raipan käyttö

heppatyttö :D

Kummassa kädessä raippaa kuuluu pitää?
Onko se sisäkädessä? =)

14

3903

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jullesh

      Yleisesti ja oikeaoppisesti se on aina sisäkäessä.. :)

    • emsux

      Juurikin näin. Eli sisäkädessä kuuluisi olla, mutta ei kaikki aina sitä vaihtele puolelta toiselle, kuten näin teen itse vuokraponillani. Eipä sillä ole kauheasti väliäkään, jos sitä ei niinkään joudu käyttämään. Mutta jos sitä aika usein saa käyttää, niin kuuluisi sen silloin olla oikealla puolella, jotta heppa ei ymmärrä käskyä väärin:)

    • Apua sinulle

      Juu sisäkädessä, mutta tietysti jos tarve vaati sitä voi pitää myös ulkokädessä.

    • Ridaaja -99

      Raippaa pidetään sisäkädessa joo en minäkään ala koko ajan vaihtaa mutta pohkeenväistössä on joskus hyvä olla ulkokädessä (:

    • cibaha

      tosiaan tarpeen vaatiessa ulkokädessäkin käy. mutta sisäpuolella pitäisi pyrkiä pitämään, syystä jos toisestakin! (:

    • hevosponifani

      Kaarevilla urilla kannattaa olla ulko kädessä, ettei raippa osu hevosta pyllylle =)

    • Joku heppatyttö

      No, yleisesti ottaen sisäkädessä.

    • Voiee

      Voi ei....

      Se riippuu täysin raipan koosta. Jos on pitkä kouluraippa, se pidetään yhellä puolella, nimittäin kouluratsastuksessa vaihdetaan usein suuntaa. Esteraippa taas pidetään sisäkädessä, mutta ei huippuratsastajat sitä vaihtele.

      • Hxdkivf

        Ei esteradoilla kuuluukkaan vaihtaa ikinä raippa ja kyl kouluratsastuksessakin vaihdetaan raipan puolta ainakun suunta vaihtuu.


      • ----
        Hxdkivf kirjoitti:

        Ei esteradoilla kuuluukkaan vaihtaa ikinä raippa ja kyl kouluratsastuksessakin vaihdetaan raipan puolta ainakun suunta vaihtuu.

        vain ratsastuskouluissa vaihdetaan raippa aina sisäkäteen. Lähinnä siksi että se on turvallisempaa, ei kolise raipat seiniin eikä ohittaessa toisiin hevosiin.

        Raippa kuitenkin voi olla kummassa kädessä vaan, eikä sitä ole pakko vaihtaa suuntaa vaihtaessa. Raippa pidetään siinä kädessä jossa sitä tarvitaan.


    • gret.-

      Minä pidän itse aina oikeassa kädessä, koska se on vahvempi käsi, mutta tämä johtuu vaan siitä koska on uusi hepo taino risteytysponi, joka pukittelee tahallaan pois selästä joten jos pysyn kyydissä oikea käteni on voimakkaampi jolla annan hevoselle montakertaa täysillä raipasta. Enään ei testaa kun kerran tunnis pukittelulla ja joka kerta saa piiskaa, jos pysyn kyydis. Mutta muuten kyl se on sisäkädes, mut eipä sil varmaa paljoo välii oo ku vaihetaa suuntaa (tai pitäis vaihtaa suuntaa) joka 5 minuutti.

      • Anonyymi

        Muistaakseni raippaa ei käytetä hevosen satuttamiseen ja puolikuolleeksi hakkaamiseen, vaan merkin antamiseen, että jotain on tehty väärin. Jos tuo on sinun tapasi rangaista hevosta, se kuulosta tosi väkivaltaiselta, joten ota pliis yhteyttä johonkin alan ammattilaiseen.


      • Anonyymi

        RAIPPA EI OLE HERRAN JUMALA TOLLASEEN KÄYTTÖÖN. Hevosta ei ikinä saa rangaista tuolla tavalla. Piiskaaminen ei auta mitään vaan se vahingoittaa hevostasi.


      • Anonyymi

        Tai kouluta hevostasi lisää ettei pukittais selästä. Tollanen piiskaaminen on eläimen turhaa väkivaltaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe