SUVUN SYLKYKUPPI

Sairas opiskelija 76

Olen lähes keski-ikäinen mies. Ongelmani on vaikea isäsuhde.

Olin lapsena koulukiusattu-isäni ei tehnyt mitään sen lopettamiseksi.
Kasvattamiseni, kaikki jäi äitini vastuulle-isäni lojui sängyllä. Minulla ei ollut miehenmallia. Kaikki miehisyyteen liittyvät asiat sain selvittää itse
elokuvista, esim. parranajon. Myös armeijan lääkäri totesi minut isättömäksi pojaksi. Näiden syiden takia olin vuosia ottamatta yhteyttä
isääni.

Otin isääni uudestaan yhteyttä kolmisen vuotta sitten. Sitä ennen jouduin vuosien opiskelu- ja työpaikkakiusaamisen uhriksi. Tämän stressin takia elimistöni meni sekaisin, olen aika vakavasti sairas. Sairauteni takia en ole pystynyt työllistymään, minulla ei ole myös eläkeoikeutta. Olen tällä hetkellä myös koulutuksessa, mutta sairauteni takia työllistyminen tähän ammattiin on vaikeaa.

Kun setäni sai kuulla tilanteestani, hänen suhtautumisensa oli aluksi myötämielistä. Hän myös totesi, että näki jo 20 vuotta sitten, ettei isäni
kykene mihinkään. Setäni lapsi istui kuitenkin tappoi itsensä. Tätini on lisäksi lapseton. Näyttää siltä, että näiden syiden takia, minusta on tullut sukuni sylkykuppi ja syntipukki.

Isäni kaveeraa setäni ja tätini kanssa ja hyväksyy selkärangattomasti heidän oman pahan olon purkamisensa minuun. Samaten minut on rajattu sukuni ulkopuolelle, myös tämän isäni hyväksyy.Vaikka setäni muut lapset pärjäävät, setäni soveltaa samoja autoritäärisen kasvatuksen metodeja minuun kuten edesmennesseen poikaansakin. Kun soitan sedälleni, puhelinta paiskitaan korvaan ,joka asia käännetään minua vastaan, vaikken katso tehneeni mitään väärää häntä kohtaan.

Kylmä totuus on, ettei isäni kykene mihinkään ja isäni hyväksyy, että minusta tehdään sukuni sylkykuppi. Samaten isäni toteaa, että setäni lapset tekevät uraa ja kehuu heitä, mutta minun urastani ja työlistymisestäni ei ole mitään väliä.Isäni tottelee kaikessa veljeään ja antaa selkärangattomasti kohdella minua kaltoin.

Voisitteko, kiitos, ystävällisesti vastata. En voi ymmärtää miksi minua kohdellaan näin ja vielä sairaana ihmisenä.

Lämmin kiitos vastauksista !

2

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ällistynyt

Sukulaisiaan ei voi valita, mikä on todella harmi ainakin sinun kohdalla.
      Ehkä on aika pistää välit poikki sukulaisiin, minä en ainakaan kaipaisi
      tuommoisia ihmisiä ympärilleni jotka kohtelevat noin,
      varmasti pärjäät paljon paremmin ilman heidän kylmää käytöstä sinua kohtaan.
      Järkyttävää että oma isä kohtelee lastaan noin.

• Tips.. .

Opettele pitämään puolesi.
      Ei se ole loppujenlopuksi kovinkaan vaikeaa
      Elämässä voi aina opetella uusia asioita.

Mitä tehdä huonoilla ystävillä?
      Sellasilla jotka hyväksikäyttää?
      Tai läheisillä jotka pahoinpitelee?

Vastaus: Ei mitään

Poista yhteystiedot ja pidä hiljaisuutta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2184
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      147
      1811
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      571
    Aihe