Antakee armoo

56eläkkeelle

Maajussi saa rahansa niinkuin koira makupalansa häntäänsä heiluttamalla
Eikö mikään puolue meinaa ottaa esiin asiallista keskustelua näiden miljardien vuoksi.
Tuomme jo nyt ruokaa ulkoa.
Suomalainen vilja ei ole kelvannut ihmisravinnoksi pitkään aikaan, ainoastaan ylituotanto sikojen rehuksi.
Käsittämätöntä että meillä on ylituotantoa kun samaan aikaan toisella kädellä nostetaan tukia luonnonhaittakorvaus tukien muodossa

Viljelijätuet 2008:
563 000 000 euroa Kansallinen tuki
542 000 000 euroa EU-tulotuki
421 000 000 euroa Luonnonhaittakorvaus
341 000 000 euroa Ympäristötuki

Muut maatalouden tuet 2008:
469 000 000 euroa Maatalousyrittäjien eläkkeet
400 000 000 euroa EU:n tuontitullit
213 000 000 euroa Lomitustoiminta
150 000 000 euroa Rakennetuet
146 000 000 euroa Luopumistuet
53 000 000 euroa EU:n tuki maaseudun kehittämiseksi
50 000 000 euroa Korkotuet
24 000 000 euroa Sokerituotannon rakennetuet
22 000 000 euroa Energiaverotuki
15 000 000 euroa Tuet tapaturmavakuutuksiin
10 000 000 euroa Tuet maatalousneuvontaan
8 000 000 euroa Maataloustuetteiden vientituet
5 000 000 euroa Markkinointituet
3 000 000 euroa Satovahinkokorvaukset
2 000 000 euroa Tuet laatujärjestelmien kehittämiseen

Yhteensä 3 437 000 000 euroa

vm 2008
tuolta löytyy 2010 http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2010/he_2010.html

8

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossus aukee huomenn

      Täytyyhän sitä armoo antaa , kun on keskellä yöta nähnyt
      pahaa unta ja on heränny siihen. Kiljut vaan väärässä paikassa.
      Nälkäkurki on hyvä ja menee ottaan sen vihreen pillerin
      ja painuu takaisin punkkaan.

    • juontaa juurensa

      Maalaisliitto/KePun tekemistä 'iltalypsyistä' ja muista koplauksista joilla on saatu aikaan se että vastikkeettomat maataloustuet revitään rehellisen kaupunkilaisen työmiehen selkänahasta. Nämä tukihuijaukset eivät saa koskaan unohtua työväestön mielestä, ja siitä syystä on tämä maalois-viha täysin oikeutettua.

      • siis on

        parempi, että Suomen maksamat EU:n jäsenmaksut jaetaan muiden maiden viljelijöille. Ota myös huomioon, että kauppalaivastosta 75% on ulkomaalaisten omistuksessa. Jos meinaat, että ulkomailta saa halvalla erehdyt pahasti. sill'ä kyllä sen jälkeen rahtihinnat nousevat, eikä kukaan myy ainakaan maailmanmarkkinahintaan. Ja millä olet aatellut rahoittaa tuontiruuan, jäsenmaksun EU:lle ja 400000 uuden työttömän rahoituksen.


      • siis on kirjoitti:

        parempi, että Suomen maksamat EU:n jäsenmaksut jaetaan muiden maiden viljelijöille. Ota myös huomioon, että kauppalaivastosta 75% on ulkomaalaisten omistuksessa. Jos meinaat, että ulkomailta saa halvalla erehdyt pahasti. sill'ä kyllä sen jälkeen rahtihinnat nousevat, eikä kukaan myy ainakaan maailmanmarkkinahintaan. Ja millä olet aatellut rahoittaa tuontiruuan, jäsenmaksun EU:lle ja 400000 uuden työttömän rahoituksen.

        Sinä paskan puhuja , selitä , MIKÄ ON TUKIHUIJAUS ?
        Suomen eduskunta ja Euroopan parlamentti on ne asiat kaikkien
        puolueiden kanssa YHDESSÄ Demokraattisesti päättänyt ja säätänyt.
        Asetutko sinä näiden päätösten yläpuolelle.


      • ei.
        maavaari kirjoitti:

        Sinä paskan puhuja , selitä , MIKÄ ON TUKIHUIJAUS ?
        Suomen eduskunta ja Euroopan parlamentti on ne asiat kaikkien
        puolueiden kanssa YHDESSÄ Demokraattisesti päättänyt ja säätänyt.
        Asetutko sinä näiden päätösten yläpuolelle.

        kannata vastata "Jo Vainin" vedätyksiä.


    • TROLLI.

      TROLLI

      • ...

        Aloittaja tuo tuo erilaisten tukien taulukon tänne ja esittää ne niin että niitä kaikkia voisi saada yhtäaikaa kaikki viljelijät. Minäpä laitan tuohon sosiaalietuuksien taulukot, Voiko siis niitäkin kaikkia saada yksi ja sama henkilö.

        Työmarkkinatuki
        Kotoutumistuki maahanmuuttajalle
        Peruspäiväraha
        työvoimapoliittinen aikuiskoulutus
        omaehtoinen opiskelu
        työkokeilu
        työelämävalmennus
        työharjoittelu
        työ- ja koulutuskokeilu
        maahanmuuttajien kotoutumistoimenpiteet ja
        kuntouttava työtoiminta
        Vuorottelukorvaus
        Ikääntyvän työttömän tuki
        lapsilisä
        asumistuki
        vammaistuki
        rintamamiestuki
        kehitysvammaisten hoitotuki
        omaishoidontuki
        Julkisten menojen suurin pääryhmä oli vuonna 2009 sosiaaliturva, johon kohdistuvat menot olivat lähes 24 prosenttia suhteutettuna BKT:hen. Sosiaalimenoista 32,5 miljardia euroa oli sosiaalietuuksia, joita maksettiin lähes kymmenen prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Sosiaaliturvan jälkeen toiseksi eniten menoja kohdistui terveydenhuoltoon, 8 prosenttia suhteessa BKT:hen"
        http://www.stat.fi/til/jmete/2009/jmete_2009_2011-01-28_tie_001_fi.html

        En tuolla halua sanoa että ne olisivat tarpeettomia, osoitin vain että tuollaisenkin taulukon voi tänne tuoda ja esittää sen niinkuin niistä voisi itse valita vaikka kaikki, niinkuin aloittaa yrittää sääda muita tämän palstan lukijoita ymmärtämään maataloustukien kohdalla.


      • Jaakko V
        ... kirjoitti:

        Aloittaja tuo tuo erilaisten tukien taulukon tänne ja esittää ne niin että niitä kaikkia voisi saada yhtäaikaa kaikki viljelijät. Minäpä laitan tuohon sosiaalietuuksien taulukot, Voiko siis niitäkin kaikkia saada yksi ja sama henkilö.

        Työmarkkinatuki
        Kotoutumistuki maahanmuuttajalle
        Peruspäiväraha
        työvoimapoliittinen aikuiskoulutus
        omaehtoinen opiskelu
        työkokeilu
        työelämävalmennus
        työharjoittelu
        työ- ja koulutuskokeilu
        maahanmuuttajien kotoutumistoimenpiteet ja
        kuntouttava työtoiminta
        Vuorottelukorvaus
        Ikääntyvän työttömän tuki
        lapsilisä
        asumistuki
        vammaistuki
        rintamamiestuki
        kehitysvammaisten hoitotuki
        omaishoidontuki
        Julkisten menojen suurin pääryhmä oli vuonna 2009 sosiaaliturva, johon kohdistuvat menot olivat lähes 24 prosenttia suhteutettuna BKT:hen. Sosiaalimenoista 32,5 miljardia euroa oli sosiaalietuuksia, joita maksettiin lähes kymmenen prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Sosiaaliturvan jälkeen toiseksi eniten menoja kohdistui terveydenhuoltoon, 8 prosenttia suhteessa BKT:hen"
        http://www.stat.fi/til/jmete/2009/jmete_2009_2011-01-28_tie_001_fi.html

        En tuolla halua sanoa että ne olisivat tarpeettomia, osoitin vain että tuollaisenkin taulukon voi tänne tuoda ja esittää sen niinkuin niistä voisi itse valita vaikka kaikki, niinkuin aloittaa yrittää sääda muita tämän palstan lukijoita ymmärtämään maataloustukien kohdalla.

        "ainoastaan ylituotanto sikojen rehuksi"
        Aloitaja ei selvästikään käsitä että saadakseen lihaa siat tarvitsevat ruokaa. On aivan sama antaako siolle
        ohraa tai vehnää, siitä ei yhteisunta joudu maksamaan yhtään enempää. Sitäpaitsi:

        "Kuiva kesä tuotti pienen viljasadon, mutta nosti samalla kaikkien viljalajien valkuaispitoisuuden korkeaksi. Myllykelpoisen vehnän määrä nousi kuuden vuoden seurantajakson korkeimmaksi eli noin 480 miljoonaan kiloon.
        Vehnästä reilusti yli puolet leipäviljakelpoista
        Syksyn 720 miljoonan kilon vehnäsadosta noin 480 miljoonaa kiloa täytti leipävehnän laatuvaatimukset".
        http://www.maataloustilastot.fi/pienesta-viljasadosta-huolimatta-myllykelpoinen-sato-suuri_fi

        Kysyisinkin miten yhteiskunta ja veronmaksajat kärsivät taloudellisesti siitä kun vehnää syötetään siolle ohran tai kauran asemasta. Ystävällisesti vastausta odottaen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1231
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe