Asensin linuxin ubuntun uudelleen. Firefox nafigation toolbar ja vähän muutakin muuttui englanniksi. Pystyykö muuttamaan suomeksi!
Linux mozilla firefox
11
833
Vastaukset
- *.deb
Muokkaa --> Asetukset --> Yleiset --> Hallinnoi lisäosia --> Kielet
http://aijaa.com/v.php?i=003957556230.png- ei haittaa minua
Kokeile asentaa Ubuntu ja näet miten käy.
kun piti vaimon koneeseen saada "väkisin" suomeksi. Onnistuihan se.
Lataa uusi Firefox: http://www.mozilla-europe.org/fi/
Pura se johonkin kansioon. (Oletus tarjoaa Lataukset-kansiota.)
Tarkista mikä Firefox-versio on käytössäsi? Esimerkissä on hakemisto: - /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome.
Sovellukset - Apuohjelmat - Pääte
Siirry siihen kansioon johon purit paketin ja edelleen sen chrome kansioon.
Esim. komennolla:
cd ~/Lataukset/firefox/chrome
Tarkista, että fi-alkuiset tiedostot ovat siellä.
ls fi*
fi.jar fi.manifest
kopioidaan fi-alkuiset tiedostot oikeaan hakemistoon:
sudo cp fi.jar /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome
sudo cp fi.manifest /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome
Käynnistetään päätteessä firefox seuraavasti:
firefox -safe-mode
Tarkistetaan kieliasetus Firefoxissa antamalla sen osoiteriville komento:
about:config
(Lupaat olla varovainen)
Suodata: general.useragent.locale
Muuta kaksoisklikkaamalla sen arvoksi: fi-FI
Käynnistä Firefox uudelleen. Jos se ei vielä ole suomenkielinen, kokeile Ubuntuun uudelleen käynnistämisen jälkeen.
Enkä osaa sanoa, miksei tällä kertaa suomenkielisyys tullutkaan automaattisesti niinkuin aiemmin.
Tuolla sama ohje mutkien kautta selostettuna:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9679054Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti.
M-Kar kirjoitti:
Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti.
mutta se vaan ei nyt onnistunutkaan.
Sain ensin pääkäyttäjälle (itselleni) sen suomeksi heti ekassa asennuksessa (Ubuntu 10.04 LTS) laakista, mutta kun määrittelin toisen käyttäjän (vaimoni), se Firefox avautuikin hänelle englanniksi.
Ajattelin sen korjaantuvan poistamalla Firefox ja asentamalla sen uudelleen, mutta nyt pääkäyttäjälläkin oli englannin kielinen Firefox. Sieltä hakemistosta /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome puuttui kokonaan nuo fi-alkuiset tiedostot.
Joten tollanen tapaus tällä kertaa.- asentaja 10
M-Kar kirjoitti:
Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti.
>Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti. <
Älähän pelleile kun et tiedä asiasta mitään! - N.I.Mimerkki
asentaja 10 kirjoitti:
>Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti. <
Älähän pelleile kun et tiedä asiasta mitään!Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa. - asentaja 10
N.I.Mimerkki kirjoitti:
Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa.>Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa. <
Tämä ei voi olla totta! Asenna sinäkin ubuntu 10.04 (ei tässä ole kysymys ubuntun huonoudesta) ja näet miten käy! - N.I.Mimerkki
asentaja 10 kirjoitti:
>Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa. <
Tämä ei voi olla totta! Asenna sinäkin ubuntu 10.04 (ei tässä ole kysymys ubuntun huonoudesta) ja näet miten käy!Voi ninnannunna,mulla on tässä koneessa Ubuntu 10.10 mutta on myös Windows jota nyt käytän.
- N.I.Mimerkki
N.I.Mimerkki kirjoitti:
Voi ninnannunna,mulla on tässä koneessa Ubuntu 10.10 mutta on myös Windows jota nyt käytän.
No nyt olen Ubuntun puolella.Klikkaa järjestelmä,ylläpito,kieliasetukset.Thunderbirdinki asentaa vaikka päätteelä niin se asentuu englannin kielisenä.Kieliasetuksista asentaa
sitten suomenkielen. - asentaja 10
N.I.Mimerkki kirjoitti:
No nyt olen Ubuntun puolella.Klikkaa järjestelmä,ylläpito,kieliasetukset.Thunderbirdinki asentaa vaikka päätteelä niin se asentuu englannin kielisenä.Kieliasetuksista asentaa
sitten suomenkielen.Unohda koko juttu, kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664