SATO yrittää kusettaa (aina)

Muutin pois SATO:n vuokraslummista (mitään korjaustöitä ei tehdä, vuokra kasvaa koko ajan). Ilmoitustaululla oli ohjeet poismuuttoa varten, Tontti Oy:n poismuuttoilmoitus, joka oli tällainen nettilomake: http://www.tonttioy.com/muuttoilmoitukset.htm
Mutta maaliskuussa ilmaisinkin sitten ilmoitustaululla olevaan osoitteeseen, että muutto aikaistuu ja on 20.4. huhtikuun lopun sijasta, onko se OK. Kaikki oli OK. Palvelin oli corbel, huoltoyhtiö, joka hoitaa SATOn kiinteistöjä.
Vielä viimeiseen vuokraan pistin huomautuksena, että tämä on sitten 1-20.4. Mitään en kuullut noottia sen jälkeen. Avaimet palautin sovittuun paikkaan.
Kaiken piti olla kunnossa, SATO:n omat sivut sanovat "poismuutossa huoltoyhtiöön palautetaan lähtöilmoitus. Tulo-/lähtöilmoitus ei korvaa lakisääteistä muuttoilmoitusta tekoa, vaan se tulee hoitaa erikseen." http://www.sato.fi/cps/sato/hs.xsl/-/html/294.htm

Sitten rupesin kysymään vakuuden perään toukokuussa. SATO tiputti pommin: olen YHÄ merkitty vuokralaiseksi, koska en ole palauttanut irtisanomisilmoitusta! Se löytyy SATO:n sivuilta vain kohdasta "lomakkeet": http://www.sato.fi/cps/sato/hs.xsl/-/html/47.htm

SATO käyttää paljon energiaa joutavanpäiväiseen tiedottamiseen (oma lehti), mutta tällaisessa asiassa ei tiedoteta!

Sähköpostitse hoidettu kirjeenvaihto on tallessa. Palautan irtisanomisilmoituksen nyt, päiväykset siinä on maaliskuulle. Eivät ilahdu siitä ja saa nähdä, yrittävätkö vängätä kahden kuukauden ja kymmenen päivän vuokraa sen jälkeen kun avaimet on palautettu!

47

10538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wwetfg

      Jos haluaa muuttaa pois niin tottakai pitää tehdä irtisanomisilmoitus eikä touhuilla ominpäin mitä mieleen tulee.

    • Oletko turkiskuoriainen tai jokin muu vuokrakiskurisyöpäläinen, kun et ymmärrä, että minä tein jo ilmoituksen, niin kuin sekä rapun taulussa että kotisivun ohjeissa sanotaan?

    • wweffg

      Ehkei kannata nimitellä toisia jos itse ei ymmärrä että irtisanominen tehdään vuokranantajalle eikä huoltoliikkeelle. Lomakekin oli valmiina. No toivottavasti et joudu maksamaan kalliita oppirahoja.

      • Vuokrakiskuri itse omissa ohjeissaan sanoo, että tee ilmoitus a) maistraattiin ja b) huoltoyhtiölle. Mistään muusta ei ole mainintaa.


        Näin: "Muuttoilmoitus
        Virallinen muuttoilmoitus tehdään väestörekisterikeskukseen viimeistään viikon kuluttua muutosta. Muuttoilmoituksen väestörekisterikeskukseen ja Postiin voi tehdä puhelimitse soittamalla numeroon 0203 456 456 tai Väestörekisterikeskuksen internet-sivuilta."

        ja näin: "Tuloilmoituksella huoltoyhtiö pystyy kirjaamaan muuttajat talon asukkaiksi. Vastaavasti poismuutossa huoltoyhtiöön palautetaan lähtöilmoitus. Tulo-/lähtöilmoitus ei korvaa lakisääteistä muuttoilmoitusta tekoa, vaan se tulee hoitaa erikseen."

        Järki sanoo, että huoltoyhtiön lähtöilmoituksella muuttajat kirjataan talosta pois, mutta näin ei toimita SATOssa. SATOssa samassa rapussa ramppaa ainakin kolme firmaa, eikä ilmeisesti kukaan tiedä, kenen vastuulla on mikin asia. Ilmeisesti sen takia ei myöskään hoidu huoltotyöt.


      • Hohhoijjakkaa
        Pre_Kaarina kirjoitti:

        Vuokrakiskuri itse omissa ohjeissaan sanoo, että tee ilmoitus a) maistraattiin ja b) huoltoyhtiölle. Mistään muusta ei ole mainintaa.


        Näin: "Muuttoilmoitus
        Virallinen muuttoilmoitus tehdään väestörekisterikeskukseen viimeistään viikon kuluttua muutosta. Muuttoilmoituksen väestörekisterikeskukseen ja Postiin voi tehdä puhelimitse soittamalla numeroon 0203 456 456 tai Väestörekisterikeskuksen internet-sivuilta."

        ja näin: "Tuloilmoituksella huoltoyhtiö pystyy kirjaamaan muuttajat talon asukkaiksi. Vastaavasti poismuutossa huoltoyhtiöön palautetaan lähtöilmoitus. Tulo-/lähtöilmoitus ei korvaa lakisääteistä muuttoilmoitusta tekoa, vaan se tulee hoitaa erikseen."

        Järki sanoo, että huoltoyhtiön lähtöilmoituksella muuttajat kirjataan talosta pois, mutta näin ei toimita SATOssa. SATOssa samassa rapussa ramppaa ainakin kolme firmaa, eikä ilmeisesti kukaan tiedä, kenen vastuulla on mikin asia. Ilmeisesti sen takia ei myöskään hoidu huoltotyöt.

        MUUTTOILMOITUS ei muuten ole vuokrasopimuksen irtisanomis-ilmoitus. Muuttoilmoitus tehdään just ohjeiden mukaisesti maistraattiin, postille, huoltoyhtiölle jne, mutta se vuokrasopimuksen irtisanominen pitää totta kai hoitaa SATO:n kanssa, jonka kanssa kyseinen vuokrasopimus on solmittu.

        Mistä näitä oikein sikiää....


      • no voi voi
        Pre_Kaarina kirjoitti:

        Vuokrakiskuri itse omissa ohjeissaan sanoo, että tee ilmoitus a) maistraattiin ja b) huoltoyhtiölle. Mistään muusta ei ole mainintaa.


        Näin: "Muuttoilmoitus
        Virallinen muuttoilmoitus tehdään väestörekisterikeskukseen viimeistään viikon kuluttua muutosta. Muuttoilmoituksen väestörekisterikeskukseen ja Postiin voi tehdä puhelimitse soittamalla numeroon 0203 456 456 tai Väestörekisterikeskuksen internet-sivuilta."

        ja näin: "Tuloilmoituksella huoltoyhtiö pystyy kirjaamaan muuttajat talon asukkaiksi. Vastaavasti poismuutossa huoltoyhtiöön palautetaan lähtöilmoitus. Tulo-/lähtöilmoitus ei korvaa lakisääteistä muuttoilmoitusta tekoa, vaan se tulee hoitaa erikseen."

        Järki sanoo, että huoltoyhtiön lähtöilmoituksella muuttajat kirjataan talosta pois, mutta näin ei toimita SATOssa. SATOssa samassa rapussa ramppaa ainakin kolme firmaa, eikä ilmeisesti kukaan tiedä, kenen vastuulla on mikin asia. Ilmeisesti sen takia ei myöskään hoidu huoltotyöt.

        Kyllä sinä joudut tekemään kaikki kolme asiaa, eli irtisanomaan vuokrasopimuksen, ilmoittamaan pois muutosta huoltoyhitöön ja tekemään muuttoilmoituksen maistraattiin. Joudut varmaan myös ilmoittamaan sähköyhtiöön yms. paikkoihin myös että et enää asu soitteessa.

        Jokainen vastaa ihan itse omasta tietämättömyydestään.


      • Anonyymi

        Toi sikiäminen on eri juttu.. - kuka myöntäs alkunsa satoasunnossa johtuneen..


    • wweffg

      lähtöilmoituksella kirjataan talosta muuttaneet mutta vuorkasopimus pitää irtisanoa erikseen. Ilmoittele sitten miten neuvotteluissa meni.

    • Päiväsin eilen lähettämäni irtisanomisilmoituksen maaliskuulle.
      Vuokrakiskurin säännöissä vuokrataan täysiä kuukausia, joten ainoa neuvotteluvara on se, joudunko maksamaan vuokraa huhtikuun viimeisiltä kymmeneltä päivältä (jolloin minulla ei ollut avaimia taloon).
      Kauhuskenaario tietysti on se, että joutuisin sen lisäksi maksamaan kahden kuukauden vuokran.
      SATOlla ei ole puhdas omatunto. SATO tiedottaa paljon turhaa lätinää, mutta tuollaiset asiat pitää varta vasten kaivaa.

      • saattaa olla

        Eiköhän sopimuksessasi lue, että "toistaiseksi voimassaoleva vuokrasopimus irtisanotaan kirjallisella irtisanomisilmoituksella!? Huoltoyhtiöön tehty muuttoilmoitus on talokirjaa varten ja posti/maistraattiin tehty ilmoitus viranomaisia varten. Saton omilla www-sivuilla taitaa olla ohjeistus, mitä ja mihin tarvitsee ilmoittaa, kun aikoo pois muuttaa.

        Veikkaan, että joudut maksamaan vielä kesäkuun vuokran, koska irtisanomista ei ole tehty, vasta kuin nyt.


    • Kirjallinen irtisanomusilmoitus on tehty myös sähköpostilla. Minulle tuli tänään haista-paska-tekstiviesti, että vuokrasopimus loppuu 30.6. ja postiakin olisi tulossa. Sitä ei sanottu, minne se posti menee, lukitun oven taakse tyhjään asuntoon?
      Soitan huomenna SATOon ja yritän puhua jotain tolkkua. Vaikka esimerkiksi siitä, että minun entistä osoitettani on ihan turha spämmätä snaililla.
      Minulla ei ole vuokrasopimusta, olen asunnoton ja tavarani ovat varastossa, joten en voi tarkistaa sanamuotoa. Tuskin siinä sanotaan irtisanomisilmoituksen muotoa ja www-osoitetta.

      Saton omien sivujen ohjeistuksessa EI SANOTA mistään irtisanomisilmoituksesta.

    • Laki sanoo näin:
      "Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen on vuokranantajalle tai sille, jolle vuokranantaja on antanut tehtäväksi periä vuokran, ei kuitenkaan rahalaitokselle, annettava kirjallinen irtisanomisilmoitus."

      No, näin minä olen tehnyt, viimeisen vuokran tiedonantoja-kohtaan olen merkinnyt sen, että kysymyksessä on loppuvuokra. Se on siis välittynyt vuokrakiskurin edustajalle.

      Samassa laissa myös sanotaan, ettei (täyttä) vuokraa voida periä, jos asunto ei ole vuokralaisen hallinnassa. Asia on harvinaisen yksinkertainen.
      Voin kuitenkin ehkä joutua maksamaan tällä tavalla alennettua vuokraa huhtikuun viimeisiltä päiviltä.

      Iltapäivällä soitan vuokrakiskurille ja kerron heille tämän ilouutisen. En minä kantanutkaan kuin 14 vuotta omaa rahaa ja yhteiskunnan rahaa heille.

    • wweffg

      Nyt ystävä hyvä rauhoitu. Olet tietämättämyyttäsi hölmöillyt jo tarpeeksi,
      älä nyt vaan itse ala keksiä lain tulkintoja. Jos vapaaehtoisesti luovutat avaimet pois niin ei se lopeta vuokranmaksuvelvollisuuttasi. Ajatus siitäkin että maksaisit vuoraa vain 20. päivään asti on omaa tulkintaaasi. Irtisanomisajat lasketaan aina kalenterikuun vaihteesta. Itse en todellakaan myöskään luottaisi siihen että maksukuitiin laitettu merkintä tiukan paikan tullen tulkittaisiin sinun eduksesi irtisanomisilmoitukseksi. En tunne Sato käytäntöä mutta olisiko mahdollista että heillä on käytössä viivakoodit ja maksulapuissa merkinnät ettei siihen merkityt viestin välity maksunsaajalle.

    • Puhelin SATOn vuokrakiskurin kanssa ja huonoimman skenaarion mukaan etenee, eli he kiskoisivat vuokraa vielä kesäkuun loppuun asti. Vien asian kuluttajariitalautakuntaan.
      Vuokrakiskurin mukaan se vaatii allekirjoituksen eikä sellainen elektroninen allekirjoitus, mitä pankkitunnuksilla kirjautuminen on riitä.
      Vien asian kuluttajariitalautakuntaan.

      • saattaa olla

        Ihan turhaan riitautat.

        Kyllä mielestäni www.sato.fi ->asukkaan palvelut->asiointi ja lomakkeet..sieltä löytyy laatikko, jossa "muuttoon liittyvät lomakkeet" ja alle kolme lomaketta: tuloilmoitus, lähtöilmoitus ja asunnon irtisanominen ja poismuuttokysely.


    • Muuttoon liittyen kukaan ei ensimmäisenä tule ajatelleeksi lomakkeita, etenkin kun toisenlaiset ohjeet ovat sekä ilmoitustaululla että SATO:n nettisivuilla.

      Ilmankos SATO:n taloissa kaikki potkitaan paskaksi. Kukaan ei halua jättää mitään pystyyn paskafirmalle. Onneksi en osallistunut pihatalkoisiin, sen verta vielä ylpeyttä jäljellä.

      Minulla on kaveri, jonka vuokrakiskuri kiristi hänet maksamaan kuukauden vuokraa ilman asumisoikeutta samalla kun tyyppi remontoi asuntoa. Helsingissä on näiden sikojen markkinat, niin vuokralaisilla ei ole ihmisoikeuksia.

    • vuokraneiti

      Turhaa valitat jos itse olet mokannut asian. Kuten muutkin sanoivat poismuuttoilmoitus ei todellakaan ole vuokrasopimuksen irtisanominen. Voisi verrata siihen että sisäänmuuttoilmoitus ei ole vuokrasopimuksen tekeminen. Ne on kaksi eri asiaa.

      Minuutissa ensikertalaisena Saton sivuilta löysin kohdan missä asia lukee selvästi.

      • Anonyymi

        On kyllä mulkkua porukkaa täällä eli ihan tavallisia suomalaisia


    • Saatkos sinäkin liksasi SATOlta?
      Ihme juttu, kuinka oikein porukalla kiukutellaan riistofirman puolesta ja nuollaan tämän yhteiskunnan elätin persettä. Menkää SATOon asumaan, niin sitten pääsette osaksi onnesta.

      • vuokraneiti

        En ole Saton kanssa missään tekemisissä. Mutta sen verran tiedän että jos on vuokrasopimus niin se pitää irtisanoa. Ei pelkällä poismuuttoilmoituksella johonkin huoltoyhtiöön siitä selviä. Jos olisit yksityisellä niin et sieltäkään ilman vuokrasopimuksen irtisanomista lähde.

        En ota kantaa Saton asioihin tai niiden asunnoissa asumiseen.Kommentoin vain sitä mitä tässä aloitusviestissä olet kirjoittanut ja sitä että turhaa valitat jos olet toiminut väärin itse.Mutta sulla näyttää olevan muutakin kaunaa kyseistä firmaa kohtaan,kuin pelkästään tämä aloitusviestin asia.


    • No, tämä on tietysti päällimmäisin "kauna". SATO ei hoida asuntojen kunnossapitoa, tai mitkään SATOn käyttämät huoltoyhtiöt eivät sitä tee. Tässä on kuitenkin ollut pari poikkeusta, mutta esimerkiksi olohuoneen patterit olivat kylmänä kahden talven ajan. Yritin tilata lisäavainta, mutta turhaan. Olen kuullut, että VVO on samanlainen yhtiö, kenties niitä on muitakin. Annetaan asunnon rapautua vanhuuttaan ja nostetaan vuokraa uuden asukkaan kohdalla, jolloin tämä maksaa asuntoon tehtävän remontin, mikä taas on sääntörikkomus.
      Sen lisäksi asunnossa irvistelevät raudat parvekkeella ja talossa on turkiskuoriaisongelma. Jälkimmäisen takia pidin viime talven pakkasilla tekstiilejäni kaksi viikkoa parvekkeella.
      SATO harrastaa myös sensuuria. Se alkoi tästä natsilippujupakasta. Kysyin sitten varta vasten, että ovatko rauhanomaisetkin liput kiellettyjä. Kyllä olivat. Minusta kun maksaa vuokrakiskurille kiskurihintaa niin silloin saa omassa ikkunassaan pitää mitä huvittaa, tai vaikka parvekkeella.
      SATO myös korotti jo entisestään korkeaa vuokraa liian lyhyellä varoitusajalla.

      Tällaista pientä tässä on sattunut 14 vuoden aikana. Talossa on sitten pyörinyt narkkeja ja vandaaleja, jotka ovat pistäneet paikkoja paskaksi, kuten esimerkiksi rapun oven lasia. Totta puhuen, jos vuokralaisia kohdellaan niin huonosti kuin SATO tekee, en ihmettele protestihenkeä yhtään. SATO kuitenkin tekee mielipidekyselyä jatkuvasti ja julkistaa sen tulokset säännöllisesti. Minun, toivottavasti entinen, asuntoni pärjäsi keskiarvoa huonommin. Se on sellaista "white flight"-seutua, mutta eivät ne ulkomaalaiset tee asumista epämiellyttävää, vaan nuo mainitsemani asiat.

      En kyllä myöskään ymmärrä teitä, jotka menette vuokrakiskurin puolelle vaikka se ei teille ilmeisesti jaa rahaa. Te olette hyödyllisiä hölmöjä, vähän niin kuin leipäjonoissa asioivat, jotka äänestävät oikeistopuolueita. Ei ole kyllä eka kerta kun tällaiseen törmään. Pasilassa Lidlin pullonpalautus ei toiminut juuri koskaan, vaikka on heidän tehtävänsä saada se toimimaan. Kaikki pulloautomaatilla purnasivat ja nurisivat sitä. Minä vein pullot kassalle ja vaadin rahojani siinä kassajonossa. Siinä oli myös Alkon pulloja, Lidl on vastuussa myös Alkon pullonpalautuksesta. Hyvä etteivät jonossa olevat muut asiakkaat kuristaneet minua.

      Nyt minä olen (toivottavasti) asunnoton sohvasurffari ja maksan sohvasta 180 euroa kuussa kunnes löydän asunnon helvetin kaukaa pääkaupunkiseudulta, eikä sitä vuokraa SATO eikä VVO.

    • wweffg

      Sympatiaa voin kyllä jakaa mutta minusta olisi väärin jos sanoisin sinulle erilailla kuin uskoisin asian vaikkapa oikeudessa tai kuluttajariitalautakunnassa menevän.

    • Maksoin kuukauden ja kymmenen päivän vuokran, kesäkuun vuokraa ei olla tähän päivään mennessä kyselty, vuokravakuus tuli tilille. Uhkailivat vielä siivouslaskulla, mutta heidän puoleltaan on ollut hiljaista nyt kohta pari kuukautta. Kai minä olen sitten päässyt niistä eroon.

    • wweffg

      No ihan hyvinhän se meni.

    • kulkurin pallit

      Sato on sato vaikka voissa paistas ja kermassa hauduttaisi.

      • Puupää

        Tämä Corbel on täysi huijari firma ainakin


    • sdgsgfsdgsdgfsfgfsf

      Kyllä aloittajalla on mennyt nyt ilmeisesti puurot ja vellit sekaisin. Teki ulosmuuttoilmoituksen huoltoyhtiölle(?), mutta eihän VUOKRASOPIMUSTA ole heidän kanssaan tehty vaan SATOn kanssa. Sitten hirmuinen itku kun ei myönnetä omaa töppäystään?

      Saton sivuilla on aika selkeästi (nykyään?) sanottu miten IRTISANOMINEN hoidetaan:

      "Irtisanomisilmoitus

      Vuokra-asunnon irtisanominen tulee tehdä sähköisesti pankkitunnusten avulla tai kirjallisesti.

      Sähköisen irtisanomisilmoituksen löydät Asukkaan palvelusta oman talon sivuilta »

      Tulostettava irtisanomisilmoitus »

      Toimita tulostettava irtisanomisilmoitus täytettynä ja kaikkien vuokralaisten allekirjoituksella varustettuna joko postitse tai faksilla. Voit myös tuoda irtisanomisen suoraan johonkin SATOn toimipisteistä tai oman alueesi välittäjätoimistoon. SATOn yhteystiedot löydät irtisanomisilmoituksen alareunasta ja oman alueesi välittäjätoimiston tiedot talosi omilta sivuilta Asukkaan palvelut -sivun talohaun avulla.

      Irtisanomisilmoituksen saavuttua SATOon irtisanomme asunnon ja toimitamme sinulle vahvistuskirjeen ja muutto-ohjeet postitse."

      http://www.sato.fi/fi/sato-usein-kysyttya/sato-muuttajan-usein-kysytyt-kysymykset#Vuokra_asunnon_irtisanominen_ohje

      Onhan se toki tosi ikävää että jos on todisteita irtisanomisesta, niin se onkin mennyt vain huoltoyhtiölle eikä sinne oikealle taholle itse vuokranantajalle (satolle). Kuitenkin aloittaja ilmeisesti itsekkin myönsi virheensä lopulta kun maksoi kuitenkin osuutensa?

    • fixusvälttääsatoa

      Oletteko nähneet Saton uuden raivoisan mainoskampanjan se kielii vain siitä että lafkalla ei mene hyvin uskottavuus on karissut ja valistunut kulutaja osaa välttää tuollaista kioskia

      Sato markkinoi nyt "takuuvuokra 250,00" euroa haha ja mannekiineiksi on valittu Saton omia työntekijöitä tiedättekö missä piilee jutun ydin varoittavia tapauksia on missä perheelliset ovat sairastumisten takia missä vuokranmaksuihin tullut laiminlyöntejä menettäneet Saton asunnon ja Saton lakimiehet ovat ryövänneet jopa perheen lapsien leikkikalutkin

      Jos harkitsette Satoa niin kannattaa tutustua painavaan sanaan täältä eli kiertää hyvin kaukaa tuollainen kiskureitten kioski

      https://taloudensanomat.wordpress.com

      Fiksu vuokraa suoraan omistajalta ilman satomaisen kiskurin välikättä maksaa rehdit takuut lain mukaan max 2 kuukauden vuokraa käsittävä summa ja saa rahansa aikaana takaisin kun muuttaa ja kaikki on kondiksessa

    • verot_kiertoon

      Sato ei noudata lakia Suomessa olen minäkin kuullut missä erään perheen syöpää sairastavan lapsen sairastumisen takia perheelle oli jäänyt rästejä Satolle niin heti oli ahneet Saton lakimiehet kimpussa ja käytännössä heittivät perheen ulos lapselle ei jäänyt edes leikkikaluja ja lasku Satoilusta oli kallista oikeudessa


      Käyttäkää älliä hoksottimien pitäisi jo kilahtaa jotain siis kertoo Saton pietarin kytkökset Sato on vuosia luikerrellut poliisin talousrikostutkintoja hävyttömien lakimiestensä kanssa mutta jossain vaiheessahan isot kalatkin ovat haavissa

      • kortsupaketti

        Mikä niissä Pietarin kytköksissä on epäilyttävää? Onko nuo talousrikosväitteet muutakin kuin huhuja?


      • siismitä

        Pakko kysyä; jos perheellä vuokrarästejä ja tästä syystä saavat häädön, niin miten se on lain vastaista? Ja epäilen suuresti, että Sato olisi lapsen lelut ottanut, miksi ihmeessä?


      • kuultujanähty
        siismitä kirjoitti:

        Pakko kysyä; jos perheellä vuokrarästejä ja tästä syystä saavat häädön, niin miten se on lain vastaista? Ja epäilen suuresti, että Sato olisi lapsen lelut ottanut, miksi ihmeessä?

        Toki häätö on lainvastainen jos se toteutetaan ennen aikojaan. Kuulemma Saton toimintamalli on ollut sellainen että vaihdattavat lukot asuntoon jo ennen kuin tuomari on edes määrännyt häädön. Lisäksi olen Turun suunnalta kuullut missä Saton lakimiehet uhkailevat kalliilla oikeusjutuilla ja kiristävät perheitä, lasten lelutkin on ulosmitattu koska oikeusprosessi Saton kanssa on aina "kallis".


    • eipuhtaatjauhot

      Saton toimintaan paikallisten kanssa Petrogradskajan saarella liittyy paljon epäselvyyksiä siellä miliisi on jo aktivoitunut miten tilanne Suomessa tietysti on asioita joita ei voi tuoda esille kun vasta tuomion lukemisen jälkeen

      Saton toiminta myös paikallisen mafian kanssa Pietarissa on todistettu moneen kertaan ja se on yksi suurin syy miksi gruuppi on siellä miliisin jatkuvan tarkkailun alla.

    • Raimo_rehti

      Sato alkaa olla tavaramerkkinäkin varsin luottamukseton uskottavuutta ei lisää ainakaan kiskonta home ja moukkamainen palvelun taso. Kiertäkää kaukaa tälläinen purukumikioski vanha sääntö on että jos teidän on tarpeen vuokrata mitä tahansa vuokratkaa se suoraan rehelliseltä omistajalta jolla on hinnat kohdillaan eikä fiilunkia. Satolla hinnat eivät ole kohdillaan ja koko homma haisee kauas.

    • naurava_vvo

      hehhe Sato myy yli 300 kämppäänsä kunnille

      sitä se huono maine ennen lopullista romahdusta

    • Kake878

      On täällä köyhää porukkaa

    • asiakas_palvelija

      Nyt kun suomalaiset taloudet ja asuntojen etsijät ovat tulleet järkiinsä ja osaavat varoa Satoa niin Saton viimeisenä oljen kortenaan on alkanut majoittaa pakolaisia homeisiin luukkuihinsa. Kukapa normaali suomalainen sitä mölisevää somaliperhettä haluaisi naapurikseen homeisessa Saton ylihintaisessa luukussa

      Tiedän tämän koska olen Saton Mikonkadun asiakaspalvelussa töissä tiedän myös sen miten perheitä tarkoituksella huijataan ylihinnoilla poliiseilla on useita Saton kiskontajuttuja jo vireillä ne on vasta alkusoittoa Saton epäselvät rahasotkut vie vielä tämän firman monta pamppua istumaan telkien taakse. Sitten se riemu vasta alkaa.

      Omasta kokemuksesta tuntuu ihan vatsanpohjasta pahalta katsoa miten me huiputamme asiakkaitamme päivästä toiseen.

    • muhos-hessu

      http://sato-asunto.blogspot.fi/

      "Vuokrasopimus Saton kanssa on Saton laatima sopimusansa!!!

      Varokaa Saton kanssa sopimuksia petettyjä ja pettyneitä on jo pilvin pimein. Kiskontaa hometta epäasiallista asiakaspalvelua asiat ei vaan toimi Saton kanssa."

      Kokemuksia Satosta:
      "Ei asuta enää (onneksi) Satolla, mutta ymmärrän hyvin kypsymisen.... Järkyttävä vuokrataso mitä ei kyllä palveluntaso vastannut ollenkaan. Asunnon tasosta puhumattakaan!"
      "Järkyttävän kalliit vuokrat, jotka nousee joka vuosi. Ei mitään järkeä! En suosittele."

      Kuvassa yksi Saton myyntipisteistä osoitteeessa Mikonkatu 7 Helsinki, tässä pisteessä kuluttajaa syljetään käytännössä silmille.



      Lisää kokemuksia Saton pettämiltä asiakkailta:


      "Ylihinnoiteltuja asuntoja törkeää asiakaspalvelua,hometta ja ikäviä naapureita. Välttäkää satoa kuin ruttoa Saton kanssa nimittäin Saton vuokrasopimus on sopimusansa"

      "Saton vuokrahinnat lähentelevät jo kiskontaa joissain tapauksissa onkin sitä jo itse. Sato käyttää hyväksi ihmisen oman kodin perustarvetta, ja vaatii sellaisesta lainvastaisia kiskurihintoja"

      "Saton henkilökunnan asenne on että kaikki vuokralaiset ovat roskaväkeä. Ja kohta ovat oikeassakin, ei kukaan halua käyttää heidän palveluitaan ja pikkuhiljaa kukaan ei myös halua asua heidän ylihinnoitelluissa asunnoissa."


      Ihan naurattaa kun näkee Saton menossa olevia tv.mainoksia ja etenkin missä muutetaan kimppakämppään ja asuntoon voi ostaa kaikkea kun vuokravakuus on vain 250€ :)) nooh mutta jättävät vuokrien hinnat mainitsematta.

      Saton mainokset maksaa arvatkaas vaan kukas muu kuin tyhmä joka erehtyy vuokraamaan Satolta jotain. Asiakas maksaa sen nimittäin hinnaissa ja ylihinnoitelluissa Saton käyttökustannuksissa, mitä järkeä? ei mitään. Kuluttajansuoja herää vähemmästäkin!

      Saton raivoisa mainoskampanjointi kielii ainoastaan siitä että yrityksellä ei mene enää hyvin, uskottavuus on karissut ja valistunut kuluttajan osaa välittää tuollaista vedättäjää!

      Sato markkinoi nyt "takuuvuokra 250,00" euroa haha ja mannekiineiksi on valittu Saton omia työntekijöitä tiedättekö missä piilee jutun ydin varoittavia tapauksia on missä perheelliset ovat sairastumisen takia missä vuokranmaksuihin tullut laiminlyöntejä menettäneet Saton asunnon ja Saton lakimiehet ovat ryövänneet jopa perheen lapsien leikkikalutkin

      Tärkeä osoite tässä katsokaa http://sato-asunto.blogspot.fi/

    • sdffsfsfds

      Sato mainostaa ahkerasti. Arvatkaas kuka nuo Saton ylimalkaiset mainokset maksaa?

      Ne maksaa ne tyhmät jotka erehtyvät vuokraamaan asunnon Satolta

      Ei mitään järkeä.

      Kiertäkää kaukaa tälläinen Sato

    • arrisuhonen
    • Satolainen

      Keskustelusta jo aikaa, mutta pakko infota myös se pointti, että jos vuokranantaja on löytänyt asuntoon jo uuden vuokralaisen kun avaimet luovutettu, ei sillä ole oikeutta periä vuokraa kahdelta vuokralaiselta yhtäaikaa vaan ensinmäisen vuokralaisen velvollisuus maksuun päättyy siihen.
      Irtisanominen muutoin on tehtävä, kuten kuuluu ja aina suoraan, kirjallisena vuokranantajalle.

    • Anonyymi

      Täällä myös pettynyt Sato lainen, kämppä piti olla siivottu mutta hirvee paskainen läävä entisen jäljiltä. Muutin ja siivosin yhtä aikaa.
      Rauhallinen taloyhtiö piti olla, epäilys heräsi jo 1.5v sopimus sakosta, jos lähtee ennen sitä. Mamuja alkoi tippua taloyhtiöön viikko/perhe. Rauha on mennyt, hirveä Meteli yötä päivää, hissitön talo ja paljon raskas'jalkaisia lapsiperheitä ylimmässä kerroksessa.
      Pesulassa ei päde varaukset, rappukäytävä täynnä vaunuja ja fillareita.
      Alan ymmärtää, mistä ihmisten viha kumpuaa. Tämä on kestämätöntä.

      • Anonyymi

        Täällä aivan sama tilanne, ja samat ongelmat saton läävässä. Nyt muuttamassa pois, ihan Suomeen asti ajattelin muuttaa. Hyvästi paskaksi muuttunut pummien Helsinki.


    • Anonyymi

      Minne avaimet tampereella Saton kämpästä pois muutossa palautetaan?
      Osoite...

    • Anonyymi

      Minulle kävi niin, että kun varmistin muuttoni jälkeen, että olen maksanut kaikki vuokrani pois. Satosta ilmoitettiin, että maksuista puuttuu kolme euroa. Mikä ihmeen kolme euroa? Kunnes tajusin, että jos tuhannelle poismuuttavalle taloudelle ilmoittaa, että kolme euroa puuttuu maksuista. Sehän tekee 3000 euroa. Jne.

    • Anonyymi

      Meiltä kusetti 240€ siitä että hellan takaa oli jäänyt pesemättä vaikka koskaan ennen en ole sitä myöskään tehnyt eikä ole koskaan ollut ongelma. Täysin mielivaltaista ihmisten kiusaamista.

    • Anonyymi

      olisi pitänyt muuttaa heiti pois kun talo myytiin satolle. Nyt asunossa on kolemetoista astetta ja patterit jääkylmiä. Menee usko koko maahan tämän hullun saton kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe