Suuri autotalohanke herättää paljon kysymyksi Hämeenlinnassa. Onko oikeasti niin, että meidän veronmaksajien osuus hankkeesta on "vain" 150000 200000€ kaupungin yhtiöiden kautta? Tonttikaupat (800000) saatanee takaisin myyntihinnassa vai miten? Kuulostaa vain liian hyvältä ollakseen totta? Onko asiantuntevampaa tietoa asian tiimoilta? Eihän tässä vaan piile mitään pommia mistä veronmaksajat joutuvat kärsimään?
Autotalo
47
1535
Vastaukset
- ösfklösdföklfs
vastahan tuosta järjestettiin avoin keskustelutilaisuus. kaksi ihmistä tuli paikalle. olisit mennyt sinäkin sinne kyselemään niin olisit saanut vastaukset. täältä niitä ei saa.
- xmndksdj
Samalla ryskeellä tässä on lähdetty liikkeelle kuin kaikessa muussakin. Kun ei ole vielä varmaa saadaanko tänne koko autotaloa, on hassattu jo milli. Ainiin mutta se millihän saadaan säästettyä kun suljetaan nuo ojoisten ja idänpään terveysasemat.
- Hassis-hallari
xmndksdj kirjoitti:
Samalla ryskeellä tässä on lähdetty liikkeelle kuin kaikessa muussakin. Kun ei ole vielä varmaa saadaanko tänne koko autotaloa, on hassattu jo milli. Ainiin mutta se millihän saadaan säästettyä kun suljetaan nuo ojoisten ja idänpään terveysasemat.
Hassaaminenko tarkottaa Hassinen?
- Liianhyvä?
En tarkoita pahaa kysyessäni tästä asiasta. Kyllähän asiasta pitää keskustella. Valitettavasti olin kyseiseb tilaisuuden aikana toisessa kaupungin järjestämässä tapahtumassa joten olin estynyt. Mielestäni tämän kaltaisten asioiden pitää herättää keskustelua hämmennyksen vähentämiseksi. Toteutuessaan hanke on aivan LOISTAVA. Minä vain toivon, että uusi kuntamme hyötyy aidosti isoista investoinneista!!!
- etana näytä sarves?
Hassis-hallari kirjoitti:
Hassaaminenko tarkottaa Hassinen?
Kyllä nyt viimeistään on silmien auettava, ettei ainakaan Hassinen&Hioetanen ole missään kosketuksessa tähän hankkeeseen. Jos tämän käryn joku jo aikaisessa vaiheessa haistaa, niin kirjoitelkaa riittävän ajoissa. Sillon jos se on liian myöhäistä, olemme veronmaksajat taas pahasti petetty ja yhä suuremman verotaakan alla.
etana näytä sarves? kirjoitti:
Kyllä nyt viimeistään on silmien auettava, ettei ainakaan Hassinen&Hioetanen ole missään kosketuksessa tähän hankkeeseen. Jos tämän käryn joku jo aikaisessa vaiheessa haistaa, niin kirjoitelkaa riittävän ajoissa. Sillon jos se on liian myöhäistä, olemme veronmaksajat taas pahasti petetty ja yhä suuremman verotaakan alla.
Niin,
Heikki Hietanen istuu Sunny Car Center Hämeenlinna Oy:n (jatkossa SCCH) hallituksessa. Taas on synnytetty tilanne, jossa yksi ja sama henkilö on liikesuhteen molemmissa päissä olevissa yhtiöelimissä - jos SCCH asioi Kehittämiskeskus Hämeen kanssa, niin kenen intressejä Hietanen ajaa?
Kaupungin panostukset SCCH:aan vaikuttavat viattoman pieniltä, mutta käynnistävät tapahtumaketjun, johon saattaa sitoutua paljonkin rahaa. Ostetaan maata (no ei se hukkaan mene, mutta kallista kuitenkin ostaa jo kertaalleen kaavoitettua maata jotta sen saa kaavoittaa uudelleen). Kaavoitusprosessi ei sekään ole ilmaista.
Nyt sitten saamme lukea, että Kaurialan autokauppojen "houkuttelu / häätäminen / osto" Kirstulaan jääkin kaupungin kontolle. Onnistuuko autokauppojen ostaminen pois toimivilta liikepaikoiltaan, ja millä hinnalla? Mitä kalliimmaksi maa Kaurialassa kaupungille tulee, sitä tehokkaammaksi tulevat asuntorakennustontit tulee kaavoittaa. Muistettava on sekin, että Brahenkadun ja Matintien väli ei muutu asuntoalueeksi vielä sillä, että autokaupat lähtevät...
Eli rahaa voidaan sitoa hankkeeseen paljonkin sillä hyvällä ajatuksella, että Kaurialaan saadaan aikanaan lisää asuntorakentamista, mutta koko suman liikkeellelähtö edellyttää itse Sunny Car Centerin kutakuinkin epärealistisen hankkeen toteutumista.
Keskustaan on syntymässä jättimäinen asuntorakennusoikeuden pulla, jonka sulatteluun Hämeenlinnan markkinoilla kuluu tovi. Tässä taloustilanteessa on vaikea nähdä järkeväksi sitoa mahdollisesti miljoonatolkulla rahaa Kaurialan tontteihin, kun käsillä on ajankohtaisempiakin projekteja.
Todella arveluttavaksi touhu käy, jos SCCH:n hanke muuttuu syyksi ja perusteluksi ostaa Kaurialan autokauppiaat pois tonteiltaan. Kaupunkia pitää voida kehittää, mutta myös tehdyistä päätöksistä pitää kantaa vastuu - Kaurialassa nyt vaan on liike- ja teollisuusalue koska sellainen on sinne aikanaan kaavoitettu, ja tulee kalliiksi häätää se sieltä väkisin, saati jonkin yksityisen autokauppahankkeen takia.
Näitä touhuja seuratessa muistuu jatkuvasti mieleen ajat kun seurasin lasteni Sim Cityn pelaamista. Eletäänkö Hämeenlinnassa jossakin virtuaalitodellisuudessa?- hassutettu
Hassis-hallari kirjoitti:
Hassaaminenko tarkottaa Hassinen?
Hassis-hallin Hassinenko hassaa, hassuttelee kaljakännikiekkoväkimassaa
- kourastu
hassutettu kirjoitti:
Hassis-hallin Hassinenko hassaa, hassuttelee kaljakännikiekkoväkimassaa
Kyllä on hämeenlinnalaisilta hassuteltu rahaa rajusti
- 11auto
kari.ilkkala kirjoitti:
Niin,
Heikki Hietanen istuu Sunny Car Center Hämeenlinna Oy:n (jatkossa SCCH) hallituksessa. Taas on synnytetty tilanne, jossa yksi ja sama henkilö on liikesuhteen molemmissa päissä olevissa yhtiöelimissä - jos SCCH asioi Kehittämiskeskus Hämeen kanssa, niin kenen intressejä Hietanen ajaa?
Kaupungin panostukset SCCH:aan vaikuttavat viattoman pieniltä, mutta käynnistävät tapahtumaketjun, johon saattaa sitoutua paljonkin rahaa. Ostetaan maata (no ei se hukkaan mene, mutta kallista kuitenkin ostaa jo kertaalleen kaavoitettua maata jotta sen saa kaavoittaa uudelleen). Kaavoitusprosessi ei sekään ole ilmaista.
Nyt sitten saamme lukea, että Kaurialan autokauppojen "houkuttelu / häätäminen / osto" Kirstulaan jääkin kaupungin kontolle. Onnistuuko autokauppojen ostaminen pois toimivilta liikepaikoiltaan, ja millä hinnalla? Mitä kalliimmaksi maa Kaurialassa kaupungille tulee, sitä tehokkaammaksi tulevat asuntorakennustontit tulee kaavoittaa. Muistettava on sekin, että Brahenkadun ja Matintien väli ei muutu asuntoalueeksi vielä sillä, että autokaupat lähtevät...
Eli rahaa voidaan sitoa hankkeeseen paljonkin sillä hyvällä ajatuksella, että Kaurialaan saadaan aikanaan lisää asuntorakentamista, mutta koko suman liikkeellelähtö edellyttää itse Sunny Car Centerin kutakuinkin epärealistisen hankkeen toteutumista.
Keskustaan on syntymässä jättimäinen asuntorakennusoikeuden pulla, jonka sulatteluun Hämeenlinnan markkinoilla kuluu tovi. Tässä taloustilanteessa on vaikea nähdä järkeväksi sitoa mahdollisesti miljoonatolkulla rahaa Kaurialan tontteihin, kun käsillä on ajankohtaisempiakin projekteja.
Todella arveluttavaksi touhu käy, jos SCCH:n hanke muuttuu syyksi ja perusteluksi ostaa Kaurialan autokauppiaat pois tonteiltaan. Kaupunkia pitää voida kehittää, mutta myös tehdyistä päätöksistä pitää kantaa vastuu - Kaurialassa nyt vaan on liike- ja teollisuusalue koska sellainen on sinne aikanaan kaavoitettu, ja tulee kalliiksi häätää se sieltä väkisin, saati jonkin yksityisen autokauppahankkeen takia.
Näitä touhuja seuratessa muistuu jatkuvasti mieleen ajat kun seurasin lasteni Sim Cityn pelaamista. Eletäänkö Hämeenlinnassa jossakin virtuaalitodellisuudessa?Hyvä kirjoitus ja varmasti monet miettivät juuri samoja asioita.
Itseäni mietityttää, että miksi Hämeenlinnassa ei saada aikaiseksi projektia jossa ei olisi näin räväkästi ketunhäntää kainalossa? En ole niin vihreäsilmäinen, että kuvittelin kenenkään lähtevän hankkeeseen mukaan ilman ansainta ajatusta mutta nyt onkin kysymys maksajan rahoista. En ymmärrä miksi kasvua pitää tehdä keinotekoisesti. Varsinkin kohde ihmetyttää minua. Autokauppa on erittäin sulautuva ympäristö. Vai tiedättekö mitään toimialaa joka olisi noin kunniakkaasti selvinnyt kahden laman yli ja tuottanut vielä voittoakin omistajilleen. Tähän asti olen saanut valita rahoitanko heidän investointeja ostamalla autoni valitsemasta yrityksestä. Älkää nyt pakoittako minua rahoittamaan koko toimialaa joka on jo sinällänsä kohtalaisen kannattavaa liiketoimintaa!
Ps. Tuleeko minusta tupla maksaja (ajattelin jatkossakin hankkia ajopelini Hämeenlinnassa toimivalta yritykseltä) - vaikka
Hassis-hallari kirjoitti:
Hassaaminenko tarkottaa Hassinen?
haistakaa
- Hassisen ihailija
Hassis-hallari kirjoitti:
Hassaaminenko tarkottaa Hassinen?
Hassinen on rautaa, Hassinen
- valhe vallan päällä
11auto kirjoitti:
Hyvä kirjoitus ja varmasti monet miettivät juuri samoja asioita.
Itseäni mietityttää, että miksi Hämeenlinnassa ei saada aikaiseksi projektia jossa ei olisi näin räväkästi ketunhäntää kainalossa? En ole niin vihreäsilmäinen, että kuvittelin kenenkään lähtevän hankkeeseen mukaan ilman ansainta ajatusta mutta nyt onkin kysymys maksajan rahoista. En ymmärrä miksi kasvua pitää tehdä keinotekoisesti. Varsinkin kohde ihmetyttää minua. Autokauppa on erittäin sulautuva ympäristö. Vai tiedättekö mitään toimialaa joka olisi noin kunniakkaasti selvinnyt kahden laman yli ja tuottanut vielä voittoakin omistajilleen. Tähän asti olen saanut valita rahoitanko heidän investointeja ostamalla autoni valitsemasta yrityksestä. Älkää nyt pakoittako minua rahoittamaan koko toimialaa joka on jo sinällänsä kohtalaisen kannattavaa liiketoimintaa!
Ps. Tuleeko minusta tupla maksaja (ajattelin jatkossakin hankkia ajopelini Hämeenlinnassa toimivalta yritykseltä)Kuule totuuden siemeniä et täältäpäin löydä, ne on IKL vienyt jo -30-luvulla
- LeHeko
Hannuksenpeltoon suunnitellaan uutta autoilulle omistettua liikekeskusta, kertoo Hesari 7.2., Yritysten käyttöön tulisi 3,5 hehtaaria: autokauppaa, varaosakauppaa, katsastusasema.
Voi olla että tämä vähän hillitsee ostajavirtaa Kirstulan autotaloon, jonka piti imeä puolen Suomen ostajat ollakseen kannattava, jonkun arvion mukaan 120 kauppaa vrk:ssa.
Ottavatkohan päättäjät tämän huomioon, vai jatkuuko sokea meno? - neliöhinta?
Miten Hämeenlinnan kaupunki saa upotettua maakaupoihin 800 000 euroa ? Minä olen kuvitellut, että tuo lumenkaatopaikkana toimiva jätevedenpuhdistamon takainen pelto on jo kaupungin omistuksessa.
Espoolaiset näköjään yrittävät peesata Hämeenlinnaa autokauppakeskittymällään...- Maksumies
Mitä kaupunki ostaa?
neliöhinta?8.2.2011 09:03
Miten Hämeenlinnan kaupunki saa upotettua maakaupoihin 800 000 euroa ? Minä olen kuvitellut, että tuo lumenkaatopaikkana toimiva jätevedenpuhdistamon takainen pelto on jo kaupungin omistuksessa.
_____________________
Autot tarvitsevat voiteluainetta, jotta pyörät saadaan pyörimään. - Se pyörii
Maksumies kirjoitti:
Mitä kaupunki ostaa?
neliöhinta?8.2.2011 09:03
Miten Hämeenlinnan kaupunki saa upotettua maakaupoihin 800 000 euroa ? Minä olen kuvitellut, että tuo lumenkaatopaikkana toimiva jätevedenpuhdistamon takainen pelto on jo kaupungin omistuksessa.
_____________________
Autot tarvitsevat voiteluainetta, jotta pyörät saadaan pyörimään.En yhtään ihmettelisi, jos kyseisen 200 neliömetrin pläntin omistaisi vaikka jompi kumpi "Aurinkoisen autokaupan" veijareista. Tilanne muistuttaa kovasti elokuvaa "Kun Hunttalan Matti Suomen osti".
- jo riitti apinat
Se pyörii kirjoitti:
En yhtään ihmettelisi, jos kyseisen 200 neliömetrin pläntin omistaisi vaikka jompi kumpi "Aurinkoisen autokaupan" veijareista. Tilanne muistuttaa kovasti elokuvaa "Kun Hunttalan Matti Suomen osti".
Ei helvata... nyt riittää. Jo pari vuotta katsonut tätä pelleilyä täällä, ja ihmettelen ettei kukaan nouse jo kaivelemaan eräiden taskuja....
- ei pitäisi kuulua
Eihän tuo nyt kuulu veronmaksajille mitenkään, jos joku haluaa myydä autoja pellolla Hämeenlinnan laidalla ja ottaa valtakunnan pellen (silittäjineen?) myymään ideaa... . Vai...ei jumal...onko nää jotain Hellesteenin Hullun prokkiksia taas?
- TapanaON
Tervettä huolestumistä näyttää tämä aihe luovan täälläkin! Itseäni mietityttää meidän todelliset kustannukset? Paljonko mahdollisia vuokralaisia "lahjotaan" kaupungin toimesta sitoutumisesta hankkeeseen? Yleensä kun tälläiset hankkeen tahto maksaaa aika reilusti (kaikkine välillisine kustannuksineen) aika reilusti vaikka muulta näyttääkin!
- tyytyväinenostaja
Auton ostamisen helppous. Voi autuus kun keksin maailman mahtavimman ja lähes uuden keksinnön... internet!!! Kotiin tuotavaksi asti n. 2 000 000 autoa yhdellä klikkauksella. Valitset vain haluatko (jostain kumman syystä) ostaa Suomesta vai esim. Saksasta. Klikkaa toivottu auto varusteineen, kilometreineen ja väreineen niin sinulla on valinnnan varaa pahimmillaankin useita kymmeniä! Ja sitten sopivimpaan vastaväitteeseen... takuut saa ostettua (ps. nekin löytyy netistä) Ja simsalapim minulla on auto pihassa hyväsyttävään hintaan (suomesta tai saksasta)
Ei tarvi laskea hehtaareita eikä neliöitä puhumattakaan veronmaksajien penneistä!!!- Kummeli23
Jos ei autotaloa sitten tulekaan niin jääkö nämä maat kunnan käsiin ?
- VoihanRistus
Kummeli23 kirjoitti:
Jos ei autotaloa sitten tulekaan niin jääkö nämä maat kunnan käsiin ?
Tulkitsenko oikein... Kaupunki ilmeisesti (tämän päivän HämeenSanomien) joko ostaa tai pakottaa vuokralaiset uuteen autotaloon??? Kenen hyöty?
- ferraarifriikki
VoihanRistus kirjoitti:
Tulkitsenko oikein... Kaupunki ilmeisesti (tämän päivän HämeenSanomien) joko ostaa tai pakottaa vuokralaiset uuteen autotaloon??? Kenen hyöty?
Ajamalla autolla oikein perhanasti pelastamme maailman. Ajatelkaamme, miten hienoa työtä maailman hyväksi tekevät ne jotka ajavat ylen aikaa ympyrää. Ahvenistolla ja ympäri maailmaa.
Ja rohkeat rallikuskimme, joiden 'menestyksen salaisuus on kevyt pää mutta raskas jalka', mikäli uskomme Ari Vataseen. Ja miksi emme uskoisi.
K i r s t u lan(!) Autotaivastornin ansiosta pääsemme maailmanpelastustyön aivan kärkeen! Onnittelut me! - Autosta luopunut
ferraarifriikki kirjoitti:
Ajamalla autolla oikein perhanasti pelastamme maailman. Ajatelkaamme, miten hienoa työtä maailman hyväksi tekevät ne jotka ajavat ylen aikaa ympyrää. Ahvenistolla ja ympäri maailmaa.
Ja rohkeat rallikuskimme, joiden 'menestyksen salaisuus on kevyt pää mutta raskas jalka', mikäli uskomme Ari Vataseen. Ja miksi emme uskoisi.
K i r s t u lan(!) Autotaivastornin ansiosta pääsemme maailmanpelastustyön aivan kärkeen! Onnittelut me!Ja mitä merkkaa se, kun lentorahtina kuskataan koko ajan ympäri maailmaa formula ja ralliautoja ja sitä mieletöntä oheisarsenaalia kaikkine varikoineen ym.
Ja sitä ihmismäärää joka lentokoneella painaa kaikkialle näiden turhuuden tapahtumien perässä. Vuodessa lisäksi miljoonat ja miljoonat ihmiset jonottaa omilla autoilla kilpailupaikoille.
Eikä vihreät tee mitään! Miksi? Tämä meininki kun antaa elämisenmallin nuorille. Mikä malli tarkoittaa totaalista piittaamattomutta luonnon säilymisestä. Ja kovaa ajamista turhan takia. Montako uhria on tullut liikenteessä tämän mallin takia suoraan?
Ja tähän mielettömyyteen ovat nyt meitin täkäläiset pisnespojjaat hurmaantuneet kiinteistökeinottelijan ja Audi-miehen perässä aivan kokonaan.
Siis autokauppaan ja kiinteistö- ja asuntokeinotteluun satsataan. Katsokaa kiinteistövälittäjien autoja.
Ehkä kannattas jonkun vähän räknätä näitä autolla kaahaamisen ja esim. jääkiekkotouhujen hiilijalanjälkien kokoa. Meillä ja maailmanlaajuisestikin. Niin ymmärretäisiin vähitellen se, että autonmynntiä ja turhaa ajoa ei voi yhtään kasvattaa enää, vaan on kiireesti alotettava niitä rajoittamaan. Ja radikaalisti. - tee mitään?
Autosta luopunut kirjoitti:
Ja mitä merkkaa se, kun lentorahtina kuskataan koko ajan ympäri maailmaa formula ja ralliautoja ja sitä mieletöntä oheisarsenaalia kaikkine varikoineen ym.
Ja sitä ihmismäärää joka lentokoneella painaa kaikkialle näiden turhuuden tapahtumien perässä. Vuodessa lisäksi miljoonat ja miljoonat ihmiset jonottaa omilla autoilla kilpailupaikoille.
Eikä vihreät tee mitään! Miksi? Tämä meininki kun antaa elämisenmallin nuorille. Mikä malli tarkoittaa totaalista piittaamattomutta luonnon säilymisestä. Ja kovaa ajamista turhan takia. Montako uhria on tullut liikenteessä tämän mallin takia suoraan?
Ja tähän mielettömyyteen ovat nyt meitin täkäläiset pisnespojjaat hurmaantuneet kiinteistökeinottelijan ja Audi-miehen perässä aivan kokonaan.
Siis autokauppaan ja kiinteistö- ja asuntokeinotteluun satsataan. Katsokaa kiinteistövälittäjien autoja.
Ehkä kannattas jonkun vähän räknätä näitä autolla kaahaamisen ja esim. jääkiekkotouhujen hiilijalanjälkien kokoa. Meillä ja maailmanlaajuisestikin. Niin ymmärretäisiin vähitellen se, että autonmynntiä ja turhaa ajoa ei voi yhtään kasvattaa enää, vaan on kiireesti alotettava niitä rajoittamaan. Ja radikaalisti.Koska he politikoivat. Se on se vihreiden tärkein puuha sen jälkeen kun puolueeksi ryhtyivät. Toiseksi tulevat kaikki mahdolliset ja mahdottomat luonnonmullistukset ja onnettomuudet. Niistä valitaan ne, joiden puolella tiedetään varmasti olevan paljon väkeä, kuten pohjoisen altaiden vastustus.
Nyt, kuten ennenkin ja myös tulevaisuudessa, tarvitaan kansalaisaktiivisuutta. Itse olen ajat sitten liittynyt Suomen Luonnonsuojeluliittoon, koska olen varma, että sinne maksamiani jäsenmaksuja käytettään hyvien, elämää säilyttävien asioiden ajamiseen. - HÄMEENLINNAN HÄIRIÖ!
tee mitään? kirjoitti:
Koska he politikoivat. Se on se vihreiden tärkein puuha sen jälkeen kun puolueeksi ryhtyivät. Toiseksi tulevat kaikki mahdolliset ja mahdottomat luonnonmullistukset ja onnettomuudet. Niistä valitaan ne, joiden puolella tiedetään varmasti olevan paljon väkeä, kuten pohjoisen altaiden vastustus.
Nyt, kuten ennenkin ja myös tulevaisuudessa, tarvitaan kansalaisaktiivisuutta. Itse olen ajat sitten liittynyt Suomen Luonnonsuojeluliittoon, koska olen varma, että sinne maksamiani jäsenmaksuja käytettään hyvien, elämää säilyttävien asioiden ajamiseen.Mitä enemmän tästä kirstulan autotalo "kuvioista" tihkuu tietoa sitä hämäräperäisemmältä hämeenlinnanjääkiekkohyvävelimafiantouhulta koko hanke kuulostaa!!!!!! Ensiksi; miten on mahdollista, että Ritaluoma ja Kiesi eivät ole kontaktoineet seudun autokauppiaita!!!??? häsan mukaan ainakin on näin; kenen kanssa he ovat sitten neuvotelleet!? herrat vakuuttavat, että kiinnostusta on; ketkä ovat kiinnostuneita!? Toiseksi; miten on jälleen mahdollista, että Hietanen istuu tämän yhtiön hallituksessa!!!??? ovatko hämeenlinnan päättäjät todella näin paatuneita, että jatkavat tätä päivän selvää jääviys/kenen jakkaralla istut - asetelmaa edelleen, vaikka Hassinen juuri vihdoin tajusi erota edes jostain tehtävästä!!!??? Kolmanneksi; miten on järjestetty kontrolli tähän hankkeeseen laitettujen verovarojen (250.000,00 euroa) käytöstä???
- autoilija11
Nyt on pakko kommentoida tännekkin... Jos paikallisia kauppiaita ei ole vielä kontaktoitu niin keitä autotaloon oikein havitellaan? Ilmeisesti organisaatoin (painatettujen tekstiilien kera) kiinnostus kohdistuu Helsingin alueelle!?! Suoattaapi olla hankalaa siirtää Helsinkiä tässäkään asiassa Hämeenlinnaan! Ja vielä kun tuo netti maailma on ainakin minulle hankinnan perus lähtökohta isommissa ostoksissa!
- lässynlässynlässyn
Joidenkin mielestä Hämeenlinnaan ei saisi mitään rakentaa.
Ainoa, mikä täällä saisi laajentua on hautausmaa.
Kauhea narina oli Verkatehtastakin ja täytyy sanoa, että onpa siinä loistava keskus kulttuurille.
Olisittet te ikuiset valittajat joskus tyytyväisiäkin johonkin.- dfasdsdweds
Kyllä tässä nyt puhutaan ihan eri asioista kun verkatehtaan kohdalla. Verkaktehdas on koko kaupunkilaisten kulttuuria ja huvituksia varten. Tämä autotalo on elinkeinoelämän intressi ja se sen myös pitäisi junailla ja rahoittaa. Nyt näyttää siltä että kuntalaisten palkkaamat virkamiehet organisoivat tätä projektia ja verorahoja on jo tässä vaiheessa työnnetty milli hankkeesee, vaikkei homman toteutumisesta ole mitään takeita. Kyllä tänne rakentaa saa, mutta rakentakoon bisnes omat palatsinsa omilla resursseillaan, sehän se voitotkin sitten käärii.
- puska.j.pellit kii.
dfasdsdweds kirjoitti:
Kyllä tässä nyt puhutaan ihan eri asioista kun verkatehtaan kohdalla. Verkaktehdas on koko kaupunkilaisten kulttuuria ja huvituksia varten. Tämä autotalo on elinkeinoelämän intressi ja se sen myös pitäisi junailla ja rahoittaa. Nyt näyttää siltä että kuntalaisten palkkaamat virkamiehet organisoivat tätä projektia ja verorahoja on jo tässä vaiheessa työnnetty milli hankkeesee, vaikkei homman toteutumisesta ole mitään takeita. Kyllä tänne rakentaa saa, mutta rakentakoon bisnes omat palatsinsa omilla resursseillaan, sehän se voitotkin sitten käärii.
kaupunki saa verorahoina tuloja ennemmän kuin esim.rautaruukilta.miksi aina valitatte.rahaa tulee ja kaupunkiin enemmän palveluita.
- zipadui
puska.j.pellit kii. kirjoitti:
kaupunki saa verorahoina tuloja ennemmän kuin esim.rautaruukilta.miksi aina valitatte.rahaa tulee ja kaupunkiin enemmän palveluita.
Niin saako kaupunki verorahoja vai rahoittaako se itselle tuloja? Siinäpä vasta pulma!
- alvari3
zipadui kirjoitti:
Niin saako kaupunki verorahoja vai rahoittaako se itselle tuloja? Siinäpä vasta pulma!
Tyhmä , kun olen tiedustelen ? Miten kaupunki voi saada verorahoja hommasta , jota ei edes aloiteta ? Se on tosiaan pulma . Kaupungille jää näköjään vähän isompi tontti lumenkaatopaikaksi . Ehdotus kaupunginjohtajille ja Hietaselle , kieltäkää tulevana talvena lumen kolaaminen kaupungin tonteille ja teiden risteykseen ( rangaistus saatananmoiset sakot ) , lumet on vietävä välittömästi mukamas tulevan autotalon tontille ja maksu käteisenä 100 €/kuorma . Nykyisillä lumimäärillä voisi päästä pikkusen netolle . Jos ylimääräistä jää , ne mulkut voisi viihdyttää itseään takuulla lumettomassa paikassa esim. Thaimaassa ( pikkuvinkki , siellä on halpoja vosuja , huonoissa tapauksissa voi tädiltä löytyä munat ) .
- Järkyttynyt12
alvari3 kirjoitti:
Tyhmä , kun olen tiedustelen ? Miten kaupunki voi saada verorahoja hommasta , jota ei edes aloiteta ? Se on tosiaan pulma . Kaupungille jää näköjään vähän isompi tontti lumenkaatopaikaksi . Ehdotus kaupunginjohtajille ja Hietaselle , kieltäkää tulevana talvena lumen kolaaminen kaupungin tonteille ja teiden risteykseen ( rangaistus saatananmoiset sakot ) , lumet on vietävä välittömästi mukamas tulevan autotalon tontille ja maksu käteisenä 100 €/kuorma . Nykyisillä lumimäärillä voisi päästä pikkusen netolle . Jos ylimääräistä jää , ne mulkut voisi viihdyttää itseään takuulla lumettomassa paikassa esim. Thaimaassa ( pikkuvinkki , siellä on halpoja vosuja , huonoissa tapauksissa voi tädiltä löytyä munat ) .
Tosi kivaa että joku huomaa, että lumenkaatopaikkana toi tontti on hyvä! Ei tänne mitään Car-Centteriä tarvita! OIKEASTI!
Keskustasta lumet pois suojatiemerkkien kohdalta heti! Ja maksua Parkki-Patelta jos ei niitä heti poisteta!
JALANKULKIJAT ON OIKEASTI VAARASSA! SAMOIN PIENET LAPSET! Kuka on antanut luvan kasata jalkakäytävälumet suojateiden eteen??
Kaupunki tehkää jotain muutakin kuin SUUNNITTELUA MOOTTORITIEN KAATTEELLE JA TIIRIÖN AUTOTALOLLE!
Kuunnelkaa joskus kansan ääntä! Kohta Suomessa samaa kuin islamilaisissa maissa! Yksin valtiaat ajetaan väkivalla pois! Ei Kai Suomessa Tarvi Samaa Väkivaltaa Käyttää??
Järkeä Herroille! - vaikea käsittää
Järkyttynyt12 kirjoitti:
Tosi kivaa että joku huomaa, että lumenkaatopaikkana toi tontti on hyvä! Ei tänne mitään Car-Centteriä tarvita! OIKEASTI!
Keskustasta lumet pois suojatiemerkkien kohdalta heti! Ja maksua Parkki-Patelta jos ei niitä heti poisteta!
JALANKULKIJAT ON OIKEASTI VAARASSA! SAMOIN PIENET LAPSET! Kuka on antanut luvan kasata jalkakäytävälumet suojateiden eteen??
Kaupunki tehkää jotain muutakin kuin SUUNNITTELUA MOOTTORITIEN KAATTEELLE JA TIIRIÖN AUTOTALOLLE!
Kuunnelkaa joskus kansan ääntä! Kohta Suomessa samaa kuin islamilaisissa maissa! Yksin valtiaat ajetaan väkivalla pois! Ei Kai Suomessa Tarvi Samaa Väkivaltaa Käyttää??
Järkeä Herroille!Olen kyllä ihan täysin eri mieltä.
Mielestäni kaupungin kehitys on tärkeää varsinkin Hämeenlinnassa. Se, että junnataan junttimaisesti paikallaan eikä tehdä koskaan mitään ei tuo hyvinvointia loppuen lopuksi ollenkaan, päinvastoin. Jos kaupunkia ei kehitettäisi ollenkaan ja syydettäisiin vaan kaikki raha johonkin vanhusten palveluihin, niin ei täällä vähän ajan päästä enää muita asuisikaan. Itse en ainakaan halua asua missään mummolassa. Kyllä, se että rakennetaan uutta ja laajennetaan tuo loppuen lopuksi hyvinvointia ja lisää verotuloja kaupungille. Aktiivinen kehitys ja rakentaminen tuo lisää asukkaita Hämeenlinnaan, joka taas tuo lisää verotuloja, joka taas tuo esim. alhaisemmat kunnallisveroprosentit, joka taas johtaa esim. siihen että Hämeenlinnan asuntojen arvo kasvaa enemmän ja pysytään paremmin mukana esim. Helsingin kehityksessä.
Autokaupalle ja -huollolle on Hämeenlinnassa mielestäni vähintäänkin tervettä tuoda lisää kilpailua, koska esim. huoltojen hinnat täällä ovat kyllä liian korkeat.
Ihme valitusta näinkin hyvästä hankkeesta. - alvari3
vaikea käsittää kirjoitti:
Olen kyllä ihan täysin eri mieltä.
Mielestäni kaupungin kehitys on tärkeää varsinkin Hämeenlinnassa. Se, että junnataan junttimaisesti paikallaan eikä tehdä koskaan mitään ei tuo hyvinvointia loppuen lopuksi ollenkaan, päinvastoin. Jos kaupunkia ei kehitettäisi ollenkaan ja syydettäisiin vaan kaikki raha johonkin vanhusten palveluihin, niin ei täällä vähän ajan päästä enää muita asuisikaan. Itse en ainakaan halua asua missään mummolassa. Kyllä, se että rakennetaan uutta ja laajennetaan tuo loppuen lopuksi hyvinvointia ja lisää verotuloja kaupungille. Aktiivinen kehitys ja rakentaminen tuo lisää asukkaita Hämeenlinnaan, joka taas tuo lisää verotuloja, joka taas tuo esim. alhaisemmat kunnallisveroprosentit, joka taas johtaa esim. siihen että Hämeenlinnan asuntojen arvo kasvaa enemmän ja pysytään paremmin mukana esim. Helsingin kehityksessä.
Autokaupalle ja -huollolle on Hämeenlinnassa mielestäni vähintäänkin tervettä tuoda lisää kilpailua, koska esim. huoltojen hinnat täällä ovat kyllä liian korkeat.
Ihme valitusta näinkin hyvästä hankkeesta.Mitenkäs kaupunki voi lisätä hyvinvointia ? Kaikki mihin kaupunki osallistuu tulee varsin kalliiksi , mennäänpä mm Innoparkkiin . Jos sieltä kaupunki saa verotuloja joskus ; voisi kysyä verotulojen hintaa . Sinne on hakattu muutamia miljoonia ettei se parkki kaadu . Mielestäni ne ovat veromenoja tavalliselle tallaajalle . Ainoat hyötyjät ovat Innoparkkijutun keksineet .
On hyvä , jos joku rakentaa jne jne . mutta siinä ei ole mitään hyvää , että kaupunki lähtee mukaan saatananmoisilla takauksilla ( kuinkaollakaan , kohta rakentaja on käsi sojossa , antakaa lisää rahnaa , muuten pulju kaatuu ). Autokaupasta ja huollosta sellainen asia , lisätään myös autokatsastus ; ne ovat melkein samanhintaisia kuin eteläisessä Suomessa vaikka muualla on vielä kovempaa kilpailua . Mene tarjoamaan autoasi merkkiliikkeeseen Helsingin tienoille , hupsis , huomaat , että väliraha on melkein sama kuin Hämeenlinnassa hakumatka on vain pidempi . - MulleMulleMulle
vaikea käsittää kirjoitti:
Olen kyllä ihan täysin eri mieltä.
Mielestäni kaupungin kehitys on tärkeää varsinkin Hämeenlinnassa. Se, että junnataan junttimaisesti paikallaan eikä tehdä koskaan mitään ei tuo hyvinvointia loppuen lopuksi ollenkaan, päinvastoin. Jos kaupunkia ei kehitettäisi ollenkaan ja syydettäisiin vaan kaikki raha johonkin vanhusten palveluihin, niin ei täällä vähän ajan päästä enää muita asuisikaan. Itse en ainakaan halua asua missään mummolassa. Kyllä, se että rakennetaan uutta ja laajennetaan tuo loppuen lopuksi hyvinvointia ja lisää verotuloja kaupungille. Aktiivinen kehitys ja rakentaminen tuo lisää asukkaita Hämeenlinnaan, joka taas tuo lisää verotuloja, joka taas tuo esim. alhaisemmat kunnallisveroprosentit, joka taas johtaa esim. siihen että Hämeenlinnan asuntojen arvo kasvaa enemmän ja pysytään paremmin mukana esim. Helsingin kehityksessä.
Autokaupalle ja -huollolle on Hämeenlinnassa mielestäni vähintäänkin tervettä tuoda lisää kilpailua, koska esim. huoltojen hinnat täällä ovat kyllä liian korkeat.
Ihme valitusta näinkin hyvästä hankkeesta.Heh... Ainakin minä haluan päättää mitä rahoillani teen. Tuntuu kohtuuttomalta sponssata lasipalatsia liikkeille joiden kotipaikka ei edes ola Hämeenlinnassa!!!... se niistä verotuloista!
- wc.
Onhan se hienoa kun nykyinen autokauppojen keskittymä kaavoitetaan kerrostaloalueeksi. Autokauppoja, jota on kilvan laajennettu menee purkuun. Joko lähdet tai itket ja lähdet.
- TikkaTalous
Niin ja kuka maksaa kulut?
- Auto+kiekkotappelu
Otetaan Hassisen jättijääkiekkokulumomentilta!
- Retku2011
Paikalliset autoliikkeet laajeentaa mutta eivät siirry uuteen autotaloon?!? Taitaa tässäkin ketjussa mainittu "kaupinkihan sen päättää mitä missäkin tehdään" suuntainen kommentti saada arvoisensa kohtelun! Eiköhän se kuitenkin mene siten, että kuluttaja ja yrittäjä näistä asioista päättävät. On tainnut nousta hieman hattuun jos ajatellaan, että neuvottelematta liikutellaan ja heitellään yrittäjää ympäri kylää yksipuoleisella "määräyksellä"! Onneksi ainakin minun kaltainen yrittäjä pystyy vielä vaikuttamaan... onhan tässä ympäristössä näitä muitakin paikkoja! Koitetaan nyt kuitenkin yhdessä jos sopii!?!
- auto kari
Ei tule koskaan toteutumaan utopiaa koko juttu.Autotalo Laakkonen alkaa pian laajentaan ei he tule kirstulaan sanovat suoraan.Ja Kaurialassakin tulee laajennuksia.
- autollinen_myös
Sen pommin nimi on kiesi.
- hassisen kone
Ei siellä" tulevassa" autokaupassa taida olla kun Hassisen LADA myynnissä.
- PerSu123
EIKÄ sekään mene kaupaksi! Itsensä munaa lopullisesti!
Kuinka kauan elää HML-monopoli?
- Saisko lippiksen?
Hupasaa katsoa innoparkissa (talous aivan kuralla) kun kaverit ramppaa ovissa hienoissa sunny car cetter vaatteissa! Herättää työn raskaan raatajan mielessä hilpeyttä... puoli ilmaiseksi Hämeenlinnaan hieno autotalo!?! Olisikohan mitään järkeä jos laitettaisiin ensin olemassa olevat toiminnot kuntoon (esim. tämä innopark) ja haaveillaan sitten lisää 80milj. investoinnista. Sitähän ei käy kieltäminen, että sijoittajien raha olisi tervetullutta kaupunkilaisille mutta tukitaanpa nyt ensin sitä perälautaa!
- Laskunmaksaja
Mites ne kaava asiat taas menikään... alkaako nyt se vedättämisen osuus? Toivottavasti ei vie paikallisilta kauppialta hommia! Meillä taitaa olla kohta oma ideapark mikä ei sinällänsä ole mikään huono asia.
- Krossouveri,
vai mikä se nyt oli. Monet ovat jo ostaneet sellaisen Nissanin. Näitä lisää. Suomalaisten uusi Lada. Autotaloa vaan pystyyn ja kansanautoja myyntiin. Yrittänyttä ei laiteta. Se menee kaupaksi, mitä halutaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026688
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t324008törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303435Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831837- 331418
- 281367
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi481131Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111006Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11950- 42909