ALPPIKYLÄ?!?!

mahdollisesti muutto

Millainen paikka on alppikylä, millaista seutua ja millaiset liikenneyhteydet sinne on?

28

12580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piiu 47.

      Olen nyt asustanut Alppikylässä melkein vuoden.Kävelymatkan etäisyydeltä löytyy uimahalli,S-marketti,kirjasto,terveyskeskus,kampaamo,apteekki ym.Olen ainakin tähänasti ollut tyytyväinen asuntoon,kuin myös alueeseen.

      • gbfdfgbvdfgdsfg

        Missä siellä on S-market? Minkä kokoinen?


      • arafa
        gbfdfgbvdfgdsfg kirjoitti:

        Missä siellä on S-market? Minkä kokoinen?

        Jakomäessä, on juuri laajentanut. Viereen nousemassa K-kauppa.


    • Munkkiniemest_muutta

      Itse olen asunut Alppikylässä reilun vuoden ja olen tykännyt alueesta. Tosin Jakomäen puolella käyminen mm. kaupassa ahdistaa (suht pieni S-market, jossa ei ole ikinä tarpeeksi kassoja auki). Toivoisinkin, että tänne tulisi jossain vaiheessa joku pieni lähikauppa, niin Lahdenväylan toiselle puolelle ei tarvitsisi vaivautua menemään. Toisaalta Heikinlaakson ja Puistolankin puolelta löytyy kauppoja.

      On mielenkiintoista nähdä miten Alppikylä kehittyy alueena, koska tällä hetkellä se on keskeneräisen näköinen: uusia taloja rakennetaan, tiet on vielä hiekkateitä, jne. Lähimmälle juna-asemalle on parisen kilometriä ja keskustaan pääsee 75-bussilla sekä 77:lla Jakomäen puolelta. Totta kai keskustaan menee n. 30 minuuttia bussilla, mutta koska itse käyn siellä harvoin, niin matka-aika ei ole haitannut.

      Erityisesti olen tyytyväinen liikuntamahdollisuuksiin. Puistolassa on pari kuntosalia, Malmin kentän ympäri menee pururata ja talvisin siihen vedetään ladut. Myös kevyen liikenteen väylät ovat hyvin hoidetut.

    • Hottis

      Olen muuttamassa juuri Alppikylään 5v -lapsukaiseni kanssa; onko alueella lapsille leikkipuistoa tai asuuko siellä ylipäänsä miten lapsiperheitä? 2014 ilmeisesti ainakin päiväkotia alettaisiin rakentamaan...

      Valmistumassa olevia asuntojamme mainostettiin ainakin todella hiljaisina ja äänisuojaukset on kuuleman mukaan otettu huomioon materiaaleissa. Mielenkiinnolla jään odottamaan kaikuuko koneet korvissa ja heiluuko hiukset tuulessa. :)

      Hieman tuo Jakomäki vieressä arveluttaa, mutta jos pysyttelee 4-tien tällä puolen ja pyrkii luomaan kuvan siitä ilman ennakkokäsityksiä ja -odotuksia. Mitä nyt kuitenkin hain päiväkotia varuilta vain Puistolan alueelta. Köh köh. :)

      • mimmis4

        Itse muutin juuri hetki sitten Alppikylään ja kun liikun aina vain julkisilla niin ei ole ongelmia päästä kaupoille ;) Olen käynyt Malmi, sekä Viikin prismat, Malmin CM ja talot on luvatusti hiljaisia, ei kuulu liikenne ulkoa, tykkään kyllä itse tosi kovasti siellä asua :) ainoa haitta tuntuu tällä hetkellä olevan kun ei meinaa kännykkä oikein toimia sisällä, kun on niin eristettyä seinää ja ikkunaa, eikä ole ainakaan eräältä palveluntarjoajalta tulossa seur 6kk mitään lisää antennia mut näillä mennään :) ihana kämppä.... iloinen asukas, siis mä


    • Yksvaan69
    • nhjghjg

      Jakomäki, lentokenttä, tattarisuo romualue, lahdenväylä jne.... vihoviimeinen paikka, ei mee oikein asunnot kaupaksi....

    • Anna81

      Alppikuulä on käytännössä aivan Jakomäen takana, jakomäen takaanta alkaa Itä-Helsinki. Jakomäen asuntokanta kaupungin vanhinta ja rappeutuneinta, suurin osa vuokrataloista lähes purkukuntoisia. 90% asunnoista on vuokrakämppiä, joka kertoo paljon alueen luonteesta. Alueella on paljon päihdeongelmia, huumeita ja hörhöjä sen mukana. Valtaosa myös ulkomaalaisia. Jakomäessä ollut Helsingin korkeimmat työttömyysluvut viimeiset 20 vuotta. Lisäksi palvelut ja kulkuyhteydet alueelle tosi heikkoja.

      • alppi

        Kuulostaa todella hirveältä paikalta. Mutta mitäpä ne häiriköt alppikylän puolelle tulisivat? Jos jakomäen kaupassa käy iltaisin ja viikonloppuisin, joskus ehkä uimassa ja kuntosalilla niin näkeekö siellä kaikenlaista kauheaa vai voisiko lasten kanssa asioida turvallisesti?


      • zebr
        alppi kirjoitti:

        Kuulostaa todella hirveältä paikalta. Mutta mitäpä ne häiriköt alppikylän puolelle tulisivat? Jos jakomäen kaupassa käy iltaisin ja viikonloppuisin, joskus ehkä uimassa ja kuntosalilla niin näkeekö siellä kaikenlaista kauheaa vai voisiko lasten kanssa asioida turvallisesti?

        hohhoijaa. Jos on maailmankuvaltaan niin rajoittunut että köyhät ihmiset ovat automaattisesti häiriköitä niin sääliksi käy. Itse olen asunut Stadin hienoimmissa osoitteissa ja nyt Jakomäessä ja voin kertoa että kusipäitä on samassa suhteessa molemmissa. Ja on niillä köyhilläkin lapsia että eivät varmaan sun kersan kimppuun heti käy.


      • kroisos not

        Jakomäen asuntokantaa on remontoitu perusteellisesti viime vuosina. Vuokrataloja on paljon mutta ainoastaan paatuneen porvarin mielestä se tarkoittaa huonoja ihmisiä ja huonoa elämää. Ei kaikki voi olla kroisoksia.


      • Anna81:lle,
        'Kaikki kaupungin vuokratalot peruskorjattiin joitain vuosia sitten. Niihin rakennettiin lisää parvekkeita ja ulkokuoret on uusittu myös. Muistan tämän kun joskus ajelin Jakomäen läpi ja katselin kuinka hienoja talot olivat ja väljästi tonteille sijoitettuja.

        Mihin siis perustuu väitteesi, että peruskorjatut talot olisivat purkukunnossa?

        Jaa, että ihan ulkomaalaisiakin? Entäpä he, jotka ovat syntyneet Suomessa, mutta ihonväri vain on ehkä eri, kuin kantaväestöllä perinteisesti. Kannattaa muistaa, että Helsingissä on jo täällä syntyneitä Suomen kansalaisia, jotka ovat tummaihoisia niin ettei se ihonväri kenestäkään ulkomaalaista tee.


      • JokuJotaEtTunne
        alppi kirjoitti:

        Kuulostaa todella hirveältä paikalta. Mutta mitäpä ne häiriköt alppikylän puolelle tulisivat? Jos jakomäen kaupassa käy iltaisin ja viikonloppuisin, joskus ehkä uimassa ja kuntosalilla niin näkeekö siellä kaikenlaista kauheaa vai voisiko lasten kanssa asioida turvallisesti?

        Itse asun alppikylässä ja ei mitään hörhöjä oo näkyny ja kyllä Jakomäkeenkin kehtaa mennä pentujen kanssa.


      • Tyytyväine

        Olen Alppikylän asukas ja entinen Jakomäen asukas.En tunnista noita ongelmia .Olen asunut monessa paikassa Helsingin alueella.
        Hyviä ja ongelmaisia ihmisiä on ollut joka paikassa.Olen viihtynyt näillä kulmilla hyvin ,palvelut ja liikenneyhteydet ovat riittävän hyvät.


      • Anonyymi
        kroisos not kirjoitti:

        Jakomäen asuntokantaa on remontoitu perusteellisesti viime vuosina. Vuokrataloja on paljon mutta ainoastaan paatuneen porvarin mielestä se tarkoittaa huonoja ihmisiä ja huonoa elämää. Ei kaikki voi olla kroisoksia.

        Duunarilähiöt on aina olleet hörhöjen ja rikollisten pesiä,se vain on niin,punikkialueet myös muissa valtioissa sama juttu.Rikkaiden alueella ei ole häiriöitä,jos joku änkyttää muuta,niin puhuu skeidaa,ja piste.


    • Anna81

      Jakomäessä on korkeat omaisuusrikosluvut, mutta väkivaltaa alueella on tilastoitu poikkeuksellisen vähän. Esim. pari kilometriä itään päin Kontulassa on huomattavasti rauhattomampaa.

    • taas tätä

      Ihmisten käsitykset jakomäestä tuntuvat olevan peräisin jostain menneiltä vuosikymmeniltä. Ja miten niin purkukuntoisia taloja? Ainoat purkukuntoiset talot ovat jakomäentie 6 a ja b talot. Kaikki muut talot ovat muihin Helsingin kerrostaloihin verrattuna erittäin hyväkuntoisia.

      En ole muuttamassa alppikylään, mutta ainakin täällä jakomäen puolella on todella rauhallista. Verratkaa vaikka malmin aseman ympäristöön, kontulaan tai kallioon..........

      • Jakis tänään

        Välistä tuntuu, että puoli Suomea "tietää" millainen se Helsingin Jakomäki on.
        Kävin itse tänään pitkästä aikaa tutustumassa tienooseen, ja yllätyin - "positiivinen diskriminointi" on tuottanut täällä tulosta.

        Taloja on remontoitu reippaalla kädellä, parvekkeita kohennettu ja täydennysrakentamista tuotu alueelle, Kirjasto oli parhaillaan remontissa ja aukeaa entistä ehompana.

        Omaa uimahallia ei löydy joka kaupunginosasta, täällä semmoinen on. Tosiaan, K-supermarket avataan kohta S-marketin kaveriksi ostarille, jota on ehostettu sitäkin. Kakkoskauppa lienee rakennettu Alppikylän kysyntää täyttämään. Koulu on ostarin takana, samoin joku kirkon tapainen. Koulutie vaikutti suorastaan turvalliselta verrattuna useimpien Helsingin kaupunginosien tilanteeseen. Alueen "kiertävä" pääväylä jättää Jakomäen keskisen osan turvalliseksi kävellä.

        Vieressä on Slåttmossenin luonnonsuojelualue eksoottisine soineen - virkistysalue on jopa pysynyt yllättävän siistinä. Tupasvillaa, juolukkaa, karpaloa, suopursua ja kihokkeja näytti kasvavan hienosti. Arvokasta pohjavesialuetta hyödyntävät mm. läheiset Fazerin tehtaat. Hiekkakuoppa-alueen uimamontut kaipaisivat siistimistä ja puuston karsimista. Kaupunki ei ole sitäkään kolkkaa täysin laiminlyönyt, sillä metsässäkin on polkujen varsilla roskiksia.

        Kyllä, voisin asua Jakomäessä.

        Älkää levittäkö tätä viestiä eteenpäin, etteivät alueen hinnat lähde nousemaan!

        Jos jossain tekeminen on kesken, on se Tattarisuon teollisuusalueella, joka muistuttaa kaatopaikkaa. Sen rakentaminen ja siistiminen lienee koplattu Malmin lentokentän juupas-eipäs -rakentamiskysymykseen, eikä näytä etenevän. Ihan kelpo firmoja kyllä nämä autonkorjauspajat siellä, mutta ympäristö ei silmää hivele.


    • Alppikylä

      Ainakin minun kantani Jakomäkeen on muuttunut Alppikylään muuton kera. Ihan normi-nukkumalähiö jos kysytään. Palveluja tulee lisää ja asunnot vielä suht edullisia Helsingin hinnoissa. Bussi 77 kiidättää suoraan Jakomäkeen ja juna/bus yhteydeltä pääsee Malmilta ja Puistolasta.
      Alppikylässä kivoja värikkäitä rakennuksia ja lisää tulossa...

      • Alppikylään muuttaja

        Me olemme ostaneet Alppikylästä asunnon ja muutto on edessä nyt tulevana syksynä. Ostopäätöksen taustalla oli oikein hyvä hinta/laatu -suhde, hyvät liikenneyhteydet (omalla autolla pääsee näppärästi kehä 3:lle sekä Lahdenväylälle ja bussi keskustaan lähtee 100 m päästä) sekä hyvät ulkoilumaastot (etenkin lentokentän ympäri kiertävä hiihtolatu). Palvelut löytyvät tosiaan muutaman sadan metrin päästä Lahdenväylän toiselta puolelta. Lisäksi esim. Tikkurilan keskus, Malmi, Porttipuisto, Ikean alue ja Viikki ovat aika lähellä. Puoli tuntia keskustaan ei ole minun mielestä paha matkustusaika, jos vertaa siihen, kuinka pitkään menisi esim. Vantaan tai Espoon perukoilta (asuntojen hinnat samalla tasolla). Alppikylän puolelle on kaavoitettu myös liikekiinteistöjä, joten tulevaisuudessa ikioma lähikauppakin on varmasti tulossa. Alueen arvostuksen uskon tulevaisuudessa kasvavan ja alueen rakentaminen pitäisi olla päätöksessään vuonna 2017. Melusta en ole huolestunut - asunnot ovat tosiaan hyvin äärieristettyjä ja itse asiassa vaikeahan Helsingistä on aivan äänetöntä paikkaa löytääkään. Malmin lentokenttä ollaan lähivuosina sulkemassa, joten tämä jo nykyisellään varsin mitätön lentomelukin häviää. Kun Malmin lentokentän aluetta aletaan rakentamaan asutusta varten, lisääntyvät varmasti lähialueen palvelut, joista myös Alppikyläläiset hyötyvät. Tervetuloa vaan muillekin Alppikylään! :)


      • Muutin jo 2010
        Alppikylään muuttaja kirjoitti:

        Me olemme ostaneet Alppikylästä asunnon ja muutto on edessä nyt tulevana syksynä. Ostopäätöksen taustalla oli oikein hyvä hinta/laatu -suhde, hyvät liikenneyhteydet (omalla autolla pääsee näppärästi kehä 3:lle sekä Lahdenväylälle ja bussi keskustaan lähtee 100 m päästä) sekä hyvät ulkoilumaastot (etenkin lentokentän ympäri kiertävä hiihtolatu). Palvelut löytyvät tosiaan muutaman sadan metrin päästä Lahdenväylän toiselta puolelta. Lisäksi esim. Tikkurilan keskus, Malmi, Porttipuisto, Ikean alue ja Viikki ovat aika lähellä. Puoli tuntia keskustaan ei ole minun mielestä paha matkustusaika, jos vertaa siihen, kuinka pitkään menisi esim. Vantaan tai Espoon perukoilta (asuntojen hinnat samalla tasolla). Alppikylän puolelle on kaavoitettu myös liikekiinteistöjä, joten tulevaisuudessa ikioma lähikauppakin on varmasti tulossa. Alueen arvostuksen uskon tulevaisuudessa kasvavan ja alueen rakentaminen pitäisi olla päätöksessään vuonna 2017. Melusta en ole huolestunut - asunnot ovat tosiaan hyvin äärieristettyjä ja itse asiassa vaikeahan Helsingistä on aivan äänetöntä paikkaa löytääkään. Malmin lentokenttä ollaan lähivuosina sulkemassa, joten tämä jo nykyisellään varsin mitätön lentomelukin häviää. Kun Malmin lentokentän aluetta aletaan rakentamaan asutusta varten, lisääntyvät varmasti lähialueen palvelut, joista myös Alppikyläläiset hyötyvät. Tervetuloa vaan muillekin Alppikylään! :)

        Hyvä kirjoitus! Ainoa asia, josta olen hieman eri mieltä, on liikenneyhteydet. Tai ehkä jos liikkuu tässä lähiympäristössä ja mainitsemillasi alueilla, niin ihan ok ovat. Sen sijaan toiselle puolelle kaupunkia onkin jo huomattavasti ärsyttävämpää kulkea...


      • Muutin jo 2010
        Muutin jo 2010 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus! Ainoa asia, josta olen hieman eri mieltä, on liikenneyhteydet. Tai ehkä jos liikkuu tässä lähiympäristössä ja mainitsemillasi alueilla, niin ihan ok ovat. Sen sijaan toiselle puolelle kaupunkia onkin jo huomattavasti ärsyttävämpää kulkea...

        Lisää vielä, että siis julkisia tarkoitan tietysti.


    • truth

      Kävin äsken alppikylässä....ei ollu kovin hehkeetä

    • utelija

      Miltäs alppikylässä nykyisin näyttää? Facebook sivujen mukaan asukkaita on jo yli 1000

    • omakotiasuja

      Alppikylä on oikein kiva paikka asua ainakin lapsiperheellisenä! Olemme rakentaneet omakotitalon Alppikylään, ja ainakin meidän vuoden mittaiset kokemukset "pienestä kyläyhteisöstämme" ovat positiivisia. Erittäin rauhallinen lapsirikas alue, kaikki palvelut kivenheiton päässä Jakomäessä. Hyvät lenkkimaastot Malmin lentokentän ympärillä, lapsilla talvella iloa Alppikylänhuipun hienossa pulkkamäessä. Tyytyväisiä ollaan!

    • Anonyymi

      Itse asunut kesästä 2018 lähtien ja kokemukset pelkästään huonoja. Alppikylässä kärsit jatkuvasti hirveästä tieliikenne -ja lentomelusta ja pakokaasupäästöjen hengittämisestä. Talo missä asun, sijaitsee tien vieressä ja kaikki äänet kuuluu sisälle vaikka uusi talo. Muutan heti pois, kun mahdollista.

    • Anonyymi

      Järkyttävä paikka asua. Alppikylä sijaitsee kolmen erittäin vilkkaasti liikennöidyn tien keskellä joista yksi iso Lahdentie ja melu sekä pakokaasupäästöt ovat aivan järkyttävät. Nauti siinä sitten ulkoilusta! Aivan liian täyteen ahdettu ja roskainen alue jossa ei paljon vihreää näy. Kokemusta on Haukkakatu 6 luhtitaloissa asumisesta ja täytyy kyllä sanoa, että järkyttävän huonoa rakentamista! Kiireellä kyhätty ja äänieristys täysi susi ja jokainen askel ja ääni kuuluu. "Kiva" siinä sitten aamiaispöydässä joutua kuuntelemaan, kun yläkerran mieshenkilö lorottaa pönttöön ja kolauttaa kannen voimalla kiinni. Argh tätä huonoa rakentamista jossa vain raha ratkaisee ja sijoittajien ahneudella on väliä!! Yksiön vuokra on noussut vuodesta 2018 158€ eikä mikään ihme, että on asukaskato ja vaikeaa saada näihin asuntoihin pysyviä vuokralaisia ja tälläkin hetkellä neljä asuntoa kahdestakymmenestä tyhjillään. Muuta itsekin heti, kun voin!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe