"kantapääkävely"

alma kakkosrapusta

Olen vähän ihmeissäni lueskellut tätä palstaa, jotkut kun valittelevat naapurin kävelytyylistä. Onhan niitä kaikenlaisia moukarinheittäjiä ja justiinoita, en minä sillä. Vaan mistä ihmeestä olette saaneet päähänne, että liian hyvin kuuluvat askeleet johtuvat nimenomaan "väärästä kävelytyylistä"?

Tuolla toisessa ketjussa jo pohdiskelin erilaisia lattioita:

- laminaatti suoraan betonin päälle
- laminaatti betonin päälle niin että pannaan jotain väliinkin
- muovimatto suoraan betonin päälle
- muovimatto fylliä väliin
- vanhan muovimaton päälle asennettu uusi muovimatto
- vanhan muovimaton päälle asennettu laminaatti
- ym. sekalaiset variaatiot

Tässä erilaisia lattioita, joilla keskenään dramaattisen suuret erot äänieristyksen kannalta. Remonttihommiin perehtyneemmät kommentoikoot paremmin, mutta olen siinä käsityksessä että vika on ennemmin kyllä lattiassa kuin kenenkään "kantapääkävelyssä".

Sijoitusasunnon omistajat eivät välttämättä ole kovin kiinnostuneita naapureiden asumismukavuudesta ja äänieristyksestä, kun eivät koko talossa edes asu. Vielä jos väärin on lattia tehty, niin varmasti alakerrassa pännii.

Alma ainakin kävelee kantapäät maahan osuen. Miten te muut sitten mahdatte liikuttaa maallista majaanne, sitä en tiedä.

15

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteisasuminen

      aivan oikeassa olet että kyllä asunnon pitäisi sentään askelman pitää -siis asunnon elementit halpatekoa ja halvalla rakennettu
      esim 80 luvun lopun puolen asunnot ovat äänieristyksiltään pahvia ja ohut muovilattia betonin päällä betonielementissä joka kantaa niin puheen kuin askeleen äänet läpi koko talon.
      tänä päivänä tilanne lienee parempi ..?
      asumisen taso ja viihtyvyys tälläisissä taloissa puuttuu ja naapurisopu kärsii vaikka kuinka yrittäisi ymmärtää
      voitaisiinko rakentamissa parantaa äänieristystä ilman lisäkustannuksia?esim hki vuokraasunnoissa?

    • Rak. Ins.

      Tyylillä on väliä. Kerrostalot - jopa aivan uudetkin - ovat huonosti rakennettuja ja kantahakkaaja saa koko talon tärisemään.

    • WilleWaltteri

      Toiset paukuttaa kantapäitään ihan piruuttaan.

      • alma kakkosrapusta

        Niin no piruilu on toinen juttu. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että moinen piruilu ei onnistu kunnolla rakennetulla lattialla, vaan näissä hyvissä taloissa on keksittävä joku ihan toinen kiusaamisen muoto.


    • katkeroitunutttttttt

      kyl mua ainaki vituttaa iha äärettömästi tuo yläkerran äijä, joka hakkaa kantapäitään lattiaan. vois verrata toisesta huoneistosta kuuluvan vasaran ääneen. ja kaikista ärsyttävintä tossa on se, et se on epäsäännöllistä, toisinku joku pesukone tai suihkussa käynti ei haittaa paskaakaan, ku se on sellanen yhtäjaksoinen ääni. ja ku toi menee yöllä kuselle, ni JUMPS JUMS JUMPS. ja tottakai se kusee silleen, et niagaran putouksien pauhu jää toiseksi.

      oon aatellu et meen valittaa tonne asuntotoimistolle ja jätän vuokrat maksamatta, jos ei vaihu ääni kellossa. vittu mä siit rupee maksaa et ei saa nukuttua ja verenpaine ja hermot palaa joka kerta ku kuulee sen JUMPS JUMPS JUMPS. mun mielestä toi jaloilla lattiaan hakkaaminen ei oo hyväksyttävää ees päivisin, ku miettii esim sellasia tyyppejä jotka tekee yöduunii, ni kai niilki ois joskus oikeus nukkua? ja itekkää en vittu naapurien säännöillä nuku. eka hakataan päivät jaloil lattiaa, et hermot menee ja sit ku ne rupee koisaa, ni ei ite saa enää unta! ja jos saakin ni sit se käy kusella. voi jumalauta.

      vituttaa tämmösis paskois asua, ku ei oo massia muuttaa korpeen. ens asunto on kyl ylin kerros. miks noit kantapäätyyppei ei voida laittaa alimpaan kerrokseen asumaan.

      • Kallion Starbu

        Valitettavasti ylinkään kerros ei auta. Elementtitaloissa äänet kulkeutuvat rakenteita pitkin myös yläkertaan.

        Osta asunto vanhasta massiivisesta kivitalosta tai hankkiudu sellaiseen vuokralle.


      • Stadin Starbu
        Kallion Starbu kirjoitti:

        Valitettavasti ylinkään kerros ei auta. Elementtitaloissa äänet kulkeutuvat rakenteita pitkin myös yläkertaan.

        Osta asunto vanhasta massiivisesta kivitalosta tai hankkiudu sellaiseen vuokralle.

        HM..... Minä asun vanhassa jykevässä 1920 luvulla rakennetussa kivitalossa ja askeläänet kuuluvat kuin norsun töminä, mutta se on pientä, paljon pahempi haitta on naapurin välinen seinä, se on kananpaskaa eli Lugino-massaa, kaikki kuuluu puhe ja pieru ja hajutkin tulevat naapurista- Ei näitä kallion kivitaloja ole laadulla rakennettu, taitaa olla halvlla kyhätty työväen asunnoiksi pula-aikaan.
        Uudemassa elementtitalossakin olen asunut ja siinä oli paljon parempi äänieristys, kuin tässä Jykevässä kivitalossa Helsingin Kalliossa.


      • hilda-rane
        Stadin Starbu kirjoitti:

        HM..... Minä asun vanhassa jykevässä 1920 luvulla rakennetussa kivitalossa ja askeläänet kuuluvat kuin norsun töminä, mutta se on pientä, paljon pahempi haitta on naapurin välinen seinä, se on kananpaskaa eli Lugino-massaa, kaikki kuuluu puhe ja pieru ja hajutkin tulevat naapurista- Ei näitä kallion kivitaloja ole laadulla rakennettu, taitaa olla halvlla kyhätty työväen asunnoiksi pula-aikaan.
        Uudemassa elementtitalossakin olen asunut ja siinä oli paljon parempi äänieristys, kuin tässä Jykevässä kivitalossa Helsingin Kalliossa.

        on näköjään koti-hoidossa.


      • Kallion Starbu
        Stadin Starbu kirjoitti:

        HM..... Minä asun vanhassa jykevässä 1920 luvulla rakennetussa kivitalossa ja askeläänet kuuluvat kuin norsun töminä, mutta se on pientä, paljon pahempi haitta on naapurin välinen seinä, se on kananpaskaa eli Lugino-massaa, kaikki kuuluu puhe ja pieru ja hajutkin tulevat naapurista- Ei näitä kallion kivitaloja ole laadulla rakennettu, taitaa olla halvlla kyhätty työväen asunnoiksi pula-aikaan.
        Uudemassa elementtitalossakin olen asunut ja siinä oli paljon parempi äänieristys, kuin tässä Jykevässä kivitalossa Helsingin Kalliossa.

        Taitaa tämä "Stadin Starbu" ollakin oikealta nimeltään "Moga" ja asua Vuosaaressa eli Mogadishussa alimman kerroksen läävässä vuokralla.


    • Kallion kundi

      Ei Kyllä Stadin Starbu asuu kalliossa, tunnen pojan, hän on niitä pikkulilli pystyssä kulkevia Kalllion" miehiä", kuten sinäkin Kallion Starbu, olkaa kuin veljet keskenään..

      • Stadin Starbu

        .Minä asun Kalliossa, etu-kalliossa ja mitä tulee minun suuntausumiseeni tai muihin henk. koht. asioihini, jääköön ne minun itseni päätettäviksi.


    • PettynytJaSyvästi

      Erehdyin muuttamaan reilu vuosi sitten 1987 rakennettuun onteloelementti-pienkerrostaloon ja tämä rakennus nyt on ainakin ihan pahvia. Puhe ja kaikki muukin mahdollinen kuuluu ihan suoraan läpi sekä ylhäältä että alhaalta. Kaiken kruunaa vielä yläkerrassa asuva pahemmanluokan kantapääkävelijä. On varma että muutan heti tästä pois kun vaan vapaudun tyhmyyspäissäni tekemästä määräaikaisesta vuokrasopimuksesta. Mutta summasummarum, älkää vaan muuttako 80-luvun lopun elementtipurkkeihin, saatte kärsiä!

    • Tömistäjät.

      Onhan se nyt naurettavan kuuloista ja oloista että kantapäälattiaan taitaan kävellessä, ei se ole kävelyä.
      Kyllä minäkin olen vastakaikuna alkanut kävelemään kun kuulen samaa naapurista.

      • Teppolainen

        Sama juttu. Itse aloin edellisessä kämpässä tekemään ihan samoin kun yläkerran norsukin. Hypin ja tömistin kuin viimeistä päivää ja huusin ja mölysin. Harmi vaan että ei toiminut. Ei tajunnut norsu että mölyämiseni oli hänelle aukomista sillä aloitin elämänpitoni aina kun norsu kuului tulevan kotiin. Mutta nyt on kaikki hyvin, asun kunnolla äänieristetyssä kerrostalossa. Käy ihan sääliksi teitä jotka joudutte elelemään noissa onteloelementti-pahvi-askeissa.


    • hgdgh

      asetat muutaman nastan joihinkin taktisiin paikkoihin. loppuu se kantapäiden hakkaaminen aina vähäksi aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe