Coton-kasvattaja huijasi Kennelliittoa

HauHauHau

Suositussa rodussa epäselviä polveutumisia

Espoo, 26.4.2011 - Polveutumisen varmistaminen on viime vuosina kehittynyt ja yleistynyt. Kennelliiton rekisteröintilistalla 22. sijalla viime vuonna olleessa coton de tuléar -rodussa on ilmennyt epäselviä sukutauluja jopa 700:lla rodun koiralla.

Epäselvyydet tulivat ilmi, kun huomattiin, että yhden kasvattajan kaikkia polveutumisen varmistamiseen käytettyjä näytteitä ei ole otettu Kennelliiton ohjeiden mukaan. Kennelliittoa on myös erehdytetty rodun pentueita rekisteröitäessä. Ilmi tullut polveutumisen varmistamisen väärinkäyttö tarkoittaa, että kyseisen kasvattajan viime vuosina kasvattamat koirat sekä niiden jälkeläiset siirretään Kennelliiton EJ-rekisteriin.

http://www.kennelliitto.fi/FI/kennelliitto/uutiset/2011/coton_260411.htm

70

15930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkyttäväää

      Miten on mahdollista että asialla on vetkutettu noin kauan ????????
      MIKSEI kennelliitto ole toiminut jo silloin ja laittanut stoppia hommalle.

      Vasta v.2010 erottanut ko kennelinpitäjän. jep jep.
      Tuollaisella yhdistyksellä ei ole mitään virkaa sanon minä.
      Toivottavasti se joukkokanne nyt tuottaa tulosta.

      Kyllä kiukuttaa ja lujaa.

      • cottonin kanssa

        Niinkö ?!

        Mikä sinua asiassa kiukuttaa ? Oletko asianosainen?


      • järkyttävää
        cottonin kanssa kirjoitti:

        Niinkö ?!

        Mikä sinua asiassa kiukuttaa ? Oletko asianosainen?

        Miksei minua saisi kiukuttaa??

        Oletko sinä asianosainen ?


      • cottonin kanssa
        järkyttävää kirjoitti:

        Miksei minua saisi kiukuttaa??

        Oletko sinä asianosainen ?

        Ei en ole asianosainen.

        Turha vouhkaaminen netissä kummastuttaa.


    • osallinen

      Miten niin muka turha vouhkaamista.
      Polveutumisen kanssa on syytä olla tarkkana, jotta saadaan koirat pysymään terveinä.
      Kasvattajan toiminta aiheuttaa paljon harmia ja päänvaivaa sekä muille kasvattajille että Cotonien omistajille.

      • sini,kouvola

        Olen kassasi samaa mieltä,asiasta ei voi vouottaa liikaa,koska kyseessä on luontokappale ME ihmiset olemme vastuussa eläinten hyvinvoinnista. Itse olen ostanut kyseisestä kennelistä pennun 2010 ja meidän koirakin taitaa olla,NIITÄ " pilattuja koiria" koiramme on aivan ihana ja rakastettu vaikka polveutumassa "epäselvyyttä" EI paperi koira!!!!!!!!.


    • Cottonin omistaja

      Itselläni on nyt vajaan vuoden vanha cotton-uros, joka siirrettiin tapauksen vuoksi EJ-rekisteriin.

      Luulin 1300 eurolla saavani koiran, jonka sukutaulu ja vanhempien terveys on tarkistettu kunnolla, mutta näin ei sitten ilmeisesti olekkaan. Ei sillä, että tämä koirastani tekisi yhtään merkityksettömämpää, mutta juurikin sen takia päädyimme paperilliseen koiraan, että saamme varmistettua tietoa myös koiran vanhemmista.

      Ryhmäkannetta valmistettaneen paraikaa, ja myös minä siihen otan osaa.

      • mimmuli9

        Hei. luulen että olemme ostaneet koiran samasta pentueesta. Olisi kiva jutella?


    • cottonin om.

      ej-rekisteri cotton täälläkin. pikkusen laittaa ketuttamaan kun koirasta maksettu täysi hinta. minun mielestä kasvattaja korvausvelvollinen.

      • kikkelitonttu

        Ymmärrettävästi ketuttaa!


    • ahne saa palkkansa

      moi,

      ryhmäkanne on menossa. kaikki ehdottomasti mukaan, minäkin aion liittyä. soitin myös poliisille, tässä täyttyvät rikoksen merkit ja kehoittivat tulemaan tekemään rikosilmoituksen->rikosilmoitusta huomenna siis tekemään. Etsikää ja lukekaa sopimuspaperi jonka kasvattaja on allekirjoittanut, hän on korvausvelvollinen kun on jättänyt oleellisia tietoja kertomatta!!!

    • hauhauhau

      Kyseisen vilpillisen kennelin nimi löytyy rotuihdistyksen hallituksen pöytäkirjoita, jotka ovat julkisesti netissä. Eli täältä: http://www.toydogs.net/esittely/hallitus09.html

      Kohdasta:
      "Coton de tuléar-pentueiden epäselvä polveutuminen"

    • Käsittämätöntä...

      Ampuuko Kennelliitto nyt tykillä hyttystä? 700 Cottonia EJ-rekisteriin!! Onko näiden kaikkien polveutumisessa todellakin epäselvää? Minä en usko että on! Mikähän mahtaa olla Kennelliiton vastuu asiassa? Jos pentu hyväksytään FI-rekisteriin, niin eikö sen polveutuminen pidä sitä ennen varmistaa? Eihän tuollaisesta rekisteristä ja Kennelliitosta muuten ole yhtään mitään hyötyä. Vai hyväksyykö Kennelliitto kaikki FI-rekisteriin vaikka polveutumista ei ole varmistettu?
      Ei muuta kuin kaikki osallistumaan ryhmäkanteeseen ja vaatimaan korvauksia aiheuttamastaan kustannuksista, haitasta ja vaivasta vilppiä tehneeltä kasvattajalta.

      • vituttaa ihan kybäll

        EI AMMU.
        Kennelliitto on päin vastain ollut HIDAS toimissaan ja nyt nähdään tulokset, kun ei olla toimittu radikaalimmin ajoissa.

        Minä taas uskon että on. Käyppä katsommassa koiranetistä. Tiedot muutettu 2003 lähtien, eli kyse on lähemmäs 10 vuoden kestoisesta jutusta, johon ei olla puututtu tarpeeksi painokkaasti heti.


      • Käsittämätöntä...
        vituttaa ihan kybäll kirjoitti:

        EI AMMU.
        Kennelliitto on päin vastain ollut HIDAS toimissaan ja nyt nähdään tulokset, kun ei olla toimittu radikaalimmin ajoissa.

        Minä taas uskon että on. Käyppä katsommassa koiranetistä. Tiedot muutettu 2003 lähtien, eli kyse on lähemmäs 10 vuoden kestoisesta jutusta, johon ei olla puututtu tarpeeksi painokkaasti heti.

        Tätä nimenomaan tarkoitan kun perään Kennelliiton vastuuta. Miksei asiaan ole heti puututtu riittävällä vakavuudella ja seurattu ko. kasvattajan tekemisiä? Kyllä Kennelliitto mielestäni on myös osaltaan vastuussa tässä asiassa.
        Ja ihan 100 varmaa myös on ettei näiden kaikkien 700 EJ-rekisteriin siirretyn cottonin polveutumisessa ole epäselvyyttä. Sinä mielessä Kennelliiton täysin ylireagoi asiaan ja siten aihettaa melkoisesti harmia ko. koirien omistajille.


    • wuf wuf...........
      • vilppi ei kannata

        Niin tälle kyseiselle kasvattajalle annettiin mahdollisuus tutkituttaa ko koirat, mut tais viitata kintaalla koko asiaa.
        Eniten mua harmittaa se, että tästä kärsii niin muut kasvattajat kuin koirien omistajat, joita tämä asia koskettaa ja joilla ei ole oikeasti ollut mitään tietoa tämän yhden idiootin tekosista....


      • raivostuttaa suurest
        vilppi ei kannata kirjoitti:

        Niin tälle kyseiselle kasvattajalle annettiin mahdollisuus tutkituttaa ko koirat, mut tais viitata kintaalla koko asiaa.
        Eniten mua harmittaa se, että tästä kärsii niin muut kasvattajat kuin koirien omistajat, joita tämä asia koskettaa ja joilla ei ole oikeasti ollut mitään tietoa tämän yhden idiootin tekosista....

        Joo on annettu ja venattu vuositolkulla saako mitään aikaiseksi. Jos pyörät olisi laitettu pyörimään heti eikä 10v päästä, niin vahinko olisi ollut paljon pienempi.
        Sormienläpi katsovilla rotujärjestöillä ei ole mitään virkaa sanon minä.
        Eikä sen puoleen hyssyttelevällä kennelliitollakaan.
        Sen oli pakko tehdä jotain nyt, kun asia oli niin iso.
        Eivätpä toimineet aiemmin................kertoo moisesta liitosta paljon !!!!

        JA HUOM !!!
        Tämä rotu ei ole ainoa takuulla, missä on epäselvyyksiä !!!!
        Ei ole vain jääneet kunnolla kiinni, vaikka varmaan on epäilyksiä. Ja tekeekö Kennelliitto mitään...........no, ei tietenkään jos se vain on mahdollista..........

        Koiramme lehdessä on näitä juttuja ollut ja sanktiot ovat minimaalisia aiheutettuun vahinkoon nähden !!!!!


    • koskaan kasvattajalt

      Joukkokanne on varmaankin ainoa keino alkaa saamaan joku tolkku tähän koirabisnekseen,jossa ostajia vedätetään helpon rahan toivossa, ja siinä sivussa kehittyy todella sairaita geenivikaisia kantoja, mikä lienee päinvastainen tavoite miksi kennelyhdistys/jalostusyhdistykset ovat perustettu..
      Toivottavasti tästä tulee sellainen ennakkotapaus että se havahduttaa kasvattajat ja asiakkaat ja kuluttajalautakunnan. Ei tämä rifelin ole ainoa jolla epäselvyyksiä, mutta vaatii todella vahvan näytön ennekuin mitenkään toimitaan,jos silloinkaan Ja tuona aikana syntyy näitä epäselviä pentueita ja pettyneitä asiakkaita aina vaan lisää..

      Entäs kun kasvattajat käyttävät kyllä rekisteröityjä, mutta luonne- ja rakennevikaisia koiria rahan takia kasvatuksessa? Eikö siinä tosiaan ole mitään lakia jolla sen voi estää? Muutaman aika härskin 'kasvattaja'keskustelun olen seurannut ja sitäkin härskimpää toimintaa..... esim. koiralta, jolla on ainakin viisi näkyvää rakennevikaa, vainoharhainen ja vihainen ja pelokas luonne,perinnöllisiä sairastumistaipumuksia yms. löytyy koirat.netistä jo ainakin viis pentuetta. Tai niitä sairaannäköisiä tuskin tolpillaan pysyviä loppuupennutettuja tuskin aikusia narttuja,joille toivoisi vain armonlaukauksen. Tai niitä muita järkyttäviä pentutehatailun tuotoksia ties millaisine vikoineen,sii morjens. Tais kakan liaksiten pentujen paskanpolttamia takapuolia. Tai kennelin koirien haavoja ja vammoja epäluonnollisesta hierarkiasta ja yksinolosta johtuen ahatissa tiloissa sekavana laumana
      Good luck vaan ostajille, en niitä pentuja ottaisi.Jossain vaiheessa näääs jysähtää totuuskin esiin. Ja tulee tässäkin tapauksessa aiheelliseksi vähän tehdä perusteellisempaa tutkintaa,mm. koirien todellinen alkuperä ja veronkierto pimeillä pennuilla. Ja tämäkin kaikki kasvattajlta joka on rekisterissä, tunnettu, hyvässä maineessa(lukuisista valituksista huolimatta jotka on ammuttu alas henkilökohtaisella uhkailulla)ja joita Ei kennelliitossa tutkita, yrityksistä huolimatta, vielä. Tulee senkin aika. Ehkä silloin kun kennelyhdistys itse joutuuu rahalliseen vastuuseen osuuudestaan toimintaan/toimimattomuuteen.

    • Ouch!!

      Mitä te näillä kanteillanne meinaatte saada aikaiseksi? Koiran takaisin Jalostusrekisteriin? Tehdyt asiat tekemättömäksi? Pikkusielut taas liikenteessä!! Kuinka paljon on suomessa ihmisiä joiden isä ei ole se kenet on kirkonkirjoihin merkitty? VASTAUS: tuhansia. Ja summa oli tosiaan 175 koiraa EJ-rekisteriin ei 700 niinkuin on annettu ymmärtää!! Tulee nyt vähän viivellä mutta aihe ilmeisesti edelleen ajankohtainen kun Koiramme-lehtikin taas siitä tykkäs kirjoitella. Ja tietääkö kukaan MIKSI tämä kaikki? Koska Kennelliitosta "TUNTUU siltä että näin on toimittu, joten veden pitäviä todisteita ei ole. Ja jos näin ei ole todellisuudessa, Kaikki EJ-rekisteriin siirretyt koirat siirtyvät takaisin Jalostusrekisteriin.
      Totta on että kasvattajilla menee mainetta näissä hommissa, ja kukaan ei halua enää cotoneita. Mutta yhden virhe ei ole kaikkien virhe. Hieno rotu kun joka tapauksessa on kyseessä

      • 25

        En omista cottonia, mutta eiköhän näitä ihmisiä oo järkyttäny se että mistä oloista se oma koira onkaan tullu tai minkälaiselta kasvattajalta. Ja kyllä mun ainaki tekis pahaa jos saisin tietää tai epäiltäs että mun koiran emo on vastuuntunnottomalla kasvattajalla, joka ei oo toiminu oikein. Samalla tavalla tekee aina pahaa lukee näitä muitaki pentutehdas juttuja tai kuulla näistä kasvattajista, jotka ei oikeesti haluu ku vaan tehdä rahaa.


    • Cartsa

      Omistan kaksi kys kasvattajalta ostettua ja EJ listalla oleviaa cottonia ja molemmat ovat sairaita koiria. Asia on selvinnyt kun koirat ovat saaneet ikää. Mikä mahtavinta, on todeta eläinlääkärissä sitä ja tätä rakenteellista vikaa vaikka eläinlääkäri on muka koirat tarkistanut .... tai ainakin siitä on paperit. Koirat ovat joka tapauksessa aivan ihania enkä vaihtaisi niitä pois. Kun sairaudet selvisivät unohdettiin pentujen teettäminen ja molemmat ovat nyt leikattuja. Toivon koirillemme pitkää ikää vaikka toisen puolesta pelkään pahinta. Suuttumus kasvattajaan kohtaan kasvaa aina vain lisää kun näitä juttuja luen. Toivottavasti tästäkin tapauksesta taas opitaan jotain!!

      • Rifelin bugi

        Cartsa minkä nimiset koirat omistat ? meilläkin on Rifelinistä ostettu EJ-koira. Voit meilata [email protected]


      • Cartsa
        Rifelin bugi kirjoitti:

        Cartsa minkä nimiset koirat omistat ? meilläkin on Rifelinistä ostettu EJ-koira. Voit meilata [email protected]

        Moi! Huomasin ton sun vastauksen vasta nyt, onko tuo sun meiliosote oikein? Ajattelin, että voisin vaikka meilaillakkin sulle noista meijän koirista...


    • Menestystä

      Kasvattaja on selkeästi korvausvelvollinen asiassa. Toivottavasti ryhmäkanne menestyy ja asialle saadaan asianmukainen loppu.

      • kikkelitonttu

        Sinä sen sanoit!


      • kuuluuko mitään uutt

        Onko näihin juttuihin tullut uutta tietoa???

        ANYONE???


      • kikkelitonttu
        kuuluuko mitään uutt kirjoitti:

        Onko näihin juttuihin tullut uutta tietoa???

        ANYONE???

        En ymmärrä aijempaakaan!


      • la
        kikkelitonttu kirjoitti:

        En ymmärrä aijempaakaan!

        ainakin osa koirista on saatu takaisin rekisteriin mutta vaiva on melkoinen kun pitää viedä koiria testeihin jotka maksavat kuitenkin, eikä varmasti kaikkia saada sinne mukaan. oma koirani myös joutui ej mutta pääsi er. mielestäni aihe on kaiken vauhkoamisen arvoinen, näinkin tuoreen rodun (suomessa) monet uudet kasvattajat ovat perustaneet jalostustyönsä tämän idiootin kasvattien pohjalle. miettikää kun heidän koko työnsä menee hukkaan? itse en käy näyttelyissä joten asialla ei omalla kohdalla ole väliä mutta asiasta kärsivien kasvattajien kohtalo harmittaa. toivon että karman koura kostaa kyseiselle kasvattajalle ja hän kärsii ansionsa mukaan!


      • Sai-n
        la kirjoitti:

        ainakin osa koirista on saatu takaisin rekisteriin mutta vaiva on melkoinen kun pitää viedä koiria testeihin jotka maksavat kuitenkin, eikä varmasti kaikkia saada sinne mukaan. oma koirani myös joutui ej mutta pääsi er. mielestäni aihe on kaiken vauhkoamisen arvoinen, näinkin tuoreen rodun (suomessa) monet uudet kasvattajat ovat perustaneet jalostustyönsä tämän idiootin kasvattien pohjalle. miettikää kun heidän koko työnsä menee hukkaan? itse en käy näyttelyissä joten asialla ei omalla kohdalla ole väliä mutta asiasta kärsivien kasvattajien kohtalo harmittaa. toivon että karman koura kostaa kyseiselle kasvattajalle ja hän kärsii ansionsa mukaan!

        Tietääkö kukaan, myykö ko. kasvattaja pentuja edelleen? Paperittomina siis?


      • tommoinen löytyi

      • Tietoa..
        Sai-n kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, myykö ko. kasvattaja pentuja edelleen? Paperittomina siis?

        Myy toisella nimellä, myös paperillisia..


      • Halusin paperittoman
        Sai-n kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, myykö ko. kasvattaja pentuja edelleen? Paperittomina siis?

        Myy välikäsien kautta. Ostin pennun ja sain eläinlääkärillä kuulla tästä hommasta. Koira on kuitenkin ollut tähän asti OK, toivottavasti ei ilmene myöhemminkään mitään...


      • Riio-o-hoi
        Halusin paperittoman kirjoitti:

        Myy välikäsien kautta. Ostin pennun ja sain eläinlääkärillä kuulla tästä hommasta. Koira on kuitenkin ollut tähän asti OK, toivottavasti ei ilmene myöhemminkään mitään...

        Olisipa mielenkiintoista tietää, kuinka monta pentuetta on syntynyt kennelin lopettamisen jälkeen... Koska ostit pentusi? Tai koska se on syntynyt?


      • OnnellinenOmistaja

        Tähän minäkin kaipailisin lisätietoja. Itse viime vuonna koirani kyseiseltä kasvattajalta ostin mutta myi eri nimellä ja vasta nyt tutkittuani asiaa hoksasin yhteyden. Valittamista ei ole mutta haluaisin kuulla lisää mahdollisista terveysongelmista. Hyvin pidettyjä eikä luonnevikoja ole ilmennyt, päinvastoin hyvin hoidettuja ja virkeitä pentuja ja mahtavia perhekoiria.


    • ei ainakaan laillise

      Esitys kennelnimen poistamisesta

      SKKY:n hallitus on esittänyt Kennelliiton hallitukselle, että Seija Virran kennelnimi Rifelin poistetaan käytöstä, koska Virta ei enää täytä kennelnimen saantiehtoja, sillä Kennelliiton kurinpitolautakunta on kokouksessaan 6.5.2010 erottanut Virran Kennelliiton jäsenyydestä ja määrännyt hänet rekisteröintikieltoon 31.12.2020 saakka.


      http://www.toydogs.net.client.kotisivut.com/tiedote/hallitus1003.html

    • Kennel Rifelin

      Luin järkyttyneenä kaikki ylläolevat tarinat koska oma erittäin rakas Cotton-poikani on myös ostettu tältä Rifelin-nimiseltä "huijari-kenneliltä" syksyllä 2005. En edes ollut tietoinen siitä että koirani oli siirretty EJ-rekisteriin, mutta se ei minua niin paljon harmita kuin se asia että tämä kasvattaja sai toimia niin kauan ilman että viranomaiset/kennellitto puuttuivat asiaan. Itse panin kyllä merkille kennel Rifelinin kurjat, pentutehdas-maiset olosuhteet. Rakastuimme silti ensisilmäyksellä pieneen pentuumme, joten emme halunneet perua ostopäätöksemme. Oma ihana koirani sairastui tosi vakavasti jo 3 päivää luovutuksen jälkeen, 9 viikon ikäisenä. Pentu oli niin täynnä suolinkaisia että eläinlääkärin mukaan saimme olla kiitollisia että hän jäi eloon. Pentu lopetti kolmentena päivänä meillä syömisen ja juomisen kokonaan eikä edes pysynyt jaloillaan vaan makasi täysin velttona lattialla. Hän oli aamulla oksentanut suolinkaisia ja soitin eläinlääkärille joka ehdotti matokuurin. Illalla olo ei ollut parantunut joten vein koirani eläinsairaalaan ja ultra-äänella todettiin, että vatsalaukku oli aivan täynnä matoja ja pelättiin että pentu voisi kuolla suolen tukkeutumiseen. Hänelle annettiin tehomadotus jonka jälkeen hän sai jäädä yöksi eiläinsairaalaan tiputukseen. Soitin kasvattajalle, joka totesi että "harmillista, mutta jos pentu kuolee voisin saada sen tillalle uuden..." Eihän sellaista voinut edes ajatellakaan, Teddystähän oli tullut jo parissa päivässä meille perheenjäsen! Nyt Teddy-poikani on jo 7,5 v ja hän on maailman ihanin ja suloisin koira. Tosin hän on toisella koiralla kuuro, mutta muuten ei voisi parempaa koiraa toivoa. Olisin silti kiinnnostunut kuulemaan teiltä muilta, Rifelin-koirien omistajilta mitä ongelmia/sairauksia teillä mahdollisesti on ollut. Toivotaan kuitenkin että koiramme saisivat elää pitkän ja onnellisen elämän riippumatta puutteellisista kasvattajaolosuhteista!

      • harmistunut1

        Minulla on kanssa samantapainen tarina. Olen ostanut koiran ko. kennelistä, joka on nyt vieläkin EJ rekisterissä, kun taustoja ei olla pystytty selvittämään. Koira oli myös pentuna täynnä suolinkaisia eikä kasvanut normaalisti. Madotin kyllä koiran ohjeiden mukaan ja jotenkin se myös selvisi hengissä, mutta oli täynnä matoja. Koira on ollut kyllä terve sen jälkeen, mutta harmittaa kuitenkin koko jupakka. Etenkin se, että pentua myydessä sanottiin, että on madotettu monta kertaa ja syötetty hyvin, mutta koirastani jäi kuitenkin hyvin pieni rotunsa edustaja, joten luovutusiän ruokinnalla oli varmasti osuutta asiaan.


      • Voi hel vetti
        harmistunut1 kirjoitti:

        Minulla on kanssa samantapainen tarina. Olen ostanut koiran ko. kennelistä, joka on nyt vieläkin EJ rekisterissä, kun taustoja ei olla pystytty selvittämään. Koira oli myös pentuna täynnä suolinkaisia eikä kasvanut normaalisti. Madotin kyllä koiran ohjeiden mukaan ja jotenkin se myös selvisi hengissä, mutta oli täynnä matoja. Koira on ollut kyllä terve sen jälkeen, mutta harmittaa kuitenkin koko jupakka. Etenkin se, että pentua myydessä sanottiin, että on madotettu monta kertaa ja syötetty hyvin, mutta koirastani jäi kuitenkin hyvin pieni rotunsa edustaja, joten luovutusiän ruokinnalla oli varmasti osuutta asiaan.

        Toisessa ketjussa on viesti jonka mukaan tytär nokialla jatkaa toimintaa......mikään ei siis muutu.....


      • Kauheaa!
        Voi hel vetti kirjoitti:

        Toisessa ketjussa on viesti jonka mukaan tytär nokialla jatkaa toimintaa......mikään ei siis muutu.....

        Oikeesti! Meidän koiruli on ostettu tuolta, mutta ei tietääkseni joutunut EJ-rekisteriin, syntynyt 21.4.2008, ja rakenne ihan kunnossa. On kyllä ihana, ei väliä vaikka olisikin muotopuoli, ellei se olisi koiralle kivuliasta tai vaikeaa :3


      • Nimetönx
        Kauheaa! kirjoitti:

        Oikeesti! Meidän koiruli on ostettu tuolta, mutta ei tietääkseni joutunut EJ-rekisteriin, syntynyt 21.4.2008, ja rakenne ihan kunnossa. On kyllä ihana, ei väliä vaikka olisikin muotopuoli, ellei se olisi koiralle kivuliasta tai vaikeaa :3

        Molemmat risteilyn kenenkin 21.4.2008 syntyneet pennut on siirretty EJ rekisteriin..


      • Anonyymi

        Hei. Näin tämän kirjoituksen nyt vasta. Meidän rakas Vili poika oli myös ostettu juurikin tästä rifelin kennelistä 2005 syksyllä. Maailman ihannin koira ( kennelistä huolimattta). Vili nukkui pois tammikuussa 2023 ja olisi ihana kuulla Vilin sisarusten elämästä enemmän.


    • tietäväinen

      Ko kasvattaja toi Rodun suomeen 80-luvulla, ja raivasi rodulle tilaa näyttelyihin ja väänsi kättä rotumääritelmien kanssa ja täällä te tietämättömät idiootit vatvotte.

      Tapaus alunperin lähtenyt kateudesta ja taustalla paljon aisioita joita ei kennelliitto nettijulkaisuksissa kerro. Todella likainen juttu ja nyt en Seijasta puhu.

      Jos pentutehtaita haluatte tietää voin nimetä heti yhden. mm Nerocas jossa koirat ovat häkissä päivät ja pääsevät ainoastaan terasille pihalle. ei lenkitystä yms. urokset ja nartut pennutetaan loppuun ja kun jalostusoikeus menee umpeen ja koira siirtyy "eläkkeelle" menee koira myyntiin.

      Tätä ei virran seija tehnyt. tuntenut hänet kuitenkin jo ennen kuin moni teistä on edes syntynyt...

      tiivistelmä: Ilman seijaa ette omistaisi Cotoneita . PISTE.

      • Johan olet katkera

        Voi viddu! Sä siis puolustat kaikkea sitä, mistä toi akka sai tuomion? Ihmisten HUIJAAMISESTA ?

        Kusipää olet, et muuta!

        Ei todellakaan ole hyväksyttävää toimia, kuten tää sun puolustamas tollo on tehnyt, vaikka kunka olisi tuonut rodun suomeen jne. Ei mitenkään hyväksyttävää!

        Jos sä olisit ollut huijjattuna, niin tuskin latelisit tuollaista paskaa näppikseltä.

        Ja ihan vikaksi: jos kerran niin tiedät jostain kennelistä joka hoitaa huonosti koiriaan, niin on sun velvollisuutesi ilmoittaa asia viranomaisille, eikä lässyttää hommasta täällä ja huomiohuorata.

        TOLLO !


    • nimimerkki11

      Hei, kauhuissani luen mitä olette kirjottaneet. Ostin oman cottonini juuri tältä ihmiseltä 2010. Pitääkö minun siis ny tpelätä jotain sairauksia? :(

    • muumipeikon sisar

      ...hankkikaa kissa.

    • cotton79

      Kyllä myy edelleen pentuja!!!! Ostin kys ihmiseltä pennun viime heinäkuussa, synt 30.5.2012. Pentu oli pentueen pienin ja siis jäi myös kääpiöksi =(. Kotiintulon jälk löytyi myös matoja. Yritin myöh selvittää isää, joka kuulemma rekattu. Ei suostuttu kertomaan. Emo kuulemma ei rekattu, näin kyllä emon ostohetkellä.
      Omasta koirasta jouduin taannoin luopumaan henk koht syiden vuoksi. Koira oli aivan ihana, tosin sisäsiistiksi ei oppnut ikinä, pidätyskyky täysin olematon. Myös suunnattomasta eroahdistuksesta kärsi =(.
      Omat epäilykseni pentutehtaasta heräsi sen jälk kun kyselin isän nimeä ja huomasin apulaa ja toria lukiessani että kys ihminen ilmoitteli vähän väliä pennuista! Pentuni ostin Akaasta ja näissä ilm luki Akaa eli sama paikka. Akaa on niin pieni paikka etten millään usko siellä olevan montaa cotton kenneliä. Oman pentuni tulon jälk ilmoituksia on ollut ainakin 4!!! Siis pelkästään Akaassa! Jos tämä tyyppi pyörittää vielä Nokiallakin bisnestä, niin pentueita on siis paljon..

      Ammattimaista touhua, osaavat asiansa.. Tämän kaiken tosin olisin halunnut tietää jo vuosi aiemmin =(.

      • Ilmoita viranomaisil

        Viranomaisille vaan ilmoa perään, että tarkistavat koirien olot.
        Täällä netissä on noista jutuista ihan turhaa itkeä, varsinkaan jos ei ole valmis itse tekemään asioille jotain.......


      • Rii-o-hoi

        Ilmoitus tosissaan, jos on ostanut pennun. Osaatko sanoa montako koiraa siellä oli, kun kävit? Muistatko isän nimeä? Tai emän? Kaikki tiedot kannattaa ilmoittaa viranomaisille ja jos tietää muita pennun ostaneita, niin pyytää heitäkin ilmoittamaan. Pentueita ilmeisesti on ollut useita... Hullua hommaa.


    • Valojapäälle

      Itselläni ei ole mitään vastaavia ongelmia ollut ko. kasvattajan kanssa. Ei ole ollut koirassa matoja, eikä mitään muutakaan vikaa. Kasvattaja on myös tehnyt hirveän työn saada koirat takaisin rekisteriin. Edelleen on kiinnostunut mitä kasvateilleen kuuluu ja kertoo vinkkejä. Kyllä osaa hommansa, ja myös kantaa vastuun. Lisäksi tuo että korvataan koira jos mahdollisesti kuolee on AIKA yleinen käytäntö koirien parissa..

      Lisäksi, tytär ei pyöritä NOKIALLA yhtään mitään. Ja kyllä hänellä on kasvatusoikeudet joten hän saa koiriaan jalostaa. Ja kyllä varmistaa polveutumisen nykyään välttääkseen nämä syytökset..

      • Pöljä

        Tämä sama nainen möi minulle cotonin vuosi sitten. Nimellä marja multala. Epäilen että sama nainen myy nyt tori.fi taas coton pentuja ei rek. 750€ nimi oli Mirja. Sama homma ei puhnro. yhteyttä vain s. Postiin. Olen huomannut samanlaisia ilmoituksia 2-3 vuoden aikana. Olen niin pettynyt mistä koirani on lähtöisin. Onneksi on ollut terve. Eikö tuota naista saa lopettamaan toimintaansa millään?? Mihin voi ottaa yhteyttä ja ilmoittaa. Olen ihan eri puolelta suomea. Ois pitäny hälytyskellojen soida kun pennun hain Akaasta. Oli niin epäilyttävän näköistä eikä edes pyytänyt meitä sisälle vaikka pitkän matkan olimme ajaneet. Jälkeen päin aloin vasta miettimään ja asiaa tutkimaan niin eikö heti löytynyt samalta naiselta uusi myynti- ilmoitus


      • coton
        Pöljä kirjoitti:

        Tämä sama nainen möi minulle cotonin vuosi sitten. Nimellä marja multala. Epäilen että sama nainen myy nyt tori.fi taas coton pentuja ei rek. 750€ nimi oli Mirja. Sama homma ei puhnro. yhteyttä vain s. Postiin. Olen huomannut samanlaisia ilmoituksia 2-3 vuoden aikana. Olen niin pettynyt mistä koirani on lähtöisin. Onneksi on ollut terve. Eikö tuota naista saa lopettamaan toimintaansa millään?? Mihin voi ottaa yhteyttä ja ilmoittaa. Olen ihan eri puolelta suomea. Ois pitäny hälytyskellojen soida kun pennun hain Akaasta. Oli niin epäilyttävän näköistä eikä edes pyytänyt meitä sisälle vaikka pitkän matkan olimme ajaneet. Jälkeen päin aloin vasta miettimään ja asiaa tutkimaan niin eikö heti löytynyt samalta naiselta uusi myynti- ilmoitus

        Edelleen myy. Nyt pentujen luovutus Toijalassa.


      • Pitää kerätä
        Pöljä kirjoitti:

        Tämä sama nainen möi minulle cotonin vuosi sitten. Nimellä marja multala. Epäilen että sama nainen myy nyt tori.fi taas coton pentuja ei rek. 750€ nimi oli Mirja. Sama homma ei puhnro. yhteyttä vain s. Postiin. Olen huomannut samanlaisia ilmoituksia 2-3 vuoden aikana. Olen niin pettynyt mistä koirani on lähtöisin. Onneksi on ollut terve. Eikö tuota naista saa lopettamaan toimintaansa millään?? Mihin voi ottaa yhteyttä ja ilmoittaa. Olen ihan eri puolelta suomea. Ois pitäny hälytyskellojen soida kun pennun hain Akaasta. Oli niin epäilyttävän näköistä eikä edes pyytänyt meitä sisälle vaikka pitkän matkan olimme ajaneet. Jälkeen päin aloin vasta miettimään ja asiaa tutkimaan niin eikö heti löytynyt samalta naiselta uusi myynti- ilmoitus

        Valvonateläinlääkärille ilmoituksia!


      • coton2
        Pitää kerätä kirjoitti:

        Valvonateläinlääkärille ilmoituksia!

        Mutta mitä se auttaa? Rekisteröimättömien myynti ei ole rikos.
        Ennemminkin kaikki ne ketkä on tuolta erehtyneet pennun ottamaan ja asiassa ollut ongelmia, tehkää ilmoitus. Ja pentua hakevien pitäisi paikka kiertää kaukaa. Niin kauan kun on kysyntää, tulee taatusti pentuja.
        Asiasta pitää puhua ja tiedottaa!


      • cot2
        Pöljä kirjoitti:

        Tämä sama nainen möi minulle cotonin vuosi sitten. Nimellä marja multala. Epäilen että sama nainen myy nyt tori.fi taas coton pentuja ei rek. 750€ nimi oli Mirja. Sama homma ei puhnro. yhteyttä vain s. Postiin. Olen huomannut samanlaisia ilmoituksia 2-3 vuoden aikana. Olen niin pettynyt mistä koirani on lähtöisin. Onneksi on ollut terve. Eikö tuota naista saa lopettamaan toimintaansa millään?? Mihin voi ottaa yhteyttä ja ilmoittaa. Olen ihan eri puolelta suomea. Ois pitäny hälytyskellojen soida kun pennun hain Akaasta. Oli niin epäilyttävän näköistä eikä edes pyytänyt meitä sisälle vaikka pitkän matkan olimme ajaneet. Jälkeen päin aloin vasta miettimään ja asiaa tutkimaan niin eikö heti löytynyt samalta naiselta uusi myynti- ilmoitus

        Ota yhteys vaikka myyjän paikkakunnan ESYyn


      • klovni
        Pöljä kirjoitti:

        Tämä sama nainen möi minulle cotonin vuosi sitten. Nimellä marja multala. Epäilen että sama nainen myy nyt tori.fi taas coton pentuja ei rek. 750€ nimi oli Mirja. Sama homma ei puhnro. yhteyttä vain s. Postiin. Olen huomannut samanlaisia ilmoituksia 2-3 vuoden aikana. Olen niin pettynyt mistä koirani on lähtöisin. Onneksi on ollut terve. Eikö tuota naista saa lopettamaan toimintaansa millään?? Mihin voi ottaa yhteyttä ja ilmoittaa. Olen ihan eri puolelta suomea. Ois pitäny hälytyskellojen soida kun pennun hain Akaasta. Oli niin epäilyttävän näköistä eikä edes pyytänyt meitä sisälle vaikka pitkän matkan olimme ajaneet. Jälkeen päin aloin vasta miettimään ja asiaa tutkimaan niin eikö heti löytynyt samalta naiselta uusi myynti- ilmoitus

        Itsekin menin lankaan pari vuotta sitten ja kyseinen nainen, silloinen nimeltään Marja Mutala möi minulle uroscottonin. Etukäteen sain tietää emon nimen ja se oli muka rekattu, tokkopa antoi oikeaa nimeä. Kaikki vaikutti ok:lta, pentua mentiin muka hakemaan paikan päältä, mutta sit asunto olikin jonkin sukulaisen. Emo oli paikalla. Pentu sokaisi ja se lähti meidän mukaan.
        Samoin aloin minäkin jälkeenpäin tutkimaan asiaa ja hokasin, että tämä nainen myynyt useita pentuja ja sitä on jatkunut. Tällä hetkellä apulassa hyvin saman tapainen ilmoitus Marjatta Vallenius nimeltään, pennut pirkanmaalta.
        Meidän cottonilla kotiin tultua löytyi matoja mutta ne hävisivät matokuurin jälkeen. Yksi vuotis rokotuksessa lääkäri huomasi 3 asteen sivuääniä sydämmessä. Ei ennustanut pitkää ikää,. Koira ei ole kuitenkaan oireillut, joten pärjättu on. Silloin tällöin lenkillä ollessa ontuu/nostelee jalkoja mutta ei näytä haittaavan tai tekevän kipeetä, viittaisi polvivaivaan.
        Eroahdistus ilmenee, että merkkailee aina yksin ollessa sisälle.
        Koira on silti meidän perheen rakas klovni, tosi hiemen laiskempi kuin kaverin cottoni. Aluksi harmitti tosi paljon kuinka tyhmä oli mutta tästä viisastuneena olen toisella kerran viisaampi.


    • coton2
    • Pöljä

      Tein ilmoituksen valvontaeläinlääkärille kasvattajasta. Ovat tehneet käyntejä,mutta siellä ei ole ollut huomautettavaa. Tutkivat asiaa, mutta kun rekisteröimättömien koirien myynti ja pennutusta on vaikeaa( mahdotonta) valvoa voiko tämän kasvattajan tekemisiin koskaan puuttua? Miksi ihminen myy väärällä nimellä jos olisi ihan rehellista toimintaa. Tästä viisastuneena, ostan koiran vain jos pääsen katsomaan millaisissa oloissa pentu on kasvanut ja haluan nähdä emon. Luojan kiitos oma cotonini on terve, ihana koira jota en vaihtaisi. Mutta paska maku jää nyt kun tiedän tuollaista ihmistä kannattaneeni. Älkää enää muut olko näin tyhmiä,että tuo nainen lopettaisi toimintansa.

    • teitä fiksumpi

      Kyllä te ihmiset olette t y h m i ä :) Minulla on coton kyseistä kennelistä, keväällä tulee toinen ja sijoituksessa minulla on ollut ko kasvattajan aivan ihana veteraani narttu! Rakastan kyseistä kasvattajaa koska pitää koiristaan parempaa huolta kuin monet ihmiset omista lapsistaan. Nykyinen koirani on vuoden vanha ja mitään vikaa / sairauksia ei ole ollut eikä tule varmasti olemaankaan. Olen menossa kyseiseen kenneliin kesätöihin ja olen ollut siellä ystävieni kanssa monta kertaa auttamassa Seijaa. Seija on yksi maailman hyväsydämmisimmistä ihmisistä ja arvostan häntä todella paljon. Osa näistä teksteistä on ihan selvästi pelkkää p askanjauhantaa ja täyttä puppua ja tiedän että osa näistä kirjoittajosta yrittää suurentaa soppaa siinä onnistumatta. Uskon että teitä v ituttaa se että kyseisessä kennelissä ei ole mitään huomautettavaa, HAHAHAA, oikein teille kun jauhatte p askaa. P askan jauhannan huomaa jo siitä että syytätte KASVATTAJAA eroahdistuksesta vaikka eroahdistus on OMISTAJAN oma vika. Seija on menestynyt näyttelyissä paremmin kuin muut kenneleiden pitäjät, joten eikö se jo kerro erittäin paljon kasvattajasta että jaksaa nähdä vaivaa koiriensa eteen kun ovat hyvin palkittuja?

      • Vähemmän puusilmä

        Isä-tytärparituksilla varmasti tuleekin laadukkaita näyttelykoiria. Mitä sitä sukurutsista tai asiakkaiden huijaamisesta nyt nipottamaan, tärkeintä on muotovalious.


    • ihmiskuntaanpettynyt

      Tai sitten vähän enemmän puusilmä... Isä-tytärparituksia en ole kertaakaan siellä nähnyt, oh my god te olette sitten sinisilmäisiä kun uskotte kaiken mitä kennelliitto teille syöttää! Ottakaa asioista selvää ja jauhakaa sitten, kun teistä edelleen huomaa että puhutte höpöhöpöjä. Sukurutsauksesta tuntuu olevan tietoa sinulla siellä niin paljon että oisko kenties kokemuksen syvä rintaääni mikä siellä huhuilee?

      • isoisoäiti

        Kyllähän aikanaan Kirsti henkeen ja vereen haukkui kennelliiton tuosta asiasta, siinä kyllä ammuttiin tykillä hyttystä.
        En itsekkään uskonut päätöksen oikeellisuuteen. Nyt on sopivasti kasvattaja ja hänen matoset pentunsa haukuttu (niihin en usko) ja kaikilla on hyvä mieli.
        Onnea omistajille.


    • lopputulos

      Hakeeko Kirsti korvauksia maksamistaan rahoista joita palautti pentujen omistajille..

      • isoisoäiti

        Se onkin sitten asia erikseen, koska tarkoittamani henkilö kuukui Kennelliiton hallitukseen, mutta on nyt muilla mailla. Harmi kun ei ehtinyt asian päätöstä näkemään


    • maybee

      Ettei myisi Keltaisessa Pörssissäkin pentuja?
      En linkitä mitään, epäily vain, koska joissakin ei ollut ilmoittajan nimeä. Pelkästään sähköpostiin linkki.

      • Pöljä

        Näyttää taas apulassa " marjatta" pirkanmaalta myyvän pentuja 750€. Varmasti sama pentutehtailija Akaalta vaan jatkaa hommiaan :(


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe