onko hyviä kokemuksia ja millaisia? kerro toki alakin. saitko töitä sitä kautta?
työkkärin järj. koulutus
7
423
Vastaukset
- 10+12
Työkaveri kertoi juuri tyttärensä poikaystävän saaneen vakituisen työpaikan melkein heti työvoimakoulutuksen jälkeen. Tosin kyseessä oli sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, eli sillä alalla varmaan miehellä on suhteellisen helppo saada töitä, mutta tänä päivänä vakipaikka on tuolla alalla aika kova sana.
- maijapoppanen
Työkkärin kursseilla ei kukaan työllisty sillä ne eivät pätevöitä millekään alalle. Palvelevat lähinnä mielenterveystyötä. Aito työvoimakoulutus on sitten asia erikseen.
UKK-kävelytesti tai kuinka harjaan hiukseni oikeaoppisesti eivät taida kuitenkaan olla niitä taitoja joita työnantajat arvostavat.
Työkkärin kursseilla työttömät pidetään kurissa ja nuhteessa, ja samalla alennetaan näiden ihmisarvoa. - t3g3g23
mites autoca ym suunniteluohjelmakurssit tms kaupan alalle valmentavat taiperustuktinnot. onko hyötyä uudelle tullijalle.
- sh/2010
Olen opiskellut kaksi ammattia työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja olen ainakin tyytyväinen. Nehän tavallaan on "mittatilauskoulutuksia" eli sille alalle minkä tekijöistä on pulaa.
Liitto maksoi koulutustuen joka oli ansiosidonnainen ja lisäksi 8e/pv joka on kait nyt 9 e.
Työharjoittelut tein toisessa koulutuksessa osittain palkallisena, ja molempien koulutusten jälkeen sain heti töitä. Vakipaikkaa en halunnutkaan, koska tykkään tehdä töitä erilaisissa paikoissa.
Siis ensin opiskelin lähihoitajaksi ja sitten sairaanhoitajaksi.- mäsithuomenna
Itse opiskelin rakennus-alaa, noin kaksi ja puoli vuotta. Opiskellessa täytyi
olla tosi oma aloittenen.Kouluttajat eivät kerinneet paneutumaan täysin
opetukseen. Kolme kouluttajaa ja 40 -70 opiskelijaa. En työllistynyt alalle,
koska suurin ongelma oli mitätön työ kokemus. Haastatteluissa kävin noin
20:ntä kertaa ja kokeneenpi vei paikan. Kyllästyin ja suunnittelen uutta
koulutusta uudelle alalle. Mutta jos jotain täytyy sanoa, niin mene kunnon
kouluun, älä kursseille.
- help85
hei! olen nyt työvoimakoulutuksessa ja olen ollut muutaman päivn poissa, tosin aina olen opettajalle ilmoittanut. Montako päivää voi olla poissa ilman että lyövät karenssin päälle????
jos on pätevä syy sairas tai vastaava ja niistä todisus ei tuu välttis karenssia, mut jos on ilman pätevää syytä viiikon yhteensä pois tulee karenssi, näin ainakin kun itse olin viime syksynä työvoimakoulutuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892128Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361776- 1801326
- 241794
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340514