http://www.studio55.fi/tositarina/artikkeli.shtml/1305366
Lauri Typpö joutui sijaisperheeseen 1950-luvulla. Viranomaiset eivät puuttuneet asiaan, vaikka Lauria kohdeltiin perheessä julmasti työvoimana. Rakkautta ei sijoituslapselle suotu.
Vastaavia tapauksia on pilvin pimein mutta niitä ei tutki kukaan.
Sosiaalityössä halutaan kuulla vain sosiaalityöntekijöiden näkemyksiä , jopa silloin kun tutkitaan muka asiakkaiden kokemuksia.
Lasten kaltoinkohtelu sijaishuollossa
3
215
Vastaukset
- kkllookkii99
Mä oon tavallaan "ulkopuolinen" siinä mielessä ettei lapsi ole sijoitettuna. Mutta sitäkin suuremmalla hämmästyksellä olen seurannut jo pitkään sitä, että ne kaikista pahimmat tapaukset saa olla vaan. Viimeisin(parin vuoden takaa) , jossa oli jo ihmisten pakko soittaa poliisille (eivät tehneet mitään tai voi olla ettei olllut valtuuksia) Sosiaalinen hyväksymä elämänmeno johti ainakin välillesti lapsen kuolemaan. Samaan aikaan nk. väsynyt vanhempi menetti lapset, joilta kieletty kaikki yhteydedenpito ja kyseesä ei ollut alkoholi tms.Sama sossu taisi hoitaa kumpaakin caseja. Prisoinnin tulos että hyökätään yksinhuoltaja perheeseen, jonka ongelmana yksinhuoltajan sairastelu ja samalla narkkiperheen lapsi saa olla "rauhassa". Sossun tukemassa perheessä kuollut lapsi ja huostaanotetut ..eipä siitä sitten enempää.
- Lapsuuden traumat.
Kansan verkkolehti 20.12.2010.
Laaja artikkeli huutolaislapsista.
Jouko Halmekoski on kerännyt yhteen huutolaisten kirjan nimeltä Orjamarkkinat, jossa huutolaislapset saavat äänensä kuuluville.
Useissa taloissa lapset saivat orjan aseman.
Jos palataan historiassa taksepäin ovat vanhempamme ja isovanhempamme kokeneet sisällissodan, talvisodan, maaltamuuton kaupunkeihin, työn peräsää 1800-luvun lopulla Amerikkaan, Ruotsiin, Austraaliaan, kokeneet 90-luvun laman ja nyt 2000- luvun laman, huostaanotot, pakkohuostaanotot, köyhyyden, syrjäytymisen.
Psykiatri Martti Paloheimo 1915-2002 jkäsittelee krijassaan Kotivammaisuuden synty- Suomalaisen lapsuuden havat juuri näitä aikoja.
Kansan verkkolehti artikkeli.
http://www.kansanuutiset.fi/kulttuuri/kirjat/2472270/huutolaislapset-saavat-aanensa-takaisin
---- Pedofiili.
Ilta-Sanomat. 31.10.2007.
Lastenkodin johtaja käytti hyväkseen pikkutyttöjä.
Noin kymmenenvuotiaat tytöt ovat joutuneet Lahtelaisessa lastenkodissa seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Lastenkodin johtaja käytti hyväkseen pikkutyttöjä/art-1288335173819.html?ref=lk_hs_ko_2
---
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709