AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Miten opin piirtämään?

Miten opin piirtämään?

80 Vastausta 3 761 Lukukertaa
Miten opin piirtämään? Kysymys, jonka olen kysynyt hyvin monta kertaa.

Kursseja olen käynyt jo niin monta, etten muista lukumäärää.

Kirjoja ja oppaita on luettu paljon.

Anatomiaa.

Muiden piirroksia olen katsonut lukemattomat määrät.

Olen katsonut paljon videoita, kun joku piirtää.

Olen piirtänyt yli 15 vuotta. Tai ainakin yrittänyt.

En osaa piirtää alkuunkaan. Kun yritän, tuntuu kuin mielikuvitukseni lakkaisi olemasta. Tuijotan vain tyhtjää ruutua. Lopulta piirrän viivan tai pari. Sitten mietin, näyttävätkö ne viivat siltä, mitä halusin piirtää. Yleensä ei, joten piirrän lisää viivoja. Ihan vain jotain viivoja. Joskus saan jotain aikaiseksi, mutta en vielä kertaakaan sitä, mitä yritin. Kestää usein yli vuoden, että saan yhden keskinkertaisen kuvan piirrettyä, joka ei vastaa ollenkaan sitä, mitä halusin sen olevan.

Auttakaa. Haluan ihan oikeasti piirtää. En halua luovuttaa, mutta alkaa pikkusen tuntua, ettei minusta ikinä piirtäjää tule.
Hei
Voitko linkittää kuvan piirrustuksestasi? Paljonko piirrät päivässä ja monta kertaa viikossa? Minkälaiset asiat piirrustuksissasi on pielessä? Vuosi on todella liian pitkä aika yhden kuvan tekemiseen.
En tiedä, haluanko linkittää mitään. Jos teen sen, niin luulette, että olen joku pelleilevä peelo. Niin huono minä olen.

Se, paljonko piirrän päivässä vaihtelee paljon. Nykyään selvästi vähemmän, kuin vuosi sitten.

Nykyään piirrän noin 3 päivänä viikossa, 20min - 8 tuntia päivässä.

Ennen noin 6 päivänä viikossa, 2-10+ tuntia päivässä

Piirtämisessäni on vialla:
Kestää aivan liian kauan (esim. vuosi)
Ei koskaan näytä yhtään siltä, miltä haluan (piirsin metsää ja siitä tuli huono avaruusteos. tai kun piirsin avaruusteosta, siitä tuli japanilaistyylinen hahmo, huono sellainen)
Kun joskus saan jotain aikaiseksi, ei se ikinä ole riittävän hyvä.

On jotain, jota haluan piirtää. En osaa. Haluan silti, minun on pakko piirtää se. Ei minulla muutakaan ole.
Suosittelen Charles Barguen piirrustuskurssia. Tosin vaativa vaihtoehto, varsinkin ilman ohjausta. Aikaa vievä, hermoja raastava vaihtoehto, mutta ainoa, joka todistetusti toimii.
Piirrätkö paljon mallista vai lähinnä oman mielikuvituksen varassa? Kannattaisi ehkä miettiä tarkemmin millä tavalla piirustus ei ole "riittävän" hyvä ja miltä osin se on onnistunut. Aina on parannettavaa. Yhtä asiaa voi joutua piirtämään lukemattomia kertoja.ennen kuin se alkaa sujua..
Vaihda valokuvaukseen. Jos tuo kriittisyys johtuu vain kriittisyydestä, on siitä suurta apua valokuvauksessa. Ehkä joka tapauksessa tajuat mikä kuva on hyvä. Digikameralla voi ottaa 1000 kuvaa ja valita vaikka stten yhden.

Mikä tuo pakkomielle piirtämiseen on? Olsi aika huono jos jollain olisi samanlainen pakkomielle uimiseen. Olisi varmaan hukkunut jo.. ;-)

Sinulla on siis jotain toivoa, mutta unohda piirtämin jos se aiheuttaa vain ahdistusta - sen pitäisi rentouttaa..
http://i54.tinypic.com/28lz76b.jpg
48+ tuntia

http://i53.tinypic.com/20fdvmo.jpg
Monta kuukautta

Haluan tehdä animaatiosarjan. En sitä voi yksin mitenkään tehdä. Joten haluan tehdä sarjakuvan tai visuaalisen novellin (tai mikä se nyt suomeksi onkaan).

Ideani on todella hyvä. En vain pysty toteuttamaan sitä. Minun pitäisi pystyä piirtämään ukkeleita ja taustoja (taivas, metsä, kaupunki jne.) ja jotain efektejä.

Monikohan teistä uskoo, että nuo ovat tosissaan piirrettyjä....
Piirrän usein harjoitusmielessä mallista, mutta ei siitä tule mitään. Olen kokeillut myös läpi piirtämistä, mutta sekin onnistuu vain, jos käytännössä kopioin ihan kaiken alkuperäisestä. Sillä ei myöskään ole vaikutusta taitoihini.

Äähh... täytyy mennä naimisiin piirtäjätaituri tytön kanssa tai jotain...
No, jos nuo tossissaan sait aikaiseksi kaiken yrittämisen jälkeen niin lopeta hyvä ihminen ittes kiusaaminen. Et tosiaan osaa piirtää ollenkaan.

Epäilen kyllä kovasti tämän olevan vaan provoilua jollekin :)
Tätä juuri tarkoitin. Kukaan ei edes usko, että olen tosissani, kun näytän kuvat. Yleensä en pääse noin pitkälle. Joskus harvoin saan vähän parempia piirrettyä.

Minä haluan piirtää. En voi luovuttaa, en suostu siihen. Olen kysellyt viimeaikoina ympäri internetiä apua, muutamia uusia vihjeita olen saanut, mutta vielä ei niistä avuksi ole ollut.
olen itse "hyvä" piirtäjä,tai ainakin muut ovat näin sanonut.
mitä sinä haluaisit piirtää,mikä on piirtämis alueesi??

http://images.wikia.com/angrybirds/images/f/f2/Possu_pimeässä.jpg
http://images.wikia.com/angrybirds/images/9/99/Söpö_keltanen_birdi_4.jpg
http://images.wikia.com/angrybirds/images/2/2c/Black_babby_bird..jpg
http://images.wikia.com/angrybirds/images/e/ec/Candy_bird.jpg
http://images.wikia.com/angrybirds/images/a/a6/Sopö_jää_böödin_poikanen_2.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-8PYmFwjUi98/TQF4Q7GH07I/AAAAAAAAABM/gOhDhpotHts/s912/kolibri.jpg

siinä pari piirrostani,kuten näkyy tykkään paljon angry birdseistä(pelistä kännykässä),ja kolbri jonka tein 9,vuotiaana.
Taitaa tää palsta olla pikkusen väärä kysellä tommosia
No missä sitten? Kerro ihmeessä äläkä vain vittuile.
Kuinka paljon euroissa olet innostunut maksamaan opetuksesta? Max hinta? Sen perusteella voin suositella. Itse käyn kursseilla (tosin ölyväri) mutta maksan jonkun verran siitä. Suomen kansalaisopistoissa ei välttämättä opi...
Monta tonnia on jo mennyt täysin hukkaan, joten en usko, että haluan enää maksaa euroakaan.
Pitää harjoitella!
Helpointa on piirtää käyttämällä esimeitä malleina. Omien mielikuvien todentaminenkin onnistuu harjoittelemalla. Mahdollisesti tarkkailemalla ennen piirtämistä ilman kynää mielikuvia ja painamalla ne tarkasti muistiin ja piirtelemällä sitten mitä muistaa niistä!
Noisit jättää nuo tietokoneohjelmat pois ja ottaa ihan kynän ja paperin käyttöön. Siinä välttyy noilta ongelmilta mitä esimerkiksi tuon kömpelön vektorikynän kanssa tulee.
En voi piirtää kynällä/pensselillä. En nyt ala sitä selittämään, olen netissä sen niin monta kertaa selittänyt....

Ja ei minulla ole ongelmia tietokoneohjelman työkalujen kanssa. Viiva on lähes sellainen, jonkalaisen siitä yritin tehdä. Korjauksia on helppo tehdä. Ongelma on siinä, että olen ihan pihalla, miltä sen viivan pitäisi näyttää, joten piirrän vain jotain, kunnes se näyttää joltain (jos näyttää)
Missä olet sen selittänyt monta kertaa??
Malleja olen käyttänyt joskus, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. En edes pysty kopioimaan samalla ruudulla olevaa yksinkertaista kuvaa. Kun piirrän, alkuperäinen kohde katoa mielestäni, kunnes lakkaan piirtämästä.
KAIKKI tähän ketjuun vastanneet varmaan TAJUAVAT, että kyseessä on SUURI PILA! HOAX!

"Olen piirtänyt yli 15 vuotta. Nykyään piirrän noin 3 päivänä viikossa, 20min - 8 tuntia päivässä.
Ennen noin 6 päivänä viikossa, 2-10+ tuntia päivässä
Piirtämisessäni on vialla:
Kestää aivan liian kauan (esim. vuosi)"
Haista yksinkertaisesti paska, ei tarviste tulla tänne kusipäätä esittämään.
Jep, tuohon ensimmäiseen kuvaan ei voi käyttää aikaa enempi kuin 15 sekunttia..

Siinä, kun ei ole mitään..
No kuules, kyllä siihen menee helposti paljon aikaa. Pirtää, poistaa, piirtää, poistaa, piirtää, poistaa.... lopulta ei enää poista niin paljon, koska kaikki sanovat, että täytyy pirtää vaan ja sitten parantaa myöhemmin. Parannettu lopputulos on tuo, jonka jälkeen luovutin.

Yleensä en tallenna noita täysin paskoja.

Tässä on "onnistunut" kuva, en muista, kauanko sen tekemisessä meni. Todella kauan kuitenkin.
http://i54.tinypic.com/r8e7w6.png
Ok, tässä nyt on edes yritystä "onneton" - eikä edes kovin huono. Ongelmana tässä on selkeestä vääränlaisten työkalujen käyttö. Tuo woblaava viiva on estettävissä esim. Manga Studiota käyttämällä, joka filtteröi käden tärinät.

Vastaavasti hiukset onnnistuu melko helposti samaisella ohjelmalla mutta esim. Gimp :llä ne voi tehdä päällekkäisistä tumma/vaalea kerroksia sotkemalla (sormityökalu).

Suosittelen kuitenkin ensin piirtämistä ihan perinteisin menetelmin kynä/paperi, josta skannaamalla luonnos sitten digitaaliseen jatko editointiin.

Mielellään annan ohjeita ja vinkkejä tosissaan oleville tekijöille.

www.tapsa-art.com
Et nyt tajua. Viivan voi korjata myöhemmin. Ongelmana on se, että ei sitä kannata korjata, jos työ on paska. Kuten jo sanoin, en voi piirtää kynillä/jne.
Miksi et voi piirtää kynillä? Etkö jostain syystä saa pidettyä kynästä kiinni?
Oho, arvasit oikein, vaikken kertonut. Sama ongelma ei vaikuta hiirellä piirtämiseen, ainakaan niin paljon, että se olisi ongelmien syy.
Itseäni mietityttää, että teenkö itsestäni pellen, vastaamalla jonkun trollin pilaan. No kuitenkin, jos haluat tosissaan pidemmällä aika välillä kritiikkiä töistäsi ja kehityksestäsi, niin kannattaa laittaa cocenptart.org sivustolle noita kuvia.

Ton yhden kuvan perusteella voi sanoa, että sun kannattaisia piirtää mallista, eli peilin kautta, ja hyvistä valokuvista (esim. http://inspirationalartworks.blogspot.com/p/photorefrence.html ). Ja myöskin harkita tarkemmin minkä paksuista ääriviivaa käytät ja missä kohtaa ylipäätänsä käytät ääriviivaa ja missä valööriä esittämään muotoa. Valon ja varjon raja tulisi olla sellainen, että sen voi valon ja varjon periaatteen tunteva ihminen löytää. Valon ja varjon rajan tulisi siis näkyä, vaikka sitten vain hyvin pehmeänä ja epäselvänä. Varjojenrajojen tulisi myös olla harkitumpia siinäkin mielessä, että koita koita matkia mallissa piirrettässä sitä, että missä kohtaa varjon raja on pehmeä ja missä terävä, tällä tavalla tutkit muotoja kun piirrät valööreitä. Mielessä piirtäessä käytä samaa pehmeän ja terävän periaatetta; pyöreän muodon kohdalla käytä pehmeää varjonrajaa ja terävän muodon kohdalla terävää varjonrajaa.

Suosittelisin myöskin käyttämään mielummin lyijykynää ja kneadiitti kumia (hiilikumia). Ja piirtämään jollekkin sileä tekstuuriselle hapottomalla paperille (esim. Fabriano 4 tai Cartiera Magani, löytyy hyllystä temperasta ja tuubista). Lyhyempiä harjotelmia voi tehdä jollekkin vastaavalle, mutta kevyemmälle paperille. Äläkä maalaa hetekeen, koita keskittyä mittasutheisiin, anatomiaa, valööreihin ja muihin perusteisiin aluksi.
Kyllähän tämä viestiketju on todellakin pelkkä provo.. Kertoohan se jo tuo nimimerkkikin.

En ymmärrä vaikuttimia, mutta arvelisin että kyseessä on joku 14-16 vuotias ipana, josta keskustelun herättäminen on kivaa.. No, ole tyytyväinen että porukka on tuhlannut aikaa sinuun..
Täys' provo. 16 vee vidduilija asialla. Kirjottelee seuraavia:

-Haista yksinkertaisesti paska, ei tarviste tulla tänne kusipäätä esittämään.
-No missä sitten? Kerro ihmeessä äläkä vain vittuile.
-Monta tonnia on jo mennyt täysin hukkaan, joten en usko, että haluan enää maksaa euroakaan.
-Olen piirtänyt yli 15 vuotta. Nykyään piirrän noin 3 päivänä viikossa, 20min - 8 tuntia päivässä
Nyt lähti kyllä ilmoitus parista kusipäästä. Ei tarvitse tulla vittuilemaan tänne. Jos ei halua tai osaa auttaa niin sitten voi olla vastaamatta. Merkillistä säälittävää porukkaa.

Toivottavasti viestit poistetaan.
Hei! Tule taiteilija Antero Kahilan piirustuskurssille 10.-17.7.
http://www.kskoolitus.com/piirustuskurssi.html

Kurssiviikon aikana mielenkiintoinen oheisohjelma, retkiä, viinitasting ym. ym. vielä muutamia paikkoja vapaana!
Sun täytyy nyt kyllä hieman analysoida itse tuota sun ongelmaasi, kun tuo "en osaa piirtää" ei oikeen kerro mitään taidepalstalla.

Sama, kun sanoisi "en osaa laulaa" jollakin musiikkipalstalla.. voiko siihen muuta sanoa, kuin ota kurssi, jos et itse kerro tarkemmin ongelmasta.

Idean tai mielikuvituksen puute ei tarkoita taitojen uupumista, mielikuvitus ei ole taito - se on kyky. Jos sulla ei ole tuota kykyä taiteilla niin miksi taiteilla?
Mielikuvitukseni on hyvä, mutta kun alan piirtämään, kaikki katoaa. Enää näkyy vain tyhjä ruutu.

Kun piirrän hahmoa, ajattelen, että aloitan päästä. Mietin hetken. Miltä pää näyttää? Hahmolla on pitkät hiukset. Miltä pitkät hiukset näyttävät?

Piirrän ensin jonkin pallon. Se ei näytä päältä. Sitten piirrän siihen silmän kohdat, nenän ja suun. Jokin ei täsmää. Piirrän vielä pitkät hiuksetkin. Pari tuntia mennyt ja lopputulos ei ole edes http://i54.tinypic.com/28lz76b.jpg

En tiedä, miksi mielikuvitus menee lukkoon heti kun yritän piirtää. Jos en piirrä, pystyn kuvittelemaan mielessäni, että piirrän ruudulle sen kuvan. Näyttää ihan oikealta.

Piirtäessä kaikki katoaa. En enää ymmärrä, minkä muotoisia asioiden pitäisi olla. En ymmärrä, miten varjostukset pitää tehdä tai missä ne ovat. En ymmärrä mitään.

Piirtäminen ei ole minulle tärkeintä vaan se lopputulos. En pääse lopputulokseen, ellen piirrä, joten piirrän. Näyttää tosin siltä, etten siltikään pääse haluamaani lopputulokseen.
Mä luulen, et ongelma on tuo digityöskentely jossa on huomattavasti vaikeempi hahmoitella ideaa kuin paperilla. Sä vaan pyörittelet ideoita mutta et saa rutiinia muuhun kuin nysväämiseen. Se vaan on niin, että aloittelijan on väkisin paukutettava aloitettu työ loppuun. Jos aina pyörittelet sitä hommaa siinä starttiviivalla vaan niin ei tule kokemusta juoksemisesta..
Miksi luulet, että ensimmäinen postaamani kuva näytti niin oudolta? Koska siinä olin väkisin "paukuttanut" työn loppuun. Enää en tiedä, miten saisin siitä paremman.
Mielikuvitus tässä tapauksessa on narsistista harhaa ja se paljastuu piirtäessä. Sinun pitää ajatella piirtämällä ja kehittää lihaksiasi ja hermostoasi siihen tarkoitukseen.
Ymmärsin, että et ole varsinaisesti kiinostunut piirtämisestä sinänsä, vaan haluat ainoastaan toteuttaa sarjakuvaideaisi. Silloin kannattaisi ehkä harkita riman laskemista. Monet sarjakuvapiirtäjät kuvittavat kiinnostavat tarinat hyvin yksinkertaisilla piirroksilla, jopa pelkillä tikku-ukoilla. Netistä voi myös löytää vapaaehtoisia piirtäjiä hyvälle käsikirjoitukselle, mutta sen varmaan tiesitkin jo.

Jos et tosiaan pysty käsittelemään kynää ja piirrät pelkällä hiirellä, se on kyllä todella suuri hidaste piirtämään opettelulle. Piirtäminen on kuitenkin käsityötä ja silloin piirustusvälineen ja käden on toimittava täydellisesti yhteistyössä. Tämän tärkeyttä ei opiskelun alkuvaiheessa ymmärrä, mutta sen huomaa kyllä taitojen karttuessa. Kuvan onnistuminen on jokus hyvin pienestä viivasta kiinni.

Jos haluat kuitenkin piirtää itse, annan pari neuvoa jotka toimivat minulle kun opettelin (ja opettelen edelleen) piirtämään. En voi taata että näistä on apua kaikille, mutta voihan sitä kokeilla.

Piirrä aluksi vain sellaista aihetta joka kiinnostaa sinua. Jos haluat piirtää esim. vain silmiä tai kissoja tai kiviä, piirrä. Kiinnostavaa aihetta jaksaa piirtää kauemmin ja kun opit piirtämään yhden aiheen kunnolla, huomaat oppineesi kaikki muutkin. Samalla periaatteella kaikki kuitenkin toimii.

Sitten yksi ero minkä olen huomannut piirtäjien ja sarjakuvapiirtäjien välillä: oikeasti piirustuksesta kiinnostunut ihminen haluaa oppia ymmärtämään ihmisen anatomian, varjot, perspektiivin... Itse jään monesti istumaan ja miettimään miten joku varjo liikkuu ihmisen kasvoilla, katsomatta mallia tai yrittämättä piirtää sitä. Sarjakuvapiirtäjälle taas piirtäminen ei ole arvokas asia sinänsä, vaan keino toteuttaa jokin tarina. Silloin piirtämistä ei jaksa opetella kunnolla, vaan on saatava heti sarjakuvaan kelpaavaa materiaalia. Monet menestyneet sarjakuvapiirtäjät ovat oppineet piirtämään kopioimalla toisten piirustuksia, ja tämän vuoksi joskus huomaa että he jopa piirtävät hankalissa asennoissa ihmisen kädet ja jalat "väärin päin". Juuri siksi ettei itse piirtäminen ole kiinnostanut tarpeeksi, vain se tarina. Luonnollisesti kiinnostusta on vaikea kehittää tyhjästä, jos sitä ei kerta kaikkiaan ole.

Olet kyllä käyttänyt paljon aikaa opetteluun, mutta voisit ehkä kokeilla piirtää sitä, mihin taitosi mielestäsi riittävät ja sitten yritä jotakin ihan vähän vaikeampaa. Älä aseta tavoitteeksi piirrosta, jonka olet nähnyt esim. manga-pokkarissa. Se ei tee edes hyvää itsetunnolle, sillä mangapiirtäjät ovat uskomattoman taitavia työssään jota ovat harjoitelleet paljon sinua enemmän.

Lopuksi vielä hatunnosto kun olet jaksanut opetella näin kauan ja jaksat edelleen yrittää. Menestystä!
Tavoitteenani on "riittävän hyvä" eli sen täytyy miellyttää minua. Ja huonot varjot, muodot jne. häiritsevät minua suunnattomasti.

Ilmaisen piirtäjän (riittävän taitavan) hakeminen on vaikeaa. Hänen pitäisi sitoutua pitkän tarinan piirtämiseen ja yhteistyön pitäisi toimia kunnolla.

Taidan olla vähän tyhmä, kun en luovuta.
Sait pitkän ja asiallisen viestin, etkä edes kiitä saamistasi neuvoista.

Provot tekevät niin ja jankkaavat vaan samaa asiaa. Piirustustaidoistasi en tiedä mitään, mutta provoilijana olet raakile.
miksi sinun täytyy oppia piirtämään,
piirtäminen on elämä ja kuolema periksi ei anneta
onhan tietysti muita ilmaisukeinoja.
Mä luulen, että hyvin monella pelien ja sarjakuvien "kuluttajilla" alkaa jossain vaiheessa oma mielikuvitus laukata niin lujaa, että tekee mieli aloittaa oma produktio - parempaa viihdettä.

Ongelma vaan on se, että fantasian visualisointi vaatii helvetillisen työn. Tuota työmäärää ei yksinkertaisesti pysty ymmärtämään ennenkuin alkaa itsekin olemaan edes lähellä niiden platkujen töiden tasoa :)

Seinälle voi laittaa sekavan väripläjäyksen ns. taiteena kehuja keräämääm mutta ketä kiinnostaa sen oloinen sarjis? ei ketään ja esimerkiksi ns. sarjakuva-realismi syntyykin vasta 10-20 vuoden harjoittelun jälkeen.
Kokeile hahmottaa hennoilla vedoilla, jyrkkä viiva tappaa luonnollisuuden. Siis kevyen kevyttä hahmottelua, ja himmeän himmeää varjostusta....pikihiljaa alkaa muotoua....toivottavasti mieleinen lopputulos.
Mielestäni töidesi epäaitous johtuu ainoastaan siitä, että sinulla ei ole silmää sille, miten muotojen, varjojen, liikkeen suunnan ja mittasuhteiden kuuluu mennä. Jos piirrät ihmistä, piirrä ensin soikio pääksi, hahmottele vartalo, mieti miten hahmon paino jakautuu, mihin suuntaan kädet ja jalat osoittavat ja keskity sen jälkeen yksityiskohtiin. Kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään, et voi osata kaikkea.
Annan sinulle neuvon: Älä piirrä koska "on pakko" vaan koska saat inspiraation, mielikuvan, halua piirtää jotakin uutta ja ihmeellistä ja luoda jotakin.
Saattaa myös olla niin, että piirtäminen ei ole se sinun juttusi, silloin voit kokeilla vaikka kuvankäsittelyä, valokuvausta, tanssia, laulua, soittamista, mitä vain missä saat toteuttaa itseäsi ja antaa luovuutesi virrata!
Sorry, mutta tämä ongelma ei nyt kyllä auennut meikäläiselle. Joku vedättää nyt hyväuskoisia kuin pässiä narussa. Ei voi kuin nauraa ... ;)
...tämä "Drawingz" on lienee sinullekin tuttu kun katsoo noita 'profiilijuonteita' hänen lähdekoodiensa perusteella.

Ennenkaikkea on hienoa huomata että sinä ainakin seuraat vielä näitä keskusteluja!!!! Voi kuinka olemme kaivanneet teitä hyväntahtoisia ja muutenkin kivoja keskustelijoita täällä. Itse myös kaipailen kovasti tänne "taidemaikka" profiililla aikaisemmin kirjoitellutta hienoa persoonaa jolta sai myös neuvoja mitkä olivat ihan hyödyllisiäkin.

Täytyy myöntää että itsekin olin välillä tuskastunut tähän menoon täällä ja pidin pitkää taukoa että en ottanut osaa näihin juttuihin täällä. Mutta nyt tosiaan näyttää että ehkä täällä sittenkin alkaa taas ne hienot keskustelut niinkuin ennenkin ilman että kukaan alkaa täällä peräämään esimerkiksi vain, omien kummallisten oikeuksiensa perään....joka näin meidän kesken tuntuu ihan utopistiselta!!??

Hienoa "tinat" että edelleenkin olet 'kartalla'!!!!
Vaikka ongelma olisi sinulle käsittämätön, ei sen tarvitse olla silti provo. Jos joku näkee noin paljon vaivaa itse provoiluun niin kyllä se on ko. henkilön häviö eikä vastaajien.
"voi-olla-tai-sittei" nimimerkki! voisitko jo viimein ottaa itse sen lusikan kauniiseen kätöseesi ja tehdä edes pienen katsauksen siihen omaan lautaseesi joka todellakin on myöskin meidän nähtävillä, usko tai älä!
Kuule "Webmaakari", en vittu tajuu pätkään mitä sönkötät kätösistä. Väännä rautalangasta mitä tuolla meinaat?

.. ja mikä ihmeen lautanen??
Webmaakari ampuu taas hutejaan ja yrittää esittää tietävänsä kuka minkäkin kirjoituksen takana on.

Kannattaisi yrittää osua edes kohdalleen, niin uskottavuus säilyisi edes jotenkin!
Tietenkin sinäkin voit olla oikeassa tässä asiassa - who knows!
Piirtämistä ei noin vai "opetella". Sitä oppii sitä mukaa kun piirtää ja jokainen piirtää eritavalla. Tietty piirtämistä voi sillä tavalla oppia että tietää kuinka pitkiä ne jalat ja kädet on et saa sen näyttämääm aidolta ja että miten siitä saa sen kolmiulotteisen. Mutta se että piirtääkö tikku-ukkoja vai aitoja ihmisiä riippuu ihan ihmisestä. Onhan niitäkin luonnonlahjakkuuksia jotka osaa syntymästääs saakka piirtää tosi hyvin ja aidosti. Mutta jos piirtää hyvin ja hienosti ei tarkoitakkaan sitä että pitäisi piirtää aidosti, vaan voihan niitä tikku-ukkoja ja sarjakuviakin piirtää hyvin! <3 ;) KIITOS ja tässä minun mielipiteeni asiaan =) niitähän voi olla erilaisia .
sun kannattaa mennä vaikka yotubeen ja siellä aiheeks aku ja yritä piirtää sitä
Älä välitä,eihän taiteilijan nykyaikana tarvitse osata piirtää tai maalata kunhan osaa roiskia ja keksiä hyviä nimiä taululle..
Itse olen kohta piirtänyt 10 vuotta enkä ole käynyt ainuttakaan kurssia tai opiskellut... olen vain katsonut välillä muiden töitä saadakseni inspiraation. Minusta piirtäjäksi ei voi loppujen lopuksi opiskella, sillä se tulee sydämestä. Musiikki ainakin auttaa minua inspiroitumaan...oletko muuten kokeillut näytellä sen mitä yrität piirtää se helpottaa ainakin minua hahmottamaan kuvan paremmin varsinkin, jos piirrän sarjakuvia. toivottavasti auttoi yhtään :)
Katselin tuossa sinun piirrustuksiasi, täyttä paskaa suoraan sanottuna.. Piirtämistä ei tulisi aloittaa millään tietokone ohjelmalla ja hiirellä piirtämällä (oletan, että et omista piirrtotasoa tietokoneelle.)

Lyijykynä ja paperi ovat parhaimmat aloittamiseen, ja vinkkiä kynän käytöstä suht kevyt ote kynästä ja melko alhaalta pitää kiinni. Hahmottelemalla alkuun, eikä heti lähdetä vetämään sitä tummaa ja lopullista viivaa paperille, vaan useampia kevyitä päällekkäisiä viivoja jotka pikkuhiljaa antavat kohteelle haluttua muotoa, vasta kun hahmottelu on valmis voi alkaa päättämään missä menee niin sanottu lopullinen linja.

Tätä enempää en nyt oikein osaa auttaa, tai sitten en vain jaksa kirjoittaa :D
Hyviä oppimishetkiä sinulle! :D
..aika vanha ketjuhan tämä mutta eihän asia vanha ole, joten..

Samaa mieltä tuosta hiirellä tuhraamisesta ja muutenkin tietokoneella piirtäminen huomattavasti haastavampaa kuin perinteisin menetelmin enkä minäkään suosittele sitä piirtämisen aloitteluun.

Kuten aloittajalla niin myös minulla monta ideaa joista pitäisi visualisoida tarina eikä tietokoneelta voi välttyä jos haluaa painokelpoista jälkeä. Yleensä käytän ohjelmia viimeistelyyn mutta tämä tapa tekee hommassa moninkertaisen, joten oikeestaan ihan ensimmäistä kertaa koetin viedä hommaa eteenpäin 100% softavetoisena ja ohessa proto siitä. Nuo räkivät viivat ei se ongelma, ne saa vedettyä puhtaaksi uudella tasolla vaan tuo hahmoittelu kokonaan tietokoneella.

http://img.3dot.org/1/comix_proto.jpg

Tuohonkin meni koko päivä eiä vieläkään valmis viimeistelyä varten. Sarjakuvan tekemiseen taas aika lasketaan kuukausissa vähintään.
..Tapsa on aina viehättänny noi samat aiheet. :) Eikä siinä mitään pahaa ole, päinvastoin! tällaisiahan me MIEHET haluumme katsella alvariinsa. Ja kun se tehdään noin taitavalla kädellä niin siintähän kiinnostuu jopa meidä naisemmekin! XD
Noh.. tämä sellainen aihe että sen joko katsoo loppuun asti tai sitten ei aloita ollenkaan. Tähän aihepiiriin mulla liittyy tiettyjä tavoitteita eikä taidot vielä riitä, joten harjoittelua vaaditaan edelleen niin piirtäen kuin maalatenkin.
ihan pereseestä piirtäminen on helpoin asia.
Miten opitaan piirtämään? piirtämään opitaan sillä tavalla että... se vain riippuu mitä haluat piirtää jos haluat vaikka piirtää hevosen niin silloin sinun täytyy ensin piirtää näin. 1. maha tämän lainen( mutta sen vain täytyy olla alhaalla ja paljon isompi 2. Jalat jos haluat piirtää 4 jalkaa piirretylle hevoselle sinä piirrät ensin suoran viivan alas sen viereen pienempi viiva ja sitten pitkä viiva ylös ja niin saat neljä jalkaa 2 jalkaa vain saman lailla sitten jos haluat 2 jalkaa niin saman lailla mutta lisäys vain pois sitten vain alat piirtämään kaulaa se on saman muotoinen kuin maha mutta puolet vain siitä sitten u kirjaimen muotoinen pää ja siihen tämän muotioiset korvat > mutat sen vaan mitää mennä ylös sitten suora viiva vain alas kun olet saanut kaulan valmiiksi ja samaan pään niin piirrät vähän pitemmän suroran viivan huom suoran viivan takapuolta kohti sitten ikun hevonen on mielestäsi hyvän pitkä laitat puoli ympyrän perään että siinä olisi takapuoli se puoli ympyrä taka jalkoihin asti sitten kokonainen hevonen on valmis mutta mitäs siitä puuttuu piirrus hevosesta puuttuu koristeet kun piirsit kaulan niin sinä van laitat ylä viivasta pieniä viivoja alas päin mutta harjan täytyy olla lyhyt ei liian lyh6yt sopiva huom sopiva ja sitten häntä piirrus hevosen kokoiseksi ja silmät päähän ja siraimet ja niin ja tämmöinen kuvio> korvan sisään. Nyt hevosesi on valmis(: näin siis piirretään hevonen. Huom tämä hevonen oli vain piirrus hevosen aloittamiseen ei hienoimpiin ja teksitällä on aivan vaikea selittää mutta hyvvä ehkä tuli ilo on minun puolellani että sain neuvoa teitä kiitos!(:
Piirtämään oppii parhaiten sillä, että piirtää vaan mitä tahansa oikeasta elämästä. Perspektiivin, valojen ja varjojen ja muotojen ymmärtäminen tulee kaikista parhaiten sitä kautta. Lisäksi kannattaa piirrellä anatomiaa kirjoista, googlen art projectista kopioida mestareita ja koska Suomessa on niin käsittämättömän huonot mahdollisuudet piirtää elävää mallia, pitää alastonta vartaloa harjoitella netistä löytyvällä matskulla.

50 tuntia viikossa näitä harjoitteita, niin olet 5 vuoden päästä ammattilaistasolla. Omasta päästä piirtäminen kannattaa unohtaa vähäksi aikaa, sitä voi harjoitella myöhemminkin. Ensin perusteet kuntoon.
Peilistä tietenkin omia käsiä ja naamaa nyt ainakin. Jos on isokin peili, niin koko vartaloakin voi piirrellä.
Minä harrastan piirtämistä ja haluaisin oppia enemmän piirtää! Voisiko joku vastata minun viestiin tai kertoa minulle miten voisi oppia piirtää enemmän ja paremmin.....))
Minä harrastan piirtämistä ja haluasin oppia enemmän ja paremmin piirtämään, voisiko joku avustaa minua siinä??
Tosiasiahan on että hyvin piirtämiseen tarvitsee edes ripauksen luonnonlahjoja. Muuten ei voi kehittyä ammattilaisen tasolle vaikka harjottelisi kuinka paljon. Lahjoilla pääsee alkuun ja loput tulee harjoittelemalla.

Ja hiirellähän ei saa mitään hyvää aikaiseksi ellei sitten ole todella todella lahjakas eikä se kyllä silloinkaan kannata. Hanki piirtopöytä.
Tässä on todiste että tietokoneella voi piirtää hyvin...tai oikeastaan piirto pöydällä.Taidan olla luonnon lahjakkuus koska piirtäminen 9 vuotiaana onnistui noin hyvin...pari kolme vuotta myöhemmin olen kehittynyt piirtämisessä lisää.

https://lh4.googleusercontent.com/-8PYmFwjUi98/TQF4Q7GH07I/AAAAAAAAABM/gOhDhpotHts/s912/kolibri.jpg
Tosi kaunis ja upee kuva toi!! Piirtelen ite vaan käsin:)
ei kovin hyvii kuvii....
Se ajatus, että haluan ostata piirtämään, on se virhe. Kerroit että teet paperille muutaman viivan ja se siinä. Piirtämin ei ole samanlaista kuin juoksemista (ei saa pakottaa, tai muuten tulee huonoa jälkeä) Minäkin piirrän muutaman viivan: ja (esim) siitä tuleekin metsän haltian hiuksia. Taidetta ei saa pakottaa, se tulee itsessään. Luonto-aiheisista piirrustuksistra on hyvä aloitella.
Moi jos teet sarjakuvan kannattaa varmaan miettiä minkälaisen hahmon teet sen jälkeen piirrä hahmo eri asennoista kyllä samalla kehittyy piirtämisenkin taito ps: jos et keksi mitään anna kynän viedä mukana
Ota mallia suoraan toisista piirustuksista! Katso miten ne viivat menee ja sitten lähde siitä piirtämään!
Mikä muuten on provo? (Joo teette varmaan nyt facepalmin... XD)
Ehkä vanha aihe jo, mutta kannattaa piirtää mallista! Olen itse todella hyvä piirtämään mallista melkein mitä vain, mutta jos yritän omasta päästäni keksiä jotain piirrettävää niin siitä ei tule yhtään mitään.
iramaria1 sama ongelma. haluisin piirtää surrealistista FanArtia mutta täydellisen tuloksen saamiseen joudun etsimään monta mallia ja liittää niitä yhteen kuvaan. näin moni luulee että on oma tekele mutta silti kaikki hahmojen asennot yms on kopioituja mallista.
Ala tekemään sarjakuvia. Hahmosi voi olla tulevaisuudesta mutta myös menneisyydestä. Sitten vain tarinan nimi; vaikkapa, noh vaikka missä omaa hahmoasi esitellään. Yritä vain! Tämä on hauskaa!
Eikö ihmisille kerro mitään tuo että ketjun aloittaja ei kykene käyttämään kynää? Mikäli joku oikeasti on tosissaan niin miksi tulla haukkumaan ja aukomaan päätä. Edes varmuuden vuoksi jos vaikka onkin feikki. Menkää saman tien sairaalaan haukkumaan kaikki joilla on pää irti eivätkä kykene toimimaan meidänmielestä täysin normaalisti -.- Ärsyttävää settiä heitätte.
miks en opi piirtä vaikka koitan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Useimmissa taidoissa kestää pitkään tulla hyväksi. Mutta toiset vain oppivat nopeammin eri taidot, kuin toiset.
 /   /  /  / Miten opin piirtämään?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta