Olen myynyt oman asunnon. Asunnon luovutus on 31.5.
Nyt alkaa näyttämään siltä, että en välttämättä löydä uutta sopivaa omistusasuntoa tarpeeksi nopeasti.
Eli vuokralle pitäisi siis väliaikaisesti muuttaa.
Ongelma on kuitenkin, että monessa asunnonvuokrausfirmassa on varallisuusrajat. Vanhan asunnon myynnistä minulle jää sen verran paljon käteen, että varallisuusrajat ylittyvät.
Forenomilta katselin vapaita vuokra-asuntoja, mutta niihin ei saa viedä lemmikkieläimiä.
Onko ainoa vaihtoehto vuokrata yksityiseltä?
Tekevätkö yksityiset usein 12kk voimassa olevia vuokrasopimuksia?
Haluaisin toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen.
Onko teillä vinkkejä mistä voisi löytää pk-seudulta, tai sen lähikunnista kaksion tai kolmion muutamaksi kuukaudeksi?
Oma asunto myyty, mistä vuokra-asunto?
5
291
Vastaukset
- joozzzzzzzz
Vuokra-asuntoa on hämmästyttävän vaikea saada tilapäiseeen muutaman kuukauden tarpeeseen. Minäkin vähän ajattelin mennä puoleksi vuodeksi vuokralle kun saan asunnostani kaupat tehtyä. mutta vuokra-asunnon saanti osaoittautui yllättävän vaikeaksi. Päädyinkin ostamaan hyvältä paikalta palvelujen ja juna-aseman läheltä hyväkuntoisen yksiön julkisivusaneeratusta ja sisältäkin uusitusta talosta johon sain kaikki kamani kun on tässä isot kellarivarasto ja lasitettu parke etelään.
Nyt olen tähän yksiööni niin tyytyväinen että en kyllä aikoihin omana asuntonani täällä suomessa muuta tule pitämään. Yhtiövastikekkin vesimaksuineen on vain satanen ja sähkönsiirto sulakkeiden mukaan on pieni. Jos en myöhemmin halua tätä omassa käytössäni pitää niin tämä on helppo vaikka vuokratakkin kun kysyntää tällä paikalla on nimenomaan pienille asunnoille.
Vain yhdelle soitin jolla oli tarjolla vuokra-asuntoja, ja kun tämä alkoi kysellä töitäni ja vakaavaraisuuttani niin minä löin siitä paikasta luurin kiinni ja vuokra-asunnon etsiminen loppui minulta siihen. Minä tein tästä yksiöstä tarjouksen, ja kun se hyväksyttiin ja jo pyyntöäni 20000€ pienempi tarjous oli tehty myynnissä olleesta asunnostani niin molemmat kaupat tein samassa, ja siitä sitten siirsin kamani tänne.
Minulla oli myyntisopimuksessa 2000€/kk sakko sille varalle että en olisi asuntoa saanut tyhjäksi sovittuun päivään mennessä. Se olisi voinut käydä stressaavaksi hakea vuokra-asuntoa vasta myynnin jälkeen, ja ennen myyntiä vokraaminen olisi sekin aiheuttanut turhia kustannuksia, jos asunto ei oliskaan mennyt kaupaksi riittävän hyvällä hinnalla. - ________________
Asunto löytyy aina, kun vaan osaa toimia oikein ja rahaa löytyy. Kerron nyt yksityisen vuokranantajan näkökulman.
Lemmikki on paha rasite, mahdollisesti lyhyt vuorasuhde myös, mutta eivät ole esteitä. Vuokranantaja yleensä ottaa mielummin vuokralaisen, jolla ei näitä rasitteita ole, mutta itse voisin hyvinkin ottaa tuollaisen henkilön noilla rasitteilla vuokralle, jos asunnon saaja toteaa reilusti asiat ja ilmoittaa maksavansa asunnon koosta riippuen 20 - 80 euroa / kk, pyyntiä enemmän. Se ei ole isoraha, jos todella haluaa tietyn asunnon muutamaksi kuukaudeksi. Kannattaa ymmmärtää, että kyse molempien edun balanssista.- joozzzzzzzz
Kyllä minun täytyy sanoa että en itse kyllä vuokraile lyhytaikaiseen käyttöön. Vuokrasopimukset teen niin että minulla on 6kk irtisanomisaika ja vuokralaisella on 1kk. irtisanomisaika. Mieluummin haluaisin että myös vuokralaisella olisi tuo 6kk irtisanomisaika, mutta käytännössä tämä on tapana tehdä aina näin vuokralaisen eduksi. Kyllä minäkin uskon että olisin löytänyt vuokra-asunnon vaikka vaan puoleksi vuodeksi jos olisin enemmän kysellyt ja tehnyt hyviä tarjouksia. Toisaalta ymmärrän kyllä nuo vakaavarisusukyselytkin, se vaan että minä en omista asioistani halua kertoa mitään.
VVO tai Sato? Vapaita on ilman varallisuus- ja tulorajojakin.
Älä kerro, että muutat mahdollisesti muutaman kuukauden kuluttua pois...
Tee vain sopimus toistaiseksi.- 1018
Niinpä. Miksi edes kertoa tuollaista, kun sehän voi helposti venähtääkin puoleenvuoteen tai ylikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519