Ihastukseni käy samaa koulua kuin minä. Olemme kavereita facebookissa, yksi syy on se, että molemmilla on useampia samoja (miespuolisia) fb-kavereita. Poika laittaa hauskoja tilapäivityksiä, mutta en uskalla kommentoida tai tykätä niistä, ettei kaverini tai hänen kaverinsa vain epäilisi mitään. Tai no, kirjoitin onnitteluviestin hänen syntymäpäivänään hänen fb-seinälleen, kuten usea muukin kavereistani.
Emme ole kauheasti jutelleet, syynä lähinnä ujouteni (poikakin vaikuttaa ujolta) ja se etten koskaan keksi mitään puheenaiheita. Jos puhun taas seuraavalla kerralla pelkistä koulujutuista, niin en taida vaikuttaa kovin kiinnostuneelta? Mistä ihmeestä voisin jutella, että osoittaisin kiinnostukseni, mutten pelästyttäisi häntä pois?
Hänen lähellään punastelen ja yleensä käännän katseeni nopeasti muualle, jos hän katsahtaa minua kohti. En uskalla kovinkaan usein hymyillä hänelle (en tiedä miksi) vaikka teidänkin että siten saisin todennäköisesti hänen huomionsa.
Tällä hetkellä emme näe toisiamme kovinkaan usein koulussa ja silloin harvoinkin vain moikkaan, kun en osaa small talkia vastakkaisen sukupuolen kanssa. Jossain bileissä törmätään välillä, mutta jälkeenpäin aina harmittaa, kun en taaskaan uskaltanut mennä puhumaan.
Ystävänpäivä on kohta ja jos olisin huomannut aikaisemmin, olisin voinut lähettää nimettömän kortin. Mutta ei kai se haittaa, vaikka päivän tai pari ystävänpäivän jälkeenkin tulisi perille? Vai voisiko saman hoitaa jotenkin fb:n kautta?
Ujolle apua ihastuksen kanssa?
25
2595
Vastaukset
- Tiinuliinutiinuliinu
pillua.
- <3
kysellä fb:ssä tai ihan livenä jos uskallat jostakin mistä tää jannu on kiinostunut esim. harrastus, pelit! Pojat tykkää ku tytöt kyselee niille tärkeistä jutuista :)
Ja sen ystävänpäiväkortin tai vaikka sydämen voit lähettää vieläkin fb:ssä sanot vaikka että unohdit kiireessä sillon laittaa. Pyydä jannu vaikka kaakaolle/kahville jonnekin.- mintti*
Lähetin nimettömän ystävänpäiväkortin heti silloin maanantaina. :)
Olisi ollut samalla viikolla hyvä tilaisuus mennä juttelemaan, kun hän oli yksikseen, mutta enpä saanut edes moi sanottua vaikka olin ihan lähellä. Tuttuja oli tosin melkein vieressä, joten tyydyin vilkuilemaan kauempaa. En tiedä huomasiko hän sen.
Nyt hiihtoloman jälkeen toivon mukaan törmään häneen koulussa. - mintti*
mintti* kirjoitti:
Lähetin nimettömän ystävänpäiväkortin heti silloin maanantaina. :)
Olisi ollut samalla viikolla hyvä tilaisuus mennä juttelemaan, kun hän oli yksikseen, mutta enpä saanut edes moi sanottua vaikka olin ihan lähellä. Tuttuja oli tosin melkein vieressä, joten tyydyin vilkuilemaan kauempaa. En tiedä huomasiko hän sen.
Nyt hiihtoloman jälkeen toivon mukaan törmään häneen koulussa.Ai niin, uskalsin tykätä myös yhdestä hänen fb-tilapäivityksestään, kun se oli musta ihan oikeasti hauska.
Olisko jotain ideoita miten saisin ovelasti hänen tietoonsa keneltä kortti oli? Liittyen esim. jotenkin sen kuvaan tai kirjoittamaani toivotukseen.
- <3
Rohkeesti vaan kerrot että kortti oli sulta ja vielä liitteex jotain hauskaa :)
Hyvä että olet uskaltanut käydä tiloja kommentoimassa siitä se lähtee.
Eikä se tapa vaikka pakit tulisikin taikka haluu olla vain kaveri! Yrittänyttä ei laiteta se kaduttaa jos ei ole uskaltanut tehdä/sanoa mitään :D
Siitä ei kannata välittää mitä mieltä kaverit ovat jos itse olet kiinnostunut kaverista se on sinun asiasi :) Toivotan sinulle onnea tähän missioon! - mintti*
En ole kehdannut kortista mainita. Mulla on kyllä pieni idea siihen kuvaan liittyen, kun seuraavaksi satutaan samaan paikkaan. :)
Juteltiin yksissä kemuissa vähän, kun oltiin porukassa. Ja pari kertaa facebookissa puhuttiin niitä näitä esim. sen harrastuksista ja yhdestä tilapäivityksestä, kun en uskaltanut suoraan seinälle kirjoitella. Juteltiin myöhään yöllä, vaikka hänellä oli aikainen herätys toisena päivänä ja toisella kerralla puolestaan mulla, mikä tosin paljastuivat toiselle vasta juttelun loppuvaiheessa. :)
Runsaasta hymiöiden käytöstä päätellen hänestäkin oli kiva jutella.
Mitä jatkossa? Kuinka usein esim. fb:ssä uskaltaa ottaa yhteyttä etten vaikuta miltään kyttääjältä? Enkä haluaisi jäädä vain (netti-)kaveriasteelle, kun ei nähdä oikeen koulussakaan enää. - <3
hyvinhän sä olet jo eteenpäin päässyt :) Hyvä sinä! Jatka vaan samaan malliin ja voit ehdottaa jo jotain kahville menoa ettei vaan jäisi pelkäksi netti-kaveri asteelle.
En tiedä kuinka usein hengaat facessa mut jos päivän tai pari pidät taukoa ja sitten kyselet mitä kuuluu pitkästä aikaa ja voit tietty samalla harmitella kun ette koulussakaan nää ;)
Saax udella sun ikää? Tai tietty saa mut eri asia vastaatko :D - mintti*
Senkus utelet, oon 20 , poika on vähän vanhempi. :)
Hengaan facessa liiankin usein, pieni riippuvuus, heh. Ollaan kyllä oltu useasti samaan aikaan siellä niin ettei olla juteltu. Sillä on varmasti muitakin tuttuja kenen kanssa se facessa juttelee, enkä haluaisi tungetella joka välissä.
Tilannehan olisi upea, jos saisin herätettyä sen mielenkiinnon niin, että sekin ottaisi välillä muhun päin kontaktia. Miten netin kautta flirttailu onnistuu? Ei ole oikein kokemusta siitä noin yleisestikään. Hymiöitä nyt tulee muutenkin käytettyä, mutta kohtuudella.
Sanotaa nyt vielä, että ulkonäöltään poika on sellainen, että sitä varmasti muutkin katselee/yrittää. Miten erotun muista? Luin jostain tältä sivustolta, että kauniiden ihmisten ulkonäöstä ei kannata sanoa mitään kyseiselle henkilölle, vaan keskittyä muihin ominaisuuksiin. Mutta mihin muka, kun en tunne häntä niin hyvin?- <3
joo facessa tulee hengattuu välillä liankin usein :) Itse en ole fb kavereihini sillä tavalla ihastunut mutta yksi kavereista laitto siellä chatissa ensin sydämenkuvan ja kirjotti perään et oon kaunis ja on ihastunut.
Eli vähän samaan malliin voisit itsekin laittaa esim. kirjottaa ensin jotain et olet ehkä tainnut ihastua häneen ja haluaisit selvittää irl et onko tunteet aitoja et mentäskös vaikka kahville jonnekin ja perään sitten syrän
Minulla oli vähän samaa ongelmaa mutta eilen tuo kuitenkin ratkesi kun kysyin sanoin vaan suoraan että pidän hänestä ja vastaus hänen puoleltaan olinkin: Niin mäki susta.. Kysy vaan rohkeasti niin olosi helpottuu tai ainakin minulla helpottui ja nyt on mukava olla :D
- eqf
Löysin todella kivan testin, tein sen ja nyt haluan jakaa tämän riemun myös teidän kanssa!
Kannattaa kokeilla, mutta muista tehdä ohjeiden mukaan.
Tämä on oikeesti hauska ja toimiva...
Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta
kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa.
Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
ja onnea!
NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
Vain 3 minuuttia ja tulet
hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
kertoi,että hänen
toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
FUSKAA!!!
Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
Ota esille kynä ja paperia:
Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!
1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.
2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.
3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.
4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
nimet(esim.ystävät, perhe jne.).
5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
8, 9,10 ja 11viereen.
6. Ja nyt, toivo jotain.
Tulokset tulossa!
Tässä avain tähän kaikkeen:
1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.
2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
rakastat.
3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
pidät kovasti mutta et
oikein ota hänestä selvää
4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.
5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
erittäin hyvin.
6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
onnea.
7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
kanssa.
8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.
9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
ajatuksistasi.
10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
elämään.
Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
kuluessa siitä, kun
olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
Erittäin merkillistä,
mutta se tuntuu
toimivan!!!- tein testin,
valitettavasti toimi;(
- mintti*
Tarina jatkuu.
Näimme toisemme parissa tilaisuudessa. Toisessa rohkenin jutella hänen kanssaan pienen hetken, kun omia tuttuja ei paikalla ollut. Taisin taas punastua ja nauraa hänen jutulleen. Hän hymyili takaisin. :) Siinä vaiheessa aloin taas jänistellä, kun tuttujani saapui paikalle. Me molemmat näyttettiin kyllä hakeutuvamme pariin otteeseen toistemme lähettyville.
Toisella kertaa kumpikaan ei uskaltautunut jutella, kun kummankin tuttuja oli koko ajan vieressä. Vilkuilua ja lähelle hakeutumista oli taas havaittavissa molemmin puolin. Hän istuutui esimerkiksi minua vastapäätä. Olisinpa siinä vaiheessa tajunnut potkaista "vahingossa" tai edes hymyillä. Vihaan ujouttani.
Satunnainen öinen chattailu on jatkunut (jälleen minun toimestani). On vain niin helppo jutella, kun muut eivät ole häiritsemässä ja on aikaa miettiä vastauksiaan kauemmin kuin face to face -tilanteessa.
Jotenkin tuntuu, että nimimerkkien- <3
Joo toi ketjukirje on todella ärsyttävä!
Yx korjaus mä en ole nuori vaan 30 . Mut en ole kyllä kovinkaan ujo siksi ehkä helppo neuvoa että tee näin. Enkä kyllä minäkään haluaisi sanoa ihastustani muuten kuin face to face.
Joo todella harmi että et saanut sanottua siinä tilanteessa kun olitte vastakkain. Kertomuksestasi voi kyllä päätellä että jannukin on tainnut ihastua sinuun kun haluaa seuraasi ja ne vilkuilut.
Ujous voi näyttää toiselle ettei tämä ole kiinnostunut ja luulenkin että ihastuksesi ei ota selvää tunteistasi ja on ehkä itsekin ujo. Rohkeasti vaan pyydät vaikka kahville jonnekin esim. huoltikselle. Onnistuu hyvin jos molemmat valvotte vaikka facen ääressä niin todeta esim. näin:"Ai suakaan ei väsytä ja facehengailua vähän puuduttaa jo et lähettäskö johku ulos vaikka kahville?" Tai ihan mitä sulle tulee mieleen. Tunnet paremmin tän jannun kuin minä :) Eikä sun ekoilla treffeillä tartte töksäyttää et oot ihastanu vaan voit sanoo esim et tää oli hauskaa otetaan uusiksi joku kerta.
Edennyt olet kuitenkin hurjasti. Uskallat kuitenkin olla kahdenkin kesken, hienoa!
Tsemppiä ja onnea jatkoon! Tuu taas kertoo miten edistyt ;)
- mintti*
Okei, täytyy testailla jotain tuon tapaista kysymystä. :) Olen vain epäsuorasti maininnut meneväni johonkin tapahtumaan ja kysellyt aikooko hän osallistua. Välillä on ollut myös menossa, mutta on ilmeisesti ollut töissä tms, kun ei ole paikalla näkynyt.
Nyt en oikein tiedä mitä ajatella, sillä olen koittanut jutella fb:ssä hänen ollessa paikalla satunnaisista asioista. Välillä vastaillaan hymiöiden saattelemana ja välillä ei kysymykseen tule minkäänlaista vastausta. Edes jälkikäteen. Hämmentävää.
Puheenaiheiden keksiminen on mulle oikeasti haastavaa. Eihän kukaan säästä tai politiikasta jaksa kauaa tai usein jauhaa.
Olenko nyt jämähtänyt kaverialueelle? Olen kyllä koittanut kiusoitella häntä vähän hänen tekemisistään/tilapäivityksistään kun tilaisuus on tullut, mutta hän ei välttämättä uskalla näyttää reaktioitaan julkisesti.
Kiitti tsemppaamisesta, tarvitsenkin rohkaisua. ;) - <3
Joo olis aika kyllä jo siirtyä seuraavalle levelille :) Se varmaan luulee ettet ole tosissaan kiinnostunut ainoastaan pelkkänä kaverina.
Rakkauden kesäkin alkamassa joten ei muuta kuin rohkeasti treffi kutsua vaan. Ei siihen kuole vaikka pakit tulisikin mutta ainakin saisit selvyyden teidän juttuun.
Se mikä ei tapa vahvistaa vain!
Voisit laittaa vaikka jotain tähän tyyliin "en tiedä tarkalleen mun tunteista mut olet alkanut tuntumaan kiinnostavalta muutenkin kuin vain kaverina ja siksi kysynkin lähetäänkö treffeille".
Ei kiittelemistä :) oothan sä jo rohkaistunutkin parissa kuukaudessa paljon!
Tule taas kertomaan jos haluat missä etenet.
Aurinkoista toukokuuta sinne sulle jonnekin ja toivon sydämestäni onnea sinulle ihastuksesi kanssa! - qx
puhu vaikka jääkiekosta. mm-kisat menossa ja 90% miehistä niitä seuraa enemmän tai vähemmän :)
- <3
mäkin katon kaikki matsit vaikka olenkin nainen :D
- afwsqaw
Semmonen vinkki, että nyt päätät, että toimit! :) Mul on ehdotus.
Voit sanoa facebookissa vaikka näin:
Sinä: "Tiedätkö mitä"?
Hän: "No mitä?"
Sinä: "Haluisitko mennä joskus vaikka piknikille?"
Voit siis ehdottaa mitä vaan, mut kesällä kannattaa mennä ulos! Nyt toimit! Nii ja ei kannata sanoa, että ne ovat treffit. Hän kyllä ymmärtää varmaan muutenkin. :) - mintti*
Eipä ole oikein tilaisuutta tullut kysellä. Nytkin on kulunut reilu viikko viime juttelukerrasta. :/ Musta tuntuu, että häntä pelottaisi lähteä johonkin ns. treffeille, missä voi tulla tuttuja vastaan. Mua ainakin pelottaisi vähän. :) Tämän takia häntä varmaan ei ole näkynyt samoissa opiskelijatapahtumissakaan, jos jännittää kaverien reaktioita ympärillä.
Mikä olisi hyvä paikka/tapahtuma/tms mihin kysellä? Leffa varmaan muuten, mutta ei salissa kauheasti pysty puhumaan elokuvan aikana. Joku urheilu/harrastusjuttu ehkä, kun esim. eläimet ainakin kiinnostaa molempia? Tuota piknikkiä täytyy miettiä.
Ja musta tuntuu, että epämääräinen "joskus" kysymyksessä antaa liikaa varaa vastata "katsellaan ehdinkö" tai vastaavaa. Treffit-sanan käyttöä haluaisin välttää, mutta samalla pitäisi tietysti välittyä jotenkin se, etten pyytele vain kaverimielessä mukaan jonnekkin. - <3
Vaikea neuvoa missä tapaisitte kun ei tiedä paikkakuntaa mutta tuo oma ehdotuksesi urheilu/harrastusjuttu oli kiva. Tärkein kaikista on tuo minkä itsekin mainitsit että pitää välttää sanaa joskus. On kyllä annettava suht tarkka aika.
Entäs koulujen päättäjäiset? Voithan kysellä miten hän aikoo viettää niitä ja sitten pohtia hänen vastaustensa perusteella missä tapaisitte ja sanoa ihan suoraan että haluaisit viettää hänen seurassa silloin aikaa. Voithan sä vaikka sanoa että tulee ikävä pitkällä kesälomalla niin mikäli teillä jatkuu vielä syksyllä sama koulu.
Tsemppiä ja onnea "treffi"-pyyntöön!- mintti*
Sanotaan nyt vaikka, että jossain Turun suunnalla. Aktiviteetteja olisi tarjolla, mutta en tiedä kuin pari asiaa, mistä hän on kiinnostunut. Musiikin ja elokuvien parista löytyy jotain samoja kiinnostuksen kohteita, mutta eipä mitään keikkojakaan ole luvassa muuten kuin festareilla. Ja niihin mennään yleensä kaveriporukalla, eikä se nyt kovin hyvältä ensitreffipaikalta vaikuta, jos pitäisi koko päivä/viikonloppu olla toisen seurassa.
Koulu on jo ohi tältä vuodelta eikä se enää syksyllä jatku samassa paikassa. Eli tuskin tulee nähtyä muuten kuin vahingossa, jos en mihinkään kysy mukaan. :(
Ikävä tulee, mutta en tiedä sopiiko sen mainitseminen tähän tilanteeseen, kun ei olla kuitenkaan oltu kauheasti tekemisissä naamatusten, vaan vain netissä. - mitä diggailet?
mintti* kirjoitti:
Sanotaan nyt vaikka, että jossain Turun suunnalla. Aktiviteetteja olisi tarjolla, mutta en tiedä kuin pari asiaa, mistä hän on kiinnostunut. Musiikin ja elokuvien parista löytyy jotain samoja kiinnostuksen kohteita, mutta eipä mitään keikkojakaan ole luvassa muuten kuin festareilla. Ja niihin mennään yleensä kaveriporukalla, eikä se nyt kovin hyvältä ensitreffipaikalta vaikuta, jos pitäisi koko päivä/viikonloppu olla toisen seurassa.
Koulu on jo ohi tältä vuodelta eikä se enää syksyllä jatku samassa paikassa. Eli tuskin tulee nähtyä muuten kuin vahingossa, jos en mihinkään kysy mukaan. :(
Ikävä tulee, mutta en tiedä sopiiko sen mainitseminen tähän tilanteeseen, kun ei olla kuitenkaan oltu kauheasti tekemisissä naamatusten, vaan vain netissä.Kuule, vähän pahalta vaikuttaa... Kyllä se aika näyttää että tuleeko jutusta mitään. Kysele vaan hänen kuulumisia silloin tällöin syksylläkin -tyyliin miten menee uudessa paikassa ja sitten kysyt häneltä aina neuvoja joihinkin -mieltä askarruttaviin tehtäviin . Kertoilet hänelle aina tapahtumia -kai sun täytyy alkaa tehdä itseäsi vähän tykö eli kirjoittelet hänelle kaikkea mitä päivässäsi on sattunut. Jos ajan myötä näyttää siltä, että kiinnostus on aina vain sun puolelta niin ehkä hän ei ole sitten sillä tavalla kiinnostunut.
EIkö ne kiinnostuksen kohteet saisi selville siten, että kirjoittelet hänelle vaan kaikenlaista asiaa ja jos hän näyttäisi syttyvän jostakin, niin siitä sitten enemmän jne...
http://www.youtube.com/watch?v=UoiDZQOPmBA&feature=related
- mintti*
Meni vähän ohi miten toi kummelivideo liittyy tähän, mutta samapa tuo.
Viime viestittelykerrasta on nyt kulunut jo toista viikkoa. :( Emme ole sattuneet yhtä aikaa FB:hen, vaikka aika usein olen siellä käynyt päivystämässä pitkiäkin aikoja putkeen josko hän olisi paikalla. Näyttää ainakin käyneen välillä, mutta sellaisiin aikoihin, jotka ovat itselleni mahdottomia.
Aiemmasta viestittelystä sen verran, että ainakin olen saanut kerrottua hassuja tapahtumia yms. ja hänkin on alkanut kysellä joitain asioita, kun aiemmin lähinnä vain minä kyselin erinäköisiä juttuja.
Tiedän hänen puhelinnumeronsa ja nyt mietinkin että soittaisinko vai laittaisinko viestiä FB:ssä. Odottaminen siihen asti että sattuisimme vahingossa olemaan sielä yhtä aikaa tuntuu aika vaikealta. Soittaessa olisi tietysti suht helppoa kysyä leffaan mukaan niin että saisi myös vastauksen, toisin kuin viestissä, mutta miten sen johdattelisi siihen? Miten olisi:
"Moi, mitä kuuluu? Ei olla hetkeen juteltu."
*vastaus*
"Ajattelin käydä katsomassa leffan x, lähdetkö mukaan ensi viikonloppuna?"
Parempia ideoita, lisättävää, mitä vaan? - mintti*
Joo heippa taas. Uskaltauiduin soittamaan, mutta hän kieltäytyi hieman kierrellen kutsusta. Ei kuulemma pyöri kiinnostavia elokuvia juuri nyt (facebookista vakoillen selviää lempileffat ja juuri on tulossa teattereihin jatko-osia...). Mutta miksi sitten mainita omistavansa ilmaislipun?
Antaa olla, kiinnostus ei ilmeisestikään ollu molemminpuolista, eikä toisesta suunnasta tullut selviä merkkejä. Ottakoot itse yhteyttä, jos haluaa vielä jutella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571