Ongelmana on packard bell modell kamet am ja siihen yhdistettäis monitoimilaite hp deskjet 1050 all in one j410 series. Laitteisiin on haettu ajureita valmistajien kotisivuilta ja oltu yhteydessä puhelimitse online tukeen, ns: ammattilainen on näpertänyt koneen parissa useita tunteja ei auta mikään ei. Koneessa on win vista home premium käyttis ja hp asentuu koneelle ja pystyi jopa testisivun tulostamaan muttei suostu tulostamaan mitään, tulostettaessa tulee vain virhe. Sama tulostin asentuu ongelmitta esim aceriin ja tulostus toimii normaalisti, mutta ei tähä pacard belliin. Mikä ihme mättää?
Joku väitti, että vista on virheen syy ja vista pitäis asentaa uudelleen, ei kait nyt koko käyttöjärjestelmää pidä uudelleen asentaa jos haluaa asentaa pelkän tulostimen koneeseen. Tää on jo elämää suurempi kysymys ja mysteeri! Auttakaa nyt hyvät ihmiset jos voitte.
Asennuksen rippeitä jää ilmeisesti koneele joita en voi poistaa, olen lisää/poista sovelluksen kautta useasti poistanut uusio asennuksen eikä mikään auta.
Recovery levyke koneeseen ja kaikki häviää niinkö? Paripäivää töitä päivitysten ym kanssa ja tulostin saadaan pelittämään niinkö?
tulostimen lisäys läppäriin
18
783
Vastaukset
- testtt
Onko kokeiltu Vistan haulla etsiä tulostimen rippeet ja poistaa ne?
Lataa vaikka CCleaner ja putsaa sillä. Tarkkana siinä missä järjestyksessä ja milloin piuhan laittaa.
Eipä tosiaan Vistaa kannata tuon takia asentaa uusiksi, mikä virhesanoma sieltä tulee?- hp deskjet 1050
Mun kaveri joka tätä yritti asentaa, teki kaikkensa haki mielestäni vistan ongelmakohdat sun muut, koneessani on ccleaner ja on yritetty asentaa ilman palomuuria ja virusohjelmaa, ei auta mikään. Tulostin ei vaan suostu pelittämään. On vaihdettu usb kaapelia on vaihdettu tulostinporttia. Onkohan tässä valtakunnassa ketään joka ton saisi pelittään. Nyt oikeesti alkaa meneen järki.
- MulliKulli
hp deskjet 1050 kirjoitti:
Mun kaveri joka tätä yritti asentaa, teki kaikkensa haki mielestäni vistan ongelmakohdat sun muut, koneessani on ccleaner ja on yritetty asentaa ilman palomuuria ja virusohjelmaa, ei auta mikään. Tulostin ei vaan suostu pelittämään. On vaihdettu usb kaapelia on vaihdettu tulostinporttia. Onkohan tässä valtakunnassa ketään joka ton saisi pelittään. Nyt oikeesti alkaa meneen järki.
Mulla oli Vista pöytäkoneessa, Acer M3201 ja HP 1050. Alussa toimi ok. Sitten alkoi ongelma : HP ei alkanut vetää paperia sisään tulostusta varten. Kokeilin sitä että kun napsautin ohjelmasta - Tulosta - työnsin paperin syöttöön. Toimi paperi kerrallaa. Takuusen meni uuden Hp 1050 tilalle. Koska ei takuukoneessa värikasetteja, en ottanut sitä vastaan. Ostin Epsonin. Ei enää HP kirjoitinta yhtään. Ensin Hp 520; Hp photosmart; Hp 1050 - 49€.
- 8+9
Lasketaan esimerkki:
- Jos sulla menee pari päivää asennukseen, 16h, 20€h vapaa-aikan menetyksestä.
- Uusi tulostin noin 50€.
Eli voitat tossa melkoisesti hakemalla yksinkertaisesti uuden tulostimen kaupasta. - hp käyttäjä
Asenna Vistan tilalle ilmainen Ubuntu Linux ja tulostin lähtee heti toimimaan ilman ajurien asennusta.
http://hplipopensource.com/hplip-web/models/deskjet_aio/deskjet_1050_j410_series.html- hp käyttäjä
Eli lataa tästä Ubuntu 10.04.2 joka on 64-bittinen (688 megatavua)
http://www.nic.funet.fi/pub/Linux/INSTALL/Ubuntu/releases/10.04.2/ubuntu-10.04.2-desktop-amd64.iso
polta lataamasi iso-tiedosto cd-levylle
http://www.valo-cd.fi/ilmainen_infrarecorder_korvaa_nero_burning_rom
Kokeile käynnistää kone Ubuntu cd-levy sisällä ja kokeile käyttöä live-cd:ltä (ei siis asennusta). Jos kaikki toimii, myös tulostin, käynnistä kone uudelleen ilman cd-levyä ja varmuuskopioi Vistassa kaikki tärkeät tiedostosi.
Kun tiedostot varmuuskopioitu, myös selaimen kirjanmerkit yms. mitä tarvit, voit asentaa Ubuntu Linuxin tyhjentäen koko kiintolevyn ja laittaa Vistasta varmuuskopioimasi tärkeät tiedostot. :-)
Pyydä apua jos et itse tiedä, jos kysyt Ubuntu forumilla, joku voi tulla sinulle ilmaiseksi asentamaan jos samalla paikkakunnalla. http://forum.ubuntu-fi.org/ - Ubuntulainen..
Tätä minäkin ihmettelin kun asensin ubuntun ei tarvinnut mitään ajureita vaan piuha paikalleen ja tulostamaan.
Olin kauan mietinyt linuxia mutta koska olen jo 56 vuotias gubbe ja näistä tietokoneista ei ole kokemusta niin pelkäsin että joudun opettelemaan vielä vanhana uuden käyttiksen mutta eihän siinä loppujen lopuksi ollut paljon opettelemista.
Koska käytän etupäässä nettiä ja tallennan valokuvia kamerasta niin olen ollut todella tyytyväinen tähän ubuntuun.
Wintoosa ihmisille sanon että en väitä että ubuntu on parempi tai huonompi kuin vista, toinen käyttis palvelee toista ihmistä paremmin ja toinen toista. - Eipäs lähdekään!
Ubuntuun ei tällä hetkellä saa ajuri juuri tuohon ko. laitteeseen, ei 1050 eikä 2050- versioihin. Itselläni on juuri tuo HP DeskJet 1050 ja ei löydy ajuria ubuntuun.
http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php
Tuolta sivulta voi tarkistaa. - Hankalampaa ei...
...voisi olla! Tuosta sekamelskasta ei ota pirukaan selvää. Pysyttele vaan tiukasti windowsissa.
- 2+5
Et kai tosissasi usko, että, noi sun ehdottamat toimenpiteet menee suit sait putkeen aloittajalta.
Päälle vielä uuden käyttiksen opettelu.
Aika työmaa jokatapauksessa saada hp:n raato pelittämään tuo ehdottamasi.- 2+5
Siis comment nimimerk. "hp käyttäjä"
Vastausloota....
- Velivee
Minulla HP deskjet 1050 ja Ubuntu 10.10 ja ei tarvinnut kuin johto kiinni koneeseen ja toimi heti. En asentanut mitään ajureita tai muutakaan.
- En usko.
Se on sitäpaitsi (10.10) kokeiluversio.
- Velivee
En usko. kirjoitti:
Se on sitäpaitsi (10.10) kokeiluversio.
Niinkö lienee mutta pää-asia että toimii. En ole aukaissut wintoosaa kuin kerran sen jälkeen kun asensin tämän. Jätin varalta wintoosankin koneeseen että jos tämän kanssa tulee ongelmia mutta on nyt muutaman kuukauden ollut ja ei ole ollut tarvetta avata wintoosaa. Olen jo yli viisikymppinen mies ja ei ole kokemusta näistä tietokoneista kuin parin vuoden ajalta.
- Parempi katsoa....
Velivee kirjoitti:
Niinkö lienee mutta pää-asia että toimii. En ole aukaissut wintoosaa kuin kerran sen jälkeen kun asensin tämän. Jätin varalta wintoosankin koneeseen että jos tämän kanssa tulee ongelmia mutta on nyt muutaman kuukauden ollut ja ei ole ollut tarvetta avata wintoosaa. Olen jo yli viisikymppinen mies ja ei ole kokemusta näistä tietokoneista kuin parin vuoden ajalta.
...kuin katua, vaikka se sulla toimisikin hyvin. Sehän tarkoittaa vain sinun konettasi ja sinun käyttöä. Toisessa koneessa ja toisenlaisella käytöllä se voi hyvinkin vielä tökkiä joiltain osin.
- Älkää hosuko
Voi voi sentään. Kun näitä tulostimia asentelee nykyään kaikein maailman urpot ja urvelot. Tässä on sitten lopputulos...
Ensin katsotaan että käyttöjärjestelmässä on kaikki tarvittavat palvelut päällä.
Sitten ajetaan se softapaketti CD tai asennuspaketti,jos netistä ladattu.. jossain kohtaa asennusta ohjelma pyytää yhdistämään tulostimen kaapelilla, no, tehdään työtä käskettyä, ja edetään rauhallisesti loppuun asti ohjeiden mukaan.
Hösääjät ja hössöttäjät osaavat pilata jopa näin helpon asian kuin tulostimen asennuksen.- maomao
Minulla kyllä HP:n 8100 sarjan tulostin alkoi pelittämään ilman mitään asentamista. Mac OSX Snowleopard. Kaapeli kiinni ja tulostamaan.
- takkari
Olen käyttänyt kahdessa Vista-läppärissäni HP 5550 DeskJettiä. Ensimmäinen kerta molemmissa: USB-johto koneeseen ja muutaman sekunnin jälkeen oli toimintavalmis. En tarvi muuta kuin perustulostuksen, joten en asentanut HP:n omia asennustiedostoja.
Oletko kokeillut toista USB-porttia?
Minkä virheilmoituksen antaa tulostettaessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912833
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454780Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392788Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201955Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1111706Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471