Maantiepyörän merkillä ei liene väliä, jos osasarjat ovat hyviä?
Olen tutkaillut jo pitempään hieman reilun tonnin maantiepyöriä ja se oma suosikki vaihtuu aika usein. Lueskelen näitä keskustelupalstoja ja täällä on hyviä vinkkejä eri merkkisistä pyöristä (Olmo, Trek, Focus, Rossano, Bianchi muutamia mainitakseni). Osasarjat suosikeissani ovat aika yhteneväisiä, eroja lieneekin oikeastaan vain rungossa. Runkogeometriaa en tunne enkä tiedä, mikä merkitys sillä on pyörän toimivuuteen. Osasarjojen perusteella olen kuitenkin siinä luulossa, ettei pyörän merkillä ole suurtakaan merkitystä, kunhan osat ovat laadukkaat. Onko näin?
Merkillä ei väliä jos
osat ovat hyviä?
1
104
Vastaukset
- 20
Kyllä näin on ! Osat ja kiekot vaikuttavat "ajofiilikseen" paljon. Sitten myöhemmin kun pääsee lajiin sisään, voi panosta hyvään runkoon. Nykysin rakennetaan pyöriä kuntoiljoille-pidempi akseliväi-rauhallisempi ajokäytös-korkeampi emäputki-ajoasento on pystympi. Kisapyörät ovat ihan eri juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462