Israelin Pyhän Herran Yeshuan nimessä Pyhän Hengen opetusta koko Raamattua tutkien ja näin Abba Isän lupauksen lapseuteen turvaten oppisi Herran suuria tekoja Aadamista Aabrahamiin ja Aabrahamista Moosekseen ja Mooseksesta Daavidiin ja Daavidista Herraan Yeshuaan, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, siihen ylistettyyn ja kiitettyyn ja voideltuun Kuninkaaseen, jonka valtakunnalla ei ole loppua, sillä Herra on itse Iankaikkinen Jumala ja Elämä, amen.
HalleluYeshua!
Autuaat ne, jotka turvaavat Israelin Pyhään Herraan ja opetuslapseudessaan saavat Juutalaisten Kuninkaan siunauksen ja pyhityksen, amen.
HalleluYah Yeshuan nimessä, amen!
Jos tahdot oppia tuntemaan Jumalan antamaa juutalaisuutta
5
<50
Vastaukset
- Tässä esimerkki
Israelin Pyhään Herraan turvaamisen tärkeydestä:
´Aasan vaiheet, sekä aikaisemmat että myöhemmät, katso, ne ovat kirjoitettuina Juudan ja Israelin kuningasten kirjassa. Ja kolmantenakymmenentenä yhdeksäntenä hallitusvuotenaan Aasa sairastui jaloistaan, ja hänen tautinsa yltyi hyvin kovaksi. Mutta taudissaankaan hän ei etsinyt Herraa, vaan lääkäreitä. Sitten Aasa meni lepoon isiensä tykö ja kuoli neljäntenäkymmenentenä yhdentenä hallitusvuotenaan. Ja hänet haudattiin omaan hautaansa, jonka hän oli hakkauttanut itsellensä Daavidin kaupunkiin; ja hänet laskettiin vuoteelle, joka oli täytetty hajuaineilla ja erilaisilla, voiteeksi sekoitetuilla höysteillä, ja hänen kunniakseen poltettiin ylen runsas kuolinsuitsutus.´ (2. Aik.16)
Vaikka on yksittäistapaus niin on erittäin opettavainen meille kaikille, jotka tahdomme turvata Herraan ja myös kiittää ja kunnioittaa Herraa Yeshuaa, sillä on Israelin Kuningas Alusta Loppuun, amen.
HalleluYeshua! - Toinen esimerkki
Israelin mielenlaadusta, joka ei tahdo ymmärtää Jumalan kansan kutsumusta:
´Niin kaikki Israelin vanhimmat kokoontuivat ja tulivat Samuelin tykö Raamaan ja sanoivat hänelle: "Katso, sinä olet käynyt vanhaksi, eivätkä poikasi vaella sinun teitäsi. Niin aseta nyt meille oikeutta jakamaan kuningas, jollainen kaikilla muillakin kansoilla on." Mutta Samuel pahastui siitä, että he sanoivat: "Anna meille kuningas jakamaan meille oikeutta."
Ja Samuel rukoili Herraa. Niin Herra sanoi Samuelille: "Kuule kansan ääntä kaikessa, mitä he sinulle sanovat; sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana, vaan minut he ovat pitäneet halpana olemaan heidän kuninkaanansa. Niinkuin he aina siitä päivästä, jona minä johdatin heidät tänne Egyptistä, tähän päivään asti ovat tehneet, kun ovat hyljänneet minut ja palvelleet muita jumalia, aivan niin he tekevät nyt sinullekin. Kuule siis heidän ääntänsä. Kuitenkin varoita heitä vakavasti ja ilmoita heille, mitkä oikeudet on kuninkaalla, joka on heitä hallitseva."
Niin Samuel puhui kaikki Herran sanat kansalle, joka häneltä pyysi kuningasta.´
(1. Sam. 8)
Onneksi Israelin Pyhä Herra taivaassa tämän jälkeen antoi myös voidellun mielensä mukaisen kuninkaan eli Daavidin ja on esikuvallista myös Israelin todellisesta Kuninkaasta, josta myös Daavid on Pyhässä Hengessä esittänyt:
´Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä. Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta. Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan."
Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä. Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä. ´ (Daavidin psalmi 110)
Vielä tuon kolmannen ja pahimman esimerkin tämän jälkeen Israelin Iankaikkisesta Kuninkaasta ja jokainen voi itsekseen miettiä ketä mahdan tarkoittaa. - Kolmas esimerkki
lienee kaikkien tiedossa vaikka en sitä toisikaan esille, lisäksi se on niin surullinen, että jopa Israeln Pyhä Herra itki Jerusalemin kohtaloa ja minutkin se saa surulliseksi, aivan niinkuin eräs profetaalisesti rakas sisarkin.
- Israelin Kuninkaasta
Paavalin kirjeestä hengelliseksi hyväksi todistukseksi ja on totta ja vastaaottamisen arvoista ja autuaat ne, jotka turvaavat Nasaretilaiseen Yeshuaan, amen.
´Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Messias Yeshuan, ja hänet ristiinnaulittuna.
Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet - vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?
Mutta meillä on Messiaan mieli.´
Herran Yeshuan nimessä siunattu olkoon jokainen, joka tahtoo oppia tuntemaan Juutalaisten Kuninkaan, joka Isän oikealla puolella istuu ja tulee takaisin omilleen antamaan pääsyn pyhitettyjen joukkoon ja tuhatvuotiseen valtakuntaan, amen.
HalleluYah Yeshuan nimessä!
- Tässä hengellistä
hyvää Jumalan Sanaa Yeshuan nimessä ja Pyhässä Hengessä niiille, jotka sen siten tahtovat vastaanottaa turvaten Israelin Pyhään Herraan ja Kuninkaaseen:
´Herra, sinuun minä turvaan. Älä salli minun ikinä häpeään tulla, vapahda minut vanhurskaudessasi. Kallista korvasi minun puoleeni, riennä, pelasta minut. Ole minulle Turvakallio, Vuorilinna, johon minut pelastat. Sillä sinä olet minun Kallioni ja Linnani, ja nimesi tähden sinä minua johdat ja talutat. Sinä päästät minut verkosta, jonka he ovat eteeni virittäneet, sillä sinä olet minun turvani. Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä, Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala.
Minä vihaan niitä, jotka seuraavat turhia epäjumalia, mutta minä turvaan Herraan. Minä iloitsen ja riemuitsen sinun armostasi, kun sinä katsoit minun kurjuuttani, tunsit minun sieluni ahdistukset, etkä jättänyt minua vihollisen valtaan, vaan asetit minun jalkani aukealle.
Armahda minua, Herra, sillä minulla on ahdistus; minun silmäni on surusta riutunut, niin myös minun sieluni ja ruumiini. Sillä minun elämäni kuluu murheessa ja minun vuoteni huokauksissa. Minun voimani on rauennut pahain tekojeni tähden, ja minun luuni ovat riutuneet. Kaikkien ahdistajaini tähden minä olen pilkaksi tullut, ylenpalttiseksi pilkaksi naapureilleni, peljätykseksi tuttavilleni; jotka minut kadulla näkevät, pakenevat minua. Minä olen unhottunut ihmisten mielistä niinkuin kuollut, minä olen kuin rikottu astia. Sillä minä kuulen monen parjaukset, kauhua kaikkialta, kun he keskenänsä pitävät neuvoa minua vastaan, aikovat ottaa minulta hengen. Mutta sinuun, Herra, minä turvaan; minä sanon: "Sinä olet minun Jumalani."
Minun aikani ovat sinun kädessäsi, pelasta minut vihollisteni kädestä ja vainoojistani. Valista kasvosi palvelijallesi, pelasta minut armossasi. Herra, älä salli minun tulla häpeään, sillä sinua minä huudan avukseni. Jumalattomat tulkoot häpeään, vaietkoot ja vaipukoot tuonelaan. Mykistykööt valheen huulet, jotka puhuvat vanhurskasta vastaan röyhkeästi, ylpeästi ja ylenkatseellisesti.
Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä! Sinä peität heidät kasvojesi suojaan ihmisten salavehkeiltä; sinä kätket heidät turvaan kielten riidalta.
Kiitetty olkoon Herra, sillä hän osoitti minulle ihmeellisen armonsa piiritetyssä kaupungissa. Minä sanoin hädässäni: "Minä olen sysätty pois sinun silmiesi edestä." Kuitenkin sinä kuulit minun rukousteni äänen, kun minä sinua huusin.
Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin. Olkaa lujat, ja olkoon teidän sydämenne rohkea, te kaikki, jotka Herraa odotatte.´
(Daavidin psalmi 31)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472