Sillikauppa ?

Japperi_

Sain tässä jokin aika sitten potkut paikallisesta yrityksestä ja olen nyt työttömänä alkanut miettimään että pitäskö ostaa vanha pakettiauto ja alkaa kauppaan silliä, kurkkua, lihaa, ym, ym, ym, ympäri maakuntaa kun rahaakin pitäs tehdä.
Onko sillikauppa ym. kulkukauppa hyvää bisnestä, onko kenelläkään kokemusta kyseisestä liiketoiminnasta ???

181

7787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakkeri.....

      mtä sä kahdella vanhalla pakulla teet??

    • hiace 4w

      no kun et ilmoita kaikkia verottajalle niin kyllä sillä aika hyvin saa jäämään viivan alle. palkka on suunnilleen sama kun ammattitaitoisen rakennusmiehen kuukausipalkka,mutta kaupalla se tulee viikossa.

      • NÄIN MUISTAN

        Eikös aikoinaan lempusta lähtenyt monia autoja maakuntaan , jos oli takalasi peitetty oli malli ei ALV, jos oli peittämätön , kyllä ALV.


      • kcchdggty
        NÄIN MUISTAN kirjoitti:

        Eikös aikoinaan lempusta lähtenyt monia autoja maakuntaan , jos oli takalasi peitetty oli malli ei ALV, jos oli peittämätön , kyllä ALV.

        Eköhän se ollut lempunaikaan lvv.


      • Anonyymi
        kcchdggty kirjoitti:

        Eköhän se ollut lempunaikaan lvv.

        Lamppu ja koukunkylä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lamppu ja koukunkylä

        Koukunkylä kyllä käy ei lemppu.


    • tosi-ahkera

      ainoa haitta,vuorotyö viikko töitä ,kolme vapaata.
      tietysti pitää olla REHELLINEN !

      • Anonyymi

        Rehellisyys maan perii kyllä se tiedetään


      • Anonyymi

        Tuollaisella viikko työtä kolme vapaata vuorotyöllä polttaa itsensä äkkiä loppuun, kannattaa muistaa välillä levätä kunnolla.


    • Gregor*

      Hyvää hommaa kuuluu olevan.
      Siihen malliin meinaan sillikauppiaat repivät suutaan ja rehvastelevat myynneillään huoltiksilla.

      • pakunostoon mars.

        laitoksiin ja yleensä keittiöille myynnit ei onnistu verottomana, luukkumiehet on erikseen, ei silti mitään helppoa hommaa, voi kokeilla.


      • ihmettelijä

        huoltoaseman miehistä...koska ne niissä töissä käy kun istuu aamusta iltaan kehumassa tuloilaan


      • kaupparatsu2
        ihmettelijä kirjoitti:

        huoltoaseman miehistä...koska ne niissä töissä käy kun istuu aamusta iltaan kehumassa tuloilaan

        Kauppa se on mikä kannattaa..!,,, tehdas miesten turha olla kateelisia kukin päättää mitä tekee työkseen..ja sillai


    • cdi

      -mitä tarkoittaa luukkumies.
      -eikö luukusta tarvitse maksaa veroa.
      -olen kyllä kuullut että kyllä myynti onnistuu verottomanakin jos hinta on edullisempi ja voihan kuitti olla mikä vain.
      niitä saa kirjakaupasta ja kirjapainosta.

    • Luiki Huikkanen

      Ei sinne maakuntaan kannata mitään lähteä kauppaamaan, sinne täytyy lähteä myymään. Kannattaa miettiä vakavasti että riittääkö ne myyntimiehen lahjat, muuten tavarat ynnähtää autoon ja takkiin tulee.

      • kovaa jopia

        nostan hattua joka sieltä maakunnasta elää , ei kaikki pysty siihen.


      • näin tapahtuu
        kovaa jopia kirjoitti:

        nostan hattua joka sieltä maakunnasta elää , ei kaikki pysty siihen.

        kaikki maakuntamiehet äänestää myös persuja jees....


    • sinne täytyy lähteä
    • siivellä matkustaja

      Gregor* tarkoititko valkoista mersua.

    • rahapaino

      Just juu ei muutako rahaa vaan sitten painaan, suosittelen kumminki eka lainaamaan sitä autoo jostain niin huomaat että on paalikaupalla rahaa hutlaakis kun tulee takasin....

    • Minä myin aikoinani kalaa, siis tuoretta kalaa ja kyllä siitä rahaa mukavasti tuli. Tervetuloa vaan meillekin myymään. Jos alat kalaa myymään niin tee säännöllinen ajoreitti niin parhaiten saat myydyksi kun asiakkaat tietävät milloin saavut. Niin, ja hinnat oltava kohtuulliset myös.

      • voi laakerin poika

        Meinaakko, että joku ajaa kankaanpäästä sulle silliä nakkilaan?


    • kalaa kalakarviasta

      Olen itekkin aikoinaan kierrelly silakka, siika ja savukalakaupoilla. Se oli 70-80 luvun aikoihin. Täytyy kyllä sanoa,että rahaa tuli tosi hyvin. Ainoat kulut olivat autosta aiheutuneet kustannukset. Verottaja jäi nuolemaan näppejään.
      Sit oli lopetettava kun "verokarhu" rupes kyseleen, että mitäs teet?? Vastasin olevanipitkäaikaistyötön. Siihen loppui utelut...

    • Samppa-boy

      Huippu hommaa ! Suosittelen !
      Tienaat muutamassa päivässä sen mitä duunari kuukaudessa.
      Silli, liha,kurkku, perunat, kengät,wc-paperi tai muu vastaava tuote menee kuin kuumille kiville maakunnassa!
      Mä oon ainakin tehnyt sillikaupalla ja muulla kulkukaupalla paljon rahaa ja omaisuutta ja voin kohta alkaa lopetteleen hommia ja alkaa nauttimaan elämästä !

    • nahka&nuppi

      Kuutamotien Kala
      Tähtitaivaan Vihannes
      Vakuusosa

      • kokenut tämän

        Tunnen muutaman korikauppiaan, ei k-päästä, jotka sanoo aina kuinka tekee päivässä niin ja niin monen sadan päiviä maakunnassa. Silti he pyörivät kylillä päivästä toiseen ja sanovat hetken kuluttua että voisitko vipata vähän. Eli satuja on pääosin jutut kovista tienesteistä, vain harvat ja ahkerat tienaa.


      • uulalaa10

        juu vissiin makkaramäestä nää kaverit.29


    • bmw pojat

      Janfood
      Viitasaarentie 7, 38770 Lohikko
      elintarviketukku

    • Jäbä_X

      En tiedä mutta paljon on Kpään alueella kulkukauppiaita, erityisesti juuri noita sillikauppiaita.

      • puhtaat kädet oy

        viime viikolla oli rekisterissä 162 miestä.


    • mr rahnu

      joo hyvä vaihtoehto kunnei muuhun pysty,mutta jonku täytyy maksaa verot ja näitten paskahousujen asuminen ja äpäröitten hoitokulut.

      • elämä opettanut

        mr rahnulle, kaikista ei ole kauppamiehiksi, verot on hen.kohtaisia asioita, kaikki hoitakoon sen puolen itse, rahnulle voisi tuottaa tuskia toimia itsenäisenä yrittäjänä, eli ei kannata arvostella. Tiedän monta sen alan yrittäjää jotka maksaa veroja sekä työllistää muita.Parempi olla kauppamies kuin kortiston panttina.


      • Anonyymi

        Myyvät vanhaa kalaa..en ostais..


    • Bebe.K

      Helvetin hyvää hommaa !!!
      Heittää kauppalenkin aina silloin kun itseä huvittaa.

      • tupaparoni

        mää ainakin heittäydyn sohvan alle kun nään pakun lähestyvän ja sieltä härnään koiraa rähinä tuulelle. Saa siinä sillit kyytiä poispäin....?


    • Duunari.....

      Hyvää hommaa jollei muuhun pysty !

    • asiasta tietävä

      käykää poijat koittamas helppo siinä höpöttää se homma vaatii miehen

      • jghfjfghj

        Jos kaikki mannet ja lemppulaiset pystyy niin se ei kummosta miestä vaadi


      • xxxyyyxxx
        jghfjfghj kirjoitti:

        Jos kaikki mannet ja lemppulaiset pystyy niin se ei kummosta miestä vaadi

        Mee kuule kokeileen....voi tulla sunlaiselle äitiä ikävä !!!!


      • asiasta tietävä
        xxxyyyxxx kirjoitti:

        Mee kuule kokeileen....voi tulla sunlaiselle äitiä ikävä !!!!

        kuinka ensimmäinen päivä meni ????


    • jghfjfghj

      Ai.......... no ei sitte mitään

      • asiasta tietävä

        minkä takia ootte muissa hommissa jos se on kerran niin helppoa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. ei taida kaikki olla ihan kunnos??


    • juupa juu

      mutta miten lausutaan turska jos ei osaa lausua r-kirjainta,onko se pelkkää tuskaa.
      lasten elatuksen hoitaa valtio.

    • Raksamies'''''

      Olen tehnyt töitä rakennusmiehenä 30-vuotta ja maksanut aina veroni, siinä on syy miksi en arvosta näitä ns. sillikauppiaita.
      Toinen syy on kulkukauppiaiden kerskaileva ja ylimielinen asenne, rehvastellaan myynneillä ja omaisuuksilla ja ajellaan näyttävillä autoilla vaikka todellisuus on jotain ihan muuta, koko roska on yleensä vaimon tai jonkin muun lähisukulaisen nimissä.

      • kaiken kokenut

        Onko sinun elämäsi siinä, raksalla töis ja maksanu verot, eikö elämässä muuta, sitä en ymmärrä että pitää mollata toisen ammatti, verot yleensä menee duunarilta automaattisesti, yrittäjällä on omat murheensa ja yrittäjäeläkemaksunsa,kyllä ihmettelen jos et ole uutta autoa saanut irti ja maksettua omakotitaloa jos 30 vuotta olet rakennuksilla ollut, ei niissä autoissa 30-40 tuhannen arvoisissa kadehtimista ole.


      • Raksamies'''''
        kaiken kokenut kirjoitti:

        Onko sinun elämäsi siinä, raksalla töis ja maksanu verot, eikö elämässä muuta, sitä en ymmärrä että pitää mollata toisen ammatti, verot yleensä menee duunarilta automaattisesti, yrittäjällä on omat murheensa ja yrittäjäeläkemaksunsa,kyllä ihmettelen jos et ole uutta autoa saanut irti ja maksettua omakotitaloa jos 30 vuotta olet rakennuksilla ollut, ei niissä autoissa 30-40 tuhannen arvoisissa kadehtimista ole.

        Sanoinko niin että en ole saanut irti omakotitaloa ja uutta autoa ???
        Omistan kyllä omakotitalon ja uudehkon auton ja jotain muutakin, ja kaikki mitä omistan on omissa nimissä !
        Olen jotenkin ylpeä tekemästäni urasta rakennusalalla ja myös maksamistani veroista, vaikka nyt näyttää kyllä siltä että poliitikot ovat ajaneet ja ajavat Suomen täydelliseen tuhoon ja konkurssiin !!!


    • uujee

      kaiken kokenu puhuu asiaa.. ja edellisen kannattaa vaihtaa alaa

    • Kauppias__

      Mä oon ainakin myynyt lihaa ja kalaa kulkukauppiaana useita vuosia, ihan hyvää hommaa mielestäni, eikä ole aikomustakaan vaihtaa alaa !

      • Rahtari Maija

        Ei pienille piireille mahdu montaa kauppiasta.....ja ne ostaa aina tutulta mieluummin.


    • Haiseeko silli sille

      Poimi kuule kaveris taikkumuijia kyytiin sieltä Kankoopeestä niin saat aidon sillikauppatunnelman, ei oo syötävää mutta haju ajaa saman asian :D

    • Åke-boy

      Kateelliset täällä haukkuu kauppamiehiä !!!
      Vanha sanonta " Työnteolla elää mutta kaupalla rikastuu " pitää paikkansa !!!

    • Kulkukauppias.....

      Minä olen elättänyt itseni ja perheeni pelkästään kauppahommalla.
      Minulle kauppahomma on ollut elämäntapa, enkä suoraan sanottuna ole ollut koskaan kinnostunut mistään tehdas tai vuorotyöstä.
      Pointtini on se että tehköön kukin mitä osaa ja pystyy !

    • Ronnie_x

      Mulle kulkukauppa on antanut paljon, pitää olla asiallinen ja rehellinen ihmisten kans maakunnas ja aina kaupattava tuote hyvä laatuista !!!

    • Grigory42

      On meinaan ihan sairaan paljon Kpääs noita sillikauppiaita ym. kulkukauppiaita väkilukuun nähden.

      • näinon

        Täälähän noita perseaukisia sillijobbareita roikkuu huoltoasemilla valehtelemassa kuinka paljon eilen tienattiin.....


      • näinon hän.........
        näinon kirjoitti:

        Täälähän noita perseaukisia sillijobbareita roikkuu huoltoasemilla valehtelemassa kuinka paljon eilen tienattiin.....

        näinon kommetoitsijalle: paljonko tarvitset rahaa.


    • kulkukauppias.xxxxx

      Kauppa se on joka kannattaa !!!!!

    • kauppias2

      kauppa se on mikä kannattaa !!!!! nyt päästii asia ytimee!!!!

    • vainionpään kala ad

      voihan sitä lukea mittareitakin välillä .sitten voi ostaa corvetin,moottoripyörän.paketti ja henkilö mersuja.
      jos vielä saa ostettua velaksi myynti tuotteet niin voitto kerroin on kyllä hyvä. tietysti siinä on sitten moneen paikkaan velkaa mutta se on sairautta jos sitä ajattelee.
      työtä ei kannata tehdä kuin korkeintaan 1 ½ päivää viikossa. voi joutua mustalle listalle että on todellakin töissä, sen seurauksena voi toimeentulotuen maksu katketa kelalta . kun laskee että 5-8 päivää kuussa töitä ja siitä saa sen tonnin,kaksi päivässä, mitä tästä puuttuu.

      • heh heh

        Oot varmaan alle 12 v kun kuvittelet kaikkia.Sitten kun olet vanhempi niin mene töihin vaikka siivoomaan ja maksa laskus ajallaan. Ps Lapsien kuuluukin kuvitella kaikkia se menee ohitse kun vanhenet, jos ei silloin olet TYHMÄ ja ehkä liian yksinkertainen työ elämään.


      • jonne ikaalinen
        heh heh kirjoitti:

        Oot varmaan alle 12 v kun kuvittelet kaikkia.Sitten kun olet vanhempi niin mene töihin vaikka siivoomaan ja maksa laskus ajallaan. Ps Lapsien kuuluukin kuvitella kaikkia se menee ohitse kun vanhenet, jos ei silloin olet TYHMÄ ja ehkä liian yksinkertainen työ elämään.

        kuka liet, olet rohkea.


    • 35

      haistanko pienen katkeruuden?????

    • ei satu

      on sanonta , Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

    • BOYSILLI

      Kuorma-auto kauppiaat harrastaa sillikauppaa ohessa, ei ne joiden muijat ovat lihavia.......................................

    • HUIKKA

      kauppa se on mikä kannataa!!!!!!

      • Jamesponttiton

        Oon lempust ja käyn kipsol töis. Rahhaa on! Ostakaa köyhät perunaa.


    • huikka

      kauppa se on joka kannattaa !!!!!!!

      • Luomuu/ilman veroo..

        Harvaa hommaa, missä ei verottajj tarvita........Mydään/ostetaan ilman kuittej tämä on ihan hyvä bisnes...


    • hUikka

      kauppa se on joka kannattaa!!!!

    • Eetvard*_

      Kuinka paljon sillikaupalla pystyy tekemään rahaa kuukaudessa puhtaana noin suurinpiirtein ??? Sain kans talvella loparit ja oon alkannu harkittee kulkukauppaa...kun ei tahdo fyrkat piisata ei niin millään !!!

    • eurola osto,kympillä

      tienisti on tietysti itsestä kiinni ,mutta sanotaan nyt haitari laiskasta uutteraan, 7000-12000€/kk

    • huiKKa

      SE painaa meneen ja ostaa pimeesti................................................

      • Ammatinvalinta sekin

        Kyllä silläkin pärjää mutta kaikista ei ole siihenkään hommaan, on nääs ripakauhu monella.


    • Iiwar

      On jo liian paljon miehiä tällä sillikauppa-alalla täälä kpääs, mene mieluummin duuniin vaikka raksalle !!!

    • n:o ???

      kellä kankaanpäässä on kolme autoa talotus linjalla.?
      missä yhtiön toimitilat.

      • Totuus esiin

        Silli ja muulla kaupalla on moni elättänyt perheensä muuallakin kuin Kankaanpäässä, kaikki toimeliaisuus ja yrittäminen on kaiken aa ja oo.Kaikista ei vaan siihenkään ole ja rutisevat ja kadehtivat toisia ihmisiä.Milläs aikanaan olisi Koskelan ym. kengät myyty muuta kuin lähteä vaikka Tampereen ja Kristiinan torille ja markkinoille niitä myymään, ei silloin ollut nettikauppaa.Beveg on esimerkki hyvin pärjäävästä alkutuotteiden kaupasta ja on työllistänyt monia.


    • sielläsilliui

      v.päällä : toimitilat lohikossa, hirvikankaantietä vähän matkaa ja ruskean tiilihallin jälkeen vasemmalle. romukauppaa tekee myös

    • mikästalous

      Eikös tämä V:pää ole juuri se sama josta tuolla alussa keskustellaan? Romu- ja sillikauppaa tekee, eikös se juuri ole neljäs romupiha sillä pienellä hiekkatiellä? Aika epäsiistejä näyttävät olevan kaikki nuo pihat sillä tiellä,, romua ja kurkkupönttöjä ympäriinsä,, ja varmasti myös öljyt ,nesteet ,hapot jne päätyvät maahan?

      • harmaampitalotustalo

        Onkos tämä lopettanut vallan romukaupan? Nyt on pihakin vähän kuin ihmisten mallissa, mitä nyt muutama vanha kuormurin raato..pari aikesempaa pihaa onkin sitten eri juttu kun tavaraa tunkee tiellekkin asti,


      • juikka1
        harmaampitalotustalo kirjoitti:

        Onkos tämä lopettanut vallan romukaupan? Nyt on pihakin vähän kuin ihmisten mallissa, mitä nyt muutama vanha kuormurin raato..pari aikesempaa pihaa onkin sitten eri juttu kun tavaraa tunkee tiellekkin asti,

        ei ole tietääkseni ikinä romukauppaa tehnytkään? ne on ne kaksi viimeistä hallia kummatkin noitten eka isän ja viimminen pojan pihat ihmisten mallissa mitä se tarkottaaa? paskaa näkyy jokapaikassa ja niinkun sanoit tavaraa on tielläkin asti. meeppä joskus shellille kuntelee kun tää isä kerskailee kaupoillansa tunnistaa monista kullatuista sormuksista yleensä myös suorat housut jalassa


    • Serkumpi...

      Antaakaa nyt poikien olla ja tehkää itse perässä jos pystytte... Hamekankaita sais näille kommentoijille alkaa suunnittelemaan...Kateus on kantava voima, Kankaanpäässäkin...

      t: Poikien serkku

    • tielle taas

      Siitä vaan hiacee alle ja koittamaan,kannattaa vaan ne pikavippinumerot ottaa talteen että pääsee kotio kun rahat loppuu ja tulee äitiä ikävä.Siihen hommaan ei tosiaan kaikista ole,mutta ne mitkä siihen pystyy,niillä rahaa ja naisia riittää!

    • bulldog holmes

      hah hah haa ei tua ny stana miiästä tartte .hellakuurin munattomat ja köyhät paskahousut.me duunarit maksetaan teidän asuminen plus muut kulut ja niitä kolmos luokan naisista en viiittis ny niin kauheesti paukutella henksiliä .haa haa haa haaa

      • Tukisossut töihin

        Täällä kirjoittaa mitään tietämättömät romukauppojen pihoista, itse alueella vaikuttaneena voin sanoa että kateus laittaa ihmisen asialle kirjoittamaan, kannattaa yrittää itse niin huomaa senkin herkun, ei kulu niin sossun saranat ja työkkärin, tuskin niiden anomusten ja tukiaisten väsääminen niin kunniakasta on yhteiskunnan kannalta, eli rutisijat yrittäkää itse.


    • pakumies.

      Mä oon kans harkinnu aloittaa kulkukaupan, kun pitäs tehdä tuohta, paku mulla on jo valmiina mutta myyntituote on vähän auki.
      Liha ja kala varmaankin olis paras artikkeli mutta vaatis kylmäkoneen, wc paperi olis ḱans varmaan hyvä myyntituote.

      • kaubbaratsu

        Mikä olis paras pakettiauto kalakaupalle, onko tojota haissi vai ford transit ?
        Tojo on kyllä kestävä mutta naftan kulutus yli 10 l/100:lla, ja transiteissa on taas pieni kulutus mutta muita teknisiä ongelmia.
        Onko kokemuksia ???


    • Jorkke.

      Osta Haissi, ei tartte muuta kun maantietä !!!

    • silavaa ja silakkaa.

      pakumiehelle. älä kuuntele noita kylmälaite vouhotuksia.lihat ja kalat kyytiin kyllä ne säilyy. kankaanpäässä on ehkä jopa koko suomen saamattomimmat terveystarkastajat. niiltä heruu lupa kun nostaa kierrätyksestä pakastimen kyytiin. nämä tarkastajat eivät kuule ahtereitaan istuimilta nosta, ole siis veliseni rauhassa.

    • Kokemusta löytyy

      Osta Hiace tai Hyundain paku...ei tarvitse rassata !
      Transit on aina paskana, eikä pysty kiertään maakunnas !

    • kalan myyjä

      Ei pidä paikkaansa tuo väite transitista !!!
      Mä olen käyttänyt lähes pelkästään transiitteja kauppahommis ympäri suomea, eikä oo pahaa sanottavaa, erittäin pieni naftan kulutus.
      On mulla ollu yks urvani ja haissikin, hirveitä naftarosvoja molemmat, kulutus 12-15 litran luokkaa satasella ! Urvani yli kyllä vielä huonompi kuin haissi !

      • Ramaskas

        "On mulla ollu yks urvani ja haissikin, hirveitä naftarosvoja molemmat, kulutus 12-15 litran luokkaa satasella"

        Sulla on hiaces jotain vikaa jos kulutus on tuota luokkkaa, itsellä -05 mallin pitkä diiselihiace vie matka-ajossa 400-500 kg:n kuormalla n. 8.5l/100km.


    • vanha kauppamies

      Muista aina se että mitä sitten myytkin maakunnas, oli se sitten silliä, lihaa tai mitä hyvänsä että tavara mitä myyt on priimaa !
      Silloin voit poiketa kaupoille toistekkin !
      Mä olen elättänyt itseni ja perheeni kauppaamalla kalatuotteita, ihan kelpo hommaa jos vain osaa ja pystyy !
      Autoksi suosittelen transiittia.

    • hiacemies.

      Ihan kelpo hommaa, oon tehny kalakauppaa 30-vuotta.

    • kaupparatsu

      oon kans myyny lihaa ja kalaa kymmeniä vuosia, kyllä sillä hommalla ihan hyvin pärjää kunnei pilaa mainettaan !
      Mutta ei tuo sillikauppa nykypäivänä mikään kultakaivos ole !!!

    • yö sähkö oy

      Pienenä vinkkinä myös keron että jos pistää kaulaan lehmän ketjua vähän pienemmät kullatun ketjun, sama ranteisiin. sitten kortti höylä mukaan ja lukemaan sähkömittareita.TIetysti nuo etäluettavat mittarit ovat myös haittana "rehelliselle kalakauppiaalle"

    • Alanvaihto

      Ite olen kanssa miettinyt samaa alan vaihtoa. Tienaan tällä hetkellä 2500€ /kk, ja luulenpa että ahkera kalauppias pääsee varmasti parempiin ansioihin.

      • myyjä

        alanvaihto. Kyllä on Sinulla isot ajatukset, jos 2.500 maakunnasta tänäpäivänä kuukaudessa saa nettona. Ei ole ruusuista kauppahomma mummut ja papat kuolleentuneet, nuoria ei ole ja jos on eivät "kulkureilta" osta. Kapakkapuheita nuo 2.500.


      • Isompaa kauppaa
        myyjä kirjoitti:

        alanvaihto. Kyllä on Sinulla isot ajatukset, jos 2.500 maakunnasta tänäpäivänä kuukaudessa saa nettona. Ei ole ruusuista kauppahomma mummut ja papat kuolleentuneet, nuoria ei ole ja jos on eivät "kulkureilta" osta. Kapakkapuheita nuo 2.500.

        Miksi ei voi myydä esim,keittiöihin isoihin laitoksiin ,marjat, kalat, kurkkusäilykkeet ym.Ei talottamalla. koska niinkuin myyjä ylempänä sanoo ei kauppaa enää saa .esm.maaseudulla riittävästi.


    • ruosniemi

      Alan vaihtoa järkeilevälle katso -http://www.coolcars.fi/
      Yrityksessä on kylläkin monia työntekijöitä.Tietysti aloitus oli helppoa kun setänsä aloitti porissa kalakaupan .

    • Alanvaihto

      Ok, näyttää kalusto olevan kaverilla myynnissä. Eivät ne kaikki kauppahommia näemmä osaa. Itse uskon kuitenkin, että kyllä sillä hommalla itsensä elättää kunhan jaksaa yrittää.

    • Kauppuri.

      Sillikauppa ja muu kulkukauppa on ihan kelpo hommaa, vaan aliarvostettua !

    • Sällintie

      Älä polta ajokorttias ylinopeuksista ettei sillikauppa kärsi.

    • Elaborate

      Jos otat, et aja. Yksinkertaista.

      • metvuursti

        Sillikauppiaan ohjeet
        1.osta nahkatakki tai oikeastaan Mersutakki nykypäivänä kansallisasuksi

        2. Huua lujaa

        3.Helluntalaiseksi kannattaa liittyämyös

        4. 22 taskuusi olisi hyvä

        4. Kaaleet porskuttaa.

        HUUAA LUJENMPAAA, HUMMANI HEI;JAA


    • Ehootus trooli

      Kuules poju ala myymään tätä 8==> ja tätä ( ¤ ) Omias tietenki koska parittaminen ei oo lailista. Noilla rikastut. Voi myyä vaikka siellä paketti autollas.. Hei varsinki to viiminen on kankoonpeessä kysytty tuote.

    • vanha bisnesmies

      hyvää hommaa tuo talottaminen, oli sitten tuotteena kalaa, lihaa, kurkkua tai muuta.

      • silava timo

        Olet oikeassa tonni päivässä , kaksi parhaimpina nettona. Helpompaa kun heinänteko.


      • erään sorttista.....
        silava timo kirjoitti:

        Olet oikeassa tonni päivässä , kaksi parhaimpina nettona. Helpompaa kun heinänteko.

        Ihan varmasti: markka-aikana.

        Idiootit.


    • roskaroopertti

      Tätä 8==> imemällä rikastut. kKankkonpeen homot ja ns. heterot tulee jonoksi ast ku alat kaupiiteella. Usko ny hyvä miäs!

    • hhhmmmmm

      Mun on kyllä vaikee uskoa että joku ostais sillipurkin parilta hampilta jotka kurvaa vanhalla hiacella pihaan,ellei sitten pelosta.......

    • keskikoko topi

      Ihan kelvollista hommaa tuo kauppahomma, kun löydät vakiostajat ja pidät laadusta kiinni niin kauppa käy kuin häkää !!!

    • Jaska.

      Mä kans joskus harkitsin vakavasti aloittavani sillikaupan, kenties siihen vaikutti tuntemieni sillikauppiaiden suuret puheet myyntituloista.
      Mutta kalakauppiaan uran aloittaminen jäi kun sain metallihommia paikallisesta yrityksestä.

    • Kaupparatsu

      Kannattavaa hommaa, suosittelen lämpimästi !
      Itse oon myyny vihanneksia ja juureksia.

    • kala-kurko

      Kylmiä autoja ja kuumia naisia.
      Tehtaanmyymälän avajaiset ennen uusia perunoita.

    • Keltä saa ?

      savusilakkaa ja kilohailia ?

    • Yrittäjä

      Jos jotain myyt maakunnassa nin ei ainakaan silliä kukaan osta, se on varma! Diesel maksaa samanverran kuin bensa niin on melkoset kulut kun yöpyäkin pitää jossain, sillä satakunnassa ainakaan ei kukaan mitään kulkukauppiaalta osta. Talvella jäätyy tavarat ja auto ja kuski, joten ei tule hommista mitään. Huonosti on asiat jos ei muuta työtä itselleen keksi tänäpäivänä, ihmettelen. Hatunnosto niille jotka tuolla oikeasti pärjää nykyään, ennen oli ennen nyt on nyt.

      • gdsgssgd

        Sitäpaitsi en ostaisi edes perunoita mustalaiselta


    • Roskaroopertti

      Mutta tätä ostat 8==> ostit eilenkin ja tykkäsit!

    • Ei oo

      mikään kultakaivos enää nykyaikana !!!

    • Samppa.

      Joo kyllä sillikaupan kulta-ajat ovat ohi...

    • Kuningas lohi ja MB

      Kenelle on ja kenellä ei. Paskakala kauppiaitten aika kylläkin on ohitse, Lemppulaiset kuolleet sukupuuttoon. avoautoista tuntee kuka pärjää kuka ei, Lemppulaisilla ei ole ollut kun kova ääni, auton papereissa nimi vain haltian paikalla.

    • Jorkku.

      Ei kannata enää sillibisnes, valitettava tosiasia !

    • Olen eri mieltä !

      Kyllä kalakaupalla pystyy edelleen tekemään mukavasti tuohta kunhan on vain ahkera...

    • Kunkku5

      Jättäkää jo nuo Lemppulaiset rauhaan. ( he tekivät kauppaa ilman tukiaisia,he
      olivat legendoja) nykyiset "muka "kauppamiehet eivät koskaan samaan pysty.

    • Näin on

      Lemppulaiset on ihan mukavia tyyppejä !

      • niinkö

        vai niin


    • Niimpä niin

      Lemppulaiset ovat silloin mukavia kun nukkuvat tai eivät ole paikalla !

    • Silluri

      Tarvii tehdä sen 2000€ myyntiä päivässä. Eipä se sen kummempaa tarvi.

    • 2000

      2000€ Päivä myynnistähän tienaa jo verottajakin mukavasti. vitsi,vitsi.

    • Kalakauppias.

      Ei onnistu enää nykypäivänä vaikka talottais kuinka paljon, sillikaupan kulta-aika on ohi !

    • Kultaketju keiju

      Mutta jos ottaa luukutus myyntiin mukaan sivu bisneksen Vaikka sähkömittareiden lukemisen käteis maksulla.

    • Ihmettelen suuresti

      tätä ihmisten negatiivista suhtautumista kalakauppiaihin.....

    • Pena_Kpää

      Muutama huijari pilaa kaikkien kulkukauppiaiden maineen, se on valitettavaa !!!

    • Kauppuri

      Minä elätin itseni ja perheeni kalakaupalla 70-80-luvuilla, oli ihan kelpo hommaa, rahaa tuli, nykyään varmaan huonontunut kuten kaikki muukin kauppa !

      • Tulee mieleen

        Se oli sitä Tuomo U-O.n aikaa sekä pikku-lipsasen.Multisillan savustamat kalat muuten -K-pään parhaita.


    • Pitää paikkansa

      Multi on ehdoton ykkönen !!!

      • samaa mieltä

        kyllä vaan


    • Jonsku

      Ostan kanssa kaikki kalatuotteet, mm. joulukalan aina Multilta, siitä on muodostunut jo perinne, Multilla ehdottomasti parhaat kalatuotteet !

      • 19+12

        Simply the best.... Multisilta rules


    • Laviantien kingi

      Taas on tullut luukutettua ahkerasti palvia. Nyt voi aloittaa hauskanpidon maaliskuuhun asti. Taas on sitä mitä köyhät kutsuu rahaksi. Verottajalle myös hyvää joulua, tuo tervehdys onkin ainut mitä minulta saatte.

      • khgkhggkh

        Älä käytä sitten muiden verorahoilla ylläpitämiä palvelujakaan! Syö niitä ostamiasi sillejä, ei asiaa kauppaan! Pysy poissa terkkareista jne. Veronkiertoporukkaa iso osa. Kiinni te vielä jäätte :)


    • LemppuSux

      Lemppulaiset sillikauppiaat.... ei muuta kuin kova uhoaminen ja huuto. Olematonta porukkaa!

    • lempusta

      kyllä se " talottajakauppa" on mennyttä aikaa,,, ainoastaan ne jotka kymmenen vuotta sitten jo talottivat, pärjäävät joten kuten koska ovat ns tuttuja ja luotettavia myyjiä ja vakituiset asiakkaat niiltä ostaa.. tuotteet pitää olla varmasti priimaa. jos huonoa myyt niin asiakkailta menee luottamus kaikkiin myyjiin.. eikä sillä hommalla rikastu vaikka verotkin jättäis maksamatta,, kaikki oheiskulut mitä myynnistä seuraa maksat raskaasti niitä veroja esim. autokulut syö tilipussia,,, ihmiset on rahattomia eikä enään osta niin isoa määrää kuin markka aikoina,, tää marketti kauppa on totuttanut ihmiset ostamaan pieniä eriä ja käymään marketeis kolme kertaa viikossa.. jos kauppa käy huonosti ja elintarvikkeita myyt, niin metsään saa kuormansa helposti viedä,, kesällä varsinkin kuumuus ja teiden töyssyt tekee tehtävänsä. vanhat kulta-ajat ovat ikävä kyllä jo menneet,, sivusta seuranneena en ryhtyisi enään kaupustelijaks,, sillonku mäntynipa potkas tyhjää, samoihin aikoihin loppu kannattava kulkukauppa . silloin ostettiin muovikassillinen silakoita ja nyt puoli kiloa..

      • Asioista tietoinen

        Kyllä on niin, että kun "vanhat" ihmiset kuolevat ja nuoria maaseudulla ei ole, kaupustelu loppuu hyviltäkin myyjiltä. Totta on sekin, että jotkut myyvät epäkuranttia tavaraa vaikuttaa muidenkin myyntiin, sitten vielä toisten kauppiaiden ja tavaran mollaaminen, ei hyvä. Hyviä myyntejä kauppiaille v. 2014.


      • ILM.PÄIVÄ YLI25
        Asioista tietoinen kirjoitti:

        Kyllä on niin, että kun "vanhat" ihmiset kuolevat ja nuoria maaseudulla ei ole, kaupustelu loppuu hyviltäkin myyjiltä. Totta on sekin, että jotkut myyvät epäkuranttia tavaraa vaikuttaa muidenkin myyntiin, sitten vielä toisten kauppiaiden ja tavaran mollaaminen, ei hyvä. Hyviä myyntejä kauppiaille v. 2014.

        Nimim.Lempusta ,jonkun lihajäämiä olen seurannut Suurimaan kylän jälkeen K-päästä mennessä vasemmalle pikkutie metsään,sinne on heitelty täysiä pallokinkkuja,olet oikeassa metsään joutuu heittämään osan.


      • miljonääri 1000000
        ILM.PÄIVÄ YLI25 kirjoitti:

        Nimim.Lempusta ,jonkun lihajäämiä olen seurannut Suurimaan kylän jälkeen K-päästä mennessä vasemmalle pikkutie metsään,sinne on heitelty täysiä pallokinkkuja,olet oikeassa metsään joutuu heittämään osan.

        nyt ransiitin kone on levossa!! hyvää uutta vuotta kaikille paskanjauhajille!!


    • Kaupparatsu.Kpää

      Kyllä sillikaupan saa nykypäivänä unohtaa, se on suoraan sanottuna menneen talven lumia !
      70-80-90-luvut olivat sillikaupan kulta-aikaa, ainakin minulle !

    • Älä sano noin

      Ostin juuri Transitin ja tarkoituksenani myydä paljon silliä, ym, ja tehdä paljon rahaa.

      • mersuaudibmv

        Noniin minkäslaisia uuden vaurauden merkkejä rupeaa sinusta näkymään kylillä!!?


    • kylmäsavu kpää

      maasturivolvon ostin. uuren!

    • sillimestari

      ja sillin hajuun pääsee halvemmalla kun jättää sen alapään pesun vähemmälle, hah hah. haa..

    • Ex-kauppias

      Kalakaupan saa kyllä unohtaa, ainakin talottamisen...

    • Uppe

      Kyllä mä oon ainakin pärjännyt talottamalla ihan hyvin, riippuu kato miehestä...

    • Puskalasta

      Sillit lähtee nykyään Pirkkalasta, Kurikan alueelta, kaikki lasit on varmasti peitetty ALV:n takia, joku snorkkeli ja uimalasit välillä vilahtaa!

    • Ei kannata

      enää kenenkään haaveilla rikastuvansa sillikaupalla, kulta-ajat on ohi !!!

    • pulska-mika

      2000-4000 € viikossa puhtaana myy vaikka opettettu apina. Kun eurolla hankkii ja viidellä myy hyvin pärjää, sama kertoin pätee kiloihin ja rahaan.

      • Ei uskottava juttu

        Pulska-Mika, huh, huh mitkä puheet....Johan olet kauppamies hui, hai....


    • scatman

      Jollei 2000 myy viikossa niin kuka tuota tekisi. Kyllä se monelle vaan leivän ja vähän muutakin on tuonut.

    • Keltä paras

      silli ja kalatuotteet yleensä tällä alueella ???

    • Parhaat kalat

      saat legendaariselta Pikku-Topilta !!!

      • Samaa mieltä

        pikku-topilla hyvää kalaa !


      • Samaa mieltä
        Samaa mieltä kirjoitti:

        pikku-topilla hyvää kalaa !

        Ostan Pikku-Topilta, ja toinen kalakauppias jolta ostin säännöllisesti on edesmennyt .


    • äiti ja poika

      Kummallinen parivaljakko on tämä äiti ja poika harmaalla hiassella lihaa kaupitteleva perheyritys!

      • Vapaus

        Murheensa kullakin, yrittäminen Suomessa on sallitua, yrittää voi niin äidit kuin pojatkin. Että siitä vaan ja yrittämään. Menestystä !


    • avomalli

      muistakaa pitää järki pääs ja housuut jalas(jos tukka pysyy pääs)

    • Sillikauppias

      Ei ole mikään helppo ammatti, suotta ihmiset vähättelette !!!

    • mitä näkyy

      kyllä on lapsellista eikö kankaanpäässä ole ihmisillä muuta tekemistä kun nähdä vaivaa ihmisten asioista katsokaa jokainen peiliin.

    • No katsos

      kaikki eivät hyväksy näitä kulkukauppiaita sen takia kun osa heistä ei maksa veroja, toinen syy on kateus !

    • Onko pakko

      olla kylmäkone vai riittääkö jäät jos myy kalaa ???

    • Taitaa

      jäät riittää ja kunnon suolaus .

    • Kuka pystyy

      täyttämään Multi-Taunon saappaat, siinä on meinaan hyvä kysymys ???

    • Sikke_

      Ei kukaan !!!

    • Pena_XXXXX

      Hyvää hommaa täytyy olla kun eräs paikallinen sillikauppias ostelee asunto-osakkeita, taloja, mersuja jatkuvasti !!!

    • Hessu.

      Tarkotaks sitä sillikauppiasta joka ajelee kesäsin vanhalla avomallisella mannelavetilla ???

      • Anonyymi

        Huonoksi on mennyt hänenkin bisneksensä.
        Nyt ei varmaan enään jää kunolla tonttua päivältä.
        Elintasossa ei silti iso muutosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoksi on mennyt hänenkin bisneksensä.
        Nyt ei varmaan enään jää kunolla tonttua päivältä.
        Elintasossa ei silti iso muutosta.

        Myy siis omaa silliänsä ja myy kurkkuansa autosta tonnin päiväansioilla?


    • Anonyymi

      lempusta kaikki valopäät tai ainakin kotoisin sieltä,kaikilta lemppulaisilta lamppu sammunnut ,ps en kehtais olla lemppulainen kerjääjä,

    • Anonyymi

      On kannattavaa sillikaupassa / kulkukaupassa yleensä AlV 0% muutkin verot vapaaehtoiset paitsi autovero ja polttoainevero.

      • Anonyymi

        Sillikannut turpoavat tuplasti kun käyvät kankaanpäässä.


    • Anonyymi

      Osta..

    • Anonyymi

      Älä myy vanhoja tuotteita,ei kukaan osta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe