Olen huomannut nettikeskusteluita seuratessani, että ihmiset vähättelevät seksipalveluiden myymisestä aiheutuvia kolhuja mielenterveydelle. Etenkin miehet uskovat ns. vapaaehtoisesti työskentelevän prostituoidun olevan aina jonkin sortin "seksipeto", joka antaumuksella nauttii perseen jakamisesta vieraille miehille muutamasta setelistä ja näin eivät koe seksin ostamisessa minkäänlaista moraalista ongelmaa. Niinhän sitä voi itselleen uskotella, että prostituoidun "ammatti" on yhtä juhlaa, kerta pelkästä panosta(oli se hyvä tai huono)voi saada ison tukun kahisevaa..
No, löpinät sikseen. Itse olen 21 vuotias opiskelija, joka vasta jokusen kuukausi sitten lopetteli työnsä prostituoituna. Kauan onnistuin itselleni ja muillekin vakuuttelemaan että kyseinen työ on erittäin miellyttävää ja helppoa. Sain hetken sessiosta rahat vuokraan ja lisäksi useiden miesten ihailun, mikä tietysti pönkitti horjuvaa itsetuntoa. Todellisuudessa, joka ikinen kerta minua vitutti avata reidet edessäni röhnöttävälle, perverssille äijälle, joka tuskin oli koskaan edes vaivautunut ajattelemaan sitä, miltä se tilanne naisesta tuntuu. Se tilanne, kun teet omasta seksuaalisuudestasi kauppatavaraa, ilman että toista kiinnostaa pätkän vertaa, miltä se sinusta tuntuu. Kun raha vaihtaa omistajaa, olet keski-ikäisen äijän hipelöitävänä tunnin, jonka jälkeen jatkat matkaasi ja yrität uskotella itsellesi että kaikki on ihan ok.
Masentumisen kautta tajusin olevani pulassa ja tarvitsevani apua. Läheisille valehtelu omista tekemisistä, päivittäinen pelontunne esim. tapetuksi tulemisesta ja epämielyttävien ihmisten päästäminen niin lähelle itseäni vain rahan takia vaativat veronsa. Huomasin, että omanarvontunne puuttui minulta kokonaan ja rakastin rahaa ja materiaa enemmän kuin itseäni. Onneksi suomessa on paikkoja, joista seksityöntekijät voivat hakea apua ilman leimatuksi tulemista. Ilman sitä olisin tuskin enää tässä, aloittelemassa onnellista elämää. Rahaa ei ole todellakaan paljon, mutta rakkautta on. Sitä kun rupeaa rakastamaan itseään, tulee myös rakastetuksi paljon helpommin.
Edelleen toivon, että en olisi koskaan ko. hommaan ryhtynyt, mutta toisaalta se auttoi minut avaamaan silmäni elämälle. Tämän kirjoituksen ei kuulu olla mikään saarna muille seksityöntekijöille tai ostajillekaan, mutta toivoisin että ihmiset pysähtyisivät miettimään näitä asioita ja kuulostelemaan itseään ja omia tunteitaan.
Tiedän, että tästä tulee paskaa niskaan ja paljon, mutta kirjoitin tämän tekstin lähinnä itseni takia..oli meinaa aika terapeuttista:)
Tietysti toivon että tämä herättäisi keskustelua.
Mukavaa kesää kaikille!
Ex-prostituoidun mietteitä
38
1136
Vastaukset
- 12 12
"Onneksi suomessa on paikkoja, joista seksityöntekijät voivat hakea apua ilman leimatuksi tulemista."
Esimerkiksi http://www.pro-tukipiste.fi/ - asfhas9f8ha9sf8
Mä itse olen valinnut asiakkaani niin huolella, että he ovat kaikki erittäin hyvätapaisia alle kolmekymppisiä mielestäni ihan kivannäköisiä miehiä ja mikä parasta vakituisia asiakkaita, jolloin mun ei tarvitse etsiä uusia.
