Newsec kokemuksia?

minjävainh

Onko tuon firman vuokra-asunnot yleensä hyviä ja millainen on Newsec isännöitsijöinä? Hyvä? Huono? Kohtalainen?

286

65648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gggggooooooogleeeeee

      Vai huonoja kokemuksia. En nää koskaan ikinä tee sitä virhettä, että jotain heiltä vuokraisin!!

      • ÄskettäinPoisMuuttanut

        Sama täällä. Huijasivat lähes kaikessa. Poismuuttaessa yrittävät laskuttaa kaiken mahdollisen. Älkää asioiko heidän kanssaan!


      • Anonyymi

        Pääasiassa huonoja kokemuksia. Newsecin kanssa yhteistyön tekeminen oli todella hankalaa. Asuin Kodisto Oy:n asunnossa vähän yli vuoden, mutta todella rasittavaa, kun sanotaan, että he selvittävät asiaa ja soittavat minulle takaisin, eikä koskaan soita. Sähköposteihin ei vastattu ja jos vastattiin, niin pisimmillään viisi viikkoa myöhemmin, kun oli sovittu.


      • Anonyymi
        ÄskettäinPoisMuuttanut kirjoitti:

        Sama täällä. Huijasivat lähes kaikessa. Poismuuttaessa yrittävät laskuttaa kaiken mahdollisen. Älkää asioiko heidän kanssaan!

        Olen yrittänyt asua n. 5 vuotta Newsecin/ Rosa Housingin/ Kodiston osoitteessa. He suosivat Järvenpään narkomaanibisnestä. Maksan kovaa vuokraa asunnosta, joka käytännössä on asuinkelvoton. Narkkarit juhlivat ja isännöinti suojelee heitä. Opioidien savut tulevat raitisilmakanavaa pitkin suoraan asuntooni ja sänkyyni. Olen joutunut saman Kodiston takia kroonisesti sairastuttuani päättymättömiin terveysongelmiin. Isännöinti heittäytyy julmaksi, ei vastaa asiallisiin tiedusteluihin, pimittää liikaa maksetut vuokrarahat, käyttäytyy epäasiallisesti. Siivoton pihan alue, törkeitä asukkaita, jatkuvaa pelkäämistä kuten tosin Jårvenpäässä muissakin vuokraslummeissa. Sanoisin, että sikamainen suuri asuntojen vuokraajataho on pelkkää sosiaalidemokraattien ryöstöbisnestä. Varokaa, moni tulee osoitteisiin muualtakin Suomesta suurin toivein ja onnellisena asunnon saatuaan mutta KODISTO on kaikkea muuta mutta ei koti. Osoitteestamme lähtee asukkaita lyhyen asumisajan jälkeen raivoissaan, toisiin vuokraajayrityksiin. Tekniset ovat nöyryyttäjiä, palvelut pelkkää tehotonta silmänlumetta. Asukas joutuu huomauttelemaan tekemättömistä töistä. — Pelkkää sikailua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt asua n. 5 vuotta Newsecin/ Rosa Housingin/ Kodiston osoitteessa. He suosivat Järvenpään narkomaanibisnestä. Maksan kovaa vuokraa asunnosta, joka käytännössä on asuinkelvoton. Narkkarit juhlivat ja isännöinti suojelee heitä. Opioidien savut tulevat raitisilmakanavaa pitkin suoraan asuntooni ja sänkyyni. Olen joutunut saman Kodiston takia kroonisesti sairastuttuani päättymättömiin terveysongelmiin. Isännöinti heittäytyy julmaksi, ei vastaa asiallisiin tiedusteluihin, pimittää liikaa maksetut vuokrarahat, käyttäytyy epäasiallisesti. Siivoton pihan alue, törkeitä asukkaita, jatkuvaa pelkäämistä kuten tosin Jårvenpäässä muissakin vuokraslummeissa. Sanoisin, että sikamainen suuri asuntojen vuokraajataho on pelkkää sosiaalidemokraattien ryöstöbisnestä. Varokaa, moni tulee osoitteisiin muualtakin Suomesta suurin toivein ja onnellisena asunnon saatuaan mutta KODISTO on kaikkea muuta mutta ei koti. Osoitteestamme lähtee asukkaita lyhyen asumisajan jälkeen raivoissaan, toisiin vuokraajayrityksiin. Tekniset ovat nöyryyttäjiä, palvelut pelkkää tehotonta silmänlumetta. Asukas joutuu huomauttelemaan tekemättömistä töistä. — Pelkkää sikailua!

        Jatkan yllä olevaa omaa tekstiäni. Olen joutunut kamppailemaan jo vuodesta 2014 Järvenpään huumemyönteisten viranomaisten kanssa. Poliisi lähinnä nauraa jos narkkinaapurista menee tekemään rikosilmoituksen. Se on lisäksi poliisin mukaan isännöitsijän tehtävä, sillä asumisrauhan valvonta kuuluisi taloyhtiön edustajalle. RTK-huolto Newsecistä on kerta toisen jälkeen antanut minulle lainvastaiset ohjeet, painostanut tekemään rikosilmoitukset. Aiempi tyyli oli siis vain sälyttää valvonnan vastuu asukkaille, olla puuttumatta naapurihäirintään. Tuusulan terveystarkastaja ei tehnyt yhtään mitään, vaikka kävi asunnossani. Mietiskelen onko hänestäkin tullut narkkien ystävä.

        Isännöijän vaihduttua kommunikoinnin aikaansaaminen muuttui kovin paljon helpommaksi. Aiempi oli epäammattimaisesti toimiva ja tyly. Nykyinen valittaa, että isännöinnillä ei ole keinoja häätää narkkeja.. kituminen jatkuu kunnes asiat pahenevat tarpeeksi ja poliisi vihdoin puuttuu asumisoikeuteen. Helvettiasuminen salataan kaupungin taholta, sillä kaupunginhallituksen linjaus on asuttaa rikolliset normaalien ihmisten joukkoon! Olin läsnä kokouksessa, jossa asia ilmoitettiin. Järvenpää brändää itseään Aalto-yliopiston lippulaivakaupunkina mutta kaikki tänne muuttavat lähtevät yleensä vuoden kuluttua pois. Rahalle ei saa vastinetta, hintataso on pelkkää ryöstöä, palvelut surkeita. Aaltohan on sosialistien yliopisto, riistorakentamisen ja systeemisen huonolaatuisen asuntosuunnittelun kouluttaja. Olen sen oppilaita. Lepolan tonttimaa oli ilmaista. Kulttuuriseutumme tuhottiin sosialisti Suvianne Siimeksen hankkeena.

        Asukkailla on kuitenkin mahdollisuus vaikuttamiseen mutta ongelmasta on päästävä neuvottelemaan isännöijän kanssa. Jos on energiaa ja ammattiosaamista voi jäädä kitumaan Newsecin tappaviin vuokramurjuihin. Olen ammattisuunnittelija. En ole löytänyt ainiatakaan asunnon sisäistä onnistunutta asiakokonaisuutta. Karttakaa Newseciä! Täällä nukutaan toppatakki päällä opioidien löyhkässä. Lattiat ovat talvella jääkylmät, meluhaitta tekniikasta hirveä. Kesän lämpötila on 36°C. Suunnittelijat ja toteuttajat, vuokraaja pitäisi vangita!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan yllä olevaa omaa tekstiäni. Olen joutunut kamppailemaan jo vuodesta 2014 Järvenpään huumemyönteisten viranomaisten kanssa. Poliisi lähinnä nauraa jos narkkinaapurista menee tekemään rikosilmoituksen. Se on lisäksi poliisin mukaan isännöitsijän tehtävä, sillä asumisrauhan valvonta kuuluisi taloyhtiön edustajalle. RTK-huolto Newsecistä on kerta toisen jälkeen antanut minulle lainvastaiset ohjeet, painostanut tekemään rikosilmoitukset. Aiempi tyyli oli siis vain sälyttää valvonnan vastuu asukkaille, olla puuttumatta naapurihäirintään. Tuusulan terveystarkastaja ei tehnyt yhtään mitään, vaikka kävi asunnossani. Mietiskelen onko hänestäkin tullut narkkien ystävä.

        Isännöijän vaihduttua kommunikoinnin aikaansaaminen muuttui kovin paljon helpommaksi. Aiempi oli epäammattimaisesti toimiva ja tyly. Nykyinen valittaa, että isännöinnillä ei ole keinoja häätää narkkeja.. kituminen jatkuu kunnes asiat pahenevat tarpeeksi ja poliisi vihdoin puuttuu asumisoikeuteen. Helvettiasuminen salataan kaupungin taholta, sillä kaupunginhallituksen linjaus on asuttaa rikolliset normaalien ihmisten joukkoon! Olin läsnä kokouksessa, jossa asia ilmoitettiin. Järvenpää brändää itseään Aalto-yliopiston lippulaivakaupunkina mutta kaikki tänne muuttavat lähtevät yleensä vuoden kuluttua pois. Rahalle ei saa vastinetta, hintataso on pelkkää ryöstöä, palvelut surkeita. Aaltohan on sosialistien yliopisto, riistorakentamisen ja systeemisen huonolaatuisen asuntosuunnittelun kouluttaja. Olen sen oppilaita. Lepolan tonttimaa oli ilmaista. Kulttuuriseutumme tuhottiin sosialisti Suvianne Siimeksen hankkeena.

        Asukkailla on kuitenkin mahdollisuus vaikuttamiseen mutta ongelmasta on päästävä neuvottelemaan isännöijän kanssa. Jos on energiaa ja ammattiosaamista voi jäädä kitumaan Newsecin tappaviin vuokramurjuihin. Olen ammattisuunnittelija. En ole löytänyt ainiatakaan asunnon sisäistä onnistunutta asiakokonaisuutta. Karttakaa Newseciä! Täällä nukutaan toppatakki päällä opioidien löyhkässä. Lattiat ovat talvella jääkylmät, meluhaitta tekniikasta hirveä. Kesän lämpötila on 36°C. Suunnittelijat ja toteuttajat, vuokraaja pitäisi vangita!!!

        Ei kai asunto ole vankila. jos asuu huonojen naapureiden ympäröimänä. Kannattaa ehkä muuttaa pois, se saa vuokranatajanki heräämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt asua n. 5 vuotta Newsecin/ Rosa Housingin/ Kodiston osoitteessa. He suosivat Järvenpään narkomaanibisnestä. Maksan kovaa vuokraa asunnosta, joka käytännössä on asuinkelvoton. Narkkarit juhlivat ja isännöinti suojelee heitä. Opioidien savut tulevat raitisilmakanavaa pitkin suoraan asuntooni ja sänkyyni. Olen joutunut saman Kodiston takia kroonisesti sairastuttuani päättymättömiin terveysongelmiin. Isännöinti heittäytyy julmaksi, ei vastaa asiallisiin tiedusteluihin, pimittää liikaa maksetut vuokrarahat, käyttäytyy epäasiallisesti. Siivoton pihan alue, törkeitä asukkaita, jatkuvaa pelkäämistä kuten tosin Jårvenpäässä muissakin vuokraslummeissa. Sanoisin, että sikamainen suuri asuntojen vuokraajataho on pelkkää sosiaalidemokraattien ryöstöbisnestä. Varokaa, moni tulee osoitteisiin muualtakin Suomesta suurin toivein ja onnellisena asunnon saatuaan mutta KODISTO on kaikkea muuta mutta ei koti. Osoitteestamme lähtee asukkaita lyhyen asumisajan jälkeen raivoissaan, toisiin vuokraajayrityksiin. Tekniset ovat nöyryyttäjiä, palvelut pelkkää tehotonta silmänlumetta. Asukas joutuu huomauttelemaan tekemättömistä töistä. — Pelkkää sikailua!

        Yllä oleva teksti on minun, jatkan sitä. Tilanteet ovat muuttuneet pelkäksi asumishelvetiksi. Narkomaanivuokralaiset käyttävät kannabista yöllä ja päivisin. Kaikki keskushermostoa vaurioittavat myrkyt siirtyvät raitisilmaväylää pitkin asuntooni. Isännöinti syyllistää raittiit asukkaat ja suosii narkomaaneja. Polisille on turhaa ilmoittaa Järvenpään narkkareista, he eivät tee mitään rikollisten kiinni saamiseksi! Maksan huippuvuokraa läävästä, jossa sairastuu pelkän saastuneen sisäilman takia. Newsec lienee sosialistibisnestä, se suosii kommunistien saastaisia elämäntapoja. Välttäkää Newseciä! Se on todella huono vuokraaja ja isännöinti järkyttävän heikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai asunto ole vankila. jos asuu huonojen naapureiden ympäröimänä. Kannattaa ehkä muuttaa pois, se saa vuokranatajanki heräämään.

        Narkit haluavat, että raittiit ja kunnialliset asukkaat muuttavat pois ja heille saadaan ylivalta. Sisäministeri Maria Ohisalo pitäisi vangita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai asunto ole vankila. jos asuu huonojen naapureiden ympäröimänä. Kannattaa ehkä muuttaa pois, se saa vuokranatajanki heräämään.

        Newsec viis veisaa vaikka vuokralaiset jatkuvasti muuttavat, aina seuraavat lentävät ansaan.
        Isännöitsijä ei tee mitään , toimistohenkilö pyytää soittamaan poliisin, soitin kerran niin mölyhuusholli hiljeni siksi aikaa n.10 minuutiksi, että pollarit häipyivät, sitten mökä taas jatkui. Poliisi ei anna tietoja isännöitsijöille, joten soitat sinne, sun tänne on yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä oleva teksti on minun, jatkan sitä. Tilanteet ovat muuttuneet pelkäksi asumishelvetiksi. Narkomaanivuokralaiset käyttävät kannabista yöllä ja päivisin. Kaikki keskushermostoa vaurioittavat myrkyt siirtyvät raitisilmaväylää pitkin asuntooni. Isännöinti syyllistää raittiit asukkaat ja suosii narkomaaneja. Polisille on turhaa ilmoittaa Järvenpään narkkareista, he eivät tee mitään rikollisten kiinni saamiseksi! Maksan huippuvuokraa läävästä, jossa sairastuu pelkän saastuneen sisäilman takia. Newsec lienee sosialistibisnestä, se suosii kommunistien saastaisia elämäntapoja. Välttäkää Newseciä! Se on todella huono vuokraaja ja isännöinti järkyttävän heikkoa.

        Älä nyt puolueita sotke. Itä-Uudenmaan poliisi on tehnyt syyttäjänviraston kanssa sopimuksen 3,5v. että ihmisten pikkuasioita ei hoidella. Valitusta vaan Oikeuskanslerin virastoon. Hesarissa oli tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt asua n. 5 vuotta Newsecin/ Rosa Housingin/ Kodiston osoitteessa. He suosivat Järvenpään narkomaanibisnestä. Maksan kovaa vuokraa asunnosta, joka käytännössä on asuinkelvoton. Narkkarit juhlivat ja isännöinti suojelee heitä. Opioidien savut tulevat raitisilmakanavaa pitkin suoraan asuntooni ja sänkyyni. Olen joutunut saman Kodiston takia kroonisesti sairastuttuani päättymättömiin terveysongelmiin. Isännöinti heittäytyy julmaksi, ei vastaa asiallisiin tiedusteluihin, pimittää liikaa maksetut vuokrarahat, käyttäytyy epäasiallisesti. Siivoton pihan alue, törkeitä asukkaita, jatkuvaa pelkäämistä kuten tosin Jårvenpäässä muissakin vuokraslummeissa. Sanoisin, että sikamainen suuri asuntojen vuokraajataho on pelkkää sosiaalidemokraattien ryöstöbisnestä. Varokaa, moni tulee osoitteisiin muualtakin Suomesta suurin toivein ja onnellisena asunnon saatuaan mutta KODISTO on kaikkea muuta mutta ei koti. Osoitteestamme lähtee asukkaita lyhyen asumisajan jälkeen raivoissaan, toisiin vuokraajayrityksiin. Tekniset ovat nöyryyttäjiä, palvelut pelkkää tehotonta silmänlumetta. Asukas joutuu huomauttelemaan tekemättömistä töistä. — Pelkkää sikailua!

        En usko, että noin paljon negatiivistä, omg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä oleva teksti on minun, jatkan sitä. Tilanteet ovat muuttuneet pelkäksi asumishelvetiksi. Narkomaanivuokralaiset käyttävät kannabista yöllä ja päivisin. Kaikki keskushermostoa vaurioittavat myrkyt siirtyvät raitisilmaväylää pitkin asuntooni. Isännöinti syyllistää raittiit asukkaat ja suosii narkomaaneja. Polisille on turhaa ilmoittaa Järvenpään narkkareista, he eivät tee mitään rikollisten kiinni saamiseksi! Maksan huippuvuokraa läävästä, jossa sairastuu pelkän saastuneen sisäilman takia. Newsec lienee sosialistibisnestä, se suosii kommunistien saastaisia elämäntapoja. Välttäkää Newseciä! Se on todella huono vuokraaja ja isännöinti järkyttävän heikkoa.

        Jos joku käyttää kannambista ni se ei ole narkki, ota palikka asioista selvää ennen ku rupeet jeesustelee, se ei sun keskushermostoa tuhoa jos sen haisteat..pää pois perseestä ja muuta muualle jos noin ahistaa. Etit mettän keskeltä kämpän ni saat olla rauhas ja omas paskan hajussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasiassa huonoja kokemuksia. Newsecin kanssa yhteistyön tekeminen oli todella hankalaa. Asuin Kodisto Oy:n asunnossa vähän yli vuoden, mutta todella rasittavaa, kun sanotaan, että he selvittävät asiaa ja soittavat minulle takaisin, eikä koskaan soita. Sähköposteihin ei vastattu ja jos vastattiin, niin pisimmillään viisi viikkoa myöhemmin, kun oli sovittu.

        Juurikin tuo: heidän kanssa asiointi on HANKALAA. Kyllä isännöitsijän pitää huolehtia että asunto on Huoneenvuokralain mukainen. Mutta ei,lämmitys ei toimi vieläkään,alakerrassa kyllä. Kun lopulta saa huoltomiehen ,hän lupaa tuoda uudet termostaatit,-eipä tullut. Kun soittaa päivystykseen,palloillaan vaan et:- jos on aikoja... huollon mittari näyttänyt 20,todellisesti olleet jo 5vko 17-19 asteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt asua n. 5 vuotta Newsecin/ Rosa Housingin/ Kodiston osoitteessa. He suosivat Järvenpään narkomaanibisnestä. Maksan kovaa vuokraa asunnosta, joka käytännössä on asuinkelvoton. Narkkarit juhlivat ja isännöinti suojelee heitä. Opioidien savut tulevat raitisilmakanavaa pitkin suoraan asuntooni ja sänkyyni. Olen joutunut saman Kodiston takia kroonisesti sairastuttuani päättymättömiin terveysongelmiin. Isännöinti heittäytyy julmaksi, ei vastaa asiallisiin tiedusteluihin, pimittää liikaa maksetut vuokrarahat, käyttäytyy epäasiallisesti. Siivoton pihan alue, törkeitä asukkaita, jatkuvaa pelkäämistä kuten tosin Jårvenpäässä muissakin vuokraslummeissa. Sanoisin, että sikamainen suuri asuntojen vuokraajataho on pelkkää sosiaalidemokraattien ryöstöbisnestä. Varokaa, moni tulee osoitteisiin muualtakin Suomesta suurin toivein ja onnellisena asunnon saatuaan mutta KODISTO on kaikkea muuta mutta ei koti. Osoitteestamme lähtee asukkaita lyhyen asumisajan jälkeen raivoissaan, toisiin vuokraajayrityksiin. Tekniset ovat nöyryyttäjiä, palvelut pelkkää tehotonta silmänlumetta. Asukas joutuu huomauttelemaan tekemättömistä töistä. — Pelkkää sikailua!

        Mistä päätteet että ovat sosiaalidemokraattienja puhut huumebisneksestä? Hell järjestävät niitä?


      • Anonyymi
        ÄskettäinPoisMuuttanut kirjoitti:

        Sama täällä. Huijasivat lähes kaikessa. Poismuuttaessa yrittävät laskuttaa kaiken mahdollisen. Älkää asioiko heidän kanssaan!

        Joku venäläiskiinalainen yhtiö aivan sauras tuli vaihtamaan lukkoa väittäen ettei palautettu avaimia vaikka asuttiin vielä siellä. Pelle yritti laskuttaa siitä mutta sitten perui ääliö .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku käyttää kannambista ni se ei ole narkki, ota palikka asioista selvää ennen ku rupeet jeesustelee, se ei sun keskushermostoa tuhoa jos sen haisteat..pää pois perseestä ja muuta muualle jos noin ahistaa. Etit mettän keskeltä kämpän ni saat olla rauhas ja omas paskan hajussa

        Kyllä ne lehden imeskelijät narkkeja ovat. Taidat olla itsekkin kyseisen toiminnan harrastaja. Uskomatonta että puolustat sisätiloissa polttajia. Sama asia kuin polttaisit tupakkaa sisällä. Pilaa muidenkin sisäilman. Kyllä säkin palikka sen tajuat että sisällä ei saa polttaa ja jos polttaa niin on isännöitsijän asia puuttua asiaan. Kuvittelet vielä että normaalin sisäilman vaatiminen ja vetelien pilviveikkojen kritisointi on jeesustelua. Taidat olla päihteitä ihaileva teini tai sitten samalle tasolle jäänyt aikuinen ihminen. Huutista sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Newsec viis veisaa vaikka vuokralaiset jatkuvasti muuttavat, aina seuraavat lentävät ansaan.
        Isännöitsijä ei tee mitään , toimistohenkilö pyytää soittamaan poliisin, soitin kerran niin mölyhuusholli hiljeni siksi aikaa n.10 minuutiksi, että pollarit häipyivät, sitten mökä taas jatkui. Poliisi ei anna tietoja isännöitsijöille, joten soitat sinne, sun tänne on yhtä tyhjän kanssa.

        Kaks kertaa kävi poliisi yön aikana eräässä asunnossa ja häätö tuli asukkaille.Kyllä näissä asunnoissa saa rauhassa asua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku käyttää kannambista ni se ei ole narkki, ota palikka asioista selvää ennen ku rupeet jeesustelee, se ei sun keskushermostoa tuhoa jos sen haisteat..pää pois perseestä ja muuta muualle jos noin ahistaa. Etit mettän keskeltä kämpän ni saat olla rauhas ja omas paskan hajussa

        Joo olen samaa mieltä.


    • hemuli9650

      Huono. Yrittäävät mahdollisimman kauan viivytellä vuoravakuuden palautuksessa, ilmeisest itse saavat siitä jotain korkoja. Kuukauden ja ylikin joutuu odottelemaan. En suosittele kyseistä firmaa. Asunnot sikakalliita

      • Ash53

        Olen kohta kuukauden odottanut vuokravakuuden palautusta. Mitään vastausta ei saa mihinkää kysymykseen. Valitettavasti en voi suositella vuokranantajaksi.


      • jumakko

        Poismuuttaminen on todella hankalaa, koska eivat palauta vuokravakuutta kuin vasta kuukauden paasta. Itse jouduin ottamaan lainan uudenasunnon vakuuden maksua varten eli tuli parisataa euroa nostokuluja vakuuden paalle. Tuskin tulen enaa muuttamaan newsec:in asuntoihin.


      • Anonyymi
        jumakko kirjoitti:

        Poismuuttaminen on todella hankalaa, koska eivat palauta vuokravakuutta kuin vasta kuukauden paasta. Itse jouduin ottamaan lainan uudenasunnon vakuuden maksua varten eli tuli parisataa euroa nostokuluja vakuuden paalle. Tuskin tulen enaa muuttamaan newsec:in asuntoihin.

        Poismuutto tosiaan vaikeaa yrittää rahastaa lisää


    • Siivooja''''

      Vuokralaiset haluavat moitteettomassa kunnossa olevan asunnon sisään muuttaessaan. Mutta ne siivoustaidot... Kuinka kauan asuitte, otitteko kuvia, missä kunnossa asunto oli sisäänmuuttaessanne jne? Omistusasunnossa asuessa lattiat ovat uudenveroisessa kunnossa kymmenen vuoden asumisen jälkeen. Omistajat tietävät joutuvansa maksamaan itse huonon pidon, vuokralaiset luulevat kaiken olevan normaalia kulumista.

    • West Park , Turku

      Huoneistokohtainen ilmastointi präkää , talvella yli 27 patterit suljettuna , pihalla ja ympäristössä rikkaruohot rehottaa(jopa yli metrin korkuista).
      L & T "huoltaa" ( eivät palvele Newsec:iä, vain asukkaita) !
      Käytävän valot kesti yli 2vkoa korjata.

      • vihaiseksitullut

        Juuri tuota samaa oli koko ajan Newsecin kanssa. Kahden vuoden aikana ilmastointia korjattiin kuusi kertaa, joka kerta odotin L&T:tä viikkoja. L&T perii myös jokaisesta puhelusta maksua, kun soitat korjaajalle, mutta eivät hoida hommiaan.


    • En guuglannut :(

      Newsec on todella huono isännöitsijä! Ei vastaa viesteihin, pitää soitella perään. Heille tärkeintä on voiton maksimointi vaikka vuokralaisten terveyden kustannuksella.

    • SikaKallista!

      Pari newsec vuokrailmoitusta olen nähnyt ja törkeen kalliita pyyntöjä on ollut. Voi olla että huoneistot ovat kuukauden tai kaksi keskimäärin tyhjillään vuodessa ahneuden takia...

      • vääryyttä

        Joo newsecin asunnot sikahintaisia mutta ei vedä vertoja forenom välittäjälle pelkkä huone 500-1600e/kk
        ROSVOJA KAIKKI TYYNNI !!


      • Anonyymi

        Helsinki 900€ yksiö


      • Anonyymi
        vääryyttä kirjoitti:

        Joo newsecin asunnot sikahintaisia mutta ei vedä vertoja forenom välittäjälle pelkkä huone 500-1600e/kk
        ROSVOJA KAIKKI TYYNNI !!

        He sentään ovat saaneet suostumuksesi laskuttaa vuokrasta. Rosvo ei pahemmin kyselisi.


    • tyytymätön asukas

      suoraan sanoen vituttaanasua heidän asunnossa. Pahinta on asiakaspalvelu, ihan mitä vain pyytää tai kysyy heiltä saa vastauksen ei. Toisin sanoen heillä ei kiinnosta paskaakaan. Pihat hirveässä kunnossa, nurmea ei ajeta eikä lehtiä haravoida.

      Asunto oli hyvässä kunnossa muuttaessamme, pientä remonttia oli tehty. Asunto on edullinen, mitä olen vertaillut muihin. Jos asiakaspalvelu toimisi ja pihat pidettäisiin siistinä olisi arvosana lähellä 10, valitettavasti näin ei oleja muutan pois heti kun mahdollista. Ulkomainen iso firma ja niinkuin joku jo kirjoitti voiton maksimointiin pyritään asukkaiden kustannuksella. Pihapiirissä näyttäisi asukkaiden vaihtuvuus olevan iso, joka myös vahvistaa kaikkea tällä foorumilla kirjoitettua.

    • Airport inn

      Meillä on ainakin sujunu kaikki hyvin newsecin osalta. Sen lisäksi meillä on yllättävän hyvä kiinteistö huolto. Pihat hoidetaan, roskakatos on laaja (myös pienongelma jätteelle on oma lokero), sekä varastot tyhjätään kerran vuodessa kaikesta romusta ja myös jätelava ilmestyy pihalle samoihin aikoihin jotta nurkista saa pois turhat vanhat isommat "jätteet".
      Jos ilmoitat viasta, niin mahdollisimman pian tämä tullaan korjaamaan. Asuntoihimme on huollon osalta tehty myös tarkastuksia, jotta tiedetään mahdollisista putki/kylppäri rempoista, eli löytyykö niihin tarvetta.
      Äänieristys on hyvä, kerran suorastaan hämmästyin kun ulkona huomasin että yläpuolella asuvalla henkilöllä oli astetta isommat bileet mikä kuului selkeästi ulos, mutta sisällä en ollut edes tietoinen asiasta. Jos remontoivat asuntoja, ilmoittavat myös siitä muille asukkaille.

      En voi kun suositella, mutta kai tämäkin on myös huoltoyhtiöstä kiinni.

      • Vuokaralainen

        Minulla on todella hyviä kokemuksia Newsecistä Helsingistä Herttoniemenrannasta. Isännöitsijä oli nainen, joka hoiti kaiken vauhdikkaasti ja asialliseti, oli lisäksi helposti tavoitettavissa ja aina erittäin ystävällinen. Vuokrakin oli kohtuullinen vuonna 2009, mutta ajat ovat tietysti nykyään toiset. Äänieristys oli talossa todella mainio, pihat hyvin hoidetut ym. Ja sokerina päälle tulivat tosi kivat kerrosnaapurit. Asun nykyään Turussa, mutta haikailen välillä takaisin Helsinkiin - ja silloin selaan aina Newsecin asuntoja.
        Kaikille vuokra-asunnon etsijöille se neuvo, että valitkaa ensin vuokrafirman taloista sellainen, joka miellyttää, vaikka ei vapaita kämppiä olisikaan vielä. Käytkää monta kertaa kurkkailemassa paikalla: missä kunnossa on porras, pihat, onko hirveää menoa viikonloppuna, millaiset leikkipaikat lapsille jne. Sitten vasta hakemus vetämään, jos meno miellyttää. Parasta on päästä katsomaan kämppää silloin, kun edellinen asukas on vielä paikalla. Häneltä saa rehellistä tietoa, jos vain reippaasti kysyy. Eräs vuokralainen mm. kertoi minulle, että yläkerran asukas kalustaa kaikki yöt läpeensä kiskoen kalusteita huoneesta toiseen ja lisäksi saa hirveitä itku- ja kirkumiskohtauksia. Kaksi vuotta olivat naapurit valittaneet kirjallisesti, mutta eipä tehonnut vuokrafirman edustajiin. - No en sinne sitten tosiaankaan muuttanut.


      • ...

      • Anonyymi

        Juuripa niin.. kannabisbileet kuuluvat sisäpihalle, vihaisia suuria koiria ja nistejä, psyykkisesti sairaita ns. kotiäitejä, rikollisia, väkivaltaisia hulluja naapureita, alkoholisteja ja prostituoituja, Olen asunut Newsecin vuokraamassa asunnossa parhaan kykyni mukaan jo 7 vuotta. Pelkkää helvettiä!

        — Toisinaan muutama kuukausi on normaalia, sen jälkeen Newsec vuokraa uusille narkeille asunnot. Pahimmillaan Järvenpään 56 asuntoa käsittävässä osoitteessa on yli puolet asukkaista epämääräisiä hyypiöitä. Pihan autoihin murtaudutaan. Rappu löyhkää huumeille. Uusin trendi on narkkien pako keskustan Janne kävelykadun Kojamon tornitalon jne. asunnoista, sillä niitä on Helsingin ja Järvenpään kaupunkien sopimuksin vuokrattu rappionarkomaaneille. Pienissä yksiöissä majailee jopa 5 spurgua, sossu maksaa jokaisesta riistovuokrat.

        Hifistelijänistit pelkäävät tulevansa keskustassa omien tappamiksi ja huumeorgiat siirtyvät Ainolan Lepolan Newsec slummiin. Poliisitkin ovat yrittäneet asua meillä mutta muuttavat peloissaan muualle! Ei ole mitään hyvää sanottavaa, asukkaat ovat pelkän vuokrariiston uhreja. Sikailu vain huvittaa inhottavia isännöitsijöitä. Teen juuri rikosilmoitusta asunnon huumausaineilla tuhottavan sisäilman vuoksi. Järvenpää on sosialistikaupunki, törkeän huono paikka elää.


      • Anonyymi
        Vuokaralainen kirjoitti:

        Minulla on todella hyviä kokemuksia Newsecistä Helsingistä Herttoniemenrannasta. Isännöitsijä oli nainen, joka hoiti kaiken vauhdikkaasti ja asialliseti, oli lisäksi helposti tavoitettavissa ja aina erittäin ystävällinen. Vuokrakin oli kohtuullinen vuonna 2009, mutta ajat ovat tietysti nykyään toiset. Äänieristys oli talossa todella mainio, pihat hyvin hoidetut ym. Ja sokerina päälle tulivat tosi kivat kerrosnaapurit. Asun nykyään Turussa, mutta haikailen välillä takaisin Helsinkiin - ja silloin selaan aina Newsecin asuntoja.
        Kaikille vuokra-asunnon etsijöille se neuvo, että valitkaa ensin vuokrafirman taloista sellainen, joka miellyttää, vaikka ei vapaita kämppiä olisikaan vielä. Käytkää monta kertaa kurkkailemassa paikalla: missä kunnossa on porras, pihat, onko hirveää menoa viikonloppuna, millaiset leikkipaikat lapsille jne. Sitten vasta hakemus vetämään, jos meno miellyttää. Parasta on päästä katsomaan kämppää silloin, kun edellinen asukas on vielä paikalla. Häneltä saa rehellistä tietoa, jos vain reippaasti kysyy. Eräs vuokralainen mm. kertoi minulle, että yläkerran asukas kalustaa kaikki yöt läpeensä kiskoen kalusteita huoneesta toiseen ja lisäksi saa hirveitä itku- ja kirkumiskohtauksia. Kaksi vuotta olivat naapurit valittaneet kirjallisesti, mutta eipä tehonnut vuokrafirman edustajiin. - No en sinne sitten tosiaankaan muuttanut.

        Sato on vähän halvempi


    • havainnoija1

      Newsec Asset Management Oy on yritys, joka ei käsittele asiallisesti vuokralaisten oikeuksia koskevia kysymyksiä asianmukaisesti.

      Newsec lähettelee laskuja, joissa on puutteellisia ja virheellisiä tietoja. Newsec lähettelee asiakkailleen vesimaksuja vuokrasopimusehtojen vastaisesti, vaikka vuokratalossa on huoneistokohtaiset vesimittarit.

      Newsec lähettää tiedotteita, joissa on sekavaa kielenkäyttöä, töykeä sävy ja kielivirheitä.

    • Kake-68

      Olenkohan ymmärtänyt homman ihan oikein, mutta käsittääkseni tuo Newsec ei omista ainoatakaan vuokraamistaan asunnoista. Omistaja on täysin muu taho, joka määrittelee vuokratason ja muut rahastukset. Newsec tekee vain työtä näille omistajille ja saa rahansa näiltä omistajilta, ei siis vuokralaisilta.

      Vai valmistaako se K-kauppa no hyllyillä olevat ruoatkin?

      • Anonyymi

        New SEC on vuokra välitys firma


    • kokemusta on

      Newsec on syvältä asioiden hoidon suhteen....

    • turhautunut3

      Newsecin vuokralaisille lähettämät kirjeet saapuvat usein liian myöhään. Asioiden hoitaminen Newsecin kanssa on poikkeuksellisen hankalaa. Yritys ei vastaa sähköposteihisi.

      Et ehdi esimerkiksi saada vuokrankorotusilmoitusta ennen joululomalle lähtöä ja lomalta palatessasi huomaat, että aiemmin ilmoitettu vuokra onkin muuttunut.

      Olet maksanut vuokrasi väärin ja sinulle aiheutuu kuluja asioiden korjaamisesta Newsecin jäljiltä. Menetät rahaa ja aikaa.

      Pahimmassa tapauksessa joudut odottamaan sinulle kuuluvia rahoja ja saatat pohtia vuokrasuhteesi katkeamista.

      Monivuotisen kokemuksen perusteella kannustan asumaan jossakin muualla kuin Newsecin isännöimässä talossa.

      Newsecin toteuttama vuokrahallinto aiheuttaa vuokra-asukkaalle toistuvia ongelmia.

      • Anonyymi

        Posti kuljettaa kirjettä kaupungin sisällä viikon


    • 4563456

      Kieltäytyvät ehdottomasti vuokraamasta asuntoa luottotiedottomalle, vaikka todisteena vuosien moitteeton asumishistoria vuokra-asunnoissa ja pantiksi tarjottu korotettua takuuvuokraa aina 3kk asti sekä vakavaraisia takaajia(verotiedoista todistettavissa). Ei siis kannata vaivautua edes kysymään, mikäli sattuu olemaan samassa tilanteessa.

      Kaveri asuu ko. firman taloissa ja asiakaspalvelu ja kiinteistöhuolto ovat enemmän tai vähemmän retuperällä.

    • Ökhe

      Laittakaa lisää kokemuksia

      • Anonyymi

        No,olipahan kokemus tuokin,kun lopulta huoltomies tuli katsomaan kylmiä pattereita,hän juoksi karkuun rapussa,asukkaan itkiessä: Ei vaan toimi! Kun siis koko syksynä asunto ei lämpene 3:ssa kerroksessa,alempana kylläkin. Kyllä siltä vaikuttaa,ether ojaan ja lompakkoa säästääkseen,on suoriuduttava eroon tuollaisesta touhusta!


    • Lindsay88

      ei todellakaa kannata vuokrata asuntoa newseciltä,muutin viime kuussa pois ,takuuvuokra (osa siitä) palautettiin kuukaus jälkeen päin,siivosin asunnon erittäin hyvin ,kylpyhuone oli valmiiksi pinttynyt sekä keittiö vanha .kehtasivat lähettää kuvia (mitkä osa ei ollut todellakaan sieltä missä minä asuin otettuja)missä näkyi likaisia pintoja ,väittivät että siivoukseen menny4h ja viellä enemmän ,mutta olivat kohtuullistaneet sen mukamas ,vitut sanon minä kuvat kaikki ei ole sieltä mistä minä muutin pois ,takuu vuokrasta pidätetty yli 600e !!! Älkää vuokratko heiltä !

    • Rappeutuu

      Newsec isännöitsijänä on huono. Heidän palkkama kiinteistöhuolto ei hoida asiansa. Jo kaksi kuukautta sähköviat korjamatta...

      • pitsku_35

        Newsec on hoitanut asiamme asiallisesti, sain tapaturmaisen pihalla liukastumisen vammauttamasta kädestäkin korvauksia vastuuvakuutuksensa kautta, homma hoidettiin. Huoltofirma Tapiolan Lämpö on hoitanut pihatkin hyvin, mutta porrasiivous ontuu. Kohde on Pitäjänmäentie 35 Hki.

        Newsecistä riippumaton asia taas on se, että talojen äänieristys on kamalan huono. Rakvuosi 1978. Normi puhe kuuluu alakerrasta ylimpään kerrokseen asuntoomme jopa pari kerrosta alemmasta arabien asuttamasta kämpästä. Yskiminen, naurahtaminen, voi vittu-sanat jne kuuluvat tv:tä katsoessa alapuolemme asunnosta. Viikko sitten bailasivat jätkäporukalla ja helvetti sitä mekkalaa. Nämä talot alkavat myös mamuttua eli runsaasti somaleja arabeja ja muita kaukomaiden asukkeja tullut parin vuoden aikana, kantasuomalaiset tutuiksi tulleet naapurit ovat ostaneet oman asunnon tai talon, ja vaihtuvuus on aiempaa suurempaa. Asunnot ovat olleet viimeiset 2 vuotta myös helkarin kylmiä, joten lisäpatteireita piti laittaa päälle.

        Vuokra on nyt tasoon nähden liian korkea jos muuttaa, meillä vielä kohtuu alhainen kun on asuttu kauan.


    • never_enää

      No ainakin osaa Realian tapaan kiskoa kovat vuokrat. Aiemmin monissa kohteissa eläkeyhtiöiden omistamissa taloissa vuokra sidottiin ainoastaan elinkustannusindeksiin, nyt Newsec ahnehtii elinkustannusindeksi vähintään 3% korotus vuodessa. Isännöinti ei viitsi puuttua häirikkötapauksiin kovin helpolla, ja aina vaatimus saada kahden asunnon asukkaiden nimi paperiin jos vaaditaan naapurihäirikölle toimia. Pihat hiekoitetaan huonosti vaikka on ollut karseita jääkelejä. Lämmöt käsketään pitämään alhaisena joten lisäpattereita tarvitaan ja sähkölaskussa näkyy. Asuntoja jaetaan härskisti vain musulmaanimatuille ja viron raksaporukoille, jotka sitten terrorisoi taloja metelillään. Onneksi päästiin pois newsecin hallinnoimasta vuokratalosta.

    • muutan

      Vakuuden palautuksesta vääntöä,ei mielestäni ollut asiallinen lopputarkastus. Hakemalla haettuja laiminlyöntejä.

    • turhanen

      talo yhtiössämme vantaalla hämeenkylässä,eivät saaneet asuntoja vuokrattua,
      joten alensivat vuokria niistä asunnoista.laitoin newsecille sähköpostia ja kysyin
      miksi oman asuntoni vuokraa ei alennetasamalle tasolle muiden kanssa.niin
      eivät ole edes viittineet edes vastata.aivan huippu törkeetä toimintaan.ja ne
      viron rakennus miehet bailaavat joka viikonloppu.valitettu on metelistä,mutta
      isännöitsijää ei kiinnosta pätkääkään.muutto heti pois kun uusi asunto löytyy.

      • Anonyymi

        Saunoissa outoja ulkomailta muiden ajalla


    • 35252352r3r

      Samaa se on täällä Kotkassakin, osa kämpistä vuosia tyhjänä ja ne mihin ne jonkun reppanan saavat niin se on joko nisti,juoppo tai mamu. Ja meno noissa taloissa on sen mukasta! Halpaa on toki.. 65neliöö 300e kk.

    • Ploop

      En suosittele kellekään muuttoa newsecin isännöimään taloon. Meillä vaihtui, isännöitsijä oveniasta, newseccin ja samointein meni vituiksi. Alkoi samointein pieni vuokra sota, jota puitiin sitten seuraavat puolivuotta. Tämän aikana esim. perintä yhtiö, keskeytti perinnän kahteen otteeseen, sen takia kun oli niin epäselvää toimintaa newsecin osalta. Hieno meno.

      Hyvää asiakaspalvelua ei saanut mitenkään, paitsi kerran. Kerran jopa löivät luurinkorvaan, kun koitin rakentavasti antaa palautetta ja kertoa mikä on heidän oikeudellinen vastuu isännöitsijänä.

      Huoneiston irtisanominen vaati, vaatimattomat kaksi sähköistä lomaketta, 8 puhelua ja 3 sähköpostia.

      Älkää ikinä muuttako kyseisen firman kiinteistöihin.

    • Anniny

      Takuuvuokran palautuksessa ongelmia, ei palaudu ei.

      • Anonyymi

        Hammastikkuja varkaat laittaa merkiksi onko asunnossa asukkaat paikalla oviin


    • entinen_asukas

      En voi suositella kyseistä vuokrafirmaa.

      Postit oli tongittu, todennäköisesti naapurin toimesta. Muutamat naapurit ottivat silmätikuiksi ja selvisi että ovat hyvin perillä postini sisällöstä. Varoituksia tuli muutama (toinen aikana jolloin melua ei ollut mahdollista kuulua), mutta tiedustelu isännöitsijältä vaati 4 yhteydenottoa. Kunnollista vastausta ei mihinkään saanut, mm varoituksista tarkemmin kysellessäni vastaus oli lähes identtinen varoituskirjeen kanssa. Isännöitsijän lisäksi yritin kysellä kahdelta muulta Newsecin työntekijältä apua ja neuvoja tilanteeseen. Vastausta ei koskaan kuulunut.

      Edelliseltä vuokraisännältäni olin kuitenkin saanut suositukset, eikä mitään moitetta ollut tullut. Muutin pois, sillä jatkuva mietintä milloin tulee häätöön johtuva varoitus oli liian stressaavaa.

      Ikinä en muuttaisi Newsecin asuntoon uudelleen. Ongelmatilanteissa kun vastuuta ei tunnu kukaan ottavan.

    • 8754835734

      Vajaan kymmenen vuoden asumiskokemuksella ei ole ollut vuokrafirmana mitään ongelmaa. Alkuun sattui huonosti rakennettu talo, mutta vaihto toiseen onnistui hyvin ja sen jälkeen ei ole tarvinnut murehtia muusta kuin vuokranmaksusta.

      Tietysti vuokralaisena olisi hyvä pitää mielessä, että sieltä todennäköisesti joutuu joskus muuttamaan myös pois, ja sinänsä hyvä neuvo on valokuvata kaikki pinnat sekä sisäänmuuttaessa että sieltä lähtiessä.

    • Sitä_ja_tätä

      Se on vähän fifty-sixty, toisaalta asunnot on siistejä - kaikki toimii ihan hyvin. Mutta sitten taas toisaalta tiedotus pelaa huonosti. Esimerkiksi vuokrasopimuksen jo tehneenä kyseinen firma kertoi vasta juuri hieman ennen muuttoa mikä pv asunto tarkalleen vapautuu, ja että saan kyllä avaimet heti kun edellinen vuokralainen on ne palauttanut, jouduinkin sopimaan/tiedustelemaan asioita edellisten vuokralaisten kanssa. Myös kuntotarkastaja tuli hieman yllättäen asuntoon, olivat kuulema lähettäneet tekstiviestin, luulisi että tuollainen firma postittaa asiasta lapun.

      Mutta tosiaan, asunnossa oli siistiä, ei edes kenenkään tavaroita jäänyt niinkun yleensä.(Noh toki jotain pientä likaa oli, kuten yksi palanut leivinpaperi mutta " no hard feelings about that " )

      Jossain sanottiin että newsec taloissa metelöidään paljon, se pitää kokemukseni mukaan paikkansa ainakin viimeisimmässä.

    • Eienääikinänewsec

      Älkää menkö vuokralaiseksi tälle taloyhtiölle, varsinkaan jos omistatte lemmikkejä. Kerrostalossamme on lemmikit sallittu ja asuu paljon koiria, sekä muita eläimiä. Taloyhtiö lähettelee koirien omistajalle jatkuvasti varoituksia ja liimailee lappuja käytäviin joissa syyttää koirien omistajia metelöinnistä. Koiran haukahtelu ei kuulemma ole normaalia elämisen ääntä, mutta bileiden pitäminen, huutaminen, lapsien kiljuminen ja juokseminen asunnossa ym. on. Silti he sallivat lemmikit kerrostalossaan ja alkaa ahdistella asukkaita kaikenmaailman lapuillaan. Esim. jos olet ottanut pentukoiran niin sen kanssa yksinoloharjoituskin on helvettiä, koska pentu ei synny mykkänä. Vanhemman koiran kanssa saat varoa jatkuvasti ettei se vaan haukahda kertaakaan rapussa tai käytävällä. Newsec jauhaa puhelimessa muuta, kehottaa mm. olemaan välittämättä valituksista, joita yksi koiranvihaaka asukki tehtailee, mutta lähettää silti varoituslappujaan postiluukusta. Yritys välttelee sähköposteihin vastaamista, eivät vastaa kysymyksiin ja olen kuullut että takuuvuokrienkin saaminen takaisin on työntakana, jos edes niitä saat. En muuta enää ikinä heidän vuokralaiseksi. Taloa vuokrasi ennen YH-kodit jotka hoitivat asiat asiallisesti, mutta nyt kun saimme Newsecin niin meno on ihan sairasta.

      • Anonyymi

        Järvenpään Lepolan Newsecin/ Rosa Housingin isännöimä osoitteeni oli alusta asti järkyttävä pettymys. Muutin vasta valmistuneeseen uuteen asuntoon.

        Se ei ole koskaan toiminut siksi, että Lemminkäisen kyhäämä ratkaisu näyttää hyvältä mutta ei täytä asumisstandardeja. En saa raitista hengitysilmaa narkkien takia. Sen sijaan Newsec/ Rosa Housing syyllistää tavalliset raittiit asukkaat. Yritin aluksi vain sietää passiivisen huumausaineidenkäyttöni, hengitin opioidisavuja nukkuessanikin. Narkkinaapureiden pois häätö tehtiin vasta, kun eräs lähisukulaiseni Suomen Suojelupoliisista kävi osoitteessa. Terveystarkastajakin kävi pyynnöstäni mutta se ei auttanut narkkien tapauksessa mitenkään, sain vain hävytöntä kohtelua Newseciltä/ Rosa Housingilta. Heille siis on oltava AUKTORITEETTI tai johtava viranomainen, poliisiylitarkastaja tms. vastassa, ennekuin asiat saadaan normaaleiksi. Asukkaiden etuja ei valvo kukaan.

        — Vastuuta ei kanna kukaan.

        Lemmikkieläimistä valittaminen on irvokasta! Heroinistit, amfetamiinin suurkuluttajat ja huumekauppiaat riehuvat työkseen pahimmassa tapauksessa monissa saman osoitteemme asunnoissa. Rappukäytävät löyhkäävät poltettaville opiaateille mutta isännöinti "sallii parveketupakoinnin".

        Newsec/ Rosa Housing on ollut ala-arvoinen narkkimyönteinen ja puolueellinen liberaali sosialistien ja sosiaalidemokraattien hallinnoima isännöijätaho. En voi suositella sitä kenellekään. Olen ammattisuunnittelija, ollut mukana myös talorakennusprojekteissa.
        — Pelkään Newseciä! Näissä osoitteissa tuhoutuvat terveys, mielenterveys ja lähtee pahimmassa tapauksessa henki.

        COVID-19 kulkutautipandemian alkaessa Newsec/ Rosa Housing uhosi auttavansa mahdollisia sairastuvia. Seinänaapurini alkoi terrorisoida parveketupakoinnillaan minua, olin sairaana, olin joutua sairaalaan keuhkojen oireiden pahennuttua. Hengitysilma on niin huonoa savujen takia, että joudun evakuoitumaan asunnostani ulos lähes päivittäin. Newsec on rikollinen yhteisö.


      • Anonyymi

        Vuokrakolossin valittaja!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järvenpään Lepolan Newsecin/ Rosa Housingin isännöimä osoitteeni oli alusta asti järkyttävä pettymys. Muutin vasta valmistuneeseen uuteen asuntoon.

        Se ei ole koskaan toiminut siksi, että Lemminkäisen kyhäämä ratkaisu näyttää hyvältä mutta ei täytä asumisstandardeja. En saa raitista hengitysilmaa narkkien takia. Sen sijaan Newsec/ Rosa Housing syyllistää tavalliset raittiit asukkaat. Yritin aluksi vain sietää passiivisen huumausaineidenkäyttöni, hengitin opioidisavuja nukkuessanikin. Narkkinaapureiden pois häätö tehtiin vasta, kun eräs lähisukulaiseni Suomen Suojelupoliisista kävi osoitteessa. Terveystarkastajakin kävi pyynnöstäni mutta se ei auttanut narkkien tapauksessa mitenkään, sain vain hävytöntä kohtelua Newseciltä/ Rosa Housingilta. Heille siis on oltava AUKTORITEETTI tai johtava viranomainen, poliisiylitarkastaja tms. vastassa, ennekuin asiat saadaan normaaleiksi. Asukkaiden etuja ei valvo kukaan.

        — Vastuuta ei kanna kukaan.

        Lemmikkieläimistä valittaminen on irvokasta! Heroinistit, amfetamiinin suurkuluttajat ja huumekauppiaat riehuvat työkseen pahimmassa tapauksessa monissa saman osoitteemme asunnoissa. Rappukäytävät löyhkäävät poltettaville opiaateille mutta isännöinti "sallii parveketupakoinnin".

        Newsec/ Rosa Housing on ollut ala-arvoinen narkkimyönteinen ja puolueellinen liberaali sosialistien ja sosiaalidemokraattien hallinnoima isännöijätaho. En voi suositella sitä kenellekään. Olen ammattisuunnittelija, ollut mukana myös talorakennusprojekteissa.
        — Pelkään Newseciä! Näissä osoitteissa tuhoutuvat terveys, mielenterveys ja lähtee pahimmassa tapauksessa henki.

        COVID-19 kulkutautipandemian alkaessa Newsec/ Rosa Housing uhosi auttavansa mahdollisia sairastuvia. Seinänaapurini alkoi terrorisoida parveketupakoinnillaan minua, olin sairaana, olin joutua sairaalaan keuhkojen oireiden pahennuttua. Hengitysilma on niin huonoa savujen takia, että joudun evakuoitumaan asunnostani ulos lähes päivittäin. Newsec on rikollinen yhteisö.

        Kyllä löytyy auktoriteetti heillekin ja jonka edessä eivät tule kestämään. -Nii kuini kuin ei ketkää VÄÄRINTEKIJÄT kestä. Ja tämä ei oo uhkaus,vaan lukee Raamatussa. Tiedoksi.


    • Älytöntätouhua

      Newsec ei ilmota tarkastajistaan, asuntoon tunkeudutaan vaikka isännöitsijälle on ilmoitettu, että asuntoon ei saa mennä yleisavaimilla, koska siellä on lemmikkejä. Toiminta ihan kummallista ja kotirauhaa rikotaan. Ei jatkoon.

    • Fjjsoajd

      Tosi negatiiviseen sävyyn täällä puhutaan. Itsellä kaikki sujui hyvin, takuuvuokraa myöten. Ei mitään ongelmia (Helsinki).

    • tietoaon

      Ihan aiheesta ko yhtiötä haukutaan, todellakaan mikään ei toimi, ei tiedotus, ei vastata viesteihin, ei puheluihin jne. Vuokrankorotuslaputkin tulevat viikkoa ennen korotusta, viimeksi maksukuiteissa erilaisia korotuksia ja kuitenkin mukana kirje missä kerrotaan että vuokrat eivät nouse. Viimeisimpinä vuosina ovat joka vuosi lähettääneet vääriä vuokrakuitteja, ja sitteen taas korjataan, ja sama peli jatkui tänäkin vuonna. Olen itse päättänyt että ikinä ei enää Newsecin hoitamaan kiinteistöön asumaan.

    • 123per

      Vuokran korotusilmoitus tuli 2.5 eli samana päivänä kun eräpäivä oli. Nyt tuli lappu missä ilmoitetaan että yksittäiset huoneistot myydään. Just kun olin löytänyt mieleisen asunnon. Ainoa toivo on että joku sijoittaja ostaisi ja vuokrasuhde jatkuisi ennallaan.

      • Höynäytetty2

        Mulla sama juttu. Viikkoa ennen ilmoitettiin vuokrankorotuksesta ennen sen voimaanastumisesta ja seuraava kirje olikin sitten ilmoitus, että huoneistoja aletaan myymään kesän 2018 aikana. Lupasivat vuokrasuhteen säilyvän ennallaan, mutta mistä he voivat tietää kuka asunnon ostaa ja mitä sillä tekee. Eipä juurikaan kehuja ole tässä ketjussa irronnut ko. firman toiminnasta.


