On luopunut kuulemani mukaan raamatun opetuksesta. Mitä muuta harhaoppia hän levittänyt kun naispappeutta ja homojen siunausta ?
Piispa Askola ei pääse juhliin Lauritsalaan
35
117
Vastaukset
- Shrink
Feminismi on opetuksen nimi.
"Irja Askola on toiminnallaan ja lausunnoillaan osoittanut sellaista piittaamattomuutta ja välinpitämättömyyttä Raamatun sanaa kohtaan, ettei hänen kutsumistaan voida mitenkään perustella oikeaksi tai hyväksyä", perustelivat kolme allekirjoittanutta seurakuntaneuvoston jäsentä. He katsoivat asian olevan niin vakavan, ettei Askolan Lauritsala-yhteyksillä ”saa olla mitään merkitystä”.
Tuo lainaus on niiden työntekijöiden syistä, mikseivät halunneet Askolaa sinne.
Muutenkin ihmettelen feminismiä, miten sitä voi harjoittaa vapaasti, kenenkään siihen puuttumatta, vaikka se on vihajärjestö miehiä kohtaan ?
Mikäli sovinismin ääneen huudettaisiin noin paljon, kuin feminismin eteen tehdään, niin siitä saattaisi joutua käräjille.
Feministit pitävät kovinta meteliä tasa-arvosta, mutta heitä se ei koske mitenkään ?
On se outoa ?- rtttrrr
Luottamushenkilöiden, ei työntekijöiden - huom huom!!!
- Pieni suuri nainen
Shrink 15.4.2011 08:49 kirjoitit
"Muutenkin ihmettelen feminismiä," jne.
Feminismiä on ja on ollut monenlaista.
LUE esim. http://www.helsinki.fi/sukupuolentutkimus/klassikkogalleria/key/index.htm
Ellen Key (1849-1926)
Ihailtu ja kiistelty eurooppalainen feministi - herttainenhertta
Aatami9 kirjoitti:
MInäkin olen feministi, joten ilmeisesti kuulun vihajärjestöön itseäni kohtaan?
Jep, niin se taitaa olla. Mutta ainakin olet hyvässä seurassa.
http://theantiroom.files.wordpress.com/2008/08/bill_bailey_l.jpg
(Biil Bailey on ollut muuten paitsi maailman parhaassa sitcomissa Black Booksissa, myös vakiovieraana Stephen Fryn isännöimässä QI:ssa. Olen pariin otteeseen jumittunut pahasti tietokoneen ääreen, kun olen katsonut vanhoja jaksoja YouTubesta.) herttainenhertta kirjoitti:
Jep, niin se taitaa olla. Mutta ainakin olet hyvässä seurassa.
http://theantiroom.files.wordpress.com/2008/08/bill_bailey_l.jpg
(Biil Bailey on ollut muuten paitsi maailman parhaassa sitcomissa Black Booksissa, myös vakiovieraana Stephen Fryn isännöimässä QI:ssa. Olen pariin otteeseen jumittunut pahasti tietokoneen ääreen, kun olen katsonut vanhoja jaksoja YouTubesta.)Maailman paras sitcom? Katsoin imdbstä tietoja ja sarja vaikuttaa etäisesti tutulta, mutten ole tainnut nähdä yhtään jaksoa. Discshopissa oli koko sarja 16,95 €, pistin tilaukseen.
- herttainenhertta
Aatami9 kirjoitti:
Maailman paras sitcom? Katsoin imdbstä tietoja ja sarja vaikuttaa etäisesti tutulta, mutten ole tainnut nähdä yhtään jaksoa. Discshopissa oli koko sarja 16,95 €, pistin tilaukseen.
Mitä jos et tykkää? En ota vastuuta enkä lupaa ostaa sitä sinulta pois, koska minulla on tuo setti jo. Kerro sitten, mitä tykkäsit.
herttainenhertta kirjoitti:
Mitä jos et tykkää? En ota vastuuta enkä lupaa ostaa sitä sinulta pois, koska minulla on tuo setti jo. Kerro sitten, mitä tykkäsit.
Voihan sen vaikka antaa jollekulle synttärilahjaksi ja pistää vahingon kiertämään, jos ei tykkää.
Kuinkas Extras putoaa? Se on suosikki-sitcomini. Auf Wiedersehen, Petin ykköskausi on kanssa todellinen helmi, mutta sehän onkin enämpi draamakomedia.- herttainenhertta
Aatami9 kirjoitti:
Voihan sen vaikka antaa jollekulle synttärilahjaksi ja pistää vahingon kiertämään, jos ei tykkää.
Kuinkas Extras putoaa? Se on suosikki-sitcomini. Auf Wiedersehen, Petin ykköskausi on kanssa todellinen helmi, mutta sehän onkin enämpi draamakomedia.Extras on taas sellainen, jonka minä olen missanut tyystin. Nopealla vilkaisulla näyytäisi siltä, että putoilisi hyvinkin.
Auf Wiedersehen on helmi totta tosiaan, mutta jättää minulle aina tunteen, että en tajua kuin puolet huumorista, johtuen siitä, että siinä on irvailua ja lempeää pilkkaa koko sen aikaista englantilaista poliittista, sosiaalista ja kulttuurillista todellisuutta kohtaan. Sama pätee toki jossain määrin lähes kaikkeen hyvään brittikomediaan. - häirikköuskis
Aatami9 kirjoitti:
MInäkin olen feministi, joten ilmeisesti kuulun vihajärjestöön itseäni kohtaan?
oi ihana aatami! Sankarina ratsastamassa meidän sorretun sukupuolen avuksi.
Feminismi on tarpeellista niin kauan kuin miehen euro on naisen 70 senttiä. Niin kauan kuin hoiva-alan ammatit ovat häpeällisesti alipalkattuja.Niin kauan kuin naispappeja sorretaan.
Niin kauan kuin sorretaan siksi,että on tyttö,tai nainen. herttainenhertta kirjoitti:
Extras on taas sellainen, jonka minä olen missanut tyystin. Nopealla vilkaisulla näyytäisi siltä, että putoilisi hyvinkin.
Auf Wiedersehen on helmi totta tosiaan, mutta jättää minulle aina tunteen, että en tajua kuin puolet huumorista, johtuen siitä, että siinä on irvailua ja lempeää pilkkaa koko sen aikaista englantilaista poliittista, sosiaalista ja kulttuurillista todellisuutta kohtaan. Sama pätee toki jossain määrin lähes kaikkeen hyvään brittikomediaan.Tässä aika hyvä pätkä Extrasista. "I've seen it all."
http://www.youtube.com/watch?v=Fg_cwI1Xj4M- herttainenhertta
Aatami9 kirjoitti:
Tässä aika hyvä pätkä Extrasista. "I've seen it all."
http://www.youtube.com/watch?v=Fg_cwI1Xj4MXD Voi Jean-Luc...
häirikköuskis kirjoitti:
oi ihana aatami! Sankarina ratsastamassa meidän sorretun sukupuolen avuksi.
Feminismi on tarpeellista niin kauan kuin miehen euro on naisen 70 senttiä. Niin kauan kuin hoiva-alan ammatit ovat häpeällisesti alipalkattuja.Niin kauan kuin naispappeja sorretaan.
Niin kauan kuin sorretaan siksi,että on tyttö,tai nainen.Jep, kannatan sukupuolten välistä tasa-arvoa ja tasavertaisia oikeuksia. Silloin olen käsittääkseni feministi.
- nettifrendi
"Muutenkin ihmettelen feminismiä, miten sitä voi harjoittaa vapaasti, kenenkään siihen puuttumatta, vaikka se on vihajärjestö miehiä kohtaan "
Kaikkinainen paha pitää ensin tehdä jollain tapaa kannatettavaksi, ennenkuin sen hyvän varjolla voidaan päästä tavoitteisiin. Silti en sanoisi asiaa noin jyrkästi kuin miten sen esitit. Kaikki etujärjestöt ajavat siihen kuuluvien eturyhmien asiaa, ja jättävät eturyhmien vastaisten oikeudenmukaisuuksien ajamisen ystävällisesti muiden tehtäväksi.
Sukupuoliseen syrjintään pitää puuttua sukupuoleen katsomatta. Ainakin toisinaan feministit ovat profiloituneet pitämään sovinismina miesnäkökulman tuomista tasa-arvokeskusteluun, mutta eikö feminismin pitäminen vihajärjestönä ole kutakuinkin sama juttu?
Kuitenkin, onko reilua? :
- Miehet häviävät melkein järjestänsä huoltajuuskiistat.
- Miehet joutuvat maksamaan elatusmaksut.
- Naimisissa olevat miehet ovat virallisesti isiä, vaikka lapsi olisi peruja naisen uskottomuudesta.
Yleensä nuo kaikki eivät kerralla toteudu, mutta siltikään tällaisia epäkohtia ei tasa-arvoliikkeet näytä huomioivan. Ainakaan en ole sellaista nähnyt mediassa koskaan, mutta sehän on eri asia.
Kun vielä huomioidaan se, että nainen päättää abortista, niin on mahdollista seuraavanlaiset tapaukset:
- Pariskunta päättää yhdessä yrittää lasta, jonka nainen sitten omalla päätöksellänsä tappaa pillerillä kohtuun, tai muuten.
- Miestä on kohdeltu parisuhteessa kaltoin ja nainen vielä hankkiutuu parisuhteen ulkopuolella raskaaksi ja synnyttää lapsen. Myöhemmin nainen jatkaa uskottomuuttansa ja jättää miehen. Miehen tehtäväksi jää maksaa elatusmaksut.
- Miehensä jättänyt nainen, miehen lapsen äiti, päättää olevansa riittävän lesbo aloittaakseen suhteen kanssa. Mies on menettänyt huoltajuuden. Naiset hakevat järjestelyä, että he molemmat olisivat lapsen huoltajia. Sitten naiset eroavat. Lapsilla on yksi isä, kaksi äitiä, joista toinen on biologinen, mutta ei yhtään perhettä. Kenties biologisen äidin entinen kumppani eli tämä 'uusi äiti' hakee yksinhuoltajuutta.
Osa näistä kuvatuista tilanteista tuntuu eksoottisilta, jopa utopistisilta, osa tuiki tavallisilta perhetragedioilta. Joka tapauksessa niillä on iso merkitys maassa, jossa on maailman kolmanneksi korkein avioeroprosentti (Suomenmaa 8.4.2005).
http://195.236.185.74/ktuutiset.nsf/9eba8c4dc67d4937c2256ca9004dc04d/a733673db851f620c2256fd9002ac920?OpenDocument
Voi vain ihmetellä kuinka paljon onkaan vaiettua tuskaa, sanomatonta häpeää, sanoinkuvaamatonta surua. Lausumatonta vihaa ei ole. Siitä saamme lukea päivittäin. Median mukaan perheissä tapahtuu jatkuvasti kaikenlaista jännää.
Kannatan siis ehdottomasti naisten tasa-arvoa, mutta miesten myös.- nettifrendi
"aloittaakseen suhteen kanssa."
P.O.
aloittaakseen suhteen naisen kanssa En tiennytkään, että hän on levittänyt feminismiä.
eli syntilista on seuraava
- naispappeus
- feminismi
- homojen ja lesbojen siunaus.
Mahtaako vielä löytyä lisää ?
AimoMatti- Hyvää arvoskaaosta:
Jotenkin tuntui siltä, kuin edelistä pitkää kirjoitusta lukiessa, joku olisi ajanut panssarivaunulla ylitseni, liperit liehuen naisellisesti, vai telaketjuen jälkien jäädessä lukijaan.
- nettifrendi
Hyvää arvoskaaosta: kirjoitti:
Jotenkin tuntui siltä, kuin edelistä pitkää kirjoitusta lukiessa, joku olisi ajanut panssarivaunulla ylitseni, liperit liehuen naisellisesti, vai telaketjuen jälkien jäädessä lukijaan.
En ehkä ole aivan telaketjufeministi, mutta ainakin telaketjupasifisti.
- Shrink
Nettifrendi, kirjoitat jälleen hyvin, sekä perusteellisesti:
"Sukupuoliseen syrjintään pitää puuttua sukupuoleen katsomatta. Ainakin toisinaan feministit ovat profiloituneet pitämään sovinismina miesnäkökulman tuomista tasa-arvokeskusteluun, mutta eikö feminismin pitäminen vihajärjestönä ole kutakuinkin sama juttu?"
Tuo on totta ja vähän tarkoituksella sanoin tuon kaiken jyrkästi, kun tuota kokemustakin aiheesta löytyy tähän ikään riittävästi, neljä lasta(tyttöjä) ja myös tuo avioero.
Kohdallani se kävi kuitenkin joustavasti, emmekä riidelleet mistään, sekä olimme 20v erittäin hyvät ystävät, eron jälkeen....
Asia muuttui hänen aloitteestaan, vasta pari vuotta sitten, erosimme v-82......
Feminismi mielestäni tänäpäivänä "tuottaa", vai pitäisikö sanoa aiheuttaa lesbo suuntausta, ainakin on sille hyvä formaatti.
Mikäli puhumme Raamatun kannalta tasa-arvoista, niin tasa-arvo on nimenomaan sitä, eikä tasavertaistamista.
Olemme siis tasa-arvoisia, mutta Jumalan kiitos, niin erilaisia.......siis mies ja nainen, mielestäni noin juuri on hyvä.
Mies on nimenomaan jo hävinnyt osapuoli, voisi melkein sanoa, kaikissa tapauksissa, eikä tuo tunnu enää hyvältä.
Siksi sanoin, jos aletaan vaatimaan samalla tavalla sovinismin nimissä asioita, edessä taitaa olla käräjäreissu, mutta miksi on näin ? - totuuden puhuja
AimoMatti kirjoitti:
En tiennytkään, että hän on levittänyt feminismiä.
- naispappeus
- feminismi
Mahtaako vielä löytyä lisää ?
AimoMattiPapin valan rikkominen.
Piispan valan rikkominen.
- bile¤hile
No itse Irjahan se tästä taas mediatempun teki. Ei media tästä muuten mitään olisi tiennyt, koska kutsuttuhan hänet joka tapauksesa sinne on. Itse pohtii nyt ehkä jättävänsä pirskeet väliin.
- Niin kovin iloinen
Ihanaa, että hän pääsee sinnekin ! Kumpa ei vain panisi nyt sinne mennessään päälleen mitää vanhaa ja lihan tahraamaa ihokasta, ja vaeltaisi sinne Koorahin synnissä, nauttien vääryyden palkka, kuten Bileam. Katos Juudan varottavaa kirjettä, ihan vaan kertauksen vuoksi.
- Balttis kertoilee...
Vanha "lihan tarjaama ihokas" oli myös mahollisesti päällä arkivaatteena Raamatun kertomuksessa: jossa eräs mies, meni sisään kerran, väärään paikkaan: järkyttävän realistisessa kertomuksessa, armottomasta Kuninkaasta, joka järjeseti häät Pojalleen:
>> "Menkää teiden risteyksiin, ja kutsukaa häihin ketä tapaatte." Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
Mutta kuningas meni katsomaan pöytävieraista, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin. Ja hän sanoi hänelle: "Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita? Mutta hän jäi sanattomaksi. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: "Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet olos pimeyteen". Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Sillä monet ovat kutsut mutta harvat valitut." - Eikös vaan ?
Kylläkai sillä Irjalla on sentään jotain, ainakin puhtaan näköistäkin päälle pantavaa - Laurisalaan juhliin kelpaavaa.
Ei naisilla yleensä ole mitään päällepantavaa, puhun kokemuksesta, olen asunut naisen kanssa yli 30 vuotta.
AimoMatti- Parasta päälle pyhät
Aina samanlaista se on mielläkin, kun jonnekin pitäisi mennä, vaikka ei mietä ole vaimoni kanssa minnekään Lauritsalaan juhlimaan kutsuttukaan.
- Kiitos jos puututte
Moderaattorit.
Voisiko palstalla suitsia tätä räikeää piispa Irja Askolan herjaamista . Tämä on mennyt aivan liian henkilökohtaisuuksin ja on törkeää.- Shrink
No johan nyt jotakin, mikähän tässä keskustelussa on herjaamista esteri ?
Mikäli koet jonkun kirjoituksen herjaavaksi, ilmoita siitä vaikka sinne poliisiin, kun olet sitä täällä jatkuvasti esitelmöimässä. - Istu ja pala
Olisi myös oikein perustella, miten ja missä on loukattu Irja Askolaa, jonka julkisuuden henkilönä, ja arvojohtajana esiityssään tuleekin kestää sekä edesottamuksiinsa, että viranhoitoonsa liittyvää kritiikkiä vastaan, ilman että heti ryhdytäään hänen "herneprinsessoinaan", sensurointia vaatimaan.
Otetaan vaikka vertailukohdakai Ruben Stiller, joka tuon tuostakin on pilakannut julkisuudessa, erästä kuollutta juutalaista, josta on tehty Jumala, ilman että tähän on sensurointia kurkku suorana huudettu, kirkon taholta ainakaan.
- Yksilöi väitteesi
Kerro missä, ja miten?
Tässä syntilista 15.4.2011 klo 17.22
- naispappeus
- feminismi
- papin valan rikkominen
- piispan valan rikkominen
Itse en noista ymmärrä olen vain kerännyt täällä esitetyt synnit yhteen listaan.- Shrink
AimoMatti kirjoitti:
Tässä syntilista 15.4.2011 klo 17.22
- naispappeus
- feminismi
- papin valan rikkominen
- piispan valan rikkominen
Itse en noista ymmärrä olen vain kerännyt täällä esitetyt synnit yhteen listaan.AimoMatti, erittäin hyvin ymmärrät.......
btw. minäkin olen elänyt naisten täyttämässä maailmassa AINA, mutta feminismi on lähes samaa keskustelua, mitä käytiin siellä kuuluisamman omenapuun alla, silloin joskus.......................
-onko Jumala tosiaan kieltänyt ?
-onko Jumala tosiaan sanonut ?
- Uloskutsutut
Ei se mitään, eikä Jeesuskaan ole sielläpäin.
Venäjän kirkot voisi tietää tähän vastauksen. Sieltähän on noottia pukannut asiasta.
- Shrink
Ovat varmaan hyvinkin tietoisia "Mäkisen kootusta", uskoisin niin....
Seuraava nootti on edellistä kovempi, arvelisin ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1127237
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t374245törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/373732Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu4001970- 321457
- 351448
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi641420Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1781106Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121098Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:111030