Yleistä juttua HD-tv:stä

Fox1510

Olen kokenut jo reilusti yli vuoden randomi pätkintää Sonyn tv:llä (http://keskustelu.suomi24.fi/node/9229013) ja en saa enää sitä hallintaan jolloin luovutin jonka myötä olen siirtymässä pc-aikaan lähiaikana. Tarkoitukseni onkin kysyä yleisesti kaikilta niiltä joilla on ollut Full-hd televisio jo pidemmän aikaa, eli onko teillä tapahtunut kuva/ääni katkoja ihan randomisti ilman mitään syytä? Enemmän haluan kuitenkin tietää niiltä jotka omistaa Sonyn Full-hd television.

34

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fox1510

Haluaisin vain tietää noista Sonyn töllöistä vain että onko niihin luottamista jatkossa ainakaan nykytekniikassa, nimittäin jos telkku sattuu hajoamaan vaikka vuoden jälkeen niin tiedän hankkia jonkin muun merkkisen töllön PS3:seen.

• Kalakkuna

On ja on edelleen erimerkkisellä töllöllä, digiboksilla ei esiinny samaa.

• unohda sony

Samsungin televisiot ovat parempia. Eikös Samsung muutenkin ole se firma josta Sony varastaa kaikki ideat.

• 47

sony on se yhtiö jaka varastaa kaikilta firmoilta ideoita

• Fox1510

Sony olisi muuten hyvä koska värit näyttää paremmilta ja myös muut kaverini oli sanonut että Sony on se paras, tosin heillä ei ollut PS3:sta. Jos Sony ei saa edelleenkään tuota HDCP -ongelmaa kuriin, tuon puljun telkkarit unohtuvat jatkossa, paha sanoa niin mutta jos on pakko.

• Fox1510

Se mitä olen kuullut niin Sony on taas testivoittaja joka vissiin liittyi siihen vasteaikaan, ainakin väreissä. Se voi olla tietysti totta mutta näköjään niiden töllöjen ongelmat perustuu liiankin usein HDCP virheeseen PS3:n kanssa kun käytetään HDMI -letkua (ilman vahvaria). Jotkut sanoo että päivitykset auttaa päivittämällä tv:n ohjelmiston mutta onko se totta nimittäin mulle on sanottu että se ei liity ollenkaan ohjelmallisesti. Sekin kun minua edelleen ketuttaa se pätkintä tekisitpä ihan mitä vain kaikilla resoilla ja toiminnoilla, mikään ei auta, ei edes kaapeli vaikka oli todella lyhyt veto. Se että jos Sonya lähtisin jatkossakin ostelemaan niin siinä onkin melkoinen pulma kun pitäisi tietää toimivuudesta PS3:n kanssa ilman pätkintää. Myös olin lukenut jostain että ihan tavallisetkin Blu-Ray soittimetkin sekoilevat samalla tavalla.

• Sony on paras...

Mulla on ainakin toiminut sonyn full hd tv moitteettomasti. Televisioon on asennettu "uusi" päivitys samalla kun kytkin pS3:n ensimmäisen kerran nettiin reilu vuosi sitten. Tv:n malli on KDL-40W4000

• Fox1510

Sulla taitaa olla aikanmoinen tuuri kun valitsit ehjän yksilön. Mulla vaan ei ole pleikkari yhteensopiva telkkarini kanssa, koska se aiheuttaa randomin 5 sekunnin katkon ja sehän on valtavan pitkä katkoaika ennen kuin signaali palautuu.

• Fox1510
        Fox1510 kirjoitti:

Sulla taitaa olla aikanmoinen tuuri kun valitsit ehjän yksilön. Mulla vaan ei ole pleikkari yhteensopiva telkkarini kanssa, koska se aiheuttaa randomin 5 sekunnin katkon ja sehän on valtavan pitkä katkoaika ennen kuin signaali palautuu.