    • Askarruttaa

      Pitääköhän nuo kaikki kielteiset kommentit paikkansa tälläkin hetkellä????
      Katselin vaan yhtä asuntoa ihan tosissani, mutta pistää miettimään.

      • eiAskarruta

        Vieläkin pitää paikkansa. Pois muuttaessa lähettävät tekaistuja laskuja joiden eräpäivä on mennyt viikko ennen kirjeen saapumista ja asiasta kysellessä yrittävät kusettaa. En suosittele.


      • Askarruttaa

        Eipä kaduta, vaikka joku vei asunnon sillä aikaa, kun minä täällä kyselin tuon firman perään.
        Taisi jopa olla onneni.


    • Huonotkon

      En todellakaan vieläkään itse suosittele muuttamaan kyseisen firman asuntoon. Keksivät tekaistuja "virheitä" asunnosta poismuuton jälkeen , korjailevat ja remontoivat muka "vioittunutta" asuntoa sitten sun maksamalla takuuvuokralla ja vuokraavat eteenpäin "vasta remontoitua" asuntoa paremmalla menestyksellä. Lähettävät vielä ekstra laskua perään tämän jälkeen , kyllä voi ärsyttää. Sitten kun pyysin erittelyä ,että mitä asunnossa on jouduttu muka siivoamaan lähtömme jälkeen, niin hoetaan vain remonttikustannuksista, ihan älytöntä toimintaa. Kukaan ei asiakaspalvelussa koskaan myöskään vastaa / tiedä mitään ja siirretään jatkuvasti seuraavalle linjalle toiselle työntekijälle, joka siirtää sitten taas sieltä seuraavalle. Itse ennen muuttoa newsecin asuntoon lueskelin näitä kommentteja mutta ajattelin että pieni todennäköisyys että juuri minun kohdalle tekisivät juuri noita tekaistuja laskuja yms ja heti kun jätin ilmoituksen että muutan pois niin alkoi asunnosta löytymään muka vikoja ja muita laskutettavia, mutta näin vaan kävi ja päätin, etten enää koskaan astu jalallanikaan newsecin asuntoon.

      • Anonyymi

        Olen suunnittelualojen ammattilainen Helsingin Otaniemen Aalto-yliopistosta. Asun epäonnisesti Järvenpään Ainolassa, v. 2014 valmistuneessa Newsecin, Rosa Housingin hallinnoimassa kerrostalossa. Rikolliset asukkaat ovat alusta saakka pitäneet rehellisiä ihmisiä pilkkanaan. Isännöitsijät syyllistävät rikollisten uhrit, ovat yksituumaisesti tukemassa törkeää asukasjoukkoa, valinnat tehdään ilmeisesti vankilasta vapautuneiden keskuudesta. Seinänaapurini ovat olleet lähes aina rikollisia. Viimeisin oli aggressiivinen ja hissin peilit räkivä vanha rappionarkomaani, jonka jäljiltä koko asunto oli pakko korjata ja saneerata. Näin itse kuinka laminaattilattiat purettiin ja seinät maalattiin. Joku maksaa kulut ja ilmeisesti Newsec keinottelee niitä viattomilta tavallisislta vuokralaisiltaan. Uusi naapuri asui vain hetken, oli täysin raitis ja miellyttävä. Sanoi, että asuntoesittely oli karmea. Koko huoneisto oli täynnä viinapulloja ja saastaa. Uskalsi varata sen remontin saatuaan.

        Taistelin 2 vuotta saman spurgupariskunnan häädön onnistumiseksi, sillä he terrorisoivat minua kaikin mahdollisin keinoin. Isännöinti hääti heidät ja antoi minulle VAROITUKSEN. Muka salavalokuvasin rikollisia naapureita ja heidän valheensa minusta oli toimitettu Järvenpään haastemiehille. Teen uutta rikosilmoitusta Newsecin isännöinnistä, sillä laki vaatii asumisrauhan ja kotirauhan hoitamista. Se ei ole koskaan asukkaan tehtävä!


    • Kyllästynyt2017

      Asumme länsi vantaalla newsecillä, ja ei tätä voi suositella kenellekkään (paitsi virolaisille). Kerrostalon asukkaista vähintään puolet virolaisia raksamiehiä jotka ryyppäävät ja meluavat melkein taukoamatta. Newsec ei tee asialle mitään. Asunto kiva mutta naapurit tekevät asumisesta kamalaa

      • tottatottatotta

        Taitaa olla sama ongelma joka puolella Newsecin vuokraamissa asunnoissa. Todella totta että eivät välitä muusta kuin asukkaiden kukkaroiden tyhjentämisestä.


      • Hoh...hoijaa

        Käsittääkseni Newsec on hallinnointiyhtiö eli ei omista vuokra-asuntoja eikä saa itselleen vuokratuloja, pidätettyjä vakuuksia. tai mitään muitakaan ahneuksia mistä ketjussa puhutaan.


      • Pettynyt17

        Ikinä ei ole kenenkään muun vuokran-antajan kanssa ollut ongelmia kuin newsecin, koittavat lypsää kaikki rahat mitä vain pystyvät. Isännöitsijä täysin ammattitaidoton, huutaa puhelimessa, ei kuuntele ja puhuu päälle. Ei enää ikinä newsecille


      • Anonyymi
        Pettynyt17 kirjoitti:

        Ikinä ei ole kenenkään muun vuokran-antajan kanssa ollut ongelmia kuin newsecin, koittavat lypsää kaikki rahat mitä vain pystyvät. Isännöitsijä täysin ammattitaidoton, huutaa puhelimessa, ei kuuntele ja puhuu päälle. Ei enää ikinä newsecille

        Entinen puolisoni on sattumoisin Suomen Suojelupoliisin poliisiylitarkastaja. Appeni huumepoliisin päällikkö. Narkomaanit ovat vallanneet Järvenpään Ainolassa sijaitsevan asuinkiinteistömme. Soitin juuri äskettäin isännöintiin, siellä nuorehko mies heittäytyi törkeäksi ja alkoi huutaa suoraa huutoa, että naapureita ei kytätä. Kerroin taustani ja hän siihen, että mitä se sun mies sitten sanoo tähän. Vastasin, että eipä juuri mitään. Europolin miehillä on muutakin tekemistä, kuin toimia ala-arvoisten rikollisten isännöitsijöiden lapsenpiikoina. Newsec on säälittävä firma. Ehkä siellä on jonkinlaista yritystä, kaikki työntekijät eivät ole vajokkeja.

        — Ihmetytti taas kerran miksi hän karjui viattomalle asukkaalle. Toimin paikallispoliisin ohjeistamana ja sieltä pyydettiin huumetapauksissa ottamaan heti yhteyttä isännöintiin. Saimme sovittua, että Newsec tekee joka asuntoon jaettavan tiedotteen jossa selvitetään poliisin tulo, narkkien häätö jne. Koko kesä 2022 on jälleen mennyt pilalle nistien takia. Näin meillä. Asunnot olisivat siistejä mutta naapurit paariaa!


      • Anonyymi

        Venäläisiä virosta tulleet mafiaa pyörittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläisiä virosta tulleet mafiaa pyörittää

        Venäläiset tappelee poliisit käy


    • Huuhaalafka

      Paska firma, vuokra korotettiin 3 kk asumisen jälkeen. Vakuutta sai kysellä takaisin kuukauden päivät ja etukäteen maksetut omavastuuvuokrat maksettiin yllättäen Kelalle!!!Asiakaspalvelu kaikkea muuta kuin asiakaspalvelua, vastuuta kaikesta yritetään työntää ties kenelle, KOSKAAN ENNEN EI OLE TÄLLAISTA VASTAAN TULLUT, EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN!!!

    • Vuokralainen321

      Asunnon näyttö tapahtui talvisena iltana eikä asuntoon ollut mahdollista saada valoja päälle näytön ajaksi. Jostain syystä valokuvia edes vastaavasta asunnosta ei myöskään ollut saatavilla. Välittäjä ei vaivautunut paikalle, huoltomies kävi avaamassa minulle pimeänä olevan asunnon oven ja odotteli ovi auki käytävässä että sain katsoa ympärilleni.

      Vuokrasuhteen aikana ei pahemmin ongelmia ollut.

      Poismuutosta jäi paha mieli. Asunnon esittely piti hoitaa itse, koska välittäjä ei taaskaan halunnut saapua paikalle.

      Muuttopäivän aamuna klo 7.00 olin vielä nukkumassa kun Newsecin työntekijät tulivat omilla avaimillaan sisään asuntoon ovikelloa soittamatta. Sanoivat tulevansa maalaaman seiniä. Käyttäytyivät agressiivisesti, kun sanoin että olin sopinut Newsecin edustajan kanssa että oma muuttoni on iltapäivällä ja palautan avaimet seuraavaan aamuun mennessä lukkoliikkeeseen (joka oli käytäntönä heillä). Huusivat että kyllä ne avaimet pitää olla jo muuttopäivänä palautettu! Ihmettelivät sitten hetken siinä ja totesivat etteivät voi maalata seiniä siellä kun omat tavarani on tiellä ja poistuivat lopulta.

      • Vuokralainen321

        Ja asunto oli tosiaan hyvin sontainen edellisen asukkaan jäljiltä. Meni pari viikkoa että sain siivottua sen asumiskelpoiseen kuntoon, pyyhittyä ruokaroiskeet seinistä ja irrotettua purkat laminaattilattiasta, yms.

        Sen siijaan pois muuttaessa kävivät kyllä syynämässä hyvin tarkkaan kaikki paikat, edes pölyä ei saanut yläkaapin perältä löytyä.


    • Pettynyt937

      Joo eipä mullakaan mitään hyvää sanottavaa..

    • tyytyväinenpoismuuttanut

      Sattumalta löysin tämän keskustelun. Eipä ole 6 vuodessa näköjään Newsecin touhu muuttunut miksikään. Aikoinaan vuoden verran asuin heidän isännöimässä vuokratalossa, ja siitä lähtien kun isännöijäksi vaihtui Newsec, kaikki alkoi mennä päin helvettiä.

      Mihinkään asiakaspalveluun ei saanut yhteyttä, ja silloin kun sai, paljastui että eivät ollenkaan tunne isännöimiään taloja saati asuntoja. Toimistolta sain oman asuntoni varustelusta ja tiedoista ihan erilaista tietoa kuin mikä oli todellisuus. Tiesin toki, onko minulla asunnossani muovimatto tai laminaatti, astianpesukone ja onko kylppäri laatoitettu vai ei. Poismuutettuani sain jälkikäteen laskun vuoden ajalta maksamattomasta autohallipaikasta. Minulla ei ollut autohallipaikkaa kun ei ollut autoakaan. Pois muuttaessani tiesin, että asunnossa ollut tiskikone kuului asuntoon, sillä kaikissa talon asunnoissa se oli. Toimistolta ilmoitettiin, että vuokra-asunnoissa ei ole tiskikoneita, ja asukkaan täytyy pois muuttaessaan poistaa tiskikone ja paikata sen aiheuttamat jäljet. No, minä tein työtä käskettyä, myin tiskikoneen tuttavalleni ja pidin tottakai rahat itselläni.

      Näyttää siltä, että he isännöivät sellaisia vuokrataloja, joiden omistajatkin ovat puhtaasti vain mahdollisimman suurta tiliä tekemässä. Se talo jossa itse asuin, oli alunperin eläkevakuutusfirman omistama, mutta jokin saksalainen kiinteistösijoitusfirma osti sen, ja valitsivat isännöinti- ja asianhoitotoimistoksi Newsecin.

      Koskaan ikinä milloinkaan en muuta asuntoon, jossa Newsec toimii isännöitsijänä. En voi suositella kenellekään missään tilanteessa.

      • Anonyymi

        Ja varsinkin, kun suomalaisissa vuokrattavissa asunnoissa kuuluu nykysääntöjen mukaan olla toimiva astianpesukone, liesi ja jääkaappi.


    • tyytyväinenpoismuuttanut

      Lisäänpä vielä edelliseen, että silloisessa vuokrasopimuksessa oli poikkeuksellisen pitkä 2kk irtisanomisaika. Ilmoitin että asunto on kuitenki ntyhjänä koko tuon 2kk: najan joten uusi vuokralainen voi muuttaa siihen vaikka heti. No Newsec oli tottakai ilmoittanut kaikille hakijoille että asunto ei vapaudu kuin vasta irtisanomisajan jälkeen, ja missään tapauksessa siihen ei voi muuttaa aiemmin. Vaikka he olisivat siis voineet tuossa tehdä 2 kk:n ajalta kaksinkertaisen tilin. Tai edes olisivat voineet helpottaa sisään muuttavien asiakkaiden elämää.

      Minulla kävi kolme pariskuntaa katsomassa asuntoa joista kaksi olisi tarvinnut asunnon heti. Heiltä jäi tuo asunto sitten ottamatta, kun Newsec oli sanonut heille, että muutto ei missään tapauksessa onnistu siksi kun MINÄ haluan asua asunnossa loppuun saakka.

    • Jebu6000

      Siis todellakaan hyvää palvelua ei saa. Varsinkin asiakapalvelun puolella asuntovuokrauksessa puheluihin ei vastata ja sovittuja lupauksia ei pidetä. Johtajaa ei saa puhelimeen jos olisi aihetta valittaa.
      Hakemuksia laitettu useampi ja aina vain luvataan mutta mitään ei tapahdu. Siis tää newsec pulju sieltä syvältä sanonko mistä.

      • Anonyymi

        Poikkeuksetta lähes kaikki RTK-huoltoon liittyvät alihankkijat tms. säätäjät pettävät. Olen partioinut turhaan asunnossani, odotellut jotakin putkimiestä josta on tullut virallinen kirjallinen ilmoitus. Koko päivä turhaan passissa on ilmeisesti heikäläisten paras jäynä. Kun vajokkitouhuista yrittää kysellä puhelimitse, ei kukaan vastaajista ole tietävinäänkään. Epäammattimaista touhua on riittänyt. Lopuksi tulee niitä kaikkein ammattimaisimpia superosaajia. Nuohooja kehui tehneensä tuhansia nuohouksia Newsecille. Hohhoijaa! Ei vain jaksaisi tätä paskaa, pelkkä vuokraryöstön kanssa kamppailu on viedä hengen ja voimat. Asuminen on ollut inhottavaa heti alusta saakka mutta olen kai tyytynyt huonoon kohtalooni. Kotia ei viitsisi jättää valvomatta. RTK huollon jätkät ovat taparikollisia, varastelevat työpöydiltä PRISMAN lahjakortit ja muuta.


    • toistaiseksityytyväinen

      Niin, Newsec on iso firma. Itse olen juuri muuttanut Newsecin isännöimään taloon eikä valittamista toistaiseksi ole ollut. Kys. talon omistaa muu taho, eikä vuokria yms. edes makseta Newsecille vaan suoraan omistajalle. Turhaa valitatte.

      Asiakaspalvelu on nykyaikana niin henkilökohtaista, joltain asiakaspalvelijalta saa aina huonoa kohtelua. Itselleni sattui ainakin hyvä asiakaspalvelija.

      • turhaanko

        Miten voit sanoa turhaan valitatte, ethän sinä voi tietää miten huonosti asiat on hoidettu. Ei se, että sun mielestä asiat ok, tarkoita että kaikilla muillakin on ok. Ei myöskään niin että jollain huonosti, niin kaikilla muillakin huonosti.
        Kyllä voin kokemuksesta sanoa että ko. yhtiö on niin syvältä kuin vain olla voi.


      • Anonyymi

        Ne on välillä jyväskylässä toimisto joku Helsingissä


    • Paskayritys

      En voi suositella kyseistä yritystä!! Alusta asti olin skeptinen ja ollut ongelmia asunnon kunnon kanssa. Vuokranantajaa ei kiinnosta asioiden hoitaminen. Ongelmien takia olen tosi pettynyt kyseiseen yritykseen tavat joilla hoitavat asioita. En siis tähän kyseiseen yritykseen halua ikinä takaisin vaikka mikä olisi!! En voi suositella yhtään kokemuksieni perusteella kenellekkään!!

    • HuonoFirma

      Newsec ei hoitanut kunnossapitotöitä vaan nyt isännöinnin sekä talon omistajan vaihduttua
      kiireellä korjataan kosteusvaurioita. Kosteusmittaukset ym. on selvästi laiminlyöty pidemmältä aikaväliltä.

      • Ryökäke

        Tästä viestistä nähdään miten tyhmiä ihmiset oikesti ovat.


    • KannataaVaroa

      "Onko tuon firman vuokra-asunnot yleensä hyviä ja millainen on Newsec isännöitsijöinä? Hyvä? Huono? "
      Huono! sillä ei ollut talossa johon muutimme hoitanut isännöintiin liittyviä "kunnon ja korjaustarpeen seurantaa ja toimenpiteitä ,kuntoarvion sekä kuntotutkimusten ja päivitysten teettäminen."

    • paskakaupunni

      Newswec/ Oulu järkyttävää asiakaspalvelua!!! Millaisia henkilöitä tuolla oikein on töissä...? En voi suositelle kenellekään ko. firmaa.

    • Tyytymätön

      Kappas tällainen ketju, kun asuntomme isännöinti vaihtui Newsecille jäi paha maku kun irtisanoimme kämpän. Korjattavaa löytyi ihan hyvän summan verran, mutta tiukalla keskustelulla sain vakuuden kokonaan itselleni. Ei Newseciä enää koskaan.

    • Ihankivat

      Asuin Newsec asunnossa Uudellamaalla. Asunto siisti ja hyväkuntoinen. Takuuvuokraraha palautui alle kahdessa viikossa kokonaisuudessaan. Ei ongelmia. Suosittelen.

      • Anonyymi

        Tiedottaminen ei ole Newsecin vahva puoli ollenkaan ja siitä aiheutuu paljon paljon ongelmia. Vuokrahallinon Sanna Marinit päsmäävät asioita vailla laajempaa tietämystä - ja ihan pieleen. Talomme oma isännöitsijä on fiksu, mutta vaikeasti tavoitettava henkilö. Tässä vielä itse asun, mutta muuten näyttää talossa muuttovirta olevan jatkuva molempiin suuntiin.


    • Tyytyväinen

      Asun nyt kolmatta vuotta vuokralla 31.10.2016 valmistuneessa asunnossa Espoon Saunalahdessa. Vuokra ei ole halvimmasta päästä mutta uuteen asuntoon oli ihana muuttaa ja neliövuokrat kovan rahan asunnoissa ovat nousseet vielä nopeammin kuin tässä kohteessa. Isännöinti, huolto, siivous ja hallinto ovat omalla kohdallani toimineet oikein hyvin. Uudiskohteessa on tehty vuosikorjaukset puutelistojen pohjalta. Lisäksi isännöitsijän silmä on poiminut korjaustarpeita, joita itse en ole havainnut. Asuntojen suunnittelu on ollut hyvä äänieristyksen suhteen. Kotioloissa sisällä naapureista harvoin kuuluu mitään. Jokunen muuttokin on mennyt ohi huomaamatta. Matalaenergiatalon lämmön talteenotto tuntui viime kesän kuumuudessa toimivan turhankin hyvin. Apu siihen löytyi pimennysverhoista silloin kun Sälekaihtimet eivät riittäneet.

    • Marru_

      Realista muuttu newsec'iin tässä viime vuonna muistaakseni. Vuokra ei noussu ollenkaan tänä vuonna joka plussaa ja asuntojen kuntotarkastus on just tänään ja huomenna. Mitään pahaa sanottavaa ei ole. Vastaavat hyvin viesteihin ja jos vikoja löytyy niin tulevat korjaamaan ne nopeasti.

      • Anonyymi

        Vuokrat nousee joka vuosi ja varkaita käy asunnoissa salaa


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia Newsecistä sekä asuntoja hoitavasta huoltoliike RTK-palveluista. Mm. virhelaskelma vuokrassa sisäänmuuttaessa kesken kuukauden, jota joutui jälkikäteen korjaamaan ja selvittämään. Asunnosta poismuuttaessa kukaan ei ilmoittanut tulevasta asuntonäytöstä millään tavalla, vaan asuntoon tultiin huoltomiehen toimesta avaimilla sisään asunnon katsojien kanssa täysin yllättäen. En voi suositella omien kokemusten pohjalta.

    • Anonyymi

      Täällä on kirjoitettu vastoinparempaa tietoa. NewSec kohteet on erinomaisesti isännöityjä ja huolto sekä siivous hoidettu. Jopa kaupungin asunnoista muutetaan NewSec asuntoihin. Voin lämpimästi suositella NewSec kohteita joita löytyy esim. Helsingissä osoitteeksi www.kodisto.fi

      • Anonyymi

        Tuo on täyttä potaskaa, sen tiedän satavarmasti.


      • Anonyymi

        Omat karmeat Newsec kokemukseni alkoivat n. 5 vuotta sitten Järvenpään Lepolassa. Moite ei tarkoita sitä, että kaikki RTKn tai isännöinnin työläiset ovat kelvottomia. Pääsääntöisesti annan Newsecille arvosanan 1, jos arvosteluasteikko olisi 1-5. Ei ole asiakkaan velvoite pohtia missä virhe syntyy.

        Oma osoitteeni on ollut suoraan helvetistä. Epäkohdat korjataan vain jos joku asukas ilmoittaa niistä. Kiinteistö on välillä ollut jo niin huonosti hoidettu, että pelkkä hoidon laiminlyönti houkuttelee osoitteeseemme rikollisia asukkaita ja asiattomia loisia. Poliisi asioi meillä taannoin enemmän kuin usein, en tiedä mitä tulevassa tapahtuu. Isännöinnille on yhdentekevää millainen meno täällä on ollut, jos kiinteistön omistajataho saa vuokrat kiskottua.

        En olisi painajaisissanikaan uskonut millaista roskaväkeä Newsec ohjaa vuokralaisikseen! Normaalit ihmiset ovat lähteneet Järvenpään Lepolan osoitteestamme niin järkyttävien raivotilojen vallassa, että minua on ammattisisustusarkkitehtina säälittänyt. Järvenpäällä on paha maine huumekaupunkina.

        — Samanlaista on ollut asuminenkin, karmeaa!! En tervehdi naapureitani kuin poikkeustapauksissa. Täällä on kaikki kiellettyä, mieluummin ei katsota rapussa vastaantulijaa silmiin. Jos vahingossa sanoo päivää, alkavat ikävyydet. Lähin kunnollinen naapuri on ollut sama jo 5 vuotta. Emme vieläkään uskalla tervehtiä toisiamme, ettei vain synny ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat karmeat Newsec kokemukseni alkoivat n. 5 vuotta sitten Järvenpään Lepolassa. Moite ei tarkoita sitä, että kaikki RTKn tai isännöinnin työläiset ovat kelvottomia. Pääsääntöisesti annan Newsecille arvosanan 1, jos arvosteluasteikko olisi 1-5. Ei ole asiakkaan velvoite pohtia missä virhe syntyy.

        Oma osoitteeni on ollut suoraan helvetistä. Epäkohdat korjataan vain jos joku asukas ilmoittaa niistä. Kiinteistö on välillä ollut jo niin huonosti hoidettu, että pelkkä hoidon laiminlyönti houkuttelee osoitteeseemme rikollisia asukkaita ja asiattomia loisia. Poliisi asioi meillä taannoin enemmän kuin usein, en tiedä mitä tulevassa tapahtuu. Isännöinnille on yhdentekevää millainen meno täällä on ollut, jos kiinteistön omistajataho saa vuokrat kiskottua.

        En olisi painajaisissanikaan uskonut millaista roskaväkeä Newsec ohjaa vuokralaisikseen! Normaalit ihmiset ovat lähteneet Järvenpään Lepolan osoitteestamme niin järkyttävien raivotilojen vallassa, että minua on ammattisisustusarkkitehtina säälittänyt. Järvenpäällä on paha maine huumekaupunkina.

        — Samanlaista on ollut asuminenkin, karmeaa!! En tervehdi naapureitani kuin poikkeustapauksissa. Täällä on kaikki kiellettyä, mieluummin ei katsota rapussa vastaantulijaa silmiin. Jos vahingossa sanoo päivää, alkavat ikävyydet. Lähin kunnollinen naapuri on ollut sama jo 5 vuotta. Emme vieläkään uskalla tervehtiä toisiamme, ettei vain synny ongelmia.

        Lisään ylläolevaan tekstiini! Asun yhä Järvenpäässä, samassa kerrostalossa. Järvenpään vuokra-asumisen laatu on kallista, kolkkoa ja epämiellyttävää ilmeisesti yleisenä trendinään. Kaupunki jakaa omistusasumisen ja vuokralla olon kahteen eri säätyyn. Vuokralaisia ei Newsecissä pidetä edes ihmisinä. Nykyinen isännöitsijämme, nainen, lähetti minulle uhkailuja sähköpostitse! Hän kielsi minua tekemästä poliisille ilmoituksia kiinteistömme narkomaaneista tai puhumasta narkomaanihaitastamme julkisesti. Asuminen on terveysriski Newsecin asunnossa.

        Poliisi Järvenpäässä puolestaan ilmoitti minulle, että asumisrauhan häirintäasioiden hoito kuuluu vain isännöitsijän velvollisuuksiin.

        Nyt on kulunut yli 1,5 vuotta. Asiaa ei olla edes yritetty hoitaa. Sama mies saastuttaa naapureittensa hengitysilman poltettavilla keskushermostomyrkyillä, huumausaineilla. Mitään parannusta ei ole ilmennyt. Säännöllisesti huumausaineita käyttävästä naapurista ovat muutkin asukkaamme valittaneet isännöitsijälle. Hän syyllistää raittiit ihmiset ja vielä moittii meitä muka tekemästämme kunnianloukkauksesta häntä itseöän kohtaan. Asukkaat ihmettelevät, josko isännöitsijäkin kuuluu huumausaineita välittävään verkostoon sillä äärimmäinen pelottelu on lainvastiasta.

        Poliisi sanoi minulle esitutkintaa tehdessään, että rikosasiaa aletaan hoitaa ilman Newsecin isännöitsijääkin.

        Asuntooni tehtiin silmänlumeeksi datatutkimus, jonka mukaan edes tupakansavuja ei kulkeudu sisäilmaan. Se oli rikollinen tekninen suoritus.

        Toimimme ainoastaan niiden ohjeiden mukaan, joita poliisi ja hätäkeskus antavat! On rikollista syyllistää lakia kunnioittavat ihmiset ja suojella rikollisisia.


      • Anonyymi

        Hohoijaa, tuskin kaupungin asunnoista kukaan muuttaa, jos ei ole saanut valmiiksi " avointa maksusitoumusta" sen verran kalliita Newsecin "hoitamat " asunnot on.
        Uusi oma koti valmistui hieman myöhässä ja otimme Kodisto asunnon väliajaksi. No väliaika on mennyt mukavasti, korjauttamalla ja siivoamalla pari kk asuntoa.

        Teki mieli nauraa ääneen kun nyt irtosanottua vuokrasopimuksemme, saimme loppusiivouslista ja se oli vitsi. Viimeisenä listassa oli " laita ei mainoksia- lappu postiluukkuun" No en varmasti laita, otan omanikin pois.

        Newsecin isännöitsijät ovat kasvoton ja nimetön porukka, osoittavat käyttämään FIMX huoltosivustoa, muuten hyvä, mutta huoltofirmalla on pari muutakin nettisovellusta, joten eivät ne niitä ehdi niistä lukea, muuten koko työpäivä menee siihen ( huoltomiehen kertomaa).
        Mitäpä me olisimme tehneet eteisen valaisimella - marras-joulukuussa. Pistoke oli revitty irti katosta, ja johdot olivat vapaana katossa levyn alla, sähköpalovaara ilmeinen. Sähkömies tuli kk päästä!

        Lista on/oli loputon, olen asioista perillä, joten kirjotin kaikki ( SIIS ihan kaikki) ongelmat ja viat exeliin. Sen olen jo hyvissä ajoin lähettänyt isännöitsijälle, koska tuo muuttolistaus (FIMX) on tehty semmoiseksi, ettei siihen voi paljoa kommentoida.



        Kun ilmoittivat meille, ettemme saa olla asunnossa kun tekevät lopputarkastuksen ( mitä H****^ä) aion olla paikalla, tai väistän rappukäytävään, ja kysyn lopuksi mitä kommentteja. En todellakaan halua nähdä heidän "kommenttejaan" vakuuden palautuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään ylläolevaan tekstiini! Asun yhä Järvenpäässä, samassa kerrostalossa. Järvenpään vuokra-asumisen laatu on kallista, kolkkoa ja epämiellyttävää ilmeisesti yleisenä trendinään. Kaupunki jakaa omistusasumisen ja vuokralla olon kahteen eri säätyyn. Vuokralaisia ei Newsecissä pidetä edes ihmisinä. Nykyinen isännöitsijämme, nainen, lähetti minulle uhkailuja sähköpostitse! Hän kielsi minua tekemästä poliisille ilmoituksia kiinteistömme narkomaaneista tai puhumasta narkomaanihaitastamme julkisesti. Asuminen on terveysriski Newsecin asunnossa.

        Poliisi Järvenpäässä puolestaan ilmoitti minulle, että asumisrauhan häirintäasioiden hoito kuuluu vain isännöitsijän velvollisuuksiin.

        Nyt on kulunut yli 1,5 vuotta. Asiaa ei olla edes yritetty hoitaa. Sama mies saastuttaa naapureittensa hengitysilman poltettavilla keskushermostomyrkyillä, huumausaineilla. Mitään parannusta ei ole ilmennyt. Säännöllisesti huumausaineita käyttävästä naapurista ovat muutkin asukkaamme valittaneet isännöitsijälle. Hän syyllistää raittiit ihmiset ja vielä moittii meitä muka tekemästämme kunnianloukkauksesta häntä itseöän kohtaan. Asukkaat ihmettelevät, josko isännöitsijäkin kuuluu huumausaineita välittävään verkostoon sillä äärimmäinen pelottelu on lainvastiasta.

        Poliisi sanoi minulle esitutkintaa tehdessään, että rikosasiaa aletaan hoitaa ilman Newsecin isännöitsijääkin.

        Asuntooni tehtiin silmänlumeeksi datatutkimus, jonka mukaan edes tupakansavuja ei kulkeudu sisäilmaan. Se oli rikollinen tekninen suoritus.

        Toimimme ainoastaan niiden ohjeiden mukaan, joita poliisi ja hätäkeskus antavat! On rikollista syyllistää lakia kunnioittavat ihmiset ja suojella rikollisisia.

        Lisään vielä, että silmänlumeeksi tehdyn datamittauksen eli sisäilman laadun tutkimus tehtiin Alppilan Kiinteistösaneeraus Oyn projektina. Se oli pelkkä petos. Lopullinen analyysi teetettiin muka THLn toimesta. Molemmat tahot todistivat minua ja Itä-Uudenmaan poliisia, paikallispoliisia vastaan ja Lemminkäisen väärin suunnittelemaan asuntooni ei muka kulkeudu kannabiksen ja muiden keskushermostomyrkkyjen savuja. Sosialistipoliisi kävi haukkumassa minut hulluksi, oli ehkä itsekin pilvessä.

        — Oma puolisoni on sattumoisin poliisiylitarkastaja.

        Nauraa on siis saatu ja yhä saadaan, sillä kaikki se vehtaaminen jolla Newsec/ Rosa Housing kusettaa tietämättömiä siviilejä on tarkaan laskelmoitua rikollisuutta. Olen jäänyt vuokrasuhteeseen siksi, että akateemisena korkeakoulutettuna asumisen perustutkimusihmisenä harrastan Newseciä.

        Kaikki vain kokeilemaan. Minulla on ehkä osoitteemme asumisennätys, — JO VUODESTA 2014!!


    • Anonyymi

      Miksi Newsecin uusiin asuntoihin muuttaessa ei ole mahdollista nähdä varaamaansa asuntoa ennen muuttoa,jos se asunto ei satu olemaan se esittelyasunto? Kuka muuttaa asuntoon ja tekee vuokrasopimuksen näkemättä ja käymättä ensin asunnossaan? Onko kyseinen toiminta edes laillista?Vuokrasopimus tehdään sähköisesti ja sitten muutat näkemättä asuntoa! Mielestäni tämä on epäkunnioittavaa käytöstä Newseciltä mahdollista tulevaa vuokralaista kohtaan jo heti alussa!MITEN TÄMÄ VOI OLLA MAHDOLLISTA?

      • Anonyymi

        Oikohan nikn, että esittelyssunnot valmistuvat ennen muita, hohhoijaa. Keskeneräisillä työmailla einiin vaan liikuta nykyraksamääräysten aikana kun pitää olla päästä varpaisiin turvavarustetta jne.


      • Anonyymi

        Newsecin/ Kodiston ei kannata esitellä slummiasuntojamme oikeiden laillisten vuokraustapojen mukaisesti täällä Järvenpäässä siksi, että vaikka kyseinen huoneisto olisi siistihkö ja asianmukaisesti vuokraamiskunnossa.. ja naapurustokin asiallinen, muuttuvat olot äkkiä. Seuraava uusi asukas voi olla mielisairas tai rikollinen, äärianarkisti, suuren rikollisen lapsiperheen vanhempi. Mitä tahansa hirveää voi tapahtua ja asumisen laatutaso huononee.

        Oma seinänaapurini oli mm. rikollinen romani. Pelkäsin joka päivä, että kohtaan hänet. Toinen seinänaapuri oli rikollinen muunmaalainen. Lapset terrorisoivat työtilaani potkimalla päivittäin sen ovea. Newsec on vuokraavinaan asuntoja esim. työtiloiksi mutta omani ei sovellu jatkuvan häirinnän takia edes tavanomaiseen asumistarkoitukseen.

        En saa vuokran hyvitystä naapurihäirinnän takia, vaikka asunto on pakko jättää lähes päivittäin. Mitään akateemista työsuoritusta ei voi tehdä häiriköiden takia!

        PIMEÄSSÄ ESITELTY VUOKRAHUONEISTO kuulostaa tutulta. Osoitteessamme sellaiset ovat olleet ehkä useita vuosia piikkinarkkien ja muiden narkomaanien käytössä. Täysin mieltä vailla olevat ihmiset riehuvat ne huonokuntoisiksi. Pimeä kätkee huonon hoidon ja korjauslaiminlyönnit. — Eikö esittelyä voida tehdä päiväaikaan?? Uusi asukas ei tietääkseni koskaan saa oikeita tietoja aiemmista. Rikollisia voi tulla ko. osoitteisiin vielä vuosien kuluttua. En tiedä onko Lepolan asunnoissa kuollut narkomaaneja. En tiedä otsonoidaanko niitä rikollisten käytön jäljiltä. Pahimmat huoneistot ovat pitkään, jopa 6 kk vuokralaisitta.


        Newsec/ Rosa Housing on rikollisia yksityisiä ei-ammattilaisia lukuunottamatta ehkä pahin mahdollinen ammattimainen isännöintitaho Suomessa. Ehkä sillä on erilaisiakin asiakaspalvelun ihmisiä työssä, täysin asiallista kohtelua en ole saanut kertaakaan jo melko pitkän asumishistoriani aikana.

        — Työntekijät ehkä ohjeistetaan röyhkeiksi ja piittaamattomiksi.

        Tekniset ovat pelkkiä pelureita. Asukkaita pallotellaan, syyllistetään ja aliarvioidaan säälittä. Ihmettelen miten kaltaistani suunnittelua ja rakennustekniikkaa Aalto-yliopistossa Helsingissä opiskelleenkin akateemisen korkeakouluihmisen törkeä tylytys on mahdollista! Minulla on syyni asua osoitteessa.

        — Taisteluni Newsecin/ Rosa Housingin kanssa on jo melkein ammatti, ainakin harrastus. Olen lähetyänyt asumiseni kuluessa ainakin 100 sähköpostivalitusta eri asioista. Maksan omat laskuni, haluan koville vuosikuluilleni katteen ja hyötyä asumisestani.

        En käsitä mitä isännöinti hyötyy surkeasta asiakaspalvelustaan. Asiallisiin kysymyksiin on vastattava rehellisesti, heti, sillä totuus tulee jostakin aina ennemmin tai myöhemmin esiin. Newseciläiset käyttävät törkeästi ihmisten pelkoja ja heikkoa rakennustekniikan osaamista hyväkseen.

        Kaikkein ällöttävintä on trendikäs brändäys ja jatkuva positiivinen uho, valheellinen mielikuvamarkkinointi.


      • Anonyymi

        Newsecillä mikä tahansa on mahdollista. Liian kiltit uudet vuokralaiset ovat pelkkiä vuokrariiston kohteita, jokainen saa pelätä häätöä. Newsec oli pelottelulla toimiva sisäpiiriyhteisö mutta se on saanut jo niin huonon maineen, että toimintatapoja on pakko yrittää hieman muuttaa. Kilpailijoita vain on valitettavan vähän. Järvenpään vuokrattavat asunnot ovat pääsääntöisesti karmaisevia siksi, että koko kaupunki on sosialistihallinnossa ja Newsec tietenkin toimii vasemmistolaisen pakottamisen, mielivallan ja pahan agendan mukaan. O!en aktiivinen ihminen. Tätä nykyä RTK huollolle lähtee päivittäin viesti kannabiksen savuista. En ole koskaan valittanut turhasta. Asukaskin on velvollinen tottelemaan talon sääntöjä mutta kyse on todella heikkolaatuisesta ja turvattomasta, omituisesta asumisesta. Jos asunto sijaitsee hyvien ihmisten naapurissa, ei mitään valitettavaa ilmene. Omani ei sijaitse. — Vuokraaja kiduttaa minua tahallaan.


      • Anonyymi

        Pois muutto vasta onkin vaikeaa


    • Anonyymi

      Täälläkin kuultua ettei voi nähdä varaamaansa asuntoa ennen muuttoa,joka on Newsecin puolelta vuokralaisen kyykyttämistä. Jos muutat esimerkiksi suuremmasta pienempään asuntoon olisi hyvä päästä näkemään asunto,miten mittasuhteet jakautuvat neliöiden kesken.Tässä säästäisi rahaa ei tarvitsisi uusia huonekaluja ym. ja Newsec antaisi itsestään asiallisen kuvan.Kaikissa muissa saman alan toimijoissa tuleva asukas pääsee katsomaan asuntoa,mutta ei Newsecillä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Kyllä voi, itse juuri käytiin muutama viikko sitten katsomassa ennen muuttoa asuntoa.


      • Anonyymi

        Asioissa voi tapahtua muutoksia. Vuokratessani vuonna 2014 asuntoani sen esittelijä oli hyvin mukava mies. Vasta valmistunut huoneisto tuoksui niittyheinälle, oli puhdas. Iloni katosi muutamassa viikossa, sillä narkomaanit valtasivat kiinteistön. Lapsia ja nuorisoa alkoi pataroida huumejuhlissa, rikolliset heroinistit luuhasivat naapureissa kunniallisten ihmisten nukkuessa. Poliisien ratsiat ovat olleet ainoa keino saada Newsec hoitamaan normaalia asumisrauhaa, vapaaehtoisesti he eivät kykene minkään rikosasian hoitoon. En ole saanut palkkioita tai vuokrien alentamisia, vaikka olen raatanut koko heikkolaatuisen kiinteistön hyväksi. Tilanne korjautui puoleksi vuodeksi. Taas olemme pelkkä narkkila!


    • Anonyymi

      Asunto ihan peruskunnossa, Huonosti oli siivottu, hellan alus täynnä likaa. Suht kallis vuokra. op-vuokratuotto omistaa.
      Saman huomannut kuin muut;, että yhteydenpito hankalaa.
      Toimintakin lain vastaista. Asunnossa käyty ilmoittamatta ja lappua jättämättä.
      Tästä todisteenakin on video kuvaa.
      Heidän onneksi koirat oli yhdessä huoneessa nalkissa.
      Näköjään heillä on lupa rikkoa lakia ja tulla omilla avaimilla ennakkoon ilmoittamati ja lappua jättämäti asuntoon.
      Harkinnassa on rikosilmoitus asiasta.

      • Anonyymi

        Vuokraajan on pakko pyytää lupa asukkaalta jos asuntoon tullaan. Poliisikin tarvitsee kotietsintäluvan. RTK huollon alustalla on kysely saako yleisavaimella mennä asuntoon..


    • Anonyymi

      Hirveä kusetus lafka, takuu vuokrasta yritetään viedä kaikki mahdollinen pois mitä keksitään... takuuvuokran palauttaminen tosi vaikeaa noinkin isolle firmalle ajallaan... huonoin kokemani vuokranantaja minkä tiesän

    • Anonyymi

      Yleensä luen näitä ketjuja suhteellisen puolueettomasti. Joskus mietin, että vuokralaisena on vain joku elämäänsä kyllästynyt, joka periaatteesta vaan täällä huutelee. Nyt kun Newsec sattui omalle kohdalle, niin uskon jokaisen tämän ketjun sanan.

      Älkää valitko Newseciä. Voi tulla ihan hemmetin kalliiksi.

    • Anonyymi

      Newsec Isännöinti EPÄPÄTEVÄ.
      Olen ilmoittanut molemmista naapureista häiriön takia isännöitsijälle, toisesta naapurista useammankin kerran. Aina sama vastaus: itse pitäisi keskustella asioista naapureiden kanssa. Tällaiset asiat kuuluvat isännöitsijän hoidettavaksi, eikä suinkaan asukkaan! Lähettävät vain asioista yleisiä tiedotteita, häiriöasukkaat saavat häiritä muita ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Todella järkyttävää! Tämän takia olemmekin jo etsimässä uutta asuntoa, toivottavasti löydämme sopivan pian!
      Asukas Kaakkois-Suomesta

      • Anonyymi

        Newsecin ohje on rikollinen! Narkomaaneja ei pidä milloinkaan lähestyä, edes katsoa käytävissä vastaantultaessa. Häiriintyneet alkoholistit ja huumausaineista riippuvaiset rikolliset eivät ehkä näytä vaarallisilta mutta saattavat olla väkivaltaisia. Häiritsevä asuminen on aina poliisiasia.

        — Poliisin mukaan isännöitsijän on hoidettava puhuttelut ja varoitusten antaminen, ei naapureiden.

        Omassa osoitteessani on ikäviä tapauksia, joissa Newsecin huonon isännöitsijän suojelema rikollinen narkomaani myy huumeita uusille käyttäjille. Asiakkaiksi halutaan oman osoitteen nuoria. Isännöinti siis edistää piittaamattomuudellaan alueen huumekauppaa!!

        Aiemmin mukava asukas saattaa muuttua käyttäjäksi lyhyessä ajassa. Muutos näkyy yleensä heti. Ei hyödytä mennä kyselemään asioista, sillä huumausaineet ja muu rikollisuus ovat viranomaisten asiaa. Narkkarit salaavat rikoksensa siksi, että lievältäkin vaikuttava huumeisiin sekaantuminen on yleensä vankeusrangaistuksen ja tuomion, rikosrekisteriin joutumisen paikka.

        Jos minulla olisi aseenkantolupa ja olisin vartiointialalla tms. ehkä uskaltaisin mennä puhuttelemaan huonoa naapuria.


      • Anonyymi

        Poliisin ohjeen mukaan vastuu asiasta kuuluu AINA vuokraajan edustajalle eli isännöitsijän virassa tai toimessa olevalle, EI KUULU VUOKRALAISELLE selvittää asumisrauha-asiaa.


    • Anonyymi

      Meillä oli hieno kananlento noiden kanssa.

      Pari päivää annettiin aikaa päättää, vuokrataanko. Annettiin nykyisen asukkaan yhteystiedot että päästään katsomaan asuntoa. Tälle ei sopinutkaan varausajan puitteissa, joten sovittiin sitä seuraavaksi päiväksi ja varaustamme pidennettiin. Seuraavana päivänä sitten tämä asukas ei vastannut viestiin joten soitin, hän olikin töissä vailla aikomustakaan noudattaa sovittua päivää! Ei siis mitään ilmoittanut. Siispä laitoin viestiä ko. firmalle, että ei taaskaan päästy käymään ja asukas sanoi menevän ensi viikkoon.

      Newsecistä ihan vakavissaan ehdotettiin, että pyytäisin ystävää käymään puolestani huoltoyhtiön oven avauksella jonain arki-iltana (olemme töissä viikoilla niin ei siksi käynyt että menisimme itse huoltomiehen kanssa) ja että tekisimme vuokrapäätöksen sen perusteella! Siinä vaiheessa alkoi lähinnä naurattaa koko juttu, mutta vastasin silti että enköhämme ihan itse halua nähdä asunnon, johon olisimme muuttamassa. Newsecistä sanottiin että tapahduttava parissa päivässä, mikähän ei käynyt meille eikä sille nykyiselle asukkaalle edelleenkään.

      Sanoin siihen vaan että päätös on sitten ei ja onnea muille että pääsevät näyttöön...

      Eli meidän pitää muuttaa sokkona kun nykyinen asukas pelleilee näytön niin ettei päästä??? Ihan. Ihme. Sanonkomitä. Onneksi tämä meni jo varausvaiheessa läskiksi, jestas millaista noilla on varmaan olla vuokralla.

      • Anonyymi

        Järvenpään Lepolassa olevan kiinteistön asukkaat ovat valitettavan usein olleet narkomaaneja. Rappiolla olevien ihmisten luona majailee epämääräistä ja vaarallista alamaailman väkeä. Asunnot eivät aina ole siinä kunnossa, että aiempi vuokralainen voisi esitellä ne. Häätö saattaa olla kesken, esitutkinta kaikenlaisista muistakin rikoksista meneillään. Aika harva kysyy vuokraajalta millainen rikosrekisteri aiemmalla asukkaalla on. Enempää pelottelematta kehoitan kaikkia asuntoa hakevia realismiin.

        Olen katsellut rikollisten vuokralaisten surkeaa elämää omalta parvekkeeltani heti kiinteistön valmistumisajankohdasta saakka. Nuoret prostituoidut, lapsinarkomaanit ja piikkinarkkarit, huumekauppiaat ovat Järvenpään Lepolan, Ainolan vuokraslummimme vakiokalustoa siksi, että Järvenpää yrittää soluttaa loiset normiasukkaiden joukkoon. Kaupunginhallitus ja kaikki puolueet ovat saman paikallisen huumebisneksen ja asutuspolitiikan takana!

        — On röyhkeää ja laitonta jos isännöijä vaatii normaalia asukasta kommunikoimaan rikollisen naapurin kanssa!!! Mitä tukee RTKn oudosti käyttäytyviin teknisiin työläisiin, oletan että asunnossani on käyty varkaissa.


        Suurien huumetakavarikkojen ja narkkarijengien vangitsemisoikeudenkäynnit ovat nyt Suomessakin meneillään. Verkoston jäätyä kiinni huumebisnes jatkuu vuokraslummeissa, yhä jossakin muodossaan. Osa levottomista asukkaista ehkä odottaa omia tuomioitaan, vangitsemista.

        Outo käytös oireilee aina rikollisuudesta.


        Järvenpään kaupungin brändi on epätodellinen ja valheellinen. Rikosasiat salataan yleisöltä siksi, että kaupunki on jo osaamattoman taloudenhoidon takia konkurssikypsä. Todellisuudessa kolhoosiasumisemme oli taannoin ryöstäytyä täysin hallitsemattomaksi. Narkit muodostivat Lepolan kiinteistöömme jengejä, jotka terrorisoivat taparikoksillaan ja anarkistien mikroaggressioilla normaalit ihmiset pois osoitteesta.

        En tiedä mitä kaikkea karmeaa Newsecin isännöimässä kiinteistössä on talon lyhyen käyttöiän aikana tapahtunut, sillä pelkään jopa olla omalla parvekkeellani. Lähinarkit kyttäävät minua omaltaan, panettelevat isännöijälle ja LIITTOUTUVAT KESKENÄÄN.

        Kannattaa havaita, että ulko-ovi on päivin ja jopa öin auki. Rikollisille annetaan Newseciläisittäin valtuudet mihin tahansa väärään toimintaan. — En suosittele Kodistoa. Pelkään asua järvenpäässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järvenpään Lepolassa olevan kiinteistön asukkaat ovat valitettavan usein olleet narkomaaneja. Rappiolla olevien ihmisten luona majailee epämääräistä ja vaarallista alamaailman väkeä. Asunnot eivät aina ole siinä kunnossa, että aiempi vuokralainen voisi esitellä ne. Häätö saattaa olla kesken, esitutkinta kaikenlaisista muistakin rikoksista meneillään. Aika harva kysyy vuokraajalta millainen rikosrekisteri aiemmalla asukkaalla on. Enempää pelottelematta kehoitan kaikkia asuntoa hakevia realismiin.

        Olen katsellut rikollisten vuokralaisten surkeaa elämää omalta parvekkeeltani heti kiinteistön valmistumisajankohdasta saakka. Nuoret prostituoidut, lapsinarkomaanit ja piikkinarkkarit, huumekauppiaat ovat Järvenpään Lepolan, Ainolan vuokraslummimme vakiokalustoa siksi, että Järvenpää yrittää soluttaa loiset normiasukkaiden joukkoon. Kaupunginhallitus ja kaikki puolueet ovat saman paikallisen huumebisneksen ja asutuspolitiikan takana!

        — On röyhkeää ja laitonta jos isännöijä vaatii normaalia asukasta kommunikoimaan rikollisen naapurin kanssa!!! Mitä tukee RTKn oudosti käyttäytyviin teknisiin työläisiin, oletan että asunnossani on käyty varkaissa.


        Suurien huumetakavarikkojen ja narkkarijengien vangitsemisoikeudenkäynnit ovat nyt Suomessakin meneillään. Verkoston jäätyä kiinni huumebisnes jatkuu vuokraslummeissa, yhä jossakin muodossaan. Osa levottomista asukkaista ehkä odottaa omia tuomioitaan, vangitsemista.

        Outo käytös oireilee aina rikollisuudesta.


        Järvenpään kaupungin brändi on epätodellinen ja valheellinen. Rikosasiat salataan yleisöltä siksi, että kaupunki on jo osaamattoman taloudenhoidon takia konkurssikypsä. Todellisuudessa kolhoosiasumisemme oli taannoin ryöstäytyä täysin hallitsemattomaksi. Narkit muodostivat Lepolan kiinteistöömme jengejä, jotka terrorisoivat taparikoksillaan ja anarkistien mikroaggressioilla normaalit ihmiset pois osoitteesta.

        En tiedä mitä kaikkea karmeaa Newsecin isännöimässä kiinteistössä on talon lyhyen käyttöiän aikana tapahtunut, sillä pelkään jopa olla omalla parvekkeellani. Lähinarkit kyttäävät minua omaltaan, panettelevat isännöijälle ja LIITTOUTUVAT KESKENÄÄN.

        Kannattaa havaita, että ulko-ovi on päivin ja jopa öin auki. Rikollisille annetaan Newseciläisittäin valtuudet mihin tahansa väärään toimintaan. — En suosittele Kodistoa. Pelkään asua järvenpäässä.

        Edistyin Järvenpäässä kaupunginhallituksen aiheuttaman sosialistisen asutuspoliittisen ongelmavyyhdin selvittelyssäni jo niin pitkälle, että tein virallisen valitukseni kaupungin asumisterveystaholle. Minulla on viranomaiskoulutus mutta asiallinen valitukseni raivostutti Newsecin isännöitsijän. Hän uhkailee minua nyt (laittomasti) oman rikosilmoituksensa teolla, johon poliisi antoi minulle juridisen kommenttinsa. Tottelen tietenkin poiisin ohjeistuksia ja hätäkeskuspäivystyksen ohjeita. Kaikki havaintomme huumausaineiden käyttörikoksista kirjataan hätäkeskukseen, ne analysoidaan huumepoliisin tahoilla.

        On erikoista, että Newsec asettuu tukemaan rikollisia.

        Järvenpään kaupungille kannattaa valittaa siksi, että siellä saattaa olla viranomaisia jotka välittävät uudet tiedot eri toimijatahoille.

        — Narkomaanien asuttaminen on tulevassa pakko keskittää heille tarkoitettuun kaupunginosaan ja rauhoittaa muut alueet terveille asukkaille.

        Mitättömältäkin vaikuttava hajuhaitta asunnoissa on ilmoitettava. Se saattaa auttaa narkomaaniverkoston kiinni jäämisessä ja poliisityössä.

        — Ilmoitus tehdään hätäkeskukseen, mieluiten heti hajuhavainnon tai muun haittahavainnon tekemisen hetkellä.

        On irvokasta luoda ns. uusia nuorisoasumiseen tarkoitettavia asuntoja ja kiinteistöjä, jos sosiaalitoimi eri kaupungeissa Suomessa kuitenkin ohjaa niihin, ko. asuntoihin kokonaan sopimattomia sairaita ihmisiä. Huumeiden käyttörikoksista tehtyjen havaintojen tulee johtaa heti häätöön, ilman vuosia kestävää kamppailua eri tahojen kanssa. Järvenpään lapsiperheet joutuvat nykyisin asumaan vauvoineen vaarallisten piikkinarkomaanien kanssa, se on törkeää. Sisäministeri Maria Ohisalo, kommunisti, ajaa läpi agendaa jossa narkomaanit muka olisivat lain yläpuolella. Ohisalo pitää saada rangaistavista julkisista lausumistaan edesvastuuseen.


      • Anonyymi

        Käytäntö hieman muuttunut; Newsec kysyi kirjallisesti saavatko antaa yhteystiedot asunnosta kiinnostuneelle ja sovitaan itse keskenämme katselmus.
        Vaihtoehto kaksi; Newsec tulee milloin haluaa esittelemään asuntoa.
        Ihan kummallista, ymmärrykseni mukaan olemme vuokranneet tämän asunnon ja kysymättä lupaa tänne ei tulla tai saattaa tulla perässä muitakin?

        Tuo lopputarkastus on myös kummallinen, tekevät se 2 viikkoa ennen muuttopäivää, kun tavaramme ovat vielä asunnossa, miten te päättelevät missä kunnossa asunto on sitten muuttopäivänä ja tyhjänä?


    • Anonyymi

      Todella huono.
      Kaikki tökkii. Vuokrat nousee, mutta mitään korjauksia ei tehdä.
      Varkaat riehuvat rapuissa ja kellareissa.
      Ihmiset muuttavat sisään ja ulos. Jatkuva virta.
      Rapuissa sikaillaan ja ikkunat hajotetaan.
      Sen jälkeen kun YH kodit myi asunnot Elolle ja Newsec tuli kuvioihin on kaikki mennyt alas kuin lehmän häntä.
      Paitsi vuokrat, jotka nyt ovat samalla tasolla kuin naapurin uusissa taloissa.
      Tokihan tästä kaikki lähtee heti kun uuden saa.
      Varmaan ne tekee tän tahallaan ja päästää kaiken ihan retuperälle ja sit myy koko talon.
      Asukkaat ulos.
      Vituttaa kun vuosia asunut ja maksanut.
      Ennen toimi kaikki. Nyt ei mikään.

      • Anonyymi

        Hei kaikki kasvottomat anonyymit tämän foorumin keskustelun osallistujat. Muutin Newsec -asuntoon viime elokuussa. Olen samaa mieltä asuntojen vuokrien korkeudesta, mutta ajattelin että pärjään kun säästän jossain muussa ja teen kovasti hyviä töitä ihan pyhänä joka päivä 24/7, jopa kun nukun että oppisin näkemään maapallon pelastavia hyviä ja fiksuja unia.
        Olin etsinyt koko kesän asuntoa tuloksetta, joten asunnon tarjoaminen oli suuri helpotus myöskin. Asuntoni on Helsingin Kontulassa ja naapureista suurin osa maahanmuuttajia/ erilaisilla sukujuuriltaan varustettuja henkilöitä, kirjavaa perheellistä porukkaa, ei siinä mitään. Ainoastaan on häirinnyt roskaaminen ja sotkeminen (rappukäytävä sekä piha) sekä kellarin paloturvallisuudesta välinpitämättömyys ja kellarissa
        Sotkeminen. Samoin tupakointi mutta en voi olla varma tupakoivatko asunnossa vai vain parvekkeella jossa se on sallittua, vaikka minä en sellaista sallisi, koska se häiritsee ajattelukykyäni sekä hengitystäni (liittyvät yhteen luonnollisesti). Välillä tietysti lapsiperheissä hieman tapellaan (?...), ainakin huudetaan ja itketään ja parit juhlat on yksi naapuri pitänyt , metelin loppuessa kuitenkin 00.00 mennessä edes. Taloyhtiön kanssa kommunikointi on mahdotonta koska asunnosta puuttuu hallitus jossa näitä kaikkia yhteisiä asioita voisi kasvotellen käsitellä ja sopia että kaikki olisivat tyytyväisiä. Isännöitsijä (Newsec) ja huoltoyhtiö ovat olleet hienosti ja runsaasti yhteydessä ja vastanneet viesteihini, puheluihin ja yhteydenottoon paikan päällä Postitalon konttorissaan. Ainoastaan kerran kun en melkein ensin osannut ratkaista sähköpulmaa itse, hieman petyin huoltoyhtiöön koska valitteli taloyhtiötämme väsyneeksi tms,
        Asiatonta kommenttia meistä asukkaista. Käsittääkseni nukkuminen on terveellistä ja hyvä asia ja toisaalta jos olemmekin väsyneitä niin sehän on normaalia ja viatonta. Onneksi sain vian korjattua itse eikä tarvinnut ihmeellistä kommentoijaa ja herjaavaa huoltomiestä kutsua asuntooni. Pelastustielle myös siivoajat aina kesällä ja syksyllä parkkeerasivat vasten yleistä sivistystäkin että pelastustiet pitäisi pitää vapaana turvallisuussyistä. Nyt kuitenkin toivottavasti minun ansiostasi sitä ei enää tapahdu. Tuskin se kuitenkaan on minun ansiota, mutta ainakin valitin siitä pariin otteeseen ja ilmoittivat huoltoyhtiönkin vaihtuneen. Kävin tänään poliisilaitoksella aloittamassa hieman ko firman toimien laillisuuden penkomista ja isännöitsijä antoi luvan esim. Taloyhtiömme valvontanauhojen tarkistukseen. Tämä siksi koska
        Merkillisiä ja ikäviä terveyttäni ja henkeäni uhkaavia asioita on tapahtunut ikäväkseni tässäkin asunnossa kuten edellisessäkin jossa
        Epäilin salakatselua ja missä asuntoni lattialle esim jätettiin hiuspampuloita yms omituista kenen lie toimesta jonka vuoksi juoudun vihdoin siitäkin taloyhtiöstä ja edellisestä vuokranantajastani tekemään poliisille ilmoituksen ettei kellekään muulle tehtäisi tällaista pyhäinhäväistyksen saastaista, likaista, sairasta, paatunutta ja rikollista kotirauhan rikkomista. Tässä Newsec asunnossa on tapahtunut seuraavia omituisia pelottavia asioita joiden vuoksi joudun kääntymään poliisin puoleen: 1. Muutettuani loppukesästä jääkaapin magneetteja (sweden) oli käännetty ympäri väärinpäin samoihin aikoihin kuin tapahtui Ruotsissa partasuiden poliisiammunnat. Hyvin ahdistavaa, sairasta ja pelottavaa tuohon surulliseen ja kamalaan tapahtumaan viittaamista minun kodissani. Ei naurata edelleenkään lainkaan. Ei myöskään jos Newsec tuottaa, sallii/ jakaa tällaisen järjenvastaisen laittoman idioottidraaman

        Sitten katosi yksi kirjekuori heinäkuussa jo kauan ennen postin lakkoa eli oli tehtävä poliisille asiasta rikosilmoitus ja epäiltävä että lähetttäjä huijasi lähettäneensä
        Mitään ja otti vaan rahat, Posteljooni varasti kuoren tai joku muu tässä Newsec/ Ratamo/ Rosaline (tms jolle vuokra maksetaan). Poliisi toivottavasti tutkii ja torjuu rikollisuutta tässäkin asiassa.

        Merkittävä, ikävä, omituinen , ei naurata, laiton asia asunnossani viime viikolla yhtä kelloistani oli siirretty eteenpäin 5 tuntia. Hyvin ahdistavaa, pelottavaa, epämääräistä ja jos yritetään tehdä karmiva kauhueealitya niin järkevää lainkuuliaista moraalikyvyllä varustettua maailman pelastajaa, liikunnanohjaajaa, järjestyksenvalvojaa ja toivottavasti tulevaa vartijaa ja kenties tuomaria tai lakimiestä tai asianajajaa kunhan pääsen vielä
        Myös oikeustieteelliseen ensin, ei-yhtään- naurata.
        Yt. Teidän kuin omaa etuani palvellen ja teitä kuin omaa
        Omaisuuttani, terveyttä ja henkeäni varjellen ja suojellen,
        Kim (ei koskaan kasvoton anonyymi valehtelija tai paatunut rikollinen tai omaehtoisesti sairas)Kim Kyyhkynen p.s en ole pelle, trolli enkä edes robotti vaan pyhä henki pyhässä ruumiissa itseni ja maailman pelastaja vasta alkutaipaleella. Lukekaa, uskokaa Jumalaan, älkää valehdelko, älkää tehkö rikoksia, älkää käyttäkö ketään hyväksenne taikka päihteitä taikka huumeita, tehkää aina oikein ja Parhaanne. Pahuus on sielun laiskuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki kasvottomat anonyymit tämän foorumin keskustelun osallistujat. Muutin Newsec -asuntoon viime elokuussa. Olen samaa mieltä asuntojen vuokrien korkeudesta, mutta ajattelin että pärjään kun säästän jossain muussa ja teen kovasti hyviä töitä ihan pyhänä joka päivä 24/7, jopa kun nukun että oppisin näkemään maapallon pelastavia hyviä ja fiksuja unia.
        Olin etsinyt koko kesän asuntoa tuloksetta, joten asunnon tarjoaminen oli suuri helpotus myöskin. Asuntoni on Helsingin Kontulassa ja naapureista suurin osa maahanmuuttajia/ erilaisilla sukujuuriltaan varustettuja henkilöitä, kirjavaa perheellistä porukkaa, ei siinä mitään. Ainoastaan on häirinnyt roskaaminen ja sotkeminen (rappukäytävä sekä piha) sekä kellarin paloturvallisuudesta välinpitämättömyys ja kellarissa
        Sotkeminen. Samoin tupakointi mutta en voi olla varma tupakoivatko asunnossa vai vain parvekkeella jossa se on sallittua, vaikka minä en sellaista sallisi, koska se häiritsee ajattelukykyäni sekä hengitystäni (liittyvät yhteen luonnollisesti). Välillä tietysti lapsiperheissä hieman tapellaan (?...), ainakin huudetaan ja itketään ja parit juhlat on yksi naapuri pitänyt , metelin loppuessa kuitenkin 00.00 mennessä edes. Taloyhtiön kanssa kommunikointi on mahdotonta koska asunnosta puuttuu hallitus jossa näitä kaikkia yhteisiä asioita voisi kasvotellen käsitellä ja sopia että kaikki olisivat tyytyväisiä. Isännöitsijä (Newsec) ja huoltoyhtiö ovat olleet hienosti ja runsaasti yhteydessä ja vastanneet viesteihini, puheluihin ja yhteydenottoon paikan päällä Postitalon konttorissaan. Ainoastaan kerran kun en melkein ensin osannut ratkaista sähköpulmaa itse, hieman petyin huoltoyhtiöön koska valitteli taloyhtiötämme väsyneeksi tms,
        Asiatonta kommenttia meistä asukkaista. Käsittääkseni nukkuminen on terveellistä ja hyvä asia ja toisaalta jos olemmekin väsyneitä niin sehän on normaalia ja viatonta. Onneksi sain vian korjattua itse eikä tarvinnut ihmeellistä kommentoijaa ja herjaavaa huoltomiestä kutsua asuntooni. Pelastustielle myös siivoajat aina kesällä ja syksyllä parkkeerasivat vasten yleistä sivistystäkin että pelastustiet pitäisi pitää vapaana turvallisuussyistä. Nyt kuitenkin toivottavasti minun ansiostasi sitä ei enää tapahdu. Tuskin se kuitenkaan on minun ansiota, mutta ainakin valitin siitä pariin otteeseen ja ilmoittivat huoltoyhtiönkin vaihtuneen. Kävin tänään poliisilaitoksella aloittamassa hieman ko firman toimien laillisuuden penkomista ja isännöitsijä antoi luvan esim. Taloyhtiömme valvontanauhojen tarkistukseen. Tämä siksi koska
        Merkillisiä ja ikäviä terveyttäni ja henkeäni uhkaavia asioita on tapahtunut ikäväkseni tässäkin asunnossa kuten edellisessäkin jossa
        Epäilin salakatselua ja missä asuntoni lattialle esim jätettiin hiuspampuloita yms omituista kenen lie toimesta jonka vuoksi juoudun vihdoin siitäkin taloyhtiöstä ja edellisestä vuokranantajastani tekemään poliisille ilmoituksen ettei kellekään muulle tehtäisi tällaista pyhäinhäväistyksen saastaista, likaista, sairasta, paatunutta ja rikollista kotirauhan rikkomista. Tässä Newsec asunnossa on tapahtunut seuraavia omituisia pelottavia asioita joiden vuoksi joudun kääntymään poliisin puoleen: 1. Muutettuani loppukesästä jääkaapin magneetteja (sweden) oli käännetty ympäri väärinpäin samoihin aikoihin kuin tapahtui Ruotsissa partasuiden poliisiammunnat. Hyvin ahdistavaa, sairasta ja pelottavaa tuohon surulliseen ja kamalaan tapahtumaan viittaamista minun kodissani. Ei naurata edelleenkään lainkaan. Ei myöskään jos Newsec tuottaa, sallii/ jakaa tällaisen järjenvastaisen laittoman idioottidraaman

        Sitten katosi yksi kirjekuori heinäkuussa jo kauan ennen postin lakkoa eli oli tehtävä poliisille asiasta rikosilmoitus ja epäiltävä että lähetttäjä huijasi lähettäneensä
        Mitään ja otti vaan rahat, Posteljooni varasti kuoren tai joku muu tässä Newsec/ Ratamo/ Rosaline (tms jolle vuokra maksetaan). Poliisi toivottavasti tutkii ja torjuu rikollisuutta tässäkin asiassa.

        Merkittävä, ikävä, omituinen , ei naurata, laiton asia asunnossani viime viikolla yhtä kelloistani oli siirretty eteenpäin 5 tuntia. Hyvin ahdistavaa, pelottavaa, epämääräistä ja jos yritetään tehdä karmiva kauhueealitya niin järkevää lainkuuliaista moraalikyvyllä varustettua maailman pelastajaa, liikunnanohjaajaa, järjestyksenvalvojaa ja toivottavasti tulevaa vartijaa ja kenties tuomaria tai lakimiestä tai asianajajaa kunhan pääsen vielä
        Myös oikeustieteelliseen ensin, ei-yhtään- naurata.
        Yt. Teidän kuin omaa etuani palvellen ja teitä kuin omaa
        Omaisuuttani, terveyttä ja henkeäni varjellen ja suojellen,
        Kim (ei koskaan kasvoton anonyymi valehtelija tai paatunut rikollinen tai omaehtoisesti sairas)Kim Kyyhkynen p.s en ole pelle, trolli enkä edes robotti vaan pyhä henki pyhässä ruumiissa itseni ja maailman pelastaja vasta alkutaipaleella. Lukekaa, uskokaa Jumalaan, älkää valehdelko, älkää tehkö rikoksia, älkää käyttäkö ketään hyväksenne taikka päihteitä taikka huumeita, tehkää aina oikein ja Parhaanne. Pahuus on sielun laiskuutta

        Hiuspampuloiden jättäminen lattioille, oudot tapahtumat, varsinkin jääkaappimagneettiasia kuulostavat hieman huolestuttavilta. Suosittelen kalenterimuistiinpanojen tekemistä ja päivityksiä oleellisimmista huolenaiheista.

        Vuokralaisten uhkailusta ja isännöintimielivallasta on järkevää tehdä ilmoitus lähimmälle poliisiasemalle. Jos riittävän moni asiakas kääntyy viranomaisten puoleen on Newsecin pakko muuttaa toimintatapojaan ja epäeettistä vuokraustoimintaansa. Ehkä kuluttaja-asiamies voisi auttaa.

        Poliisi haluaa tietää missä rikos on tehty ja kuka on sen uhri. Mitkä ovat rikokset?

        LSD ei näy verenkuvassa. Sosialistit myrkyttävät sillä ihmisten ruokia. En tiedä kannattaako epäillä liikaa sillä elämä muuttuu hieman hankalaksi.

        Muutamassa minuutissa ranskalaisilla viivoilla ylläpidetty merkintä on toisinaan jälkeenpäin avuksi. Jos kiinteistössä on valvontakamera, olisi kiintoisaa saada sellainen asuntoonkin

        Omat naapurini vaihtuvat niin usein, että muuttoautorallia ei enää kestä katsella. Kirjoitan kuitenkin seinänaapurien nimet kalenteriini vain siksi, että ei mene ihan anonyymiksi koko elämä.

        On paha oire jos ammattivuokraajataho ja isännöitsijä muuttuvat niin suuriksi ja asiakkaita halveksiviksi palveluketjun tahoiksi, että he eivät tunnusta omaa lakisääteistä juridista vastuutaan.


      • Anonyymi

        Köyhän kohtalo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki kasvottomat anonyymit tämän foorumin keskustelun osallistujat. Muutin Newsec -asuntoon viime elokuussa. Olen samaa mieltä asuntojen vuokrien korkeudesta, mutta ajattelin että pärjään kun säästän jossain muussa ja teen kovasti hyviä töitä ihan pyhänä joka päivä 24/7, jopa kun nukun että oppisin näkemään maapallon pelastavia hyviä ja fiksuja unia.
        Olin etsinyt koko kesän asuntoa tuloksetta, joten asunnon tarjoaminen oli suuri helpotus myöskin. Asuntoni on Helsingin Kontulassa ja naapureista suurin osa maahanmuuttajia/ erilaisilla sukujuuriltaan varustettuja henkilöitä, kirjavaa perheellistä porukkaa, ei siinä mitään. Ainoastaan on häirinnyt roskaaminen ja sotkeminen (rappukäytävä sekä piha) sekä kellarin paloturvallisuudesta välinpitämättömyys ja kellarissa
        Sotkeminen. Samoin tupakointi mutta en voi olla varma tupakoivatko asunnossa vai vain parvekkeella jossa se on sallittua, vaikka minä en sellaista sallisi, koska se häiritsee ajattelukykyäni sekä hengitystäni (liittyvät yhteen luonnollisesti). Välillä tietysti lapsiperheissä hieman tapellaan (?...), ainakin huudetaan ja itketään ja parit juhlat on yksi naapuri pitänyt , metelin loppuessa kuitenkin 00.00 mennessä edes. Taloyhtiön kanssa kommunikointi on mahdotonta koska asunnosta puuttuu hallitus jossa näitä kaikkia yhteisiä asioita voisi kasvotellen käsitellä ja sopia että kaikki olisivat tyytyväisiä. Isännöitsijä (Newsec) ja huoltoyhtiö ovat olleet hienosti ja runsaasti yhteydessä ja vastanneet viesteihini, puheluihin ja yhteydenottoon paikan päällä Postitalon konttorissaan. Ainoastaan kerran kun en melkein ensin osannut ratkaista sähköpulmaa itse, hieman petyin huoltoyhtiöön koska valitteli taloyhtiötämme väsyneeksi tms,
        Asiatonta kommenttia meistä asukkaista. Käsittääkseni nukkuminen on terveellistä ja hyvä asia ja toisaalta jos olemmekin väsyneitä niin sehän on normaalia ja viatonta. Onneksi sain vian korjattua itse eikä tarvinnut ihmeellistä kommentoijaa ja herjaavaa huoltomiestä kutsua asuntooni. Pelastustielle myös siivoajat aina kesällä ja syksyllä parkkeerasivat vasten yleistä sivistystäkin että pelastustiet pitäisi pitää vapaana turvallisuussyistä. Nyt kuitenkin toivottavasti minun ansiostasi sitä ei enää tapahdu. Tuskin se kuitenkaan on minun ansiota, mutta ainakin valitin siitä pariin otteeseen ja ilmoittivat huoltoyhtiönkin vaihtuneen. Kävin tänään poliisilaitoksella aloittamassa hieman ko firman toimien laillisuuden penkomista ja isännöitsijä antoi luvan esim. Taloyhtiömme valvontanauhojen tarkistukseen. Tämä siksi koska
        Merkillisiä ja ikäviä terveyttäni ja henkeäni uhkaavia asioita on tapahtunut ikäväkseni tässäkin asunnossa kuten edellisessäkin jossa
        Epäilin salakatselua ja missä asuntoni lattialle esim jätettiin hiuspampuloita yms omituista kenen lie toimesta jonka vuoksi juoudun vihdoin siitäkin taloyhtiöstä ja edellisestä vuokranantajastani tekemään poliisille ilmoituksen ettei kellekään muulle tehtäisi tällaista pyhäinhäväistyksen saastaista, likaista, sairasta, paatunutta ja rikollista kotirauhan rikkomista. Tässä Newsec asunnossa on tapahtunut seuraavia omituisia pelottavia asioita joiden vuoksi joudun kääntymään poliisin puoleen: 1. Muutettuani loppukesästä jääkaapin magneetteja (sweden) oli käännetty ympäri väärinpäin samoihin aikoihin kuin tapahtui Ruotsissa partasuiden poliisiammunnat. Hyvin ahdistavaa, sairasta ja pelottavaa tuohon surulliseen ja kamalaan tapahtumaan viittaamista minun kodissani. Ei naurata edelleenkään lainkaan. Ei myöskään jos Newsec tuottaa, sallii/ jakaa tällaisen järjenvastaisen laittoman idioottidraaman

        Sitten katosi yksi kirjekuori heinäkuussa jo kauan ennen postin lakkoa eli oli tehtävä poliisille asiasta rikosilmoitus ja epäiltävä että lähetttäjä huijasi lähettäneensä
        Mitään ja otti vaan rahat, Posteljooni varasti kuoren tai joku muu tässä Newsec/ Ratamo/ Rosaline (tms jolle vuokra maksetaan). Poliisi toivottavasti tutkii ja torjuu rikollisuutta tässäkin asiassa.

        Merkittävä, ikävä, omituinen , ei naurata, laiton asia asunnossani viime viikolla yhtä kelloistani oli siirretty eteenpäin 5 tuntia. Hyvin ahdistavaa, pelottavaa, epämääräistä ja jos yritetään tehdä karmiva kauhueealitya niin järkevää lainkuuliaista moraalikyvyllä varustettua maailman pelastajaa, liikunnanohjaajaa, järjestyksenvalvojaa ja toivottavasti tulevaa vartijaa ja kenties tuomaria tai lakimiestä tai asianajajaa kunhan pääsen vielä
        Myös oikeustieteelliseen ensin, ei-yhtään- naurata.
        Yt. Teidän kuin omaa etuani palvellen ja teitä kuin omaa
        Omaisuuttani, terveyttä ja henkeäni varjellen ja suojellen,
        Kim (ei koskaan kasvoton anonyymi valehtelija tai paatunut rikollinen tai omaehtoisesti sairas)Kim Kyyhkynen p.s en ole pelle, trolli enkä edes robotti vaan pyhä henki pyhässä ruumiissa itseni ja maailman pelastaja vasta alkutaipaleella. Lukekaa, uskokaa Jumalaan, älkää valehdelko, älkää tehkö rikoksia, älkää käyttäkö ketään hyväksenne taikka päihteitä taikka huumeita, tehkää aina oikein ja Parhaanne. Pahuus on sielun laiskuutta

        Luovaa ja assosiatiivista ajatuksenvirtaasi oli kiintoisaa silmäillä. Tietyssä narkomaanien vuokraamissa eri asunnoissa tehtiin juuri samoihin aikoihin rankka kotietsintä huumausainerikosten takia. Poliiseilla ei ole häätötapauksissa kiinnostusta tarinankerrontaan, silloin kannattaisi ehkä tiivistää sanomat. Sopisit Newsecin isännöitsijäksi. Nimimerkki Tiirikka, yleisavain vai kirves


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki kasvottomat anonyymit tämän foorumin keskustelun osallistujat. Muutin Newsec -asuntoon viime elokuussa. Olen samaa mieltä asuntojen vuokrien korkeudesta, mutta ajattelin että pärjään kun säästän jossain muussa ja teen kovasti hyviä töitä ihan pyhänä joka päivä 24/7, jopa kun nukun että oppisin näkemään maapallon pelastavia hyviä ja fiksuja unia.
        Olin etsinyt koko kesän asuntoa tuloksetta, joten asunnon tarjoaminen oli suuri helpotus myöskin. Asuntoni on Helsingin Kontulassa ja naapureista suurin osa maahanmuuttajia/ erilaisilla sukujuuriltaan varustettuja henkilöitä, kirjavaa perheellistä porukkaa, ei siinä mitään. Ainoastaan on häirinnyt roskaaminen ja sotkeminen (rappukäytävä sekä piha) sekä kellarin paloturvallisuudesta välinpitämättömyys ja kellarissa
        Sotkeminen. Samoin tupakointi mutta en voi olla varma tupakoivatko asunnossa vai vain parvekkeella jossa se on sallittua, vaikka minä en sellaista sallisi, koska se häiritsee ajattelukykyäni sekä hengitystäni (liittyvät yhteen luonnollisesti). Välillä tietysti lapsiperheissä hieman tapellaan (?...), ainakin huudetaan ja itketään ja parit juhlat on yksi naapuri pitänyt , metelin loppuessa kuitenkin 00.00 mennessä edes. Taloyhtiön kanssa kommunikointi on mahdotonta koska asunnosta puuttuu hallitus jossa näitä kaikkia yhteisiä asioita voisi kasvotellen käsitellä ja sopia että kaikki olisivat tyytyväisiä. Isännöitsijä (Newsec) ja huoltoyhtiö ovat olleet hienosti ja runsaasti yhteydessä ja vastanneet viesteihini, puheluihin ja yhteydenottoon paikan päällä Postitalon konttorissaan. Ainoastaan kerran kun en melkein ensin osannut ratkaista sähköpulmaa itse, hieman petyin huoltoyhtiöön koska valitteli taloyhtiötämme väsyneeksi tms,
        Asiatonta kommenttia meistä asukkaista. Käsittääkseni nukkuminen on terveellistä ja hyvä asia ja toisaalta jos olemmekin väsyneitä niin sehän on normaalia ja viatonta. Onneksi sain vian korjattua itse eikä tarvinnut ihmeellistä kommentoijaa ja herjaavaa huoltomiestä kutsua asuntooni. Pelastustielle myös siivoajat aina kesällä ja syksyllä parkkeerasivat vasten yleistä sivistystäkin että pelastustiet pitäisi pitää vapaana turvallisuussyistä. Nyt kuitenkin toivottavasti minun ansiostasi sitä ei enää tapahdu. Tuskin se kuitenkaan on minun ansiota, mutta ainakin valitin siitä pariin otteeseen ja ilmoittivat huoltoyhtiönkin vaihtuneen. Kävin tänään poliisilaitoksella aloittamassa hieman ko firman toimien laillisuuden penkomista ja isännöitsijä antoi luvan esim. Taloyhtiömme valvontanauhojen tarkistukseen. Tämä siksi koska
        Merkillisiä ja ikäviä terveyttäni ja henkeäni uhkaavia asioita on tapahtunut ikäväkseni tässäkin asunnossa kuten edellisessäkin jossa
        Epäilin salakatselua ja missä asuntoni lattialle esim jätettiin hiuspampuloita yms omituista kenen lie toimesta jonka vuoksi juoudun vihdoin siitäkin taloyhtiöstä ja edellisestä vuokranantajastani tekemään poliisille ilmoituksen ettei kellekään muulle tehtäisi tällaista pyhäinhäväistyksen saastaista, likaista, sairasta, paatunutta ja rikollista kotirauhan rikkomista. Tässä Newsec asunnossa on tapahtunut seuraavia omituisia pelottavia asioita joiden vuoksi joudun kääntymään poliisin puoleen: 1. Muutettuani loppukesästä jääkaapin magneetteja (sweden) oli käännetty ympäri väärinpäin samoihin aikoihin kuin tapahtui Ruotsissa partasuiden poliisiammunnat. Hyvin ahdistavaa, sairasta ja pelottavaa tuohon surulliseen ja kamalaan tapahtumaan viittaamista minun kodissani. Ei naurata edelleenkään lainkaan. Ei myöskään jos Newsec tuottaa, sallii/ jakaa tällaisen järjenvastaisen laittoman idioottidraaman

        Sitten katosi yksi kirjekuori heinäkuussa jo kauan ennen postin lakkoa eli oli tehtävä poliisille asiasta rikosilmoitus ja epäiltävä että lähetttäjä huijasi lähettäneensä
        Mitään ja otti vaan rahat, Posteljooni varasti kuoren tai joku muu tässä Newsec/ Ratamo/ Rosaline (tms jolle vuokra maksetaan). Poliisi toivottavasti tutkii ja torjuu rikollisuutta tässäkin asiassa.

        Merkittävä, ikävä, omituinen , ei naurata, laiton asia asunnossani viime viikolla yhtä kelloistani oli siirretty eteenpäin 5 tuntia. Hyvin ahdistavaa, pelottavaa, epämääräistä ja jos yritetään tehdä karmiva kauhueealitya niin järkevää lainkuuliaista moraalikyvyllä varustettua maailman pelastajaa, liikunnanohjaajaa, järjestyksenvalvojaa ja toivottavasti tulevaa vartijaa ja kenties tuomaria tai lakimiestä tai asianajajaa kunhan pääsen vielä
        Myös oikeustieteelliseen ensin, ei-yhtään- naurata.
        Yt. Teidän kuin omaa etuani palvellen ja teitä kuin omaa
        Omaisuuttani, terveyttä ja henkeäni varjellen ja suojellen,
        Kim (ei koskaan kasvoton anonyymi valehtelija tai paatunut rikollinen tai omaehtoisesti sairas)Kim Kyyhkynen p.s en ole pelle, trolli enkä edes robotti vaan pyhä henki pyhässä ruumiissa itseni ja maailman pelastaja vasta alkutaipaleella. Lukekaa, uskokaa Jumalaan, älkää valehdelko, älkää tehkö rikoksia, älkää käyttäkö ketään hyväksenne taikka päihteitä taikka huumeita, tehkää aina oikein ja Parhaanne. Pahuus on sielun laiskuutta

        Kannattaisiko Sinun yrittää mennä päihdehuollon asiakkaaksi?


    • Anonyymi

      Ei mitään hyvää sanottavaa yritän kovasti päästä muuttamaan pois. Asunnot huonokuntoisia kylmiä talvisin. Ilmastoinnit päin vittua. Vuokrat aivan kamalia itsellä yksiö 600e kk ja ei vastaa kyllä hintalaatu suhde saatana.
      Kaikki samanlaisia kuitenkin nämä tälläiset firmat rahastusta.

    • Anonyymi

      Minkälaisia ovat Lahden Tonttilan talo?

    • En suosittele!
      Vihdoinkin muutin pois.
      Ensinnäkin tosi huonokuntoinen kämppä, erittäin kylmää, 2kk odotin avainta, jolla pääsisin pesutupaan.
      Ja loppujen lopuksi ne on perinyt 315e loppusiivouksesta, vaikka asunto oli siivottu kunnolla.

      • Anonyymi

        Me muutettiin juuri Newsecin kaksioon, joka oli edelliseltä jäänyt siivoamatta. Hyvittävät meille seuraavasta vuokrasta 120 e. Edellinen muuttanut pois 1,5 kk sitten, eli heillä olisi ollut hyvin aikaa käydä tarkistamassa tämä asunto ja siivouttaa kuntoon. Pyysimme korotusta 120 e hyvitykseen, mutta eivät kuulemma maksa enempää. Annoimme heille parannusehdotuksena, että käyvät tarkistamassa asunnon vuokralaisen lähtiessä pois (samana päivänä vaikka yhdessä vuokralaisen kanssa), että asunto on todella siivottu, mutta kirjoittivat: "Pääsääntöisesti vuokralaiset vaihtuvat saman päivän aikana." Eli eivät voi käydä. En ymmärrä logiikkaa enkä sitä, että millä perusteella he pidättävät takuuvuokrasta mitään, jos eivät käy tarkistamassa asunnon kuntoa. Luottavatko pelkkään uuden asukkaan sanaan ja valokuviin?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me muutettiin juuri Newsecin kaksioon, joka oli edelliseltä jäänyt siivoamatta. Hyvittävät meille seuraavasta vuokrasta 120 e. Edellinen muuttanut pois 1,5 kk sitten, eli heillä olisi ollut hyvin aikaa käydä tarkistamassa tämä asunto ja siivouttaa kuntoon. Pyysimme korotusta 120 e hyvitykseen, mutta eivät kuulemma maksa enempää. Annoimme heille parannusehdotuksena, että käyvät tarkistamassa asunnon vuokralaisen lähtiessä pois (samana päivänä vaikka yhdessä vuokralaisen kanssa), että asunto on todella siivottu, mutta kirjoittivat: "Pääsääntöisesti vuokralaiset vaihtuvat saman päivän aikana." Eli eivät voi käydä. En ymmärrä logiikkaa enkä sitä, että millä perusteella he pidättävät takuuvuokrasta mitään, jos eivät käy tarkistamassa asunnon kuntoa. Luottavatko pelkkään uuden asukkaan sanaan ja valokuviin?!

        Olikohan kupanneet jo edellisenkin takuuvuokran ?


    • Anonyymi

      Kokemuksia Rovaniemen newsecin kohteista?

    • Anonyymi

      Täysin luokatonta touhua. Kaikki paikat hajalla. Vuokra nousee ja kämpässä jäätyy.
      Pihat töynnä roskia.
      Kaikki viheralueet pelkää mutaa ja santaa.
      Ahne ja huono yhtiö.
      Rahat pois ja mielellään vähän pelotellaan.
      Mikään ei toimi.
      Raha kelpaa kyllä.
      Älkää ikinä vuokratko mitään näiltä.
      Jos joku on rikki , tulee parikymppinen lapsi porakone kourassa ihmettelemään.
      Sitten jätetään kaikki korjaamatta, kun ei osata.
      Murtoja siellä ja täällä.
      Likaista ja yököttävää.

      • Anonyymi

        Uusissa taloissa äänet kuuluu ja kylmiä patterit kylmiä


    • Anonyymi

      Yritti periä 305 euroa lukkojen vaihdosta poismuuton jälkeen, vaikka kaikki asunnon avaimet palautettiin. Lisäksi laskun saapuessa se oli jo kuukauden myöhässä ja kasvanut korkoa. Asiakaspalvelu töykeää ja vastahakoista. Firman toiminta todella kyseenalaista. En suosittele.

      • Anonyymi

        Samoin meillä yritti lypsää rahaa lukkojen vaihdosta väitti ettei olla palautettu avaimia ei tietysti oltu kun asuttiin kuun loppuun siinä tuli ovelle vaihtaan lukkoa yhtä äkkiä ilmoittamatta. Vietiin avaimet toimistolle niin nimikin oli väärin.


    • Anonyymi

      Asioiden hoito on leväperäistä. Newsec vaihtoi juuri hoitamansa Nordea henkivakuutuksen asuintalojen nettioperaattorin DNA:stä Teliaan. Nyt jo kuudes päivä ilman nettiyhteyttä, kun pitäisi tehdä etätöitä. Uskomattoman huonoa asioiden hoitamista.

      Lisäksi yhteys tulee olemaan hitaampi ja kalliimpi, ja vuokralainen saa itse investoida kaikki modeemit sun muut itse uudelleen. Pisteenä i:n päällä eteisessä jossa puhelinpistoke sijaitsee, siellä ei ole lainkaan sähköpistoketta modeemia varten. Olisiko ollut iso vaiva tutkia tämäkin suunnitteluvaiheessa.

      • Anonyymi

        en käsitä ollenkaan, että vuokralla asuminen voi olla tällaista kuin tällä yhtiöllä on !!?
        tää yhtiö todellakin kai suosii, enemmän niitä joille "sossu maksaa" vuokran . . . vaan kun ei se ole niin, että sossu suoraan maksaa, - rahathan menee aina asukkaan tilille, ja asukas itse huolehtii, tai sitten ei ? Että mitenkä ne voi ajatella, että "varma maksaja" (yhteiskunnan tuet), noh, en tiedä mikä on todellinen syy, vaan meidän talosta ainakin kaikki "normaalit" ihmiset muuttaa pois, - itsekin hakemassa, kunhan sopiva löytyy.
        Asunto kylläkin sisätiloista hyvä, vaan yleiset tilat, varastot täynnä edellisten asukkaiden roinaa, jne. Ovia ei korjata, jos joku rikkoutunut, turvattomuus, ym, ym.

        Edellisellä vuokran antajalla kun asuin, oli niin hyvä vuokratalo, etten kuvitellut tällaista olevan olemassakaan (edellinen asunto liian iso/kallis), vieläkin ajattelen, että takaisin samaan, vaan se sitten kalliimpi, ja liikaa tilaa, vaikea löytää sopivaa, jos haluaa määrätyltä suunnalta kaupunkia, se on nyt pakko kestää tässä toistaiseksi. Voi vi##u !


      • Anonyymi

        ne modeemit on kylläkin aina jokaisen itse kustannettava, se ei ole kallis "sijoitus"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne modeemit on kylläkin aina jokaisen itse kustannettava, se ei ole kallis "sijoitus"

        tossa tilanteessa taitaa olla tekniikka muuttunut, joten vanha modeemi tuskin kelpaa

        katkon kestolle tuskin löytyy muuta syytä kuin epäpätevyys


    • Anonyymi

      Huono mieli jäi kun ilmoittivat muuttaessa etteivät maksa vakuutta takaisin kun vessankaapisto oli vaurioitunut. Kaapisto oli siis saanut kosteutta edellisen asukkaan jäljiltä ja huolto ihminen kävi sitä katsomassa asumiseni aikana ja lupasi ne vaihtaa asumiseni aikana, jota ei kuitenkaan tapahtunut.
      Muuttaessa kämppä oli super sotkuinen ja suihkukaapit oli irti. Sain siis syyt niskoilleni ja syyttävät minua tuhosta. Epäreilua

    • Anonyymi

      Muutimme juuri Newsecin hoitamaan asuntoon ja asunto oli jäänyt edellisiltä loppusiivoamatta. Toimme tavaramme sisään ja yritämme tässä tavarapaljoudessa saada samalla siivottua, että saisimme purettua tavaroita. Newsec lupasi hyvittää reilun satasen seuraavasta vuokrastamme. Kuitenkin siivoamattomasta kaksiosta he pulittavat vuokralaiselta 315 e takuuvuokrasta. Selkeästi eivät ole edelliseltä tätä ottaneet, koska kämppä oli todella likainen. Kysyimme, että onko korvausta mahdollista korottaa meidän osaltamme, niin ei. Newsec kuulemma tarkistaa asunnon asukkaan vielä asuessa, muttei enää poismuuton aikana, jolloin siivoamatta jättämisen voisi huomata. Millä perusteella he sitten voivat pidättää siivousmaksut takuuvuokrasta jos eivät koskaan käy tarkistamassa poismuuton aikana?!

    • Anonyymi

      Älkää ainakaan antako kyselyihin joita tämä firma antaa niin negatiivista palutetta.
      Annoin negatiivisia palautteita sain varoituksen melusta vaikka olin matkoilla 6kk ja asunnossa ei ollut sinä aikana ketään.

      • Anonyymi

        Tein ankaraa työtä kaikkine akateemisine taitoineni useita vuosia siksi, että minun oli pakko hoitaa häätö rikollisille naapureilleni. Oletin toimivani koko ajan oikein, sillä tein vain asioita jotka paikallinen poliisi Järvenpäässä ohjeisti. Newsec ryhtyi syyllistämään minua, suojeli viime hetkiin asti rikollisia.

        Isännöitsijä oli törkeä, kiisti jyrkästi huumerikokset kiinteistössä. Lopuksi hän kuitenkin joutui häätämään asukkaita. Sen jälkeen hän oli jo kodissani, uskotteli minun varastoivan sinne turhaa palokuormaa. Asunto on samanlaisessa harrastajakäytössä kuin alani akateemisilla yleensä, varastoin sinne joitakin 1800-luvun maalauksia konservoidakseni ne jne. Nainen kuunteli lähes mykkänä selvityksiäni ja yritti keksiä mitä tahansa saadakseen minut mustamaalatuksi ja leimattua häiriköksi. Olen maisteri ja sanon mielipiteenäni, että alisuoriutujat ovat epäkelpoja ammatteihinsa. Epäinhimillinen ja töykeä kohtelu on selkeä merkki siitä, että yrityskulttuuri perustuu petoksille.

        Olen tehnyt koko työikäni toimistotöitä, olen designer. Studiomainen asumiseni ei ollutkaan Newsecin sioille mieleen. Etsin uutta asuntoa mutta Järvenpäässä se on todella vaikeaa. Nykyinen tilanteeni on järkyttävä,


    • Anonyymi

      Helppo yhtyä yllämainittuihin negatiivisiin kommentteihin. Newsec isännöinti on todellakin täyttä paskaa. Yleisohjeena sanoisin, että jos alkaa olla vähänkään ongelmia asumisessa, kannattaa heti muuttaa pois, koska ongelmat eivät tule ratkeamaan. Mitään asioita ei hoideta. Kuten jo mainitsin, isännöinti täyttä paskaa.

    • Anonyymi

      Jep. Ollaan muutamassa pois ja tekevät newsecillä kaikkensa ettei oltaisi paikalla kun isännöitsijä käy tekemässä pois muutto tarkastuksen. Antoivat "noin" päivän tarkkuudella ajan jolloin isännöitsijän pitäisi käydä. Kukaan ei vastaa sähköpostiin ja jos vastaa niin useita päiviä myöhemmin. Puhelimella et saa ketään kiinni jos edes satut löytämään jokun newsec henkilön numeron. (hyvin piilottavat/salaavat numerot). Eli ei jää ikävä tätä firmaa enkä suosittele kenellekkään!

    • Anonyymi

      Eivät palauttameet kuin puolet 750€ vuokravakuudesta, vaikka asunto oli siivottu lattiasta kattoon. Eivät myöskään vastaa mihinkään viesteihin.

      • Anonyymi

        Eihän Newsec voi varastaa ihmisten rahoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Newsec voi varastaa ihmisten rahoja

        Voi huijata taatusti


    • Anonyymi

      Joo ihan on kyllä kökköä toimintaa.
      Ilmoitin että vessan peilikaappi on homeessa noh talonhuolto kävi katsomassa ja ratkaisuksi sanottiin et ei mahda mitään muuta pois.
      Laitoin uudestaan ilmoitusta tuli viestiä että asia on korjattu.
      Kävin vielä tarkistamassa vessan kaapin ja siellä se oli ihan yhtälailla homeessa kuin ennenkin.
      Ei kannata ottaa itselleen tressiksi asuntoa heiltä.

    • Anonyymi

      En asu heillä, mutta olen seurannut sivusta tuskailua heidän kanssaan. Raha kelpaa, mutta kunnossapidosta tingitään. Vaikuttaa arrogantilta toiminnalta vuokralaista kohtaan, samalla kun oma toiminta on jopa vastuutonta. Olenkin neuvonut olemaan yhteydessä pelastuslaitokseen ja palotarkastajaan slloin, kun kiinteistön pitoon liittyy asumisen paloturvallisuuspuutteita. Siellä laitetaan toimeksi.
      On tietysti niinkin, että isolla toimijalla on monenlaista manageria ja kiinteistöä, "paha kello kantaa kauas".
      Samoin monenlaista on vuokralaistakin, mutta siitä huolimatta "säntillisen" vuokralaisen on saatava sovittu vastine rahalleen. Luulisi toimijankin ymmärtävän tämän eikä sitten kiemurrella, kun MOT asiasta kiinnostuu.

      • Anonyymi

        M.O.T tavaraa!


      • Anonyymi

        newsec, ei anna itse "minkäänlaista esimerkkiä", asumisesta, meillä portaikossa , asukas - nimislista, ei kerro mitään todellisesta asukkaasta / nimestä, siis alakerran nimitaulussa lukee, ja voi lukea, vaikka, EDESMENNEITTEN nimiä, ja huoneistoissa "kuka vaan", eivät välitä, vaikka useampikin jo asiasta yhteyttä ottanut, ei liikuta heitä, mitä nimitaulussa / tai asunnon ovessa lukee . . . elikkä täältä voi asustaa kuka tahansa vaikka "rikolliliiga"/ vuokrata huoneiston, ei mitään väliä: "millä nimellä", tuskin kysyvät edes henk.papereita, kunahn vaan "raha tippuu" säännöllisesti, jne.
        kauankohan ko. firma aikoo pysyä "ihmisten kirjoissa", - maine yleensä kantautuu . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        newsec, ei anna itse "minkäänlaista esimerkkiä", asumisesta, meillä portaikossa , asukas - nimislista, ei kerro mitään todellisesta asukkaasta / nimestä, siis alakerran nimitaulussa lukee, ja voi lukea, vaikka, EDESMENNEITTEN nimiä, ja huoneistoissa "kuka vaan", eivät välitä, vaikka useampikin jo asiasta yhteyttä ottanut, ei liikuta heitä, mitä nimitaulussa / tai asunnon ovessa lukee . . . elikkä täältä voi asustaa kuka tahansa vaikka "rikolliliiga"/ vuokrata huoneiston, ei mitään väliä: "millä nimellä", tuskin kysyvät edes henk.papereita, kunahn vaan "raha tippuu" säännöllisesti, jne.
        kauankohan ko. firma aikoo pysyä "ihmisten kirjoissa", - maine yleensä kantautuu . . .

        Muuttakaa Saton kämppään.


    • Anonyymi

      Toimi hyvin, perus vuokrataloja mut vakuus tuli normaalisti tilalle ja ongelmiin tartuttiin kun valitettiin

    • Anonyymi

      kodisto asunnot lapinlahdenkatu 14 niin kylmät lattiat et puskee lattiasta hohkaa kylmää sängynkin läpi nukkuessa .. ihan sama nukkuisko kylmällä lattialla.. tosi kurjaa.. ja rappukäytävässä on 16.1 astetta. ja yöllä 15. joten ei täs talossa varmaankaa ole yhtä ainutta lämpöeristettä kaittialla eikä muuallakaa

      • Anonyymi

        Patterit kylminä pakkasella


    • Anonyymi

      Erehdyin vuokraamaan heiltä, olisi pitänyt harkita kahteen kertaan etenkin kun vuokraaja tekee kaiken, missään ei jousteta vaikka näin korona aikana riskiryhmään kuuluvana pyysin avaimet paikkaan johon ei olisi kolmea julkista tarvinnut käyttää vaan yhdellä olisi päässyt "ei käy". Vuokralaiselle sysätyt asiat perustellaan sitten koronavirus tilanteella.
      Isännöitsijä todennut että asunnossa rakennusvirhe josta syystä vetää kuin hollitallissa vaan eihän sitä korjata kun "se olis niin hankalaa". Äkkiä pois eikä koskaan enää!!

    • Anonyymi

      Kylmä koti 24/7.

      • Anonyymi

        hyvä asua, kun ei "pyydä mitään", siis ei julkisiin tiloihin, minkäänlaista siisteyttä, kuten tavaroiden säilytys, pyöräsuoja, tms.
        yhden kerran laitoin viestiä, että roska-asiat sijoitettaisiin, missä ei muuta mahdollisuutta, kuin "heitetään maahan" (ulkoportaikko . . .), eivät edes kommentoineet, ei minkäänlaista edes vastausta, että "otamme asian, /"lääp, lääp.lääp", ei siis edes, kommentoineet . . ., siitä huolimatta puhelimessa, sanovat, "laita palautetta x x x, noh, kenenkään ei ole "pakko" asua samaisessa, että ottavat sitten asukkaakksi niitä, "jotka eivät muualta saa asuntoa . . . "kertoo jo paljon, asukasvalinnasta . . .
        tehkööt mitä tekee, aina on "kilpailevia" vuokra-tarjontaa . . .


    • Anonyymi

      Myös minulla yksinomaan huonoja kokemuksia (Tampereen suunnalta). Eivät välitä asukkaiden tarpeista lainkaan. Lupaavat hoitaa asiaa tai soittaa takaisin, mutta mitään ei kuulu. Eivät jousta pienissäkään asioissa. Ovat yksinomaan rahan perässä ja näkevät ihmiset pelkkinä resursseina. Mieluusti lypsävät viimeisetkin pennit vaikka mitä tekisi. En enää ikinä asu heidän asunnossaan.

    • Anonyymi

      Kyllä on ainaki Lapinlahdenkatu 14 niin kylmä..sukat pyörii jalassa.yöllä kylmää ja kosteeta älkää ihmeessä muuttaako tämän kauhujen kummitustaloon

    • Anonyymi

      vuokrasunnostani on viety ovet ylös vinttikomeroon varmaan jo vuosiea sitten .. ovat maaleista lohkeilleet...... ovet olisi kuulunut olla kunnostyettuna tässä asunnossa ja paikoillaan kun muutin....... nyt olen pyytänyt että ovet palautettasiin paikoilleen niin huoltoyhtiö kylmästi ilmoitti että kyllä he palauttava ovet asuntoon mutta että minun vuokralaisen pitää ne maksaa ovien palautus ja kunnostus vaikka en ovia ole vienyt vintille.. isännöitsijää ei saa kiinni .,... huolto pesee kätensä ja väittää vain että minä maksan .. eivät edes käyneet katsomassa ovia.......

    • Anonyymi

      Täys sysi kakka firma. On nyt 10 vuoden kokemus tästä taloyhtiöstä, ja VVO:n aikaan tänne oli JONOT. Nyt tyhjiä asuntoja on pilvin pimein, ja vanhukset muuttaa pois vuokran sekä isännöitsijän takia. Kukaan ei tule tänne, vaikka uusille asukkaille vuokra on edullinen ja on tilavat, homeettomat asunnot. Sekä omat pikku pihat alakertalaisilla. Isänmöitsijää ei tavoita muuta kuin sähköpostilla. Eikä siihen vastata ikinä.
      Oon soittanut nyt viikon ajan sinne, kun uuni hajosi. Ennen sama talkkari hoiti asian. Kävi katsomassa, ilmoitti isännöitsijälle, ja hänellä oli valtuudet hankkia sopimuksen mukaiset uudet tarvikkeet rikkonaisten tilalle, oli se sitten oven sarana tai jääkaappi.
      Kas kun se joka on paikalla, ja tuntee talon kuin omat taskunsa, niin parasta, että se hoitaa.
      Mutta Newswc... Tää olis todella kiva asunto. Mutta on kuin joku ankeuttaja olis laskeutunut kaiken päälle, isännöinti vaihtui. Omistaja ei tee mitään, mutta ei täällä toimikaan enää mikään. Tää ois loistava senioritalo, mutta kun ei osaa käyttää nettiä, niin turha kuvitellakaan, että mitään tapahtuisi. En tiiä onko kellään vielä hajonnut jääkaappia / jääkaappi pakastinta, mutta kuinkahan kauan sen vaihtoon on mennyt. Täällä ei ola nyt kokkailtu yli viikkoon.

      Eli kiertäkää kaukaa, jos vuokratalon isännöinnistä vastaa Newsec. Ja sanokaa suoraan vuokranantajalle, että EI Newsecille ikinä! Kyykyttää niin vuokralaisia kuin huoltoyhtiötäkin. Tuo lafka pitäis ajaa alas konkurssiin, ja isännöinti paikkakuntien omille firmoille.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu! "... Kuin jokin Ankeuttaja olisi laskeutunut kaiken ylle". Olen asunut Järvenpään Lepolassa newseciläisenä vuodesta 2014 ainoastaan siksi, että asunto oli upiuusi muuttaessani siihen. Alkuviikot sujuivat hyvin, aiemmasta vuokra-asunnosta saamani mikrobisairaus muuttui lievemmäksi, niittyheinä tuoksui ja puhtaat sisustusmateriaalit olivat terveellisiä. Kiinteistöön seuraavaksi muuttaneet rappionarkomaanit tuhosivat hengitysilmani välittömästi, ohjeeksi sain soittaa poliisipartion. Häätö kesti vuosia. Nyt olenkin vakiosoittaja, sillä Järvenpään ammattihuumeidenkäyttäjäverkostoa ja Newseciä pitää raittiiden asukkaiden valvoa. Newsec ei tee oma-aloitteisesti yhtään mitään, vaikka koko talo hajoaisi.

        Olen toiminut niin aktiivisesti, että uudet asukkaat kuvittelevat Newsecin olevan hyvä isännöintitaho. Yhä on meneillään sota muutaman narkkarin ja uusimman isännöitsijän kanssa. — Onneksi poliisit ovat minun ja muiden valittajien puolella. Huumausainerikos on todella paha asia, jopa 1 käyttökerta on rangaistava. Koko valveillaoloaikansa pilvessä olijat ovat pesiytyneet Järvenpään Lepolaan. Huumeita myyvät välittävät niitä talon narkkareille. Heille olisi uusi palvelutalo kaupungissa mutta se edellyttää hoitosuhteeseen hakeutumista.

        Ankeuttajat ovat Harry Potter satukirjojen poliisihahmoja. Isännöitsijämme on samanlainen, mykkä ja kauhistuttava. On kiintoisaa kokea ällöttävien ja epäasiallisten eri isännöitsijöiden yksituumaisuus rikollisten kanssa ja huomata, että aina tulee vielä kurjempia versioita. Sekä naapureissa, että viranhaltioissa. Onnea ja menestystä kaikille newseciläisille vuokra-asumisen sankareille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu! "... Kuin jokin Ankeuttaja olisi laskeutunut kaiken ylle". Olen asunut Järvenpään Lepolassa newseciläisenä vuodesta 2014 ainoastaan siksi, että asunto oli upiuusi muuttaessani siihen. Alkuviikot sujuivat hyvin, aiemmasta vuokra-asunnosta saamani mikrobisairaus muuttui lievemmäksi, niittyheinä tuoksui ja puhtaat sisustusmateriaalit olivat terveellisiä. Kiinteistöön seuraavaksi muuttaneet rappionarkomaanit tuhosivat hengitysilmani välittömästi, ohjeeksi sain soittaa poliisipartion. Häätö kesti vuosia. Nyt olenkin vakiosoittaja, sillä Järvenpään ammattihuumeidenkäyttäjäverkostoa ja Newseciä pitää raittiiden asukkaiden valvoa. Newsec ei tee oma-aloitteisesti yhtään mitään, vaikka koko talo hajoaisi.

        Olen toiminut niin aktiivisesti, että uudet asukkaat kuvittelevat Newsecin olevan hyvä isännöintitaho. Yhä on meneillään sota muutaman narkkarin ja uusimman isännöitsijän kanssa. — Onneksi poliisit ovat minun ja muiden valittajien puolella. Huumausainerikos on todella paha asia, jopa 1 käyttökerta on rangaistava. Koko valveillaoloaikansa pilvessä olijat ovat pesiytyneet Järvenpään Lepolaan. Huumeita myyvät välittävät niitä talon narkkareille. Heille olisi uusi palvelutalo kaupungissa mutta se edellyttää hoitosuhteeseen hakeutumista.

        Ankeuttajat ovat Harry Potter satukirjojen poliisihahmoja. Isännöitsijämme on samanlainen, mykkä ja kauhistuttava. On kiintoisaa kokea ällöttävien ja epäasiallisten eri isännöitsijöiden yksituumaisuus rikollisten kanssa ja huomata, että aina tulee vielä kurjempia versioita. Sekä naapureissa, että viranhaltioissa. Onnea ja menestystä kaikille newseciläisille vuokra-asumisen sankareille!

        Isännöitsijät eivät saa poliisilta tietoja, se on lopettanut sen yhteyden näissä asunto-ongelmissa. Isännöitsijät eivät kerro sitä reilusti asukkaille.
        Poliisi hoitaa meluavat ja narkkarit. Isännöitsijä ei hoida mitään, korkeitaan vie takuurahat. Asukkaan ei kannata luulla että valittamisesta syntyy jotain. Ainoa konsti on muuttaa pois, valitettavasti. Seuraavakin talo voi olla sitäsamaa pazkaa. Vuokra- ja osaketalot ovat samanlaisia.


    • Anonyymi

      Newsec todella huonoa asiakaspalvelua. Eivät vastaa viesteihin ja jos vastaavat niin mitään muuta et saa kuin selityksiä ja pahoittelut viestejä. Asioita ei saa hoidettua eikä mitään sovittua. En suosittele enkä halua itse asioida enää ikinä. Työttömäksi joutavat kaikki newsec:läiset

    • Anonyymi

      Kylmiä..asuntoja..lattiat ja seinät huokuu kylmää..että en suosittele asunnoiksi..missään vaiheessa vuorokaudessa ei ole sellainen et on normilämpönen...kylppärissä ei ole lämpöä ostterissa 7 kuukauteen..vetosi asuntoja..epämielyttävii ..kummitus sduntoja

    • Anonyymi

      Olen muuttamassa Kodiston/Newsecin asuntoon.
      Jo enne muuttoa ollut ihan tarpeeksi ongelmia heidän kanssaan joten v*tuttaa muuttaa sinne asuntoon vaikka onkin hieno uusi asunto.

      Ensimmäinen ongelma heidän kanssaan:
      Saan avaimet uuteen asuntoon vasta klo 12 muuttopäivänä. Mikä ihmeen logiikka ettei yhtään aiemmin voi saada avaimia? Ja miksi juuri kello 12 jälkeen? Tämän takia on ollut entistä kauheampi stressi muutosta kun on pitänyt vuokrata varastotila, että sinne voisi viedä tavaroitaan, sillä ei muuttopvänä ehdi kaikkea muutamassa tunnissa viedä uuteen asuntoon.

      Toinen ongelma:
      Halusin ajoissa varata itselleni saunavuoron. Huomasin, että vapaita saunavuoroja oli vain keskiviikko iltana klo 21 jälkeen tai perjantaina ja lauantaina. Viikonloppuisin en ole kotona ja en halua saunoa klo 21 jälkeen sillä pitäisi nukkuakin ajoissa. Joten ehdotin heille, että olisinko saanut saunavuoron torstaille. Minulle vastattiin, että en saa sillä he lämmittävät saunan vain ja ainoastaan ke, pe ja la. Jostain kumman syystä varauslistalta näki että joillakin henkilöillä oli saunavuoroja torstaina ja sunnuntaina? Ihan käsittämätöntä, että sanotaan tällä tavalla minulle, mutta kuitenkin kuka tahansa voi saada saunavuoron milloin tahansa. Olin heihin yhteydessä 3 kertaa saunavuoroihin liittyen ennen kuin sain itselleni sopivan saunavuoron. Ja kyllä, sain sen torstaille. Ihan käsittämättömän outoa toimintaa!

      En ole vielä edes muuttanut asuntoon ja ihan hirveä työmaa ollut hoitaa ihan perus asioita heidän kanssaan. Mitä ihmettä?!

    • Anonyymi

      Huono firma. Todella huono.

    • Anonyymi

      Juu mullekkin viimeinen tikki tän firman kanssa. Vakuutta en edes saanut takaisin, kun ”loppusiivousta ei oltu suoritettu”. En ollut muistaakseni pessyt ikkunoita. Hassua, että 600e
      menee ikkunan pesuun. Asunnon vaihdon kanssa, hakenut toisen asukkaan joka asuu luonani luottotiedot kysymättä suostumusta, ja nyt kieltäytyvät vuokraamasta asuntoa tuon kämppiksen luottotietojen vuoksi. Aspa syrjii, paska palvelu. Jouduin maksamaan kuukauden ylimääräistäkin, kun ”irtisanomisilmoitusta ei oltu hyväksytty”. Älkää muuttako, säästytte isoilta vaivoilta.

    • Anonyymi

      Nykyään ei mitään valitettavaa,toimii asiallisesti sekä luotettavasti.

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta keravalla sijaitsevista kodisto asunnoista?

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta järvenpään alueilla esim pöytäalhon alueen kodiston asunnoista?

      • Anonyymi

        Järvenpään Lepolassa jo kauan asuneena voisin sanoa, että sellainen on talo kuin asukkaatkin. Oma rappuni on ollut jo vuosia hyvä. Normaalien ihmisten joukkoon tulee kuitenkin aina 1 tai 2 narkomaania, jotka tuhoavat kaikkien elinolot ja nykyinen seinänaapurini on tietenkin henkisesti häiriintynyt seko. Hän jakelee minusta kirjoittamiaan panettelulappuja talon muille asukkaille. Huumepoliisi on rekisteröinyt koko kiimteistön kaikki narkkarit ja jahti on jatkuvaa. Lappuja kävin tietenkin esittelemässä poliisille!

        Järvenpää on huono ja pahamaineinen köyhä ja konkurssikypsä työläiskaupunki. Kannattaa miettiä kahdesti haluaako elellä surkean kaupunginhallituksen ohjeistaman äärisosialismin oireissa vai muuttaako parempaan kaupunkiin. En suosittele Järvenpäätä! Kaupunki edistää vain alkoholistien ja narkomaanien elinoloja. Veronmaksajia houkutellaan paikkakunnalle mutta Kojamo slummit ovat arkea, todellisuutta. Meillä ammattiyhdistysihmiset ovat kuninkaita ja rehelliset ihmiset paariaa. Kaduilla on teeskenneltävä sosialistia, muuten joutuu roskaväen silmätikuksi. Jos moittii, saa sosialistit kimppuunsa.

        Hintataso on karmea kaikissa muissakin palveluissa niiden heikkoon laatuun nähden. Muualta Suomesta saisi inhimillistä kohtelua ja vastinetta rahoille. Asuntojen vuokrissa on 50 % Järvenpää lisää!

        On täysin samantekevää missä osoitteessa Järvenpäätä asuu. Jos on todella hyvä onni voi saada asumisrauhan, kotirauhan ja työrauhan, katurauhan, tuskin koskaan hyvää isännöitsijää. Itse en saa edes puhdasta hengitysilmaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järvenpään Lepolassa jo kauan asuneena voisin sanoa, että sellainen on talo kuin asukkaatkin. Oma rappuni on ollut jo vuosia hyvä. Normaalien ihmisten joukkoon tulee kuitenkin aina 1 tai 2 narkomaania, jotka tuhoavat kaikkien elinolot ja nykyinen seinänaapurini on tietenkin henkisesti häiriintynyt seko. Hän jakelee minusta kirjoittamiaan panettelulappuja talon muille asukkaille. Huumepoliisi on rekisteröinyt koko kiimteistön kaikki narkkarit ja jahti on jatkuvaa. Lappuja kävin tietenkin esittelemässä poliisille!

        Järvenpää on huono ja pahamaineinen köyhä ja konkurssikypsä työläiskaupunki. Kannattaa miettiä kahdesti haluaako elellä surkean kaupunginhallituksen ohjeistaman äärisosialismin oireissa vai muuttaako parempaan kaupunkiin. En suosittele Järvenpäätä! Kaupunki edistää vain alkoholistien ja narkomaanien elinoloja. Veronmaksajia houkutellaan paikkakunnalle mutta Kojamo slummit ovat arkea, todellisuutta. Meillä ammattiyhdistysihmiset ovat kuninkaita ja rehelliset ihmiset paariaa. Kaduilla on teeskenneltävä sosialistia, muuten joutuu roskaväen silmätikuksi. Jos moittii, saa sosialistit kimppuunsa.

        Hintataso on karmea kaikissa muissakin palveluissa niiden heikkoon laatuun nähden. Muualta Suomesta saisi inhimillistä kohtelua ja vastinetta rahoille. Asuntojen vuokrissa on 50 % Järvenpää lisää!

        On täysin samantekevää missä osoitteessa Järvenpäätä asuu. Jos on todella hyvä onni voi saada asumisrauhan, kotirauhan ja työrauhan, katurauhan, tuskin koskaan hyvää isännöitsijää. Itse en saa edes puhdasta hengitysilmaa,

        Järvenpää on muuttovoittoinen kaupunki, keskitulot 40 000e, ei niin köyhä.


    • Anonyymi

      Nyt vajaan vuoden kokemuksella:
      En suosittele, jopa pois muuttaminen on vaikeaa.

      Kämppä oli kyllä houkutteleva ja huokea hintainen kun muutin mutta nyt jos tietäisin minkä saatanan kanssa joutuu asioimaan, olisin valinnut ehdottomasti mitä tahansa muuta.

      • Anonyymi

        Vuonna 2014, newseciläisen asumishistoriani alussa kaikki oli upiuudessa talossa hyvin. Asunnon sisäoveen tuli pieni naarmu, koko ovi vaihdettiin välittömästi. Koska tekniset laitteeni ovat olleet mahdollisimman hyvin hoitamiani, ei niissä ole ollut vikoja. Alueen narkomaanit iskivät järvenpääläiseen vasta valmistuneeseen kerrostaloon siitä syystä, että siellä tuettiin ammattimaista huumebisnestä. Ulkovalaisimia tuhottiin, ulkoseinäkomponentteja vaurioitettiin ja vuonna 2015 sosialistinen nuorisofanatismi yltyi hallitsemattomaksi ja törkeäksi. Sosialisteille ja sosiaalidemokraateillehan on tärkeintä, että kaikilla ihmisillä on paha olla.

        Uudisrakennuksen vuokraustoiminta ja alueen asuttaminen siis olivat muka moitteetonta Aaltolaista osaamista mutta liian suuri vuokrakiinteistö alkoi mennä nopeasti rappiolle. Asukasvalintaa olivat tekemässä nuoret kokemattomat virkailijat ja kuka tahansa sai asunnon. Olen sisustusarkkitehtina melkein itkenyt katsellessani rappiolla olevien vuokralaisten elämöintiä kauniissa, uusissa asunnoissa. Vuokraajaa ei siis voi syyllistää kaikesta mutta on järjellä käsittämätöntä, että Järvenpää, kuten muutkin uusmaalaiset paikkakunnat sallivat poliittisen anarkismin kiinteistöissään.

        Järvenpään heikko talous tuskin kohenee huonoilla asukkailla, vaikka kokonaisasukamäärä kasvaisi. Samaan aikaan normiasukkaat ja työssä käyvät veronmaksajat muuttavat pois. Sosialistithan haluavat vain palvella uusia äänestäjiään ja kauhuasukkaiden koetaan tukevan paikallisia valtuuston vasemmistoehdokkaita. Alueemme on sosialistien työnäyte, järkyttävän heikkolaatuista elämää varten, Olen niin pettynyt Jörvenpäähän, että harkitsen pois muuttoa koko kaupungista.


    • Anonyymi

      Täysin huijari firma. Olen vanha asukas ja perivät minulta jopa vesimaksua vaikka kaikkiin nyt remontoiduihin asuntoihin kuuluu vesi hintaan ja sata tslo ja sama yhtiö.
      Lattiamatot alkuperäiset, krittiön kaapit märäntyneet.
      Vessassa patterit päällä kesät talvet.
      Vessassa asteita 35.
      Nostavat vuokraa niin että maksan jo enemmän neliöhintaa tästä paskasta kuin ne jotka nyt muuttavat kämppiin jossa kaikki on korjattu ja uusittu.
      Piha karmeassa kunnossa.
      Kun pyysin korjaamaan rikkinäisen lattian sanottiin että korjataan, mutta vuokra nousee heti korjauksesta taas muutaman kympin.
      Märäntyneistä kaapeista sanottiin että saat valita 6 ovea jotka vaihdetaan.
      Ja että ovet ovat sitten erillaiset kuin vanhat.
      Auto on hajoitettu tallissa jo muutaman kerran.
      Häkkivarastossa varkaita säännöllisesti.
      Rappukäytävät kamalan näköisessa kunnossa.
      Muuttaessa luvattiin remontoida kaikki.
      Mitään ei remontoitu.
      Nyt saa maksamalla ehjän lattian jos haluaa.
      Seinät täynnä halkeamia. Niistä peloteltiin että joudun maksamaan nekin..
      Älkää hyvät ihmiset muuttako näihin…
      Muuttoauto on pihassa lähes joka päivä..
      Häätöjä, huutoa, haukuntaa,
      Jos olette sossun asiakkaita niin sit vaan näihin.
      Niitä nämä nyt in täynnä…
      Muut eivät enää näihin muuta.

      • Anonyymi

        Venäläiset tappelee yötä päivää


    • Anonyymi

      Asuntoon ei pääse muuttamaan ilman väliaikaista varastotilan vuokraa kosket saa avainta kun arkena.

      Rauhattomia taloja. Asiakaspalvelu puhuu yhtä sun toista.

      Älä muuta näihin jos vara valita asunto.

    • Anonyymi

      Todella pettynyt. Huonoa mainosta mm. Nordealle jonka aduntoja vuokraavat. Mm airbnb asuntoina joissa paljon häiriötä. Vuokratakuun palautusta sai odotella yli sopimuksrn ajan. Selittelyä ja epäammattimaista toimintaa.

    • Anonyymi

      Löysin kiinnostavan Kodisto-asunnon, jonka ajattelin jopa yrittää vuokrata. Miten voi olla noin kauheita asumiskokemuksia, vuokralaisiltahan vaaditaan esim. puhtaat luottotiedot ja tietääkseni työpaikka? Entäs asuuko asunnoissa paljon maahanmuuttajia? Samoin Sato ja Lumo -pelkkiä haukkumista olen lukenut. Olisi kiva löytää jokin kohde mikä saisi kehujakin, onko kellään kokemuksia Avara-asunnoista? Kaupungin asunnoista en ole oikein innostunut joskus asunut opiskeluaikoina.

    • Anonyymi

      Erittäin huono kokemus! Pahin ikinä. Suunnittelijankadun asukas

      • Anonyymi

        Hei täällä toinen suunnittelijankadun asukas. Mitä kokemuksia sulla on ollut? Olisi mielenkiintoista kuulla onko samoja kokemuksia kuin mulla


    • Anonyymi

      Älkää missään tapauksessa muuttako näihin. Ihan järkkyjä kokemuksia: huolto ei pelaa lainkaan, pihat ja raput kauheassa kunnossa.. murtoja kellareihin ja pyöräkellareihin. Jos valittaa naapurista niin pyydetään itse hoitamaan asia. Vuokrat ihan ylihintaiset..en tiedä mitä tässä enää voi tehdä, koska huoltoilmoituksiinkaan ei reagoida.. minne tällaisesta voi valittaa? Onko se tuo kuluttaja-asiamies?

    • Anonyymi

      Helsingin Kalliossa Varman asunnossa puoli vuotta asuneena en voi valittaa. Vuokra on edullisesta päästä markkinatasoa. Asunto kivassa kunnossa. Viesteihin vastataan ja hommat hoituu, vaikka on ollut ties mitä korona-lockdowneja täällä asumisen aikana päällä.
      Itse talo on jykevä, vanha kivitalo. Äänieristys on mainio. Piha-alue hoidossa hyvin. Roskikset pursuilee, niitä pitäisi tyhjentää vielä useammin.

      Poismuuttotarinat tässä ketjussa hirvittävät. Pelkään myös vuokrankorotuksia. Mutta so far so good, ei valittamista, päinvastoin.

    • Anonyymi

      Huijari firma nykyään rosa holding, ainoa tavoite lypsää rahat vuokralaiselta ja nöyryyttää käräjillä. Vain kuukauden myöhässä vuokra ja oisin yrittänyt sopia maksusta mutta tämäpä ei nihilisti ahne kapitalisteille sopinut 😡😡😡😡

    • Anonyymi

      Erittäin huono vuokranantaja! Epärehellinen huijari, surkea asioiden hoito, ylimielinen asiakaspalvelu. Kiertäkää kaukaa!! Eivät vastaa tai ota yhteyttä vuokralaisen. Pimittävät takuuvuokran

    • Anonyymi

      Porvoon Aleksanterinkaari 12 / Taidetehtaan asunnot / punaiset ja keltaiset talot? Sama juttuko??!! Saatiin tänään asuntotarjous. Edelliset vuokralaiset asuneet kaksi vuotta, ja kuulemma ihan ok meni mutteivät koskaan olleet yhteydessäkään huoltoihin. Seinien reikiä eivät koskaan korjanneet, mutta eivätpä valittaneetkaan nämä kuulemma.

    • Anonyymi

      Kodisto ei pidä sopimuksista kiinni, mutta vaatii sitä asukkailta. Isännöintiin eikä huoltoyhtiöön saa yhteyttä, viesteihin ei vastata tai ainakin kestää kohtuuttoman kauan. Puhelut palveluihin maksullisia ja hyödyttömiä. Kalliita vuokra-asuntoja lääväkunnossa, isännöinti pesee kätensä ja on muka käynyt tarkistamassa kohteen siistiksi, vaikka asunnossa saattaa olla edellisen roskat, liat, kaapit ja säleet rikki. Uusi asukas remontoi ja joutuu maksumieheksi kun on hyvässä uskossa vuokrannut ”laatukämpän”. Isännöintiä ja huoltoa ei kiinnosta ja eivät tee yhteistyötä. Älkää muuttako kodiston tai newsec auntoihin, ei mitään positiivista sanottavaa.

      • Anonyymi

        Newsecin asumisessa , Isännöinnin puolelta, edes yritetä jonkinlaista järjestystä, senhän huomaa jo asukasvalinnoissakin, takuuvarmasti tietävät "mitä tuleman pitää",
        mut se vuokrasta saatava raha tietenkin heille tärkein asia, paskaako se niitä liikutta, viihtyykö vuokralaiset kaiken maailman häiriöiden keskellä, ja kun fiksummat muuttaa tietenkin pois, niin eihän niille jää muuta mahdollisuutta, kuin ottaa asuun "joku vaan" . . .

        tässä huomannu korona-aikana, että vaikka EI olis edes korona-virusta, niin tosi varoen liikuttava / lähdettävä / tultava taloon, ja kuulostella, ettei parvekkeilta pudotella tavaroita, tupakantumppeja, jne.

        en ole tällaista asumista vielä missään nähnyt, ei hoideta kaikkia ihan pakollisiakaan asioita, nyt vaan oltava "silmät auki" ja katella laadukkaampaa asumista, kun niitäkin on, vaan eihän hyvästä talosta yleensä vapaudukaan, kun ei kukaan halua muuttaa pois.

        se kertoo paljon talosta, jos asukasvaihtuvuus suurta !!


    • Anonyymi

      Kodiston asunnoista esitetyt kommentit ovat etupäässä karmaisevia. Mielestäni on selvää, että huonoa palautetta annetaan helpommin kuin hyvää, mutta jotain perää näissä huonoissakin palautteissa täytyy olla. Toivoisin, että jos jollain on hyviä tai edes neutraaleita kokemuksia asunnoista, kirjoittaisi niistä tälle palstalle.

      En tietenkään usko, että asunnot ovat sellaisia kuin niitä mainoksissa kuvataan, mutta eivät myöskään ihan sellaisia kuin tämän palstan hurjimmissa kirjoituksissa on esitetty.

      Miten helppoa on tavallisen, pienetuloisen eläkeläisen päästtä näihin asumaan?

      • Anonyymi

        Paljon karmivia kommentteja, joihin syy on se etteivät ne tule ilmi kuin vasta kun muutat taloon ja yrität asua siellä, puhumattakaan poismuutos ongelmista.

        Jos ensimmäisessä katselmuksessa huoltomiehen kanssa huomautat puutteista ja kaatopaikalle kuuluvista edellisten asukkaiden jättämistä tavaroista asunnossa, porraskäytävässä, parkkihallissa ....asia ei etene. Ei kait kiinnosta, palkka( huono) tulee helpomminkin.

        Siihen saakka kun vuokrasopimus on allekirjoitettu, vakuus ja ensimmäinen vuokra maksettu, Newsec/Kodisto vuokraus on avulias ja sen jälkeen --ei todellakaan.
        Newsec alihankkijoineen on " yhteistyökumppani" todellisen omistajan ja asukkaan välissä. Sopimuksen sisällöstä riippuu millaisia asioita tehdään, kuinka paljon omistajan katteesta käytetään taloon ja huoneistoihin.
        Vastuussa tulisi olla myös kiinteistön omistaja, mutta se on yhtyä kasvoton kuin Newsecin isännöitsijä, hyvä olla kun ei kukaan saa kiinni.


    • Anonyymi

      Lahdessa kyseisen yhtiön isännöimä talo on ollut 26 vuotta .Isännöintejä ollut useita ja samaa tasoa olleet.Olemme asuneet koko ajan 26 vuotta ja hyvin on mennyt.Ei kai kukaan asuisi 26 vuotta jos kaikki onlisi retuperällä

    • Anonyymi

      Huonoin isännöintifirma mikä on ikinä tullut vastaan. Mikään ei toimi. Vuokran maksupyyntökin tuli suoraan perintätoimistosta, vaikka soittelin monet kerrat että lähettäkää nyt ne vuokramaksukuitit että pystyy maksamaan.
      Ei tullut, lopulta tuli sitten perintätoimistosta.
      Kun soitin tästä, niin sanottiin että mitä väliä sillä on jos se on mennyt perintötoimistoon.
      Ehkä newsecin omilla työntekijöillä on normaalia että laskut tulevat perintätoimistolla.
      Minulle se oli elämäni ensimmäinen.
      Tekisi mieli nauraa noiden touhuille, mutta ei oikein naurata.
      Koko talon asukkaat ihan kypsiä noiden touhuihin..

      • Anonyymi

        Älkää muuttako tikkurilan neilikkatie 4. asunnot muka peruskorjattu. ilmanvaihto puuttui 6 viikkoa, ovisummerit ei toiminut, sauna ei vieläkään valmis piti oll 1.10.2021, vettä ei tule kunnolla, kammottava viemärin haju asunnoissa, remontti tehty miten sattuu. kakkosluokan tarvikkeet, kolmosluokan työ, mutta ykkösluokan vuokra!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää muuttako tikkurilan neilikkatie 4. asunnot muka peruskorjattu. ilmanvaihto puuttui 6 viikkoa, ovisummerit ei toiminut, sauna ei vieläkään valmis piti oll 1.10.2021, vettä ei tule kunnolla, kammottava viemärin haju asunnoissa, remontti tehty miten sattuu. kakkosluokan tarvikkeet, kolmosluokan työ, mutta ykkösluokan vuokra!!!

        Juu, kävin katsomassa eikä me ainakaan muuteta !!! Kaikki tehty miten sattuu,


      • Anonyymi

        Minusta on vaikuttanut siltä, että Newsec palkkaa osan työläisiään suoraan kadulta. Aivan täydellinen nuija saattaa karjua ja huutaa puhelimessa, vaikka hän ei itse kykene edes kuuntelemaan asiakkaan asiaa. Varsinkin huumekysymyksissä ja nuorten vuokralaisten harjoittamassa sääntöjen vastaisessa elostelussa on piirteitä, jotka saavat epäilemään työntekijöidenkin olevan joko rikollisia tai mentaalisesti sairaita.

        — Konna tukee konnia!

        On paha asia, että samat henkilöt antavat vääriä lausumiaan esimerkiksi paikallispoliiseille. Mitään ongelmaa ei saada enää selvitettyä, jos valehtelu on Newsecin ainoa keino.


    • Anonyymi

      Huono isännöinti. Todella huono. Mitään ei tapahdu. Pihat karmeassa kunnossa. Kaikki paikat rikki, mitään ei korjata. Vanhat asukkaat muuttaa pois.
      Kokoajan muutetaan .
      Karmeita lääviä, kun mitään ei korjata.
      Parvekkeilla poltetaan. Käry tulee sisään…

      • Anonyymi

        Huolto on erikseen. Newsec on isännöintiä.
        Omistaja jossain Pohjoismaissa sijoittelemassa meidän rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolto on erikseen. Newsec on isännöintiä.
        Omistaja jossain Pohjoismaissa sijoittelemassa meidän rahoja.

        Kiinalaisia omistajia


    • Anonyymi

      Isännöitsijäpalveluissa huonoa palvelua asukkaille. Asunnon avaimet luovutettu lukkofirmaan ja otettu yhteyttä isännöitsijään joka sanoi että asia on nyt ok. Kuukauden päästä tuli vuokranmaksu perintätoimiston kautta. Uuteen asuntoon tehtiin vuokrasopimus ja muuttopäivänä huomasimme että asunnossa on vesivahinko. Olikohan siellä käyty edes tarkistamassa asunnon kuntoa kun edellinen asukas lähtenyt. Asunnossa ei voi asua ja vanha sanottu irti ym.. Nyt ei tietoa koska voimme muuttaa. Luulenpa kuitenkin että jätän tämän firman asunnot rauhaan ja etsin jonkun toisen asunnon. Ala-arvoista kohtelua ja liian monta ihmistä hoitaa asioita eikä kuitenkaan tieto kulje ja asukas saa kärsiä.. Asukkaita kohdellaan kuin olisi varas tai jokin rikollinen. Adios.

      • Anonyymi

        Järvenpään Ainolan Lepolassa kiinteistössämme on tuhottu upeita asuntoja vuokraamalla niitä spurguille. Melko uusi suuri asunto kärsi massiivisessa vesivahingossa. Luulisi alkeellisimmankin vuokranantajan tajuavan, että naapurien valittamiset on pakko ottaa vakavasti. Alkoholistit ja narkit riehuvat kuin viimeistä päivää. Todellinen tulipalojen riski on koko ajan vallalla. Vesivahinko harvoin syntyy itsestään. Arkkitehdit ovat suunnitelleet huoneistot kunniallisille ihmisille, jotka osaavat asua niissä kuten pitääkin!

        Itsekin hidasjärkiseltä piittaamattomalta nistiltä vaikuttava isännöitsijämme kehtaa sanoa minulle, että sähkölaitteet saattavat sytyttää tulipalon. Minulla muka on liikaa irtainta. Miten ehjät vain vähän käytetyt tekniset laitteet itsestään syttyisivät? Huono laatu? Olen täysin raitis, en käytä edes kynttilöitä ja avotulta.

        Parvekkeet ovat olleet täynnä roinaa mutta palotarkastuksia ei olla tehty. Kellarikomerot ja tilat ovat täynnä roinaa. Käytävillä kompastuu jätetavaraan. Se lojuu vuosia paikallaan, ellei RTK huoltoa joku asukas raukka kaitse. Nämä Newsecin, Rosa Housingin ihmiset ovat hulluja. Rappio on viesti taparikollisille. Jopa hissin vieressä talon ala-aulassa oli paksu hylätty joustinpatja, kuukausia!!

        Alkuaikaan upiuuden kiinteistön ilmoitustaulussa oli lista joka viikko toistuvista siivoustöistä. Kellaria ei ole puhdistettu vuodesta 2014 kertaakaan. Hississä on ollut ulosteita, käytävän seinillä räkää. KONE OYn hissi on aina rikki. Käytävät pimeinä. Ehkä laatu on rappiososialistien arvioimana normaalia parempaa. Minua säälittää arkkitehtuurisuunnittelun raiskaaminen. Piha on tarkoituksella pimeä, saadaan paska piiloon ja lätäköt jäähän. En käsitä. Narkkarit viihtyvät, kukaan ei juuri juopottele sillä Järvenpäässä käy huumebisnes kuumana. Amfetamiini, heroiini.. ja muut vaaralliset keskushermostomyrkyt. Vanhojen nistien kuoltua nuoremmat täyttävät rikollisten rivejä.


    • Anonyymi

      Tämä on jo vanha keskustelu, mutta näemmä 10 vuodessa asiat eivät ole muuttuneet. Erittäin huono reagointi asioihin. Koko talo oli homeessa ja saimme nopeasti oireita. Mitään korjaustoimenpiteitä ei tultu tekemään. Muutimme pois kahden kuukauden kärvistelyn jälkeen .

      • Anonyymi

        Mistä talosta puhut?


    • Anonyymi

      Miten Lahden niemessä sijaitsevat nyk kodisto/ newsec... millaista seutua tai millaiset talot? Toimiiko huolto tai onko talot täynnä häiriköitä?

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia Riihimäen Keskuskadun asunnoista?

    • Anonyymi

      Meillä myös ongelmia vuokravakuuden takaisinmaksussa. Lupaillaan maksettavan 2 viikon kuluessa vuokrasopimuksen päättymisestä, mutta olemme jo kuukauden odotelleet. Viestiä olen laittanut perään ja yrittänyt soitella, asiakaspalvelusta eivät osaa ottaa kantaa asiaan ja siirtävät puhelun vuokrahallintoon, josta ei ikinä vastata ja väitetään soittavan takaisin, vaan eivätpä soita.
      Sikäli kiusallista, että kyseiseen asuntoon emme muutenkaan edes päässeet muuttamaan, sillä saimme 2 päivää ennen muuttoa tietää että edelliset asukkaat olivat aiheuttaneet asunnossa vesivahingon.

    • Anonyymi

      Onko kokemusta Helsingin Pitäjänmäen asunnoista? Pitäisi olla remontoituja. Aika kauan pysyvät vuokraamattomina.

    • Anonyymi

      Ei mitään hyvää kerrottavaa Kodistosta/ Newsecista vuokranantajana. Etsikää muualta asunnot!

      • Anonyymi

        Sato on parempi


    • Anonyymi

      Ei ole mitään positiivista sanottavaa Newsecistä ja isännöinnistä!!! Hoitavat paskasti talon asioita! Jättävät tekemättä asukkaiden pyydettyjä huoltopyyntöjä. Piha-alueet karseassa kunnossa!!

    • Anonyymi

      Palvelun on kuin , 70 luvun Alkossa tai katsastuskonttorissa.Täydellistä vuokralaisen halveksuntaa.

    • Anonyymi

      Kyselin vuokravakuuksieni perään.Sanottiin näinä päivinä ja ensitilassa.
      En mVoiinä voi vuokraani maksaa koska huvittaa,ensitilassa näinä päivinä,vaan vuokranmaksupäivänä. VOI SITÄ HÖPINÄÄ.

    • Anonyymi

      Vuokra nousee tolkuttomasti vuosittain. Itsellä nousi melkein pari kymppiä yksiöstä.

      Newseckillä on myös aivan järjettömän pieniä uudisasuntoja joissa edes koira ei pystyisi asumaan koiran arvoista elämää. Asunto on kyllä laadukas ja induktioliedet sun muut. Mutta tilaa ei ole edes elämän välttämättömyyksille. Vaatekaappi pitäisi sijoittaa parvekkeelle. Jos ylipäänsä asunnossa on parveke.

      Vuokraa kehtaavat rohmuta juuri niin paljon kuin sielu sietää. Ja sehän sietää.

      • Anonyymi

        Itselläni oli lähes uusi asunton newsecin kautta jonka laatu oli hevonpaskaa, asunto haisi jollekin maakellarille. Ei mitään käyttöarvoa, vuokraavat mahdollisimman halvalla tehtyä paskaa huippuhinnoilla.


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia, näiden kautta jo kaksi asumiskelvotonta asuntoa. Vuokraavat asunnot reklamaatioiden jälkeen eteenpäin eivätkä tee ilmoitetuille ongelmille mitään.

    • Anonyymi

      Asun 2020 kesällä valmistuneessa talossa, jota isännöi Newsec, omistaa sijoitusyhtiö.
      Talossa n.40 as, nyt vaihtunut 2vuodessa, noin 30 asunnon asukkaat ja taas lähdössä jatkuvasti...
      Uudet muuttavat heti tilalle. Jos ei muuttaisi alkaisivat arvostamaan asukkaita. Mutta ei nämä niin kamalia ole kuin kuntien talot.

      • Anonyymi

        olen melko tyytyväinen Newsec :llä asumiseen, mutta piha-ympäristöä voisivat vähän paremmin edustaa, meillä etupiha ja aina epäsiisti, ei olisi iso vaiva, jos huoltofirma edes 1-2 kertaa viikossa siistisi syksyn lehdet, hiekat, tupakantumpit, roskat ja muun.
        aiemmin asuin huomattavasti siistimmässä talossa ja ympäristössä, ainoa syy muuttoon oli liian iso asunto, kun nyt en tarvitse enempää tilaa ja huoneita, niin on halvempaa asuminen.


    • Anonyymi

      Ihme juttuja täällä, ei tiedä onko kaupungin asuntoja vai minkä. Newsec on yleensä yksityisen omistajan, isännöintiä hoitamassa. Sitten on vielä huolto, joita on kaikennäköisiä.

      • Anonyymi

        Newsec yhteistyökumppaneineen on käytännössä sijoittajaloisten edunvalvontakoneisto jonka välittämien ja ylläpitämien läävien ainoa tehtävä on tahkoa omistajilleen rahaa.


      • Anonyymi

        Sain asunnon Kodiston kautta ja luulin aluksi että Newsec on vuokranantajani, ja kodisto välittäjä. Sitten ilmenikin että vuokranantaja on OP- vuoratuotto. Vähän vaikea tajuta miksi asunnon vuokraussysteemissä on oltava näin monta toimijaa. Newseckin asiakaspalvelian piti oikein erikseen kertoa minulle kuka on vuokranantajani koska edes se ei ollut selvää kun vuokra- asuntoa etsin.

        Vuokrankorotukset ovat tolkuttomia kun on vapaarahoitteisesta kyse. Ja ongema on myös etteivät kelpuuta käteismaksuja. Kaikki periaatteessa toimii hyvin, asiakaspalvelu ollut sujuvaa ja asunto laadukas ja moitteettomassa kunnossa. Mutta ihan silkkaa asuntobisnestähän tämä on joten asumisen hinta huitelee pilvissä.


      • Anonyymi

        Sijoitusyhtiön omistamat 'yksityiset' asunnot saattaa olla kehnoja. Varsinkin jos raha määrää vuokraamista: asunto vuokrataan kenelle vain, jolla ei ole luottomerkintää. Heillä ei ole niin merkitystä, että kuinka asuntoja kohdellaan kunhan vuokrausasteet pysyvät yli 90 %. Kustannusten minimointi on myös kaiken a ja o. Tämän vuoksi perusteltujen korjaustöiden saaminen saattaa olla hankalaa.

        Olen asunut kaupungin omistamissa rakennuksissa, joissa sai rahalleen vastinetta. Sain asuntooni pyynnöstä maalatut seinät tehosteseinällä, astianpesukoneelle paikan ja uuden uunin sekä liesituulettimen. Astianpesukonetta asentaessa vanhaa hanaa ei saanut auki ja asentaja soitti lupaa hakea uusi hana tekniseltä isännöitsijältä. Lupa hoitui ja asennus tuli valmiiksi.

        Seinänaapurini oli alkoholistiraukka, joka metelöi kerran vuodessa - kaksi viikkoa putkeen. Muuten koko rappu oli kuin huopatossutehdas ja opiskeluaika meni mukavasti. Osa naapureista oli erikoisia, mutta mukavia ja hiljaisia.


    • Anonyymi

      Entäs Hangonsilta Hyvinkää Newsec Kodisto talot, onko kokemusta?

    • Anonyymi

      Olisiko kokemuksia Tampereen Kodiston/Newsecin vuokra-asunnoista ja niissä asumisesta?

    • Anonyymi

      Täysin susipaska yhtiö ja kaikki edellä mainittu nega pitää paikkansa, kiertäkää kaukaa!!! Oma talo siirtyi heidän ”hoitoon” ja sen jälkeen meno on ollut sen mukaista…sanat ei riitä kuvaan kuinka ala-arvoisia he ovat!!

    • Anonyymi

      Hyvät asunnot ja mukavia naapureita.

    • Anonyymi

      Kokemuksia Tampereella Kodiston uudet juuri valmistuneet, ilmoittakaa miten toimii ja onko häiriöporukkaa taloissa.

    • Anonyymi

      Tämä firma, Newsec, ei puutu yhtään mihinkään . Olen tehnyt useita ilmoituksia häirikkönaapureista. Mihinkään ei ole puututtu. Kunhan vuokrat vain juoksevat tileilleen.... En todellakaan suosittele!

    • Anonyymi

      Yksi pieni selvennys mikä pakko sanoa kun näitä kommentteja lukee. Siis tosiaan Newsec voi olla pelkästään isännöitsijänä joissain taloissa, jolloin ehkä on joku valituskanava taloyhtiön kautta, jotka voi puuttua heidän toimintaansa. Mutta sitten he siis myös omistavat tai ovat siis taloyhtiön hallituksessa joissain taloissa. Asukkaalla ei siis käytännössä sellaisessa tilanteessa ole mitään keinoa tai suojaa heidän mielivaltaista toimintaansa vastaan. En tiedä onko Suomessa edes mitään viranomaista joka seuraa isännöintifirmojen toimintaa.

      Jos kirjoitat heille ystävällisen viestin saat vastukseksi jotain ympäripyöreää, jolloin he voivat sanoa että "ovat edes vastanneet", voi olla tyyliin että sinä asukkaana kysyt kysymyksen ja vastaavat "asia on meidän osalta käsitelty", mikä ei siis kerro sinulle asiasta yhtään mitään. Sitten kun laitat perään tiukempisanaisen kyselyn, niin he sanovat että eivät enää voi olla sinuun yhteydessä koska sinä käyttäydyt asiattomasti.

      Harmi juttu että heillä on kivoilla alueilla asuntoja, mutta joissa on sitten mahdollisesti vaikka mitä rakennusvirheitä ja muuta jotka ei heitä kiinnosta. Usuttavat asukkaat toistensa kimppuun, kehottavat tiputtelemaan heippalappuja luukusta sen sijaan että korjaisivat huonot äänieristykset ja muuta tällaista. Oletan että tämä on sitä että haluavat vaan että ihmiset muuttavat mahdollisimman nopeasti pois talosta, jolloin heidän ei tarvitse koskaan korjata mitään ja uudelta höynäytetyltä saa taas nyhdettyä ala-arvoisesta kämpästä hyvät rahat.

      Tätä se kapitalismi on. Firmoilla ei ole mitään vastuuta, kukaan ei valvo ja vika ei koskaan ole korporaatiossa vaan kuluttajissa.

    • Anonyymi

      Asuin Newsecin vuokraamassa ja Keskinäisen Vakuutusyhtiö ELO:n omistamassa vuokra-asunnossa pk-seudulla useamman vuoden. Asunnossa tehtiin säännöllisesti 'kuntotarkastuksia', mutta havaittuja vikoja ei koskaan korjattu. Asunnossa oli kosteutta ja 30 vuotta vanhat kalusteet: kaapit, liesituuletin, hella ym. lähes käyttökelvottomassa kunnossa. Ensin rauhallinen ja mukava naapurusto vaihtui pian ympäri vuorokauden römyäviin alkoholisteihin. Valitukset isännöitsijälle (Newsec) ei tuottanut juurikaan tulosta. Yhdelle naapurille lähti huomautus, joka rauhoitti tilannetta reiluksi viikoksi, ja sen jälkeen juhlat jatkuivat! Kirjallista palautetta ei tämän jälkeen Newsecin taholta noteerattu juuri millään tavalla. Loput 'kunnon' naapureista muutti pois samaan aikaan kuin itsekin. En usko, että tämä joukkokato vaikutti Newsecin toimintaan millään tavalla. Todennäköisesti jonosta seuraavat alkoholistit ja narkkarit muuttivat heti sisään ja isännöinnin näkökulmasta ongelmat tällä ratkaistu. Jos nyt jostain syystä haluatte vuokrata Newsecin kautta, niin käyttäkää aikaa asunnon katsomiseen, ja mikäli mahdollista, selvittäkää minkälainen naapurusto on.

    • Anonyymi

      Olen irtisanoutunut niin avaimet luovutettava klo 12 mennessä. Olen anonut, rukoillut joustoa koska avainten luovutusliike on avoinna klo 16 asti ja tähän asuntoon ei ole muuttamassa heti ketään ja itse joudun jonottamaan uuteen kohteeseeni avaimia aamusta parikin tuntia niin yhtälö on mahdoton. Kun loppusiivoukseenkin pitäisi antaa aikaa ja muuttofirma tilattu. Täysin joustamaton Newsec kodisto!!!!!

    • Anonyymi

      This is the worst renting apartment you could ever encounter in your life.

    • Anonyymi

      En ikinä tule asumaan heidäk välittämissä asunnoissa enään.
      Tämä yritys on aivan luokaton!! En suosittele kenellekään, asiakaspalvelu on aivan olematon, ei vastata puheluihin eikä viesteihin, vuokratakuuta ei kuulu takaisin vaikka kaikki asiat hoidettu kunnolla ja ajallaan, kai sieltä kohta tulee että pidättävät senkin. Kohta lähtee johtoportaalle palaute

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa, että onpa varsinainen paskafirma. Asenne on vuokralaisia kohtaan todella ala-arvoista. Ei työsskäyvänä ihmisenä tälläistä kohtelua ja asennetta tarvitse sietää. Ei enää koskaan tämän paska yrityksen kautta yhtään asuntoa, asia kunnossa näin.

      • Anonyymi

        Niin metsä vastaa jne


    • Anonyymi

      Vuokranantajana ja isännöitsijänä ehkä huonoin tähänastisista. Kaupunkikin huomattavasti parempi. Kiinteistö hajoaa käsiin, varkaat riehuvat pyöräkellareissa/ullakolla ja Newsec ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Newsec menestyy Great Place to Work kyselyissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Newsec menestyy Great Place to Work kyselyissä

        Kysely on pelkkä kysely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysely on pelkkä kysely.

        Jep, ja eipä se paljon asukkaita lohduta että isännöinnöinnin kavereilla on kivaa töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ja eipä se paljon asukkaita lohduta että isännöinnöinnin kavereilla on kivaa töissä.

        Kai se on kivaa kun tekevät jotain ihan muuta kuin töitänsä.


      • Anonyymi

        Varkaita tosiaan käy asunnoissa vie vaatteita rahaa koruja mattoja mitä saa irti


    • Anonyymi

      En usko.

    • Anonyymi

      Älä koskaan tee virhettä ja muuta niitten asuntoon. Vaikeeta edes takuuvuokria saada takaisinpäin

    • Anonyymi

      Suosittelen vaan että älkää ikinä muuttako niitten asuntoihin.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä ?


    • Anonyymi

      Ei niillä ole yhtään asuntoa. Ne vaan vuokraa muitten omistamia kämppiä eteenpäin.

    • Anonyymi

      Olen asunut Espoossa Kodiston uudehkossa talossa nyt 5 kuukautta, ja koko tuona aikana ei ole siivottu täysin katettua ja lasitettua luhtikäytävä osuutta. Palaneita rappukäytävä lamppuja ei myöskään ole vaihdettu samaisella ajanjaksolla.
      Montakohan kertaa olen heille asioista huomauttanut, mutta mitään ei tapahdu, vaikka luvataan hoitaa asiat.
      Vuokra sen sijaan nousee 100€ nyt puolen vuoden asumisen jälkeen, ihan selkeää rahastusta tältä putiikilta !

    • Anonyymi

      Varoituksena kaikille jotka google haulla tänne eksyvät.

      Älä edes harkitse vuokraamista Newsec:ltä

      Säästytte monelta harmilta. Kaupunki vuokranantajana 100x laadukkaampi. Newsec maksimoi tuoton ja jättää mm huoltopyynnöt hoitamatta. Vuokria korotetaan vuosittain kunnes vuokralaiset saavat tarpeekseen ja muuttavat. Kommunikaatio olematonta. Sähköposteihin ei vastata. Vuokravakuuta ei makseta takaisin pois muuton yhteydessä ilman lakiteitse uhkailua.... Tässä muutama mainitakseni.

    • Anonyymi

      Reilu 3 vuotta Tampereella asuneena newsecin asunnossa, ei kyl mitään valitettavaa. Meillä meni vessanpönttökin rikki ja huoltoyhtiö sano, että voi tulla kallis lasku, mutta ei perineetkään mitään. Hyvin on kaikesta ajoissa ilmoitettu, huoltopyyntöihin vastattu päivässä. Kaikki toimii ainakin täällä.

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan millaiset asunnot on lotankatu 5 espoo paini niityllä? Miten toimii kaikki siellä

      • Anonyymi

        Oma kokemukseni, että siisti taloyhtiö, mutta olemattomat äänieristykset. En itse muuttaisi uudestaan. Isännöintiä ei kiinnosta. Oma kokemukseni siis tällainen. Koko ajan muuttaa ihmisiä pois naapuruston kaikista taloista. Se kertoo jo jotain. Huoltoyhtiö kuitenkin auttaa nopeasti, jos on jotain ongelmia. Mutta eivät hekään paperiseiniä voi korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni, että siisti taloyhtiö, mutta olemattomat äänieristykset. En itse muuttaisi uudestaan. Isännöintiä ei kiinnosta. Oma kokemukseni siis tällainen. Koko ajan muuttaa ihmisiä pois naapuruston kaikista taloista. Se kertoo jo jotain. Huoltoyhtiö kuitenkin auttaa nopeasti, jos on jotain ongelmia. Mutta eivät hekään paperiseiniä voi korjata.

        Tämäkin tuttua, cyproc seinistä puuttuu (ainakin osasta) villoitus seinän sisältä ja pysty rimoja (pitäisi olla 600mm välein)


    • Anonyymi

      Itselläni on Kodistosta/Newsecistä pääasiassa oikein hyviä kokemuksia. Pihat siisti ja siivoojat käyvät viikottain siivoamassa myös raput. Huoltopyyntööni vastattiin nopeasti ja se hoidettiin (vaikkakin sama kohde rikkoutui hetken kuluttua taas uudelleen). Ainut mihin en ole ollut tyytyväinen on suhteellisen iso vuokra, sekä Newsecin asiakaspalvelun töykeys ja joustamattomuus...tosin tästä on kyllä jo pari vuotta kun olen heidän asiakaspalvelunsa kanssa ollut viimeksi tekemisisssä.

    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia myös!!
      Isännöitsijään ei koskaan saa yhteyttä!!
      Pyysin isännöitsijän puhelinnumeroa niin sanotaan vaan, että sitä ei voi antaa???!!!
      Eivät kuuntele asukkaan toiveita!
      Asunto ollut Tampereella ja kaks vuotta riitti meille!
      Asunto oli Eläkevakuutusyhtiö Elon asuntoja
      Kalliit vuokrat ja asuntomme oli huonokuntoinen ja homeinen!!
      Talvella tosi kylmä !!!
      Ei enään ikinä Elolle !!!

      • Anonyymi

        Ei voi antaa puhelinnumero tai omaa email osoitetta näin oli


    • Anonyymi

      Toiminta kyseenalaista. Voisiko jopa ilmaista ,hädänalaisen hyväksikäyttöä. Ukrainal.nainen halusi muuttaa Kauhavalta Tampereelle,koska pitää tärkeänä työllistyä ja opiskelee Suomea nyt kahdella kurssilla. Hän vuokrasi asunnon videon perusteella,säästääkseen junamatkat. Muutettuaan odotti asunnossa vahva päänsäryn tekevä tupanhaju,joka ei tuuletuksella lähtenyt,myös että säät jo kylmeni kokopv: n tuulettamiseen. Kodiston taholta jouduttiin Otsonoimaan asuntoa KAHDESTI ,ennenkuin tehosi! Oli kuitenkin sanottu,asunto tarkistettu,ei havaittu hajuhaittaa... Ei havaittu siivoamattomuuttakaan. Mutta,kun lapsen koulu osoittautui hyväksi,hän siivosi. Kunnes alkoi ihmetellä,koska lämmitys oikein alkaa? No,alempana talossa lämmitys oli päällä ja hän paleli patterit eivät olleet normaalit. Huoltomies tuli kerran,sanoi ei ongelmaa ja mittasi Patterin VIERESSÄ 17-19 astetta ! (Asukk.oli lisäpatt.ollut toiminnassa.) Huoltomiespyyntöjä tehty ,ei ole enää käynyt kukaan. Isännöitsijälle viestitty: hän toteaa vain että asukas kertonut. Minä olen myös ollut yhteydessä isännöitsijään,mutta : emme tietosuoja syistä voi asioida kanssasi,asukkaan tulee itse ottaa yhteyttä. Hän ON OTTANUTkin molempiin, jo 4vko ja mitään ei tapahdu! -Mikä mättää,ettei sitä talon lämmitysjärjestelmää ,vesipainetta kunnosteta,? Edes ilmata pattereita ,se kuuluu huoltomiehelle. On myös kohtuutonta maksaa samaa vuokraa,kuin alakerr.lämmitetystä asunnosta. Jo sen hajuongelman aikaan ,alhaalla OLI vapaa asunto,johon asukas pyysi vaihtaa. Mutta ei vaihdettu,tehtiin otsonointi. Niin,Kodisto puhuu mitä sattuu,mutta ei toimi niinku pitäisi. Asukkaan oikeudet on hänelläkin, vai onko asiassa syytä epäillä jo rasismia? -Neuvoja otetaan kiitollisuudella vastaan,itse Seinäjoelta käsin en paljoa voi.

    • Anonyymi

      On petetty ja hävettävä olo ukrainalaisen puolesta ,-joutuu palelemaan Kodisto-asunnossa koska patteri on osa kylmä osa hieman lämmin ja huoltomies ei tule!

      • Anonyymi

        Kylmät patterit ikkunat kylmät samaa on ta. Yhtiön asunnot kylmiä sato on parempi ja VVO.


    • Anonyymi

      Asunnot ovat olleet kylmiä koko syksyn ja nyt talvi tullut ja lämpöä ei nosteta??!🤬🤯 Kysytty on - näin Helsingissä!! Kenelle valitetaan??

      • Anonyymi

        Patterit pitäisi ilmata mut jos ulkomaalaiset ei osaa tai yhtiö säästää vetää rahat silti jos asunnossa ei ole lämmin pitäisi saada vuokra raha takaisin. Vanhukset eivät taas osaa hakea mitään tukia netistä ja pelkää mennä toimistoihin. Kylmässä asunnossa voi kuolla jäätyä alilämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patterit pitäisi ilmata mut jos ulkomaalaiset ei osaa tai yhtiö säästää vetää rahat silti jos asunnossa ei ole lämmin pitäisi saada vuokra raha takaisin. Vanhukset eivät taas osaa hakea mitään tukia netistä ja pelkää mennä toimistoihin. Kylmässä asunnossa voi kuolla jäätyä alilämpöä.

        Nostaa vuokraa ja jäädyttää asukkaat


    • Anonyymi

      Terve minä olen pitempään asunut jo olo asunnot Oy 4 asunnossa eikä täällä ole ollut mitään ongelmia mutta asiakaspalveluun kaivattaisiin hieman lisää nopeutta ja ystävällisyyttä ja ymmärrystä ja kannattaa harkita asuinalue hyvin tarkkaan jos Lappeenrantaan olet tulossa vältä näitä alueita sammonlahti,skinnarila,Lauritsala,hovinpelto, hyvä isännöinti ainakin Lappeenrannassa mutta Lappeenranta asuntopalvelu on kyllä todella surkea sinne ei kannata muuttaa sen asuntoihin se on epärehellinen asiakaspalvelussa isoja ongelmia esim jos on hätä tilanne asunnon kanssa niin ei vastata puhelimeen ja asuinalueella ei raportoida mitään heille poliisin puolesta kävi ja tapahtui sitten mitä tahansa

    • Anonyymi

      Lapinlahdenkatu 14 A Helsinki. Remontoidut uudet asunnot, valmiit 1/2024. Kannattaako hakea?

    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa, paskin firma ikinä!! Täysin ala-arvoinen ja luokaton paska, pitäs lailla kieltää niinkuin muutkin rikollisjärjestöt on Suomessa kielletty!

      • Anonyymi

        viimeyönä sai taas valvoa , naapureitten musiikki täysillä aamuyöhän asti , sitä jatkunut jo noin pari kuukautta , tällaiset sitten saa terrorisoida koko naapurustoon useamampaa kerrosta myöten.


    • Anonyymi

      Lemmikit sallitaan joten totta kai ne koirat jätetään haukkumaan poissaolon ajaksi asuntoihin... Myös muutenkin tuntuu että hyväksyvät vuokralaisiksi kaikenmaailman mielenvikaiset.

      • Anonyymi

        onhan sitä vuokrafirmoillakin kilpailua paremmuudesta , >asukastyytyväisyydestä , kuluuko Newsec sitten niihin ??


      • Anonyymi

        Tämäkin tuttu juttu


    • Anonyymi

      Täysin ala-arvoista ja kankeaa asiakaspalvelua. Kyse vasta asunnon hakemisesta ja vuokrasopimuksen teosta. Ja kyseessä senioritalo.

      • Anonyymi

        miks ne välittäis asukkaistaan , kunhan vaan vuokra-rahat on heidän tilillään .


    • Anonyymi

      Katselen tällä hetkellä vapaita vuokra-asuntoja Helsingistä. Hakulistalle on osunut pari kohdetta Helsingin Sörnäisissä.
      Molemmissa on useampia vapaita tai vapautuvia asuntoja.
      Tuo ei yleensä lupaa hyvää.
      Onko jollain tarkempaa käsitystä Lintulahdenkadun ja Hämeentien kohteista?

      • Anonyymi

        Vaihtuvuus on normaali suurempaa.Näin minustakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtuvuus on normaali suurempaa.Näin minustakin

        meillä taloon valitaan sellaisia asukkaita , jotka ei muualta saa asuntoja , kuten häädön saaneet , ja vaihtuvuus vähentynyt , meteli ja muu lisääntynyt..


    • Anonyymi

      Huonoja. Isännöinnissä menee puurot ja vellit sekaisin -ammattitaidottomuutta. Mitä eroa on irtisanomisella ja sop.purkamisella. Heillä on isännöitsijöitä jotka eivät tietä. Muualla en ole kohdannut.

      Huumemyönteisyys + muu vähimmistössä olevien hyysäys mainittu. Patteri mainittu. Huono tavoitettavuus jos soitta siihen 010...... ja kysyy kuka antaa ohjeita, ei kerrota omaa nimeä. Onko tällainen mahdollista vaikka eri uskonlahkoihin kalleellaan olevissa fimoissa.. voi olla, mutta paremmat kokemukset heistä minulla on, oman kokemukseni mukaan lain tuntevat paremmin ja sen mukaan toimivat. Ylimielistä, vuoralaisista piittamatonta, on kysyt mitä tahansa vastaus suntaan "ei, ei kiinnosta edes kysyjän asiaa tutkia loppuun", Kyllä juuri tällaisia oman kokemukseni, mukaa. 2700 töissä heillä, tämä voi olla osa syy. Syylistäminen, jos jotain tapahtuu -näin puhutaan ei omakohtaista kokemusta. Kiinteistönhoito? Eri firma, mm.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe