Eli huomen aamulla pitäisi laittaa nuo 2 tablettia emättimeen ja paineet ovat valtavat. Ensteksi haluan kertoa, että raskaus tuli ehkäisystä huolimatta ja henkilökohtaisten syiden takia ei voi pitää.
Haluaisin kysyä muutaman kysymyksen: Miten olisi paras laittaa tabletit emättimeen, ihan makuasennossa sängyllä vai vaikka vessanpöntössä istuen ja siitä laittaa ne. Toiseksi, jokainen ihminenhänon yksilöllinen mutta millaisia teillä ne kivut ovat olleet? PElkään kipua todella paljon ja sitä vuotoa.
Olen todella aikasessa vaiheessa, ultrassa näkyi pelkkä pussi, ei mitään muuta! Olen kerran synnyttänyt. Vaikuttaako raskauden aikaisuus ja ennen synnyttäminen millainen keskeytyksestä tulee olemaan?
Pärjäänkö 1vuotiaan kanssa kahdestaan, vai pitäisikö olla kaveri apuna. Entäs, oletteko ottaneet panacodin ennen tablettien laittoa vai sen jälkeen.
Paineet ovat valtavat enkä tiedä pystynkö siihen huomenna. Ottaisin mielelläni kaikki avut ja tiedot vastaan! kiitos
Huomenna lääkkeellinen raskaudenkeskeytys ja pelottaa.
55
7643
Vastaukset
- Huuhh
Miksi keskeytystä ei tehdä sairaalassa?
- ihan sairaalassa
joten en osaa vastata miteb tabletit pitäisi laittaa. (tosin, sairaalassa ne laitettiin ihan seliin makuullaan..?) Minulla ei ollut normaaleja kuukautisia kovimpia kipuja. En sitten tiedä johtuiko siitän että ne ovat normaalistiikkin aika kovat, tai että raskaus oli niin aluillaan..
En ole synnyttänyt, joten en voi muihin vastata. Päätin nyt jotenkin kuitenkin noihin muihin vastata kun kukaan muu ei ole :> toivottavasti on edes jotain apua... - Dara
mutta kehottaisin kyllä hommaamaan lapsenhoitoapua. Pystyisitkö mitenkään saamaan lapsesi jonnekin muualle hoitoon, vaikka mummolaan tms? Mikäli olen kuulemastani ymmärtänyt, niin jotkut ovat sen verran kipeitä että pientä lasta saattaisi järkyttää nähdä äiti niin kipeänä, varsinkin jollei paikalla ole muita aikuisia.
- 1977*
Keskeytys on varmasti jo tapahtunut, mutta vastaisuuden varalle jatkan Daran hyvää pointtia, lisäämällä lääkkeen vaikutuksista.
Panacod on sellainen tujaus, jos ei ole tottunut särkylääkkeiden käyttäjä, että jo se pelkästään voi viedä kyvyn huolehtia lapsesta. Panacodin ottanuthan ei saa ajaa autokaan, eli päihtymykseen verrattavassa tilassa ei kyllä voida olla vastuussa lapsestakaan.
- ei ollut
kovin pahoja kpuja, mutta kiitos siitä kuuluu kyllä panacodille.
Pari sellaista ja taisin nukkua pahimman yli.
Sanoisin että parasta on kyllä että viet lapsesi hoitoon, et kyllä pysty hänestä huolehtimaan kunnolla huomenna.
Vielä parempaa on jos saisit järjestettyä niin että lapsesion muualla hoidossa, ja sen lisäksi luoksesi tulisi joku hyvä ystävä.
Yleensä kaikki sujuu hyvin, mutta joskus harvoin voi ilmetä komplikaatioita, ja silloin olisi hyvä jos paikalla olisi joku joka voi sinua auttaa. - keskeyttäjä
Hei! Mulla olisi rauhoittava, hyvä tai jos ei noin voi sanoa, niin ainakin kivuton kokemus kerrottavana.
Tämä ei nyt aloittajaa auta mutta ehkä jotakuta toista tuskailijaa. Täällä netissä vaikuttaa olevan niin paljon näitä helvetillisiä kokemuksia, että koen velvollisuudeksi ainakin hieman tasoittaa tilannetta. Minäkin pelkäsin kipua ja kovaa vuotoa tosi paljon vaikka takana on jo kaksi alatiesynnytystä (tai ehkä juuri siksi).
Itselleni tehtiin lääkkeellinen keskeytys Kätilöopiston sairaalassa raskausviikolla 5 (4 6). Ensimmäisen nielaistavan Mifegyne-pillerin sain jo pari päivää aiemmin ja sen jälkeen menin kotiin. Lääke aiheutti illalla lievää pahoinvointia ja pari oksennusta, ei muuta. Untakaan en yöllä saanut mutta se saattoi johtua ihan vain jännityksestä ja ahdistuksesta.
Sairaalaan menin aamulla sovittuun aikaan ja siellä makuuasennossa laitettiin 2 Cytotec lääkettä emättimeen, ennen sitä sain varmuuden vuoksi kaksi burana 400. Sitten kolme tuntia piti odotella käytävällä istuskellen, josko vuoto alkaisi tai kivut. Mitään ei tapahtunut, joten sen 3 tunnin jälkeen laitettiin vielä toiset 2 lääkettä sisään ja tunnin odottelun jälkeen sain lähteä kotiin saattajan kanssa.
Douppasin ihan huolella särkylääkettä kotonakin, mutta luultavimmin turhaan, sillä minkäänlaista kipua en tuntenut koko aikana, ehkä aavistuksen kevyttä kuukautisjomottelua, hyvin pientä! Vuotokin on ollut maltillista, mutta luulen sen johtuvan siitäkin, että raskaus oli niin alussa, edes sikiökaikua ei vielä pystytty erottamaan.
Kaikkein tuskallisinta koko touhussa on ollut henkinen puoli, eli asian vatvominen ihan loppumetreille asti. Ei todellakaan ole helppo ratkaisu, vaikka kyseessä oli ehkäisystä huolimatta alkanut vahinkoraskaus, joka ei raskaan elämäntilanteemme vuoksi olisi voinut jatkua :(
Olin ehdottomasti kaavinnan kannalla, mutta sitä ei tehdä näin aikaisessa vaiheessa (vasta viikolla 7!), joten näin ikävän asian pitkittäminen tuntui mahdottomalta. Onneksi suostuin lääkkeelliseen keskeytykseen, kaikki meni paremmin kuin hyvin ja olo on ainakin tällä hetkellä huojentunut.
Rohkeutta, ainakin itselleni tämä lääkkeellinen raskauden keskeytys oli fyysisesti helppo. - tilanne.......
Perjantaina sain yhden pillerin ja 7 cytotecia mukaan. Viikot siinä hilkulla et pääsin kotiin toteuttamaan keskeytyksen koska olen synnyttänyt. Tää päivä on ollu mielenkiintoinen... Aamulla alko vuoto ja kipuja jotka yltyy edelleen... Ja se hemmetin iso klöntti tuli äsken... 10min välein oon vessassa juossut ja samaa rataa jatketaan. Tsemppiä. Fyysinen puoli ok mut toi klöntti ei ollu kiva henkisellä tasolla
- ...
sitten itse, kuinka moni niitä suree? Mutta joo, ehkä mä sitten olen sairas, kun mua liikuttaa oikeasti surulliset asiat, eikä toisten abortit
- joillekin...
... kirjoitti:
sitten itse, kuinka moni niitä suree? Mutta joo, ehkä mä sitten olen sairas, kun mua liikuttaa oikeasti surulliset asiat, eikä toisten abortit
kai sitten ne 'oikeasti surulliset asiat' on vaikkapa lohjennut kynsi tai irronnut ripsi.. ;) ja muille sitten vähän erilaiset, oman navan ulkopuolellekin yltävät jutut, niinkun toisten turhat elämän menetykset..
- ...
joillekin... kirjoitti:
kai sitten ne 'oikeasti surulliset asiat' on vaikkapa lohjennut kynsi tai irronnut ripsi.. ;) ja muille sitten vähän erilaiset, oman navan ulkopuolellekin yltävät jutut, niinkun toisten turhat elämän menetykset..
en kynsistä tai ripsistä tiedä, mutta esim. eläinrääkkäys on sellainen juttu, että kukaan täysjärkinen tuskin pitää aborttia pahempana asiana, kuin tota
- päättelet,
joillekin... kirjoitti:
että monikin suree toisten raskaudenkeskeytyksiä?
- siltä,..
päättelet, kirjoitti:
että monikin suree toisten raskaudenkeskeytyksiä?
joka alkoi väittää tietävänsä näistä suremisista. Mistä se tietää ettei niitä surra?? Miks ei surtas jos niistä ylipäätään tiedetään?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9656155/48208667 - ...
siltä,.. kirjoitti:
joka alkoi väittää tietävänsä näistä suremisista. Mistä se tietää ettei niitä surra?? Miks ei surtas jos niistä ylipäätään tiedetään?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9656155/48208667yhtälailla voisin kysyä, että mistä sä tiedät, että niitä surraan? Onko joku voivotellut sulle sitä, että voi voi, kun se nyt teki abortin, jään suremaan sitä soluklimppiä?
- nyt vaan
... kirjoitti:
yhtälailla voisin kysyä, että mistä sä tiedät, että niitä surraan? Onko joku voivotellut sulle sitä, että voi voi, kun se nyt teki abortin, jään suremaan sitä soluklimppiä?
miksi ITSE aloit väittää sellasia eli mistä tiedät ettei surra, äläkä luikertele väitteistäs muilta tivaamisiin :D Ketkä muut edes puhuu mistään 'soluklimpeistä' kuin tekojaan vähättelevät tappajat ja sitä kiihkomielin suosivat?
- ...
nyt vaan kirjoitti:
miksi ITSE aloit väittää sellasia eli mistä tiedät ettei surra, äläkä luikertele väitteistäs muilta tivaamisiin :D Ketkä muut edes puhuu mistään 'soluklimpeistä' kuin tekojaan vähättelevät tappajat ja sitä kiihkomielin suosivat?
toki itse, mistä päättelet, että surtaisiin? Miksi mun pitäisi mitään vastata, kun et sinäkään pysty päätelmiäsi perustelemaan?
- ...
entä, jos kyseessä olisi tuntematon? Sehän oli lähtötilanne, ennenkuin ruvettiin puhumaan siitä, miten tutut mahd. jäävät suremaan. Mites sitten tuntemattomat? Veikkaampa, ettei kukaan jää kaipaamaan itselleen tuntemattoman henkilön aborttia
- ...
... kirjoitti:
entä, jos kyseessä olisi tuntematon? Sehän oli lähtötilanne, ennenkuin ruvettiin puhumaan siitä, miten tutut mahd. jäävät suremaan. Mites sitten tuntemattomat? Veikkaampa, ettei kukaan jää kaipaamaan itselleen tuntemattoman henkilön aborttia
lähinnä suremaan...
- ne....
... kirjoitti:
yli 10 tuhatta tilastoissa ole jopa monille aborttia suosiville surullinen asia?
- ...
ne.... kirjoitti:
yli 10 tuhatta tilastoissa ole jopa monille aborttia suosiville surullinen asia?
ainakaan mulle. Olenko sairas? Tunteeton? Jotain muuta? Mua ei vaan yksinkertasesti jaksaa kiinnostaa mitkään abortit, oli niitä sitten 10 tai 10 000. Miksi minun pitäisi edes välittää niistä? Kerrotko yhdenkin hyvän syyn, niin saatan muuttaa mieltäni asian suhteen
- ...
toivo kenenkään kuolemaa tai yllytä ketään esim. ampumaan toisiaan, mutta abortti onkin eri asia. Ai hei, empäs mä siihenkään ketään yllytä, ei mun tarvitse. Jos päätös abortista on tehty, niin se on tehty, jos tekijä haluaa tukea, miksei sitä saisi antaa, sen sijaan, että vain solvaa tätä? Ei tuen antaminen mitään yllyttämistä ole
- usko pois
päässäsi;en ihannoi tappamista enkä tiedä kenenkään abortin tehneen toivovan sitä kenellekään muulle. Voisit ottaa asioista enemmän selvää ennen kuin alat harhailemaan.
- pois..
... kirjoitti:
toivo kenenkään kuolemaa tai yllytä ketään esim. ampumaan toisiaan, mutta abortti onkin eri asia. Ai hei, empäs mä siihenkään ketään yllytä, ei mun tarvitse. Jos päätös abortista on tehty, niin se on tehty, jos tekijä haluaa tukea, miksei sitä saisi antaa, sen sijaan, että vain solvaa tätä? Ei tuen antaminen mitään yllyttämistä ole
eli annat tukea ja "rohkaisua" syntymättömän lapsen tappamiseen.
- osoitat...
... kirjoitti:
en kynsistä tai ripsistä tiedä, mutta esim. eläinrääkkäys on sellainen juttu, että kukaan täysjärkinen tuskin pitää aborttia pahempana asiana, kuin tota
sitten vaan että eläinten huonoa kohtelua pidetään pahempana kuin viattomien ihmisten tappamista.
Molemmissa on kyse turhasta väkivallasta, eikä täysjärkiset tee kumpaakaan. - ...
pois.. kirjoitti:
eli annat tukea ja "rohkaisua" syntymättömän lapsen tappamiseen.
sitten näin. Haukkuakko muka pitäisi? Sanoa, kuinka paska ihminen hän on, kun "murhasi lapsen" ja kaikkea muuta paskaa. Miksi siis sanoisin jotain sellaista, mitä en tarkoita? Sopis teiänki miettiä niitä tekstejänne pariin kertaan, ennen ku painatte sitä "lähetä"-nappulaa, ihan hirveetä luettavaa, en tajua, miten kellään on pokkaa sanoa niin toiselle. Mut hei, netissä on helppo haukkua, ette tekään tekis sitä päin naamaa
- hellanlettas.
... kirjoitti:
sitten näin. Haukkuakko muka pitäisi? Sanoa, kuinka paska ihminen hän on, kun "murhasi lapsen" ja kaikkea muuta paskaa. Miksi siis sanoisin jotain sellaista, mitä en tarkoita? Sopis teiänki miettiä niitä tekstejänne pariin kertaan, ennen ku painatte sitä "lähetä"-nappulaa, ihan hirveetä luettavaa, en tajua, miten kellään on pokkaa sanoa niin toiselle. Mut hei, netissä on helppo haukkua, ette tekään tekis sitä päin naamaa
Oleellisempi kysymys on kuinka kellään on pokkaa TEHDÄ lapselleen niin....ihan hirveetä!
- ...
hellanlettas. kirjoitti:
Oleellisempi kysymys on kuinka kellään on pokkaa TEHDÄ lapselleen niin....ihan hirveetä!
minä en ainakaan mieltäisi alkiota lapsekseni. Eikä abortti väärin ole, vaikka siinä niin jeesusteletkin
- sentään..
... kirjoitti:
minä en ainakaan mieltäisi alkiota lapsekseni. Eikä abortti väärin ole, vaikka siinä niin jeesusteletkin
useimmat muut näkee lapsensa toisin ja ymmärtää mitä abortti on ja onko sellainen kuinka "oikein".
- Anonyymi
Ei tarvi pelätä aborttia lääkkeillä, nopeampi on toki kaavinta ja vähemmän kipua, mutta kyllä meni nopeeta lääkkeillä, 800 pillerit ja vuoto alkoi 900, klo 12 mennessä kaikki tuli ulos, varmistuspillerit eivät enää aiheuttaneet juuri mitään. Välillä verta holahtaa mutta se on normaalia. Kipulääkettä 1g panadol ja 800 Burana, auttoi hyvin. Rv 9 1, ois voinu tehdä kotonakin koska kivut näin vähäiset ja meni näin äkkiä mut tulipahan huilattua ja katsottua tvtä. Pillerit sain pureskella 4 kerralla.
Ketjusta on poistettu 129 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1124368Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773176- 991423
- 861306
- 91846
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18693Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686- 42667
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?110647- 43639