Perkeleen Opel!

Opel78

Kuinka monelle käynyt niin että kun on Opelin ostanut uutena niin ruostunut 2 vuodessa IHAN PASKAKSI!? Mulla 2009 vuosimallin Opel Astra ja pohja on ruosteessa. Edellisissä Astroissa (2002 ja 2005) ruostui tuo pohja myös ja moottori hajosi sitten 300 000 kilometrin jälkeen tuosta 2002 ja 2005 se hajosi 340 000 kilometrin jälkeen. Mikä vittu näitä paskoja vaivaa? Muilla samanlaisia kokemuksia Opeleista? Perkele.

67

4665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mullakin

      Mullakin yhdestä astrasta, 2004vm, ruostui ovet ja pohjasta vähäsen puolentoistavuoden jälkeen. Sen jälkeen meni merkki vaihtoon. :)

      • tiesivätpelätä

        Calibra oli hyvännäköinen ja kulkeva, mutta ei mennyt hyvin kaupaksi. Eipä enää montaa näy, ruostuivat kaikki vaikka tehtiin ja suojattiin Suomessa.


    • Vohvelipohja

      Montako kertaa pitää kokeilla ennen kuin uskot? Minulle olisi riittänyt merkinvaihdon syyksi yksikin kaksi- tai kolmivuotiaana ruostunut auto.

    • opelisti13+24

      Ostin v. 2000 Astra Club 1.6 8V uutena.
      Olen nyt 11 vuotena ajellut sillä 210 tkm.

      Jakohihna vaihdettu 120 tkm:n kohdalla eka kertaa ja
      viikon kuluttua on aika seuraavaan jakohihnanvaihtoon.

      Pakoputken takapää ja takapönttö uusittu v. 2008.
      Pissapojan moottori vaihdettu v. 2007.
      Takaiskarit vaihdettu v. 2008.

      Mitään muita ongelmia ei ole ollut.
      Ruostetta ei pahemmin ole (täysgalvanoitu kori) ja katsastuksista mennyt
      aina läpi huomautuksitta.

      • rosterikori

        Voi hyvänen aika. Usko sinä vaan siihen ruostumattomaan täysgalvanoituun koriin. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa auton korin galvanointi? Onhan kattopellitkin täysgalvanoituja. Eihän nekään varmaankan ruostu.


      • jokumuu.

        Meillä tuli -98 Astran takakaariin pienet kuplat. Tarkemmalla tutkimuksella huomattiin että maali ei ollut rikki vaan oli lähtenyt ruostumaan sisältäpäin.

        Autossa oli 12v:n koritakuun viimeinen vuosi menossa joten asiasta käytiin kitisemässä maahantuojalle. Heidän edustajansa kommentoi autoa katsoessaan että pinta näyttää ehjältä eli pitäisi mennä takuuseen. Otti sitten vaurioista kuvat ja lähetti ne jollekin takuuviskaalille, joka ilmoitti että ei mene takuuseen koska on lähtenyt ruostumaan kiveniskemistä.

        Tätä herraa ei sitten millään saanutkaan puhelimella kiinni eikä lukuisiin soittopyyntöihin koskaan vastattu, ja lopulta auton omistanut vaimoni (joka halusi välttämättä hoitaa asiaa itse) väsyi ja jätti homman sikseen, auto kun oli jo vanha ja menossa muutenkin vaihtoon. Itse olisin mielelläni käynyt puhumassa isoilla kirjaimilla...

        Muuten auto toimi yllättävänkin hyvin ja halvalla. Laiska (1.6 8v) ja meluisa se kyllä oli, ja etupenkit olivat huonot, joten minä en sillä mielelläni ajellut.


      • jarrutkin?

        Vai alkuperäset? Sinulla valikoiva muisti.


      • opelisti13+24
        rosterikori kirjoitti:

        Voi hyvänen aika. Usko sinä vaan siihen ruostumattomaan täysgalvanoituun koriin. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa auton korin galvanointi? Onhan kattopellitkin täysgalvanoituja. Eihän nekään varmaankan ruostu.

        "Usko sinä vaan siihen ruostumattomaan täysgalvanoituun koriin."

        Ei tämä ole uskon asia.
        Astra on tässä vieressä, eilen kun oli kevään eka tosikaunis päivä
        pesin sen yltä ja päältä.
        Alustanpesun jälkeen konttasin alle ja myönnän toki että siellä täällä
        on hiukan pintaruostetta, ei mitään vakavampaa, onhan auto
        jo 11 vuotta vanha.

        Minulla on niin paljon autokokemusta (vuodesta 1962) että uskallan
        tehdä valistuneen arvauksen että tämä menee paaliin
        täysinpalvelleena vasta joskus 2016-1017 kun mittarissa on
        n. 300 tkm.
        Senhetken autotarjonnasta sitten vasta riippuu onko seuraavakin
        auto Opel.


      • opelisti13+24
        jarrutkin? kirjoitti:

        Vai alkuperäset? Sinulla valikoiva muisti.

        "jarrutkin? Vai alkuperäset? Sinulla valikoiva muisti."

        Jarruille ei ole koko 11 vuoteen tehty mitään .
        Eilen kesärenkaiden vaihdon yhteydessä tarkistin hihnat ja palat ja ei ole
        vielä mitään syytä vielä tehdäkään mitään, etulevyihin on toki jo
        kulunut melkoinen olake.
        Myös eka reipas koeajo kesäkelillä todisti kaiken olevan OK.


      • gokkomobiili
        opelisti13+24 kirjoitti:

        "jarrutkin? Vai alkuperäset? Sinulla valikoiva muisti."

        Jarruille ei ole koko 11 vuoteen tehty mitään .
        Eilen kesärenkaiden vaihdon yhteydessä tarkistin hihnat ja palat ja ei ole
        vielä mitään syytä vielä tehdäkään mitään, etulevyihin on toki jo
        kulunut melkoinen olake.
        Myös eka reipas koeajo kesäkelillä todisti kaiken olevan OK.

        Oletpa aika huoleton autoilija jos edes jarrunesteitä ei ole vaihdettu 11 vuoteen.


      • opelisti13+24
        gokkomobiili kirjoitti:

        Oletpa aika huoleton autoilija jos edes jarrunesteitä ei ole vaihdettu 11 vuoteen.

        "Oletpa aika huoleton autoilija jos edes jarrunesteitä ei ole vaihdettu 11 vuoteen."

        Saattaa olla.
        Minulla on sellainen periaate että ei hyvin toimivaa kannata korjata.
        Kaikki autoni (monta) ovat palvelleet 10..15 vuotta ilman jarruongelmien
        häivääkään ja yhteenkään en ole jarrunesteitä vaihtanut.


      • gokkomobiili
        opelisti13+24 kirjoitti:

        "Oletpa aika huoleton autoilija jos edes jarrunesteitä ei ole vaihdettu 11 vuoteen."

        Saattaa olla.
        Minulla on sellainen periaate että ei hyvin toimivaa kannata korjata.
        Kaikki autoni (monta) ovat palvelleet 10..15 vuotta ilman jarruongelmien
        häivääkään ja yhteenkään en ole jarrunesteitä vaihtanut.

        Ilmankos niitä jarruputkia poksahtelee katsastuksen koeponnistuksessa. Sanoisin tallaisen autoilijan toimivan joko tietämättömyyttään tai ei piittaa itsensä ja muiden turvallisuudesta mitään.


      • opelisti13+24
        gokkomobiili kirjoitti:

        Ilmankos niitä jarruputkia poksahtelee katsastuksen koeponnistuksessa. Sanoisin tallaisen autoilijan toimivan joko tietämättömyyttään tai ei piittaa itsensä ja muiden turvallisuudesta mitään.

        "Ilmankos niitä jarruputkia poksahtelee katsastuksen koeponnistuksessa."

        Tiedostan kyllä asian, mutta sinulla on väärää tietoa.
        Tuo ei ole ongelma vanhoilla jarrunesteillä, vaan kiehumispisteen
        aleneminen ja veden kertymisestä johtuva jäätyminen pakkasilla.


      • autoteknikko
        opelisti13+24 kirjoitti:

        "Ilmankos niitä jarruputkia poksahtelee katsastuksen koeponnistuksessa."

        Tiedostan kyllä asian, mutta sinulla on väärää tietoa.
        Tuo ei ole ongelma vanhoilla jarrunesteillä, vaan kiehumispisteen
        aleneminen ja veden kertymisestä johtuva jäätyminen pakkasilla.

        Tämä on kyllä parasta mitä olen kuullut jarrunesteistä 50-vuoteen.


      • opelisti13+24
        autoteknikko kirjoitti:

        Tämä on kyllä parasta mitä olen kuullut jarrunesteistä 50-vuoteen.

        :-)


      • blacksaba
        opelisti13+24 kirjoitti:

        :-)

        eipä ole täälläkään yhteenkään autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä. Joka kerta on silti jarrut toimineet, kun niitä on tarvittu. Vanhemmissa laitteissa jarrut saatiin jopa lukkoon, toisin kuin näissä uudemmissa ABS:llä varustetuissa..


      • viikonputki
        blacksaba kirjoitti:

        eipä ole täälläkään yhteenkään autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä. Joka kerta on silti jarrut toimineet, kun niitä on tarvittu. Vanhemmissa laitteissa jarrut saatiin jopa lukkoon, toisin kuin näissä uudemmissa ABS:llä varustetuissa..

        Mitäs sitten kun tulee se ensimmäinen kerta kun jarrut ei toimi?


      • i70
        opelisti13+24 kirjoitti:

        "Usko sinä vaan siihen ruostumattomaan täysgalvanoituun koriin."

        Ei tämä ole uskon asia.
        Astra on tässä vieressä, eilen kun oli kevään eka tosikaunis päivä
        pesin sen yltä ja päältä.
        Alustanpesun jälkeen konttasin alle ja myönnän toki että siellä täällä
        on hiukan pintaruostetta, ei mitään vakavampaa, onhan auto
        jo 11 vuotta vanha.

        Minulla on niin paljon autokokemusta (vuodesta 1962) että uskallan
        tehdä valistuneen arvauksen että tämä menee paaliin
        täysinpalvelleena vasta joskus 2016-1017 kun mittarissa on
        n. 300 tkm.
        Senhetken autotarjonnasta sitten vasta riippuu onko seuraavakin
        auto Opel.

        Heitä paalaukseen ne perkeleen ooppelit perkele migreeni tuli niistä paskoista mulle.Jeesus perkele että ihmiset on tyhmiä jotka ostaa toyotia esim corollat avensikset,aurikset.Helevetti 80km rajoituksella aina ajavat 70km/h kun mittarit näyttää niin vitusti väärin ja vielä kun ajo-ominaisuudet on niinkuin potkukelkassa niin tuntuuhan se helevetti hirviän kovalta kyydiltä.Luulevat poloset tieten että toista sataa km/h on vauhdit jo.


      • i70
        blacksaba kirjoitti:

        eipä ole täälläkään yhteenkään autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä. Joka kerta on silti jarrut toimineet, kun niitä on tarvittu. Vanhemmissa laitteissa jarrut saatiin jopa lukkoon, toisin kuin näissä uudemmissa ABS:llä varustetuissa..

        et ymmärrä mikä on abs voi perhana miksi nää autoista mitään puhut.


      • jiu87trfgvbnhj
        i70 kirjoitti:

        Heitä paalaukseen ne perkeleen ooppelit perkele migreeni tuli niistä paskoista mulle.Jeesus perkele että ihmiset on tyhmiä jotka ostaa toyotia esim corollat avensikset,aurikset.Helevetti 80km rajoituksella aina ajavat 70km/h kun mittarit näyttää niin vitusti väärin ja vielä kun ajo-ominaisuudet on niinkuin potkukelkassa niin tuntuuhan se helevetti hirviän kovalta kyydiltä.Luulevat poloset tieten että toista sataa km/h on vauhdit jo.

        Voi hellanlettas sentään. Ei sitä ylinopeutta saa ajaa muillakaan merkeillä. Ehkäpä itseäsi fiksummat ovat jo oppineet ajamaan rajoitusten mukaan. Nopeusmittari muuten heittää 4km/h. Useimmilla se heittää paljon enemmän, koska menevät ohi.


      • jmhgfdsdfgh
        opelisti13+24 kirjoitti:

        "Oletpa aika huoleton autoilija jos edes jarrunesteitä ei ole vaihdettu 11 vuoteen."

        Saattaa olla.
        Minulla on sellainen periaate että ei hyvin toimivaa kannata korjata.
        Kaikki autoni (monta) ovat palvelleet 10..15 vuotta ilman jarruongelmien
        häivääkään ja yhteenkään en ole jarrunesteitä vaihtanut.

        Joo sulla on sellainen periaate, että ei haittaa mitään jos vetiset jarrunesteet kiehahtaa tiukassa paikassa tai sylinterit ruostuu vaihtokuntoon.


      • hgtfrdesazxcvb
        blacksaba kirjoitti:

        eipä ole täälläkään yhteenkään autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä. Joka kerta on silti jarrut toimineet, kun niitä on tarvittu. Vanhemmissa laitteissa jarrut saatiin jopa lukkoon, toisin kuin näissä uudemmissa ABS:llä varustetuissa..

        Ilmeisesti Ooppeleita ei tarvitse huoltaa ollenkaan, tai sitten huolto-ohjelma sisältää lähinnä valohoitoa.


      • jmhgfdsdfgh kirjoitti:

        Joo sulla on sellainen periaate, että ei haittaa mitään jos vetiset jarrunesteet kiehahtaa tiukassa paikassa tai sylinterit ruostuu vaihtokuntoon.

        Opettelehan poika se jarrujen toiminta, vähän fysiikan ja kemian perusteita ja tule sitten vasta esittämään ajatuksiasi eikä pelkkiä aivopierujasi kuten nyt.


      • lixi
        opelisti13+24 kirjoitti:

        "Usko sinä vaan siihen ruostumattomaan täysgalvanoituun koriin."

        Ei tämä ole uskon asia.
        Astra on tässä vieressä, eilen kun oli kevään eka tosikaunis päivä
        pesin sen yltä ja päältä.
        Alustanpesun jälkeen konttasin alle ja myönnän toki että siellä täällä
        on hiukan pintaruostetta, ei mitään vakavampaa, onhan auto
        jo 11 vuotta vanha.

        Minulla on niin paljon autokokemusta (vuodesta 1962) että uskallan
        tehdä valistuneen arvauksen että tämä menee paaliin
        täysinpalvelleena vasta joskus 2016-1017 kun mittarissa on
        n. 300 tkm.
        Senhetken autotarjonnasta sitten vasta riippuu onko seuraavakin
        auto Opel.

        Nyt on vuosi 2016. Onko auto vielä ajossa vai paalattuna?


      • Anonyymi
        jiu87trfgvbnhj kirjoitti:

        Voi hellanlettas sentään. Ei sitä ylinopeutta saa ajaa muillakaan merkeillä. Ehkäpä itseäsi fiksummat ovat jo oppineet ajamaan rajoitusten mukaan. Nopeusmittari muuten heittää 4km/h. Useimmilla se heittää paljon enemmän, koska menevät ohi.

        Kannattaa laittaa uusi Scania V 8 moottorilla. Ei tarvitse sätkäkoneilla ajella.


    • Ascona, Vectra, Omeg

      Mulla oli itsellä peräjälkeen 3 käytettynä hankittua Opelia ja oikeastaan ainoa ongelma niissä tosiaan oli ruoste. Tosin luulin että uusissa sitä ongelmaa ei enää ole.

      • rosterikori

        Jos auton koria ei tehdä ruostumattomasta teräksestä tai meriveden kestävästä alumiinista tulee taatusti olemaan ruosteongelmia. Toki korin voi tehdä myös muusta materiaalista kuin metallista.


    • no pop

      tai voi vaan olla ostamatta ooppelii

    • 11+12

      Roiskeläpät eteen lisävarusteena heti uutena. Estää kummasti ruostumista auton pohjassa.

    • 20

      Noo, kulutussopulit saavat nyt vaikka rautakangenkin ruostumaan puhki.

    • lep0

      OoPaskaEläLähe tai OnnettomanPojanEnsimmäinenLelu;o)

      • Entinen opelisti

        On Poistettava Ehdottomasti Liikenteestä!


      • ..................
        Entinen opelisti kirjoitti:

        On Poistettava Ehdottomasti Liikenteestä!

        Oitis
        Poistettava
        Euroopan
        Liikenteestä


      • 2211klo2227
        Entinen opelisti kirjoitti:

        On Poistettava Ehdottomasti Liikenteestä!

        opel = oitis pois euroopan liikenteestä


    • Opel vectra-04

      Mulla ollut 3 opelia eikä yksikään ole vielä poistunut liikenteestä,kun on noi huollot muistanu tehdä.
      Mikään auto ei kestä jos sitä ei huolla ja nää vähä vaivaa....Iten ei oo kyllä tarvinnu nähdä vaivaa,,EHÄN MIE TIIÄ

    • oldshcool

      mulla -88 kadett ja todella siistissä kunnossa! jos autoa pesee ja vahaa säännöllisesti oikein! eipä tota ruostetta näy olevan kuin pikkusen takahelman päässä... ajettu sentään jo 134tkm! työssäni näen kuinka uudet autot ruostuvat jo alle vuoden ikäisenä oli sit MB tai joku muu paskarottelo... ja jos joku näkee vaivaa pilkuista tai muusta kirjotusvirheistä ostakoot partateriä ja menkää saunan taakse...

    • Uskooko joku?

      Opelit ruostuivat ärhäkästi aina G- Astran tuloon asti joka tapahtui v. 1998. Tämän jälkeen Astrat ovat olleet autojen parhaimmistoa korin korronkestävyyden suhteen.
      Aloittajan provoviesti voi olla peräisin vain kilpailijan kynästä, olisikohan Vag- henkilö asialla?

    • ykas

      ympyrä ja salama,siitä huolet alkoi,kaikki autot on vanhemmiten ooppeleita

    • ExOpel62

      Omat kokomeukset Opelista.
      Kaksi Kadettia:
      Toisessa takajarrujen ja bensaletkujsen kanssa ongelmia, kustannukset muutania satasia määräaikaishuoltojen lisäksi - ei mitään muuta. Autot ostettu noin 3-vuotta vanhoina ja myyty pois 6-7-vuotta vanhoina 160.000-170.000km mittarissa. Molemmissa pieniä ruostevaurioita lähinnä takalokasuojissa - ei aiheuttanut toimimenpiteitä.
      Kaksi Astraa:
      Ensimmäiseen vaihdettiin kuskin puolen oven lukko - ei mitään muuta koko aikana määräaikaishuoltojen lisäksi. Ei ruostetta.
      Toiseen vaihdettiin sitten riittävästi osia, puola kahteen kertaan ja kun en heti vaihtanut vuotavaa jäähdytintä päästiin kansiremonttiin. Ei tässäkään ruostetta ollut, mutta kuluja tuli riittävästi.

      Neljällä Opelilla tuli ajettua noin 600.000km ja kaikilla oli ennen minua takana jo jonkin verran kilometrejä - kaikille autoille löytyi ostaja kun halusin niistä eroon. Jälleenmyyntiarvo ei ole vanhemmilla malleilla kovin kaksinen.

      Yhteenvetona voi sanoa, että alkupään autot olivat herkempiä ruostumaan ja loppupään autoissa oli enemmän teknisiä huolia. Yhden (turha) kansiremontti nosti kuluja turhan paljon, muuten varsin halvat huollattaa ja ylläpitää.

      Tästä huolimatta tämän hetkinen auto ei ole Opel - vaikka kovasti syyhytti tuo Astran turbo ja sen teho/kulutus - mutta pitää sitä muitakin autoja välillä kokeilla.

      Vertailuna voin sanoa, että esim Nissan oli teknisesti huono sekä herkästi ruostuva, mutta mukava ajella eivätkä kustannukset olleet korjauksista huolimatta erityisen kovia. Toyotasta en pitänyt, pehmeä löllö joko hyllyi joka suuntaan, sekä teknisiä vikoja ja ruostui - ei minulle sopiva autoa. Fordi oli pieni sisältä ja kulutukseltaan iso, ja ne pyöränlaakeri/vetonivelongelmat olivat jotain uskomatonta - ei kiitos. Dodge - en viitsi edes kommentoida, tästä autosta halusin nopeasti eroon ja onneksi myös pääsin. Muita merkkejä ei ole tullut omistettua, ajettua kylläkin.

    • kohta ent. opelisti

      Mulla on mennyt 2 kertaa jakopää paskaksi puolentoista vuoden sisällä syynä oli heikko osa, vaihdettiin vahvempi osa pitäisi kuulema kestää. Vectra 2,2 direct Vm. 2006.

      nykyautot ei ole kestäviä kun ovat muuttuneet monimutkaisimmiksi

      • Ladist

        Lada on hyvä, ei turhia mukavuuksia


    • viiatti on ikuinen

      juutuubista löytyy hyvä biisi ooppelista...työnnä suohon jo se helvetin ooppeli...hah hah...

    • Retkuilija

      B kadetin jälkeen pelkkää paskaa. Helvetti kun riepoo se rallyen myyminen...

      • aevbnm,.l-ä'ÖÄ

        B kadetti oli helevetin kylmä talvella oli aikoinaan pari kpl. Sitten oli c-kadet hieman lämpimämpi, paras kadeteista oli D-kadet -83 sillä perinteisellä 1.2s puikkokoneella, muuta harmia ei ollut kuin laahaavat etujarrut ja tietysti ruostuminen jonka takia siitä piti luopua.


    • senor sepe

      Ooppeli ei ruostu...

      • senor sepe

        Toisin kuin mun vuoden 1977 mercedes, se on umpiruosteessa mutta kone ei vie öljy kuin litran tankillisella. Palkittu kumivaimokaan ei oo siitä valittanut... eikä äiti


    • memrAD

      Opelit ei ruostu, kun laittaa lokarit sekä suorittaa alustakäsittelyn.

    • yks muija

      Hauskoja juttuja.
      Ostin Opel Corsan -89-90 mallin käytettynä vuonna -91.Sillä oli ajettu muistaakseni jotain 20000 km. Laitatin alustakäsittelyn muutaman vuoden ajettuani ja ajan sillä vieläkin.Aina on alustan puolesta mennyt katsastuksesta läpi,muuta korjattavaa on kyllä ollut.Alustan käsittely varmasti kannattaa ainakin jos ajaa etelä- suomen suolatuilla teillä.

    • Opelmies29

      Kyllä Opel on maailman paras automerkki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,

      • Ynnälasku

        Viestiketjun aloittanut ajoi vuonna 2002 uutena ostamallaan autolla 300 tkm KOLMESSA VUODESSA, kunnes vaihtoi uuteen vuonna 2005. Tällä hän ajoi NELJÄSSÄ VUODESSA 340 tkm. Keskimäärin siis n. 100 tkm paikkeilla/vuosi.
        Joillekin tulee kilometreja paljon, joko autolla tai "kynällä".


    • Vm

      Ostin käytetyn Astran n. 6 vuotta sitten vuosimalli 1998.
      Nyt ajettu 370000 km.
      Dieseli 2 litranen, keskikulutus n. 6 l / 100 km.
      - ei yhtään ruostetta pelleissä
      - kulutus 6 l / 100 km, edullisia kilometrejä.
      - lämmin talvelle.
      - jämäkkä ja hyväå ajettava.
      - kiihtyy paremmin kuin edellinen 1.6 l Toyota.
      - ollut aikaisemmin 5 Toyotaa, yksi uutena.

      OLEN TOSI TYYTYVÄINEN OPELIIN:

      • Astra mummo

        Minulla vm - 99 2l Opel Astra Huollot tehty ajalaan. Ei ruostetta ( vasta katsastettu ja hyväksi kehuttu ) Talvella lämmin. Mukava ajaa ja näin naisenakin helppo ajaa kaupungissa. En ymmärrä miksi näin pitää Opelia mollata. Tutulla vasta kaksi uutta Audia peräkkäin Isompi ja pienempi malli. Molemat koko ajan pajalla. Eli vikkaa vikkaa oli vain kaliimmassakin pirsissä. Miksi maksaa itsensa kipeäksi kun saa vähemmälläkin ajettavan auton. Nyt olen vaihtamassa uutta farkku turbo Astraa.

        Terkkuja toivottelee Astra mummo


    • kaikka sutsuri

      tosi lahoja nuo 2000 luvun pooppelit,meinaan kaveril on ollu työmatka autona vm00 vekkuli.Ostattaes v 06 oli n300tkm mittaris,ny on 500tkm.Ei hitsattu,takaluukus jo kyl ruosteen alkuja(maalipintaa ei vahattu kolmeen vuoteen)auto ollu huonol hoidoil(halpa jo ostettaes)helmi peli ollu muuten(vp44 ala bosc hajonnu,puolan pojat aivot kolvannu)muuten jarru/iskari/taka-akseli pus´la rempoil menny.Niin ja yli 200tkm lastutettuna,tosin maantieajoa.Öljyä lulunu kokoajan se litra kymppi tonnil,mitä frendi pitäny myös vaihtovälinä(gm kurat 25e/5l motonetistä.tuo kuulemma ajetaan loppuun(tai 600tkm)ja annetaan pois.Halpaa on ajo ollu,kaikki rempat itse tehty(tai mä tekee)kulutus 80-100 maantiel siinä 5 nurkil.Ja ei töissä ole montaa reikää 2000 luvun ooppeöeis näkyny,ne vähät ollu 100%omegoita.

    • Kaverilla 2003 ooppeli menny aika hyvin kontorilla läpi, vaikka mittarissa yli 223000 km. Oma audi saanu aina vikalapun, mutta toisaalta se on vm. -92 ja ajettu yli 300000 km ja aina katastaja sanonu, että kannattaa korjata, ku kori on ku uus. Eli ei se ooppeli ole huono auto, riippuu vain siitä, kehtaako semmosta omistaa...

      • Vitunluuserirotta

        Ennemmin opel kuin joku vitun köyhän luuseri audin.


    • 00ppElisti

      Mulla ollu vuosien varrella A ja B mallin Vectroja useita. Käytettynä hankittuja. Eipä juuri voi muuta kuin kehuja antaa. Ovat tosin olleet ns. parempia versioita...2 litran kone jne. Ovat suorituskykyisiä ja erinomaisia ajettavia, lämpimiä ja pieniruokaisia.

    • Opel-nautinto

      Mikä teitä oikein vaivaa, jotka haukutte Opeleita. Pitäkää mölyt mahassanne ja antakaa meidän, jotka haluamme ajaa Opeleilla, ajaa niillä. Ainakin minulla on Opeleista vain hyviä kokemuksia. En minäkään hauku teitä, jotka ajatte japseilla (vaikka sitä suuresti ihmettelenkin).

    • ..

      No otitko opiksesi? On niitä autoja kanssa saatavana, ei ole pakko Opelilla ajaa.

    • Ruosteroope

      Hihi mikä trolli! Kyllä nyt ahistaa...ostapa vaan mersu, fordi, japsi... niin näet sen tosi ruosteen :) - taitaa muuten aloittajalla semmoinen oikeasti ollakin, josko autoa ollenkaan, kun pakko trollailla täällä... onnea amisviiksien kasvatukselle!

      • gghjjkff

        no vittu mersun palloniveltenki vaihtoon tarviit jo rälläkän perkele:D


    • Nisonisti

      Ooppelit eivät ole ruostuneet 9vm jälkeen,toisin kun kävi 2006vm nissan almeran kanssa,runko ruostui puhki 2010 vähän ennen kuin moottori leikkasi kiinni 100tkm kohdalla.

      • Jmjmj

        98vm


    • ex ooppelimies

      no joo en jaksunu lukee ku puoleen väliin mut mietippä sinä ku olitkaa et mitä tapahtuu jos teet äkki jarrutuksen ja siellä onki vettä jarrunesteen sijaan :D

    • Jokke19578

      Ei uudet Opelit ruostu niinkuin nämä 90 luvun loppupuolella tehdyt. Uudessa vuosimallista ylöspäin 2004 on paras galvanisointi, lukekaapa testejä mitä on tehty autoille ja katsastus konttoriltakin saa hyvin tietoa ja niitten tuloksista, että näin pojat, mutta täytyy sanoa, että monia merkkejä jotka pitäisi ns. "paaluttaa" heti kun ne tulee ulos tehtaan tuotanto linjalta. Tosi surkeitä esityksiä.

    • jokkr19578

      Niin ja haistakaa kaikki vittu vitun homot

    • Justus195

      Norjassa on sanonta että kaikki autot ruostuu mutta Opelilla on Record

    • Anonyymi

      Näitä autoja vaivaa merkistä riippumatta kun ruosteenestokäsittely jätetään tekemättä uutena. Ruoste saa nopeasti otteen koteloihin ja alustaan. Suojauksen hinta ei ole kallis jos verrataan mitä uusi auto maksaa. Maantielle levitettävä suola on autojen tuho. Lisäksi asiaan vaikuttaa miten autoa säilyttää. Tämä on yksinkertainen asia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      133
      10609
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5100
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      43
      2301
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      106
      2103
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      2006
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1452
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1134
    9. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1081
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      997
    Aihe