Voisiko joku kertoa että mikä awesome mod tarkalleen ottaen on ja miten se toimii ja mitä kaikkea sillä voi tehdä? Tiedän vain että se on sims 3:lle ja pitää olla Iltahuvit lisäosa että sitä voi käyttää.
awesome mod
5
331
Vastaukset
- AlSimhara
Tällä hetkellä Awesome on päivitetty Täyttä Elämää lisäosalle. Vanhemmat versiot saattavat löytyä jos MATY:n foorumia aikansa selailee. Awesome on ydinmodi, joka muuttaa lukuisia pelitiedostoja, korjaa lukuisia bugeja ja korvaa pelin oman tarinan edistymisen, eli sen joka ohjaa ei pelattavia simejä sekä kaikkea mitä kaupungissa tapahtuu.
Koska Awesome on ydinmodi, se vaikuttaa pelitallennuksiin, eli sitä ei voi noin vain poistaa pelistä. Jos sen tekee, pelitallennukset eivät toimi tai saattavat korruptoitua. Awesome pitää osata poistaa oikein.
Awesome pitää myös päivittää säännöllisesti ja uudesta päivitystarpeesta se yleensä ilmoittaa noin pari päivää aiemmin peliä aukaistessa. Jos Awesomea ei päivitä, peli ei toimi. Jos Awesomen haluaa pois pelistä, se pitää tehdä ennen päivityksen määräaikaa, koska sen jälkeen se ei enää onnistu ilman tallennuksien korruptoitumista.
Koska Awesome on ydinmodi, ei peliin voi ladata enää toista ydinmodia, koska niitä voi olla vain yksi. On myös aina selvittetävä muiden normaalien modien latauksen yhteydessä, toimivatko ne awesomen kanssa vai ei.
On otettava huomioon, että kun EA:lta tulee uusi päivitys tai uusi lisäosa, menee Pescadolta joitakin päiviä päivittää awesome. Tämä tarkoittaa sitä, ettei päivitystä tai lisäosaa kannata asentaa, ennen kuin on saanut tuon uuden päivitetyn version awesomesta. Jos tekee toisin päin, ei peli toimi ja joutuu odottamaan.
Awesome sisältää paljon muutakin ja siksi kannattaa huolella lukea Pescadon selvitys siitä mikä Awesome on ja mitä se tekee. Jos sitä käyttää ihan ummikkona, niin voi sotkea pelinsä.- Ymmärsinkö väärin?
Alsimhara
"Awesome pitää myös päivittää säännöllisesti ja uudesta päivitystarpeesta se yleensä ilmoittaa noin pari päivää aiemmin peliä aukaistessa. Jos Awesomea ei päivitä, peli ei toimi."
Tarkoitatko että tuo awesomemod peliä aukaistaessa sanoo että "päivitä minut nyt" ja jos sitä ei päivitä kun se on siitä parin päivän ajan ilmoittanut, niin sen jälkeen simin seivit ei enää toimi lainkaan, eikä pelikään toimi?
Eihän tuo ole sitten mikään modi vaan vakoiluohjelma ja käytännössä virus. Mieti itsekin tätä asiaa. Windows ilmoittaa uusista päivityksistä mutta sinä saat päättää haluatko ne asentaa vai et. Sama virustorjuntaohjelmissa, sama myös esimerkiksi simsissä. Päivityksiä tulee, mutta niitä ei ole pakko asentaa, ja niiden asentamatta jättäminen ei estä ohjelmistojen käyttöä.
Minulla ei mene mitenkään jakeluun sellainen että modi jonka olen ladannut ja asentanut, ei suostu enää toimimaan jos kieltäydyn päivityksestä, vaan se estää minua pelaamasta jos en modin tekemää päivityspyyntöä huomioi millään tavalla.
Jos näin on, niin silloin modissa täytyy olla sisäänrakennettuna joku valvontakoodinpätkä jonka ainoa tarkoitus on tehdä haittaa pelaajalle. Mieti että lähdet esimerkiksi pariksi viikoksi kesälomalle etelään ja kun käynnistät pelin seuraavan kerran kotiin tullessa, niin kappas, seivit ovat pilalla ja peli ei käynnisty kun et päivittänyt parin päivän sisällä kun modi sitä ehdotti!
Sairastahan tuollainen on jos se toimii tuolla tavalla.
- simsiii
Kiitos paljon vastauksesta =)
- AlSimhara
"Tarkoitatko että tuo awesomemod peliä aukaistaessa sanoo että "päivitä minut nyt" ja jos sitä ei päivitä kun se on siitä parin päivän ajan ilmoittanut, niin sen jälkeen simin seivit ei enää toimi lainkaan, eikä pelikään toimi?"
Tarkoitin tuolla "peli ei toimi" sitä, että et voi pelata ilman että seivit eivät korruptoituisi. Tämä johtuu juuri siitä, että AM on ydinmodi ja vaikuttaa niin moniin eri pelin ohjelmatiedostoihin. Pescado lisäsi tuon päivitysilmoituksen sen vuoksi, että pelaaja ei vahingossa unohtaisi päivittää awesomea tai jäisi epätietoiseksi siitä milloin päivitys on ylipäätään saatavilla. Ei se ole sen kummempi kuin EA:n oma vastaava ilmoitus. Hänellä on myös automaattinen päivitysohjelma erikseen ladatavissa, joka hoitaa päivityksen pelaajan puolesta. Itse en ole sitä käyttänyt.
Minua ei tuo päivittäminen haittaa. Ja pakkohan noita päivityksiä on olla, koska Pesacado joutuu ohjelmoimaan awesomen joka kerran kun tulee lisäosa tai virallinen EA:n päivitys. Toisin sanoen kun EA korjaa jonkin bugin, pitää Pescadon poistaa se awesomesta tai vastaavasti jos ilmestyy jokin uusi bugi jota EA ei korjaa, joutuu hän lisäämään sen korjauksen awesomeen. Tämä on välttämätöntä.
Jos haluaa awesomen pois ennen päivitysmääräaikaa niin pitää vain avata peli, mennä pelattavaan perheeseen ja kirjoittaa koodilaatikkoon uninstall, tallentaa peli ja lopettaa. Sen jälkeen awesomen voi poistaa pelikansiosta.
Awesome ei ole virus tai vakoiluohjelma. Itse asiassa aivan päinvastoin. Kaikki eivät ole tietoisia siitä, että EA on upottanut peliin vakoiluohjelman. Pescado selvitti mitä kaikkea tuo ohjelma urkkii ja välittää eteenpäin EA:lle. Kaikki tämä kävi ilmi peliin upotetuista tiedostokoodeista:
1. Tiekoneesi kokoonpanon, käyttäjänimesi ja todennäköisesti oikean nimesi...
2. Joka kerta kun käynnistät pelin, se ilmoittaa EA:lle että olet paikalla/kotona...
3. Pelitallennuksiesi nimet...
4. Jokaisen huijauskoodin nimen jota pelissäsi käytät (motherlode, jne.)...
5. Listan kaikesta mitä ostat rakennus- ja ostotilassa...
6. Suuren määrän tietoa pelaamistasi simeistä (työpaikat, mielialaiconit, mahdollisesti heille antamasi nimet)...
7. paljon muuta mitä Peascado ei ole onnistunut vielä jäljittämään.
Tuolla päinvastoin tarkoitan sitä, että Pescado on ohjelmoinut awesomen estämään tuon vakoiluohjelman yhteydenotot ja tiedonvälityksen EA:han. Ainoa toinen vahtoehto estää tämä on katkaista nettiyhteys pelaamisen ajaksi. Eli awesome toimii pelaajan tietosuojan hyväksi.
Awesomeen on myös ladattavissa erikseen itsemuokattava AM tiedosto, jossa voi muokata awesomen eri vaihtoehtoja. Itse esim. säädin awesomea niin, ettei teineillä ole enää kotiintuloaikarajaa eikä pelissä ole enää sitä typerää sumennuspixselöintiä kun simi menee suihkuun tai nakuna poreammeeseen. Yleensä nuo vaatisi kokonaan omat modinsa. Awesomin avulla myös tarvepalkkien liu'uttaminen täyteen onnistuu ilman mitään mitään koodeja.
Awesome on monimutkainen mutta kattava ohjelma jota kenenkään ei ole pakko käyttää jos ei halua tai jos tuntuu turhan monimutkaiselta. Itse pidän siitä, enkä pelaisi ilman. :-)- AlSimhara
"Mieti että lähdet esimerkiksi pariksi viikoksi kesälomalle etelään ja kun käynnistät pelin seuraavan kerran kotiin tullessa, niin kappas, seivit ovat pilalla ja peli ei käynnisty kun et päivittänyt parin päivän sisällä kun modi sitä ehdotti!"
Tässä tapauksessa ei tarvitse kuin sulkea ilmoitus sekä samalla peli, käydä uusi awesome, korvata se vanha uudella ja jatkaa pelaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951802
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401732- 911383
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!681053Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46941- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38928Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9924- 46882
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika38868