Päänahan kireys ->hiustenlähtö on

myytti?

Moi.
Kävin aikoinani ihotautilääkärillä, joka oli erikoistunut hiustenlähtöön, kysyin, että voisiko päänahan kireys aiheuttaa hiustenlähtöä, hän sanoi että ei.

Hän sanoi, että ihmisen päänahka on niin hyvin suonitettu, että tuollainen ei ole mahdollista, siis että päänahka olisi jotenkin kireä ja ei saisi verta, hän lisäsi, että kun päänahkaan tulee haava, niin siitä tulee verta kuin härän kurkustä, eli kyllä siellä veri aina kiertää.

Tuli nyt vain mieleen, kun toisilla sivustoilla ns. hiusasiantuntijat sanovat, että päänahan kireys voi aiheuttaa hiusten lähtöä, hiusten harvenemista.

Että kai tuo lääkäri nyt asian tiesi, kun vielä ihotautilääkäri oli ja erikoistunut hiusten lähtöön.

Eli taitaapi olla se päänahan kireysjuttu ja hiustenlähtö pelkkä myytti.

3

5528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mnrnbgy

Eksyinpä tänne sivulle joten vastaan. Olen hieroja ja kyllä sen helposti päähieronnassa tuntee, ihmisillä on erilaiset päänahat. Toisilla on kireät ja toisilla päänahka liikkuu kun sormenpäillä liikuttaa päänahkaa. Toisilla on myös ohut päänahka, toisilla paksumpi, rasvaa on alla. Itselläni on ohut päänahka ja hyvin liikkuva. Minulla on huomiota herättävän paksu, pitkä ja hyväkuntoinen tukka. Kaljuilla miehillä on ihan käsittämättömän liikkumaton päänahka. Eli kannattaa vähän liikutella ja vaikka tukistella tukkaa. Tai vaikka seistä päällänsä.

Suosittelen silikonittomia tuotteita, luonnonkosmetiikkaa ja mahdollisimman luonnonmukaista ruokavaliota ym. terveellistä. Itselläni paksuni tukka huomattavasti kun jätin silikonit, föönit ja muut kuumalaitteet. Käytän vain herbatint-väriä.

• obf1234

Milläs kaljusta sais kiillon pois kun rasvaaminen ei tunnu riittävän?

• Hieronta auttaa

siihenkin ja ajoissa aloitettuna estää hiustenlähtöä. Jossain oli ohje, että päänahkaa täytyy sormenpäillä venyttää niin, että sormien väliin jää poimu ja erityisesti päälakea tai kaljuja alueita kohti. Toimii ainakin minulla. Alkuun joutui hieromaan jopa puoli tuntia päivittäin, nykyään ehkä minuutti silloin tällöin.

Ei se ole pelkästä verenkierrosta kiinni, vaan hiusjuuret työntyy päänahan läpi, kun iho on liian kireä. Ohimoilla tunsi selvästi sormenpäissä ja lähtivät helposti irti. Hieronnan ja lääkkeiden ansiosta ei ole irronnut vuosiin. Myös verenkierron TUNTEE päänahassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      111
      7920
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      678
      4982
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3254
    4. 56
      1428
    5. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      25
      1422
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      102
      1349
    7. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1347
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      167
      1249
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      55
      1003
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      28
      903
    Aihe