Saan lukion päättötodistuksen tänä keväänä, en osallistu yo-kirjoituksiin. Koulu on siis jo loppunut. Voinko saada jo työttömyyskorvausta?
työttömyyskorvausta?
1
434
Vastaukset
- tyokkari
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Valmistuminen nuorille tarkoitetusta lukiokoulutuksesta osoitetaan lähtökohtaisesti esittämällä lukion päästötodistus ja ylioppilastutkintotodistus. Lukion tai perusopetuksen koko oppimäärää suorittavaa pidetään aina päätoimisena opiskelijana lukukauden päättymiseen saakka. Päätoimisella opiskelijalla ei ole työttömyysetuuteen oikeutta.
Arvioitaessa lukio-opintojen päättymistä tilanteessa, jossa lukion oppimäärää ja yo-tutkintoa suorittava henkilö saa lukion päättötodistuksen, mutta ei yo-todistusta, merkitystä on erityisesti hakijan omalla ilmoituksella, aikooko hän osallistua vielä yo-kirjoituksiin vai ei. Tilannetta arvioidaan sekä yo-tutkinnossa reputtaneiden että yo-tutkintoa hajautetusti suorittavien osalta.
Kysymykseesi voitko saada työttömyysetuutta, vastaaminen tähän vaatii tarkempia tietoja tilanteestasi. Halutessasi kysy lisätietoja Työlinjan Työttömyysturvaneuvonnan puhelinpalvelusta 010 19 4911, ma-pe klo 9-17. Numerosta saat neuvontaa ja opastusta kaikissa työttömyysturvaan liittyvissä asioissa.
Lisätietoa kysymykseesi liittyen myös osoitteesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765585’
kohdasta kysymys: Olen nuori alle 25 -vuotias TE -toimistossa työnhakijana oleva, eikä minulla ole ammatillista koulutusta. Olenko oikeutettu työttömyysetuuteen?
Terveisin Teppo työkkäristä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682550
- 592492
- 681732
- 211512
- 201450
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91400- 151312
- 381183
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81127- 251056