Elättekö syödäksenne,

Myy-Pikkuinen

vai syöttekö elääksenne...What??

38

870

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaislahame-kaija

Just tossa mietin kun luin miten syovat pelkkaa filetta harva se paiva.. Mahtaa olla kovat tulot ja rankka ruumiillinen tyo kun pitaa tollassii syoda.
      Totesin tosiaan, etta aamulla syotiin aamukahvin kanssa eilisia vohveleita ja hilloa, ja nyt meinaan tehda lampoisia voileipia joita sitten saunan jalkeen saa syoda jos joku tahtoo - muuten ne jaa sitten huomiselle aamukahville.
      Kun ei ole tanaan mitaan erityista edes tehtykaan, niin ei ole kylla nalkakaan. Ei jokapaiva tarvitse syoda nain pienella kalorin kulutuksella, niin ei tule sita vaarallista ylipainoa.

• Jotain siltä väliltä :D
      Syön suhteellisen runsaasti ja hyvin maittaa. Tässäkin pitää paikkansa,että koirat kuin omistajansa,tai toisinpäin :=D
      Juuri tulin äiskän ruokapöydästä ja kohta voinkin sitten siirtyä miehen tekemiin ilta-eväisiin :P

• Myy-Pikkuinen

kun ruoka maittaa ja täytyyhän sitä energiaa jostain saada kun koirien kanssa touhuaa.

• ?

Entäs sinä???? kun on kuulemma tuota elopainoakin siunaantunut.........

• Myy-Pikkuinen

elopainoa kuin 50kg. No minä syön silloin kun on nälkä. =)))))))))))))))))))))

• syömättä elä :)))

• Myy-Pikkuinen

elä ja pitäähän sitä jaksaa. =)))

• Syön elääkseni mutta en kyllä syö mitä tahansa vaan oon aika kriittinen raaka-aineitten suhteen.

• Pukeli 1

mitä tahansa jos tulee todellinen pula-aika, niin kuin oli sotien aikana ja niiden jälkeen.
        Silloin et olisi kuullutkaan lausetta: Olla kriittinen ruoka-aineiden suhteen.

Sodat tai maata muutoin kohtaavat tuhoisat mullistukset, sekä suuret katovuodet opettavat kyllä ihmistä olemaan nöyrä myös ravinnosta puhuttaessa.

• Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

mitä tahansa jos tulee todellinen pula-aika, niin kuin oli sotien aikana ja niiden jälkeen.

Sodat tai maata muutoin kohtaavat tuhoisat mullistukset, sekä suuret katovuodet opettavat kyllä ihmistä olemaan nöyrä myös ravinnosta puhuttaessa.

ihan pakko tulla siihen tappeleen??

• Myy-Pikkuinen

ja nykyään moneen ruokaan ja varsinkin makkaroihin on lisätty ihan sikana niitä lisäaineita. Ne ei maistu edes sille itselleen vaan pelkälle lisäaineelle. Juustoissa en niinkään ole sitä maistanut mut monessa muussa kyllä.

• Pukeli 1 kirjoitti:

Et taas tainnut ymmärtää mitä kirjoitin?
        Oli sitten millainen pula-aika hyvänsä niin en milloinkaan söisi esimerkiksi Namibiasta tuotua naudanlihaa, en mitään hevosenlihatuotteita koska esimerkiksi suurin osa tässä maassa meetwurstissa olevasta hevosenlihasta teurastetaan muualla, maissa joissa teurastusolot ovat epäeettiset.En söisi brasiliasta rahdattua naudanlihaa tai broileria joita täällä myydään melkoisesti.

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

ja nykyään moneen ruokaan ja varsinkin makkaroihin on lisätty ihan sikana niitä lisäaineita. Ne ei maistu edes sille itselleen vaan pelkälle lisäaineelle. Juustoissa en niinkään ole sitä maistanut mut monessa muussa kyllä.

Juustoissa ei meillä syödä ulkolaisia koska ei mitään takeita ole siitä millaisissa oloissa juustoon maidon tuottaneet lehmät elävät. Onko ne koko elämänsä kahlehdittu parsiinsa esimerkiksi.
        Makkarat on nykyään aikamoista shittiä, tulee kyllä välillä ostettua jotain käristettävää tai muusin kaveriksi nakkeja mutta ei ikinä mitään semmosta makkataa missä on broileria. Ai niin, lauantaimakkaraa joskus ostan semmosen tangon mutta sehän ei oikeestaan ole makkaraa vaan jotain ihan muuta!!!

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Juustoissa ei meillä syödä ulkolaisia koska ei mitään takeita ole siitä millaisissa oloissa juustoon maidon tuottaneet lehmät elävät. Onko ne koko elämänsä kahlehdittu parsiinsa esimerkiksi.
        Makkarat on nykyään aikamoista shittiä, tulee kyllä välillä ostettua jotain käristettävää tai muusin kaveriksi nakkeja mutta ei ikinä mitään semmosta makkataa missä on broileria. Ai niin, lauantaimakkaraa joskus ostan semmosen tangon mutta sehän ei oikeestaan ole makkaraa vaan jotain ihan muuta!!!

ja kait niitä lisäaineita on enemmän niissä leikkeissä, moni kinkkuleike maistuu aivan kamalalta.

ja kait niitä lisäaineita on enemmän niissä leikkeissä, moni kinkkuleike maistuu aivan kamalalta.

"Koneellisesti eroteltu broilerin liha", jos porukka tietäis mitä se makkaran tai lihapullien tuoteselosteessa tarkoittaa niin saattais kadota ruokahalu.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

"Koneellisesti eroteltu broilerin liha", jos porukka tietäis mitä se makkaran tai lihapullien tuoteselosteessa tarkoittaa niin saattais kadota ruokahalu.

muuten olla että katoaisi. Joskushan tuosta on tullut telkusta juttua, en muista kuka kokki se kertoi että jos ihmiset tietäisi mitä ne sisältää niin eivät söis. Varsinkin broitsupuikot, sitä voi vaan villissä mielikuvituksessaan miettiä että ei varmaan mitään kovin hyvää sisältöä...

• koirakaan hyi...
        Haukullinen kirjoitti:

Testiraati: liha-alan ammattilainen Sambulka, kotikoira (ent.venäläinen katukoira)

Tuote: Lauantaimakkara ("Lördagskorv")

Rasvaa: alle 10 % (fett under 10 %)

Aineosat: vesi, suomalainen sian- ja broileriliha, kamera, perunatärkkelys, koneellisesti erotettu sianliha, naudanrasva, broilerinrasva, suola, lihaproteiini, aromit, stabilointiaineet jne, jnE, jnE (mm.E250, E300, E450, E575, E621).

Valmistaja: kotimainen, vain blogistin tiedossa

Pakkaus: pakattu suojakaasuun (förpackad i en skyddande atmosfär)

Viimeinen käyttöpäivä: 18.11.2010

Tutkimuksen ajankohta: 11.11.2010 (tutkimus eli tarjoilu jatkettiin 12-14.11)

Annos: 300 g viipalemakkaraa

Tutkimuksen tulos: syömättä jäi; raati ei edes maistanut (viipaleet kipattu kompostiin 14.11)

Heh, siinähän ne haukullisen erikoisherkussa kaikki olikin kuonat. Taisit nyt kirjoottaa ihan miettimäti, eikös niin... ;))))

muuten olla että katoaisi. Joskushan tuosta on tullut telkusta juttua, en muista kuka kokki se kertoi että jos ihmiset tietäisi mitä ne sisältää niin eivät söis. Varsinkin broitsupuikot, sitä voi vaan villissä mielikuvituksessaan miettiä että ei varmaan mitään kovin hyvää sisältöä...

Taitaa niihin päätyä kaikki se mitä ei voi laittaa edes eläinruokapurkkeihin.

• ;;;)))))))

Hih hih, laitappas nyt sitten se teidän prisman ihmelauantaimakkara... ;))
        Ja haukullinen Laava- lauantaimakkara EI kuulu prisman tuotevalikoimaan!!! ;)))
        ;))))))))))))

• Minä veikkaan sitten että huomenna puolen päivän aikaan antaa vastauksen, tosin ei löydä otse sitä vaan saa joltain toiselta apua asiassa. Panoksena voisi olla esimerkiksi se että jos häviän niin kuuntelen jonkin Paula Koivuniemen biisin nurisematta.

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

Minä veikkaan sitten että huomenna puolen päivän aikaan antaa vastauksen, tosin ei löydä otse sitä vaan saa joltain toiselta apua asiassa. Panoksena voisi olla esimerkiksi se että jos häviän niin kuuntelen jonkin Paula Koivuniemen biisin nurisematta.

sulla on joten minunkin täytyy panostaa kunnolla, kuuntelen Matin ja Tepon loistavaa lyriikkaa nauramatta:)

• Myy-Pikkuinen

huomas sen heti ja minun piti mennä lukemaan koko juttu, alkuun katsoin vain että ai jaa sisällysluettelo. Mut selvishän se sieltä! =))))))

• Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

sulla on joten minunkin täytyy panostaa kunnolla, kuuntelen Matin ja Tepon loistavaa lyriikkaa nauramatta:)

Voi vitalis!! Tuo oli jo niin raju veto että taidat olla tosi varma voitostasi.

• Myy-Pikkuinen
        Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

Minä lupaan kuunnella sitten vaikka rautavaaran mikäse korttipakka nyt sitten olikaan niin "itkemättä"! =)))))))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen

sitten jo sinua väsyttääkin. Hyvää yötä!

• Eihän tota nauramatta voinut lukea... ;)))))))

Minä lupaan kuunnella sitten vaikka rautavaaran mikäse korttipakka nyt sitten olikaan niin "itkemättä"! =)))))))))))))))))))

Ja mä lupaan kuunnella myös Rautavaaraa itkemättä...Ontuva Eriksonin...

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Aika pahan heitit!! =)))))))))))))))))))))))))))

• Virtuaalikoneistaja
        Sikra kirjoitti:

te nyt noin melankolisella tuulella olette?

Kumpikohan on helpompaa olla nauramatta vai itkemättä.

Minähän voisin vielä lisätä panosta ja luvata laulaa mukana oikein sydämen kyllyydestä, "Mä joka päivä töitä teen, joka saakelin päivä seitsemäksi meen".

Katsokaa nyt tuota säkenöivän älykästä ja virtuoosimaista sanoitusta:))))))))))))

te nyt noin melankolisella tuulella olette?

Kumpikohan on helpompaa olla nauramatta vai itkemättä.

Minähän voisin vielä lisätä panosta ja luvata laulaa mukana oikein sydämen kyllyydestä, "Mä joka päivä töitä teen, joka saakelin päivä seitsemäksi meen".

Katsokaa nyt tuota säkenöivän älykästä ja virtuoosimaista sanoitusta:))))))))))))

Nyt ainakin on vaikea olla nauramatta, ja luulen että nauraa saa tän asian tiimoilta vielä huomenakin, ei tarvitse kuunnella Eriksonia itkemättä, eikä sinunkaan tarvi laulaa...;)))

• Virtuaalikoneistaja
        Sikra kirjoitti:

Nyt ainakin on vaikea olla nauramatta, ja luulen että nauraa saa tän asian tiimoilta vielä huomenakin, ei tarvitse kuunnella Eriksonia itkemättä, eikä sinunkaan tarvi laulaa...;)))

voittaa nauraen tämän vedon:)

Nyt on aivan pakko lähteä mattopyykille. Hyvää yötä.

voittaa nauraen tämän vedon:)

Nyt on aivan pakko lähteä mattopyykille. Hyvää yötä.

Ei kun öitä...pesehän matot puhtaaksi... ;)))

• 7+3
        Haukullinen kirjoitti:

Monessa maassa on tosin paljon kehittyneemmät laatujärjestelmät kuin Suomessa, suomalaisen juustopaketin päällä ei ole mitään mikä kertoisi tuotantoeläinten oloista siellä mistä maito tulee.

Jos oikein ottaisi asioista selvää niin todennäköisesti eläinystävä kieltäytyisi ostamasta suomalaisia maataloustuotteita.

• Kyllä mä syön elääkseni...ja olen aika ''piekiruokainen''...koskaan en syö itseäni täyteen (paitsi jouluna)...

• Myy-Pikkuinen

että aika vähän syön kerralla. Tosin joskus on sellainen "hevosennälkä" että vois syödä vaikka kuin paljon! Edes kokonaista pizzerian pizzaa ei kykene konaan heittään huiviinsa. =))

että aika vähän syön kerralla. Tosin joskus on sellainen "hevosennälkä" että vois syödä vaikka kuin paljon! Edes kokonaista pizzerian pizzaa ei kykene konaan heittään huiviinsa. =))

Mulle on vähän liikaa puolikkaassakin pizzassa...

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Mulle on vähän liikaa puolikkaassakin pizzassa...

voisin syödä vaikka kuin paljon. Oletko koskaan syönyt possumunkkia niin ettet nuolaise huulia kertaakaan?? Minä olen kerran voittanut vedon että siihen kykenee, toista kertaa ei sitten olekkaan kukaan asiaa edes ehdottanut. =)))))

voisin syödä vaikka kuin paljon. Oletko koskaan syönyt possumunkkia niin ettet nuolaise huulia kertaakaan?? Minä olen kerran voittanut vedon että siihen kykenee, toista kertaa ei sitten olekkaan kukaan asiaa edes ehdottanut. =)))))

No mutta kun...mä en syö pullaa, muuta kuin joskus sitä niin sanottua ''pakkopullaa'' kyläillessä. En tykkää pullasta...joskus voi tulla sellanen oikosulku, että ostan kermamunkin, mutta sekin on erittäin harvoin...

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe