vanhoillislestadiolainen usko ei aina ole iloa, koska siihen sisältyy niin valtavasti ehtoja, jotka täytyy täyttää.
Olen väsynyt ja ahdistunut tähän uskoon.
Pitäisi ottaa kaikki lapset ilolla vastaan, vaikka talous on sen kuin huononemaan päin.
Nykyinen asunto riittäisi hyvin, mutta tiedän, että tällä menolla tämä käy äkkiä ahtaaksi.
Itse asiassa yksi tulokas muhii jo mahassa ja sen jälkeen rupeaa olemaan jo ahdasta.
Makuuhuoneessamme on neljä sänkyä ja toisessa vähän pienemmässä huoneessa kaksi kerrossänkyä.
Toisen auton hankinta on edessä, mutta kun ei ole varaa ylläpitää oikein tätä yhtäkään autoa :(.
Täytyy myös pidättäytyä monesta mukavasta, joihin silloin nuorena vielä pystyi salaa tekemään.
En ole voinut koko parisuhteen aikana lainkaan kuunnella sellaista musiikkia, mistä oikeasti tykkään.
Myös nettitv:n ja elokuvien katsominen on tolkuttoman vaikeaa. Kaikenlisäksi tietokoneemme on kokoajan käytössä. Eikö voisi jo lopettaa uusien lapsien tekeminen? Vaimoni ottaisi kaikki lapset vastaan, koska hän pelkää tekevänsä syntiä, jos rupeaisimme ehkäisemään. Hänkin on kyllä kyllin väsynyt, mutta aivopesty siihen uskoon, että ehkäisy on kaikessa muotoa vakava synti.
Pitäisikö minun häneltä salaa käydä leikkauttamassa sitten itteni, ettei uusia lapsia enää tulisi?
usko on iloa, mutta usein myös ahdistusta
17
437
Vastaukset
- koti-isä
Pyydä, että ottaa pillerit tai jonkin muun menetelmän käyttöönsä, jos ei, niin vastaavasti itse ilmoitat sterilisoivasi (vasektomia) itsesi. Luulen, että siinä tapauksessa hänkin herää, että olet tosissasi ja voitte aluksi koittaa jotain helpommin peruttavissa olevaa menetelmää. Älä anna kenenkään vl:n painostaa (edes vaimon) sinua "ehkäisyuskon" varjolla epäuskoiseksi. Asialla kun ei ole mitään yhteyttä syntiin.
Me vaimoni kanssa päädyttiin vielä pillereihin, koska jos kuitenkin vielä halutaan lisää lapsia. Meillä tosiaan on jo monta ennestään ja nuorin on pian kouluikäinen. Sydämestä asti olemme saaneet olla uskomassa niin kuin ennenkin. - Jumala antakoon voimia yhteiseen arkeenne. - Taivaalliset asiat ovat paljon tärkeämpiä kuin joidenkin ihmisten asettamat raskaat vaatimukset! - "Usko on iloa, mutta aika usein maalliset asiat meitä ahdistaa...
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo70280&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero#s3 oletko huomannut erään tosiasian ? Sinä sanot että vanhoollislesdatiolainen USKO on täynnä ehtoja!
Aivan, sinä puhut sellaisesta uskosta, jonka perustana on uskonnollinen järjestö.
Sinä siis uskot tuohon järjestöön ja sen opettamaan oppiin, josta muodostuu VANHOOLLISLESTADIOLAINEN USKO. Et siis usko Jeesukseen vaan uskonnolliseen järjestöön nimeltään Vanhoollislesdatiolaisuus. Sinä noudatat kaikkea mitä se sinulta vaatii, ja niiden vaatimusten takana on joukko ihmisiä - ei Jeesus eikä Jumala.
Mieti tarkkaan, miksi et usko Jeesusta ja Hänen opetustaan vaan ihmisjärjestön oppeja ja lakeja? Pelastustko uskomalla ihmisiä ja heidän järjestöään? Minä vastaan puolestasi, et pelastu, koska uskot ennemmin ihmisiä kuin Jumalaa.- koti-isä
näkemys. Sillä myös vl-uskovaisten keskuudessa on lupa uskoa itsensä syntisenä vanhurskaaksi.
Mikä muuten on sinun seurakuntasi/uskonlahko? koti-isä kirjoitti:
näkemys. Sillä myös vl-uskovaisten keskuudessa on lupa uskoa itsensä syntisenä vanhurskaaksi.
Mikä muuten on sinun seurakuntasi/uskonlahko?siksi, koska uskon mitä Jeesus itse sanoi:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Jeesukseen uskomisen ei tarvita Vl-liikettä eikä mitään muutakaan uskonnollista järjestöä. Jeesus valitsee itse seurakuntansa jäsenet. He ovat niitä, jotka uskovat Jeesuksen sanaan ja evankeliumiin, eikä ihmisiin eikä heidän oppeihin.- koti-isä
lappix kirjoitti:
siksi, koska uskon mitä Jeesus itse sanoi:
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Jeesukseen uskomisen ei tarvita Vl-liikettä eikä mitään muutakaan uskonnollista järjestöä. Jeesus valitsee itse seurakuntansa jäsenet. He ovat niitä, jotka uskovat Jeesuksen sanaan ja evankeliumiin, eikä ihmisiin eikä heidän oppeihin.evankeliumin ja missä on seurakuntasi/uskonlahkosi?
koti-isä kirjoitti:
evankeliumin ja missä on seurakuntasi/uskonlahkosi?
löytyy Raamatusta eikä muuta totuutta Jumala ole meille antanut.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:51
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
Jeesuksen seurakunta on tässä:
Matt. 18:20
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."- koti-isä
lappix kirjoitti:
löytyy Raamatusta eikä muuta totuutta Jumala ole meille antanut.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:51
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
Jeesuksen seurakunta on tässä:
Matt. 18:20
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."Vai oletko yksinäinen uskovainen? Kaksi tahi kolme ei ole vielä seurakunta sanan varsinaisessa merkityksessä,
vaan siellä Jeesus on luvannut olla heidän keskellään, missä hänen nimessään (2-3) kokoontuu tai asioita yhdessä sopii. Kun kerran täällä "metsästät" vl-uskovaisia olisi sitten kai rakentavaa kokoontua myös yhdessä. koti-isä kirjoitti:
Vai oletko yksinäinen uskovainen? Kaksi tahi kolme ei ole vielä seurakunta sanan varsinaisessa merkityksessä,
vaan siellä Jeesus on luvannut olla heidän keskellään, missä hänen nimessään (2-3) kokoontuu tai asioita yhdessä sopii. Kun kerran täällä "metsästät" vl-uskovaisia olisi sitten kai rakentavaa kokoontua myös yhdessä.maallista rakennusta, jonka ulkopuolella seinässä lukee "seurakunta". Niin useimmat sen ymmärtävät, rakennus johon kokoonnutaan.
Kuten Jeesus sanoi, siellä missä on kaksi taikka kolme koolla minun nimessäni, minä olen heidän keskellensä. Jeesus on seurakunnan pää ja Hän on läsnä aina siellä, missä Hänen opetuslapset ovat koolla Hänen nimessään. Se seurakunta on siinä.- jarmo oulaisista
koti-isä kirjoitti:
Vai oletko yksinäinen uskovainen? Kaksi tahi kolme ei ole vielä seurakunta sanan varsinaisessa merkityksessä,
vaan siellä Jeesus on luvannut olla heidän keskellään, missä hänen nimessään (2-3) kokoontuu tai asioita yhdessä sopii. Kun kerran täällä "metsästät" vl-uskovaisia olisi sitten kai rakentavaa kokoontua myös yhdessä." Sillä myös vl-uskovaisten keskuudessa on lupa uskoa itsensä syntisenä vanhurskaaksi."
Tottakai me voimme, mutta näin voivat myöskin toiset uskovaiset uskoa. - koti-isä
lappix kirjoitti:
maallista rakennusta, jonka ulkopuolella seinässä lukee "seurakunta". Niin useimmat sen ymmärtävät, rakennus johon kokoonnutaan.
Kuten Jeesus sanoi, siellä missä on kaksi taikka kolme koolla minun nimessäni, minä olen heidän keskellensä. Jeesus on seurakunnan pää ja Hän on läsnä aina siellä, missä Hänen opetuslapset ovat koolla Hänen nimessään. Se seurakunta on siinä.maallinen "rakennus". Veli rikkoo veljeään vastaan jne.. Ja vanhurskaus ilmestyy uskosta-uskoon, ja Kristuksen jäsenet yhdenkaltaisessa uskossa vaeltavat sekä samaa leipää murtavat. Yhdessä he elävässä uskossa iloitsevat ja Kristuksen oikeaksi vapahtajaksi todistavat. Apostolien kirjeet lähetettiin seurakunnille... he puhuivat seurakunnalle...
- koti-isä
jarmo oulaisista kirjoitti:
" Sillä myös vl-uskovaisten keskuudessa on lupa uskoa itsensä syntisenä vanhurskaaksi."
Tottakai me voimme, mutta näin voivat myöskin toiset uskovaiset uskoa.sitä tarkoita?
- jarmo oulaisista
koti-isä kirjoitti:
sitä tarkoita?
monet vl:ät eivät näin usko.
koti-isä kirjoitti:
maallinen "rakennus". Veli rikkoo veljeään vastaan jne.. Ja vanhurskaus ilmestyy uskosta-uskoon, ja Kristuksen jäsenet yhdenkaltaisessa uskossa vaeltavat sekä samaa leipää murtavat. Yhdessä he elävässä uskossa iloitsevat ja Kristuksen oikeaksi vapahtajaksi todistavat. Apostolien kirjeet lähetettiin seurakunnille... he puhuivat seurakunnalle...
lähettivät kirjeitä paikallisseurakunnilla, jotka koostuivat Jeesukseen uskovista opetuslapsista. He kokoontuivat kodeissa, ulkona ja missä vaan julistamaan Jumalan sanaa niille, jotka olivat vielä osattomia evankeliumista.
Jeesuksen seurakunta on maailmanlaajuinen seurakunta, joka koostuu niistä Pyhän Hengen saaneista opetuslapsista, jotka Jeesus on itse valinnut heidän uskonsa perusteella. On vain yksi usko joka pelastaa, ja se usko perustuu Jeesuksen sanaan ja opetukseen.- koti-isä
lappix kirjoitti:
lähettivät kirjeitä paikallisseurakunnilla, jotka koostuivat Jeesukseen uskovista opetuslapsista. He kokoontuivat kodeissa, ulkona ja missä vaan julistamaan Jumalan sanaa niille, jotka olivat vielä osattomia evankeliumista.
Jeesuksen seurakunta on maailmanlaajuinen seurakunta, joka koostuu niistä Pyhän Hengen saaneista opetuslapsista, jotka Jeesus on itse valinnut heidän uskonsa perusteella. On vain yksi usko joka pelastaa, ja se usko perustuu Jeesuksen sanaan ja opetukseen.olla yksinäsi?
- Anonyymi
lappix kirjoitti:
siksi, koska uskon mitä Jeesus itse sanoi:
Jeesukseen uskomisen ei tarvita Vl-liikettä eikä mitään muutakaan uskonnollista järjestöä. Jeesus valitsee itse seurakuntansa jäsenet. He ovat niitä, jotka uskovat Jeesuksen sanaan ja evankeliumiin, eikä ihmisiin eikä heidän oppeihin.Vain Jeesus pelastaa: Ei mikään järjestö! ei mikään ihmisryhmä, vaan seurakunta, joka julistaa jeesuksen töitä. USKOVA.
VL "usko", jolla ei ole agendaa pelaa juuri niin, Raamattua vastaan,
Paavali varottaa lahkoista; Kolossalaisille 2;20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin
21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista.
Taas Gal 2; kertoo ihmisukoista ilman Jeesuksen seuraamista seuraavaa; 3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?
Vahvistus Jesajassa; 29;13 Herra sanoi: -- Koska tämä kansa lähestyy minua vain suullaan ja kunnioittaa minua vain huulillaan, koska sen sydän on vetäytynyt minusta kauas ja koska sen kuuliaisuus minua kohtaan on vain opittujen ihmiskäskyjen noudattamista,
Taivaspaikkaan ei tarvita pakkonainteja, lapsettomatkin uskossa Jeesukseen perivät iankaikkisuuden.
Elät todella vaikeita aikoja ja se ei ole Jeesuksen aikaansaannoksia, vaan lahkon ihmis- uskon tuloksia, jossa ei ole missään määrin
Jeesuksen Rauhaa.
Kun sen löytää, saa lopun elämän uskoa ja iloita siitä, että nimi on Elämän kirjassa.
Ilm 3;5 Se, joka voittaa,a pukeutuu valkoisiin vaatteisiin, enkä missään tapauksessa pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta vaan tunnustan tuntevani hänen nimensä Isäni ja hänen enkeliensä edessä.
Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo. Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää (Joh. 5:21-23)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462