Niin.. siinä on viranomaisella ihmettelemistä miten Suomessa 20 vuotta jo asunut maahanmuuttaja voi tarvita tulkkia. Minä vastaan siihen kysymykseen teille kaikille: eihän maahanmuuttajan ole tarvinnut oppia 20 vuoden aikana ymmärtämään eikä puhumaan Suomea. Ei Suomi voi edellyttää kielitaitoa maahanmuuttajalta, jota ei todennäköisesti kiinnosta vaihtaa kieltä eikä uskontoa tänne tullessaan. Maahanmuuttaja on pärjännyt mainiosti ne 20 vuotta Suomessa esimerkiksi arabiaa puhumalla, koska hänelle läheinen maahanmuuttajayhteisö puhuu ja ymmärtää joka tapauksessa arabiaa.
Se on rasismia vaatia maahanmuuttajalta kielitaitoa edes 20 vuoden Suomessa asumisen jälkeen. Useimmat somalit ja muslimit muutenkaan eivät aio sopeutua Suomeen eivätkä itse asiassa halua olla missään tekemisissä kantaväestön kanssa. Muslimit haluavat omat itse hallitsemansa lähiöt, joissa on voimassa Sharia-laki ja joissa väestö puhuu arabiaa eikä Suomea.
Eihän maailmalla esimerkiksi china town alueilla osata muuta kuin Kiinaa, kenties Japania ja koreaa. Eikä näiden alueiden asukkailta edes yritetä edellyttää kielitaitoa uuden kotimaan kielen suhteen.
On siis vain luonnollista, että viranomaisen kanssa asioidessaan maahanmuuttaja tarvitsee tulkkia. Suomalaisten on opittava muita kieliä, mutta me emme voi edellyttää maahanmuuttajilta oman äidinkielemme opiskelua lainkaan. Ei maahanmuuttajalla tarvitse olla kiinnostusta oppia uuden maan kieltä, etenkin jos jo tulovaiheessa suhtautuminen uuteen kotimaahan on torjuva. Maahanmuuttaja tulee tänne elämään, ei oppimaan meidän tapojamme tai kieltämme.
Poliisinkin lienee jatkossakin syytä sopeutua siihen, että maahanmuuttajaa tuskin kiinnostaa edes yrittää ymmärtää Suomen kieltä, saati oppia sitä.
niinpä..miten maahanmuuttaja voi tarvita tulkkia?
ymmärrystä mamuille
1
165
Vastaukset
- xfgbnmxhgjkdghyg
ragåoeriögji-lödfmb-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57614
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako204575- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482