Saarnasta poimittua.

Herra varjelkoon!

En viitsi Ry:tä mainita, mutta iäkkäämpi puhujasetä saarnasi viime sunnuntaina niin kauniisti vl-pedofiliasta, oli ilmeisesti käsketty tuomitsemaan sellainen toiminta.

"Onhan se rakkaat sisaret ja veljet surullista, että monissa uskovaisissa kodeissa ollut sitä pedofiliaa... (tauko)... mutta monissa epäuskoisissa perheissä tytöt opetetaan tanssimaan ja meikkaamaan jo ihan pienistä lähtien."

Herra armahtakoon meitä näitten puhujien tyhmyydeltä!

Ja kun tietää, että kulemassa on aina ihmisiä, jotka uskovat puhujan suusta tulevan Jumalan Sanaa, ei voi kuin harmitella, että jonkun mielestä nyt meikkaamis- ja tanssimissynti rinnastetaan lasten raiskaamiseen...

78

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä kyllä

      Moni SEKOPÄÄ saarnaa vl-rauhanyhdistyksellä.

      • SRK hajoaa!

        No, heidän esikuvansa Olavi Voittonen vertasi lasten raiskaamista kahden aikuisen väliseen avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen, joten miksipä sitä ei voisi verrata meikkaamis- ja tanssisyntiinkin saman tien!

        Ja Tuomas Hänninen sanoi ettei se sen pahempi synti ole kuin mikä tahansa mihin jokainen on sydämessään valmis.

        Ei tosiaan voi muuta sanoa kuin yhtyä Herran varjeluksen toivotuksiin! Aamen.


    • kuka auttas?

      syvissä vesissä ui tämä liike...

      • Ei hätää

        Kyllä saatana auttaa omiaan.


    • ...suu kiinni

      Aarno Haho moitti kovin sanoin saarnassaan Tampereella niitä uskovaisia jotka ovat nostaneet esiin lastensuojeluasiaa ...

      • Haho the valehtelija

        Haho on aina ollut salaamisen ja valehtelemisen keskiössä.

        Haho kiisti viimeksi Valkealan suviseurojen yhteydessä jyrkästi hoitokokousjulmuudenkin!

        Ja syyllisti siitä puhuvat saatanan lapsiksi!


    • kuutayö

      VL-hoitokokouksien ja henkioppien isä Heikki Saarella on huhukeskustelujen
      mukaan perillisiä "siellä ja täällä".
      Saarnamatkoilla kun oli tapana mieluisasti yöpyä leskien ja vanhojen piikojen paikoissa.

      Saarnat olivat kuitenkin raakaa tekstiä irstauden verisimmästä synnistä helvettiin menokelkasta ja huoruudesta.

      • Leksa-Veksa

        Hölynpölyä kirjoitat!


      • Ei käy kateeksi
        Leksa-Veksa kirjoitti:

        Hölynpölyä kirjoitat!

        Aika rankkaa on varmaan sinunkin puolustella vl-törkeyksiä ja yrittää osoittaa tosi valheeksi.


      • Leksa-Veksa kirjoitti:

        Hölynpölyä kirjoitat!

        Ei se muuten Lexa ole hölynpölyä.

        Kuusikymmentä luvun lopulla ja setsemänkymmenen luvulla puhuja yöpyi lähes poikkeuksetta perheen äidin, tai vahimman tytön sängyssä, se vain oli niin.

        Jos katsot sukuja, siltä ajalta, usein yksi lapsi on hyvin erinäköinen muihin verrattavoissa.

        Jos tavataan, voin kertoa myös nimiä.

        Kes.


      • Mätä kala

        Kyllä kuutayö on oikeassa. Kalajokivarressa tiedetään jopa henkilötkin. Eikö se ollut ns "saarnaoikeus" mennä vieraaseen petiin saarnamatkoilla ja pyytää sitten synnit ja MATKANVIAT anteeksi. Onhan tästä kuvaus myös teoksessa ja elokuvassa "Maa on syntinen laulu", ei savua ilman tulta. Tuskin se saarrnaoikeus on vieläkään miksikään muuttunut noista Heikin ajoista, koska virka on nykyisin vielä niin haluttu ja 10 - 15 saarnamiestä on jo paljastunutkin tässä pf-kohussa. Pookiseuroissa puhveli antoi ja pyysi viimme sunnuntaina myös synnit ja kaikki RIKOKSETKIN anteeksi.


      • huh huh
        Mätä kala kirjoitti:

        Kyllä kuutayö on oikeassa. Kalajokivarressa tiedetään jopa henkilötkin. Eikö se ollut ns "saarnaoikeus" mennä vieraaseen petiin saarnamatkoilla ja pyytää sitten synnit ja MATKANVIAT anteeksi. Onhan tästä kuvaus myös teoksessa ja elokuvassa "Maa on syntinen laulu", ei savua ilman tulta. Tuskin se saarrnaoikeus on vieläkään miksikään muuttunut noista Heikin ajoista, koska virka on nykyisin vielä niin haluttu ja 10 - 15 saarnamiestä on jo paljastunutkin tässä pf-kohussa. Pookiseuroissa puhveli antoi ja pyysi viimme sunnuntaina myös synnit ja kaikki RIKOKSETKIN anteeksi.

        Saarnamatkat ovat ilmeisesti olleet melkoisen kuumia ja irstaita.


      • Ihmetteleväinen
        Kesitas kirjoitti:

        Ei se muuten Lexa ole hölynpölyä.

        Kuusikymmentä luvun lopulla ja setsemänkymmenen luvulla puhuja yöpyi lähes poikkeuksetta perheen äidin, tai vahimman tytön sängyssä, se vain oli niin.

        Jos katsot sukuja, siltä ajalta, usein yksi lapsi on hyvin erinäköinen muihin verrattavoissa.

        Jos tavataan, voin kertoa myös nimiä.

        Kes.

        Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi.

        Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.


      • Ihmetteleväinen kirjoitti:

        Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi.

        Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.

        Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi. ** Olet joko täysin tynnyrissä elänyt ja kasvanut, tai lusmu.
        Vl perversiot ovat kaikille P- Suomessa asuville yli kuusikymppisille tuttuja.
        Ennenkuulumatontahan teoille oli nämä sadat pedofiilitkin, mutta kun????

        Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.** Niin sanoi Eräs Ollikin, mutta kun se näin määrättiin. Olisit ollut paikalla, niin voisit kertoa sen omakohtaisesti, minä olin.
        Tutustu myös Ranuan tapauksiin ja itsemurhiin teinityttöjen osalta.


      • Varma tieto
        Kesitas kirjoitti:

        Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi. ** Olet joko täysin tynnyrissä elänyt ja kasvanut, tai lusmu.
        Vl perversiot ovat kaikille P- Suomessa asuville yli kuusikymppisille tuttuja.
        Ennenkuulumatontahan teoille oli nämä sadat pedofiilitkin, mutta kun????

        Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.** Niin sanoi Eräs Ollikin, mutta kun se näin määrättiin. Olisit ollut paikalla, niin voisit kertoa sen omakohtaisesti, minä olin.
        Tutustu myös Ranuan tapauksiin ja itsemurhiin teinityttöjen osalta.

        Eihän nämä saastat mitään tunnusta


      • Ihmetteleväinen
        Kesitas kirjoitti:

        Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi. ** Olet joko täysin tynnyrissä elänyt ja kasvanut, tai lusmu.
        Vl perversiot ovat kaikille P- Suomessa asuville yli kuusikymppisille tuttuja.
        Ennenkuulumatontahan teoille oli nämä sadat pedofiilitkin, mutta kun????

        Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.** Niin sanoi Eräs Ollikin, mutta kun se näin määrättiin. Olisit ollut paikalla, niin voisit kertoa sen omakohtaisesti, minä olin.
        Tutustu myös Ranuan tapauksiin ja itsemurhiin teinityttöjen osalta.

        "Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi. ** Olet joko täysin tynnyrissä elänyt ja kasvanut, tai lusmu.
        Vl perversiot ovat kaikille P- Suomessa asuville yli kuusikymppisille tuttuja.
        Ennenkuulumatontahan teoille oli nämä sadat pedofiilitkin, mutta kun????
        ---
        "Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.** Niin sanoi Eräs Ollikin, mutta kun se näin määrättiin. Olisit ollut paikalla, niin voisit kertoa sen omakohtaisesti, minä olin.
        Tutustu myös Ranuan tapauksiin ja itsemurhiin teinityttöjen osalta."
        ---
        Arvoisa nimimerkki Kesitas,
        Pyydän anteeksi, jos kommentistani välittyi sellainen käsitys, että väittäisin sinua valehtelijaksi. En vain ole koskaan kuullut tällaisesta (vieras mies luvan kanssa vaimon tai tyttären vieressä) vl-piireissä enkä missään muussakaan piireissä lukuunottamatta eskimo-kulttuurista kuulemaani juttua. Pedofiilit toimivat salassa, joten sitä en vertaisi tähän väittämään, koska eihän sehän helposti salassa pysy, jos joku haluaa "tuurata" aviomiestä tms. En tiedä, mitä tarkoitat tuolla "näin määrättiin". Vaimo kuuluu vain miehelleen enkä tiedä ketään, joka uskaltaisi kenellekään minun tuntemalleni miehelle edes puolella sanalla viitata "vaimon lainaamiseen". Siksi sanon, että kuulostaa päättömältä, koska juuri siltä se kuulostaa. Olen tavallisesta vl-perheestä Pohjanmaalta ja nelikymppinen, en kuusikymppinen. Ranualla olen käynyt ehkä pari kertaa eläessäni. En tunne mainitsemiasi asioita ko. paikkakunnalla.


      • Ihmetteleväinen
        Varma tieto kirjoitti:

        Eihän nämä saastat mitään tunnusta

        Noh, tunnustaisitko sinä Kennedyn murhan tai 9/11 iskut? Etpä tietenkään, kun sinulla ei ole mitään tekemistä niiden, niistä tietämisen tai niiden hyväksymisen kanssa. Sama tilanne minullakin tässä asiassa.


      • Mätä kala
        huh huh kirjoitti:

        Saarnamatkat ovat ilmeisesti olleet melkoisen kuumia ja irstaita.

        Kyllä hyvä saarna seuratuvissa on lähtenyt aina kehon liikkeistä ja lantion seudulta.


      • perää sittenkin
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

        "Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi. ** Olet joko täysin tynnyrissä elänyt ja kasvanut, tai lusmu.
        Vl perversiot ovat kaikille P- Suomessa asuville yli kuusikymppisille tuttuja.
        Ennenkuulumatontahan teoille oli nämä sadat pedofiilitkin, mutta kun????
        ---
        "Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.** Niin sanoi Eräs Ollikin, mutta kun se näin määrättiin. Olisit ollut paikalla, niin voisit kertoa sen omakohtaisesti, minä olin.
        Tutustu myös Ranuan tapauksiin ja itsemurhiin teinityttöjen osalta."
        ---
        Arvoisa nimimerkki Kesitas,
        Pyydän anteeksi, jos kommentistani välittyi sellainen käsitys, että väittäisin sinua valehtelijaksi. En vain ole koskaan kuullut tällaisesta (vieras mies luvan kanssa vaimon tai tyttären vieressä) vl-piireissä enkä missään muussakaan piireissä lukuunottamatta eskimo-kulttuurista kuulemaani juttua. Pedofiilit toimivat salassa, joten sitä en vertaisi tähän väittämään, koska eihän sehän helposti salassa pysy, jos joku haluaa "tuurata" aviomiestä tms. En tiedä, mitä tarkoitat tuolla "näin määrättiin". Vaimo kuuluu vain miehelleen enkä tiedä ketään, joka uskaltaisi kenellekään minun tuntemalleni miehelle edes puolella sanalla viitata "vaimon lainaamiseen". Siksi sanon, että kuulostaa päättömältä, koska juuri siltä se kuulostaa. Olen tavallisesta vl-perheestä Pohjanmaalta ja nelikymppinen, en kuusikymppinen. Ranualla olen käynyt ehkä pari kertaa eläessäni. En tunne mainitsemiasi asioita ko. paikkakunnalla.

        Samaa olemme nyt ihmetelleet ja muistelleet!

        Sisareni muisteli tapausta, kuinka hänen anoppinsa oli kertonut, että eräs saarnamies oli pyytänyt päästä seuratalon leskinaisen sänkyyn yöksi. Saarnamies oli tietenkin jo naimisissa oleva, mutta kuitenkin. Ei nuita puheita ollut sillon kukaan uskonut.
        Tämä leskinainen oli asian kertonut sisareni anopille.
        Kyllä niissä sittenkin taitaa olla vinha perä. Tämä tapaus sattui Koillismaalla.

        No sehän on vain lihan himoa, jonka voi sitten sopivassa saumassa pyytää anteeksi!


      • Ihmetteleväinen
        perää sittenkin kirjoitti:

        Samaa olemme nyt ihmetelleet ja muistelleet!

        Sisareni muisteli tapausta, kuinka hänen anoppinsa oli kertonut, että eräs saarnamies oli pyytänyt päästä seuratalon leskinaisen sänkyyn yöksi. Saarnamies oli tietenkin jo naimisissa oleva, mutta kuitenkin. Ei nuita puheita ollut sillon kukaan uskonut.
        Tämä leskinainen oli asian kertonut sisareni anopille.
        Kyllä niissä sittenkin taitaa olla vinha perä. Tämä tapaus sattui Koillismaalla.

        No sehän on vain lihan himoa, jonka voi sitten sopivassa saumassa pyytää anteeksi!

        "Samaa olemme nyt ihmetelleet ja muistelleet!

        Sisareni muisteli tapausta, kuinka hänen anoppinsa oli kertonut, että eräs saarnamies oli pyytänyt päästä seuratalon leskinaisen sänkyyn yöksi. Saarnamies oli tietenkin jo naimisissa oleva, mutta kuitenkin. Ei nuita puheita ollut sillon kukaan uskonut.
        Tämä leskinainen oli asian kertonut sisareni anopille.
        Kyllä niissä sittenkin taitaa olla vinha perä. Tämä tapaus sattui Koillismaalla.

        No sehän on vain lihan himoa, jonka voi sitten sopivassa saumassa pyytää anteeksi! "

        ----
        Jokainen voi sortua syntiin ja sortuukin ja toki lihan himon ja kaiken muunkin voi pyytää ja saada anteeksi, mutta että lihan himoon sortuminen olisi yleisesti hyväksyttyä vl-piireissä, niin sellaiseen en ole törmännyt missään. Siis että tieten tahtoen, suunnitelmallisesti tekisi tuollaista syntiä ja sen muut hyväksyisivät, että voi tehdä kun pyytää sunnuntaina anteeksi. Oppi on se, ettei sitä voi tehdä ja sitä vastaan tulee taistella, jos ja kun jo sen kerran vääräksi tietää.

        Itse tiedän yhden tapauksen, jossa puhuja petti vaimoaan ja hänestä tuli välittömästi ex-puhuja, vaikka pyysikin tekoaan anteeksi. En tiedä, onko mahdollista, että puhuja jatkaisi parannuksen jälkeen tehtävässään tai olisiko esim. tässä tapauksessa puhuja itse halunnut parannuksen jälkeen jatkaa, mutta sen tiedän, että hän ei ole puhujana toiminut sen jälkeen.


      • Rikostensalaajat:(
        Mätä kala kirjoitti:

        Kyllä kuutayö on oikeassa. Kalajokivarressa tiedetään jopa henkilötkin. Eikö se ollut ns "saarnaoikeus" mennä vieraaseen petiin saarnamatkoilla ja pyytää sitten synnit ja MATKANVIAT anteeksi. Onhan tästä kuvaus myös teoksessa ja elokuvassa "Maa on syntinen laulu", ei savua ilman tulta. Tuskin se saarrnaoikeus on vieläkään miksikään muuttunut noista Heikin ajoista, koska virka on nykyisin vielä niin haluttu ja 10 - 15 saarnamiestä on jo paljastunutkin tässä pf-kohussa. Pookiseuroissa puhveli antoi ja pyysi viimme sunnuntaina myös synnit ja kaikki RIKOKSETKIN anteeksi.

        RIKOKSIA EI VOI ANTAA ANTEEKSI!

        Anteeksianto ei yllä rikoksiin. Okei, voihan maallikkosaarnaaja tietenkin antaa anteeksi pankkiryöstösynnin ja unohtaa koko jutun, kuten SRK:n kehittämä maallikko-rippisalailuoppi oikeuttaa.

        Mutta onko lapsenraiskaamissynti, pankkiryöstösynti ja naapurinmurhaamissynti maallikkosaarnaajan salattavissa ylipäänsä?

        No eipä ole.


      • Varma tieto
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

        Noh, tunnustaisitko sinä Kennedyn murhan tai 9/11 iskut? Etpä tietenkään, kun sinulla ei ole mitään tekemistä niiden, niistä tietämisen tai niiden hyväksymisen kanssa. Sama tilanne minullakin tässä asiassa.

        Mutta kuulut lahkoo, joka vilisee bedofiliaa, mutta et ole USA;n kansalainen.

        Minä en pystyisi kuulumaan tuollaiseen joukkoon.

        Ihmetyttää tyo äänen muuttuminen,,, tuli tilalle seliettelyä


      • perää sittenkin
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

        "Samaa olemme nyt ihmetelleet ja muistelleet!

        Sisareni muisteli tapausta, kuinka hänen anoppinsa oli kertonut, että eräs saarnamies oli pyytänyt päästä seuratalon leskinaisen sänkyyn yöksi. Saarnamies oli tietenkin jo naimisissa oleva, mutta kuitenkin. Ei nuita puheita ollut sillon kukaan uskonut.
        Tämä leskinainen oli asian kertonut sisareni anopille.
        Kyllä niissä sittenkin taitaa olla vinha perä. Tämä tapaus sattui Koillismaalla.

        No sehän on vain lihan himoa, jonka voi sitten sopivassa saumassa pyytää anteeksi! "

        ----
        Jokainen voi sortua syntiin ja sortuukin ja toki lihan himon ja kaiken muunkin voi pyytää ja saada anteeksi, mutta että lihan himoon sortuminen olisi yleisesti hyväksyttyä vl-piireissä, niin sellaiseen en ole törmännyt missään. Siis että tieten tahtoen, suunnitelmallisesti tekisi tuollaista syntiä ja sen muut hyväksyisivät, että voi tehdä kun pyytää sunnuntaina anteeksi. Oppi on se, ettei sitä voi tehdä ja sitä vastaan tulee taistella, jos ja kun jo sen kerran vääräksi tietää.

        Itse tiedän yhden tapauksen, jossa puhuja petti vaimoaan ja hänestä tuli välittömästi ex-puhuja, vaikka pyysikin tekoaan anteeksi. En tiedä, onko mahdollista, että puhuja jatkaisi parannuksen jälkeen tehtävässään tai olisiko esim. tässä tapauksessa puhuja itse halunnut parannuksen jälkeen jatkaa, mutta sen tiedän, että hän ei ole puhujana toiminut sen jälkeen.

        Oletko lukenut Anna-Maija Ylimaulan kirjaa Papin tyttö? Siinäkin on faktaa ihan liiankin kanssa, kun sen sieltä osaa ottaa.
        Ja huhu kertoo, että Oulun seudulla puhuja senkun porskutti, eikä painanut edes omaatuntoa.
        Sitä minä ihmettelen, että vl-liikeessä puhujat kutsutaan = pakotetaan puhujiksi. Eipä sitten ole yhtään ihme, jos perästä kuuluu...
        Ja monesti ainakin sillon kun minäkin seurapenkkiä kulutin, monet puhujat olivat niin vähin lahjoin tuohon tehtävään määrättyjä, että hirvitti.
        Takapuoli turrana sai istua penkissä ja tuntea myötähäpeää, että tuleekohan tästä yhtään mitään. Mutta kun puhuja ensin puoli tuntia vakuutteli, että Pyhä Henki antaa puheen ja semmosen puheen, minkä seurakunta kulloinkin tarvitsee, olikin sitten helppo jaaritella niitä näitä.


      • Ihmetteleväinen
        Varma tieto kirjoitti:

        Mutta kuulut lahkoo, joka vilisee bedofiliaa, mutta et ole USA;n kansalainen.

        Minä en pystyisi kuulumaan tuollaiseen joukkoon.

        Ihmetyttää tyo äänen muuttuminen,,, tuli tilalle seliettelyä

        Ei se mitään selittelyä ole, vaan selvä periaate, että syylliset vastuuseen, syyttömät ei.

        Suurimmalla osalla "porukasta" ei ole mitään kokemusta mistään pedofilia-asiasta. Omalta osaltani voin tehdä sen, että jos johonkin tällaiseen törmään, niin se on AINA poliisiasia ja mielipiteeni voin kertoa muillekin, mutta en ala tämä takia hyljeksiä vl-porukkaa. Se on eri asia, jos joku sanoo typeryyksiä. Niistä sanoudun jyrkästi irti. Vaikka pienempiäkin syntejä on, niin niitä ei kannattaisi koskaan mainita samassa lauseessa hirvittävien lapsiin korostuvien rikosten kanssa.


      • Ihmetteleväinen
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

        Ei se mitään selittelyä ole, vaan selvä periaate, että syylliset vastuuseen, syyttömät ei.

        Suurimmalla osalla "porukasta" ei ole mitään kokemusta mistään pedofilia-asiasta. Omalta osaltani voin tehdä sen, että jos johonkin tällaiseen törmään, niin se on AINA poliisiasia ja mielipiteeni voin kertoa muillekin, mutta en ala tämä takia hyljeksiä vl-porukkaa. Se on eri asia, jos joku sanoo typeryyksiä. Niistä sanoudun jyrkästi irti. Vaikka pienempiäkin syntejä on, niin niitä ei kannattaisi koskaan mainita samassa lauseessa hirvittävien lapsiin korostuvien rikosten kanssa.

        lapsiin korostuvien rikosten kanssa.

        tarkoitan lapsiin kohdistuvien


      • Ihmetteleväinen
        Varma tieto kirjoitti:

        Mutta kuulut lahkoo, joka vilisee bedofiliaa, mutta et ole USA;n kansalainen.

        Minä en pystyisi kuulumaan tuollaiseen joukkoon.

        Ihmetyttää tyo äänen muuttuminen,,, tuli tilalle seliettelyä

        Taidan omalta osaltani päätellä osuuteni tässä keskustelussa. Eiköhän pointtini tullut selväksi, yritin ainakin.

        On hyvä, jos julkisuusmyllyn kautta ihmiset havahtuvat tarkkailemaan merkkejä tällaisesta ympäristössään. Ei ole mitään lintukotoa, jossa tällaista sairasta touhua ei voisi olla.

        Sivuvaikutus on tietysti hieman ikävä eli nyt monia kunnollisia vl-ihmisiä syyllistetään pedofilian hyväksymisestä, vaikka eivät moista irstautta ja sairautta takuulla hyväksy eivätkä voi sellaista mitenkään edes käsittää.


      • Sairas uskonto!
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

        Kuulostaa ihan päättömältä. Olen keski-ikäinen vl-perheessä Pohjanmaalla kasvanut ihminen, enkä ole koskaan kuullut tuollaisesta, että kukaan kehtaisi edes ääneen mainita sellaista mahdollisuutta, että joku vieras mies voisi viettää yön perheen äidin tai tyttären vieressä, puhumattakaan että sellaiseen kukaan suostuisi.

        Miten tuo siis olisi mahdollista? Kuulostaa ihan sairaalta ja myös täysin typerältä. Minun kasvatukseni mukaan naisen vieressä nukkuu vain aviomies, ei kukaan muu mies, ei missään olosuhteissa.

        Ja vl-isä vierailee myös tyttäriensä vieressä.

        Eivät jää varmaan koko yöksi, mutta sen aikaa että ehtivät raiskata!

        Näitähän on nyt tullut ilmi vaikka kuinka paljon -järjestelmällisestä salaamisesta huolimatta!


      • Lastenraiskaajat!
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

        Taidan omalta osaltani päätellä osuuteni tässä keskustelussa. Eiköhän pointtini tullut selväksi, yritin ainakin.

        On hyvä, jos julkisuusmyllyn kautta ihmiset havahtuvat tarkkailemaan merkkejä tällaisesta ympäristössään. Ei ole mitään lintukotoa, jossa tällaista sairasta touhua ei voisi olla.

        Sivuvaikutus on tietysti hieman ikävä eli nyt monia kunnollisia vl-ihmisiä syyllistetään pedofilian hyväksymisestä, vaikka eivät moista irstautta ja sairautta takuulla hyväksy eivätkä voi sellaista mitenkään edes käsittää.

        Onhan Pääjumalanne Olavi Voittonenkin mukana vl-pedofiliarikollisuuden salaamisessa, joten miksette tekin?

        Jokainen SRK:hon luottava ihminen on osallinen lasten raiskaamisessa!


    • onko tottakaan

      Syvästi järkyttävää puhetta, jos tuo edes voi olla totta. Siis aivan kamalaa puhetta, kuka voi kuunnella tuollaista parahtamatta penkissään!

      • VL-liike on seko

        Kyllä vaan kaikki tottuneesti kuuntelivat.

        En nähnyt, nyökyttelivätkö mummot eturivissä, mutta luultavasti!

        Noin sekaisin on vl-liike!


    • Uskova, ei vl

      On hyvä, että tuot kaikille esille saarnojen sisältämiä hirveyksiä. Järkyttävää.

      • Sairas lahko!

        Se on pientä, mitä uskalletaan julkisesti sanoa saarnassa, verrattuna siihen, mitä "pienessä piirissä" opetetaan!

        Aivan saastainen oppi, kertakaikkiaan.


    • Järkyttynyt**

      Voisit kyllä RYnkin mainita. Saarna on järkyttävä.

    • Meidän

      ei tarvitse elää toisten synneillä ja lankeemuksilla. Jokaisen on vastattava kerran omista teoista ja tekemättä jättämisistä Jumalan edessä.

      • Paskapää!

        Jokainen, joka hyväksyy tuollaiset opit, on osasyyllinen lasten raiskaamiseen.

        Ihan jo täällä ajassa!

        Ihan turha on yrittää siirtää vastuuta rikoksista ajan rajan tuolle puolen. Kyllä niistä vastataan ihan tässä elämässä!


      • vastuu

        Juuri näin, ja kovasti onkin vastattavaakin, jos on vain sivusta katsonut ja kuunnellut, kenties muodon vuoksi jopa vähän nyökytellytkin!!


      • Lastenraiskaajat!
        vastuu kirjoitti:

        Juuri näin, ja kovasti onkin vastattavaakin, jos on vain sivusta katsonut ja kuunnellut, kenties muodon vuoksi jopa vähän nyökytellytkin!!

        Niin, täällä ajassa elämme Suomen lakien mukaan ja taivaassa sitten on ihan omat säänntö. Tosin tuskin sinnekään mennään lapsia raiskaamaan!

        On todella vastuutonta joidenkin vedota siihen, ettei saa puhua ikävistä asioista, koska silloin "retostellaan toisten synneillä". Lasten raiskaaminen pitää saada loppumaan jo "täällä ajassa"!


      • Juuri tämä, - vastata itse Jumalan edessä!
        Tällainen käsitys, että Jumalan edessä selvitellään syntejä on Islamilainen ( ja VL- käsitys ) mutta ei Kristittyä Raamatun sanaa.
        Taustaa;
        Jumala ei tule tänne maan päälle, Jerusalemiin, ennekuin Jeesus on puhdistanut maan pahuudesta ja synnistä.
        Jumala ei ole tai asu samassa kategoriassa synnin ja synnintekijöiden kanssa.
        Mutta VL ei tajua sitä, että Heille Jeesus sanoo tuomitessaan kansoja ja ihmisiä yhdessä temmattujen Kristittyjen sekä 144 tuhannen juutalaisen kanssa -

        Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: MINÄ EN TUNNE TEITÄ.
        (Matt. 25:12 )
        Näin tuumataan Heille, jotka luulevat sitä, että Jumalaan ihminen voi pitää yhteyttä. Ei, vaan Jeesus on kaikkivaltias Herra ja tekee Jumalalle tietä, tuomitsee kaiken muun, paitsi omansa, ja vasta sitten luovuttaa vallan Isälle, kun tuomiot on luettu.
        Jeesus pelastaa vain OMANSA.

        Kes


      • Uskovainen ihminen.
        Kesitas kirjoitti:

        Juuri tämä, - vastata itse Jumalan edessä!
        Tällainen käsitys, että Jumalan edessä selvitellään syntejä on Islamilainen ( ja VL- käsitys ) mutta ei Kristittyä Raamatun sanaa.
        Taustaa;
        Jumala ei tule tänne maan päälle, Jerusalemiin, ennekuin Jeesus on puhdistanut maan pahuudesta ja synnistä.
        Jumala ei ole tai asu samassa kategoriassa synnin ja synnintekijöiden kanssa.
        Mutta VL ei tajua sitä, että Heille Jeesus sanoo tuomitessaan kansoja ja ihmisiä yhdessä temmattujen Kristittyjen sekä 144 tuhannen juutalaisen kanssa -

        Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: MINÄ EN TUNNE TEITÄ.
        (Matt. 25:12 )
        Näin tuumataan Heille, jotka luulevat sitä, että Jumalaan ihminen voi pitää yhteyttä. Ei, vaan Jeesus on kaikkivaltias Herra ja tekee Jumalalle tietä, tuomitsee kaiken muun, paitsi omansa, ja vasta sitten luovuttaa vallan Isälle, kun tuomiot on luettu.
        Jeesus pelastaa vain OMANSA.

        Kes

        Juuri näin, Jumala ei pelasta ketään, ainoastaan Jeesus.

        Koko Lestaoppi on harhaa.


      • Kolme yhdessä
        Kesitas kirjoitti:

        Juuri tämä, - vastata itse Jumalan edessä!
        Tällainen käsitys, että Jumalan edessä selvitellään syntejä on Islamilainen ( ja VL- käsitys ) mutta ei Kristittyä Raamatun sanaa.
        Taustaa;
        Jumala ei tule tänne maan päälle, Jerusalemiin, ennekuin Jeesus on puhdistanut maan pahuudesta ja synnistä.
        Jumala ei ole tai asu samassa kategoriassa synnin ja synnintekijöiden kanssa.
        Mutta VL ei tajua sitä, että Heille Jeesus sanoo tuomitessaan kansoja ja ihmisiä yhdessä temmattujen Kristittyjen sekä 144 tuhannen juutalaisen kanssa -

        Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: MINÄ EN TUNNE TEITÄ.
        (Matt. 25:12 )
        Näin tuumataan Heille, jotka luulevat sitä, että Jumalaan ihminen voi pitää yhteyttä. Ei, vaan Jeesus on kaikkivaltias Herra ja tekee Jumalalle tietä, tuomitsee kaiken muun, paitsi omansa, ja vasta sitten luovuttaa vallan Isälle, kun tuomiot on luettu.
        Jeesus pelastaa vain OMANSA.

        Kes

        Mutta Jumalahan on Isä, Poika ja ja Pyhä henki. Hänessä on myös Jeesus.


      • Kolme yhdessä kirjoitti:

        Mutta Jumalahan on Isä, Poika ja ja Pyhä henki. Hänessä on myös Jeesus.

        Onko?

        Ekö Raamattu Sinulle avaa,, He kaikki ovat persoonia,, lue vaikka heti alusta

        - alussa oli?? Ketä oli?

        Kuoliko Jumala ja Pyhä Henki ritillä, ja miksi Jeesus sanoi - Minulle on annettu kaikki valta, Taivaassa ja maan päälä.

        Muut jäivät osattomaksi tästä vallasta.

        Kes.


      • Kolme yhdessä
        Kesitas kirjoitti:

        Onko?

        Ekö Raamattu Sinulle avaa,, He kaikki ovat persoonia,, lue vaikka heti alusta

        - alussa oli?? Ketä oli?

        Kuoliko Jumala ja Pyhä Henki ritillä, ja miksi Jeesus sanoi - Minulle on annettu kaikki valta, Taivaassa ja maan päälä.

        Muut jäivät osattomaksi tästä vallasta.

        Kes.

        Merkittävin kristillisen jumalakäsityksen ero juutalaiseen on oppi Jumalan kolminaisuudesta. Jumalan kolminaisuuden avulla selitettään Jumalan toimintaa kolmessa ilmenemismuodossa tai roolissa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Vaikka jokainen persoona on erillinen, kristinuskossa korostetaan, että Jumala on olemukseltaan yksi.


      • Kolme yhdessä kirjoitti:

        Merkittävin kristillisen jumalakäsityksen ero juutalaiseen on oppi Jumalan kolminaisuudesta. Jumalan kolminaisuuden avulla selitettään Jumalan toimintaa kolmessa ilmenemismuodossa tai roolissa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Vaikka jokainen persoona on erillinen, kristinuskossa korostetaan, että Jumala on olemukseltaan yksi.

        Täysin väärin. Olen messiaaninen juutalainen, joten tiedän sen tutkijana ja kasvatuksen saaneena, mitä juutalaisuus on, ja myös sen, mikä on kristillistä ajattelutapaa.
        Kristinuskoon kuuluu ( ei lestadiolaisuuteen ) se, että Jeesus on Herra ja tie Haen luo käy vain Poikansa Jeesus Nasaretilaisen kautta, ei suoraan.
        Pyhä Henki on taas Jumalan voima, joka kirkastaa vain Kristusta.
        Nämä kaikki ovat jumal- persoonia, jokainen erikseen ja asiaa sanotaan Pyhäksi kolminaisuudeksi.
        Olet väärässä siinäkin, että Juutalainen oppi tästä on eri, ei vaan He odottavat vielä Messiasta, joka on hieman eri, kun VL;issä, jossa Hänen Herruus on hukassa.

        Kes.


      • Kolme yhdessä
        Kesitas kirjoitti:

        Täysin väärin. Olen messiaaninen juutalainen, joten tiedän sen tutkijana ja kasvatuksen saaneena, mitä juutalaisuus on, ja myös sen, mikä on kristillistä ajattelutapaa.
        Kristinuskoon kuuluu ( ei lestadiolaisuuteen ) se, että Jeesus on Herra ja tie Haen luo käy vain Poikansa Jeesus Nasaretilaisen kautta, ei suoraan.
        Pyhä Henki on taas Jumalan voima, joka kirkastaa vain Kristusta.
        Nämä kaikki ovat jumal- persoonia, jokainen erikseen ja asiaa sanotaan Pyhäksi kolminaisuudeksi.
        Olet väärässä siinäkin, että Juutalainen oppi tästä on eri, ei vaan He odottavat vielä Messiasta, joka on hieman eri, kun VL;issä, jossa Hänen Herruus on hukassa.

        Kes.

        No eihän tuo teksti ole omakeksimää, vaikka olisi täysin väärin. Voihan väärinkin ymmärtää ihminen ja kristinoppi vaikeita asioita. Sehän on selvä. Rennosti voi kuitenkin asiaan suhtautua. Ei se haittaa yhtään mitään.

        Toivottavasti oikein ymmärtävät eivät kuitenkaan tuomitse väärin ymmärtäviä uskovia, jotka ymmärtävät omalla rajallisella kapasiteetillaan, mutta ovat yhtä lailla vahvasti uskossa.


      • Kolme yhdessä
        Kesitas kirjoitti:

        Täysin väärin. Olen messiaaninen juutalainen, joten tiedän sen tutkijana ja kasvatuksen saaneena, mitä juutalaisuus on, ja myös sen, mikä on kristillistä ajattelutapaa.
        Kristinuskoon kuuluu ( ei lestadiolaisuuteen ) se, että Jeesus on Herra ja tie Haen luo käy vain Poikansa Jeesus Nasaretilaisen kautta, ei suoraan.
        Pyhä Henki on taas Jumalan voima, joka kirkastaa vain Kristusta.
        Nämä kaikki ovat jumal- persoonia, jokainen erikseen ja asiaa sanotaan Pyhäksi kolminaisuudeksi.
        Olet väärässä siinäkin, että Juutalainen oppi tästä on eri, ei vaan He odottavat vielä Messiasta, joka on hieman eri, kun VL;issä, jossa Hänen Herruus on hukassa.

        Kes.

        "Jumalan olemuksesta on olemassa monia erilaisia ja toistensa kanssa ristiriitaisia tulkintoja. Näkemyserot tässä asiassa johtavat helposti välien rikkoontumiseen ja tuomioiden langettamiseen."

        Mielestäni on oleellisen tärkeätä, että täysin oikein ymmärtävät ja tietävät eivät tuomitse besser wissereinä muita uskovia sen perusteella, että he ovat vähemmän oppineita ja omaavat pienemmän kapasiteetin ymmärtää oikein asioita. Yhtä lailla he voivat olla elävässä uskossa omalla ymmärryksellään, vaikka varmasti väärässä monessa asiassa ovatkin.

        Raamatussakin sanotaan, että uskoon riittä oma ymmärrys.


      • Kolme yhdessä
        Kesitas kirjoitti:

        Täysin väärin. Olen messiaaninen juutalainen, joten tiedän sen tutkijana ja kasvatuksen saaneena, mitä juutalaisuus on, ja myös sen, mikä on kristillistä ajattelutapaa.
        Kristinuskoon kuuluu ( ei lestadiolaisuuteen ) se, että Jeesus on Herra ja tie Haen luo käy vain Poikansa Jeesus Nasaretilaisen kautta, ei suoraan.
        Pyhä Henki on taas Jumalan voima, joka kirkastaa vain Kristusta.
        Nämä kaikki ovat jumal- persoonia, jokainen erikseen ja asiaa sanotaan Pyhäksi kolminaisuudeksi.
        Olet väärässä siinäkin, että Juutalainen oppi tästä on eri, ei vaan He odottavat vielä Messiasta, joka on hieman eri, kun VL;issä, jossa Hänen Herruus on hukassa.

        Kes.

        "Koskaan ei ole ollut olemassa toista oppia, joka olisi omaksuttu yhtä laajalti kuin kolminaisuusoppi. Suurin osa kristikunnasta hyväksyy tämän opin ikäänkuin jumalallisena totuutena. Vaikka suurin osa onkin omaksunut tämän opin nimellisesti, se ymmärretään kuitenkin varsin monin eri tavoin. Ääripäinä ovat kolmijumalaisuus eli triteismi ja toisaalta nykyajan ykseysoppi (oneness), ja lisäksi on oikeaoppinen vanhoissa uskontunnustuksissa oleva uskomus......"

        Näin se vain on, että meistä monet ovat täysin väärässä. Silti me voimme olla elävässä uskossa ja sydämessämme voi olla rauha. Se on ihmeellistä ja hienoa.


    • .....

      Kauheata

    • Deutschl. über alles

      Puhuvainen veli ilmeisesti halusi avata vl-lahkon "tiukkaa" meikkaus- ja tanssikieltoa liberaalimpaan suuntaan? Huokaa himoittavampien naapurien tyttöjen perään... Perussetti. Meikattu ja tanssiva peli olisi kyllä kivempi kuin nämä kotilahnat.

    • M

      Voisi jo melkein sanoa, että puhujaveli ei taida olla oikeassa hengessä.

      • .............

        Kyllä se ihan vl-liik¨keen hengessä on.


    • Ihmetteleväinen

      Höpöjä on päästellyt, jos tuo pitää paikkaansa, että nuo tanssit ja meikkaamiset olivat todellakin osa tuota pedofilia-lausetta. On tainnut olla "aika iäkäs" mies...

      P.S. On toki mahdollista, että joku on jotakin sanonut, joka kuulostaa järjettömältä, mutta en usko tuntevani ketään ihmistä, joka voisi millään lailla pitää hirvittävää rikosta lasta kohtaan verrannollisena johonkin "maailmalliseen tapaan". Pedofiliasta pitäisi puhua erikseen eikä tupata mitään muuta samaan lauseeseen, koska ei kai kukaan noita todellisuudessa rinnasta, vaikka molempia syntinä pitäisikin.

      Vähän sama kuin sanoisi, että murha on rikos, mutta myös näpistys on rikos. Tarkoittaa mielestäni, ettei ei pientäKÄÄN rikosta saa tehdä. Ei tämä kuitenkaan tarkoita näpistyksen rinnastamista murhaan. Olen joka tapauksessa pettynyt siihen, jos SRK:n edustajat eivät kykene selkeämmin itseänsä ilmaisemaan, vai tulkitaanko heidän sanomisiaan vain tahallaan väärin?

      • Suhteellisuus?

        Vl-etiikan mukaan (vaikkakin maallisesti eri sanktiot) esim. näpistys ja pedofilia ovat samanarvoisia syntejä, sillä kaikki synnit ovat samanarvoisia.

        Kaikki synnit saarnataan anteeksi ja ne on sen jälestä upotettu armon pohjattomaan mereen (vai pitäisikö sanoa armottomaan pohjanmereen).

        Hengellisesti asiat on siis sovittu ja pulinat pois. Kukin sitten hoitakoon maallisen lain edessä asiansa, kuten niistä on säädetty. Ongelmallista tässä vaan on se, että jos esim pf-synti on pyydetty ja annettu anteeksi, siitä ei siis pidä puhua jälkikäteen. Siinä mielessä lapsi omassa viattomassa mielessään on kuvitellut asian olevan sovittu, vaikka asia ei todellakaan ole lain edessä selvä. Tekijä pääsee anteeksipyynnöllä kuin koira veräjästä, ilman maallista tuomiota.


      • Ihmetteleväinen
        Suhteellisuus? kirjoitti:

        Vl-etiikan mukaan (vaikkakin maallisesti eri sanktiot) esim. näpistys ja pedofilia ovat samanarvoisia syntejä, sillä kaikki synnit ovat samanarvoisia.

        Kaikki synnit saarnataan anteeksi ja ne on sen jälestä upotettu armon pohjattomaan mereen (vai pitäisikö sanoa armottomaan pohjanmereen).

        Hengellisesti asiat on siis sovittu ja pulinat pois. Kukin sitten hoitakoon maallisen lain edessä asiansa, kuten niistä on säädetty. Ongelmallista tässä vaan on se, että jos esim pf-synti on pyydetty ja annettu anteeksi, siitä ei siis pidä puhua jälkikäteen. Siinä mielessä lapsi omassa viattomassa mielessään on kuvitellut asian olevan sovittu, vaikka asia ei todellakaan ole lain edessä selvä. Tekijä pääsee anteeksipyynnöllä kuin koira veräjästä, ilman maallista tuomiota.

        "Vl-etiikan mukaan (vaikkakin maallisesti eri sanktiot) esim. näpistys ja pedofilia ovat samanarvoisia syntejä, sillä kaikki synnit ovat samanarvoisia."
        ---
        Molemmat ovat syntejä, mutta niistä ei pidä puhua samana päivänä. Pedofiilirikos on 100 000 kertaa pahempi, jos sille voi edes mitään kerrointa antaa, niin pahasta asiasta on kyse.

        Minä tulkitsen mainitsemaasi "vl-etiikkaa" niin, että näpistysKIN (vaikka olisiKIN 100 000 kertaa lievempi rikos) riittää erottamaan ihmisen Jumalasta/Jeesuksesta, jos tekee sellaista tahallaan. Siinä mielessä siis pienikin rikos on paha, koska sekin on syntiä. Ei sitä voi kuitenkaan mitenkään suhteuttaa loppuikäisen vahingon aiheuttamiseen lapselle.

        Sanoudun jyrkästi irti ripin käyttämisestä pedofiliarikosten peittelyyn. Uskon, että tämä asia tulee muuttumaan, mutta ei sen väärinkäyttöä voida täysin estää, koska vanhempi voi edelleen manipuloida lastaan. Siksi olisikin hyvä käynnistää jonkinlainen koulutus lapsille heidän oman ruumiinsa koskemattomuudesta, esim. ammattilaisia mukaan päiväkerhoihin tms. puhumaan asioista, ettei opastus tai opastamattomuus jää vain vanhempien osalle ja rikollisethan käyttävät tilaisuutta hyväkseen. Jokainen tapaus on liikaa.


      • SAIRAS USKONTO!

        KAIKKI SYNNIT OVAT SAMANARVOISIA SRK:n edessä.

        Lakupötkön näpistäminen ja lapsen raiskaaminen, Ei mitään eroa.

        Näin täälläkin eräs SRK:n lakeija asiaa meille uskomattomille kirkasti!


    • Suhteellisuus?

      Sitä juurikin yritin savikielin sopertaa, että vl-etiikan mukaisesti kaikki synnit ovat käytännössä samanarvoisia, mikä on jokseenkin ongelmallista. "Kaikki synti erottaa ihmisen jumalasta". Lähtökohta on niin hengellinen, että mahdolliset maalliset seuraukset jäävät toisarvoisiksi. Näin myös pf-synnin kohdalla. Tämä on suhteettoman karua ja kasvattaa ihmisen kieroon, kun kaikki moraaliselta kannalta pahatkin synnit voi saada anteeksi. Tämä oli mun jutun pointti.

      • Suhteellisuus?

        Lisään tähän vielä kuvitteellisen, hieman kärjistetyn esimerkin: Jos vl-ihminen vaikka murhaa toisen ihmisen ja katuu tekoansa, hänelle saarnataan synnit anteeksi ja hän saa tuomionsa myös maallisessa tuomioistuimessa. Maallinen oikeusistuin koostuu epäuskoisista ihmisistä. Murhaaja ottaa vastaan tuomionsa, mutta saattaa mielessään tuomita hänet tuominneet jumalattomat epäuskoisiksi, joiden puheet on toisarvoisia vs. vl-rippipapin puheet.

        Vl-etiikan mukaan murhaaja on vaikkapa veljensä (esim. katuvan omenavarkaan) kanssa samalla viivalla perimässä taivaan kunnian. Toisin kuin esim. hänet tuominneet jumalattomat tuomarit, jotka (valitettavasti) joutuvat tulijärveen. Turhan karua ja kieroon kasvanutta, mutta näin vl-piireissä opetetaan.

        Yhteenvetona: Vl-etiikka (vanhurskauttamisoppi) on kaiken yläpuolella, myös länsimaisen moraalikäsityksen ja etiikan. Omenavaras on yhtä syntinen/synnitön kuin murhaaja.


    • Täti

      Kristinusko kierouttaa. Ei tuo ole ominaista vain vl:lle, vaikka heidän toimissaan ja ajatuksissaan tuo kiero pahuus näkyykin nyt niin selvästi. Konservatiivinen kristinusko ihan oksettaa.

      • Yrjö Laatta

        Täti ei nyt yleistä, jos ei ole tarkempia perusteluja kuin etova olo.


    • Yx ex

      Voi ristus! Ko. puhujan kyky assosioida täysin toisiin kuulumattomia asioita vetää sanattomaksi.

      • Lastenraiskaajat:(

        No kun kaikki synnit ovat vl-uskonnossa samanarvoisia!

        SRK:n veli halusi ottaa pedofilian rinnalle kaikkein pahimmat teot, mitä hänen mielestään voi lapselle tehdä, eli tanssinopetuksen ja meikkaamisen!

        Herra meitä varjelkoon SRK:n opetukselta!


    • etsivä-xx

      Oh hoh. Nimittäin, jos ei elä tai ole elänyt ns epäuskoisessa perheessä tai ylipäätään tunne sellaista elämäntapaa, syntyy yhtä omituisia ajatuksia kuin toisaalta on esitetty vanhoillislestadiolaisista. En ole tavannut vanhempia, jotka opettaisivat lastaan meikkaamaan. Murkkuikäiset tekevät meikkikokeilut ihan omasta toimestaan, perheissä pikemminkin jarrutellaan liian nuoria. Tanssimisesta? Balettikoulustako on kyse?

      Tässä on sitten muutakin outoa.

      "tytöt opetataan tanssimaan ja meikkaamaan jo ihan pienestä pitäen"
      Eivät ainakaan ole tehtyinäkään asioina mitenkään rinnasteisia pedofiliaan. Halutaanko tällä rinnastuksella sanoa, että meikkaava ja tanssiva lapsi on jotenkin ymmärretävämmin aikuisen seksuaalisen mielenkiinnon kohde? Uhrit ovat käsittääkseni olleet vl lapsia, jotka tuskin ovat meikanneet. Pedofilia ja pienten tyttöjen meikkaaminen ja tanssiminen, mitähän tässä on oikein puhuttu ja miksi? Lapsiko houkuttaa aikuista seksuaalisesti ja syntiin?

      Jos avaus on tosi, alan nyt huolestumaan minäkin.

    • ristirantusta

      Oulussakin tiedän vl-perheen, jossa yksi lapsi on ihan naapurin vl-isän näköinen.

      • SAIRAS uskonto!

        Mitä väliä?

        Synnithän saa anteeksi kättä nostamalla seuroissa ja nykyopetuksen mukaan myös ihan ilman kädennostoa yleisestä saarnasta!

        No, seurauksiahan saattaa tulla, mutta pääasia että synti on laitettu pois!


    • Emka.

      Toivon että sinäkin miettisit enemmin omaa kohtaasi Jumalan edessä, oletko valmis jos kuolema tulee? Se,että käyt "pyhää sotaa" meikäläisiä vastaan ei tuo lisä pinnoja ansioluetteloosi Jumalan edessä. Kaikki ne kivet mitä viskot, joudut keräämään.

      • Oletko?

        Oletko "vain me" -kusipää?


      • Lastenraiskaajat:(

        Kyllä minullekin Jumalan armoa riittää. En epäile sitä yhtään. Yksin uskosta. Yksin armosta.

        Mutta Suomen laki ei tunne armoa lastenraiskaajille. Vaikka kuinka vakuuttaiaivat olevansa Olavi Voittosen mukaan armahdettuja!


      • ristirantusta

        Emka, miten noin pillastuit?
        Naapurin vaimon kanssa makaaminen ei ole rikos Suomen laissa, jos nainen on ollut halukas puuhaan.


      • Höpöraiskaamista?

        Kyllä vl-uskovaisten pitää ottaa asiakseen myös vl-lastenraiskaamisen tuomitseminen ja lopettaminen yhteisössään, eikä aina vaan vedota siihen, että ei mitään väliä kunhan on omat höpösynnit anteeksi!


    • Onneksi emme me

      Meikkaaminen, veikkaaminen ja hiusten värjääminen, kyllä ne on nuo epäuskoiset pahoja ihmisiä.

      • Epäuskoiset, yök!

        Eivätkö olekin ihan kamalia kun tuolla tavalla rikkovat SRK:n vaivalla laatimaa syntilistaa!

        Lasten raiskaaminen on pikkujuttu hiustenvärjäämisen rinnalla, eihän sitä edes mainita Voittosen syntilistalla!


    • Voittonen salaa!

      Onko tuo nyt ihme, kun näiden kaikkien maallikkosaarnaajien esimies Pääjumala Olavi Voittonenkin vertasi lapsen raiskaamista kahden aikuisen väliseen avioliiton ulkopuoliseen seksisuhteeseen!

    • Näitä riittää...

      Tämä on todellisuutta vielä nykypäivänäkin yhteisössämme. Vastaaviin rinnastuksiin törmää jatkuvasti! Aivan sairasta. Miksi oikeuslaitos laita koko Oulun johtoporukkaa linnaan, että päästään rakentamaan kokonaan uusi herätysliike?

    • Voi Herranen aika!

      Tällaistako on oikeasti Maailman Ainoiden Oikeiden Uskovaisten opetus?

      Ei voi muuta kuin yhtyä aloittajan sanoihin: Herra varjelkoon vl-perheiden lapsia raiskaamiselta!

      • Vl-lapset huostaan!

        Sosiaaliviranomaisten tulisi tiedostaa tämän erittäin lapsirikkaan uskonlahkon opetukset ja ottaa entistä herkemmin huostaan vl-perheiden lapset jos pientäkään merkkiä sairaiden vl-opetusten noudattamisesta ilmenee!


    • ristirantusta

      Vuonna 2011 on ollut näin pitkä keskustelu vl-äitien h.u.o.r.u.u.d.e.s.t.a.


      Tiedän Oulussa useita perheitä, joissa on erään oululaisen puhujan näköisiä lapsia.

    • öpäwsq

      Sairas lahko!!!

    • Järki jättänyt...

      Samanlaista viestiä on tullut useilta paikkakunnilta Suomessa. Vl-uskovaiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä lasten raiskaamisen tuhovaikutusta uhriin!

      Se rinnastetaan milloin mihinkin pikkusyntiin, jotta uhrin kärsimys saadaan mitätöityä ja lasten raiskaaminen arkipäiväistettyä. Tätä on tehnyt jopa vl-uskonnon korkein johto.

    • LAR'S SON

      Nyt alkaa kuullostaa jo vaaralliselta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe