Millaisia ovat yleensä tilastotieteen kysymykset? Jos ovat monivalintatehtäviä, niin tarvitseeko osata laskutoimituksia tai kaavoja?
Psykologia Jyväskylä
12
946
Vastaukset
- 19+1
Helsingin/Tampereen/Turun vanhat valintakokeet löytyy netistä, niistä saa varmaan ainakin vähän vihiä että minkä tyylistä Jyväskylässä saattaisi olla (jyväskylän omia kokeita en ainakaan itse löytänyt). Noissa on myös vastaukset, niin ainakin auttaa treenaamaan :) Löytyy esim. http://www.helsinki.fi/behav/valinnat/Psykologia_paavalinta.htm (sivun alareuna).
- kyselijä72
Pitää tutustua, kiitos vinkistä:). Itsekään en muuten löytänyt Jyväskylän kokeita, olen käsittänyt että niitä ei julkaistakaan. Noissa mainitsemissasi paikoissa vaan taitaa olla eri se tilastotieteen kirja?
- joo, on eri
kirjat jyväskylään ja turku-tampere-helsinki-akselille. (Eri kuin äskeinen kirjoittaja.) Itse olen tutustunut molempien kohteiden kirjoihin tänä keväänä jonkin verran ja jkl:n tilastomatikka ehdottomasti helpompi. Tämän enempää en itsekään tiedä, kun kysymyksiä ei julkaista ja haen myös nyt ekaa kertaa:) Se on sitten vielä, että jkl:ssä monivalinnan jälkeen haastatteluja sun muita, jos niin pitkälle pääsee. Tsemppiä! Toivottavasti joku tietää/olisi ihanan avulias ja kertoisi! Itse olen miettinyt ylipäätään sitä, millainen painotus jkl:ssä on tilaston, millainen muun kirjallisuuden suhteen. Onko puolet ja puolet suunnilleen?
- kyselijä72
Lohduttaa sinänsä jkl:n kirja helpompi kuin turku-tarmpere-helsinki-akselilla, koska kuitenkin tarpeeksi vaikea joka tapauksessa:) Itse pyrin toista kertaa, mutta viime vuonna Joensuuhun, ja siellä toinen kirja oli filosofiasta.
- Hakeva_92
Osaisiko joku kertoa milloin esim. Jyväskylässä ja Joensuussa on psykologiaan pääsykoepäivät, ettei vain samana päivänä ole? Itse en löydä esimerkiksi Joensuun pääsykoepäiviä ollenkaan ja vähän tuntuu pääsykirjatkin olevan vaikeasti löydettävissä yliopistojen internet-sivuilla.
- 0+9
Joensuu: Psykologian valintakoe järjestetään 6.6.2011 klo 14-18 Carelia-rakennuksen salissa C1 (Yliopistokatu 4). Tulokset ilmoitetaan viim. 22.6
Pääsykoekirjat Joensuuhun: - Suoninen Eero, Pirttilä-Backman Anna-Maija, Lahikainen Anja Riitta ja Ahokas Marja: Arjen sosiaalipsykologia , WSOY, 2010
- Raatikainen Panu: Ihmistieteet ja filosofia , Gaudeamus, 2004
Jyväskylä: Valintakokeiden kirjallinen osuus on 7.6.2011 klo 12-15. Soveltuvuuskokeet ovat 4-6.7.2011. Henkilökohtainen kutsu lähetetään soveltuvuuskokeisiin valituille noin viikkoa ennen koepäivää. Soveltuvuuskokeet kestävät kunkin hakijan kohdalla yhden kutsussa ilmoitetun päivän.
Soveltuvuuskokeet ja joensuun koe siis saattavat mennä päällekkäin. En itse tiedä, miten nuo henkilöt per päivä tuonne sovelutuvuuskokeeseen valitaan (esim. voitko itse vaikuttaa siihen). - Eikös
Soveltuvuuskokeet ole eri kuussa kuin molemmat kirjalliset kokeet?
- 0+9
Ups tosiaan, näinhän se on :D En ole itse hakemassa tuonne, joten en katsonut noita niin tarkkaan ja jotenkin luin että 4-6.6. Pääasia kuitenkin että itse tajusit :D
- Niin,
Toki. Ajattelin vain ettei jää vääränlaista tietoa sivuille vaikka kyllähän sitä tietysti ne jotka sitten tosissaan pyrkii niin selvittää sellaiset asiat :)
- ex- juy
Aikaisemmin Jyväskylässä on ollut 60. koekysymystä. Nämä ovat jakautuneet siten, että psykologiasta on ollut 40. kysymystä ja tilastotieteistä 20. kysymystä.
Tämänvuotisen kokeen painotuksista en tiedä, kun en ole perehtynyt aiheeseen ja psykologian osuuden kirja on vaihtunut. - jyväs%
Hyvä kun kirjat vaihtuu niin on samalla tasolla nekin jotka pyrkii eka kertaa:). Oletko itse vaihtanut toiseen aineeseen vai pääsitkö sisälle?
- karrimarja
Hei, täällä voi testata pääsykoeosaamisensa; www.psykalle.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1283954On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402436Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742407Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732302Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.522083Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl181783Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711107Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581091