CD:n tekeminen kiinnostavasta kuvaamastani matkakohteesta?

Elli ja Toivo.

Olen kuvannut sieltä paljon hyviä kuvia.
Olisikohan ideaa alkaa tällaiseen?
Saisikohan vaivan palkaksi juuri mitään?
Mitä maksaa valmiista kuvista teettää CD? Tai vaikka jokin muukin tallenne.
Kuvat ovat hyviä, ihmisistä ja heidän normaalista elämästään. Eivät sliipattuja ns.hienostelu ja -matkaesitekuvia, parhaita paloja kuten esitteissä.
Suomalaisilla on juuria siellä (Aika kaukaisilta ajoilta). Paikkaa en haluaisi etukäteen paljastaa.
Mitä sanotte?
Kiitos.

18

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Rompun hinnan, voi tehdä millä tahansa tietokoneella. Eli kotitarpeiksi tekeminen ei ole kallista.

Periaatteessa kuvia voi sitten tarjota kuvapankkeihin tai lehtiin tms. Myydyistä kuvista voi saada muutaman kympin kappaleelta, oikein hyvästä paljon enenpikin. Joku iltapäivälehti antaa ehkä leffalipun lukijakuvasta, jos se liittyy johinkin uutisjuttuun, Kuvaa vaan niin tuhottoman paljon tyrkyllä nykyään aika hankala saada kuvista rahaa. Riippuu aiheesta ja kuvista. Ja etenkin onko ostajia.

=DW=

• Elli ja Toivo

Ajattelin, että jos myyntiin voisin tehdä.

• ...
        Elli ja Toivo kirjoitti:

Ajattelin, että jos myyntiin voisin tehdä.

Myyntiin, minne?

Pitää selvittää, teetkö omakustanteena ja hoidat jälleenmyyjät ja jälleenmyynnin itse. Vaiko hankitko kustantajan.

Kuvakertomuksia julkaisevat ihan samat kustantajat, kuin muutakin kirjallisuutta. Ja niillä on levityskanavansa. Eli ensin yhteyttä kustantajiin. Kustannussopparin saaminen voi olla hankalaa, kuvaa on siis paljon ja matkakertomuksia yllinkyllin.

Omakustannetta voi tarjota jakeluun kirjakauppoihin, erilaisiin tilaisuuksiin, myyjäisiin, osuuskuntiin.. Mutta kanavat pitää ensin hoitaa, siis myydä tuote.

Tämä myyminen se iso duuni.

Kuvamateriaalin työstäminen, kässärit, tekstit, toimittaminen, taittaminen, työtähän se on. Jos ei pysty itse tekemään, aika kallista teettää. Mä esin voisin alkaa vääntämään tollasta, tullut tehtyä multimediaa ja sensellaista. Tunti on sitten 90 ekeä. Ja tollanen aina aikalaskutuksella, työnmäärää kun ei voi etukäteen tietää. Vaikkapa joku kuva on oikeinkin hyvä kuvajan mielestä, sitä voi joutua mulkkaamaan julkaisukuntoon aika paljonkin. Ja joku sata kuvaa, joopajoo. Ja sitä ennen kaikki muut hommat.

Yks vaihtoehto on teettää harjoitustyönä jossain skolessa harjoitustyönä. Aikaa menee pirusti, lopputulos voi olla mitä tahansa, mutta se kai halvin vaihtoehto taittamiseen ja kuvien pulaamiseen on. Kysy nyt aluksi Lahdesta tai Taikista.

Romppuja nyt monistaa melkein firma kuin firma, se ei ongelma, eikä kallistakaan, googlaa, firmoja on paljon.

Myynti se sullakin tulee olemaan kaikista suurin ongelma. Missä niitä myydään ja onko yleensä ostajia.

=DW=

• Elli ja Toivo.
        ... kirjoitti:

Myyntiin, minne?

Pitää selvittää, teetkö omakustanteena ja hoidat jälleenmyyjät ja jälleenmyynnin itse. Vaiko hankitko kustantajan.

Kuvakertomuksia julkaisevat ihan samat kustantajat, kuin muutakin kirjallisuutta. Ja niillä on levityskanavansa. Eli ensin yhteyttä kustantajiin. Kustannussopparin saaminen voi olla hankalaa, kuvaa on siis paljon ja matkakertomuksia yllinkyllin.

Omakustannetta voi tarjota jakeluun kirjakauppoihin, erilaisiin tilaisuuksiin, myyjäisiin, osuuskuntiin.. Mutta kanavat pitää ensin hoitaa, siis myydä tuote.

Kuvamateriaalin työstäminen, kässärit, tekstit, toimittaminen, taittaminen, työtähän se on. Jos ei pysty itse tekemään, aika kallista teettää. Mä esin voisin alkaa vääntämään tollasta, tullut tehtyä multimediaa ja sensellaista. Tunti on sitten 90 ekeä. Ja tollanen aina aikalaskutuksella, työnmäärää kun ei voi etukäteen tietää. Vaikkapa joku kuva on oikeinkin hyvä kuvajan mielestä, sitä voi joutua mulkkaamaan julkaisukuntoon aika paljonkin. Ja joku sata kuvaa, joopajoo. Ja sitä ennen kaikki muut hommat.

Yks vaihtoehto on teettää harjoitustyönä jossain skolessa harjoitustyönä. Aikaa menee pirusti, lopputulos voi olla mitä tahansa, mutta se kai halvin vaihtoehto taittamiseen ja kuvien pulaamiseen on. Kysy nyt aluksi Lahdesta tai Taikista.

Romppuja nyt monistaa melkein firma kuin firma, se ei ongelma, eikä kallistakaan, googlaa, firmoja on paljon.

Myynti se sullakin tulee olemaan kaikista suurin ongelma. Missä niitä myydään ja onko yleensä ostajia.

=DW=

No mitäs joku kirjakauppa ottaa välistä, jos se myy?

Onko Helsingissä, netissä ym. sellaisia kauppoja esim. matkakirjakauppoja, missä tällaisia myynnissä?

Kuvat kertovat vanhanajan elämästä alueilla missä suomalaiset muinoin asuneet ja eläneet maailmalla.

• palturia
        ... kirjoitti:

Myyntiin, minne?

=DW=

Taidat pitää itteäs oikein ammattimiehenä ellei jopa eksperttinä, kun vilauttelet tuntitaksojas. Yheksänkypää

• ...
        palturia kirjoitti:

Taidat pitää itteäs oikein ammattimiehenä ellei jopa eksperttinä, kun vilauttelet tuntitaksojas. Yheksänkypää

Jep, firman tuntilaskutus. Mikä tahansa autokorjaamo ottaa 80 tunti, jakoavaimen käyttämisestä.

=DW=

• kiinto
        ... kirjoitti:

Jep, firman tuntilaskutus. Mikä tahansa autokorjaamo ottaa 80 tunti, jakoavaimen käyttämisestä.

=DW=

Jakarissa on se taika, että osaa säätää sen leuat oikein. Voi muuten menna rystyset verille väännettäessä. Jollei anna valohoitoa tai valota kuin kuvatessa.

• Elli ja Toivo.

Toivoisin että jaksaisitte vastata jos joku tietää näistä asioista edes jotain. kiitos.

• ...

Ei tarkkaa tietoa nykytilanteesta. Kirjakaupan kate ja ALV oli joskus aikoinaan kuulemma 70% sisäänostohinnan päälle.Jos nyt osapuilleinkaan muistan oikein. Romput paljon halvempia tehdä kuin kirjat, niistä mun käsittääkseni tekijä saa paljonkin paremmin, jos vain saa jonnekin myytäväksi.

Kysy Laterna Magicasta, kivijalkakirjakauppa ja valokuvagalleria krunikassa. Erikoistunut valokuvakirjoihin ja sen sellaiseen. Mä aina joskus käyn siellä, mutta en tiedä sen kuvioista sen enenpiä, kuin että joskus tullut joku valokuvakirja ostetuksi.

http://www.laterna.net/

=DW=

• E. ja T.

Nostan vielä, ja Kiitän Kovasti Teitä.
      Toiv. E. ja T.

• Kiitos tyhjästä.
        Me emme pärjää enää Internetille emmekä sen tietotulvalle.
        H.

• IIIIllll

Palataan vielä sen verran että ei isot liikkeet ota myyntiin mitään missä
        ei ole viivakoodia;)

Kokeile yksityisiä kioskeja&kauppoja,ym.
        Onhan netissäkin myyntipaikkoja paljonkin.

• ...
        IIIIllll kirjoitti:

ei ole viivakoodia;)

Iteasiassa kaikista tärkein on ISBN- numero, se on käytännössä pakko olla omakustanteessakin, jos sitä meinaa kaupustella, Pöytälaatikkohommissa ei niin väliä:

http://www.kansalliskirjasto.fi/julkaisuala/isbn.html

Ja Ean- koodi kannattaa hankkia omakustanteellekin.

http://www.kansalliskirjasto.fi/julkaisuala/isbn/eankoodi.html

Jos saa kustannussopprin tehtyä, kustantaja hoitaa nuo asiat, ja omakustanteen kustantaja on sitten yleensä omakustanteen tekijä:D.

=DW=

• IIIIllll kirjoitti:

ei ole viivakoodia;)

Lisäisin tähän vielä vähän tietoa.
        Karjalaismummon vanha resepti Talkkunavellistä on monelle alkanut olla pettymyksen paikka, useasti se on osoittautunut kopioksi jostan hevonveen Kurikasta.
        Ihan samoin on käynyt monille valokuvaajillekin.
        Museovirasto, 1970 ammattikuvaajat tai aikaisemmat ovat kuvanneet possujuhlat jo laadukkaammin.
        Kannattaisi aina jos on mielestään joku eirkoisuus kuvattuna, etsiä netistä, useimmiten sieltä löytyy parempi.
        Mutta aina kannattaa tallentaa kuvat, joku tulevaisuudessa saattaa haluta nähdä esi-isänsä, vaikka sitten kontillaan oksentamassa.
        H.

• una monento....
        hunksz kirjoitti:

Lisäisin tähän vielä vähän tietoa.
        Karjalaismummon vanha resepti Talkkunavellistä on monelle alkanut olla pettymyksen paikka, useasti se on osoittautunut kopioksi jostan hevonveen Kurikasta.
        Ihan samoin on käynyt monille valokuvaajillekin.
        Museovirasto, 1970 ammattikuvaajat tai aikaisemmat ovat kuvanneet possujuhlat jo laadukkaammin.
        Kannattaisi aina jos on mielestään joku eirkoisuus kuvattuna, etsiä netistä, useimmiten sieltä löytyy parempi.
        Mutta aina kannattaa tallentaa kuvat, joku tulevaisuudessa saattaa haluta nähdä esi-isänsä, vaikka sitten kontillaan oksentamassa.
        H.

10 pistettä to you.... till dig...

• Elli ja Toivo.

Nostan vielä kerran tämän, jos jollakulla on jotain tähän kysymykseen vinkkejä.

• bibimbap

Suurin arvohan sillä on sinulle itsellesi.
      Sukulaiset ovat varmaan jo umpikyllästyneitä.
      Sillä he yleensä ovat.
      Mutta asiaan.
      Millä olet kuvannut?
      Kameralla?
      Voitko siirtää kuvia tietokoneellesi?
      Sillä jos voit, voit polttaa itse itsellesi sen cd levyn, musiikin/tekstin kanssa tai ilman musiikkia ja kuvat vaikka slideshowna?

• missä--- uralilla??+

Tee itse, siinä kaikki nykyään tehdään kaikki itse...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe