Latasin ubu.10.04.1 Finnish remixin ja heti otti huawein 169 elisan liittymällä olevan tikun, pääsin nettiin. Mutta päivitysten, uudelleen käynnistyksen jälkeen oli eloton, ei saanut mistään käyntiin, ei vaikka tökkäs tikun uudestaan koneeseen. Asensin uudestaan ja uudestaan, mutta yläpalkista puuttui kuvake, eikä saanut yhteyttä. Eikä ollut mistä klikata?
Mikähän oli vikana?
Ei toimi mobiilitikku?
9
214
Vastaukset
- ####¤¤¤¤####
Oletko koittanut tätä:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/1998.18/elisa-mobiililaajakaista-yhteysohjelmiston-asennus-ubuntu-linux-10-10/ - pixelipekka
turhaan asensit sen ubuntuhäkkyrän! ei siinä toimi mikään muukaan!
- r
Käytämällä oppii, nyt olet jo oppinut että kaikki ei toimikaan unelma. Lisää on luvassa.
- pixelipekka
Markka vetoo että aloittaja vaihtaa takaisin toimivaan windowsiin½!
- UUUU
Kovin oot varma asiasta, kun isot panokset pelissä :D
- pixelipekka
Oon satavarma.
- ???
pixelipekka kirjoitti:
Oon satavarma.
Voitit vedon. Tämähän on se uusi ongelma ubuntussa - nettitikku, tullut vast'ikään. Kone takaisin kaatikselle (mistä sen kyllä hilasinkin, mutta se ei selitä tuota ongelmaa) ja Win-7 taas uudessa koneessa.
- nm-applet
Muuta arvo "managed=false" arvoksi "managed=true" /etc/NetworkManager/nm-system-settings.conf tiedostossa ja käynnistää kone uudestaan ..
gksudo gedit /etc/NetworkManager/nm-system-settings.conf Ei tullut mieleen että tuli varmasti uusi kerneli, olikohan siinä ajuria tikulle? Olisit voinut käynnistää vanhalla ytimellä ihan kokeeksi että toimisiko tikku taas sillä.
Minä en tunne nykyään noita mokkuloihin liittyviä ohjelmia kun en käytä sellaista, joskus muutama vuosi sitten viimeksi olen kai sellaisen pistänyt toimimaan. Jos olis edes mokkula niin voisin ottaa asioista selvää mutta tosiaan kun ei ole.
Wlaninkin vaihdoin pois ja siirryin kokonaan piuhayhteyksiin, en sen takia etteikö wlanit olisi toimineet vaan siksi että talo on vähän turhan iso wlanille vaikka minulla oli kahden tukiaseman wds-systeemi, silti signaali oli sopivalla kelillä omassa työhuoneessani turhan heikko niin kyllästyin odottelemaan häiriötöntä keliä/aikaa ja vedin piuhat ympäri talon, nyt netti pelittää hienosti joka koneella riippumat missäpäin taloa se sijaitsee. Tukiasemat toki ovat edelleen olemassa ja wlanverkkokin toimii että pääsee vaikka läppärilllä siihen edelleen kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15511938
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1495430Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p434477Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323632Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392738Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071646Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3611601Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361451