meinaan ne helteet tältä erää ukkosti ja pitkään muttei hirveen rajusti vettä tuli kun saavista ja nyt palelee ulkona muutenkin pari ikävää asiaa ilon keskellä aamulla luin lehdestä tuttavani miehen kuolinilmoituksen ja äskön luin naamakirjasta että kaverini kissa oli kuollu tänään lämpöhalvaukseen onkos muualla päin suomee ukkostanu ja onko niitä luvattuja trombeja ollu.
nyt se on loppu
18
107
Vastaukset
- vinksin vonksin
Täällä ukkosti eilen ja satoi viime yönä. Aika viileä sää ulkona. Tulin juuri lenkiltä ja melkeinpä olisi saanut olla hanskat käsissä. Tuuli oli aikalailla kovaa, ei kyllä sadakaan. Nyt paistaa aurinko.
meillä ole eilen vielä täys helle ja tänään aamupäivälläkin puolenpäivän aikaan nous lämpötila kolmeenkymmeneen just ennen sen ukkosen alkua ja sit tippu puolessa tunnissa kuuteentoista asteeseen on se nopeeta.
- meeriamanda
Ei toivoakaan viilenevästä, sadetta olen toivonut ...ei vain ala ripsumaan, ´kauas pilvet karkaavat´ :))
Yli 20 on vieläkin. Ukonilmasta ei niin väliä olisikaan :) täällä tuli sadetta ehkä sellainen kolme tuntia täysillä no kyllähän toi maa tietysti imikin sitä mutta nyt ei tarttis sit taas muutamaan viikkoon pitäs saada perunat vihdoinkin maahan tiistaina ja jos vielä sade jatkuu niin siirtyy taas aikaisemmin siirtyi ajanpuutteen vuoksi ja äskön taas vähän räpsäytti valoja liekkö tulossa uusi ukkonen.
- lejanna
Kyllä se mollukka pian tulloo essiin, ja paahtaa nahkaamme, usko pois.
. kyllä tulloo ja oikeesti kyllä määkin tykkään että välillä viileni alkoi sisätilat oleen jo niin lämpimiä mutta se on meillä vähän sillei täällä maalla että mitä kuumempaa sen paremmin käy kauppa ja pitkän kylmän ja pimeen talven jälkeen helteet tuntuu lottovoitolta ;)))))
- kaunisleski ejk
Kyllä on mukavampaa olla välillä viileessä ilmassa. Tuppas happi loppuun noilla helteillä. Ei jaksanut lenkkeilläkkään.....
- nopea viilennys
Tuossa jo tii-na mainitsi, kuinka lämpötila voi laskea nopeasti. Meilläkin tipahti yli 10 pykälää hetkessä. Voi, mikä ihana helpotus vaihtaa kuiva t-paita päälle. On tässä saanutkin istua märissään ja vähänväliä kastella uudestaan kylmällä vedellä.
En sentään lakana päällä toikkaroinnut pölyjä karkoittamassa ja minulla on muitakin istumapaikkoja, kuin hienot nahkasohvat.
Eilinen ukonilmameni hienosti ohi. Jylinää kyllä kuului jotenkin pitkäkestoisesti ja tuuli välillä kovastikkin. Vettä olisi saanut tulla enemmän, sillä kuuro oli vain pilvenpärskeitä.
Nyt on taivas pilvessä ja hieman tihuuttelee välillä. Mittarissa 15, joten minulle sopiva lämpö ulkona. Sisäilma ei kuitenkaan laske paljon, vaikka ovi on sepposenselällään. Pian joku kysyy, miten? Ei ole siis hänenkään tietonsa kovin häppöset, joka on muotoiltu häävistä. :))
Pienessä kämpässä jääkaappi tuottaa aikapaljon lämpöä. Hyvä se on loppukesästä, kun kuivattelen sen päällä milloin mitäkin juureksia, marjoja, omppuja, yrttejä, sieniä ja nopeasti kuivuvat. Onneksi on se vanhanaikainen, sillä uusimmat on yleensä upotettu kaapistoihin siten, että kuivatus tilaa ei ole. Lapseni luona on tosin sähkösauna, jonka varauslämmöllä kuivuu mainiosti suurempikin satsi.
Kuinkas tämä nyt syksyyn meni? Kesähän on vasta alussa. Siitä tulikin mieleeni, kun keittelin raparperi mehua ja googlessa oli ohjeena sitruunan lisäys!?! Molemmat happamia, sanoi kettu pihlajan marjoista. Nyt on mehu pulloissa, mutta kuinkas teistä kukin sekottaisi mehun? Niin, ja onko pakko sekoittaa. Minusta raparperi on hyvä sinällään, mutta ehkä lisäisin mansikoita mehun jatkeeksi. - tii-na-...
nopea viilennys kirjoitti:
Tuossa jo tii-na mainitsi, kuinka lämpötila voi laskea nopeasti. Meilläkin tipahti yli 10 pykälää hetkessä. Voi, mikä ihana helpotus vaihtaa kuiva t-paita päälle. On tässä saanutkin istua märissään ja vähänväliä kastella uudestaan kylmällä vedellä.
En sentään lakana päällä toikkaroinnut pölyjä karkoittamassa ja minulla on muitakin istumapaikkoja, kuin hienot nahkasohvat.
Eilinen ukonilmameni hienosti ohi. Jylinää kyllä kuului jotenkin pitkäkestoisesti ja tuuli välillä kovastikkin. Vettä olisi saanut tulla enemmän, sillä kuuro oli vain pilvenpärskeitä.
Nyt on taivas pilvessä ja hieman tihuuttelee välillä. Mittarissa 15, joten minulle sopiva lämpö ulkona. Sisäilma ei kuitenkaan laske paljon, vaikka ovi on sepposenselällään. Pian joku kysyy, miten? Ei ole siis hänenkään tietonsa kovin häppöset, joka on muotoiltu häävistä. :))
Pienessä kämpässä jääkaappi tuottaa aikapaljon lämpöä. Hyvä se on loppukesästä, kun kuivattelen sen päällä milloin mitäkin juureksia, marjoja, omppuja, yrttejä, sieniä ja nopeasti kuivuvat. Onneksi on se vanhanaikainen, sillä uusimmat on yleensä upotettu kaapistoihin siten, että kuivatus tilaa ei ole. Lapseni luona on tosin sähkösauna, jonka varauslämmöllä kuivuu mainiosti suurempikin satsi.
Kuinkas tämä nyt syksyyn meni? Kesähän on vasta alussa. Siitä tulikin mieleeni, kun keittelin raparperi mehua ja googlessa oli ohjeena sitruunan lisäys!?! Molemmat happamia, sanoi kettu pihlajan marjoista. Nyt on mehu pulloissa, mutta kuinkas teistä kukin sekottaisi mehun? Niin, ja onko pakko sekoittaa. Minusta raparperi on hyvä sinällään, mutta ehkä lisäisin mansikoita mehun jatkeeksi.lämmintähän siellä on tänään ollu täällä on ollu koko päivän tasasesti kuus astetta vähän paleli kun kävin kaupungilla eikä ollu takkia päällä mutta sitkeesti kuljen puserosillani kun kerta on kesä =))))))
- Painoa tuli +0,7kg
3 päivää pidin taukoa. Tunnin kuluttua tunnin lenkille,happirikkaaseen ulkoilmaan.
Ei ole tuullutkaan tavallista enempää, mutta ukkosti lauantaina ja eilenkin hieman. Ilman lämpötila laski 7 ään, onneksi ei sentään minuksen puolelle, mutta viileetä on - tosin aurinko paistaa ja uskonkin että iltapäivästä jo tarkenaa ulkonakin.
Ei se loppunut, pitää vaan pientä huilitaukoa, kohta taas paistaa.
Iloa ja surua tulee vuorotellen, onneksi niin.
Voi kissaparkaa, eikö se löytänyt vilileää paikkaa helteellä, meidän neito makaili puskien tai aitan alla.
Eilen illalla vähän ukkosti ja satoi, trombeja ei näkynyt.- tii-na-...
tänään juttelin sen kisulin emännän kanssa niin se sanoi että olivat arvelleet että sillä kissalla olis ollu joku vika ehkä sydämessä kun ei kestänyt kuumuutta ihan sisällä se oli ollu ja tällä naisella on pari muutakin kissaa ja pari koiraakin ei täälläkään trombeillu mutta tänkin päivän on kyllä satanu aamusta iltaan sais jo riittää on niin pimeetäkin ettei tunnu ollenkaan kesältä varsinkin kun kohta ollaan jo keskikesässä.
- meeriamanda
Kepeet mullat kissulille, surullinen olo tuli lukemastani...nyt kun taas on leikkaus edessä tällä mamin friidulla ikääkin jo 14v. Kaiken teen ettei tarvisi luopua, hyvänen aika päässäni alkoi Lea Lavenin laulu soimaan ...kortit tietää kohtalomme...sekoomassako olen? :))
Ihmetyttää tuo neidon tuijotus minua kokoajan, eläimethän ei osaa valittaa, mietin onko kipuja ja yrittää sanoa minulle jotain, vaan en voi asiaa nopeuttaa, minulle soitetaan tulokset jne.
Saimme mekin vettä, nimeksi! Ja niin mustaa pitkinpäivää ja ei kun ripaukset:/
Älä ny menetä vielä toivorikkauttasi kesään, edesmennyt sammakkomieshän sanoi, juhannuksen jälkeen alkavan kolmenviikon hellejakson, ollaan edes uskovinnamme siihen :)))
mitäs siltä leikataan meidän vanha rouva on jo ykstoista vee eikä se oo vielä koskaan ollu kippeenä onneks uskotaan uskotaan tulevaan hellekauteen tottakai ja mää uskon että vielä tulee ainakin kolme hellejaksoa tälle suvelle =))))
- meeriamanda
Aattelin etten toista itteeni kun tua musasivuilla jo ´parkusin´ jokupäivä sitte. No vuosisitte leikattiin pari utarekasvainta, en tiedä niille muutanimeä...nyt ainakin 4 ! Kuvattiin , kuin myös keuhkojenlaita, josko on levinnyt...kuulemma rotukissojen riesa :/
Jos...ja toivottavasti ei, on levinnyt se on sitten kissulien taivaaseen meno.
Olen pullikoinut kyllä todella ´rumasti´ luojaani vastaan hädissäni, mikä heevetin pattiperhe me ollaan? Eihän tässä uskalla lääkäriin enää mennäkään kun on tietysti patti minullakin! Eikö edes tulevaa vanhuuttaan saa elää harmoonisesti, mielestäni minun osaksi riittäisi jo annetut. Niin ...minähän en sitä päätä, kiukuttelen vain. meeriamanda kirjoitti:
Aattelin etten toista itteeni kun tua musasivuilla jo ´parkusin´ jokupäivä sitte. No vuosisitte leikattiin pari utarekasvainta, en tiedä niille muutanimeä...nyt ainakin 4 ! Kuvattiin , kuin myös keuhkojenlaita, josko on levinnyt...kuulemma rotukissojen riesa :/
Jos...ja toivottavasti ei, on levinnyt se on sitten kissulien taivaaseen meno.
Olen pullikoinut kyllä todella ´rumasti´ luojaani vastaan hädissäni, mikä heevetin pattiperhe me ollaan? Eihän tässä uskalla lääkäriin enää mennäkään kun on tietysti patti minullakin! Eikö edes tulevaa vanhuuttaan saa elää harmoonisesti, mielestäni minun osaksi riittäisi jo annetut. Niin ...minähän en sitä päätä, kiukuttelen vain.mää en oo niihin musasivuihin kerenny perehtyyn niin että senkun vaan toistat oon kyllä kuullu että rotukissoilla on enemmän vaivoja kun maatiaiskissoilla mulla on kaks maatiaiskissaa.
- merihuisku
Jääkoneiden korjaajat sanoivat ,heillä on kokemusta .Suomessa on kesässä 25päivää hellettä yleensä koko kesän aikana. Aikoinaan oli kioski minulla ja jäähdyttimen rele ,luiskahti kovalla kuumuudella pois päältä.Kysyin korjaajalta, pitäisikö ostaa minun siihen tomerampi rele,he sanoivat ei kannata ,niin on helteitä vähän Suomessa ,joten ole tyttö rauhallisella mielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502