ongelma ?

Kinkkupuusti

Olen ostamassa 31 neliöiseen yksiöön mahdollisesti 52' panasonicin plasma tv:tä ja rupesin miettimään, että voiko noin iso plasma tehdä huonoa silmille, jos sitä katselee 4 metrin päästä !? Katson vähän tv:tä lähinnä futismatseja viikonloppusin kestää n.2tuntia eli jatkuvaa rasitusta ei pitäis tulla.

6

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohan on aika pieni ruutu neljän metrin päästä katsottaessa. Jos materiaali on HD:tä, kannattaa ostaa isompi tai siirtää tuoli lähemmäksi. Neljä metriä on aika pitkä eräisyys 31 neliön kämpässä.

• ..Topias

Niin joo JOS materiaali on HD:tä mutta jos ja kun se pääosin ei ole niin helposti käy niin että kuva näyttää huonolta. Minun mielestäni 52' ruutu on liian iso 34 neliön kämppään jos tarkoitus on pääosin seurata tämän hetken

• ..Topias kirjoitti:

Niin joo JOS materiaali on HD:tä mutta jos ja kun se pääosin ei ole niin helposti käy niin että kuva näyttää huonolta. Minun mielestäni 52' ruutu on liian iso 34 neliön kämppään jos tarkoitus on pääosin seurata tämän hetken

Mutta katseluetäisyys oli hyvin pitkä: 4 metriä. Eihän tuo ole kuin katsoisi 26 tuumaista kahdesta metristä eli pieni nykystandardeilla.

• FFitali PetroFF

Vai että pieni ruutu... NO huh huh ! Pitäisikö kansalle olla 200" telkkari että riittäis, vai riittääkö edes sekään..

Vanha äitini on sanonut monta kertaa että tähän kansaan on iskenyt vauhtihulluus, hän on näköjään aivan oikeassa.

Ps. Itse olen nähnyt läheltä todella ison telkkarin kuvaa, telkkari taisi olla jotain 50 tuuman kokoa ja Ylen uutisten, siis TV1, kuva oli kyllä niin karmeaa katsottavaa kun pikselöitymisen ym. pakkausartifektit huomasi todella selvästi.

• pana 42" lcd

itel 42" lcd panasonic.vertasin hd kuvaa metrin päästä katottuna tavalliseen digi kuvaan,ero kuin yöl ja päiväl.digi kuva suttuinen hd virheetön terävä,digi kuva 4m päästä katottuna hyvä eikä suttuisuutta enää huomaa hirveän tarkasti,hd kuva näyttää yber loisteliaalta 4m päästä.yli 50" huomaa noin pienessä tilassa kuvan huonouden ellet kato Hd lähetyksiä,tosin tuo 4m saattaa riittää juuri ja juuri siedettävään digi kuvaan,tv:t siis toistaisi todella hyvää kuvaa jos kaikki olis hd lähetyksiä,vika ei todellakaan televisioiden

• Vertailuhan ei ollut HD ja SD kuvan välillä. HD toki on parempi miltä tahansa normaalilta etäisyydeltä, joskin mitä lähempää sitä suurempi ero on. SD kuvan virheet toki näkyvät. Jos niitä ei halua nähdä, pitää ostaa tosi pieni TV. Kyse on siitä, mikä on sopiva kompromissi kuvan koon ja näennäisen terävyyden välillä.

Neljä metriä on tajuttoman suuri etäisyys. Se on kuin jostain 1970-luvun ohjeista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe