Päänahan kireys ->hiustenlähtö on

myytti?

Moi.
Kävin aikoinani ihotautilääkärillä, joka oli erikoistunut hiustenlähtöön, kysyin, että voisiko päänahan kireys aiheuttaa hiustenlähtöä, hän sanoi että ei.

Hän sanoi, että ihmisen päänahka on niin hyvin suonitettu, että tuollainen ei ole mahdollista, siis että päänahka olisi jotenkin kireä ja ei saisi verta, hän lisäsi, että kun päänahkaan tulee haava, niin siitä tulee verta kuin härän kurkustä, eli kyllä siellä veri aina kiertää.

Tuli nyt vain mieleen, kun toisilla sivustoilla ns. hiusasiantuntijat sanovat, että päänahan kireys voi aiheuttaa hiusten lähtöä, hiusten harvenemista.

Että kai tuo lääkäri nyt asian tiesi, kun vielä ihotautilääkäri oli ja erikoistunut hiusten lähtöön.

Eli taitaapi olla se päänahan kireysjuttu ja hiustenlähtö pelkkä myytti.

3

5563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mnrnbgy

Eksyinpä tänne sivulle joten vastaan. Olen hieroja ja kyllä sen helposti päähieronnassa tuntee, ihmisillä on erilaiset päänahat. Toisilla on kireät ja toisilla päänahka liikkuu kun sormenpäillä liikuttaa päänahkaa. Toisilla on myös ohut päänahka, toisilla paksumpi, rasvaa on alla. Itselläni on ohut päänahka ja hyvin liikkuva. Minulla on huomiota herättävän paksu, pitkä ja hyväkuntoinen tukka. Kaljuilla miehillä on ihan käsittämättömän liikkumaton päänahka. Eli kannattaa vähän liikutella ja vaikka tukistella tukkaa. Tai vaikka seistä päällänsä.

Suosittelen silikonittomia tuotteita, luonnonkosmetiikkaa ja mahdollisimman luonnonmukaista ruokavaliota ym. terveellistä. Itselläni paksuni tukka huomattavasti kun jätin silikonit, föönit ja muut kuumalaitteet. Käytän vain herbatint-väriä.

• obf1234

Milläs kaljusta sais kiillon pois kun rasvaaminen ei tunnu riittävän?

• Hieronta auttaa

siihenkin ja ajoissa aloitettuna estää hiustenlähtöä. Jossain oli ohje, että päänahkaa täytyy sormenpäillä venyttää niin, että sormien väliin jää poimu ja erityisesti päälakea tai kaljuja alueita kohti. Toimii ainakin minulla. Alkuun joutui hieromaan jopa puoli tuntia päivittäin, nykyään ehkä minuutti silloin tällöin.

Ei se ole pelkästä verenkierrosta kiinni, vaan hiusjuuret työntyy päänahan läpi, kun iho on liian kireä. Ohimoilla tunsi selvästi sormenpäissä ja lähtivät helposti irti. Hieronnan ja lääkkeiden ansiosta ei ole irronnut vuosiin. Myös verenkierron TUNTEE päänahassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      137
      13034
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      82
      3599
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2874
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      35
      1350
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      1338
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      144
      1279
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      112
      1226
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1147
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      80
      1031
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      184
      923
    Aihe