Paha ongelma

Epatoivoinen

Virustorjuntaohjelma System tool loysi 38 eri virusta ja tietokoneen naytoon tulee varoitus:
Warning! Your're in danger! Your computer is infected with spyware. Are you do with computer is stored forever in your hard disk. When you visit sites,send emails... All your actions are logged and it is impossible to remove them with standard tools. Your data is still available for forensics and in some cases. Secure yourself right now! Remove all spyware from your pc!
Mita on nyt tehtavissa? Olenko nyt menettanyt kaikki tallentamani tiedot?

16

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä puhdistaa sillä ohjelmalla ne virukset. Olet varmaan säännöllisesti varmuuskopioinut tärkeät tiedostot ulkoiselle levylle?

• System tools on huijausohjelma.

• aidon näköinen

• System tool on huijausohjelma joita löytyy netistä pilvin pimein ja ne kaikki toimivat samalla tavalla:

Jatkossa kun näet vastaavanlaisen "scannauksen" ja "varoituksen" niin suljet vaan sivun selaimesta sivun tavalliseen tapaan oikean yläkulman ruksista ja ilmaantuvaan latauskehotukseen vastaat vain "peruuta", ei missään tapauksessa "suorita" niin mitään ei ole tarttunut koneelle. Se "scannaus" on vain pelkkä kuva (gif) jolla huijataan ihmisiä, eikä itsessään ole lainkaan vaarallinen.

http://aijaa.com/v.php?i=006227555782.png

Typerä kysymys?
      Koneellasi on luultavasti joku virustorjunta. Miksi alat tarkistaa viruksia joltain weppisivulta tarjotulta "virustorjunnalla" joka on ulkonäöltään aivan erilainen kuin koneessasi oleva oikea virustorjunta ja jota et ole edes asentanut ikinä koneellesi?

• tuo..

System tool ole jo haittaohjelma itsessään, ei muuta kuin levy formatointiin ja käyttis uusiksi. Koita ensin pelastaa omat tiedostot.

• kimir

Ongelma on itse ohjelma System tool
      google antaa tietoa asiasta enemmän
      Malwarebytes' Anti-Malware ohjelma taitaa auttaa tuohon.
      Lataa Malwarebytes' Anti-Malware ohjelma sen kotisivuilta.

• Epatoivoinen

En pysty tekemaan paljon mitaan. En mm.klikkaamaan ohjelmia tai aukaisemaan niita,enka menemaan nettiin. En tieda jos puhelimen netin siirtaisi tietokoneseen ja sen avulla hoitaisi jutun,mut nayttaa silta kai,etta minun kannattaisi vieda huoltoon.

• Epatoivoinen kirjoitti:

En pysty tekemaan paljon mitaan. En mm.klikkaamaan ohjelmia tai aukaisemaan niita,enka menemaan nettiin. En tieda jos puhelimen netin siirtaisi tietokoneseen ja sen avulla hoitaisi jutun,mut nayttaa silta kai,etta minun kannattaisi vieda huoltoon.

Asennat vain käyttöjärjestelmän uudelleen.
        Window asennus DVD tai tehdaspalautus DVD asemaan ja koneen uudelleen käynnistys ja seuraat ohjeita. Älä tee korjausasennusta vaan asenna kokonaan uusiksi.
        Koneesi ei ole rikki, ohjelmisto vain on ja se on helppo korjata itsekkin.

Jos palautuslevyt ovat jääneet tekemättä niin koneen voi palauttaa suoraan kiintolevyltäkin. Lue koneen mukana tulleet ohjeet. Tässä palautustavassa on sellainen pieni ongelma että ei voi olla 100% varma etteikö palautusosiolla voisi olla jotain sinne kuulumatonta.

• tulin järkiin
        Epatoivoinen kirjoitti:

Ikävä sanoa mutta ei tässä voi mac (ex windows) käyttäjä kuin nauraa partaansa 5 vuoden ongelmattoman käytön jälkeen.
        Miksi hankkia windows tietokone jota ei osaa eikä koskaan opi käyttämään oikein, siinäpä kysymys jonka itsellenikin tein.
        Netistä tunkevien "viirustorjuntojen" klikkailu on kyllä järkyttävä moka ja kertoo siitä että on hankittu omille kyvyille pahasti liian vaikea ja vaarallinen jrjestelmä.

• ----
    • pidä uskoa

noita webbisivuilta tulevia popuppeja. Äläkä ainakaan lataa niitä "virustorjuntoja". Ne ovat haittaohjelmia itsessään eivätkä mitään virustorjuntoja.

• ...

Saitko puhdistettua?

• 9+4

malwarebyteksellä lähtee varmasti.

• ?

Onko nämä jotain Windows-juttuja?

• Itse amatööri

Heheehhe.. On.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3233
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2925
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2182
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1635
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1464
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1437
    7. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      17
      1431
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1375
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1341
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1305
    Aihe