Toyotan 15 tkm huolto

onko asia näin

Huolto-ohjelman mukaan tuossa pienemmässä eli 15 tkm välein tehtävässä huollossa ei tarkasteta edes turvallisuuteen liittyviä perusasioita kuten jarrujen toimintaa ja jarrulevyjen ja palojen kuntoa tai ohjauslaitteiden kuntoa. Onko todella näin, että siinä vain vaihdetaan öljyt ja suodatin ja vähän vilkuillaan konepellin alle, ettei mitään suurempaa osaa ole heti putoamassa. Jäähdytinnesteen tasoa tai mahdollisia vuotojakaan ei noteerata.

53

3857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tymiä kyselet !

      No, ei se ole noin....

    • http://www.toyota.fi
      • eihän siinä

        ei listassa puhuta esimerkiksi jarrujen tai ohjauslaitteiden kunnon tarkastuksesta yhtään mitään, jarrunesteen määrä on aika nopeasti muovipöntöstä katsottu samalla kun konepellin avaa.


      • Ei kukaan...
        eihän siinä kirjoitti:

        ei listassa puhuta esimerkiksi jarrujen tai ohjauslaitteiden kunnon tarkastuksesta yhtään mitään, jarrunesteen määrä on aika nopeasti muovipöntöstä katsottu samalla kun konepellin avaa.

        ..ole niin väittänytkään!
        Pelkkä öljynvaihtihuolto 15000km:n huolto ei kuitenkaan ole, kuten listasta nähdään.


    • Jakaka

      Pikkuhuolto on ns. öljynvaihtohuolto, varsinainen huolto on kerran vuodessa tai 30 tkm:n välein.

      Turvallisuuteen liittyvät perusasiat? Jos jarruissa on jotain pahasti vialla, sen tuntee ajossa. Ja jarruja kannattaa todella käyttää, pysyy paikat notkeampina ja silloin tällöin tehtävillä tehojarrutuksilla turvallisessa paikassa voi varmistaa että jarrujärjestelmä toimii, ei ns. valahda poljin lattiaa.

      Ja kukaanhan ei sinua estä pyytämästä lisätarkistuksia öljynvaihtohuollon yhteydessä.

      • eli selväkielellä

        Öljynvaihtohuolto on pelkkä öljynvaihto, josta peritään korotettu maksu!


      • missä ero

        Miksi Toyotaan pitää sitten vaihtaa öljyjä aina 15 tkm välein, kun muissa autoissa samat öljyt käyvät 20 - 30 tkm.


      • vaihda itse
        missä ero kirjoitti:

        Miksi Toyotaan pitää sitten vaihtaa öljyjä aina 15 tkm välein, kun muissa autoissa samat öljyt käyvät 20 - 30 tkm.

        aja vaikka 30 tkm. kunhan vaihdat long life öljyt. menee hyvin vaik enemmänkin.


      • Toyopta on paras
        missä ero kirjoitti:

        Miksi Toyotaan pitää sitten vaihtaa öljyjä aina 15 tkm välein, kun muissa autoissa samat öljyt käyvät 20 - 30 tkm.

        Siksi että öljyt kestää n 15tkm jokaisessa koneessa ajoa. siksi.Turhalla long lifella voi ajaa sen 30tkm minkä muillakin . Muissakin autoissa ajetaan samoilla öljyillä sen 15tkm ja jos huvittaa voit ajaa myös toyotalla ja muilla autoilla sen 20-30tkm samoilla tavis öljyillä muta onko se fiksua se on eri juttu ihan joka moottorilla.


      • mitäpä jos
        Toyopta on paras kirjoitti:

        Siksi että öljyt kestää n 15tkm jokaisessa koneessa ajoa. siksi.Turhalla long lifella voi ajaa sen 30tkm minkä muillakin . Muissakin autoissa ajetaan samoilla öljyillä sen 15tkm ja jos huvittaa voit ajaa myös toyotalla ja muilla autoilla sen 20-30tkm samoilla tavis öljyillä muta onko se fiksua se on eri juttu ihan joka moottorilla.

        Ajankin vaikka 23 tkm vuodessa niin pitääkö minun käydä ns. öljynvaihtohuollossa 15 tkm kohdalla ja sitten isommassa vuosihuollossa 23 tkm kohdalla. Halpaa ja kätevää vai mitä?


      • hyvin voideltu
        mitäpä jos kirjoitti:

        Ajankin vaikka 23 tkm vuodessa niin pitääkö minun käydä ns. öljynvaihtohuollossa 15 tkm kohdalla ja sitten isommassa vuosihuollossa 23 tkm kohdalla. Halpaa ja kätevää vai mitä?

        Minä olen ymmärtänyt niin, että jos ajat 15000 km/ vuosi, käyt ensimmäisenä vuotena öljynvaihdossa ja seuraavana vuotena 30000 km huollossa, näin huoltoväli on 30000 km ja 2 vuotta. Vastaavasti 9 kk:ssa tulee 15000 km öljynvaihtoon, ja 18 kk 30000 km huolto. Kuitenkin aina niin, ettei vuodessa tule yli 15000 km. Ilmeisesti öljy ei kestä vuotta pitenpään, ja se määrää tämän -vähintään vuoden välein. Long Life -öljyt kestänevät pitenpään. Toyota ei niihin jostain syystä luota.


      • huolto on vuosittain
        hyvin voideltu kirjoitti:

        Minä olen ymmärtänyt niin, että jos ajat 15000 km/ vuosi, käyt ensimmäisenä vuotena öljynvaihdossa ja seuraavana vuotena 30000 km huollossa, näin huoltoväli on 30000 km ja 2 vuotta. Vastaavasti 9 kk:ssa tulee 15000 km öljynvaihtoon, ja 18 kk 30000 km huolto. Kuitenkin aina niin, ettei vuodessa tule yli 15000 km. Ilmeisesti öljy ei kestä vuotta pitenpään, ja se määrää tämän -vähintään vuoden välein. Long Life -öljyt kestänevät pitenpään. Toyota ei niihin jostain syystä luota.

        "Minä olen ymmärtänyt niin, että jos ajat 15000 km/ vuosi, käyt ensimmäisenä vuotena öljynvaihdossa ja seuraavana vuotena 30000 km huollossa, näin huoltoväli on 30000 km ja 2 vuotta."
        Toyotassa "iso huolto" on tehtävä 30000km:n välein tai 1X//vuosi kumpi tulee ensin täyteen. Sen öljynvaihtohuollon voi jättää teettämättä jos ajaa vuodessa 15000km tai vähemmän, koska isossa huollossa öljyt vaihdetaan kuitenkin.
        Toyotalla ei tunneta mitään longlife-öljyjä tai huoltosysteemejä.


      • huoltoväli 8 tkm
        huolto on vuosittain kirjoitti:

        "Minä olen ymmärtänyt niin, että jos ajat 15000 km/ vuosi, käyt ensimmäisenä vuotena öljynvaihdossa ja seuraavana vuotena 30000 km huollossa, näin huoltoväli on 30000 km ja 2 vuotta."
        Toyotassa "iso huolto" on tehtävä 30000km:n välein tai 1X//vuosi kumpi tulee ensin täyteen. Sen öljynvaihtohuollon voi jättää teettämättä jos ajaa vuodessa 15000km tai vähemmän, koska isossa huollossa öljyt vaihdetaan kuitenkin.
        Toyotalla ei tunneta mitään longlife-öljyjä tai huoltosysteemejä.

        Elikkä 1. vuotena käydään pajalla vain 3 kertaa, jos kilometrejä tulee 18 tkm/vuosi, mikä on nykyään autokannan keskiarvo.

        3 tkm/2 kk ensihuolto
        9 tkm/6 kk öljynvaihtohuolto
        18 tkm/1 v. iso huolto
        27 tkm/1 v 6 kk öljynvaihtohuolto
        36 tkm/2 v. iso huolto
        45 tkm/2 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        54 tkm/3 v. iso huolto
        63 tkm/3 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        72 tkm/4 v. iso huolto
        81 tkm/3 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        90 tkm/5 v. iso huolto
        99 tkm/5 v 6kk. öljynvaihtohuolto

        Siis 100 tkm matkalla käydään pajalla vähintään 12 kertaa normaalit takaisinkutsut yms. päälle. Todellinen huoltoväli on siis 8 tkm.


      • fhfehu
        huoltoväli 8 tkm kirjoitti:

        Elikkä 1. vuotena käydään pajalla vain 3 kertaa, jos kilometrejä tulee 18 tkm/vuosi, mikä on nykyään autokannan keskiarvo.

        3 tkm/2 kk ensihuolto
        9 tkm/6 kk öljynvaihtohuolto
        18 tkm/1 v. iso huolto
        27 tkm/1 v 6 kk öljynvaihtohuolto
        36 tkm/2 v. iso huolto
        45 tkm/2 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        54 tkm/3 v. iso huolto
        63 tkm/3 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        72 tkm/4 v. iso huolto
        81 tkm/3 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        90 tkm/5 v. iso huolto
        99 tkm/5 v 6kk. öljynvaihtohuolto

        Siis 100 tkm matkalla käydään pajalla vähintään 12 kertaa normaalit takaisinkutsut yms. päälle. Todellinen huoltoväli on siis 8 tkm.

        Minulla meni näin

        ei ensi huoltoaensihuolto
        13 tkm/ 5kk öljynvaihtohuolto(käytin vähän etuajassa kun en tuota ensihuoltoa teetättänyt)
        30 tkm/ 10k k iso huolto
        45 tkm/1 v 2 kk öljynvaihto tehty itse
        60 tkm/1v.6 iso huolto
        75 tkm/2v. 4 kk öljynvaihto tehty itse
        90 tkm/3 v. iso huolto toinen takaiskari vuosi hieman vaihtoivat takuuseen toyotalla kaikki 4 iskunvaimennita (olisi maksanut n. 80e/kpl työt jotka sain siis ilmaiseksi)

        Tämän jälkeen itse huoltanut huoltokirjan mukaan vaihtanut öljyt ja suodattimet, sekä jarruja kuýtkinnesteen 2v välein. Jäähdytysneste 150 tkm kohdalla tuli vaihdettua ja jarrupala 135 tkm kohdalla. nyt 186 tkm ajettu.

        Takuukorjauksessa ei erikseen tarvinnut käydä, eli ainoa takuu korjaus oli nuo iskarien vaihto 90 tkm huollon yhteydessä. Väliöljyn vaihdot saa tehdä myös itse, kysyin tätä joskus toyotalta, takuu ei mene.

        auto 2005 1,4d4d corolla


      • huoltoa kerrakseen!
        huoltoväli 8 tkm kirjoitti:

        Elikkä 1. vuotena käydään pajalla vain 3 kertaa, jos kilometrejä tulee 18 tkm/vuosi, mikä on nykyään autokannan keskiarvo.

        3 tkm/2 kk ensihuolto
        9 tkm/6 kk öljynvaihtohuolto
        18 tkm/1 v. iso huolto
        27 tkm/1 v 6 kk öljynvaihtohuolto
        36 tkm/2 v. iso huolto
        45 tkm/2 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        54 tkm/3 v. iso huolto
        63 tkm/3 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        72 tkm/4 v. iso huolto
        81 tkm/3 v. 6 kk öljynvaihtohuolto
        90 tkm/5 v. iso huolto
        99 tkm/5 v 6kk. öljynvaihtohuolto

        Siis 100 tkm matkalla käydään pajalla vähintään 12 kertaa normaalit takaisinkutsut yms. päälle. Todellinen huoltoväli on siis 8 tkm.

        Onpa siinä huoltoja kerrakseen!
        Oma vaatimaton automaattivaihteinen ajopelini, jolla on ajettu nyt 105000km, on käynyt tähän saakka huollossa yhteensä 3 kertaa. Huoltojen välillä ei ole tarvinnut tehdä edes lampun vaihtoja. Itse on pitänyt huolehtia että bensa ja pesuneste riittää ja renkaissa on ilmaa.
        Autoja näyttää olevan moneksi.


    • Tuhlausta

      Maailmasta loppuu öljy Toyotan takia!

      • crown'

        Erehdyit merkistä. Wagenien takia se öljy loppuu, niinhinhän pitää lisäillä sitä vähän väliä.
        Tojossa ei tarvi vahtia nestepintoja 15 tkm:n välein koska tojossa ei ole vuotoja niin kuin eurooppalaisissa.
        n. 150.000 km:n aikana vaihdettu etulevyt ja takapalat kerran ja etupalat kahdesti.


      • Älä puhu p***aa!
        crown' kirjoitti:

        Erehdyit merkistä. Wagenien takia se öljy loppuu, niinhinhän pitää lisäillä sitä vähän väliä.
        Tojossa ei tarvi vahtia nestepintoja 15 tkm:n välein koska tojossa ei ole vuotoja niin kuin eurooppalaisissa.
        n. 150.000 km:n aikana vaihdettu etulevyt ja takapalat kerran ja etupalat kahdesti.

        Vageneissa ei tarvitse vahtia minkään nesteen pintaa, koska auto osaa pyytää joka ikistä nestettä jos tarvitsee.
        Mitä öljyyn tulee, sinua edeltävä kirjoittaja on oikeassa. Toyota käyttää elinkaarensa aikana voiteluöljyä jopa kaksinkertaisen määrän Volkswageniin verrattuna. Syy: Toyotan öljynvaihtoväli on puolet Volkswagenista ja jokaisen Toyotan öljytilavuus on suurempi kuin vastaavan kokoisen tai tehoisen Volkswagenin. Vaikka Volkswageniin joutuisi lisäämään (erittäin harvassa joutuu) 30000km:n öljynvaihtovälillä pari litraa öljyä, on Toyota tuhlannut samalla matkalla vähintään 50% enemmän öljyä, koska öljyä hukkaantuu 4,5-6,0 litraa jo pelkän onnettoman lyhyen öljynvaihtovälin takia.


      • 19
        Älä puhu p***aa! kirjoitti:

        Vageneissa ei tarvitse vahtia minkään nesteen pintaa, koska auto osaa pyytää joka ikistä nestettä jos tarvitsee.
        Mitä öljyyn tulee, sinua edeltävä kirjoittaja on oikeassa. Toyota käyttää elinkaarensa aikana voiteluöljyä jopa kaksinkertaisen määrän Volkswageniin verrattuna. Syy: Toyotan öljynvaihtoväli on puolet Volkswagenista ja jokaisen Toyotan öljytilavuus on suurempi kuin vastaavan kokoisen tai tehoisen Volkswagenin. Vaikka Volkswageniin joutuisi lisäämään (erittäin harvassa joutuu) 30000km:n öljynvaihtovälillä pari litraa öljyä, on Toyota tuhlannut samalla matkalla vähintään 50% enemmän öljyä, koska öljyä hukkaantuu 4,5-6,0 litraa jo pelkän onnettoman lyhyen öljynvaihtovälin takia.

        Jos Toyotan öljynvaihtoväli on puolet VW:n, ja VW:llä neljä vaihtoa. Montako vaihtoa on silloin Toyotalla? Muuten noin sekavaa tekstiä ei voi arvostella.


      • Sekavuus...
        19 kirjoitti:

        Jos Toyotan öljynvaihtoväli on puolet VW:n, ja VW:llä neljä vaihtoa. Montako vaihtoa on silloin Toyotalla? Muuten noin sekavaa tekstiä ei voi arvostella.

        on ihan omassa päässäsi! Minä ainakin ymmärsin vallan mainiosti kirjoittajan ajatuksen juoksun, joka sattuu vielä pitämään paikkansakin.

        Siis Volkswagen "pilaa" öljyä 30000km:n matkalla 4,5l(öljytilavuus) 2l lisäysöljyä = 6,5l. '
        Toyota pilaa samalla samalla matkalla 2 x 6l = 12,0l
        Kas kummaa, erohan onkin suurempi kuin 50%!


      • ifwfiei
        Sekavuus... kirjoitti:

        on ihan omassa päässäsi! Minä ainakin ymmärsin vallan mainiosti kirjoittajan ajatuksen juoksun, joka sattuu vielä pitämään paikkansakin.

        Siis Volkswagen "pilaa" öljyä 30000km:n matkalla 4,5l(öljytilavuus) 2l lisäysöljyä = 6,5l. '
        Toyota pilaa samalla samalla matkalla 2 x 6l = 12,0l
        Kas kummaa, erohan onkin suurempi kuin 50%!

        ei toyotan öljytiavuus ole vastaavaa vw:tä suurempi, esim.corolla 1,3 3,4l ja 1,6 3,6 litraa. &l on jossain 3,0 land-cruiserissa .


      • öljyä, öljyä
        ifwfiei kirjoitti:

        ei toyotan öljytiavuus ole vastaavaa vw:tä suurempi, esim.corolla 1,3 3,4l ja 1,6 3,6 litraa. &l on jossain 3,0 land-cruiserissa .

        Toyotalla nimenomaan dieseleissä on kilpailijoita suuremmat öljytilavuudet vaikka vaihtovälit ovat lyhyempiä.
        Toyotan öljytilavuuksia: http://www.rvs.fi/diagnostic/page81.html
        Volkkarin dieseleissä öljytilavuus on tyypillisesti 4,5l


      • pitkä elämä
        öljyä, öljyä kirjoitti:

        Toyotalla nimenomaan dieseleissä on kilpailijoita suuremmat öljytilavuudet vaikka vaihtovälit ovat lyhyempiä.
        Toyotan öljytilavuuksia: http://www.rvs.fi/diagnostic/page81.html
        Volkkarin dieseleissä öljytilavuus on tyypillisesti 4,5l

        no toi puolentoista litran ero öljytilavuudessa d-4d>tdi ei nyt oo kauheen merkittävä!
        jäähdyttäää ja voitelee paremmin, vielä kun on normaali öljy tuntuvasti longlifee kalliimpaa ja tdissä kuluu vaihtovälillä vähintään ton verran ihan hyväksytysti vielä


      • pitkä elämä
        pitkä elämä kirjoitti:

        no toi puolentoista litran ero öljytilavuudessa d-4d>tdi ei nyt oo kauheen merkittävä!
        jäähdyttäää ja voitelee paremmin, vielä kun on normaali öljy tuntuvasti longlifee kalliimpaa ja tdissä kuluu vaihtovälillä vähintään ton verran ihan hyväksytysti vielä

        juu, siis normali öljy on tuntuvasti HALVEMPAA...


      • C5 HDi Exclusive
        crown' kirjoitti:

        Erehdyit merkistä. Wagenien takia se öljy loppuu, niinhinhän pitää lisäillä sitä vähän väliä.
        Tojossa ei tarvi vahtia nestepintoja 15 tkm:n välein koska tojossa ei ole vuotoja niin kuin eurooppalaisissa.
        n. 150.000 km:n aikana vaihdettu etulevyt ja takapalat kerran ja etupalat kahdesti.

        oho melkonen kulutus noilla jarruosilla. Mulla automaatti diesel ja ajettu 210tkm vaihdettu takapalat kerran ja eteen kahdesti. Levyt edessä täydessä iskussa. etupyörän laakeri vähän ääntää joten se menee vielä vaihtoon. ÖV/huoltoväli 30000km ja sillä matkalla ei öljyjä tarvitse lisäillä.


      • pekku222
        öljyä, öljyä kirjoitti:

        Toyotalla nimenomaan dieseleissä on kilpailijoita suuremmat öljytilavuudet vaikka vaihtovälit ovat lyhyempiä.
        Toyotan öljytilavuuksia: http://www.rvs.fi/diagnostic/page81.html
        Volkkarin dieseleissä öljytilavuus on tyypillisesti 4,5l

        corollan 1,4 d4d:ssä on öljytilavuus 4,2 litraa


      • wkdfoeko
        Sekavuus... kirjoitti:

        on ihan omassa päässäsi! Minä ainakin ymmärsin vallan mainiosti kirjoittajan ajatuksen juoksun, joka sattuu vielä pitämään paikkansakin.

        Siis Volkswagen "pilaa" öljyä 30000km:n matkalla 4,5l(öljytilavuus) 2l lisäysöljyä = 6,5l. '
        Toyota pilaa samalla samalla matkalla 2 x 6l = 12,0l
        Kas kummaa, erohan onkin suurempi kuin 50%!

        Mutta se toyotan jäte öljy päätyy kierrätykseen, josta siis tehdään uutta öljyä, VW öljy stä puolet palaa moottorissa ja pilaa siten ilmaa, eikä kierräytkseen päädy kuin puolet. Suomessa kaikki jäte öljy kierrätetään.


      • Ei kannata autoilla
        pitkä elämä kirjoitti:

        juu, siis normali öljy on tuntuvasti HALVEMPAA...

        On ihmisillä rahat vähissä!

        Tavallinen öljy 9e/l vaihdettuna ja LL 10,50e/l vaihdettuna. Meidän kolmosautossa (Civic1,6 VTEC ) hinnanero n.6e. Voi kamalaa sillähän saa jopa kolme-neljä kuppia kahvia ABC:llä.


    • 2+1

      Minä kyllä kertoisin huollolle mahdollisesta jarruongelmasta.Osaavat näin ainakin laskuttaa jarruista.

    • oilitanga

      Osta Skoda. Siinä huoltoväli 30tkm. Ei tarvi pajalla jatkuvasti juosta.

      Lisäksi Turbo kaikissa moottoreissa.

      No kukin tyylillään.

      • 28

        Osta skoota. Saat laatikon ja rattaat. Pajan porukka tulee tutuksi. No, kukin tyylillään.


      • Kyllä sekin maksaa

        Oletkos kysellyt mitä Skodan TDI tai TSI 90 tkm tai 120 tkm huollot maksavat.


    • Ei virallisesti niin

      mutta noiden huoltojen välillä perinteisesti useamman kerran. Konsernilaatu nääs, tiedäthän.

    • ollako vai eikö

      eli jos kilometrejä tulee vuodessa noin 20 tkm niin tulisiko huoltaa 2 kertaa vuodessa, öljynvaihtohuolto 15 tkm kohdalla ja varsinainen vuosihuolto siellä 20 tkm paikkeilla. Miten se asia on?

      • Vaihdata ne öljyt

        suosiolla 10 tonnin välein jossakin pikkuverstaassa ja iso huolto vaikka merkkiliikkeessä niin voit käyttää vähän halvempaa öljyä. Kone kiittää ajan mittaan.


      • uryturhugtr

        Huoltokirjassa sanotaan että huolto aika on -2 kk tai -2tkm joten jos tulee vähän kilometrejä voi käyttää 14kk välein huollossa eikä takuu mene.


    • kpg1

      uusi E10 polttoaine ja Suomen ilmasto: siinä syyt väli huoltoon.
      jos ajaisi long life ohjelmalla, yleensä öljyä kuluu lähes samanverran, koska
      öljyä joudutaan lisäämään n 2l/vaihtoväli ( vaimolla on Skoda 2,0 Tdi).
      Ko auto piti vaihtaa, koska hihnanvaihto olisi maksanut lähes tonnin.
      1/20 osa autonhinnasta yhteen huoltoon!

      • ennustajaukkoja?

        Ai Tojolla tiedettiin jo 10 vuotta sitten, että E10 tulee ja öljynvaihtoväliksi valittiin silloin 15 tkm


      • ennustajamiekkonen
        ennustajaukkoja? kirjoitti:

        Ai Tojolla tiedettiin jo 10 vuotta sitten, että E10 tulee ja öljynvaihtoväliksi valittiin silloin 15 tkm

        Kyllä, Tojolla tähystetään kauas tulevaisuuteen.


    • Näin se on!

      Jos pelkäät, ettei autoasi huolleta ja tarkisteta tarpeeksi usein, tee ne omin avuin huolto-oppaan avulla. Hyvän Haynesin huolto-ohjekirjan voi löytää kirjastosta tai sitten tilata vaikka noista
      http://www.ago.fi
      http://biltema.fi

      Jos merkkikorjaamon huollot tuntuvat turhan halvoilta, ja muutenkin haluat harjoittaa hyväntekeväisyyttä ja taloudellisesti tukea maahantuojaa/ piirimyjää, sitten kannattaa tietysti teettää nuo "puuttuvat" tarkistukset lisätöinä lisähintaan. Älä myöskään unohda pyytää ilmanpaineiden, akun varauksen, pesu- ja jäähdytysnesteen määrän ja tuulilasinpyyhkijöiden kunnon kaltaisia vaativia tarkistuksia.

      • tai sitten ei

        Minä nyt en viitsi auton alle ryömiä katselemaan, kun en sinne oikein mahdu. Huollossa se hoituu helpommin.


      • Heikki Pärnänen
        tai sitten ei kirjoitti:

        Minä nyt en viitsi auton alle ryömiä katselemaan, kun en sinne oikein mahdu. Huollossa se hoituu helpommin.

        Monella muullakin automerkillä on näitä ns Valohuolto kampanjoita joissa tarkistetaan sitä ja tätä ainut mitä tehdään on että lisätään 1L pesunestettä
        ja ehkä vaidetaan öljy/suodatin ja veloitetaan ainakin satanen.

        Niin muuten mitäs sinne auton alle tarttee ryömiä paitsi jos pakari on irti häh..


      • onhan siellä sitä
        Heikki Pärnänen kirjoitti:

        Monella muullakin automerkillä on näitä ns Valohuolto kampanjoita joissa tarkistetaan sitä ja tätä ainut mitä tehdään on että lisätään 1L pesunestettä
        ja ehkä vaidetaan öljy/suodatin ja veloitetaan ainakin satanen.

        Niin muuten mitäs sinne auton alle tarttee ryömiä paitsi jos pakari on irti häh..

        öljy-. ja nestevuotojen tarkistusta, vetonivelten suojakumeja, ohjauslaitteita, jarruletkuja, bensaputkia, ja suodattimia, pakoputken kiinnittimiä ja vaikka mitä.


    • Seriffin rankaisija

      Niin joo. Pintapuolista tarkastusta, korjauksen jälkeistä tarkastusta. tarkastuksen tarkastusta, koeajoa, lopputarkastusta. Jostakin syystä Seriffi kiireellä poistaa viestin, jossa luetellaan 15 tkm huoltoon sisältyvät silmämääräiset tarkastukset.

      Toyota ei kestä totuutta

      • huolto-ohjelma

        Kovin on nopeasti nuo tarkistuskohdat silmämääräisesti tehtävissä öljynvaihdon yhteydessä. Lähinnä nuo kohdat olivat siksi jotta voi perustella muutakin tehdyksi öljyn vaihdon lisäksi kun laskua kirjoitetaan. Kannattaa muuten kaikesta huolimatta noudattaa tarkasti huolto-ohjelmaa muuten voi auton rikkotapauksissa tulla kovaa keskustelua huoltojen laiminlyönnistä ja silloinpa maahantuoja ei enää olekaan halukas maksamaan omaa osuuttaan korjauskustannuksista. Pelkkä öljynvaihto muualla ei riitä, se ei ole virallisen huolto-ohjelman mukainen.


      • Kokemusta on
        huolto-ohjelma kirjoitti:

        Kovin on nopeasti nuo tarkistuskohdat silmämääräisesti tehtävissä öljynvaihdon yhteydessä. Lähinnä nuo kohdat olivat siksi jotta voi perustella muutakin tehdyksi öljyn vaihdon lisäksi kun laskua kirjoitetaan. Kannattaa muuten kaikesta huolimatta noudattaa tarkasti huolto-ohjelmaa muuten voi auton rikkotapauksissa tulla kovaa keskustelua huoltojen laiminlyönnistä ja silloinpa maahantuoja ei enää olekaan halukas maksamaan omaa osuuttaan korjauskustannuksista. Pelkkä öljynvaihto muualla ei riitä, se ei ole virallisen huolto-ohjelman mukainen.

        Ei pidä paikkaansa. Öljynvaihto"huollot" saa tehdä itse tai teetättää missä haluaa. Takuun on korvattava. Samoin on asian laita ns. varsinaisten huoltojen suhteen kuitenkin sillä erotuksella että varsinaiset huollot on teetätettävä ammattimiehellä. Toisaalta jos jättää jarrunesteet vaihtamatta huollon ja moottori kilahtaa, takuuhan joutuu korvaamaan moottorin korjauksen. Tietysti tojotan haltijoissa on paljon lampaita, jotka maksavat, huoltoneuvojien suosittelemina, vikojen korjaukset omasta pussiistaan.

        Ämpyilyn määrä Tojota-puljuissa vaihtelee paikallisesti. Selvästi havaittavissa olevia vikoja korjataan takuuseen, mutta kinkkisempiä vikoja ei korjata. Vikojen olemassaolo ensiksi aina kiistetään, mutta kun valvoo tutkimuksen ajan asentajan vieressä, vika saatetaan myöntää. Jos tunnin tutkimisella ei selviä missä vika on, asiaks jätetään omilleen rikkinäisen auton kanssa. Nimimerkillä takuunalaisesta autosta itse vikoja korjannut, kun tojota-huolloissa huippuasiantuntijat (2 eri toimipistettä) eivät löytäneet vian aiheuttajaa.


    • Tero A Fartman

      Aina olen ollut persussuomalainen ja ajanut Toyotalla se on hyvä, suosittelen.

    • Kannonnokalla

      Voiko diisseli corollan öljyn vaihdossa jääneitä vanhoja öljyjä käyttää moottorisahan teräketjuöljyinä. Lähinnä mietityttää että täyttääkö ne Husqvarnan ja Oregonin laatuvaatimukset, vai vaarannanko sahan ja teräketjun.

      • metsuri

        Missään moottorisahassa ei pidä käyttää jäteöljyä teräketjuöljynä, koska moottorista öljyyn jäävä vesi, noki ja hapot pilaavat sahan öljypumpun. Teräketju ja -laippa tuskin siitä välittäisi.


      • luonto ei tykkää

        Suurin osa siitä likaisesta öljystä roiskuu lopulta luontoon vaikka terä ja sahan öljypumppu sen kestäisikin. Eikä sillä jäteöljyllä ole riittävää viskositeettia ja taitaisi sitä litkua kuluakin enemmän.


    • Kannonnokalla

      Toisinsanoen todellinen luonnonystävä ei käytä Toyotaa vaan ajelee jolloin ympäristöä säästävällä ajoneuvolla kuten Dacia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8165
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4696
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3452
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    6. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1717
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1553
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1243
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1138
    Aihe