Narsisti mitätöi, vihaa ja haukkuu, sanoo monet uhrit jotka mitätöi, vihaa ja haukkuu narsistia..
Nokkiiko korppi toisen silmää?
84
234
Vastaukset
Ja niin kansa mykistyi tuosta totuudesta. Tai nimmarista.. ;-DDDDDD
elisakettu kirjoitti:
Kansa luulee että se on narsistin laittama provo. ;-D
Tai kahden narsistin.. ;-D
yxex kirjoitti:
Tai kahden narsistin.. ;-D
No niinhän se onkin. ;) Mun aurinkolasit taas esti näkemästä. ;D
- henna...
Mikä saa kuvittelemaan että oikein kokonainen KANSA viitsii pohtia nimimerkkejänne ja "totuuksianne", eiks tuo oo vähän suuruudenhullu ajatus :D
henna... kirjoitti:
Mikä saa kuvittelemaan että oikein kokonainen KANSA viitsii pohtia nimimerkkejänne ja "totuuksianne", eiks tuo oo vähän suuruudenhullu ajatus :D
No vaikka tällainen kansa:
http://www.youtube.com/watch?v=g_xLaqWy9TE
*mitä, eikö maailman kaikki 7 miljardia ihmistä käykään lukemassa meitä, yhyy* ;)- M.B.
yxex kirjoitti:
No vaikka tällainen kansa:
http://www.youtube.com/watch?v=g_xLaqWy9TE
*mitä, eikö maailman kaikki 7 miljardia ihmistä käykään lukemassa meitä, yhyy* ;)No ottaen huomioon, että juurikin vastasin itsensä "hennan" esittämään epäilykseen, että olen Temppuilija, niin....
*viheltelee musiikin tahdissa ja peilailee EDELLEEN*
:) hymyilen vain, koska nauraminen olisi yli-mie-lis-tä. Kiitos terveisistäsi temppuilija!
Erämaavaellusten aikana on tullut monia näkökulmia narsismiajatteluun. Hiljaisuus ja rauha on ihmiselle on välillä elinehto. Pysähtyminen; itsensä tutkiskelu, asioiden - kuten palapelien palasten - kokoaminen ja siitä saatu ymmärrys on luonut monta mielekästä keskustelua IRL:ssä. Palsta ja palstalaiset elävät ja ovat mielessä ajatusten ja oivallusten jakajina. Narsismi on kuitenkin osa jokapäiväistä elämäämme, vaikka NPH:sistä jo osaamme etäämmällä pysyäkin. Uskoisin syksymmällä palaavani keskustelemaan monista kiehtovista aiheista. Voikaa hyvin ja voimia palstalaiset!
- d.i.c.e
Ja kun menet kysymään uhreilta "miksi", vastaus on: " Koska minulla on OIKEUS..."
Tuttua? - M.B.
Jopas ihmettelin kirjoittajan nimen nähdessäni.. Ehdin jo suuntautua positiivisesti sillätavalla, että nyt on palstalla pitkä yhteistyön tulos, jossa on paljon asiaa :D
Aloituksen asiasisältöön ei kai muuta kuin että ympäri mennään ja yhteen tullaan..Haluaisin rehellisen vastauksen jokaiselta toista narsistiksi tituleeraavalta, muistaako hän koskaan itse toimineen ilkeästi ja narsistisesti. Mutta halutahan saa, enkä usko vastauksia saavani. Kai se sitten on niin että muut ihmiset ovat puhtaita pulmusia ja mä se ainoa syntisäkki ;)
- M.B.
yxex kirjoitti:
Haluaisin rehellisen vastauksen jokaiselta toista narsistiksi tituleeraavalta, muistaako hän koskaan itse toimineen ilkeästi ja narsistisesti. Mutta halutahan saa, enkä usko vastauksia saavani. Kai se sitten on niin että muut ihmiset ovat puhtaita pulmusia ja mä se ainoa syntisäkki ;)
Itse välttelen narsistiksi tituleeraamista. Nyt on yksi ihminen, ei elämässäni, mutta kuuloetäisyydellä sellainen, josta voisin sanoa ihan oikeutetusti, että NPH..
Itse olen jo aikaa sitten tajunnut oman peililuonteeni. Annan takaisin tasan samaa mitä saan :D Joku ulkopuolinen voi ihan rauhassa sanoa minusta, että narsistista oman vastuun välttelyä.... mutta mutta... Ehkä jonain päivänä kykenen antamaan enemmän takaisin kuin mitä saan :) Sen näkee sitten.
Eli, kylläpähän tuo syntisäkkisyys sopisi meikäläiseenkin, erityisesti koska en ihan tiedoton itsestäni ja toimistani ole.. Ehkä pitäisi. Tai ainakin olla olematta rehellinen tuossa asiassa ja pyöritellä vaan viattomasti sinisilmiään jos tulee puheeksi vielä jossain, minun tapani toimia. Kas, kun siitähän saa aina puhua :DD Itse harvoin saan puhua toisen toimintatavoista toiselle.. Mistäköhän lie, sellainenkin johtuu.. - hrnna...
yxex kirjoitti:
Haluaisin rehellisen vastauksen jokaiselta toista narsistiksi tituleeraavalta, muistaako hän koskaan itse toimineen ilkeästi ja narsistisesti. Mutta halutahan saa, enkä usko vastauksia saavani. Kai se sitten on niin että muut ihmiset ovat puhtaita pulmusia ja mä se ainoa syntisäkki ;)
No vastataan sulle nyt vielä kerran vaikka muistelen vastanneeni tähän monta kertaa.
JOKAINEN IHMINEN TOIMII JOSKUS ILKEÄSTI JA ITSEKKÄÄSTI. Sellaisella joka ei ole narsisti on kuitenkin omatunto ja moraali, hän pystyy myös katumaan aidosti tekojaan, parantamaan käytöstään, huomaamaan omat virheensä ja oppimaan niistä.
Narsisti manipuloi toisen mieltä tarkoituksenaan saada toinen sellaiseen tilaan, että pystyisi hallitsemaan, mitätöimään ja hyväksikäyttämään tätä. Sellainen joka ei ole narsisti, ei tee näin. Narsistille ihmissuhdeiten merkitys on tämä, ei-narsille se ei ole tämä vaikka jokainen käyttäytyy varmaan joskus kusipäisestikin toisia kohtaan. Ero on myös siinä että narsisti ei pysty oppimaan virheistään eikä muuttamaan käytöstään.
En muista nyt yht äkkiä ikinä tavanneenni ihmistä joka väittäisi olevansa puhdas pulmunen (paitsi narsisti kyllä itse joskus yrittää vakuuttaa niin jos tarkemmin ajattelen, ei pysty myöntämään mitään puutteita itsessään).
Minusta on ihan hölmö (ja sori, myös lapsellinen) mielipde se että vain vain ihmisellä, joka on itse puhdas pulmunen, olisi oikeus tituleerata narsistia narsistiksi. Narsisteja on olemassa, ja on totuus että narsistit ovat tuhoavia toisia ihmisiä kohtaan ja kyllä heistä saa puhua ihan oikealla nimellä.
Ja vielä selvennökseksi, minun kirjoituksissani narsisti = narsistisesti persoonallisuushäiriöinen, NPH. hrnna... kirjoitti:
No vastataan sulle nyt vielä kerran vaikka muistelen vastanneeni tähän monta kertaa.
JOKAINEN IHMINEN TOIMII JOSKUS ILKEÄSTI JA ITSEKKÄÄSTI. Sellaisella joka ei ole narsisti on kuitenkin omatunto ja moraali, hän pystyy myös katumaan aidosti tekojaan, parantamaan käytöstään, huomaamaan omat virheensä ja oppimaan niistä.
Narsisti manipuloi toisen mieltä tarkoituksenaan saada toinen sellaiseen tilaan, että pystyisi hallitsemaan, mitätöimään ja hyväksikäyttämään tätä. Sellainen joka ei ole narsisti, ei tee näin. Narsistille ihmissuhdeiten merkitys on tämä, ei-narsille se ei ole tämä vaikka jokainen käyttäytyy varmaan joskus kusipäisestikin toisia kohtaan. Ero on myös siinä että narsisti ei pysty oppimaan virheistään eikä muuttamaan käytöstään.
En muista nyt yht äkkiä ikinä tavanneenni ihmistä joka väittäisi olevansa puhdas pulmunen (paitsi narsisti kyllä itse joskus yrittää vakuuttaa niin jos tarkemmin ajattelen, ei pysty myöntämään mitään puutteita itsessään).
Minusta on ihan hölmö (ja sori, myös lapsellinen) mielipde se että vain vain ihmisellä, joka on itse puhdas pulmunen, olisi oikeus tituleerata narsistia narsistiksi. Narsisteja on olemassa, ja on totuus että narsistit ovat tuhoavia toisia ihmisiä kohtaan ja kyllä heistä saa puhua ihan oikealla nimellä.
Ja vielä selvennökseksi, minun kirjoituksissani narsisti = narsistisesti persoonallisuushäiriöinen, NPH.Ihan hyviä ajatuksia esitit. Väärinteko, henkinen ja fyysinen väkivalta on tuomittavaa, ja sitä vastaan on lupa käydä oikeutta. Mutta uhrilla on parisuhteessa yksi voimakas valttikortti...poislähteminen. Narsisti jää kuin nalli kalliolle...eikä pääse itseään karkuun.
- henna...
yxex kirjoitti:
Ihan hyviä ajatuksia esitit. Väärinteko, henkinen ja fyysinen väkivalta on tuomittavaa, ja sitä vastaan on lupa käydä oikeutta. Mutta uhrilla on parisuhteessa yksi voimakas valttikortti...poislähteminen. Narsisti jää kuin nalli kalliolle...eikä pääse itseään karkuun.
Niinpä jääkin, mutta mitä tuskaa ja jopa sairastumista, oman itsensä ja mielenterveytensä hukkaamista uhri on joutunut narsistin taholta kokemaan ennen kuin kenties saa itsänsä ihan maahan poljettuna suhteesta irti repimään. Kaikki eivät saa koskaan, ja nimenomaan narsisti on se, joka on ensin tuhonnut uhrinsa siihen tilaan.
- M.B.
henna... kirjoitti:
Niinpä jääkin, mutta mitä tuskaa ja jopa sairastumista, oman itsensä ja mielenterveytensä hukkaamista uhri on joutunut narsistin taholta kokemaan ennen kuin kenties saa itsänsä ihan maahan poljettuna suhteesta irti repimään. Kaikki eivät saa koskaan, ja nimenomaan narsisti on se, joka on ensin tuhonnut uhrinsa siihen tilaan.
Hmm.. Omasta mielestäni kaiken selvennykseksi mukaoivalsin jotakin.. että uhri nimenomaan on se, joka RIUHTOO itsensä irti...
M.B. kirjoitti:
Hmm.. Omasta mielestäni kaiken selvennykseksi mukaoivalsin jotakin.. että uhri nimenomaan on se, joka RIUHTOO itsensä irti...
Jos lähde ei suostu toimimaan, narsisti todellakin joutuu riuhtomaan itsensä irti. Näinkin voi käydä elämässä kirjavassa ;)
- M.B.
yxex kirjoitti:
Jos lähde ei suostu toimimaan, narsisti todellakin joutuu riuhtomaan itsensä irti. Näinkin voi käydä elämässä kirjavassa ;)
Tai kun se oikea uhri on riuhtonut itsensä irti se oikea narsku jää valittamaan oikeaa uhriuttaan ja uhkaa vähintään itsemurhalla... eikä kuuna kullan valkeana anna periksi, että omissa käyttäytymisen tavoissaan tai valitsemissaan sanoissa olisi jotakin olllut parantamisen varaa tai jäkeenpäin mitään anteeksipyydettävää..
Se narsistisempi jää kärsimään siitä epämääräisestä ahdistuksesta ja masennuksesta syyttäen kaikesta sitä, joka itsensä irti riuhtoi..
Toisaalta, onhan noita tapauksia, ja tapausten kirjo laaja. Kunhan se oikea uhri ei koskaan saa narskultaan kuulla olleensa missään asiassa, itseään koskevassa suhteessa toiseen, oikeassa.
- langennut enkeli
"Narsisti mitätöi, vihaa ja haukkuu, sanoo monet uhrit jotka mitätöi, vihaa ja haukkuu narsistia.".
Nyt en oikein allekirjoittaisi, ensinnäkin narsisti kylläkin mitätöi ja haukkuu, mutta viha ei ole se tunne mitä narsisti kokee, koska viha on tunne ja oikea, aito narsku ei tunne...... Ja toisaalta taas uhrit, harvemmin he mitätöivät narskua, ja omakohtaisesti voin sanoa että en myöskään hauku, lähinnä ihmettelen heidän käyttäytymistään vaikka tiedänkin miksi niin tapahtuu, mutta siltikin. Viha taas on uhrin tunne jossakin vaiheessa, se on terve tunne silloin kun itseä kohtaan tehdään väärin, mutta vihaa ei saa jättää asumaan itseensä.- voi hyväluojasentään
Niin se vaan on, että jos puhuu narsistin kielteisistä ominaisuuksista niin se on aina heidän mielestään mitätöimistä ja haukkumista vaikka on vaan todellisten narsistin piirteiden toteamista. Uhrihan valehtelisi jos väittäisi narsistista muuta. Taitaa narsisteja v...ttaa aikalailla tuo heidän ominaispiirteidensä tuominen julkisesti esille kun sen ottavat vähän väliä puheeksi tääläkin ja monen monta ketjua on tullut näköjään suollettua juuri tuon asian tiimoilta. :) muka vitsikkäästi kirjoitettuna mutta narsistinen loukkaushan se on tietysti narsistille, ei ne kestä kuulla itsestään totuutta.
voi hyväluojasentään kirjoitti:
Niin se vaan on, että jos puhuu narsistin kielteisistä ominaisuuksista niin se on aina heidän mielestään mitätöimistä ja haukkumista vaikka on vaan todellisten narsistin piirteiden toteamista. Uhrihan valehtelisi jos väittäisi narsistista muuta. Taitaa narsisteja v...ttaa aikalailla tuo heidän ominaispiirteidensä tuominen julkisesti esille kun sen ottavat vähän väliä puheeksi tääläkin ja monen monta ketjua on tullut näköjään suollettua juuri tuon asian tiimoilta. :) muka vitsikkäästi kirjoitettuna mutta narsistinen loukkaushan se on tietysti narsistille, ei ne kestä kuulla itsestään totuutta.
langennut enkeli ja hyvä luoja sentään :
Kiitos kun tuotte esille näkemyksenne.
Olen sama mieltä että narsisti mitätöi ja haukkuu, vaikka nimen omaan hän väittää näin muiden tekevän. Mutta kielteisiä tunteita narsisti kyllä kokee, esimerkiksi vihaa, kateutta, raivoa, mutta myötätunto voi jopa täysin puuttua. Perustelen tämän sillä, että olen nähnyt ja kokenut tämän.
Uhrin vihan tunne voi olla myös oikeutettua. Toivoa vain sopii, että se pystytään joskus laskemaan pois, uhrin itsensä kannalta. On myös itseään uhreiksi kutsuvia tai nimenneitä, jotka nimenomaan harrastavat haukkumista ja mitätöimistä.
Kun itse erehdyin - hienovaraisesti tosin - N:lle mainitsemaan joistakin hänen ominaispiirteistään, voitte vain kuvitella millainen ryöppy sieltä vastakommenttina sateli. Mitätöin ja haukuin siis, muun muassa, vaikken sitä mielestäni tehnyt.
Minun pitänee vielä lisätä tähän; pesunkestävä narsisti ei kykene suhtautumaan tälläiseen huumorilla; hän ei pysty kommentoimaan mihinkään häntä moittivaan vitsikkäästi. Sanoisin jopa, että vitsit ovat silloin tosi kaukana. Huumorintajua hänellä voi olla; vastaiskuina ehkä paneelin omainen väittely tai sarkasmi, mutta ilmiselvään iloon tämä ihminen ei kykene.- hyvä luoja sentään
elisakettu kirjoitti:
langennut enkeli ja hyvä luoja sentään :
Kiitos kun tuotte esille näkemyksenne.
Olen sama mieltä että narsisti mitätöi ja haukkuu, vaikka nimen omaan hän väittää näin muiden tekevän. Mutta kielteisiä tunteita narsisti kyllä kokee, esimerkiksi vihaa, kateutta, raivoa, mutta myötätunto voi jopa täysin puuttua. Perustelen tämän sillä, että olen nähnyt ja kokenut tämän.
Uhrin vihan tunne voi olla myös oikeutettua. Toivoa vain sopii, että se pystytään joskus laskemaan pois, uhrin itsensä kannalta. On myös itseään uhreiksi kutsuvia tai nimenneitä, jotka nimenomaan harrastavat haukkumista ja mitätöimistä.
Kun itse erehdyin - hienovaraisesti tosin - N:lle mainitsemaan joistakin hänen ominaispiirteistään, voitte vain kuvitella millainen ryöppy sieltä vastakommenttina sateli. Mitätöin ja haukuin siis, muun muassa, vaikken sitä mielestäni tehnyt.
Minun pitänee vielä lisätä tähän; pesunkestävä narsisti ei kykene suhtautumaan tälläiseen huumorilla; hän ei pysty kommentoimaan mihinkään häntä moittivaan vitsikkäästi. Sanoisin jopa, että vitsit ovat silloin tosi kaukana. Huumorintajua hänellä voi olla; vastaiskuina ehkä paneelin omainen väittely tai sarkasmi, mutta ilmiselvään iloon tämä ihminen ei kykene.Nimimerkki Elisakettu: Mitä sinäkin lässytät tuossa edellä olevassa? Yleensähän olet niin narsismia ihaileva tässä pienessä laumassa riekkuva ja tyhjänpäiväisyyksiä tänne suoltava nimimerkki.
hyvä luoja sentään kirjoitti:
Nimimerkki Elisakettu: Mitä sinäkin lässytät tuossa edellä olevassa? Yleensähän olet niin narsismia ihaileva tässä pienessä laumassa riekkuva ja tyhjänpäiväisyyksiä tänne suoltava nimimerkki.
Mitäkö lässytän? Sitä samaa lässytän mitä olen lässyttänyt täällä jo jonkin aikaa kaikkine tyhjänpäiväisyyksineen päivineen. Ei tässä mitään uutta tai outoa pitäisi olla.
Minä en ihaile narsistista persoonallisuushäiriöistä. Siinä olemme ainakin eri mieltä. Eikä minulla ole mitään hinkua riekkua sellaisen seurassa, jos vain sen pystyn välttämään. Olen mielestäni saanut jo siitä oman osani tälle elämälle.
Narsismia itseään vain on monen sorttista. Hyvää ja pahaa ja kaikkea siltä väliltä. Meillä jokaisella on jonkinlaisa narsistisia piirteitä. Ei se välttämättä tarkoita huonoja tai kartettavia asioita. Siksi minä pystyn olemaan monensorttisen ihmisen, myös virtuaalisen seurassa riekkumassa. Ihan mukavaakin on ollut. Mutta myönnän toki sen, että ovat he itkettäneetkin minua. Mutta myös paljon naurattaneet. Sekä opettaneet ymmärtämään narsisimia käsitteenä sekä eroja näiden narsistien välillä. Minun pienryhmääni kuuluvat ketään nostamatta tai alentamatta IRL-elämän ihmisiä, terveydenhuollon ammattilaisia, vertaistukiryhmäläisiä ja näitä palstalaisia.
Enkä siksikään aio edellenkään osallistua täällä täydellisellä omalla nimelläni. Aika harva meistä viitsii tehdä sen.- d.i.c.e
"Nyt en oikein allekirjoittaisi, ensinnäkin narsisti kylläkin mitätöi ja haukkuu, mutta viha ei ole se tunne mitä narsisti kokee, koska viha on tunne ja oikea, aito narsku ei tunne...... "
Good point. :) d.i.c.e kirjoitti:
"Nyt en oikein allekirjoittaisi, ensinnäkin narsisti kylläkin mitätöi ja haukkuu, mutta viha ei ole se tunne mitä narsisti kokee, koska viha on tunne ja oikea, aito narsku ei tunne...... "
Good point. :)Juu, on. Tuli vain mieleeni, että tuntee varmasti näitä tunteita (viha, kateus) mutta helekutin väärässä paikassa tai "turhaan" muiden silmissä. Tai "väärästä asiasta". Jos mitään tunteita ei heräisi, miksi tulisi tarve toimia tilanteissa niin kuin toimii. Tunteet tuntuvat vain olevan sopimattomia tai niitä ns turhia.
lynett kirjoitti:
Juu, on. Tuli vain mieleeni, että tuntee varmasti näitä tunteita (viha, kateus) mutta helekutin väärässä paikassa tai "turhaan" muiden silmissä. Tai "väärästä asiasta". Jos mitään tunteita ei heräisi, miksi tulisi tarve toimia tilanteissa niin kuin toimii. Tunteet tuntuvat vain olevan sopimattomia tai niitä ns turhia.
Kyllä kaikilla ihmisillä on tunteet, mutta niiden käsittelemisessä meissä on eroavaisuuksia..näin uskon.
Näkisin että vihan, kateuden ja vallanhimon tunteet toimii suorastaan moottoreina narsistisella ihmisellä.
Ja kuka on kokenut narskun negatiivisen tunteensiirron, tietää miltä se tuntuu; narsku raivoaa naama punaisena vihaansa ulos ja kun uhrilla on paha mieli, narsku sanoo että tulipas hyvä olo...piittaamatta tietenkään toisen mielipahasta :)yxex kirjoitti:
Kyllä kaikilla ihmisillä on tunteet, mutta niiden käsittelemisessä meissä on eroavaisuuksia..näin uskon.
Näkisin että vihan, kateuden ja vallanhimon tunteet toimii suorastaan moottoreina narsistisella ihmisellä.
Ja kuka on kokenut narskun negatiivisen tunteensiirron, tietää miltä se tuntuu; narsku raivoaa naama punaisena vihaansa ulos ja kun uhrilla on paha mieli, narsku sanoo että tulipas hyvä olo...piittaamatta tietenkään toisen mielipahasta :)Niinpä... ja tämän tunteensiirron tarkoitushan on saada vastapuoli käsittelemään se tunne mitä ei itse osaa. Siksi se helpottaa ja sitä on iisimpi käsitellä näkemällä toisessa.
Näin toimii moni muukin kuin narsisti.- d.i.c.e
lynett kirjoitti:
Juu, on. Tuli vain mieleeni, että tuntee varmasti näitä tunteita (viha, kateus) mutta helekutin väärässä paikassa tai "turhaan" muiden silmissä. Tai "väärästä asiasta". Jos mitään tunteita ei heräisi, miksi tulisi tarve toimia tilanteissa niin kuin toimii. Tunteet tuntuvat vain olevan sopimattomia tai niitä ns turhia.
Tuntee ja ei tunne...Se kytee siellä alla kaikenaikaa, minkä vuoksi suuttuneenakaan olotila ei poikkea normaalista. ( oma spekulaatio ) Narsistinen raivo kyllä nousee, mutta se on kylmää, " tunteetonta. " Ja sillä lailla vaarallista, että sitä on mahdotonta huomata, jos toinen niin päättää...
Toisinsanoen tuota "tarvetta toimia" eri tilanteissa ei edes välttämättä ole. "Raivoan, koska se nyt sattuu mulle tällä hetkellä sopimaan."
Raivoamisen motiivi voi olla myös aivan muu kuin viha, ja usein onkin: pelottelu, "hallinnantunteen" saaminen, toisen "näpäyttäminen", kosto...Riehumisen ihanuus. :) - d.i.c.e
yxex kirjoitti:
Ja kuka on kokenut narskun negatiivisen tunteensiirron, tietää miltä se tuntuu; narsku raivoaa naama punaisena vihaansa ulos ja kun uhrilla on paha mieli, narsku sanoo että tulipas hyvä olo...piittaamatta tietenkään toisen mielipahasta :)"narsku sanoo että tulipas hyvä olo..."
N: " Kiitos, kun olet olemassa, kulta. Mulla on paljon parempi olo nyt. " ;D - d.i.c.e
d.i.c.e kirjoitti:
"narsku sanoo että tulipas hyvä olo..."
N: " Kiitos, kun olet olemassa, kulta. Mulla on paljon parempi olo nyt. " ;DKaksi narskua tappelee, ja toteavat tämän toisilleen...Ja jatkavat hymyillen, kuin mitään ei olisi tapahtunut.
- henna...
d.i.c.e kirjoitti:
Tuntee ja ei tunne...Se kytee siellä alla kaikenaikaa, minkä vuoksi suuttuneenakaan olotila ei poikkea normaalista. ( oma spekulaatio ) Narsistinen raivo kyllä nousee, mutta se on kylmää, " tunteetonta. " Ja sillä lailla vaarallista, että sitä on mahdotonta huomata, jos toinen niin päättää...
Toisinsanoen tuota "tarvetta toimia" eri tilanteissa ei edes välttämättä ole. "Raivoan, koska se nyt sattuu mulle tällä hetkellä sopimaan."
Raivoamisen motiivi voi olla myös aivan muu kuin viha, ja usein onkin: pelottelu, "hallinnantunteen" saaminen, toisen "näpäyttäminen", kosto...Riehumisen ihanuus. :)Jos oiken ymmärsin kirjoittamasi niin tuota tukee ehkä se että pedonlailla raivoava narsisti saattaa pystyä silmän räpäyksessä muuttumaan ihan muuksi, rauhalliselta näyttäväksi ihmiseksi jos narsistin oma etu sitä vaatii, jos yllättäen vaikka paikalle tulee ihminen jolla on narsistin kannalta merkitystä minkä kuvan hän itsestään haluaa antaa tms.
d.i.c.e kirjoitti:
"narsku sanoo että tulipas hyvä olo..."
N: " Kiitos, kun olet olemassa, kulta. Mulla on paljon parempi olo nyt. " ;D:-D
- M.B.
henna... kirjoitti:
Jos oiken ymmärsin kirjoittamasi niin tuota tukee ehkä se että pedonlailla raivoava narsisti saattaa pystyä silmän räpäyksessä muuttumaan ihan muuksi, rauhalliselta näyttäväksi ihmiseksi jos narsistin oma etu sitä vaatii, jos yllättäen vaikka paikalle tulee ihminen jolla on narsistin kannalta merkitystä minkä kuvan hän itsestään haluaa antaa tms.
Muistui mieleeni, että olen ollut todistamassa kuvatunlaista tapahtumaa. Täysraivosta täystyyneyteen ihan yhtä nopeasti kuin auto kääntyy pihaan.
*ei mun muistissa aina olekaan niin paljon vikaa kun aika ajoin tuppaa itse ajattelemaan vieläkin, että on. Jäi joskus kaivelemaan, että tähän oli jotakin kommentoitavaa :)*
- 10+17
Allekirjotan aloittajan tekstin.
Myös minä tähän syyllistynyt olen. Mutta onko erona se. että toinen pystyy olemaan aidosti pahoillaan käytöksestään ja häpeämään käytöstään ja pystyy asettumaan toisen asemaan. Pyytämään anteeksi.
Terveessä ihmissuhteessa pystytään sopimaan riidat ja etsimään muutosta omaan käytökseen, mutta ihmissuhteessa, jossa on vuorovaikutusongelmia, tästä tulee kierre, oravanpyörä jota toistetaan, siis molemmat toistaa vuoronperään ja ei osata itse ottaa ja lähteä oravan pyörästä, siis uhrin roolista ajoissa, vaikka se ei muutu mihinkään, pyörii vaan.. Tähän mietintä tulokseen tulin, kun mietin omaa mennyttä suhdettani..
Meninköhän nyt metsään aatoksissani :D Voi apua :D10 17 : Kiitän. Et ole metsässä.
"Allekirjotan aloittajan tekstin.
Myös minä tähän syyllistynyt olen"
Niin minäkin olen. Kuten varmaan jokainen meistä jossakin vaiheessa omalla polullaan.
Terveenkin ihmissuhteen puolesta täytyy tehdä työtä. On jokaisen omassa harkinnassa, miten paljon on valmis ponnistelemaan suhteen vuoksi. Vuorovaikutusongelmaisessa taas; toiset yrittävät ponnistella tavallaan ja toiset irtaantuvat siitä oravanpyörästä.
Puhumme täällä palstalla monesti vaeltamisesta tai matkasta. Sitä se onkin. Lähtökohtana on ensin tuo, että astuu portista sisälle ja uskaltautuu sille matkalle. Siinä vaiheessa käsittelemme vielä sitä vihaa, mitätöintiä ja syyllisyyttä, mikäli olemme jo sillä asteella. Toisille se tulee myöhemmin ja toiset ovat siitä jo pidemmälle kulkeneita. Puhumattakaan, missä vaiheessa kukin noita polkuja tallustaa. Omalla polullaan. Ei muiden eikä toisten puolesta, vaan ihan omallaan.
Tarvitsemme myös anteeksiantoa. Siksi että se että se herättäisi meidät kehityksen ja ymmärryksen tielle. Tiedän saavani tällä pyyheitä niskaani, mutta asia on näin. Kun pystyt antamaan anteeksi (se ei tee tekoja oikeutetuksi) sinä luovut jostain hyvin merkittävästä. Esimerkiksi vihasta. Kun luopuu vihasta tai jostain muusta, on mahdollisuus myös nähdä. Anteeksi pitää antaa myös itselleen. Se on kai jo ennen tuota toista antamista. Ajan mittaan me näkemään kykenevinä huomaamme asioissa moniakin puolia. Kuten löydämme omaa syyllisyyttä. Syyllisyyttä ei pidä jäädä kantamaan, vaan nostetaan ne omat luurangot sieltä syvyyksistä, tarkastelemme niitä ja mietimme niiden merkitystä elämäämme. Tämä on hyvin tärkeää. Sen loppuelämän kannalta. Miten tulemme toimeen itsemme ja toisten ihmisten kanssa. Olivatpa narsisteja tai ei.Olen kertonut tästä aiemminkin, mutta palaan siihen jälleen.
Minä vihasin. Mutta annoin anteeksi. Miksi? Oppiakseni rakastamaan jälleen. Ja tuntemaan niitä muita inhimillisä tunteita mitä olin kadottamassa sen suojapanssarini ympärille, joka alkoi minua vihassa ja syyllisyydessä verhoamaan. Näkemään värejä maailmassa pelkän mustan ja valkoisen sijaan.
Hänhän ei koskaan lakannut vihaamasta. Ja oikeutti sillä toimintansa. Jälki ei ole ollut kaunista. Pelkään pahoin ettei tule olemaankaan.
Jokainen meistä on itse vastuussa omista jalanjäljistämme sekä käsiemme töistä.
Anteeksiantoon joskus tarvitaan : ensin itselle, sitten toiselle, mutta vielä kerran itselle.- M.B.
Rakkaus opettaa rakastamaan..
- phk111
Kyllä tämä on ihan yhtä tyhjän kanssa tämä keskustelu täällä narsismista. Kaipaisin asiallista keskustelua asiasta mutta eipä taida netistä löytyä. Näyttää muodostuneen muutaman narsistiselta vaikuttavan henkilön chaittailupalstalta tämäkin. En vaan ymmärrä että miten addiktoituneita tuo pieni joukko on, samaa mitäänsanomatonta lapsellista löpinää pääasiassa kuukaudesta toiseen, mikä niitä pitää kiinni tällaisessa että jatkuvasti jaksavat päivystää täällä kun oikeasti ei ole mitään sanottavaa, tyhjänpäivästä löpinää tai siten välillä mahtaillaan muka-tiedoilla ja ilmeisesti otetaan netistä joku psykologiaan liittyvä väittämä ja sitten väännellään ja käännellään muka-nokkelasti.
Sehän on totta, että narsistit ovat narsisteja juuri sen vuoksi että mitätöivät ja haukkuvat lähipiirissään olevia ihmisiä juuri sellaisille ihmisille on psykiatriassa annettu nimitys narsistisesti persoonallisuushäiriöinen. Lisäksi he käyttävät vaikutuspiirissään oleviin ihmisiin julmaa henkistä väkivaltaa, usein fyysistäkin, tarkoituksella horjuttavat näiden ihmisten mielenterveyttä päästäkseen hallitsemaan näitä ihmisiä. Ynnä muuta hyvin tuhoisaa. Ja sitten jos joku yrittää tästä kirjoittaa totuuden mukaisesti niin sanovat tätä haukkumiseksi. HIrveän lapsellista."Kyllä tämä on ihan yhtä tyhjän kanssa tämä keskustelu täällä narsismista. Kaipaisin asiallista keskustelua asiasta mutta eipä taida netistä löytyä"
Miksi ihmeessä sä olet niin narsistinen vätys, ettet tee mitään itse asian eteen ?
Olen iso ja särmikäs äijä, ja vetelen sua virtuaalisti turpaan koska loukkaat palstakamuja !
Häpeä! Jos olet terve, häpeät! :)phk111 :
" Kaipaisin asiallista keskustelua..."
Niin mekin kaipaamme. Ja asiallisia keskustelua nostattavia kommentteja sen lisäksi. On täällä monenlaisia ketjuja. Mielentilan ja vireystason mukaan voi jokainen valita niistä omansa.
"..ei ole mitään sanottavaa..."
Jokainen näkee mitä näkee. Moni täältä löytää paljon sanottua. Jos vain viitsii lukea. Tämähän tietysti taito joka kehittyy vasta ajan kanssa.
"..narsistisesti persoonallisuushäiriöinen.."
NPH on valitettava tosiasia. Kuten ymmärtänet, on myös muita narsistisia luonnehäiriöitä, sekä muita persoonallisuushäiriöitä. Kaikkia emme voi ampua ensin hieman tarkastelemasta asiaa tarkemmin. Sitten lisäksi loput ihmiset, joilla kaikilla on jonkinlaisia narsistisia piirteitä.- d.i.c.e
"Ja sitten jos joku yrittää tästä kirjoittaa totuuden mukaisesti niin sanovat tätä haukkumiseksi. "
Kokeilepas puhua täällä totuudenmukaisesti uhrien ominaisuuksista...
Heti uhataan suurinpiirtein vetää turpaan. Lapsellista. :)
Narskujen ominaisuuksista jaksetaan kyllä vaahdota, kun taas itse ei kestetä edes hienovaraista kritiikkiä... - d.i.c.e
yxex kirjoitti:
"Kyllä tämä on ihan yhtä tyhjän kanssa tämä keskustelu täällä narsismista. Kaipaisin asiallista keskustelua asiasta mutta eipä taida netistä löytyä"
Miksi ihmeessä sä olet niin narsistinen vätys, ettet tee mitään itse asian eteen ?
Olen iso ja särmikäs äijä, ja vetelen sua virtuaalisti turpaan koska loukkaat palstakamuja !
Häpeä! Jos olet terve, häpeät! :)Oho...Kommenttini ei ollut sitten millään muotoa sinulle tarkoitettu yxex. :D
Huumorimielessä heitetty " turpaan vetely " kommentti on aina asia erikseen. ;) d.i.c.e kirjoitti:
"Ja sitten jos joku yrittää tästä kirjoittaa totuuden mukaisesti niin sanovat tätä haukkumiseksi. "
Kokeilepas puhua täällä totuudenmukaisesti uhrien ominaisuuksista...
Heti uhataan suurinpiirtein vetää turpaan. Lapsellista. :)
Narskujen ominaisuuksista jaksetaan kyllä vaahdota, kun taas itse ei kestetä edes hienovaraista kritiikkiä...Samaa mieltä. Jos pitäisi etsiä "syitä" tällaisen suhteen jatkuvuuden symboliikkaan, eikö sitä pidä katsoa molemmilta kanteilta ?
Ei jummarra...d.i.c.e kirjoitti:
Oho...Kommenttini ei ollut sitten millään muotoa sinulle tarkoitettu yxex. :D
Huumorimielessä heitetty " turpaan vetely " kommentti on aina asia erikseen. ;):-D
Nou problems. Uhrit on arkoja kritiikille. Narskut on arkoja kritiikille. Meidän palstaystävyys tuntuu olevan kauhistus jollekin/joillekin. Suoranainen este elämälle. Meidät leimataan tunteettomiksi, rakkautemme valheeksi...voi hyvää päivää sentään ;-Dyxex kirjoitti:
:-D
Nou problems. Uhrit on arkoja kritiikille. Narskut on arkoja kritiikille. Meidän palstaystävyys tuntuu olevan kauhistus jollekin/joillekin. Suoranainen este elämälle. Meidät leimataan tunteettomiksi, rakkautemme valheeksi...voi hyvää päivää sentään ;-DYE : mun mielestä on ilmiselvää, että ihmiset jotka kirjoittelee tänne useammin oppivat kommunikoimaan keskenään helpommin ja lukemaan toisiaan realistisemmin tai ilman henk koht oletuksia tai loukkaantumisia. Totta kai.
Kuten olen kertonut, alku oli yhtä sekamelskaa mutta siitä se sitten lähti.lynett kirjoitti:
YE : mun mielestä on ilmiselvää, että ihmiset jotka kirjoittelee tänne useammin oppivat kommunikoimaan keskenään helpommin ja lukemaan toisiaan realistisemmin tai ilman henk koht oletuksia tai loukkaantumisia. Totta kai.
Kuten olen kertonut, alku oli yhtä sekamelskaa mutta siitä se sitten lähti.Niinpä. Mutta koska kuvitteellinen sisäpiiri ja kamutus aiheuttaa soraääniä, toivoisin perusteltuja kommentteja siitä miksi palstaystävyys on väärin.
Aattele...ystävyys on väärin 8-)yxex kirjoitti:
Se katsotaan ja äänemme käheiksi huudetaan :-D
Mikä soinut päässä koko päivän ????
SUOMI TEKEE KOHTA MAAAAAALIN.... SUOMI TEKEE KOHTA MAAAAAAALIN )
Pojat hoitaa. Narsistisesti välittämättä vastapuolen surusta ;)- ent.ilkis
yxex kirjoitti:
Se katsotaan ja äänemme käheiksi huudetaan :-D
...torilla tavataan....heti ottelun jälkeen...lopputulos määrää miuten hyvät mahkut meillä on löytää toisemme....e
yxex kirjoitti:
Niinpä. Mutta koska kuvitteellinen sisäpiiri ja kamutus aiheuttaa soraääniä, toivoisin perusteltuja kommentteja siitä miksi palstaystävyys on väärin.
Aattele...ystävyys on väärin 8-)Niiin.... palstaystävyys ja IRL ystävyys on eri asioita. Ja jos olemme "palstaystäviä", olemme surkeita työttömiä idiootteja joilla ei ole muuta elämää. Okei =)
ILMISELVÄÄ on täällä ja vaikka NUT:in palstalla että "opitaan tuntemaan" kun kirjoitellaan enemmän. Mä olen niiiiin kyllästynyt tohon länkytykseen etten ees jaksa.
Lähen reenailee välillä, alter egoni jatkakoon sillä aikaa =)- ent.ilkis
yxex kirjoitti:
Niinpä. Mutta koska kuvitteellinen sisäpiiri ja kamutus aiheuttaa soraääniä, toivoisin perusteltuja kommentteja siitä miksi palstaystävyys on väärin.
Aattele...ystävyys on väärin 8-)Minä en tiedä, miksi palstaystävyys olisi väärin, mutta en ymmärrä, miksi sitä on joka paikassa korostettava.
Saisinko perustelut sille? lynett kirjoitti:
Niiin.... palstaystävyys ja IRL ystävyys on eri asioita. Ja jos olemme "palstaystäviä", olemme surkeita työttömiä idiootteja joilla ei ole muuta elämää. Okei =)
ILMISELVÄÄ on täällä ja vaikka NUT:in palstalla että "opitaan tuntemaan" kun kirjoitellaan enemmän. Mä olen niiiiin kyllästynyt tohon länkytykseen etten ees jaksa.
Lähen reenailee välillä, alter egoni jatkakoon sillä aikaa =)=)
ent.ilkis kirjoitti:
Minä en tiedä, miksi palstaystävyys olisi väärin, mutta en ymmärrä, miksi sitä on joka paikassa korostettava.
Saisinko perustelut sille?Se ystävyys-tunnehan on olemassaoleva juttu täällä. Kun sitä vastaan hyökätään, se nousee väkisinkin tapetille, korostettuna. Kun seuraat täällä tiettyjä kirjoittajia, niin huomaa ettei he puukota toisiaan selkään. Se ei ainakaan voi olla väärin...ystävällisyys siis...paremmin en nyt osaa tätä perustella :)
- ent.ilkis
yxex kirjoitti:
Se ystävyys-tunnehan on olemassaoleva juttu täällä. Kun sitä vastaan hyökätään, se nousee väkisinkin tapetille, korostettuna. Kun seuraat täällä tiettyjä kirjoittajia, niin huomaa ettei he puukota toisiaan selkään. Se ei ainakaan voi olla väärin...ystävällisyys siis...paremmin en nyt osaa tätä perustella :)
...niinku että me muut ollaan luotu tää teidän suuri keskinäinen palstaystävyys?
En ole samaa mieltä. ent.ilkis kirjoitti:
...niinku että me muut ollaan luotu tää teidän suuri keskinäinen palstaystävyys?
En ole samaa mieltä.Sä oot omaa mieltä, ja niin on hyvä. Mun näkemys tästä maailmasta ja koko maailmankaikkeudesta on subjektiivinen ja täynnä tietämättömyyden reikiä kuin siivilä. ;)
- ent.ilkis
yxex kirjoitti:
Sä oot omaa mieltä, ja niin on hyvä. Mun näkemys tästä maailmasta ja koko maailmankaikkeudesta on subjektiivinen ja täynnä tietämättömyyden reikiä kuin siivilä. ;)
Näkemys maailmasta? En kysynyt nyt laisinkaan näkemystäsi maailmasta, vaan siitä, miksi yhä edelleen jaksat väittää, että sisäpiiri ja palstaystävyys on jonkun toisen luoma asia?
Suurta draamaa sisältää tuo ajatuksesi siitä, että palstaystävyyttänne vastaan "hyökätään"...voisiko olla kyse enemmänkin siitä, että sitä ei pidetä niin arvossaan kuin sinä haluaisit ja näin käyt hyökkäämään niitä vastaan, jotka ystävyyttänne ei kunnioita omia periaatteitaan enemmän?
Kaikki tai ei mitään?
Jos sinulla on hyvä noin - pidä ihmeessä hyvä olosi ja kamusi....Jos minulla on hyvä näin - todellakin aion pitää käsitykseni siitä, mitä täällä on meneillään....enkä usko satuja - en kenenkään kirjoittamana. - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Näkemys maailmasta? En kysynyt nyt laisinkaan näkemystäsi maailmasta, vaan siitä, miksi yhä edelleen jaksat väittää, että sisäpiiri ja palstaystävyys on jonkun toisen luoma asia?
Suurta draamaa sisältää tuo ajatuksesi siitä, että palstaystävyyttänne vastaan "hyökätään"...voisiko olla kyse enemmänkin siitä, että sitä ei pidetä niin arvossaan kuin sinä haluaisit ja näin käyt hyökkäämään niitä vastaan, jotka ystävyyttänne ei kunnioita omia periaatteitaan enemmän?
Kaikki tai ei mitään?
Jos sinulla on hyvä noin - pidä ihmeessä hyvä olosi ja kamusi....Jos minulla on hyvä näin - todellakin aion pitää käsitykseni siitä, mitä täällä on meneillään....enkä usko satuja - en kenenkään kirjoittamana.Jos oletus sisäpiiristä tulee joltakin, joka määrittelee itsensä sisäpiiriin kuulumattomaksi, niin onhan se muitten luoma asia.
Sitä en taas ymmärrä, että mikä nyt sitten on se ainoa oikea suhtautumistapa asiaan... Lupaus hypätä sen määrittelijän leiriin?? Jokatapauksessa asian hyväksyminen -ok, olen sisäpiirissä, näemmä vain jatkaa asiata käytävää näennäiskeskustelua. Sanon näennäiskeskustelua, koska äkkiseltään ei arvaisi tällaisen asian olevan niinkijn tärkeä tämänkaltaisessa paikassa..
Ihan kuin Yxexä ei olisi toistuvasti tuonut esiin omaa mielipidettään siitä, että hän hyväksyy kirjoittajat riippumatta siitä, että mikä heidän suhtautumisensa on sisäpiiriulkopiiri-keskusteluun...
Eikun jatkuu vaan.
Tulee mieleeni marian aave ja merjalinnea kommentteineen siitä, että kuka se jää minkäkin perään palstalla huutelemaan. Itse lisäisin perään vielä kysymyksen, että miksi??????
Jos sulla on noin valtava tarve määritellä kaikki ja kaikkea, niin siitä vaan. Mutta koita nyt hyväntähen päättää jo, että mistä se tarve kumpuaa. Ja ennen kuin sanot, että ei ole tarve, niin teepä sitten samantein selväksi se, että ei ole tarve ja lopeta. Ei sua ole kukaan mihinkään ulkopiiriin sulkemassa ja jos haluat itse tuollaista jatkaa, niin älä vaadi muilta jatkuvaa kannanottoa tuohon sisäpiiriulkopiiri kommentointiin. Jos ei kerran ole tärkeää niin osoita se kommentoinnissasi. - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Jos oletus sisäpiiristä tulee joltakin, joka määrittelee itsensä sisäpiiriin kuulumattomaksi, niin onhan se muitten luoma asia.
Sitä en taas ymmärrä, että mikä nyt sitten on se ainoa oikea suhtautumistapa asiaan... Lupaus hypätä sen määrittelijän leiriin?? Jokatapauksessa asian hyväksyminen -ok, olen sisäpiirissä, näemmä vain jatkaa asiata käytävää näennäiskeskustelua. Sanon näennäiskeskustelua, koska äkkiseltään ei arvaisi tällaisen asian olevan niinkijn tärkeä tämänkaltaisessa paikassa..
Ihan kuin Yxexä ei olisi toistuvasti tuonut esiin omaa mielipidettään siitä, että hän hyväksyy kirjoittajat riippumatta siitä, että mikä heidän suhtautumisensa on sisäpiiriulkopiiri-keskusteluun...
Eikun jatkuu vaan.
Tulee mieleeni marian aave ja merjalinnea kommentteineen siitä, että kuka se jää minkäkin perään palstalla huutelemaan. Itse lisäisin perään vielä kysymyksen, että miksi??????
Jos sulla on noin valtava tarve määritellä kaikki ja kaikkea, niin siitä vaan. Mutta koita nyt hyväntähen päättää jo, että mistä se tarve kumpuaa. Ja ennen kuin sanot, että ei ole tarve, niin teepä sitten samantein selväksi se, että ei ole tarve ja lopeta. Ei sua ole kukaan mihinkään ulkopiiriin sulkemassa ja jos haluat itse tuollaista jatkaa, niin älä vaadi muilta jatkuvaa kannanottoa tuohon sisäpiiriulkopiiri kommentointiin. Jos ei kerran ole tärkeää niin osoita se kommentoinnissasi.Miksi ajattelet, että sisäpiiri oletus olisi tullut joltain ulkopuoliselta? Kun minä olen tullut palstalle (käsittääkseni paljon ennen sinua - vai olenko?) törmäsin ensimmäisenä tähän "sisäpiiriin", joka täysin avoimesti halusi, että heitä (tai häntä - en voi tietää) "oletetaan" sisäpiiriksi.
Minä en sellaista piiriä nähnyt, enkä näe vieläkään. Siksi pidän kummallisena, että jotkut yhä pitävät kiinni siitä, että sellainen on!
KUN sitä ei ole luonut ulkopuolinen - herää kysymys (ainakin ajattelevassa päässä) - mihin sitä tarvitaan...Mahdollisesti sananvapauden rajaamiseen tietyiltä kirjoittajilta? Sitä en tule hyväksymään IKINÄ.
Niin, ehkä sinä nyt kerrot (kun taas aloitit avautumisesi) mulle, miksi minun pitäisi ajatella olevani ulkopuolinen? Eikö juuri tuon väittäminen käänteisesti tarkoita, että "hei, meillä on sisäpiirikin"....???
Koetapas, osaatko vastata asiallisesti ilman henkilökohtaisuuksia.... - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Miksi ajattelet, että sisäpiiri oletus olisi tullut joltain ulkopuoliselta? Kun minä olen tullut palstalle (käsittääkseni paljon ennen sinua - vai olenko?) törmäsin ensimmäisenä tähän "sisäpiiriin", joka täysin avoimesti halusi, että heitä (tai häntä - en voi tietää) "oletetaan" sisäpiiriksi.
Minä en sellaista piiriä nähnyt, enkä näe vieläkään. Siksi pidän kummallisena, että jotkut yhä pitävät kiinni siitä, että sellainen on!
KUN sitä ei ole luonut ulkopuolinen - herää kysymys (ainakin ajattelevassa päässä) - mihin sitä tarvitaan...Mahdollisesti sananvapauden rajaamiseen tietyiltä kirjoittajilta? Sitä en tule hyväksymään IKINÄ.
Niin, ehkä sinä nyt kerrot (kun taas aloitit avautumisesi) mulle, miksi minun pitäisi ajatella olevani ulkopuolinen? Eikö juuri tuon väittäminen käänteisesti tarkoita, että "hei, meillä on sisäpiirikin"....???
Koetapas, osaatko vastata asiallisesti ilman henkilökohtaisuuksia...." Kun minä olen tullut palstalle (käsittääkseni paljon ennen sinua - vai olenko?) "
Mikäli olet Ilkikurimus, sanoit joskus tulleesi palstalle sen kuusi vuotta sitten. Eli sen viisi ja puolivuotta ainakin ennen minua. Mutta tuo, miten asian kirjoitat, on juurikin sitä narsistista kyseenalaistamista parhaimmillaan, mikäli olen mistään mitään käsittänyt oikein tai edes lähellekään oikein.
Ja jos oletettu sisäpiiri oli jo tuolloin ja kaikki nykyiset sisäpiiriin kuuluvat ovat samaa jengiä, niin mikäpä siinä. Taas jos eivät ole samaa jengiä, itse en ainakaan ollut tuolloin, niin hyvinpä on uudistuvaa se "sisäpiiriläisyys". Onko se sitten jostakin johtuvaa, kuten siitä, että on olemassa palstalla joku joka koko ajan määrittelee uudelleen sisäpiiriläisyyden, vai onko se jotakin, mikä kasvaa ajan kanssa vanhasta sisäpiiriläisyysrungosta käsin kohti uusia, kivuttomasti runkoon liittyviä, oksia..
Jos et näe sisäpiiriä, miksi se toisuvasti kukoistaa kommentoinnissasi. Ei-olevasta on hyvin vaikea keskustella.. Ei-olevasta on hyvin hankala sanoa mitään, siltikin onnistut toistuvasti jossain välissä heittämään kommenttia sisäpiiristä ja sen olemattomuudesta vs. sen olevuudesta..
MInun käsityskykyni mukaan, kukaan nykyisin sisäpiiriin itsensä hymähtäen hyväksyvästä, EI ole ensimmäisenä ollut huutamaassa: Hei, olen sisäpiiriläinen, te muut olette siis ulkopiiriläisiä!! , vaan juurikin niin, että SYYTÖS sisäpiirin olemassaolevuudesta on tullut joltakin, joka ei ole katsonut itse kuuluvansa ainakaan siihen määrittelemäänsä sisäpiiriin.
Mutta vastaavasti taas, jos sellaiseen syytökseen suhtautuu hyväksyvästi- ok, olen sisäpiiriä- sen jälkeen kun sen käsite on tullut sulle jollakin tasolla tehtyä selväksi, siihen millään tavalla suhtautuminen EI OLE ykskaks yllättäen millään tavalla mitenkään päin hyväksyttävää, eikä oikeutettua.
En ole väittänyt, että sinun pitäisi kokea itsesi ulkopuoliseksi. Toisaalta, se on asia, joka sinnikkyydestäsi tulee mieleen. Tai tyylistäsi jatkuvasti olla suunapäänä kommentoimassa juuri sisäpiiriläisyyttä.
Koitapa itse olla ottamatta kaikkea henkilökohtaisesti, mikäli onnistut. Mutta ainiin, onnistuthan sinä, siinähän olet nimenomaan hyvä. Puhumattakaan tuosta "rivienväli narsistisesta vittuilusta". - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
" Kun minä olen tullut palstalle (käsittääkseni paljon ennen sinua - vai olenko?) "
Mikäli olet Ilkikurimus, sanoit joskus tulleesi palstalle sen kuusi vuotta sitten. Eli sen viisi ja puolivuotta ainakin ennen minua. Mutta tuo, miten asian kirjoitat, on juurikin sitä narsistista kyseenalaistamista parhaimmillaan, mikäli olen mistään mitään käsittänyt oikein tai edes lähellekään oikein.
Ja jos oletettu sisäpiiri oli jo tuolloin ja kaikki nykyiset sisäpiiriin kuuluvat ovat samaa jengiä, niin mikäpä siinä. Taas jos eivät ole samaa jengiä, itse en ainakaan ollut tuolloin, niin hyvinpä on uudistuvaa se "sisäpiiriläisyys". Onko se sitten jostakin johtuvaa, kuten siitä, että on olemassa palstalla joku joka koko ajan määrittelee uudelleen sisäpiiriläisyyden, vai onko se jotakin, mikä kasvaa ajan kanssa vanhasta sisäpiiriläisyysrungosta käsin kohti uusia, kivuttomasti runkoon liittyviä, oksia..
Jos et näe sisäpiiriä, miksi se toisuvasti kukoistaa kommentoinnissasi. Ei-olevasta on hyvin vaikea keskustella.. Ei-olevasta on hyvin hankala sanoa mitään, siltikin onnistut toistuvasti jossain välissä heittämään kommenttia sisäpiiristä ja sen olemattomuudesta vs. sen olevuudesta..
MInun käsityskykyni mukaan, kukaan nykyisin sisäpiiriin itsensä hymähtäen hyväksyvästä, EI ole ensimmäisenä ollut huutamaassa: Hei, olen sisäpiiriläinen, te muut olette siis ulkopiiriläisiä!! , vaan juurikin niin, että SYYTÖS sisäpiirin olemassaolevuudesta on tullut joltakin, joka ei ole katsonut itse kuuluvansa ainakaan siihen määrittelemäänsä sisäpiiriin.
Mutta vastaavasti taas, jos sellaiseen syytökseen suhtautuu hyväksyvästi- ok, olen sisäpiiriä- sen jälkeen kun sen käsite on tullut sulle jollakin tasolla tehtyä selväksi, siihen millään tavalla suhtautuminen EI OLE ykskaks yllättäen millään tavalla mitenkään päin hyväksyttävää, eikä oikeutettua.
En ole väittänyt, että sinun pitäisi kokea itsesi ulkopuoliseksi. Toisaalta, se on asia, joka sinnikkyydestäsi tulee mieleen. Tai tyylistäsi jatkuvasti olla suunapäänä kommentoimassa juuri sisäpiiriläisyyttä.
Koitapa itse olla ottamatta kaikkea henkilökohtaisesti, mikäli onnistut. Mutta ainiin, onnistuthan sinä, siinähän olet nimenomaan hyvä. Puhumattakaan tuosta "rivienväli narsistisesta vittuilusta".Tekstisi vilisi virheellisiä väittämiä, mutta en jaksa nyt keskittyä niiden korjaamiseen.
Nyt puhutaan ITSE asia selväksi.
Haluat pitää kiinni siitä, että minä ole narsisti (todella fiksu veto ihmiseltä, joka ei tunne minua)....mutta sopii minulle, se ei omanarvontunnettani heilauta minnekään. Voin olla sinulle narsisti, kun sellaista seuraksesi kaipaat.
Mietin, kukahan tässä nyt kääntää ja vääntää? Miksi sinulle on tämä sisäpiiri-juttu niin kovin rakas ja tärkeä - samalla kun projisoit minuun kaiken sen, mitä sinusta ei saa huomata?
Ei uskoisi, että täysin sisäpiiriin kuulumattomalle - joka ei edes tiedä sisäpiiriä olevankaan - on noin tärkeää alkaa siitä muita mollaamaan....mutta niin se vain sinulle on. Jokainen voi arvailla syitä siihen - minäkin olen oikeutettu siihen. Kommentoit asiaa vapaaehtoisesti.
Pitäkää sisäpiirinne (kun niin tahdotte), mutta älkää väittäkö, että se olisi jonkun ulkopuolisen keksintöä. Se ei ole totta.
Minä en sisäpiiriä havaitse - enkä ainakaan kuulu sellaiseen, koska se ei palvele sitä tarkoitusta, joksi tämä palsta on tarkoitettu. - henna....
M.B. kirjoitti:
" Kun minä olen tullut palstalle (käsittääkseni paljon ennen sinua - vai olenko?) "
Koitapa itse olla ottamatta kaikkea henkilökohtaisesti, mikäli onnistut. Mutta ainiin, onnistuthan sinä, siinähän olet nimenomaan hyvä. Puhumattakaan tuosta "rivienväli narsistisesta vittuilusta".M.B. tätä viestiäsi en jaksanut lukea kuin alkua jonkin verran mutta ihan välihuomautusena:
Siis olet ollut palstalla noin puoli vuotta?
Kirjoitit aikaisemmin:
"Tulee mieleeni marian aave ja merjalinnea kommentteineen siitä, että kuka se jää minkäkin perään palstalla huutelemaan. Itse lisäisin perään vielä kysymyksen, että miksi??"
Eikös tuo merjalinnea ollut täällä palstoilla jo ikuisuus sitten?
Ai niin, jos minun muistikuvani on oikea (en todellakaan ole ihan varma) niin sinä tietysti oot lukenut täällä vuosia vanhojakin kirjoituksia ja siksi tiedät hänenkin kommenteistaan heti sanoa :)
Mutta jatkakaa, mua alkaa taas kyllästyttämään koko tämä palsta. - M.B.
henna.... kirjoitti:
M.B. tätä viestiäsi en jaksanut lukea kuin alkua jonkin verran mutta ihan välihuomautusena:
Siis olet ollut palstalla noin puoli vuotta?
Kirjoitit aikaisemmin:
"Tulee mieleeni marian aave ja merjalinnea kommentteineen siitä, että kuka se jää minkäkin perään palstalla huutelemaan. Itse lisäisin perään vielä kysymyksen, että miksi??"
Eikös tuo merjalinnea ollut täällä palstoilla jo ikuisuus sitten?
Ai niin, jos minun muistikuvani on oikea (en todellakaan ole ihan varma) niin sinä tietysti oot lukenut täällä vuosia vanhojakin kirjoituksia ja siksi tiedät hänenkin kommenteistaan heti sanoa :)
Mutta jatkakaa, mua alkaa taas kyllästyttämään koko tämä palsta.En tiedä merjalinnean olevuudesta aikaisemmin, vasta se oli kuukausi pari takaperin niin, että ensimmäistä kertaa törmäsin hänen nimimerkkiinsä.
Mutta aivan sama. En jaksanut minäkään lukea sinun, enkä Ilkikurimuksen kirjoittamaa. Kovin on väsyttävää, tällainen jatkuva... p..kan jauhanta.
Mutta, kiitosta kommentistasi, muut jotka muistavat merjalinnean ja marianaaveen vähäaikasitten olemisen palstalla varmaan rekisteröivät asenteesi, joka siis ON. - M.B.
M.B. kirjoitti:
En tiedä merjalinnean olevuudesta aikaisemmin, vasta se oli kuukausi pari takaperin niin, että ensimmäistä kertaa törmäsin hänen nimimerkkiinsä.
Mutta aivan sama. En jaksanut minäkään lukea sinun, enkä Ilkikurimuksen kirjoittamaa. Kovin on väsyttävää, tällainen jatkuva... p..kan jauhanta.
Mutta, kiitosta kommentistasi, muut jotka muistavat merjalinnean ja marianaaveen vähäaikasitten olemisen palstalla varmaan rekisteröivät asenteesi, joka siis ON.Ai niin, merjalinneahan itse ylvästeli olleensa sheriffinä sen viisi vuotta, niin ihmekös tuo, jos on aiemmin ollut nikkinsä esillä. En kuitenkaan niin ahkerasti ole jaksanut penkoa palstahistoriaa, mutta jos nimensä esiin tuominen saa sun karvat pystyyn, niin ihmettenpä vain.... eiku saa sut "kyllästymään".. What ever..
- hyvä me
lynett kirjoitti:
Mikä soinut päässä koko päivän ????
SUOMI TEKEE KOHTA MAAAAAALIN.... SUOMI TEKEE KOHTA MAAAAAAALIN )
Pojat hoitaa. Narsistisesti välittämättä vastapuolen surusta ;)Tärkeintä ei ole reilu peli vaan voitto :)
- onoffi
Ei mitään lisättävää.
- ent.ilkis
Mielenkiintoinen nimimerkki...Vastaan otsikkoon; ei noki, vaan he muodostanevat keskenään sisäpiirin, jossa nokinta ehdottoman kiellettyä....
Terveisiä euroviisuFINAALISTA.ent.ilkis...nyk.kilttis ? ;-P
Näkemyserona tai omana näkemyksenä ajattelen että jos te valovoimaiset tähdet täällä hyväksytte mun olevan osa tätä piirileikkiä, niin en tunne halua nokkia teitä, ja itseni kannalta on vielä mukavampaa luottaa tähän 'sisäpiiriin' koska hekään ei ole nokkineet minua...eli en muista kenenkään asettaneen ehtoa; nokinta ehdottoman kiellettyä...ennemmin sanoisin ettei kamut täällä tunne halua nokkia toisiaan(vaikka se taito meillä lienee kaikilla)
Jokaiselta tunnetummalta nimimerkiltä täällä olen oppinut jotain...josta seuraa kiitollisuudentunne...josta seuraa nokkimishaluttomuus ;-D- kajon
yxex kirjoitti:
ent.ilkis...nyk.kilttis ? ;-P
Näkemyserona tai omana näkemyksenä ajattelen että jos te valovoimaiset tähdet täällä hyväksytte mun olevan osa tätä piirileikkiä, niin en tunne halua nokkia teitä, ja itseni kannalta on vielä mukavampaa luottaa tähän 'sisäpiiriin' koska hekään ei ole nokkineet minua...eli en muista kenenkään asettaneen ehtoa; nokinta ehdottoman kiellettyä...ennemmin sanoisin ettei kamut täällä tunne halua nokkia toisiaan(vaikka se taito meillä lienee kaikilla)
Jokaiselta tunnetummalta nimimerkiltä täällä olen oppinut jotain...josta seuraa kiitollisuudentunne...josta seuraa nokkimishaluttomuus ;-D"ja itseni kannalta on vielä mukavampaa luottaa tähän 'sisäpiiriin' koska hekään ei ole nokkineet minua...eli en muista kenenkään asettaneen ehtoa; nokinta ehdottoman kiellettyä...ennemmin sanoisin ettei kamut täällä tunne halua nokkia toisiaan(vaikka se taito meillä lienee kaikilla)"
Tuo johtaa ajan oloon siihen että palstalla on vain yksi sallittu ajatus ja sen yleensä esittää henkilö jolla on vähiten moraalia.
Olenko väärässä? - ent.ilkis
kajon kirjoitti:
"ja itseni kannalta on vielä mukavampaa luottaa tähän 'sisäpiiriin' koska hekään ei ole nokkineet minua...eli en muista kenenkään asettaneen ehtoa; nokinta ehdottoman kiellettyä...ennemmin sanoisin ettei kamut täällä tunne halua nokkia toisiaan(vaikka se taito meillä lienee kaikilla)"
Tuo johtaa ajan oloon siihen että palstalla on vain yksi sallittu ajatus ja sen yleensä esittää henkilö jolla on vähiten moraalia.
Olenko väärässä?No et tosiaankaan ole väärässä vaan harvinaisen oikeassa. Juuri noin tehdään suurimmat virheet oman itsen kannalta.
"Myydään" oma mielipide siitä, että saadaan kuulua "johonkin". Samasta syystä kiusaaminen (tai "ystävällismielinen naljailu") rehottaa (niin täällä) kuin muuallakin Suomen maassa.... - henna...
kajon kirjoitti:
"ja itseni kannalta on vielä mukavampaa luottaa tähän 'sisäpiiriin' koska hekään ei ole nokkineet minua...eli en muista kenenkään asettaneen ehtoa; nokinta ehdottoman kiellettyä...ennemmin sanoisin ettei kamut täällä tunne halua nokkia toisiaan(vaikka se taito meillä lienee kaikilla)"
Olenko väärässä?Oho, ihan säpsähdin ja ilostuin, ihminen joka NÄKEE miten asia menee.
Minun mielestäni olet kajon oikeassa. "Mielenkiintoinen nimimerkki...Vastaan otsikkoon; ei noki, vaan he muodostanevat keskenään sisäpiirin, jossa nokinta ehdottoman kiellettyä...."
Ilkkis : Ja vielä mitä. Mehän yxex:n kanssa suorastaan r a k a s t e t a a n nokkia toisiamme. ;D
Melko paljon asiaakin hölyn pölyn seassa tässä ketjussa, vai mitä sanotte ?
- ent.ilkis
"Te valovoimaiset"?
En ole koskaan korottanut itseäni valomaiseksi, eikä se minusta sellaista tee, että sinä olet sitä mieltä.
Olen aina ollut kilttis.... Et vain halunnut sisäpiiriltäsi nähdä sitä.- ent.ilkis
>noks< x 2
Vaatimattomuus on hyve, joo et ole korottanut itseäsi, lukuisilla kirjoituksillasi olet minun silmissäni valovoimainen...henkilökohtainen näkemykseni jonka tarkoitus ei ole laittaa sua eikä ketään mihinkään muottiin, tai paremmuusjärjestykseen.
yxex kirjoitti:
Vaatimattomuus on hyve, joo et ole korottanut itseäsi, lukuisilla kirjoituksillasi olet minun silmissäni valovoimainen...henkilökohtainen näkemykseni jonka tarkoitus ei ole laittaa sua eikä ketään mihinkään muottiin, tai paremmuusjärjestykseen.
Tottkai kaikki pitää laittaa muottiin ja johonkin järjestykseen ....
- ent.ilkis
Tässä on monta totuutta....tämän päivän keskusteluista...Tiesitkö muuten, että minulla ja linkin Helenalla on jotain yhteistä?
http://www.youtube.com/watch?v=UtK0GjKvm4M temppuilija kirjoitti:
Tottkai kaikki pitää laittaa muottiin ja johonkin järjestykseen ....
Senkin vastarannankiiskivatipää (:-D
- ent.ilkis
No nyt tiedät.
En ole minäkään pahemmin seurannut, mutta väkisin sitä tiedostaa ja havaitsee ympäröivästä maailmasta asioita... - ent.ilkis
????
Kilahti "ohi"....
- langennut enkeli
Niin... mielenkiintoinen ketju jälleen. Ehkä sitten kun on kauempana asiasta, tapauksesta, narskusta ja sen aiheuttamasta traumasta, voi kriittisemmin suhtautua omaan uhriuteensa. Samalla voi katsoa kauempaa myös narskuun liittyviä teorioita, piirteitä, syitä ja seurauksia. Tosi on se, että silloin kun on vielä täysin myrskyn silmässä, ei maailmaa voi nähdä kuin mustana tai valkoisena, ehkä vain mustana, tai ainakin itse näin olen kokenut. Siksi ymmärrän, että täällä löytyy erilaisia mielipiteitä, koska jokainen on eri vaiheessa omaa "helvettiään" ja voi näin ollen katsoa myös narsismia eri matkan päästä.
Henkilökohtaisesti voin sanoa, että olen saanut paljon itselleni näiden ketjujen lukemisesta, seuratessani selviämisen eri vaiheita eri yksilöillä, huomaan eheytyväni koko ajan. Hitto, mie olen törmännyt vain yhteen, tosin täysin koulukirjaesimerkkinarsistiin (= jonka jokainen näkee jo kauas, mikä hän on, mutta mie en ;-), mutta prkle, yksi narsisti ei minun elämääni tuhoa, ehkä vielä lähetän hänelle kaktuksen kiitokseksi siitä, että opin taas jotain uutta elämästä. Yksi kiitos tällekin palstalle siitä, että ajattelen nykyisin näin.Juu, noin se selviytymistarina etenee...ensin siitä pyörteisestä koskesta pois, rannalle huilaamaan, sitten läheisen mäen päälle, sieltä kauempana olevalle vuorelle...sieltä katsottuna se kuohuva koski näyttää enää harmittomalta purolta. Eli, etäisyys auttaa..
Kiitos kommentistasi! :)- ent.ilkis
yxex kirjoitti:
Juu, noin se selviytymistarina etenee...ensin siitä pyörteisestä koskesta pois, rannalle huilaamaan, sitten läheisen mäen päälle, sieltä kauempana olevalle vuorelle...sieltä katsottuna se kuohuva koski näyttää enää harmittomalta purolta. Eli, etäisyys auttaa..
Kiitos kommentistasi! :)>noks<
Kiitos. (muistan mitä kurimus tarkoittaa)
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1312727Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.262724- 2051445
- 1521443
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3101341- 941311
Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,551130Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �141084Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi2111009- 66977