Ei mua huvita panna sellaisia tyyppejä joita en panisi muutenkaan. Ennen kun aloitin seksipalveluiden myynnin 2v sitten, mulla oli takana yli sata eri seksikumppania... enkä mä mistään siitä rahaa saanut. Eipä tämä ole tuntunut missään määrin erilaiselta ellei lasketa rahansaantia. Oikeastaan on jopa tuntunut siltä, että maksavat miehet ovat osanneet arvostaa mua paljon enemmän kuin monet yhden illan juttuni, sillä heille olen tehnyt alusta asti selväksi etten ole mikään lelu vaan ihminen ja että haluan kunnioittavaa kohtelua tai muuten en solmi asiakassuhdetta.
Seksityöläisten kannattaa tosiaankin kuunnella itseään näissä jutuissa. Raha ei saa mennä onnellisuuden edelle. Itse olen välillä pitänyt pitkänkin tauon näiden hommien tekemisestä, jos ei ole itsestä tuntunut että oikeasti haluaa.
Mä olen kuitenkin toistaiseksi aika tyytyväinen tilanteeseeni, teen tosi harvoin keikkaa ja asiakkaani ovat minusta miellyttäviä ja mukavia :)
Kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä tulevaisuudessa! - Lost&Found
Kiitos parista asiallisesta vastauksesta! :)
Ja tietämättömille: kaikki prostituoidut eivät ole eläneet kurjaa lapsuutta, jos se nyt pitää ihan oikeasti jollekin rautalangasta vääntää. - uusi alku
Olipa ihana lukea vaihteeksi tuollainen syyllistämätön ja rehellinen kirjoitus.
Kamppailen itse nyt samassa tilanteessa.Olen tosin hieman sinua vanhempi ja myös jonkin verran elämää enemmän nähnyt ja kokenut.
Saman tunteen jaan, minäkin olen alkanut pelkäämään, menettänyt turvellisuudentunteeni ja myös hukannut omat rajani pitkäaikaisen seksuaalisen hyväksikäytön ja myöhemmin myös kuvioihin tulleen prostituution myötä.
Minulla ei ole enää rajoja, olen hukannut ne sen myötä kun olen laskenut sisääni lukemattoman määrän miehiä ilman tunnetta, ilman rakkautta.
Toivon että minulla on voimia tempaista itseni tästä kierteestä irti. Vaikeaa se on, huorapuhelin soi koko ajan. Tarjolla olisi hetkellistä hyväksynnän tunnetta, valheellista kuvitelmaa siitä miten nautinnollista on olla haluttu.
Haluan uuden elämän. Tavallisen ihmisen elämän. Saattaa olla että siihen pyrkiminen on mahdotonta, olen varmasti koukussa myös tähän jännitykseen ja sen tuomaan mielihyvään. Mutta koetan ainakin. Tai ehkä tämä oli nyt vaan huoran huono päivä ja huomenna olen lähtöpisteessä...Mutta lopettaminen ja uuden elämän opettelu on minullakin toiveissa.Kerään siihen voimia ja kun siinä olet onnistunut sinäkin niin miksen myös minä...Sen tiedän että apua nyt tarvitsen, en pääse irti yksin. - mies42pks
Mietin tuossa näitä kirjoituksia ja tulipa mieleen kysymys.
Ennen alalle ryhtymistä, olitko aktiivinen seksi suhteen, eli oliko monta kumppania ollut ja nautitko seksistä jo silloin? - Lost&Found
Uusi alku:
Sinun kokemuksesi kuullostavat kovin samanlaisilta, kuin omani aikoinaan..Sinuna ottaisin nyt pienen aikalisän ja juttelisin jonkun luotettavan ihmisen kanssa..kaikkea ei tarvitse, eikä saakaan kantaa yksin. Vaikka ahdistuksesi tuntuisikin ohi menevältä, niin minusta sinun tulisi ottaa se ns. varoitussignaalina..jaksaminen kun on kovin rajallista...*voimahali*
Mies42pks:
Itse olen ollut hyvin aktiivinen seksin suhteen n.17-vuotiaasta lähtien..suurin motiivi oli hyväksynnän hakeminen. Pieni osa seksisuhteista olivat minulle oikeasti merkityksellisiä ja nautinnollisia.- Lost&Found
Ja lisäisin vielä sen verran:
Totta, itsensä kauppaaminen on hyvin koukuttavaa (raha, huomio, jännitys) mutta vielä kovemmin minut on koukuttanut yksinkertaisesti NORMAALI elämä, jota minulla ei niinä aikoina ollut. Kun lopetin hommat,. tuntui siltä kuin koko maailma olisi saanut värinsä takaisin ja ilmaa oli paljon helpompi hengittää. Pelko oli poissa, ja sain elämääni oikeasti rakkautta, ihailua ja tervettä jännitystä. Tämä koukku on paljon kovempi :)
Ugh, olen höpissyt. - Aminin
Lost&Found kirjoitti:
Ja lisäisin vielä sen verran:
Totta, itsensä kauppaaminen on hyvin koukuttavaa (raha, huomio, jännitys) mutta vielä kovemmin minut on koukuttanut yksinkertaisesti NORMAALI elämä, jota minulla ei niinä aikoina ollut. Kun lopetin hommat,. tuntui siltä kuin koko maailma olisi saanut värinsä takaisin ja ilmaa oli paljon helpompi hengittää. Pelko oli poissa, ja sain elämääni oikeasti rakkautta, ihailua ja tervettä jännitystä. Tämä koukku on paljon kovempi :)
Ugh, olen höpissyt.Ei. Kymmenen vuotta alalla. Minun juttuni.
- uusi alku
Koetan itse todella irtautua nyt kun takana on muutama todella haavoittava, ikävä kokemus. Tässä on tilaisuuteni tarrata sen normaalin elämän syrjään kiinni ja lopettaa. Mutta aika paljon on päässä läpikäytävää näitten vuosien jälkeen. Hyvin paljon.
Varmaan ei pitäisi lukea asiakasmeiliä- ja katsoa puhelinta lainkaan. Nyt kun saanut hiukan etäisyyttä asioihin niin tajuaa sen että osa seksiä ostavista miehistä ei ole terveitä ollenkaan.
Ehken puhelin yksinkertaisesti olisi vaan pidettävä kiinni.
Kiitos kun jaoit tarinasi Lost&Found. Kyllä tämä tästä. - Jallivaara
Tarina tarinoiden joukossa.
Kuitenkin asiat ovat omasta niin ylä- kuin alapäästä kiinni,
mitä haluaa ja mitä kestää.
Hyvä että sait kupolisi reilaan, tai ainakin sinne päin,
mutta älä yleistä kaikkia seksin ostajia rivoiksi, keski-ikäisiksi
kaljamahaisiksi miehiksi. Heitäkin kyllä on, mutta on myös
sellaisia joille ostettu seksi on lähinnä ainoa mahdollisuus
käydä seksuaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa.
Jos prostulla ei kupoli hommaa kestä, se ei ole kuitenkaan
asiakkaan vika.
Olen tavannut prostuja, jotka ovat olleet alalla huomattavasti
kauemmin kuin sinä, joten ei tuo homma kaikkia riko, mahdollisesti
kyynistää ja opettaa elämän raadollisuuden ja paskamaisuuden,
mutta sellaistahan tämä on. Kenellä on arvot missäkin, sen jokainen
päättää ja joutuu löytämään ihan itse. - Lost&Found
jallivaara, kiitos mielipiteestäsi mutta mielestäni en ole yleistänyt missään vaiheessa. Voisin kuitenkin väittää, että omat asiakkaani olivat kaikki kykeneväisiä hankkimaan seksiseuraa muiltakin kuin maksullisilta naisilta.
Toki on heitäkin, joilla ei ole siihen mahdollisuutta mutta ei kyllä sattunut omalle kohdalle näitä tapauksia. - Lost&Found
Puhun tässä ketjussa vain omista kokemuksistani, en muiden :)
Yhtä lailla minä voin kertoa oman negatiivisen kokemukseni siinä missä joku toinen voi kertoa positiivisen. Molempia tarvitaan ja jokainen itse päättää, mikä juttu tuntuu hyvältä ja mikä ei.- noveenvee*
Saa kai niitä kommentoida myös omasta puolesta vai haluatko sä puhua tässä keskustelulinjassa vain omista tuntemuksistasi ilman muiden kommentointia?
- Lost&Found
noovenvee, missä kohtaa olen sanonut että ei saa kommentoida? Heitä tähän joku konkreettinen perustelu. Sisälukutaito taitaa nyt puuttua.
- Jallivaara
Katsopa tuon viimeisen tekstin nimimerkki tarkkaan!
Noveenvee alkuperäinen on ilman nimerkissä tähteä, eli joku
tykkää kirjoittaa paskaa plagioimalla muita ??? - 1111+8888
"Puhun tässä ketjussa vain omista kokemuksistani, en muiden :)"
Antaa paljolti sellaista kuvaa siitä, että sä haluat puhua omista tunteista ilman muiden kommentointia.
- Lost%Found
Tottakai puhun vain omista kokemuksistani kun en muiden kokemuksista tiedä hölkäsen pöläystä ja sehän se vasta totuutta väärentäisi kun rupeaisin muiden puolesta puhumaan..:D
Täällä nyt jotkut tykkäävät selkeästi provoilla ja esittää tyhmempää mitä oikeasti ovatkaan...ainakin toivon niin :D - uusi alku
Minä ainakin tajusin niin että avaajalla oli tarkoitus tuoda esille prostituoidun elämän kääntöpuolta, yhtä sen monista ulottuvuuksista ja hyvä niin. Keskustelupalstahan tämä on ja niitä harvoja paikkoja netissä jossa asiasta pystyy ylipäätään keskustelemaan.
Kun ei tämä tosiaankaan ole ikävimmillään mitään järin loistokasta. Kaikki eivät työtä kestä, itse kuulun niihin. Olen miettinyt nyt jälkeenpäin että sillä rahalla jolla möin palveluksia möin kuitenkin myös palan sieluani. Jotkut pystyvt siihen että myyvät vaan palveluksia, työ työnä. Itse en.
Kun toimin tuossa hommassa minusta pidettiin juuri siksi että olin aidosti mukana enkä tarjonnut kylmää liukuhihnapalvelua. Mutta kaikella on hintansa ja se hintalappu oli lopulta rahassa mitattuna aivan liian pieni, sielunsa myymiselle kun ei voi olla määriteltyä hintaa.
Pitäkää huolta itsestänne ihmiset, varoitusmerkkejä kannattaa kuunnella.- Halvalla menee
- Lost&Found
Uusi alku pystyy kiteyttämään omatkin ajatukseni viesteissään :) Juurikin näin! mutta siis tosiaan haluan tähän ketjuun erilaisia mielipiteitä ja kokemuksia, joiden pohjalta keskustella. Tämä ei ole saarnaketju :D
- kesämies2011
Aloittajalle vain tiedoksi ,että tällä palstalla on täysin turhaa edes yrittää saada aikaan järkevää keskustelua muiden kanssa.ei siis johdu sinusta ,että ihmiset eivät ymmärrä pointtejasi.
Aina ei saa kaikkea mitä haluaa.
Mä en ainakaan aio jakaa mun kokemuksia tälle palstalle kirjoittelevien kanssa, en edes sun kaa. En ymmärrä muutenkaan, et mitä mun kokemuksilla on merkitystä sun ajatuksiis ja niiden luotaamiseen? Ainahan sä voit jutella niistä ton nikki "uusi alku" kanssa, kun sulla on yhtenäiset ajatukset hänen kaa. Saatte niinkuin toistaa sitä samaa mantraa toisillenne.
Niihh.. ;)- 11
"Aina ei saa kaikkea mitä haluaa?"
- Viittaat tällä mihin?
"Mä en ainakaan aio jakaa mun kokemuksia tälle palstalle kirjoittelevien kanssa, en edes sun kaa."
-Okei, no tervetuloa silti keskustelupalstalle.- Lost&Found
Ja siis kirjoitin tuon ^ viestin :) tuli nimimerkin kohdalle typo :)
- Lost&Found
Öö ok, hieno juttu. Mielestäni on kiintoisaa, että sinun täytyy tulla tänne erikseen ilmoittamaan, ettet aijo kommentoida kirjoitukseeni millään tavalla. Useammat ihmiset jättävät vain yksinkertaisesti kommentoimatta sen enempää selittelemättä..:D Ja tuohon ,"Aina ei saa kaikkea mitä haluaa", kommenttiin vastaukseksi: en nyt varsinaisesti halunnut sinun edes kommentoivan tähän ketjuun. Ihan yleisesti vain ilmoitin, että _halukkaat_ ovat vapaita sen tekemään :)
- Not L-and-F
Keneltä haluat kommentteja tähän ketjuun? Ethän sinä suinkaan ilmoittanut "ihan vain yleisesti" vaan että".... mutta siis tosiaan haluan tähän ketjuun erilaisia mielipiteitä ja kokemuksia...." ja siinä on eronsa. Tosin sinä et taida sen eroa ymmärtää.
- Lost&Found
Not L-and-F, kyllä, mutta en silti pyytänyt ketään ilmoittamaan haluttomuuttansa kommentoimaan tähän ketjuun :D tämä väittely vie nyt täysin vääriltä raiteilta koko keskustelun. Mutta ainakin opin Vuosimallilta 92, että kaikkea ei saa mitä haluaa :D
Ja nyt muotoilen siis asiani uudestaan että kaikki olisivat tyytyväisiä (mission impossible?) :
Haluaisin tänne siis erilaisia kommentteja/kokemuksia(HUOM!saa olla myös positiivisia kokemuksia!!!!!!!) ja ihmisten, jotka eivät halua tälle palstalle kommentoida, niin en heitä siihen pakota enkä kommentoimatta jättämisestä verisesti loukkaannu.
Yours truly,
L&F
Onnistuukohan joku vielä löytämään porsaanreikiä tästäkin..:D- Jallivaara
Joo, varmaankin joku löytää niitä mistä vaan.....
Siis kokemuksia mistä, haluan vain tarkentaa että pysyy jutut ja asiat
edes vähän siellä päin, kun muuten olen kaikesta niin "ulkona" :))
- uusi alku
Tää nyt on taas niin kuvaavaa...Prostituutio aiheena jo sinänsä on niin täynnä erilaisia latauksia että asiallinen keskustelu aiheesta on tosi vaikeaa. Itse aloittajan avaus hukkuu nyt turhaan sanojen vääntelyyn ja kääntelyyn.
Huoraamisen aloittaminen ja lopettaminen on aina henkilökohtainen valinta. Itse en ainakaan omilla kommenteillani halua tuomita tai saarnata. Jokaisen elämä on ainutlaatuinen ja kukin käyttää sen niinkuin parhaaksi näkee.
Itse tällä hetkellä mietin että kadun valintojani. Mutta jos tuo aika olisi ollut kokonaan täysin hirveää ja epämiellyttävää toki en olisi sen koukkuun ja imuun joutunut. Mietin että itselläni isona vaikuttimena oli riippuvuus huomiosta ja jännityksestä. Ei ehkä niinkään rahasta vaikka setelitukut taskussa lämmittivätkin. Joudun edelleen myös taistelemaan tuon viettini kanssa, en ole selvillä vesillä. Valinnat ei aina ole edes ihan helppoja. On minun rehellisyyden nimissä sanottava että kun elää koko ajan jossain jännityksen huumassa, jatkuvassa ylilatautuneessa tilassa ja myös jatkuvassa kiimassa tämä "tavallisuuteen" tottuminen on tosi vaikeaa. Aikaa tämä ottaa siis.
Mutta ihan yhtä lailla minun puolestani jos joku elää onnellisena prostituoidun työssä hatunnosto hänelle. On erilaisia tilanteita ja erilaisia olosuhteita, erilaisia ihmisiä. Kaikki me tänne mahdumme mielipiteinemme ja näkemyksinemme.- Jallivaara
Aika hyvä kirjoitus, mutta onkohan kuitenkaan noin :
lainaus:
"On erilaisia tilanteita ja erilaisia olosuhteita, erilaisia ihmisiä. Kaikki me tänne mahdumme mielipiteinemme ja näkemyksinemme."
Kun tämänkin palstan lukijoiden kommentteja ja ajatuksia lukee,
niin aika ahdasmielistä ja kapealla sanavarastolla olevaa sakkia
ollee suurin osa varustettu.
No huumorilla eteenpäin, vaikka kuinka oudolla. Elämä on itse asiassa
skitsoa komediaa, kuka sitten paras koomikko tai komedienne, sitä en
osaa arvioida. - keskustelija R
Mitä valintoja kadut ja miksi? Mitä olisi pitänyt tehdä toisin? Millainen on jälkipyykki?
- Lost&Found
noveenvee,
sen verran, että keskustella haluan keskustelun vuoksi, mutta noita turhanpäiväisiä kommentteja en tarvitse. Olet siis hieman hakoteillä;) Mutta osallistu toki aktiivisemmin tähän meidän alkuperäisen aiheemme punomiseen. T. huomiohuora :)
Ja totta, ns. normaaliin arkeen oli hieman vaikeata totuttautua, kun oli tottunut elämään hieman rahakkaammin...mutta aika nopeasti tottui silti tuolla opintotuella selviämään..:D sad but true.
Minäkin ihailen ylipäätänsä kaikkia niitä ihmisiä, jotka ovat onnellisia valitsemallaan tiellä. Mutta mm.seksiala kuuluu kyllä niihin hommiin, joita ei kannata tehdä mielestäni pelkästä rahanhimosta..siihen vaaditaan varmasti jo muutakin.
Ja hieno kirjoitus tosiaan Uusi alku :) ite oon niin puhki ja poikki, että jätän syvemmät pohdiskelut toiselle kertaa..:D - Vanhamies tadista
Nythän on kyse harmaasta taloudesta
naiset myy seksiä mutteii maksa siistä
veroa,toiminta on lainmukaan yritys tomintaa
mitä pitää tehdä elikeinoilmoitus ja maksaa
verot,ja alvit niikuin Mansenlikka meinaa tehdä
jos tavara kestää,rippuu mitä haluaa jäävän
käteen verojen jälkeen
Kyl halukas nainen ottaa kymentä miestä
vuoronperään halusta,mut ei sitä halua
siin'ä tavaran myynis ole sillai ja joka päivä
kun saattaa työkalu olla käyttökelvoton
paripäivää 10 miehen jäljtä
Ammattilainen taas yrittää saada miehen äkkiä
tulemaan et voi ottaa uuden pokan painaan
Jokainen joka käyttää maksulista on osallinen
harmaaseen talouteen
Aika erikoista et äijät maksaa naiselle panosta
enemmän kun ne hankii puhtaana käteen
päiväs ja sen nainen ottaa !0-15 minuttin
duunista,siis varsinainen suoritus
Jos joku horo pytää 300-400 se pitäis saada
käyttöön päiväks
Hinnat on karannut käsistä ko alla- Mauri kookoo
Ala imemään homomiesten kaluja niin pääset säkin pisneksien makuun siitä valittamasta, paitti tietty ku oot jo vanha patu ni ei löyvvy kysyntää däämn, mut hei, ei ne vanhat naisetkaa oo enää mitään myyntivaltteja..ettei tartte vallan katkeroituu
Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3186874Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss693976- 2083115
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242827- 741932
- 1461702
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101692Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891418