Nyt saatte nauraa

http://www.tietokone.fi/uutiset/microsoftin_linkin_typo_vei_kauas_metsaan

http://aijaa.com/v.php?i=006797650975.png

Tuli aikamoinen paniikki. Olin hiljakkoin ladannut ja asentanut pienen tweakkausohjelman ja luulin että olin saanut örkin sen mukana.
Homma näytti ensin selainkaapparilta koska IE meni aina tuosta päivityksen tietoja linkistä todella epäuskottavalle sisältöfarmi sivulle. No, eikun korjaamaan;
Ensimmäiseksii helppo jokapojan konsti: Tarkistin käsikäyttöisesti MBAM:lla -> ei tietenkään mitään.
Sitten kuuklettamaan oireita ja tuli osuma koskien nettisivua -> oli selvä örkkisivu.
Seuraavaksi sama kokeilu Seamonkeyllä ja tulos taas sama = ei ole pelkkä selainkaappari kun "örkki" toimii Seamonkeyssäkin eli tarkistamaan hosts tiedostoa jonka vain paikkasin laiskuuttani kahden klikkauksen Fixitillä -> Ei vaikutusta.
Nimipalvelimen kaappaus voi myös oirehtia näin, joten tarkistamaan: -> Oli ennallaan.
Seuraavana autoruns ja processhacker ja kaikki täikammalla läpi palveluita myöten -> Ei löytynyt mitään.

Tässä vaiheessa alkoi keinot loppua. Päättelin että olin saanut jonkun rootkitin ja on vain hyväksyttävä se kolkko tosiasia että mitään ei ole tehtävissä ja kaikki on laitettava uusiksi ja tässä nyt ollaan; kone on kokonaan uudelleenasennettu, SP1 muut päivitykset paikallaan, kaikki tärkeimmät perusohjelmat toimivat.
Edessäpäin on vielä omien tiedostojen palautus varmuuskopioilta, koko levyn salaus ja siihen emergency levyn poltto, omien asetusten viilaus jotta saa koneen mieleisekseen ja loppujen ohjelmien lataus ja asennus.

Tällainen linkki johtaa samaan roskasivustopaikkaan kuin tuo MS:n mokailukin.

www.internetexplorer.com

Ja tämä oli MS:n typo jota en huomannut ja joka toimi vielä eilen illalla ja aiheutti sotkun:

www.micrososoft.com

20

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • In-Win

      Kyllä niitä "ajatuskatkoja" käy toisillekin, mutta näinollen sait "myllyn" taas "uutuuskuntoon" ja turhat pilkut ja pisteet pois systeemistä.
      Minäkin uudelleen asensin seiskan pari päivää sitten, kun oli kertynyt kaikenlaista koeajon sontaa ja jälleen on "puhtaat" sivut "jauhimessa" , joten ............... ?

      • huhhhhuh

        Täytyyhän se Windows aina asentaa uudelleen parin kuukauden välein.


      • L-O-L-L-I-P-O-P
        huhhhhuh kirjoitti:

        Täytyyhän se Windows aina asentaa uudelleen parin kuukauden välein.

        Ja joskus useamminkin ! he he heheheheheheheh


      • huhhhhuh kirjoitti:

        Täytyyhän se Windows aina asentaa uudelleen parin kuukauden välein.

        Vuosi meni ennen uudelleenasennusta ja nyttenkin aivan turhaan.

        98:lla pelailijat asensivat 98:n uudelleen n. 1-2 viikon välein.
        Se oli silloin aivan tavallinen huoltotoimenoide eikä edes kovin vaivalloinen kun siihen aikaan ei asenneltu mitään päivityksiä, kukaan ei edes tiennyt mikä palomuuri on, virustorjuntoja oli turha asentaa koneelle joka asennetaan jokatapauksessa uudelleen viikon päästä...

        Linuks trollien pitäisi päivittää vähän Windows osaamistaan jotta trollailu onnistuisi vähän uskottavammin.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Vuosi meni ennen uudelleenasennusta ja nyttenkin aivan turhaan.

        98:lla pelailijat asensivat 98:n uudelleen n. 1-2 viikon välein.
        Se oli silloin aivan tavallinen huoltotoimenoide eikä edes kovin vaivalloinen kun siihen aikaan ei asenneltu mitään päivityksiä, kukaan ei edes tiennyt mikä palomuuri on, virustorjuntoja oli turha asentaa koneelle joka asennetaan jokatapauksessa uudelleen viikon päästä...

        Linuks trollien pitäisi päivittää vähän Windows osaamistaan jotta trollailu onnistuisi vähän uskottavammin.

        Kyllä se 98:n asentaminen kuitenkin oli ihan riittävän vaivalloista. Ja kyllä siihenkin jo löytyi päivityksiä

        http://support.microsoft.com/ph/1139?sid=1020

        Kyllä win98:aan löytyi jo palomuurejakin mutta et varmaan käyttänyt niitä silloin koska et käytä vieläkään?


      • exergy kirjoitti:

        Kyllä se 98:n asentaminen kuitenkin oli ihan riittävän vaivalloista. Ja kyllä siihenkin jo löytyi päivityksiä

        http://support.microsoft.com/ph/1139?sid=1020

        Kyllä win98:aan löytyi jo palomuurejakin mutta et varmaan käyttänyt niitä silloin koska et käytä vieläkään?

        Senkin ruikkukukko! Meinasin tarkastella paremmin viiksiäsi kommentoidakseni niitä itseäni ilahduttaen mutta siellä lukeekin että "käyttäjä on piilottanut profiilinsa".


      • exergy kirjoitti:

        Kyllä se 98:n asentaminen kuitenkin oli ihan riittävän vaivalloista. Ja kyllä siihenkin jo löytyi päivityksiä

        http://support.microsoft.com/ph/1139?sid=1020

        Kyllä win98:aan löytyi jo palomuurejakin mutta et varmaan käyttänyt niitä silloin koska et käytä vieläkään?

        Omat käyttökokemukset 98:sta ovat likipitäen puhdas pyöreä nolla.
        Ostin sellaisen kesällä vuonna 1998 jolloin se ilmestyi ja sitä mainostettiin pilleripurkilla. Käytin sitä vain kuukauden ja siirryin lopullisesti NT käyttäjäksi, silloin mentiin versiossa NT4 SP3.
        Kaikilla kavereilla oli siihen aikaan pelkästään 98:a ja näitten tietokoneen käyttö oli täsmälleen tällaista mitä kerroin ja miksi ei olisi ollut, mitä menetettävää siinä oli jos örkit vähän mellastivatkin, menihän se 98 pelikäytössä jokatapauksessa uudelleenasennuskuntoon viimeistään kolmannen asennetun pelin jälkeen ja mitään nettipankki / luottokorttiongelmia ei ollut.
        Nettikin oli melkein kaikilla 56 Kb puhelinmodemi, rikkaimmilla ISDN ja suurin huolenaihe tietoturvapuolella oli dialerit.


      • exergy kirjoitti:

        Senkin ruikkukukko! Meinasin tarkastella paremmin viiksiäsi kommentoidakseni niitä itseäni ilahduttaen mutta siellä lukeekin että "käyttäjä on piilottanut profiilinsa".

        Viritän sinne profiilin jossain välissä jotain hehkeää kunhan muistan / kekiän / jaksan.....................


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Omat käyttökokemukset 98:sta ovat likipitäen puhdas pyöreä nolla.
        Ostin sellaisen kesällä vuonna 1998 jolloin se ilmestyi ja sitä mainostettiin pilleripurkilla. Käytin sitä vain kuukauden ja siirryin lopullisesti NT käyttäjäksi, silloin mentiin versiossa NT4 SP3.
        Kaikilla kavereilla oli siihen aikaan pelkästään 98:a ja näitten tietokoneen käyttö oli täsmälleen tällaista mitä kerroin ja miksi ei olisi ollut, mitä menetettävää siinä oli jos örkit vähän mellastivatkin, menihän se 98 pelikäytössä jokatapauksessa uudelleenasennuskuntoon viimeistään kolmannen asennetun pelin jälkeen ja mitään nettipankki / luottokorttiongelmia ei ollut.
        Nettikin oli melkein kaikilla 56 Kb puhelinmodemi, rikkaimmilla ISDN ja suurin huolenaihe tietoturvapuolella oli dialerit.

        Juu, muistan kyllä, ensimmäinen puhelinmotuni oli 33kbps eli imurointi oli tommoset 4Kt sekunnissa, joskus jopa 4,5Kt/s kun sattui hyvään saumaan. Sillähän latasi kokoruutuisen kuvan liki minuutissa! Seuraavana olikin motorolan gprs-kännykkä joka imuroi vastaavan kuvan 10 sekuntia nopeammin nopeudella 5Kt/s ja se oli yhtä juhlaa ja Formulaa.

        Ilmeisesti se oli minulle sopiva nopeus kun löysin muijan silloisesta treffimestasta eli nykyisestä suomi24 treffeistä ;D

        Joskin itse siirryin vuonna 2001 Windows 2000 Pro:hon ja käyttelin sitä kait vuoteen 2003 minkä jälkeen kaikki, silloin jo uusioperheen, kaikki koneet menivät XP:ksi eikä win98:a asennettu enää kuin perheen pienimmälle, silloin 4-vuotiaalle vanhaan P90-koneeseen että sai jotain pikkupelejä sen kanssa pelata.

        Tänä päivänä vaatimukset ovat tietysti toista luokkaa ja huolestuneena odotan kun nykyinen kuopus, eskarilainen, hoksaa että se tarvii paremman koneen W7:lla. Onneksi sen kone vielä pyörittää XP:llä kaikkia Lego Star Wars -pelejä niin selviän vielä ensi syksyyn. Toisaalta olen tuumaillut että kun mulla on kamalasti vanhaa rautaa niin voisi rakennella tuonne harrastushuoneeseen muutaman koneen joissa pyörisi talon ikivanhat retropelit eli jotain DOS-win9x-w2k- koneita että saisi nuo kaikki vanhat hyödynnettyä. Verkkoon ne voisi mennä vaikka linuxkoneen kautta jos tarveis.

        Mutta nuo dialerit tosiaan tulivat silloin tutuiksi koska niitä dialereita olisi pitänyt asennella alvariinsa ja niiden kanssa piti olla tarkkana koska noin joka oli haittaohjelma.


      • exergy kirjoitti:

        Juu, muistan kyllä, ensimmäinen puhelinmotuni oli 33kbps eli imurointi oli tommoset 4Kt sekunnissa, joskus jopa 4,5Kt/s kun sattui hyvään saumaan. Sillähän latasi kokoruutuisen kuvan liki minuutissa! Seuraavana olikin motorolan gprs-kännykkä joka imuroi vastaavan kuvan 10 sekuntia nopeammin nopeudella 5Kt/s ja se oli yhtä juhlaa ja Formulaa.

        Ilmeisesti se oli minulle sopiva nopeus kun löysin muijan silloisesta treffimestasta eli nykyisestä suomi24 treffeistä ;D

        Joskin itse siirryin vuonna 2001 Windows 2000 Pro:hon ja käyttelin sitä kait vuoteen 2003 minkä jälkeen kaikki, silloin jo uusioperheen, kaikki koneet menivät XP:ksi eikä win98:a asennettu enää kuin perheen pienimmälle, silloin 4-vuotiaalle vanhaan P90-koneeseen että sai jotain pikkupelejä sen kanssa pelata.

        Tänä päivänä vaatimukset ovat tietysti toista luokkaa ja huolestuneena odotan kun nykyinen kuopus, eskarilainen, hoksaa että se tarvii paremman koneen W7:lla. Onneksi sen kone vielä pyörittää XP:llä kaikkia Lego Star Wars -pelejä niin selviän vielä ensi syksyyn. Toisaalta olen tuumaillut että kun mulla on kamalasti vanhaa rautaa niin voisi rakennella tuonne harrastushuoneeseen muutaman koneen joissa pyörisi talon ikivanhat retropelit eli jotain DOS-win9x-w2k- koneita että saisi nuo kaikki vanhat hyödynnettyä. Verkkoon ne voisi mennä vaikka linuxkoneen kautta jos tarveis.

        Mutta nuo dialerit tosiaan tulivat silloin tutuiksi koska niitä dialereita olisi pitänyt asennella alvariinsa ja niiden kanssa piti olla tarkkana koska noin joka oli haittaohjelma.

        toinen.. noin joka toinen oli haittaohjelma.

        Eikä sitä w98:aa sentään niin usein tarvinut uudelleenasentaa, kerran puolessa vuodessa oli melko varma nakki tai viimeistään vuoden päästä edellisestä asennuksesta. Riippui toki kuten nykyäänkin että mitä koneella teki, trialit ja sharewaret saivat purkin äkkiä sekaisin mutta maltillisella käytöllä selvisi sinne vuoden paikkeille, erittäin maltillisella jopa kahteen vuoteen mutta siellä yleensä oli se viimeinen seinä sitten vastassa jo. Toki sen sai nopeastikin sekaisin eli kuukausissa jos kuvitteli hallitsevansa konettaan.


      • .m.nnnm.
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Omat käyttökokemukset 98:sta ovat likipitäen puhdas pyöreä nolla.
        Ostin sellaisen kesällä vuonna 1998 jolloin se ilmestyi ja sitä mainostettiin pilleripurkilla. Käytin sitä vain kuukauden ja siirryin lopullisesti NT käyttäjäksi, silloin mentiin versiossa NT4 SP3.
        Kaikilla kavereilla oli siihen aikaan pelkästään 98:a ja näitten tietokoneen käyttö oli täsmälleen tällaista mitä kerroin ja miksi ei olisi ollut, mitä menetettävää siinä oli jos örkit vähän mellastivatkin, menihän se 98 pelikäytössä jokatapauksessa uudelleenasennuskuntoon viimeistään kolmannen asennetun pelin jälkeen ja mitään nettipankki / luottokorttiongelmia ei ollut.
        Nettikin oli melkein kaikilla 56 Kb puhelinmodemi, rikkaimmilla ISDN ja suurin huolenaihe tietoturvapuolella oli dialerit.

        Yllättävää. Minulla 98 ei tarvinnut asentaa kuin kerran ja pelasin niihin aikoihin paljon. Ehkä kavereiden olisi pitänyt käyttää palomuuria? Eniten on tarvinnut asentaa uudestaan 3.1 ja XP.


    • In-Win

      Millennium-Edition se teetti työtä eniten, kun siinä tuli häiriötä kerran viikossa !
      Kaikki windowsit olen käynyt läpi aina tähän Windows seiskaan asti ja ainoastaan jätin väliin Vistan, sillä minulla oli kolme "toweria" Windows_XP Pro käyttiksellä ja ei ollut tarve siirtyä uuteen, kun Windows-7 oli jo "piirustuspöydällä".
      Tämä Windows seiska on toiminut kiitettävästi 2009 lokakuusta lähtien ja ainoastaan uudelleen asensin tämän uudelleen, kun "päivitin kalustoa" ja halusin puhtaan asennuksen, joten ................... ?

      • Oma syy

        Kaikkien windowsien ongelmat ovat itse aiheutettuja.

        Ne saa vain asentamalla windowsin, joten ................... ?


      • Joten jouduit kuitenkin asentamaan sen uudelleen, miksi? Linuxin voi useimmiten pävittää uuteen kalustoon siten että irroittaa kiintolevyn ja kiinnittää sen uuteen kalustoon ja painaa virtanapista. Jos haluaa uusia kiintolevynkin niin voi ajaa dd:llä vanhan kiintolevyn sisällön uudelle. Sitten on kaikki taas uutta eikä missään vaiheessa tarvitse altistua aktivointirumbaankaan.


      • In-Win
        exergy kirjoitti:

        Joten jouduit kuitenkin asentamaan sen uudelleen, miksi? Linuxin voi useimmiten pävittää uuteen kalustoon siten että irroittaa kiintolevyn ja kiinnittää sen uuteen kalustoon ja painaa virtanapista. Jos haluaa uusia kiintolevynkin niin voi ajaa dd:llä vanhan kiintolevyn sisällön uudelle. Sitten on kaikki taas uutta eikä missään vaiheessa tarvitse altistua aktivointirumbaankaan.

        Minä en käytä "parsittuja sukkia" enkä parsittua käyttöjärjestelmää, että myös otan "peilikopion" käyttöjärjelmästä toiselle kiintolevylle, joten jos häiriötä tulee, niin toimiva käyttis on toisella koviksella ja ei mene viisi tuntia työskentelyä hukkaan, joten ...... ?


      • ATK muumila fi.
        Oma syy kirjoitti:

        Kaikkien windowsien ongelmat ovat itse aiheutettuja.

        Ne saa vain asentamalla windowsin, joten ................... ?

        Niin sitä luuleen kun puusta katsoo, tai takakamarin ikkunasta ?


    • Eli myös kopiosi meni uusiksi.

      • In-Win

        Luonnollisesti menikin, mutta minä en pidä "historian muistiota" , joten .................... ?


    • Se kopiolevyhän on juuri "historian muistio" eikö niin..

      • In-Win

        Sinulle se on mahdollisesti "tärkeää" säilöä menneiden vuosien hälmöilyä, joista sinulla on kopiot jo suomi24 arkistossa, mutta henkilökohtaiset tiedot ja kuvat saa poltettua DVD,lle, sillä kiintolevy ei ole mikään hirtoriansäilytyskirjasto, vaan käyttiksen ja tämänhetkisten tietojen säilöntä levy, joten ....... ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe