Oon miettiny nyt vähän aikaa, jos sitä viitsisi ostaa järjestelmäkameraa. Budjetti ei ole kovin suurehko, mutta kyllä sitä rahaa silti sopivasti löytyy. Elikkä, katselin tuota Canon eos 1000D kameraa, mutta oisko 1100D parempi? Mitä mallia te suosittelisitte. Canon-merkkiin oon jo päätynyt, mutta fujia voin harkita.
Ensimmäinen järkkäri ?
27
364
Vastaukset
- Ihan sama
minkä tuosta hintaluokasta valitset. Samaa paskaa kaikki.
- rahaa löytyy
Elikkä päädy Canoniin sitä on ihan kiva näyttää.
Elikkä Fujin näyttöarvo on ihan nolla.- Kyllä rahaa on
Totta, Canonin paskaa muovirimpulaa on ihan kiva näyttää, tyhmät luulevat sitä
oikein digijärkkäriksi. Fujikin on ihan täysnolla, koska se valmistaa nykyisten
digitaalisten Hasselbladien objektiivit, joita ennen valmisti Saksalainen lasi-
nykertäjä Carl Zeiss. Katu-uskottavuuttahan nykynuoret vimpaimiltaan hakee.
Valokuvauksen harrastaminen markettien muoviroskalla suttusuumeineen ei
onnistu, räpsiminen kyllä. - Niin varmaan...
Kyllä rahaa on kirjoitti:
Totta, Canonin paskaa muovirimpulaa on ihan kiva näyttää, tyhmät luulevat sitä
oikein digijärkkäriksi. Fujikin on ihan täysnolla, koska se valmistaa nykyisten
digitaalisten Hasselbladien objektiivit, joita ennen valmisti Saksalainen lasi-
nykertäjä Carl Zeiss. Katu-uskottavuuttahan nykynuoret vimpaimiltaan hakee.
Valokuvauksen harrastaminen markettien muoviroskalla suttusuumeineen ei
onnistu, räpsiminen kyllä.Mikä sinun mielestäsi on 500 euron hintaluokassa sellainen kamera joka kelpaa valokuvauksen harrastamiseen paremmin, kuin tuon hintainen järkkärisetti? Ja perustele myös valintasi.
Tuollaisella tietyn kameratyypin perusteettomalla haukkumisella teet itsesi vain naurunalaiseksi.
Halpa entry-level kitti sopii erittäin hyvin VALOKUVAUSharrastuksen aloitteluun. Kalustorunkkaajille ja pikselinnussijoille sellaista ei voi suositella... - Valitettavasti
Niin varmaan... kirjoitti:
Mikä sinun mielestäsi on 500 euron hintaluokassa sellainen kamera joka kelpaa valokuvauksen harrastamiseen paremmin, kuin tuon hintainen järkkärisetti? Ja perustele myös valintasi.
Tuollaisella tietyn kameratyypin perusteettomalla haukkumisella teet itsesi vain naurunalaiseksi.
Halpa entry-level kitti sopii erittäin hyvin VALOKUVAUSharrastuksen aloitteluun. Kalustorunkkaajille ja pikselinnussijoille sellaista ei voi suositella...500€ ei saa edes valokuvaukseen sopivaa objektiiviä. On kyllä outoa, että kaiken
maailman perseaukiset räpsijät tulevat tänne tekemään pilaa valokuvauksesta. - kaikkea kummaa
Valitettavasti kirjoitti:
500€ ei saa edes valokuvaukseen sopivaa objektiiviä. On kyllä outoa, että kaiken
maailman perseaukiset räpsijät tulevat tänne tekemään pilaa valokuvauksesta.Niin, onhan se synti ja vääryys, että p*rsaukiset voivat ostaa järjestelmäkameran, joka päällepäin muistuttaa erehdyttävästi ammattitason kalustoa.
Hei toope, neulanreikäkamerakin sopii valokuvaukseen.
- oon jo päätynyt?
Hyviä kameroita aloittelijalle olisi myös Nikon D3100 tai Pentax Kr, mutta päätynyt ei kai voine niitä edes harkita?
Mistähän se tullee, että moni aloittelija päätyy tuotemerkkiin kameran ominaisuuksista piittaamatta?- Luulo ei ole
Tiedon väärti, muttakun oikein telkkarissakin näkee, kuinka uutiskuvaajilla on
kaulassaan työnantajan ostama objektiiveineen ja salamineen 10000€ maksava
Canon, niin täytyyhän sen olla maailman paras. Työnantaja sai Canonilta rungot
ilmaiseksi, joten nyt sen on ostettava L-sarjan objektiivejä nylkyhintaan. On se
harmi, kun kukaan muu ei osaa valmistaa kameroita, kuin Canon. Jostain kumman syystä maailman parhaimmat valokuvaajat käyttävät Nikon merkkisiä
tuotteita, varsinkin, jos tienaavat valokuvauksella leipänsä ja maksavat itse välineensä. Mielestäni ehdottamasi Pentax Kr on aloittelijalle tosi järkevä valinta. - camerafan
Luulo ei ole kirjoitti:
ilmaiseksi, joten nyt sen on ostettava L-sarjan objektiivejä nylkyhintaan. On se
harmi, kun kukaan muu ei osaa valmistaa kameroita, kuin Canon. Jostain kumman syystä maailman parhaimmat valokuvaajat käyttävät Nikon merkkisiä
tuotteita, varsinkin, jos tienaavat valokuvauksella leipänsä ja maksavat itse välineensä. Mielestäni ehdottamasi Pentax Kr on aloittelijalle tosi järkevä valinta.Voi luoja. EIkö saa kysyä ilman, että pitää tulla heti valittamaan? Tän tskiahan mä teiltä kysyn, kun oon vasta pari kertaa järkkärillä kuvaillu, lähinnä porukoitte omalla. Ja ihan canonia on suositeltu, että siks sitä olin hankkimassa. Mutta käynpä tsekkaamassa tota Pentaxiaki..
- Omatpa ovat rahasi
camerafan kirjoitti:
Voi luoja. EIkö saa kysyä ilman, että pitää tulla heti valittamaan? Tän tskiahan mä teiltä kysyn, kun oon vasta pari kertaa järkkärillä kuvaillu, lähinnä porukoitte omalla. Ja ihan canonia on suositeltu, että siks sitä olin hankkimassa. Mutta käynpä tsekkaamassa tota Pentaxiaki..
Kyllähän canonit varmaan hyviä ovat, mutta maailmassa on muitakin valokuvausvälineiden valmistajia, ei pelkkä merkki niitä hyviä kuvia tee.
- tskiahan
camerafan kirjoitti:
Voi luoja. EIkö saa kysyä ilman, että pitää tulla heti valittamaan? Tän tskiahan mä teiltä kysyn, kun oon vasta pari kertaa järkkärillä kuvaillu, lähinnä porukoitte omalla. Ja ihan canonia on suositeltu, että siks sitä olin hankkimassa. Mutta käynpä tsekkaamassa tota Pentaxiaki..
Kyllä onkin kauheaa kun ei saa kysyä ja heti tullaan valittamaan.
”Canon-merkkiin oon jo päätynyt … Ja ihan canonia on suositeltu”
Kyllä sun kannattaa ehdottomasti hankkia Canon kun kerran sitä on suositeltu. Osta kumpikin Canon eos 1000D ja 1100D kun rahaa on. Kerrot sitten täällä meille valittajille kumpi on parempi!
Oletko tullut ajatelleeksi, että mistä voisi johtua ettei mitään muuta ole suositeltu?
Ei kannata turhaan tsekata tota Pentaxiaki kun olet jo Canoniin päätynyt! - 5DMkII
Luulo ei ole kirjoitti:
tuotteita, varsinkin, jos tienaavat valokuvauksella leipänsä ja maksavat itse välineensä. Mielestäni ehdottamasi Pentax Kr on aloittelijalle tosi järkevä valinta.Täh?
Olen kuvannut sekä Canonilla, Nikonilla, että Pentaxilla. Kaikilla on ihan saatanan hyvia kameroita. Eroja lähinnä käytettävyydessä. Tällä hetkellä aktiivikuvauksessa on Canon, mutta eipä se Nikon sen huonompi, jos ei myöskään parempi ole. Eroja lähinnä ergonomiassa ja asioiden painotuksessa. Vaikka mulla tällä hetkellä onkin Canuuna, ei tulisi mieleenkään mollata Nikonia ihan fiilispohjalta. Hyviä kameroita tekee molemmat.
Ps. Ja ei ne Nikkorin putket ole yhtään sen halvempia kun Canoninkaan vastaavat... =) - 5DMkII
5DMkII kirjoitti:
Täh?
Olen kuvannut sekä Canonilla, Nikonilla, että Pentaxilla. Kaikilla on ihan saatanan hyvia kameroita. Eroja lähinnä käytettävyydessä. Tällä hetkellä aktiivikuvauksessa on Canon, mutta eipä se Nikon sen huonompi, jos ei myöskään parempi ole. Eroja lähinnä ergonomiassa ja asioiden painotuksessa. Vaikka mulla tällä hetkellä onkin Canuuna, ei tulisi mieleenkään mollata Nikonia ihan fiilispohjalta. Hyviä kameroita tekee molemmat.
Ps. Ja ei ne Nikkorin putket ole yhtään sen halvempia kun Canoninkaan vastaavat... =)Ja tosiaan se Pentax on helvetin hyvä peli. Jos silmää ja innostusta riittää, saat hienoja kuvia millä tahansa entry-level kameralla. Oli se sitten Canon, Nikon, Pentax jnejne.....
Ottanet humioon myös Sonyn A33 ja A55, et pety?
- PentaxKuvaaja
Jos sinulla alkuperäinen kysyjä on sellainen tilanne että vanhemmiltasi löytyy Canon -merkkinen järjestelmäkamera ja jos siihen on hankittuna jo useita laadukkaita objektiiveja, niin kyllä siinä tapauksessa Canon on kohdallasi varmaan hyvä valinta.
Jos niin on niin sinuna katsoisin vielä noiden 1000 ja 1100 -mallien tilalle ennemmin vaikka käytettynä jotain vähän parempaa runkoa. Nuo "tonniset" kun oikeasti ovat aika muovisia rimpuloita.
Jos taas perheessä ei ole isoja objektiivikokoelmia lainattavaksesi niin ehdottomasti kannattaa käydä sitten ajan kanssa kaupassa tutustumassa eri kameroihin ja valita se mikä itseä miellyttää. Kaikilla järkkäreillä saa laadullisesti hyviä kuvia. Edullisesta päästä suosittelisin myös Pentax K-r -kameraa mutta kannattaa kurkistaa myös kaupassa Nikon-valikoima.- camerafan
Itse asiassa, porukoilla on Nikon, mutta lähinnä kuvaavat ystävät ja muut suosittelee canon-merkkiä.
Kattelin nyt tuota Nikonin d3100 kameraa ja taijan ostaa sen. Kuitenkin vaikuttaa laadukkaalta ja sitäki on monet kehunu tuolla mitä oon katellu
- Kun aikanaan kävin
läpi tämän kameramerkin valintaruljanssin, tuli kokeiltua varmaan pariakymmentä eri kameraa, uusia ja käytettyjä. Kaikilla niillä sai hyviä kuvia, kuvanlaadussa ei saman hintaluokan vehkeissä ollut hirvittäviä eroja. Se mikä loppujen lopuksi asian ratkaisi oli se miltä kamera tuntui käyttää. Oma valintani oli silloin Nikonin D300 akkukahva, ja olen ollut valintaan tyytyväinen. Nikonia on monesti kehuttu käyttöergonomiasta, ja mielestäni ei turhaan. Kaikki nippelit ja nappelit on sijoitettu rungossa juuri oikeille paikoilleen, jotta niiden käyttö olisi mahdollisimman luontevaa. Samoin menurakenne on selkeä ja nopeasti käytettävissä. Lisäksi kameran tarkennuksen ja muiden toimintojen toiminta on erittäin ripeää.
- bloginlukija
Osta Nikon 5100 tai Canon 600D. Nuo on varmasti hyviä ja objektiiveja löytyy vaikka kuinka myös käytettyinä.
Tuossa on muuten hyvä blogi jota käyn usein lukemassa.
http://sulanto.blogspot.com/2011/04/d5100-on-nikonin-paras-ensimmainen.html- muuten hyvä?
Joo noi on hyviä blogeja joissa satuillaan esim video-ominaisuuden puuttumisesta. Hassua on myös, että vika on kamerassa jos bloggaaja ei osaa käyttää menua?
Kannattaa lukea kaikki kommentit, sieltä saattaa selvitä miten vähän bloggaaja tietää ja ymmärtää. - bloginlukija
muuten hyvä? kirjoitti:
Joo noi on hyviä blogeja joissa satuillaan esim video-ominaisuuden puuttumisesta. Hassua on myös, että vika on kamerassa jos bloggaaja ei osaa käyttää menua?
Kannattaa lukea kaikki kommentit, sieltä saattaa selvitä miten vähän bloggaaja tietää ja ymmärtää.Minulle on taas muodostunut käsitys, että kyseisen blogin kirjoittaja ymmärtää ja tietää erittäin hyvin valokuvauksesta.
- Käsitys?
bloginlukija kirjoitti:
Minulle on taas muodostunut käsitys, että kyseisen blogin kirjoittaja ymmärtää ja tietää erittäin hyvin valokuvauksesta.
”kirjoittaja ymmärtää ja tietää erittäin hyvin valokuvauksesta”
Mitä mieltä siis olet esim noista parista esimerkistä:
”Valikoihin kaipaisi niin sanottua "oma valikko"-kohtaa, johon voisi tallentaa haluamaansa järjestykseen yleisimmät toiminnot. Valikoissa on kohta viimeksi käyteyille toiminnoille, mutta tämä ei ole yhtä hyvä kuin oma valikko.”
Kirjoittaja ei siis edes ymmärrä, että kameran ”My Menu” on juuri se "oma valikko" mitä hän kaipaisi. Hän siis huijaa lukijoita uskomaan, että kamerassa tuollaista valikkoa ei ole.
An: mutta se videopuoli puuttuu
”Mielestäni järkkärin valinnassa kannattaa painottaa valokuvausta, koska siihen ne kuitenkin on tehty. Jos kuvaat enimmäkseen videota, niin osta videokamera.”
Siis onko D90:ssä ”videopuoli”?
- PoistoMallistosta
Jos viellä jostain saat Nikon D90 järkkärin uutena halvalla siinä sellane oikeesti
koiteltu hyvempi järkkäri vasta-alkajalle sellaseen hintaan et eräät ammattilaiset
eivät huomaa omissa kuvissaan eroa onko se otettu heidän D300 kakkoskameralla.
Ylipäänsä poistomyyntiä voi suosia noissa kaupoissa tietäen nykymerkkirihkaman
laadun joka heikkenee koko aika ja omituisuudet vaan lisääntyy. - sampanoly
Osta hyvä mies 4/3 tai mikro4/3! Pieni koko pelkkää plussaa, sovitteella käy tolkuton määrä kakkuloita!
Ja jos canonin haluat, niin osta siihen kaveriks vaikka taskulaskin.. - the roudari
MOI!!!!!! osiko tää hyvä valinta ekaksi kameraksi???
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=704901&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3100000&compartmentId=3102000&categoryId=3102001
Mitä ootte mieltä `? - Ihan kiva
Kun teikäläiset pullamössönuoret VIITSIVÄT ostaa järjestelmäkameran, ottaako
kovasti voimille? Noilla sinun katselemillasi kanunin 1000 roskasilla muovipaskoilla ei ole mitään tekemistä järjestelmäkameroiden joukossa, onhan
ne kyllä vähän näköisiä, mutta valokuvaukseen niitä ei ole tarkoitettu. Onhan niillä
jonkinlaista näyttöarvoa pokkariporukoiden joukossa, olen mestari, mulla on oikein tikijärkkäri.- hahahahhahahhhhhhhh
oot luuseri
- 10+19
Osta ensimäiseksi järkkäriksi ihan mikä tahansa halpa kittipaketti. Kaikilla saa varmasti ihan käypiä kuvia ja harjoittelemalla opit huomaamaan mitä ominaisuutta kaipaat ja mitä haluaisit lisää. Ostamalla ensimmäiseksi kamerapaketiksi halvan setin ei oikeasti harmita vaikka vaihtaisitkin merkkiä ja nuo edellisen järkkärin mukana tulleet lasit jää turhaksi. Voihan sen vanhan setin sitten myöhemmin vaikka myydä jollekin aloittelijalle.
Oma ensimmäinen järkkärini oli Olympuksen E-410 tuplakitillä (14-42 & 40-150). Kuvailin tuolla pari vuotta huomatakseni että haluan kameralta/optiikalta seuraavaa:
- Hyvää valovoimaa/pienempää syväterävyysaluetta
- Kuvanvakausta
- 3/2 kuvasuhdetta
- Saatavilla oltava objektiiveja/lisävarusteita myös käytettynä
- Nopeampaa sarjakuvausta
- Kunnollista runkoa (ei muovia)
Toiseksi järkkäriksi harkitsin sekä Nikonin että Canonin järkkäreitä, mutta pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin Canonin 7D:hen. Vaakakupin kallisti Canoniin parempi videokuvaus (sillä hetkellä, nykytilanteesta en tiedä), kohtuullisen hyvä kittilasi (28-135 IS USM) ja kohtuuhintainen hyvä 50mm f1.4 USM. Jälkikäteen ostin tuohon lisäksi vielä Canon 17-55 f2.8 IS USM:n ja olen kalustooni tällä hetkellä hyvin tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481229Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101169- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753