Mainittakoon vielä että olin päivittänyt oman töllöni (KDL-32v5610) uusimpiin päivityksiin mutta eivät auttaneet yhtään. Taitaa omani olla suoraan sanottuna aika paska loppujen lopuksi.

• Fox1510
        Fox1510 kirjoitti:

Mainittakoon vielä että olin päivittänyt oman töllöni (KDL-32v5610) uusimpiin päivityksiin mutta eivät auttaneet yhtään. Taitaa omani olla suoraan sanottuna aika paska loppujen lopuksi.

Ilmeisesti eri liittimilläkään ei ole vaikutusta sillä ongelma jatkuu samana. Epäilen jotain vitun huonoa emolevyä, joskin hyvin tehotonta sellaista. Tätä mallia en suosittele kenellekkään, jotka omistaa PS3:n tai Blu-Ray soittimen eli voi puhtaasti skipata tämä.

• wolf_1510

Olen se sama henkilö (Fox1510) mutta eri tunnuksella nyt :)
        Se että minkänlainen HDMI -johto sulla on ja kuinka pitkä? Kunhan kyselen mutta haluan tietää kun itsellä ei 1.5 - 3 metrin johdot pelitä, sama kuvakato tapahtuu randomisti. Ei muuten ollut halvimmista päistä ja niiden tyypit oli tismalleen oikeat.

• wolf_1510

"Mulla on ainakin toiminut sonyn full hd tv moitteettomasti. Televisioon on asennettu "uusi" päivitys samalla kun kytkin pS3:n ensimmäisen kerran nettiin reilu vuosi sitten. Tv:n malli on KDL-40W4000"

Niin siis vielä että onko kyseessä metrin pituinen piuha käytössä? Meinaa jos on ja tosiaan toimii niin en tiedä kehtaanko vielä kerran hankkia 1 metrin piuhan halvalla? Epäilyttää silti että se vika on tv:ssä, vaikka ohjelmisto ajan tasalla.

• Sony on paras

Toi mun hdmi piuha on 1.5m pitkä ja halvin minkä kaupasta löysin.

• Sony on paras kirjoitti:

Toi mun hdmi piuha on 1.5m pitkä ja halvin minkä kaupasta löysin.

Eli se minkä omistinkin mutta ongelma ei ollutkaan kaapeleissa, se oli tv:ssä ja se korjaantui kun vedin jotain kuukausi sitten tv:n johdon pois pistorasiasta puoleksi tunniksi ja laitoin takaisin, ongelma hävisi. Omituinen vika. Taisi vika olla HDCP -suojauksen avaimissa joka puhdistui tilttauksen jälkeen.

• 14

Samsung Tv :ni pätkii aika usein lakkaa kun valitsen toisen lähteen ja sitten palaan. Pirun ärsyttävää, paitsi ehkä hc Sonyurpojen mielestä haasteellista ja palkitsevaa.

• wolf_1510

Niimpä. Olen kyllä tosiaan edelleen todella vihainen tuolle HDCP -romulle millä ei tee yhtikästä mitään, se katkaisee useissa töllöissä signaalinsa syyttä. Niin ärsyttävä ongelma että tekisi mieli myydä tv:ni pois. Tuo koko HDMI on pelkkä vitsi! Pitäisi varmaan alkaa välttämään kaikkia tuotteita missä on HDMI, epäluotettavuutta liian paljon :(

• wolf_1510
        wolf_1510 kirjoitti:

Niimpä. Olen kyllä tosiaan edelleen todella vihainen tuolle HDCP -romulle millä ei tee yhtikästä mitään, se katkaisee useissa töllöissä signaalinsa syyttä. Niin ärsyttävä ongelma että tekisi mieli myydä tv:ni pois. Tuo koko HDMI on pelkkä vitsi! Pitäisi varmaan alkaa välttämään kaikkia tuotteita missä on HDMI, epäluotettavuutta liian paljon :(

Piti oikein vetää tv:n pistokkeen pistorasiasta puoleksi tunniksi ja katsoa mitä tapahtuu. Ei tätä pätkintää enää vain yksinkertaisesti jaksa katsoa ja kaikki keinot on käytetty.

• 14
        wolf_1510 kirjoitti:

Piti oikein vetää tv:n pistokkeen pistorasiasta puoleksi tunniksi ja katsoa mitä tapahtuu. Ei tätä pätkintää enää vain yksinkertaisesti jaksa katsoa ja kaikki keinot on käytetty.

pitäisi varmaan koettaa komponentti liitännällä, kuva ei juuri huonone, mutta johtoja tulee rajusti lisää. Pätki niin ei varmasti.

• wolf_1510
        14 kirjoitti:

pitäisi varmaan koettaa komponentti liitännällä, kuva ei juuri huonone, mutta johtoja tulee rajusti lisää. Pätki niin ei varmasti.

Toisaalta HDMI olisi muuten niin pirun hyvä mutta jatkuva randomi pätkintä ottaa päähän. Vielä en ole varma hankinko sen komponenttikaapelin mutta toiseksi tulee mieleen se HDCP, miten käy esimerkiksi Blu-Ray elokuvien koska ne käyttää sitä? Päästääköhän PS3 signaalia enää ulos?

• wolf_1510
        wolf_1510 kirjoitti:

Toisaalta HDMI olisi muuten niin pirun hyvä mutta jatkuva randomi pätkintä ottaa päähän. Vielä en ole varma hankinko sen komponenttikaapelin mutta toiseksi tulee mieleen se HDCP, miten käy esimerkiksi Blu-Ray elokuvien koska ne käyttää sitä? Päästääköhän PS3 signaalia enää ulos?

Vastaus tulikin googlella ja yksinkertainen juttu: Blu-Ray elokuvat ei toimi komponenttikaapelilla, koska se ei tue HDCP:tä.

• Kalakkuna
        14 kirjoitti:

No kuvahan kyllä huononee ja rajusti komponentillä mutta toki kokeilla kannattaa tuleeko sitä pätkintää.

• ai huononee vai??
        Kalakkuna kirjoitti:

No kuvahan kyllä huononee ja rajusti komponentillä mutta toki kokeilla kannattaa tuleeko sitä pätkintää.

Höpön löpön.

• Kalakkuna
        ai huononee vai?? kirjoitti:

Höpön löpön.

Et voi olla tosissas!

Heh heh.

• fox_1510
        Kalakkuna kirjoitti:

Et voi olla tosissas!

Heh heh.

Todiin, nyt otin entisen tunnukseni takaisin kuitenkin :)
        Olen päättänyt etten ala mitään komponentia käyttämään, koska mulla on Blu-Ray elokuvia kerran niin se on huono idea. Pitäisi olla varmaan jokin palikka välissä joka tekee ns. huijauksen että tv tukisi HDCP:ta (vaikka mun tv tukeekin sitä), ainakin toimisi silloin ilman että plege katkaisee signaaliaan töllöön. Aika epäluotettava tosiaan tuo suojaus.

• fox_1510
        fox_1510 kirjoitti:

Todiin, nyt otin entisen tunnukseni takaisin kuitenkin :)
        Olen päättänyt etten ala mitään komponentia käyttämään, koska mulla on Blu-Ray elokuvia kerran niin se on huono idea. Pitäisi olla varmaan jokin palikka välissä joka tekee ns. huijauksen että tv tukisi HDCP:ta (vaikka mun tv tukeekin sitä), ainakin toimisi silloin ilman että plege katkaisee signaaliaan töllöön. Aika epäluotettava tosiaan tuo suojaus.

ai niin tosiaan... unohdin sanoa että vaikka nämä sonyn toosat bugittaa bybällä on sony siltikin maailman paras ja ihanin firma ja sitä firmaa rakastan syvästi. pusi pusi pojat! hei hei! mä tuun kohta taas kirjoitteleen.

• Kalakkuna kirjoitti:

Et voi olla tosissas!

Heh heh.

Johdon irroitus näytti edelleen toimivan toistaiseksi. Jättäkää tuo yksi kakara huomioitta kun se kopioi mun tunnustani vähän väliä ja yrittää esitellä minuna ihan kuin itse kirjoittaisin mutta minut tunnistaa nyt tästä eteenpäin rekisteröityneenä käyttäjänä jonka huomaattekin. Takaisin aiheeseen eikä sen enempää, juttu lopullisesti ratkaistu omalta osaltani ;)

• Kalakkuna
        fox_1510 kirjoitti:

Johdon irroitus näytti edelleen toimivan toistaiseksi. Jättäkää tuo yksi kakara huomioitta kun se kopioi mun tunnustani vähän väliä ja yrittää esitellä minuna ihan kuin itse kirjoittaisin mutta minut tunnistaa nyt tästä eteenpäin rekisteröityneenä käyttäjänä jonka huomaattekin. Takaisin aiheeseen eikä sen enempää, juttu lopullisesti ratkaistu omalta osaltani ;)

Sanomattakin selvää, huomattu on.

• Kalakkuna kirjoitti:

Sanomattakin selvää, huomattu on.

Heh, kyllä tästäkin joutui tappelemaan mutta pakko puolustaa omaani tavalla tai toisella.. Eiköhän nyt pärjää jo viimeistään, entinen tunnukseni oli kuitenkin huono tunnistuksen takia joten vaihdoin sen klassiseen tunnukseeni ;)

• fox_1510 kirjoitti:

Ai kappas vaan, vika syntyi taas. Nyt tiedän että se tosiaan johtui telkkarista, HDCP systeemi telkkarissa liian huono. Nyt onkin hyvä aika laittaa halvalla myyntiin ja ostaa 3d telkku :)

• 14
        wolf_1510 kirjoitti:

Vastaus tulikin googlella ja yksinkertainen juttu: Blu-Ray elokuvat ei toimi komponenttikaapelilla, koska se ei tue HDCP:tä.

Lomitettu signaali ainakin näkyy. Koetin Marvel X 3 ja toistui 1080i, eli ihan hyvä kuva. Käytin Ps omaa komponentti kaapelia.
        Aika aikaisessa tämä viesti. : )

• Tulin siihen päätökseen että voisin ehkä sittenkin hankkia neljännenkin kaapelin. Eli minulla on nyt 1.5 -3 metrisiä pätkiä joista yksi on PS3:n oma joka on tällä hetkellä käytössä. Tarkoitus olisi hankkia 1.5 metrin piuhaa mutta onko kalliimmilla johdoilla laatua enemmän? Itse olen maksanut yhdestä Haman 2 metrin piuhasta jotain 40€ tai lähellä tuota hintaluokkaa mutta ongelma jatkui. Vai onko kuitenkaan järkeä hankkia eli todeta vian piilevän töllössäni?

• Sony on paras

Ootko kysyny esim: maahantuojalta tai sonyn huollosta mistä toi vika johtuu ja miten sen voi korjata.

• Kalakkuna

Jos uuden kaapelin meinaat ostaa niin osta 3D yhteensopiva kerralla, myöhemmin mahdollisesti hyödyt tuosta.(Hdmi 1.4 High Speed HDMI cable)

Mutta veikkaampa että se pätkiminen ei kaapelin vaihdolla kummene.

• No olenkin ajatellut että kunhan nuo 3d töllöt kehittyisi sen verran että ei tarvitse laseja ollenkaan niin hankin sellaisen, totean ja vahvistan sen olevan tässä nykyisessä telkussa eikä siihen ole luonnollisesti mitään keinoja muuta kuin toinen töllö tilalle. Eli kaiken sotkun jälkeen siirryn 3d aikaan, kunhan edes alkaisi tulemaan niitä lasittomia. Olisi todella hienoa katsoa 3d:nä kaikki etenkin elokuvat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5040
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1219
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1149
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1103
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      743
    Aihe