työkkärin järj. koulutus

mietttii vielä

onko hyviä kokemuksia ja millaisia? kerro toki alakin. saitko töitä sitä kautta?

7

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+12

Työkaveri kertoi juuri tyttärensä poikaystävän saaneen vakituisen työpaikan melkein heti työvoimakoulutuksen jälkeen. Tosin kyseessä oli sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, eli sillä alalla varmaan miehellä on suhteellisen helppo saada töitä, mutta tänä päivänä vakipaikka on tuolla alalla aika kova sana.

• maijapoppanen

Työkkärin kursseilla ei kukaan työllisty sillä ne eivät pätevöitä millekään alalle. Palvelevat lähinnä mielenterveystyötä. Aito työvoimakoulutus on sitten asia erikseen.

UKK-kävelytesti tai kuinka harjaan hiukseni oikeaoppisesti eivät taida kuitenkaan olla niitä taitoja joita työnantajat arvostavat.

Työkkärin kursseilla työttömät pidetään kurissa ja nuhteessa, ja samalla alennetaan näiden ihmisarvoa.

• t3g3g23

mites autoca ym suunniteluohjelmakurssit tms kaupan alalle valmentavat taiperustuktinnot. onko hyötyä uudelle tullijalle.

• sh/2010

Olen opiskellut kaksi ammattia työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja olen ainakin tyytyväinen. Nehän tavallaan on "mittatilauskoulutuksia" eli sille alalle minkä tekijöistä on pulaa.
      Liitto maksoi koulutustuen joka oli ansiosidonnainen ja lisäksi 8e/pv joka on kait nyt 9 e.
      Työharjoittelut tein toisessa koulutuksessa osittain palkallisena, ja molempien koulutusten jälkeen sain heti töitä. Vakipaikkaa en halunnutkaan, koska tykkään tehdä töitä erilaisissa paikoissa.
      Siis ensin opiskelin lähihoitajaksi ja sitten sairaanhoitajaksi.

• mäsithuomenna

Itse opiskelin rakennus-alaa, noin kaksi ja puoli vuotta. Opiskellessa täytyi
        olla tosi oma aloittenen.Kouluttajat eivät kerinneet paneutumaan täysin
        opetukseen. Kolme kouluttajaa ja 40 -70 opiskelijaa. En työllistynyt alalle,
        koska suurin ongelma oli mitätön työ kokemus. Haastatteluissa kävin noin
        20:ntä kertaa ja kokeneenpi vei paikan. Kyllästyin ja suunnittelen uutta
        koulutusta uudelle alalle. Mutta jos jotain täytyy sanoa, niin mene kunnon
        kouluun, älä kursseille.

• help85

hei! olen nyt työvoimakoulutuksessa ja olen ollut muutaman päivn poissa, tosin aina olen opettajalle ilmoittanut. Montako päivää voi olla poissa ilman että lyövät karenssin päälle????

• jos on pätevä syy sairas tai vastaava ja niistä todisus ei tuu välttis karenssia, mut jos on ilman pätevää syytä viiikon yhteensä pois tulee karenssi, näin ainakin kun itse olin viime syksynä työvoimakoulutuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe