Ympäristön luonti

apuaaa

Eli kyseessä on 3.

oon teitä yms. tehny mutta en saa siltoja tehtyä vaikka luen ja luen ohjeita ja maaston muokkaus tosi vaikeeta

45

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlSimhara

      Missä mielessä et saa siltaa tehtyä? Tarkoitatko korkeutta? Yhdistämistä toiseen siltaan tai tiehen?

    • en tajua

      yleensäkään... mitään noista... ku teen tien ja tulee sit joki, niin en tajua miten saan siihen sen sillan :(

    • AlSimhara

      Tiedät kuitenkin varmasti mistä sillat löytyy, eli Pelikohteet -> Ympäristö

      Kun löydät listasta haluamasi sillan, kaksoisklikkaat sitä ja asetat sen sitten suurin piirtein siihen kohti mihin sen maastossa haluat. Kun silta on maastossa, näet sen kordinaattitiedot "tonttien/asumusten selain" -laatikossa alhaalla vasemmalla.

      Voit liikuttaa siltaa klikkaamalla ylälaidasta ympäristön kohteen siirto iconia mutta hienosäädön joudut tekemään kordinaateilla.

      Sijainti X ja Z liikuttavat siltaa tai mitä tahansa objectia eri suuntiin riippuen siitä, lisäätkö vai vähennätkö niiden kohdissa olevia lukuja.

      Sijainti Y määrittää korkeuden, eli taas joko plussaat tai miinustat sen kohdalla olevaa lukua. :-)

    • minäpä yritän

      kits,,,

    • plääh seniili

      nythä mää muistin että mulla se valittaa aina siitäki että lisää uusi taso... ja vaikka lisään ni ei onnistu silti... :(

    • ulalla

      jospa sittenkin kertoisin ongelmani ihan selkeästi :D

      eli siis, tekisitkö tiet ennen siltaa? Miten se tason lisäys onnistuu? mä en tajuu sitä... entä ku tekee tien vuoristoon??? :(

    • AlSimhara

      Itse teen yleensä sillan ennen tietä. Helpompi niin mutta jokaisella oma tapa.

      Jos teet tien vuoristoon, niin käytä tievalikosta sitä "silota tie" työkalua, jotta tiestä tulee siisti, eikä se näytä taittuneelta serpentiiniltä. :-)

      Kun haluat lisätä tason, tee näin... Ihan vasemmalla on se "ympäristön tasot laatikko. Laatikossa ylimmäisenä on naapurustosi nimi. Klikkaa tuota nimeä hiiren oikealla napilla ja valitse aukeavasta valikosta "lisää taso". Tämän jälkeen kilkkaa nyt alimmaisena olevaa uutta tasoa hiiren oikealla napilla ja valitse "aktivoi taso". Nyt uusi taso on käytössä.

      Aina kun haluat vaihtaa olemassa olevaa tasoa, käytä tuota "aktivoi taso" komentoa. Puilla kannattaa aina olla kokonaan oma taso. :-)

      • Taso-ongelma

        En osaa lisätä tasoa ku tuolla ylhäällä vasemmalla on toi ''ympäristön tasot'' laatikko ja siinä laatikossa lukee ''ympäristön kerros'' ja sitten sitä klikkaamalla aukeaa ''yleinen taso'' ja sitä klikkaamalla aukeaa ''viitetiedot'' ja ''pelikohteet''. Eli mulla ei oo siinä mitään naapurston nimeä, joten mulla ei oo tommosta ''lisää taso'' -valintaa.
        Osaatko AlSimhara sanoa mitä teen? Ymmärrätkö mitä tarkoitan? :S Neuvoit jo tätä samaa ongelmaa jollekin muulle mutta en silti osaa.


    • minäpäminäjeejee

      okei, luulisin nyt osaavan =) kiitos vaivasta =)

      • tyhmäminäjeejee

        viel sen verra, että teenkö mä tietä siihen kohtaa mihin tulee silta?


    • hmmh?

      pitääkö sen sillan kohdalla olla tietä? vai käyttääkö ne siltaa automaattisesti jos molemmilla puolilla on tietä (joko kävely tai auto-tietä?

    • AlSimhara

      Sillan osalle ei tarvitse vetää tietä, vaan simit tosiaan käyttää sitä automaattisesti. Jos silta on tasassa tien kanssa, niin tien päät kyllä napsahtaa siihen kiinni. Sillan yhdistäminen pelkkään jalkakäytävään ei oikein toimi mutta tiessähän tulee se jalkakäytävä jo valmiina. Tien reunaanhan ei siis tarvitse yleensäkään vetää jalkakäytävää mutta sen sinä jo varmasti tiesitkin. :-)

    • aasialainenkumarrus

      joo, no nyt homma sujuu Kiitos AlSimahra! =)

      kiitoskiitoskiitos

    • AlSimhara

      Eipä kestä. CAW on melko simppeli kun siihen pääsee sisälle. :-)

    • Miten pystytte muokkaamaan maastoa noin? minä osaan vain asettaa tontteja puita ja kiviä.. Vai tarvitseeko tuohon jonkun lisäosan ym?

      Kiitos jos vastaatte, olisin kiitollinen avusta ;)

    • AlSimhara

      Ei tarvitse lisäosaa. Kaikki muokkausvaihtoehdot löytyvät CAW:n valikoista. Muistitko ladata EA:n CAW sivuilta myös ne molemmat ohjepaketit? Niistä on jonkin verran apua mutta Maailmanluonnissa periaatteessa tekemällä oppii. Itselläkin meinasi alkuaikoina mennä sormi suuhun. :-)

      Oliko sinulla jonkin tietty maastonmuokkaus mielessä?

    • Asukkaista..

      Haluaisin ladata simssin kotisivujen Exhange - Ympäristöt (muiden luomia ja jakamia kaupunkeja) kaupunkeja, mutta minua arvelluttaa kun lähes kaikkien asukasmääränä komeilee 0.

      Siis pitääkö minun ennen kaupungilla pelaamista siirtää peliin muista kaupungeista asukkaita (jotta esim. työkavereita, pomo, ystäviä ym. muita pystyy olemaan) vai tuleeko kaupunkiin automaattisesti asukkaita? Jos tulee, niin millaisisa? (julkkiksia, unelmaduuni duunareita, vai pelkkiä peruspeli simejä) vai pitääkö kaikki simit joko luoda itse tai ottaa toisessa kaupungissa olevia?

      Kiitos tosi paljon jos viitsitte valaista :))

    • AlSimhara

      Peli luo automaattisesti uusia sattuman varaisia asukkaita mutta jos haluat säästää jotkin tietyt simit, niin sinun täytyy siirtää ne itse. Julkkiksia ja vampyyrejä ilmestyy jossakin vaiheessa ennemmin tai myöhemmin.

      Lataillessa uusia naapurustoja kannattaa muistaa, että niihin pätee hyvin sanonta "moni kakku päältä kaunis". Eli naapurusto voi olla kaunis ja mielenkiintoinen mutta ei välttämättä sovi pelattavaksi. Hyvä esimerkki on Coasterboin naapurusto nimeltä "Los Aniegos". Erittäin upea mutta vaatii paljon koneelta, eli aiheuttaa hidastumista, ym. jolloin pelaaminen voi olla yhtä tuskaa. Tämä selvisi naapurustokeskustelussa MTS2 foorumilla.

    • ???????kysymys??????

      pitääkö tontteja varten lisätä uus taso? kummat eka tontit vai tiet?

    • AlSimhara

      Tonteille voi olla oma taso tai kaksi eri tasoa; toinen asuintonteille ja toinen yleisötonteille. Ihan kuten itse haluat. Itse vedän teitä sitä mukaa kun edistyn ja lisäilen tontteja samaan menoon. Tottahan tontteja on kuitenkin vaikeampi pistää ilman teitä. Eli kuitenkin kukin omalla tyylillään. :-)

    • taas tyhmä täällä???

      miten tehä jokia ja järviä?

    • AlSimhara

      Järvet -> joko valmille tonteille tai sitten käyttämällä "Luo laakso" työkalua. Vuorille vain valmiille tonteille.

      Joet -> Joet ovat animoituja objecteja, jotka löytyvät sieltä objectivalikosta tai sitten tuolla laakso työkalulla niin että joki yhdistyy mereen, kuten Egyptissä.

      Suosittelen lataamaan ilmaisen oppaan (Tutorial) EA:n Sims3 sivuilta, sieltä Ympäristönluonnin alalaidasta. Siinä on myös lista suolaisen ja makean veden markkereista, niihin kuuluvista kalalajeista, jne.
      http://www.thesims3.com/game/tools/world

    • APUA KIITOS!

      APUA!
      Latasin siis tuon ympäristötyökalun tai mikä nyt ikinä onkaan, niin sitten kun yritän käynnistää sitä, niin se valittaa " Pelin asennettu versio ei ole yhteensopiva ympäristönluonti- sovelluksen versionb kanssa. Asenna ympäristönluonti sovellus uudestaan. Tallenna aluksi...." jne.
      Olen yrittänyt jo ladata sen uudelleen mutta ei auta.
      Mitä voin tehdä?
      Kiitos jos autatte:)

    • AlSimharaFani

      AlSimhara on nero. :-)

    • AlSimhara

      En lähellekään mutta kiitos kuitenkin. :)

    • Taso-ongelma

      En osaa lisätä tasoa ku tuolla ylhäällä vasemmalla on toi ''ympäristön tasot'' laatikko ja siinä laatikossa lukee ''ympäristön kerros'' ja sitten sitä klikkaamalla aukeaa ''yleinen taso'' ja sitä klikkaamalla aukeaa ''viitetiedot'' ja ''pelikohteet''. Eli mulla ei oo siinä mitään naapurston nimeä, joten mulla ei oo tommosta ''lisää taso'' -valintaa.
      Osaatko AlSimhara sanoa mitä teen? Ymmärrätkö mitä tarkoitan? :S Neuvoit jo tätä samaa ongelmaa jollekin muulle mutta en silti osaa.

      • Taso-ongelmaRatkaist

        Hei nyt mä kekkasinkin! En tarvitsekkaan apua. Luin noita AlSimharan ohjeita muille ja klikkailin kaikkee niin sain lisättyä tason. :-)


    • Silta-ongelma

      Mutta miten käännän esim siltaa tai muuta ympäristökohdetta? :o

    • AlSimhara

      Heips. Ensin valitset sen kohteen jota haluat kääntää (kohteen ympärille ilmestyy valkoiset reunat), sen jälkeen klikkaat sitä kolmatta iconia vasemmalta - sitä jonka kuvakkeessa lähtee pienen laatikon molemmilta puolilta kaartuvat nuolet.

      Kun olet klikannut tuota iconia, niin käännettävän kohteen ympärille ilmestyy sininen, punainen ja vihreä rengas. Noita renkaita käytetään samoin kuin pelkillä suuntaviivoilla käännettäessa, eli hiiren nuoli renkaan kohdalle, vasen hiirenpainike pohjaan ja sitten vain vedetään/raahataan rengasta. Vihreä rengas kääntää vaakatasossa ympäri, punainen kääntää yäläkautta ympäri ja sininen kääntää toiseen suuntaa yläkautta ympäri. :)

      Muista että aina kun esim. lisäät sillan tai teitä, niin kannattaa uusia reititys ja tarkistaa sitten reitityksen katselulla että kaikki toimii. Pienikin reititysvirhe saa naapuruston pelitilassa bugittamaan. Uudelleenreititys on CAW rakentajan paras ystävä.

      Toinen tärkeä asia on ettei käytä liikaa maanpeitteitä per neliöalue. Tämä on helppo tarkistaa kun klikkaa "Katsele" valikkoa ja sitten valitsee "Näytä karkeat rajat". Maastoon ilmestyy haaleansinisiä neliöitä. Jos jokin näistä neliörajoista on punainen, niin silloin tuolla alueella on liian monta eri maanpeitemaalia. Rajat saa pois näkyvistä klikkaamalla uudelleen tuota "Näytä karkeat rajat" kohtaa. Rajat näkyvät parhaiten kun katselee etempää yläilmasta.


      Varmaankin tuttuja asioita mutta ajattelin varmistaa, jos näin ei olekaan. :)

    • Osaako joku vastata?

      Ympäristönluonnissa Tulee ilmoitus: "Virhe! Siirto epäonnistui. " Siirto ei onnistu, jos ympäristössä on tontteja, puita tms. ainoastaan tiet hyväksyy ja silloin siirto onnistuu.

    • AlSimhara

      Onko pelisi täysin päivitetty ja maailmanluonnista uusin versio? Käynnistyssovellutusta ei kannata uskoa jos se sanoo pelin olevan päivitetty. Tarkista päivitykset itse...
      http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:TS3_Patching_Find_Gameversion

      ...tai käytä Sims3PatchDownloader -ohjelmaa.
      http://www.modthesims.info/download.php?t=409829

      1.42 päivitys rikkoi maailmanluonnin totaalisesti ja aiheutti mm. tuon virheen mutta se on nyt korjattu.


      Onhan maailmasi nimi yhtenäinen. esim. Verona, ei Verona_1 tai Verona-1?

      • Kiitos, Tein päivitykset, ja lopulta jouduin asentamaan koko pelin uudestaan, mutta nyt toimii.


    • p3l44j4

      Kun painan että ''muokkaa pelissä'', se menee peliin ja alkaa latamaan kaupunkia, mutta sitten yhtäkkiä tulee ilmoitus että ''sims3 lakkasi toimimasta''. Oon päivittänyt pelin ja maailmanmuokkaus-ohjelman ja tietokoneessa varmasti riittää tehot vaikka peilaisin mitä tahansa.
      Samoin kun yritän sitten siirtää kaupungin peliin miten ohje käskee, se sanoo ton saman mitä jaape45:llä. Olen siis päivittänyt pelin, joten siitä se ei voi olla.
      Osaako kukaan auttaa? Tietääkö mitä mun pitää tehdä?

    • AlSimhara

      Onko sinulla ladattuja tai modeja pelissä? Ja onko sinulla paljon Storen tavaroita ladattuna käynn.sovellutuksen kautta?

      Oletko suorittanut pelillesi LAA:n? (Large Address Aware)

      Oletko siis päivittänyt pelin käynn.sovellutuksen kautta eli uskot kun se sanoo pelin olevan päivitetty vai oletko tarkistanut kaikkien omistamiesi Sims 3 osien päivitykset itse?

    • p3l44j4

      Olen tarkistanut päivitykset, ladannut kaikki itse uudestaan. Mikä LAA ? Ei ole yhtään storen tavaroita.

    • AlSimhara

      LAA eli Large Address Aware.
      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Sims_3:Large_Address_Aware

      Eli toisin sanoen Windowsia käyttävillä sovelluksilla on tietty muistinkäyttöraja ja yleensä tuo raja on 2 GB:tä, eli sovellus ei pysty käsittelemään sen enempää muistia. Jos sovellus yrittää käyttää ennemmän kuin sallitun määrän muistia, se stoppaa ja kaatuu. Sims 3 muistinkäyttö menee hyvinkin helposti tuon rajan yli.

      Maailmanluonti on nykyään jo valmiiksi EA:n puolesta LAA, joten se ei voi sen johdosta enää kaatua mutta itse peli voi kun mennään kaupunginluontiin, koska silloin muistinkäyttö siirtyy Maailmanluonnilta pelin puolelle. Varsinkin Vuodenajat ei ole valmiiksi LAA mutta Supernatural muistaakseni oli.

      Itse käytän LAA:n muokkaamiseen CFF Explorer ohjelmaa, jonka linkki tuolta yltä olevalta sivultakin löytyy. Kuvallisia ohjeita on helppo seurata.
      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Sims_3:Large_Address_Aware/CFF_Explorer

      CFF Explorerissa on nykyään myös 4GB:n päivitys mutta ensin pitää suorittaa tuo 2GB:n perus LAA. Itse suoritin tuon 4GB:n LAA:n pelille mutta en maailmanluonnille, koska ainakin minulla se ei siitä oikein tykännyt ja sille riittää hyvin 2GB:tä.
      http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Sims_3:Large_Address_Aware/4GB_Patch

      Huom! Pelien .EXE tiedostoista kannattaa ottaa jonnekin varmuuskopiot ennen kuin lähtee niitä muuttelemaan LAA:ksi.

      LAA kannattaa tehdä mutta tämän lisäksi kaupunginluontiin mennessä kaatuvan pelin kaatumisen syyn voi selvittää myös Sims3CrashLogAnalyzer -ohjelmalla, jota ei tarvitse edes asentaa. Se vain ladataan, puretaan ja aukaistaan.
      http://www.modthesims.info/download.php?t=416883

    • p3l44j4

      Öö... Okei. Kiitoksia tuosta. Kokeilen sitten tuota joskus... tuskin osaan mutta mulla on lisäosia Maailmanmatkaaja, Unelmaduuni, Iltahuvit, Lemmikit (joka ei toimi: siinä on ihan hullun pelottavia grafiikkavirheitä, joten en pelaa sitä. meni rahat ihan hukkaa :-( ), Supernatural ja Vuodenajat. Onko siis joku näistä lisäosista jotenkin ongelmallinen, ettei oo tota LAA:ta, ettei se kaupunki haluu toimia niitten kanssa? Ja mulla on koneessa muistia 1 tera, riittääkö se? Oon ymmärtäny että se on aika paljon? Mutta eikö se Sims voi kanssa käyttää sitä muistia, eihän se tarvi ku 2 GB? En oikein tiedä näistä koneista...

      Mutta: sain siis alussa kun menin kokeilemaan miltä se ''muokkaa pelissä'' näyttää pelissä (se oli ihan normaali kaupungin muokkaus), nii ni sain kyllä rakennettuu sille yhelle tontille. Mutta sitten kun kaupunki oli muuten valmis nii sitte se ei enää mennykkää sinne ''muokkaa pelissä''. Mistä se johtuu? Muistin vähäisyydestäkö? En ymmärrä.

    • AlSimhara

      Nuo Lemmikkien grafiikkavirheet voi johtua näytönohjaimesta. Kaikki ei ole Sims 3 tuettuja ja varsinkin Lemmikit sai aikaan monilla grafiikkaongelmia.

      Se että EA ei tehnyt Vuodenajoista valmiiksi LAA:ta, ei itsessään ole virhe tai ongelma. Monet sovellukset eivät ole valmiiksi LAA ja tällöin se täytyy tehdä itse. Tuo LAA:n muokkaaminen CFF explorerilla on todella helppoa, joten sitä ei kannata arastella.

      Tuo 2GB RAM muistia riittää hyvin peruspelille ja joillekin lisäosille. Mitä enemmän lisäosia, sitä enemmän RAM muistia vaaditaan. Täyttäelämää vaiheilla 4GB alkaa olla jo suositeltava ja Lemmikit sekä siitä ylöspäin 8 GB:tä. Itselläni on kaikki lisäosat ja tällä hetkellä 16 GB:tä RAM muistia.

      Sims pystyy käyttämään enemmän kuin 2GB RAM muistia, kyllä, mutta se on tuo Windows joka pistää sille seinän eteen kun se yrittää tehdä niin. Kun muokataan tuo LAA, niin tällöin poistetaan tuo Windowsin rajoitus. Kyse ei siis ole pelistä, vaan Microsoft Windows ongelmasta. LAA kannattaa tehdä ainakin Vuodenajoille (TS3EP08.EXE) sekä peruspelille (TS3W.EXE).

      RAM muisti ja tavan kiintolevymuisti ovat kaksi eri asiaa. Oletan että tuo 1 tera on kiintolevymuistia.


      Jos nyt ymmärsin oikein, niin kaupunginmuokkaus Maailmanluonnin kautta onnistui ja sait talennettua ihan ok. Mutta sitten se ei yhtä äkkiä suostukaan menemään takaisin kaupunginmuokkaukseen Maailman luonnin kautta? Vai tarkoititko että valmiin kaupungin siirtäminen peliin pelattavaksi ei onnistu?

    • p3l44j4

      Eli tarkoitin sitä että kun olin vasta laittanut ensimmäisen tontin menin kokeilemaan miten ''muokkaa pelissä'' toimii. Toimi hyvin. Tässä kohtaa mulla oli vasta muutama tienpätkä. Sitten kun koko kaupunki oli valmis ja olin menossa muokkaamaan peliin se ei enään mennytkään vaan kun kaupunki latasi tuli ilmoitus että ''sims 3 lakkasi toimimasta''. Sitten yritin siirtää koko kaupungin peliin ohjeiden mukaan mutta sitten tuli ilmoitus että ''virhe. ei voi siirtää'' tai jotain sinnepäin.
      Osaatko veikata tai sanoa mistä kiikastaa?

      Ja Lemmikeistä: mulla vaihtui kone koska hajotin vanhan pelaamalla :-). Siinä nämä samat simsit toimi hyvin, paitsi Lemmikit. Luulen että Lemmikkien pelilevy on rikki. En kyllä ole kokeillut Lemmikkejä tällä koneella...

    • AlSimhara

      Koska kaupungin luontiin mennessä peli kaatuu, niin silloin Sims 3 kansiossa pitäisi olla noista kaatumisista logit. Eli sinun kannattaisi kokeilla tuota Sims3CrashLogAnalyzer -ohjelmaa, joka lukee nuo logit ja kertoo sinulle syyn kaatumiseen. Se on ehkä helpoin tapa selvittää syy. Ja tosiaan sitä ei tarvitse asentaa. Sen kun vain lataa, purkaa ja aukaisee. Siinä se. Jos syy on ohjelmalle selvä, niin saat vastauksen alle 10 sekunnissa.
      http://www.modthesims.info/download.php?t=416883


      Sanoit ettei ole Storen tavaroita mutta jos muiden pelaajien tekemiä ladattuja, niin silloin ne voivat aiheuttaa kaatumisen. Maailmanluonti on herkempi reagoimaan ladattuihin kuin normipeli. Ja jos poistaa pelistä ladattuja, niin samalla pitää poistaa myös Sims 3 kansion cache tiedostot:

      CasPartCache.package
      compositorCache.package
      scriptCache.package
      simCompositorCache.package




      Voit myös kokeilla uusia käyttäjätiedostot, eli siirrät koko Sims 3 kansion työpöydälle ja käynnistät normipelin. Peli luo tällöin kokonaan uuden puhtaan Sims 3 kansion. Tämän jälkeen sulje peli, avaa maailmanluonti ja kokeile toimiiko kaupunginmuokkaus. Jos toimii, niin silloin vika oli vanhassa Sims 3 kansiossa. Muista ottaa varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista, kuten pelitallennuksista, tallennetuista simeistä, ym.


      Mutta helpoin tapa on tosiaan tuo CrashLogAnalyzer. :)


      Kun kone on uusi ja parempi, niin todennaköisesti myös Lemmikit toimii. Kokeilemalla selviää. ;)

    • p3l44j4

      Okei, kiitos avustasi. Kokeilen neuvojasi.

    • helppiiiingg

      mistä saa tuohon kaupunkiin jonkun pikkukuvan? ja kuvauksen? ja jonkun nimeyksen? en oikee osaa :DD

    • helppiiiingg

      thänks :) mut tos on se joku pikkukuva juttu nii millane sen kuvan pitäs olla ku itse olen yrittänyt kaikkea mut ei onnistu ja oon nii retu nii jos vois selittää tooosi helposti :DD

    • Eli kuvan täytyy olla kooltaan 256 x 256, muodoltaan PNG ja 24 bit. Tuossa tokassa likinssä tiedot ovat aika yksittäiskohtaisesti. Käsittelyyn tarvitset jonkin maksullisen tai ilmaisen kuvankäsittelyohjelman. Ilmaisia löytyy netistä, esim. Gimp, Paint.net, jne. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe