Englannista tuli kysely JudoShiain muuttamiseksi vastaamaan uusia IJF:n sääntöjä. Ja toden totta, IJF:n sivuilta:
"White Judogi to be Called First
From August 11, beginning with the World Championships for Cadets in Kiev, followed by the Senior World Championships in Paris, and in all subsequent IJF competitions,
the order of preference with regard to the wearing of either blue or white judogi will be changed to white first.
This change will be reflected in all appropriate items such as contest sheets, scoreboards and fight indicator boards. The IJF asks that all officials, coaches and competitors take note and use this 10 week notice period to prepare accordingly."
Siis MITÄ? Tietääkö joku miksi tällainen muutos on tehty? JudoShiain maaversioiden tekemisessä on ihan tarpeeksi työtä ilman turhia kosmeettisia viilailujakin. Onneksi JudoShiai pärjää ohjelmistomuutoksella eikä tarvitse lähteä maalikauppaan.
Uudet säännöt
10
243
Vastaukset
- Joo-oooooooooooooooo
Siis yksinkertaisestihan tämä menee näin kun on tehty kaaviot ylempi on sininen, se tulee vaihtumaan niin, että se on valkoinen... :S
- HJ
"Siis yksinkertaisestihan tämä menee näin kun on tehty kaaviot ylempi on sininen, se tulee vaihtumaan niin, että se on valkoinen... :S"
Joo, näinhän se yleisölle näkyy. Ohjelmistoon se tarkoittaa nopean pähkäilyn jälkeen ainakin seuraavia asioita:
Uudesta säännöstä on parasta tehdä asetettava. Kellossa on vieläkin mahdollista ottaa koka käyttöön, koska IJF:n käänteistä ei koskaan tiedä.
JudoInfo: Kilpailijoiden paikka tulee vaihtaa näytössä. Koska uusi systeemi aiheuttaa varmasti hämminkiä täytyy sininen kilpailija merkitä esim. sinisellä taustalla. Junnukisoja varten täytyy olla mahdollista käyttää myös punaista taustaa. Infotekstit ovat nyt punaisella joten niiden väri pitää miettiä uudelleen.
JudoTimer: Uusia näyttöasetteluita täytyy koodata lisää tai sitten näyttölogiikkaa pitää monimutkaistaa.
JudoShiai: Ottelut-välilehden osalta sama kuin JudoInfossa. Nyt punaista ja sinistä taustaa käytetään muihin tarkoituksiin joten niiden vanhasta merkityksestä täytyy luopua. Tatami-välilehdillä ottelijoiden järjestys on vaihdettava. Kaaviot-välilehdellä pistenappien järjestys on vaihdettava. Seuraavat ottelut -sivuun muutoksia (reaaliaikainen tulospalvelu). Sisäiseen web-serveriin (jota ei ole juurikaan mainostettu) tarvitaan vastaavia muutoksia.
Valkoinen ja sininen eivät ole vain sopimuskysymyksiä ("kutsutaan ylempää matsaajaa tästä lähtien valkoiseksi") sillä kilpailijat ovat tietokannassa tietyn nimisissä sarakkeissa. Ottelujärjestelmiä on nyt (ver. 2.2) 15. Kaikki pitää käydä läpi ja muuttaa siten, että valkoinen ja sininen kirjoitetaan taulukoissa, otsikkoteksteissä ym. oikeaan paikkaan. Onneksi suurin osa systeemeistä on ranskalaisen muunnoksia, jolloin yksi koodimuutos vaikuttaa kaikkiin.
Vaikka kysymys onkin vain kosmeettisista muutoksista on tämä jälleen potentiaalinen virhelähde. Pieni huolimattomuus ja valkoinen onkin ottelemassa itseään vastaan.
Kiitos nyt tästäkin, IJF, mutta MIKSI tämä muutos tarvittiin? Löytyikö Kanon papereista kohta, joka on tähän asti tulkittu väärin? Onko kisapaikan kami suopeampi uudelle säännölle? - J.URPO
HJ kirjoitti:
"Siis yksinkertaisestihan tämä menee näin kun on tehty kaaviot ylempi on sininen, se tulee vaihtumaan niin, että se on valkoinen... :S"
Joo, näinhän se yleisölle näkyy. Ohjelmistoon se tarkoittaa nopean pähkäilyn jälkeen ainakin seuraavia asioita:
Uudesta säännöstä on parasta tehdä asetettava. Kellossa on vieläkin mahdollista ottaa koka käyttöön, koska IJF:n käänteistä ei koskaan tiedä.
JudoInfo: Kilpailijoiden paikka tulee vaihtaa näytössä. Koska uusi systeemi aiheuttaa varmasti hämminkiä täytyy sininen kilpailija merkitä esim. sinisellä taustalla. Junnukisoja varten täytyy olla mahdollista käyttää myös punaista taustaa. Infotekstit ovat nyt punaisella joten niiden väri pitää miettiä uudelleen.
JudoTimer: Uusia näyttöasetteluita täytyy koodata lisää tai sitten näyttölogiikkaa pitää monimutkaistaa.
JudoShiai: Ottelut-välilehden osalta sama kuin JudoInfossa. Nyt punaista ja sinistä taustaa käytetään muihin tarkoituksiin joten niiden vanhasta merkityksestä täytyy luopua. Tatami-välilehdillä ottelijoiden järjestys on vaihdettava. Kaaviot-välilehdellä pistenappien järjestys on vaihdettava. Seuraavat ottelut -sivuun muutoksia (reaaliaikainen tulospalvelu). Sisäiseen web-serveriin (jota ei ole juurikaan mainostettu) tarvitaan vastaavia muutoksia.
Valkoinen ja sininen eivät ole vain sopimuskysymyksiä ("kutsutaan ylempää matsaajaa tästä lähtien valkoiseksi") sillä kilpailijat ovat tietokannassa tietyn nimisissä sarakkeissa. Ottelujärjestelmiä on nyt (ver. 2.2) 15. Kaikki pitää käydä läpi ja muuttaa siten, että valkoinen ja sininen kirjoitetaan taulukoissa, otsikkoteksteissä ym. oikeaan paikkaan. Onneksi suurin osa systeemeistä on ranskalaisen muunnoksia, jolloin yksi koodimuutos vaikuttaa kaikkiin.
Vaikka kysymys onkin vain kosmeettisista muutoksista on tämä jälleen potentiaalinen virhelähde. Pieni huolimattomuus ja valkoinen onkin ottelemassa itseään vastaan.
Kiitos nyt tästäkin, IJF, mutta MIKSI tämä muutos tarvittiin? Löytyikö Kanon papereista kohta, joka on tähän asti tulkittu väärin? Onko kisapaikan kami suopeampi uudelle säännölle?Ehkä ovat jo tehneet Ippon. orgiin muutokset etukäteen, tai sitten jompikumpi määräyksen allekirjoittaneista on halunnut nimensä edes johonkin ;D
- Joo-ooooooooo
Empä tiedä, mutta alkuperäinen "judogi" oli valkoinen joten sen "pitäisi" olla eka...
- Housut jalassa
Tää on tehty "ugandan mustapoika kuntakintelle" Teddy Rinerille. Näkyy naama paremmin valkoisessa judogissa :)) JEE! Idiootteja !!!
IJF changes seeding rules. Now all top seeds and Teddy Riner will start in white 6/9
In a circular to all national judo associations the International Judo Federation announced today that the White Judogi will be called first.
Without actually stating the obvious the IJF has signaled that all the top seeds will now be in white judogi when they start the competition. This will ensure that champions, such as Teddy Riner are more likely to be seen on television and in pictures winning in white. Something that it is believed the Japanese have been lobbying for in the past.
The picture shows Teddy Riner of France - whose unbeaten record so far this year will ensure he will be the top seed and wear white in Paris - winning the gold medal at the 2008 Paris World Open Championships where he never wore a white judogi. http://judophotos.com/news_details.php?id=316
- Esa Vakkilainen
Eli todellakin IJF on tehnyt päätöksen että elokuusta alkaen kisoissa pitäisi kuuluttaa valkoista judogia kantava ensin ja sinistä judogia kantava sen jälkeen.
http://www.ijf.org/
Aiemmin ilmoitettiin punaista otteluvyötä kantava ensin: Tämä muuttui niin että ilmoitettiin sinista judogia pitävä ensin kun otteluvyöt vaihdettiin erivärisiin judogeihin.
Nyt siis kv. standardi on se että ilmoitetaan valkoinen ensin ennen sinistä. Kaikki pitäisi muuttaa niin että entinen valkoinen on nyt sininen ja entinen sininen on nyt valkoinen. Tämä tulee varmaan aiheuttamaan sotkua syksyn kisoissa, mutta ehkäpä tämä opitaan. Vielä ei ole vahvistusta tullut kummalle puolellle tulee valkoinen ja kummalle sininen. Tekstistä voisi päätellä että nämäkin vaihtuvat.
Suomen liitto vahvistanee tämän säännön mahdollisimman pian myös omiin kotimaisiin kisoihin.- Esa Vakkilainen
niin siis päätös on päivätty 10.6.2011 eli varsin ajan hermolla mennään.
- jutoka
Kaikki muutoksethan piti olla jo tehty Lontoon kisoihin asti, miksi muutos nyt ?
- Esa vakkilainen
Koska 1 sijoitettu jne arvotaan parin ensimmäisekis. IJF haluaa nähdä 1 sijoitetun ottelevan valkoisessa ei sinisessä.
- pouistj
Eihän tämä nyt varmasti mitään ongelmia tule aiheuttamaan, mutta onhan tämä naurettavaa räpeltämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514