kerran omaa suosikkiani Hoi Ania vaikka vuosi vuodelta se täyttyy yhä enemmän turisteista.
        Nähtävyyksiä:
        Hoi Anin vanha kaupunki on jo itsessään näkemisen arvoinen http://en.wikipedia.org/wiki/Hội_An

        My Sonin Cham-rauniot
        http://whc.unesco.org/en/list/949

        ja Cham-museo Danangissa
        http://www.prdanang.com/2011/01/danang-museum-of-champa-sculpture.html


        Lähellä on myös erilaisia käsityöläiskyliä ja paljon maaseutua. Skootterin saa päiväksi sadalla tuhannella dongilla ja sillä voi päräyttää vaikka em. My Soniin.

        Uimarantaa on Danangin ja Hoi Anin välillä n. 30km.

        Scubaa ja snorklausta tarjoaa muun muassa
        http://www.chamislanddiving.com/
        http://www.divevietnam.com/

        Majoitus pitäisi irrota tuollaisella 15 eurolla yö, vanhassa kaupungissa on runsaasti vaihtoehtoja. Eräs budjetti vaihtoehto on Hop Yen, josta saa vuoteen viidellä eurolla.
        http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Hop-Yen-Hotel/Hoi-An/15966

        Juna on hidas, mutta kummastakin päästä maata (Saigon, Hanoi) pääsee yöjunalla noin 800000-900000 dongin hintaan, riippuen mukavuustasosta jne
        http://www.seat61.com/Vietnam.htm
        Juna on kuitenkin erittäin mukava tapa tutustua tavalliseen jöllikkään ja itse matkustan aina ehdottomasti hard-sleeperissä (eroaa soft-sleeperistä siten että siinä on kolme punkkaa päällekkäin ja ehkä vähän vähemmän pehmusteita). Erityisen hieno väli on Danangin ja Huen välillä, josta taitaa edellisen linkin takana olla pieni videokin.

        Hintoihin sen verran, että sadastatuhannesta dongista joutunee pulittamaan noin 3,5 euroa.


    • joulureissu

      Lufthansalta otettiin lennot Singaporeen 480 eur, sieltä Tigerilla muutamalla kympillä Vietnamiin.

    • katjab

      Me lähdetään Vietnamiin tammikuun 2012 alussa. Ostettiin lentoliput netistä, menopaluu hinta 644e. meno hki-frankfurt-saigon, koneen vaihtoaika oli jotain 4h. Takas tullessa saigon-pariisi-hki mut paluu matkalla se oli vaan tunti tuo vaihtoaika, jännittää et riittääköhän se, siirtääkö ne ne laukut suoraan toiseen koneeseen? finnair lentää nää lyhyet välit ja vietnam airlinesillä lennetään tuo pitempi väli.

      Saigonissa ollaan 3 yötä ja hotellin tuli maksamaan agodan kautta 61e, saatiin alennusta kun edellisestä thaimaan reissusta tuli pisteitä. Eikä otettu ihan halvimmasta päästä huonetta kun halutaan kuitenkin et on parvekkeet, aamiaiset sun muuta mukavaa.
      Sitten lennetään saigonista Nha Trangiin vietnam airlinesillä, tällä hetkellä näytti lippujen hinnat olevan 65e per suunta.
      11 yötä viivytään sitten siellä ja agodan kautta sieltäkin hotelli varattiin, 26e/yö.

      Jännittää vähän millasta on vietnamissa. Thaimaassa jo 3 kertaa käyneenä kiinnostaa käydä vähän muuallakin välillä.

      Thaimaahan mentiin viimeks myös omatoimisesti, sillon lennettiin KLM lentoyhtiöllä ja liput makso sillo 700e meno-paluu. KLM otti jo hesasta kyytiin ja vaihto tapahtu sillon hollannissa. Täytyy kyllä sanoo että KLM oli parasta mitä koskaan on ollut näissä lentämisissä. Mikään ei maksanu mitään koneessa ja aina sai syötävää ja juotavaa jos halusi. Itse sai hakea lisää koneen väli osista evästä ja juotavaa jos tarve vaati. Ja isot istumatilat oli pitkällä lennolla ja omat tv näytöt jokaisella edessä olevassa selkänojassa. Sai katsoa elokuvia, pelata tai kuunnella musiikkia. Tosin yölennolla ei hirveesti jaksanu muuta kuin levätä.

      Saas nähä millanen on tämä vietnam airlines :)
      Sen tiiän jo että Finnairi on ihan paska, aina saa olla kuvetta kaivamassa niissä koneissa jos jotain mielii :( No, onneks siinä ei tarvi istua kun sen pari,kolme tuntia...

      Reissua odotellessa hyvää syksyn jatkoa kaikille :)

    • juha14

      Moi, mistä saitte noin edullisesti lennot Saigoniin?
      Mukavaa reissun odottelua!

    • jkjdkjdjdkjkdkjd

      Lukaisin Katjab:in kirjoituksen.

      "Sen tiiän jo että Finnairi on ihan *****, aina saa olla kuvetta kaivamassa niissä koneissa jos jotain mielii :( No, onneks siinä ei tarvi istua kun sen pari,kolme tuntia... "

      Mistä tuon keksit? Taas joku vertaa Finskin charteria KLM:n lentoon ja oli niin IHANAA. Lennä nyt ihmeessä edes kerran Finskillä kaukolennon ja kerro missä se iso eri on? Harmittaa vaan tuollainen täysin älytön mollaaminen, jossa ei ole mitään tolkkua, kun jo vuosia on kaukomatkojen reittikoneissa Finskilläkin on ollut viihdejärjestelmät. Joopa, joo

      Sinänsä reitti HKI-Singapore-Vietnam olisi minulle OK, koska Singaporesta lentää Vietnamiin mm. "halpalentoyhtiöistä" AirAsia, Tiger, Jetstar, Lion ja liput ovat todella kohtuuhintaisia. Sääli vaan, että Finskin suora on aika kallis paitsi nyt Hulluilla päivillä 700 egee.

      • katjab

        No en ole mitään keksinyt vaan ollaan kyllä matkustettu myös Finnairilla useammankin kerran! Että kyllä ihan oikeasta kokemuksesta puhun!


      • katjab
        katjab kirjoitti:

        No en ole mitään keksinyt vaan ollaan kyllä matkustettu myös Finnairilla useammankin kerran! Että kyllä ihan oikeasta kokemuksesta puhun!

        Juha14 : Kattelin lentoja ensin ebookersin kautta pari viikkoa, siellä ne silloin makso n.700e. Sitten hain halvat lennot kautta samoilla päivillä ja siellä ne oli sillon sen 644e, travelstart, supersaver, travelpartner yms... Me ostettiin ne tuon travelpartnerin kautta. Ne hinnat vaihtuu melkein päivittän, pitää olla nopea jos meinaa halvalla saada, ei kannata montaa päivää miettiä. Muutama päivä sitten ne maksoi 704e ja nyt ne on 860e. Oon seuraillu paljon noita lentoja eri päivillä ihan "oppiakseni" miten kannattaa jatkossa toimia. Tosiaan pitää olla nopea jos haluaa liput halvalla saada, ne hinnat muuttuu koko ajan...


      • kjskjsksjkjskja
        katjab kirjoitti:

        No en ole mitään keksinyt vaan ollaan kyllä matkustettu myös Finnairilla useammankin kerran! Että kyllä ihan oikeasta kokemuksesta puhun!

        No missä vaiheessa olet kaivanut kuvettasi Finnairin reittikoneen kaukolennolla?


    • katjab

      Kävin vielä katsomassa Finnairin sivuilta lippujen hintoja niin meidän lähtöpäivinä tulisi maksamaan 1581e per pää että kyllä on hirmu erot hinnoissa. Halvin lippu näytti maksavan 984e, eri päivinä. Huomattavat on erot muihin lentoyhtiöihin... Harmi sinänsä koska tottaikai käyttäisin mieluummin kotimaanpalveluja jos noissa hinnoissa olisi jotain järkeä... En yhtään ihmettele miksi Finnairilla menee huonosti....

    • Juha14

      katjab: Kiitos vinkistä. Hinnat tosiaan vaihtelevat päivittäin, pitäisi tosiaan heti ostaa. Koetan saada Hullujen Päivien tarjouksesta lennot Singaporeen ja sieltä halpalennot Saigoniin. Tammikuussa uuttavuotta viettämään, kohteina Saigon ja Da Lat :D

    • jdkdkdjkjd

      Finnairilla ei ilmeisesti ole mitään hyvää hintaa Vietnamiin eli se viimeine pätkä tulee tosi kalliiksi Finskin lipulla. Sillä välillä lentää onneksi paljon halpalentoyhtiöitä, joilta löytää lippuja millointahansa. Finskin suora on kuitenkin paras vaihtoehto ja siitä eteenpäin jollain muulla.

    • hjkjhghjfhj

      Sattuipa silmään, että nyt Finnair tarjoaa lentoja Hanoihin saakka hintaan alkaen 965 euroa. Ja se ei enää ole paha hinta. Tosin edullisin minulle löytyvä oli 1005 e

      Menolento vain 14 h, mutta paluu näytti olevan 21 h. Näyttivät olevan Honkkareiden kautta.

      Tuo on sitä luokkaa, jonka itse olen joutunut edullisimmillaan maksamaan. Halvin on ollut 970 ja kallein 1400 e.

    • kerrankäynyt

      LOTilla on joskus sika halpoja lentoja Helsingistä Hanoihin.

      • reppureissaajat

        me maksettiin menopaluu lennosta LOTilla Hanoihin 480 euroa. ei paha:)


    • kale30000

      Mitä kun valmismatka kahdessa mestassa maksaa kahdelta viikolta 1400e... onko järkeä etsiä omin avuin lentoja ja hotelleja?

    • jsjdsdj

      Jos löydät halvat lennot niin OK, mutta jos lennot alkaa olla 900 egee niin tiukkaa tekee säästön kanssa.

    • bääbäääbbbbbbbbbbää

      480 euroa lennot, 14 x 20 usd hotellit = 680 euroa. Valmismatka 1400 euroa. Onko järkeä kulkea lammaslaumassa?

    • kjdkdsjakdjsalk

      Siis kerro mistä saat vaikka keväälle nyt lennot 480 e? Ja lento vaikka Saigon-Nah Trang? Saatko ilmaiseksi? Ja oletko sitä mieltä, että matkanjärjestäjän hotellit on 20 USD/yö hotelleja?

      Jos vertaa kahta eri tuotetta niin hintakin on eri. Harvemmin nimittäin saat lentoja hintaan 480 e vaan alkavat väkisin olemaan siellä 900 euron lähellä. Jos nyt kaveri haluaa kevääksi lennot niin laita nyt meille tiedoksi mistä saat lennot vaikka Saigoniin 480 e/14 pvä keväälle? Älä nyt ehdottele, että olisit ostanut ajoissa vaan ihan konkreettinen vaihtoehto kehiin. Muutamaan kertaan on tullut sitä väliä kuljettua ja en ole kertaakaan päässyt 480 egellä...

      Ja tuon lammaslauma jutun jätän omaan arvoonsa. Kyllä ihmisten pitää olla lapsellisia, jos ei samassa lentokoneessa edes pysty istumaan Suomalaisten kanssa. Sen jälkeen olet kyllä omillasi.

    • Ehdotukset esiin

      Kertokaa nyt mistä noita 480:n egen lentolippuja saa? Itse lennän Singaporen kautta ja hyvä tarjous tulee maksamaan min. 600 egee.

      • Kannattaa käydä läpi hakukoneita vaan, kyllä siellä joskus natsaa.
        Facebookissa kannattaa liittyä top 10 matkatarjoukset ryhmään.
        Flight forumin palstalla on joskus hyviä vinkkejä
        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,68145.0.html
        tossa flihtforumissakin esim joku oli just 18.10 kirjoittanut kuinka www.budjet.eu sivustolta oli löytynyt hel-ams-sin, hel-fra-sin lentoja alle 500€
        Pallontallaajat.net on varmaan kanssa hyvä paikka.


      • Kertokaa nyt heti
        happy_buddha kirjoitti:

        Kannattaa käydä läpi hakukoneita vaan, kyllä siellä joskus natsaa.
        Facebookissa kannattaa liittyä top 10 matkatarjoukset ryhmään.
        Flight forumin palstalla on joskus hyviä vinkkejä
        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,68145.0.html
        tossa flihtforumissakin esim joku oli just 18.10 kirjoittanut kuinka www.budjet.eu sivustolta oli löytynyt hel-ams-sin, hel-fra-sin lentoja alle 500€
        Pallontallaajat.net on varmaan kanssa hyvä paikka.

        Jokainen lentoja etsivä saa varmasti ilman hakukonettakin KLM:n ja Lufthansan tarjoukset omalle koneelle. Se Lutfhansan tarjous 499 Singaporeen oli voimassa vain 14-18.10. Nyt lento on yli 1000 euroa. Ja siis ollaan vasta Singaporessa eli siihen päälle lennot HCM matkalaukkumaksut.

        Edelleen, missä nyt on ne 480 egen reissut Vietnamiin? Juttuja riittää, mutta kertokaa nyt mistä niitä löytyy.


      • Kertokaa nyt heti kirjoitti:

        Jokainen lentoja etsivä saa varmasti ilman hakukonettakin KLM:n ja Lufthansan tarjoukset omalle koneelle. Se Lutfhansan tarjous 499 Singaporeen oli voimassa vain 14-18.10. Nyt lento on yli 1000 euroa. Ja siis ollaan vasta Singaporessa eli siihen päälle lennot HCM matkalaukkumaksut.

        Edelleen, missä nyt on ne 480 egen reissut Vietnamiin? Juttuja riittää, mutta kertokaa nyt mistä niitä löytyy.

        Niin, noi oli vain esimerkkejä vastauksessani kysymykseesi. Mä luulen että sun kannattaa nyt miettiä mikä se sun pointti on ja muotoilla kysymys siten että muutkin sen ymmärtää. Toisin sanoen haluatko todella tietää mistä löytyy halpoja lentoja (luultavasti et, koska osaat itsekin etsiä) vai epäiletkö kenties että LOTilla on ollut 480 euron lippuja. Edellisessä tapauksessa on hyvin vaikeata auttaa sinua, koska olet jo päättänyt asia toisin. En voi kuin kompata edellisiä ja sanoa, että ainakin silloin kun LOT aloitti lennot Hanoihin, sillä oli toi tarjous, ehkä on ollut muulloinkin en tiedä. Ei noi kampanjat nyt niin harvinaisia yhtiöillä ole.
        Toivotan sinulle onnea ja menestystä hauissasi.


      • Ei aina löydy
        happy_buddha kirjoitti:

        Niin, noi oli vain esimerkkejä vastauksessani kysymykseesi. Mä luulen että sun kannattaa nyt miettiä mikä se sun pointti on ja muotoilla kysymys siten että muutkin sen ymmärtää. Toisin sanoen haluatko todella tietää mistä löytyy halpoja lentoja (luultavasti et, koska osaat itsekin etsiä) vai epäiletkö kenties että LOTilla on ollut 480 euron lippuja. Edellisessä tapauksessa on hyvin vaikeata auttaa sinua, koska olet jo päättänyt asia toisin. En voi kuin kompata edellisiä ja sanoa, että ainakin silloin kun LOT aloitti lennot Hanoihin, sillä oli toi tarjous, ehkä on ollut muulloinkin en tiedä. Ei noi kampanjat nyt niin harvinaisia yhtiöillä ole.
        Toivotan sinulle onnea ja menestystä hauissasi.

        Mutta, kun luet yllä se bääbää kirjoittajan ylimielisen kommentin, jossa vertaa hintaa pakettimatkaan 480 200 =680 egee. Mielestäni heitot tyyliillä "kaikki löytää 480 euron lentoja, kun vähän katselee" ei kyllä pidä paikkaansa. Et esimerkiksi nykyään edes LOTin lentoja löydä lähellekään tuollaisia summia.

        Kiinan (Honkkarit) kautta pyörähtäessä tulee liityntälennolle hintaa, koska ilmeisesti siellä on aika kovat verot. BKK on taas näin keväisin aika tukossa ja Singaporekin välillä yllättävän kallis.

        Äkkiä tulee edullisemmaksi ottaa vaikka AM:n pakettimatka, jossa saa kunnon hotellin kaupanpäälle, jos joutuu maksamaan vaikka 900 euroa lennoista. Ja HCM:n matkoja on ollut joskus todella edullisesti äkkilähdöillä.

        Välillä pistää vihaksi lueskella kommentteja, joissa kehutaan itse löydettyä tosi halpaa matkaa, mutta niitä ei aina löydy ihan tosta vaan.


      • Ei aina löydy kirjoitti:

        Mutta, kun luet yllä se bääbää kirjoittajan ylimielisen kommentin, jossa vertaa hintaa pakettimatkaan 480 200 =680 egee. Mielestäni heitot tyyliillä "kaikki löytää 480 euron lentoja, kun vähän katselee" ei kyllä pidä paikkaansa. Et esimerkiksi nykyään edes LOTin lentoja löydä lähellekään tuollaisia summia.

        Kiinan (Honkkarit) kautta pyörähtäessä tulee liityntälennolle hintaa, koska ilmeisesti siellä on aika kovat verot. BKK on taas näin keväisin aika tukossa ja Singaporekin välillä yllättävän kallis.

        Äkkiä tulee edullisemmaksi ottaa vaikka AM:n pakettimatka, jossa saa kunnon hotellin kaupanpäälle, jos joutuu maksamaan vaikka 900 euroa lennoista. Ja HCM:n matkoja on ollut joskus todella edullisesti äkkilähdöillä.

        Välillä pistää vihaksi lueskella kommentteja, joissa kehutaan itse löydettyä tosi halpaa matkaa, mutta niitä ei aina löydy ihan tosta vaan.

        Sun täytyy varmaan ottaa se huomioon, että monelle valmismatka sisältää asioita joita he eivät halua ostaa matkatoimistolta ja niinpä valmismatkan on lähtökohtaisesti oltava halvempi kuin omatoimimatka. Otetaan nyt vaikka noi hotellit. Saigonista löytyy paljon siistejä pikkuhotelleja, joissa on ilmastointi ja perusmukavuudet. Mitä em. kunnon hotellit voivat tähän tarjota lisää, aamiaisen? Kuulostaa kallilta aamiaiselta varsinkin jos haluaa syödä paikallisesti kadulla pho bota. Omatoimimatkalaisen näkökulmasta valmismatkoilla ei ole mitään tarjottavaa lentojen lisäksi ja niinpä niitä arvioidaan myös sellaisena.
        Valmismatkoille on ihan oma viiteryhmänsä, sellaiset jotka ovat ehkä ensi kertaa matkassa, ovat arkoja tai haluavat että kaikki on järjestetty etukäteen. En tiedä mitä valmismatkat maksavat, henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että valmismatka ei kokonaisuudessaan saa maksaa ainakaan enempää kuin omatoimimatkan lentoliput. Toisaalta omat matkat ovat yleensä sen pituisia, ettei ole edes valmismatkavaihtoehtoja olemassa ja jos olisi en matkustelun vuoksi voisi kuitenkaan käyttää niitä hotelleja.


      • Ei, ei , ei
        happy_buddha kirjoitti:

        Sun täytyy varmaan ottaa se huomioon, että monelle valmismatka sisältää asioita joita he eivät halua ostaa matkatoimistolta ja niinpä valmismatkan on lähtökohtaisesti oltava halvempi kuin omatoimimatka. Otetaan nyt vaikka noi hotellit. Saigonista löytyy paljon siistejä pikkuhotelleja, joissa on ilmastointi ja perusmukavuudet. Mitä em. kunnon hotellit voivat tähän tarjota lisää, aamiaisen? Kuulostaa kallilta aamiaiselta varsinkin jos haluaa syödä paikallisesti kadulla pho bota. Omatoimimatkalaisen näkökulmasta valmismatkoilla ei ole mitään tarjottavaa lentojen lisäksi ja niinpä niitä arvioidaan myös sellaisena.
        Valmismatkoille on ihan oma viiteryhmänsä, sellaiset jotka ovat ehkä ensi kertaa matkassa, ovat arkoja tai haluavat että kaikki on järjestetty etukäteen. En tiedä mitä valmismatkat maksavat, henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että valmismatka ei kokonaisuudessaan saa maksaa ainakaan enempää kuin omatoimimatkan lentoliput. Toisaalta omat matkat ovat yleensä sen pituisia, ettei ole edes valmismatkavaihtoehtoja olemassa ja jos olisi en matkustelun vuoksi voisi kuitenkaan käyttää niitä hotelleja.

        Olen kyllä eri mieltä. Itse tsekkaan aina myös valmismatkojen tarjonnan, jos olen menossa paikkaan, jonne matkoja tehdään.

        Esim. Saigoniin olen mennyt edullisimmillaan kahdeksi viikoksi hintaan 795 ja käytännössä yhdellä välilaskulla (lomalento). Hotellia käytin kaksi päivää tullessa ja päivän lopussa. Ja pelkästään loman järjestely töiden takia ei salli yli kahden viikon reissuja.

        Paljon matkailleena ja työn puolesta kahdesti Aasiassa pidempiä aikoja asuneenakin en allekirjoita siis tuota "oma viiteryhmänsä" juttua. Minusta aika kategorisesti väität siis, että kaikki valmismatkalaiset jotenkin onnettomia hoitamaan omaa matkaansa. Ei varmasti pidä paikkaansa suurimman osan osalta vaikka kyseisiä henkilöitä varmasti joukkoon mahtuu.


      • Ei, ei , ei kirjoitti:

        Olen kyllä eri mieltä. Itse tsekkaan aina myös valmismatkojen tarjonnan, jos olen menossa paikkaan, jonne matkoja tehdään.

        Esim. Saigoniin olen mennyt edullisimmillaan kahdeksi viikoksi hintaan 795 ja käytännössä yhdellä välilaskulla (lomalento). Hotellia käytin kaksi päivää tullessa ja päivän lopussa. Ja pelkästään loman järjestely töiden takia ei salli yli kahden viikon reissuja.

        Paljon matkailleena ja työn puolesta kahdesti Aasiassa pidempiä aikoja asuneenakin en allekirjoita siis tuota "oma viiteryhmänsä" juttua. Minusta aika kategorisesti väität siis, että kaikki valmismatkalaiset jotenkin onnettomia hoitamaan omaa matkaansa. Ei varmasti pidä paikkaansa suurimman osan osalta vaikka kyseisiä henkilöitä varmasti joukkoon mahtuu.

        Tarkoitus oli sanoa, että ne on suunnattu ihmisille, jotka eivät halua jostan syystä itse hoitaa matkansa yksityiskohtia. Motiiveja tähän on varmasti monia, mutta vaivannäön välttäminen lienee yksi suurimmista syistä. Toki joukkoon mahtuu kaltaisiakin ihmisiä, mutta he eivät ole matkajärjestäjien kohderyhmä,. Kuten jo sanoin valmismatkojen paketit eivät sovellu käyttööni enkä tiedä hintatasosta juuri mitään, mutta voitko nyt väittää esimerkiksi että valmismatkoille pääsee koska vaan tuolla mainitsemallasi hinnalla.


      • Ei, ei, ei
        happy_buddha kirjoitti:

        Tarkoitus oli sanoa, että ne on suunnattu ihmisille, jotka eivät halua jostan syystä itse hoitaa matkansa yksityiskohtia. Motiiveja tähän on varmasti monia, mutta vaivannäön välttäminen lienee yksi suurimmista syistä. Toki joukkoon mahtuu kaltaisiakin ihmisiä, mutta he eivät ole matkajärjestäjien kohderyhmä,. Kuten jo sanoin valmismatkojen paketit eivät sovellu käyttööni enkä tiedä hintatasosta juuri mitään, mutta voitko nyt väittää esimerkiksi että valmismatkoille pääsee koska vaan tuolla mainitsemallasi hinnalla.

        En väitä ja kuten sanoin olen edullisimmillaan päässyt 795 hinnalla. Näyttää nykyisin lähtevän kahden viikon matkat vähän alta 1300 euron, kuten alla mainittiin. Ja kyseessä siis listahinta, josta saat ainakin 6%:aa alennusta.Eli ei mitenkään hirvittävän pielessä oleva hinta, kun Saigonin lennot alkaa olemaan luokassa 900 euroa alkaen ensikeväälle. Itse voi käyttää mitä tahansa matkustustapaa, jos sen hinta/laatu-suhde on kohdallaan.

        Hyvällä tuurilla saat äkkilähdön todella edullisesti kun taas reittilentoa et saa äkkilähtönä todennäköisesti sopuhintaan

        Sinäkin kommentoit voimakkaasti charter matkailua, mutta kuitenkin toteat ettet tiedä hintatasosta juuri mitään.

        Kannattaahan myös tsekata erilaisten matkatoimistojen tarjonta eli Ebookers, Matkaporssi, Kaleva, ulkomaiset tarjoajat yms. koska heilläkin saattaa olla tarjouksia ja lentomatkojen sopimushinta voi tuurilla olla todella kohtuullinen eli et pysty rakentamaan samanlaista pakettia millään. Ja vaikka en olisi valmis mitään extraa maksamaan niin kannattaa muistaa, että valmismatkasäädäntö koskee myös näitä matkoja ja ongelmien sattuessa olet paremmassa turvassa.


    • Hinta pielessä?

      Piti käydä vilkaisemassa Aurinkomatkojen nykyisiä hintoja ja kahden viikon reissut Saigoniin oli keväällä 1290-1540 egee. Jos katsoo vaikka New World hotellin hintoja niin eihän tuo pahalta tunnu. Hotellissa yö reippaasti yli 100 e/yö eli lennolle jää 500 e/hlö. Tietysti Saigonista löytyy hotelleja varmaan 200 egelläkin, mutta ei ihan samaa tasoa.

      • ominpäin mukavampi

        Pistänpähän minäkin lusikkani soppaan...
        Omatoimimatkalle vietnamiin ollaan menossa joulukuussa ja matka per nenä on noin 1000-1100 euroa. Siinä on lennot edestakas helsinki-hanoi,lento hanoi-hue,junamatkat hue-nha trang, nha trang-phan tiet ja phan tiet- saigon,lento saigon-hanoi sekä koko reissun eli 14 yötä hotellit jotka ovat kaikki väh.3 tähden hotelleja eli ei halvimpia mahdollisia. Eli sanoisin että kiertomatka ja mistä valmismatkatoimistosta saat sen tähän hintaan????


    • katjab

      No niin, löyty halpa lento ebookersin kautta Helsinki-Hanoi 630e!!! Ajalle 11.08-26.08.12.Tai 15.08-26.08.12. Etsivä löytää :) En tosin ole itse nyt menossa mutta aina välillä huvikseni kattelen hintoja jos vaikka innostuiskin lähtemään vielä uudelleen.

    • katjab

      Ohhoh, löyty vielä halvempi lento aikavälille 30.04-13.05.12, 524e!!!!

    • Helluska

      Me ainakin löysimme LOT:n 500 € lennot Kesäkuun loppu - Heinäkuun puoliväli välille Helsinki - Varsova - Hanoi - Varsova - Helsinki
      Hanoista junalla Huen kautta HCMC:iin, josta Phu Quoc Vietnam Airlinesillä meno - paluu 76 € ja jatkoksi junalla Phan Thiet ja takaisin Saigoniin.
      Sieltä Vietnam Airlines paluu Hanoihin loppuajaksi lento 55 €

      • atomi

        Kaverin kanssa ollaan menossa joulukuussa Varsovan kautta Hanoihin.
        Varattiin lennot jo helmikuussa Supersaverin kautta ja ne maksoivat 557 € / pärstä.
        Viivytään kolme viikkoa yli joulun ja uuden vuoden. Tarkoitus on Hanoista lentää Saigoniin (n.80 $/henk.), ja sitten lähteä ylöspäin junalla, lentämällä ja open-tourbusseilla.
        Nha Trangissa 5-tähden hotelli maksaa Hotel-clubin kautta varattuna n.40 € / yö.
        Siellä viivytään 5 yötä, sisältäen joulun pyhät. Se on kallein hotellimme, muuten suositaan pienempiä ja halvempia.
        Laskimme, että matkan hinta pyörii siinä 1000 € /henk./ kolme viikkoa. Riippuu paljon siitä, kuinka paljon perslihakset antaa periksi istua busseissa ja junissa.
        Aina ei tosiaan kannata mennä omatoimisesti, mutta tässä tapauksessa kyllä.
        Nyt siellä on satanut poikkeuksellisen paljon, joten voidaan muuttaa suunnitelmia aika joustavasti, riippuen keleistäkin.


    • HCM-HEL-HCM

      Edullisista hinnoista keskustelette. Itse etsin matkaa keväälle HCM-HEL ja näyttää halvimmat tarjoukset olevan näinpäin lennettynä noin 850 euroa.

    • my lai

      Helmikuussa vietnamiin,olenko myöhässä lentojen varaamisen suhteen?
      Onko halvinta varata nyt,vai vielä odottaa.
      Retkeen aikaa 5 kuukautta.
      Omatoimi matka kestoltaan 3viikkoa.

    • D1.

      Noin 2 kk ennen matkaa on yleensä paras aika ostaa lento.

    • ekaa kertaa

      Itse varasin, viime viikolla eticetin kautta liput HEL- HCM-HEL 15.1-3.2 hinta oli 683e. Eli kahdelta lennot alle 1400e, minusta ei paha. Ensimmäistä kertaa ollaan menossa ja HCM:ssä ollaan vain 1 tai 2 yötä, sitten bussilla tai junalla olisi tarkoitus jatkaa aurinkoa ottamaan esim. Phan Thiet tai joku muu ranta kohde. Reissua odotellen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      182
      10862
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      140
      2004
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      241
      1354
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      980
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      890
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      828
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      737
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      689
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      669
    10. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      665
    Aihe